T.C.
Resmî Gazete

Başbakanlık

Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır

Kuruluşu: 7 Ekim 1920

1 Aralık  2000     CUMA

Sayı : 24247

Å ÖNCEKİ

SONRAKİ

Æ

 

YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Milletlerarası Andlaşma
2000/1472 Türkiye-İtalya Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı Protokolu’nun Onaylanması Hakkında Karar
 
Cezanın Kaldırılması Kararı
— Hükümlü Alaattin KARAKAŞ’ın Cezasının Kaldırılması Hakkında Karar No : 2000/66
 
Atama Kararları
— Devlet, Maliye, Bayındırlık ve İskan, Tarım ve Köyişleri, Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Sanayi ve Ticaret, Kültür, Orman ve Çevre Bakanlıklarına Ait 14 Adet Atama Kararı
 
Yönetmelik
— Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
 
Tebliğler
— Katma Değer Vergisi Genel Tebliği (Seri No: 77)
— Türk Gıda Kodeksi Yemeklik Zeytinyağı ve Yemeklik Prina Yağı Tebliğinde Değişiklik Yapılması Hakkında Tebliğ (No: 2000/45)
— İthalinde Tek Taraflı Kontrol Sistemi Kapsamında Kota Uygulanan Tekstil Ürünlerine Ait Kotaların İlk Bölümünün Dağıtımı ve Yönetimine İlişkin Tebliğ (2000/9)
— Dış Ticarette Standardizasyon Tebliği  (No: 2000/25)
— Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca Belirlenen, Dış Krediler Kur Farkı Fonu Kapsamındaki Kredilere Uygulanacak Değişken Faiz Oranı Hakkında Tebliğ
— Eskişehir Valiliği Mahalli Çevre Kurulu Kararı (No : 10)

30/11/2000 tarihli ve 234246 Mükerrer sayılı Resmî Gazete'de; 4605 sayılı Kanun yayımlanmıştır. 

 

İLAN BÖLÜMÜ

İlanları Görmek İçin Tıklayınız

 

YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Milletlerarası Andlaşma

Karar Sayısı : 2000/1472

13 Eylül 2000 tarihinde İstanbul’da imzalanan ekli “Türkiye-İtalya Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı Protokolu”nun onaylanması; Dışişleri Bakanlığı’nın 30/9/2000 tarihli ve EİGY-I-4996 sayılı yazısı üzerine, 31/5/1963 tarihli ve 244 sayılı Kanunun 3 üncü ve 5 inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 9/10/2000 tarihinde kararlaştırılmıştır.

 

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

     

Başbakan

     

D. BAHÇELİ

H. H. ÖZKAN

M. YILMAZ

R.ÖNAL

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bakanı

Prof. Dr. T. TOSKAY

M. KEÇECİLER

Prof. Dr. Ş. S. GÜREL

F. BAL

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Y. YALOVA

M. YILMAZ

Prof. Dr. R. MİRZAOĞLU

R. K. YÜCELEN

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

H. GEMİCİ

Prof. Dr. Ş. ÜŞENMEZ

R. K. YÜCELEN

F. ÜNLÜ

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

Prof. Dr. A. ÇAY

Prof. Dr. H. S. TÜRK

Prof. Dr. R. MİRZAOĞLU

S. TANTAN

Devlet Bakanı

Adalet Bakanı

Millî Savunma Bakanı V.

İçişleri Bakanı

İ. CEM

S. ORAL

M. BOSTANCIOĞLU

K. AYDIN

Dışişleri Bakanı

Maliye Bakanı

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Doç. Dr. O. DURMUŞ

Prof. Dr. E. ÖKSÜZ

Prof. Dr. H.Y. GÖKALP

E. MUMCU

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı V.

A. K. TANRIKULU

M. C. ERSÜMER

M. İ. TALAY

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

Enerji ve Tabii Kay. Bakanı

Kültür Bakanı

 

E. MUMCU

Prof. Dr. N. ÇAĞAN

Prof. Dr. N. ÇAĞAN

 

Turizm Bakanı

Orman Bakanı

Çevre Bakanı V.

 

Türkiye – İtalya

Kara Ulaştırması Karma Komisyon

Toplantısı Protokolu

 

Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti arasında 30 Haziran 1971 tarihinde imzalanan Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasına uygun olarak Türkiye – İtalya Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı, 12 – 13 Eylül 2000 tarihlerinde İstanbul’da yapılmıştır.

Her iki heyetin listesi ilişiktedir.

Taraflar aşağıdaki gündemin görüşülmesi hususunda anlaşmışlardır:

1 - İki ülke arasındaki karayolu taşımacılığı faaliyetlerinin durumu ve istatistiki bilgi teatisi,

2 - Yolcu taşımacılığı,

3 - Eşya taşımacılığı ve geçiş izin belgeleri kotasının tespit edilmesi,

4 - Diğer konular.

1 – Taraflar, iki ülke arasında mevcut olan ticaret hacmi ile yolcu ve eşya taşımacılığı konusunda çeşitli istatistiki bilgi teatisinde bulunmuşlardır. Türk tarafı iki ülke arasında Ro-Ro gemileriyle yapılan taşımalar hakkında İtalyan tarafına bilgi vermiştir.

Taraflar, iki ülke nakliyeci dernekleri tarafından imzalanan işbirliği anlaşmaları sonucu meydana gelen olumlu gelişmeleri memnuniyetle tespit etmişlerdir.

2 - Yolcu Taşımacılığı:

Taraflar, iki ülke arasındaki düzenli taşımacılığın desteklenmesi ve teşvik edilmesi konusunda anlaşmışlardır. Ayrıca, İstanbul – Milano hattının yeniden tesis edilmesi konusunda olumlu görüşlerini bildirmişlerdir. Türk tarafı, İtalyan tarafına konu ile ilgili görüşlerin en kısa zamanda iletileceğini ifade etmiştir.

İtalyan tarafı konu ile ilgili mevcut bir kamu merakı olduğunu belirterek Türk tarafına Roma-Ankara ve Bologna-İstanbul düzenli hatlarının tesisi için İtalyan şirketlerinin istekli olduğunu bildirmiştir.

Türk tarafı önerileri ilgi ile kaydetmiş ve Ulaştırma Bakanlığına Türk şirketleri tarafından ilgili taleplerin sunulması ile bu talepleri incelemeye hazır olduğunu ifade etmiştir.

3 - Eşya Taşımacılığı:

Her iki tarat İtalyan ve Türk taşımacılık işletmecilerine eşit rekabet koşullarının temini için ülkelerindeki mevcut yasal çerçeve içinde işlemlerin karşılıklılığını sağlamanın gerekli olduğunu kabul etmişlerdir.

İtalya tarafı, Türkiye’ye gerek TIR Karnesi himayesinde gerekse boş olarak gelen İtalyan taşıtlarından "Carnet de Passage" istendiğini ve bu dokümanın taşımacılık işlemlerinde maliyetleri arttırdığını ifade etmiştir.

Türk tarafı, TIR Karnesi himayesinde gelen yabancı ülke taşıtlarından herhangi bir şekilde "Carnet de Passage" dokümanının istenmediğini belirtmiştir. Türk topraklarına boş olarak giriş yapan veya ülke içerisinde boş seyahat eden yabancı ülke taşıtları için 1996 yılından bu yana "Carnet de Passage" dokümanının istenmediğini fakat bunun yerine bir giriş-çıkış formu kullanıldığını bildirmiştir. "Giriş – Çıkış Formu"ndan bir örnek İtalyan tarafına verilmiştir. Türk tarafı ayrıca formun maliyeti ve uygulanan mevcut vergi ve harçlar dışında ücret uygulaması olmadığını ifade etmiştir.

İtalyan tarafı bazı İtalyan taşımacılarının, İtalya’da kayıtlı araçlarının Türk topraklarına boş olarak giriş yapmalarına izin verilmediği konusundaki şikayetlerini iletmiştir.

Türk tarafı, söz konusu aracın geçerli bir taşımacılık izin belgesine sahip olması halinde, Türkiye’den yük almak amacı ile Türk topraklarına boş olarak girişine ve Türk toprakları üzerinden boş olarak transit geçişine izin verildiğini ifade etmiştir.

İtalyan tarafı, yukarıda belirtilen açıklamayı kaydettiğini ve herhangi bir güçlük çıkması halinde Türk tarafına konuyu bildireceğini ifade etmiştir.

İtalyan tarafı, İtalya’da kayıtlı motorlu araçların, Türk limanlarına varışlarında son varış yerine kadar İtalyan yarı römorkları çekmeleri konusunda güçlüklerle karşılaşıldığını belirtmiştir.

Türk tarafı, bu gibi problemler çıkması halinde İtalyan tarafına gerekli yardımın sağlanacağını ifade etmiştir.

Türk tarafı, 2000 yılı için kendilerine iletilen izin belgelerinin yeterli olmayacağını belirterek ilave olarak ikili taşımalar için geçerli 1000 adet izin belgesi ve transit taşımalar için geçerli 1000 adet izin belgesine ihtiyaç duyulduğunu ifade etmiştir.

İtalya tarafı, 2000 yılında hali hazırda iletilen izin belgelerine ilave olarak İtalya topraklarına ve İtalyan toprakları üzerinden ikili/transit ve Trieste Limanından Fransa’ya ve İsviçre’ye transit taşımalar için geçerli olacak ve çevre dostu araçlarda kullanılacak, 1000 adet izin belgesi vermeyi kabul etmiştir.

Türk tarafı, İtalya toprakları içinde kayıtlı bir İtalyan motorlu araç tarafından çekilen her bir Türk römork/yarı-römork için beş taşımacılık izin belgesi verilmesini öngören bir ödül sisteminin başlatılmasını talep etmiştir.

Uzun müzakereler sonucunda İtalyan tarafı bu Protokolün imza tarihinden itibaren aşağıdaki ödül sisteminin uygulanmasını önermiştir:

İtalya toprakları içindeki varış yerine kadar Türk römork/yarı-römorklarının İtalya’da kayıtlı motorlu taşıtlar tarafından çekilmesi durumunda çekilen araç sayısı aşağıdaki rakamlar arasında ise:

1 – 50 : Yapılan her bir çekme işlemi için 1 ödül izin belgesi

51 – 150 : Yapılan her bir çekme işlemi için 3 ödül izin belgesi

151’in üstünde : Yapılan her bir çekme işlemi için 5 ödül izin belgesi

Tüm bu Ödül İzin belgeleri ikili/transit taşımalar ile birlikte Trieste limanından İsviçre ve Fransa’ya transit taşımalarda geçerli olacaktır.

Her iki taraf yukarıda belirtilen ödül izin belgesinin Protokolun imzalanmasından itibaren geçerli olmasını ve sistemin uygulama değerlendirmesinin bu yılın sonunda yapılmasını kabul etmiştir.

Her iki taraf, ayrıca Ödül sisteminin 2001 yılı içinde de kullanımının takip edilmesi amacı ile üç aylık sürelerle yenilenebilmesini kararlaştırmıştır. Ayrıca elde edilen sonuçlara göre sistemin uygulamasını değerlendirmek için 2000 yılı sonundan önce ödül izin belgelerinin verilebilmesi imkanının dikkate alınması görüşü ile 2000 yılı Ekim ayı sonunda bir teknik toplantı düzenlenmesini kararlaştırmıştır.

İki taraf, 2001 yılı için aşağıda belirtilen geçici taşımacılık izin belgesi kotasının teati edilmesini kararlaştırmıştır:

TÜRK TARAFI İÇİN :

16.000 İkili/Transit taşımalar için geçerli izin belgesi

3000 Trieste limanından İsviçre ve Fransa’ya transit taşımalar için geçerli izin belgesi

1000 İkili ve transit taşımalarda geçerli Yeşil araç (çevre dostu) izin belgesi

İTALYA TARAFI İÇİN :

19.000 İkili/Transit taşımalar için geçerli izin belgesi

1000 Üçüncü ülke taşımaları için geçerli izin belgesi

Her iki taraf yukarıda belirtilen izin belgelerini aşağıdaki programa göre 1/3 oranında teati etmeyi kararlaştırmıştır:

Kasım 2000 süresince : 1.kısım

1 Mayıs 2001                : 2.kısım

1 Ağustos 2001            : 3.kısım

İtalyan tarafı iki ülke arasındaki kara taşımacılığı faaliyetlerinde İtalya’nın payının % 10’a ulaşmasını dilediklerini ifade etmiştir.

Görüşmeler sıcak ve dostane bir hava içerisinde cereyan etmiştir. İtalyan tarafı gelecek toplantı için Türk tarafını İtalya’ya davet etmiştir.

Protokol, İngilizce iki orijinal nüsha olarak 13 Eylül 2000 tarihinde İstanbul’da imzalanmıştır.

 

              Türkiye Cumhuriyeti                                                                                                      İtalya Cumhuriyeti

                 Hükümeti Adına                                                                                                            Hükümeti Adına

 

                 YAŞAR ÇOBAN                                                                                                          CLARA RICOZZI

TÜRK HEYETİ LİSTESİ

            Yaşar ÇOBAN                                             Heyet Başkanı

                                                                                  Kara Ulaştırması Genel Müdürü

                                                                                  Ulaştırma Bakanlığı

 

         Kemal BİNERBAY                                        Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Bölge Müdürü

İTALYA HEYETİ LİSTESİ

      Clara RICOZZI

Heyet Başkanı

 

Ulaştırma Bakanlığı Yük ve Yolcu İdaresi Bölümü

 

Genel Müdür

      Paolo SANGIORGIO

Yolcu Bölümü Müdürü, Ulaştırma Bakanlığı

      Camillo LOBINA

İdari Bölüm Görevlisi, Ulaştırma Bakanlığı

      Amelia SCAFFIDI LALLARO

İtalya Ulaştırma Bakanlığı Yolcu Bölümü 1. Sekreteri

      Serenella CRISAFULLI

 

      Paolo TRICHILO

Ankara İtalya Büyükelçiliği Ticaret Ateşeliği

  1. Sekreteri

     Edoardo BONACINA

Çevirmen İtalya Büyükelçiliği, Ankara

     Ruggero KALIC

Çevirmen İtalya Büyükelçiliği, Ankara

       Aşağıda belirtilen İtalyan Dernek ve Şirketlerinin Temsilcileri toplantıya gözlemci olarak katılmışlardır:

    TULLIO COZZI

      UNITAI-CUNA

    DANIELE CUNJA

     BOSFORO-FİTA

    GİANCARLO BİZZOTTO

     FAİ

    ROBERTO RİBONİ

     FİAP-UTİ

    ROBERTA PROİETTİ

    ANAV

    PİERLUICI COZZI

    SİRA

    İRİS GHİSİ

    SİTA

    GERARDO BUONOCORE

    BUONOTOURİST

    CARMELA BUONOCORE

    BUONOTOURİST

    CİRO BERTİNİ

    FUROLİNES ITALIA

    ANGELO DELLA VALLE

    COSTA CROCİERE

    STEFANO MICCOLIS

    MICOLIS

—— • ——

Cezanın Kaldırılması Kararı

 Cumhurbaşkanlığından :

Karar No : 2000/66

Ruhsatsız ateşli silâh taşımak suçundan, Çorlu Asliye Ceza Mahkemesinin 12/6/1998 günlü, Esas No: 1998/454, Karar No: 1998/740 sayılı ilâmı ile 6136 sayılı Yasa’nın 13/1, Türk Ceza Yasası’nın 81/2, 40, 36. maddeleri gereğince toplam 1 yıl 6 ay 1 gün hapis ve 2.188.800- TL. ağır para cezası ile cezalandırılmasına karar verilen ve cezası kesinleşen Tekirdağ İl’i, Çorlu İlçesi, Hatip Mahallesi, Cilt No: 3, Hane No: 390’da nüfusa kayıtlı Hüseyin ve Nevriye’den olma 1/1/1948 doğumlu, Alaattin KARAKAŞ’ın, Adli Tıp Kurumunun 1/11/2000 gün ve A.T.No: 130-23102000-49866-5819-5983 sayılı raporuna göre; saptanan sürekli sakatlığı nedeniyle, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 104. maddesinin 2. fıkrasının (b) bendi hükmü uyarınca kalan cezası kaldırılmıştır.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

—— • ——

Atama Kararları

Devlet Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1157

1 — Eti Holding A.Ş. Genel Müdürlüğünün bağlı ortaklığı Etizeolit Kimya Sanayi ve TicaretA.Ş.’de boş bulunan Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanlığına Atila ERTUNA’nın atanması,

233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 24 üncü maddesi ile 2451 sayılı Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Devlet Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

 

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

Prof. Dr. Ş. S. GÜREL

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Devlet Bakanı

—— • ——

   Devlet Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1158

1 — Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğünde açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3000 ek göstergeli Doğu Anadolu (Van) Bölge Müdürlüğüne, Güneydoğu Anadolu (Diyarbakır) Bölge Müdürü M. Hanefi DEMİROK’un,

Bu suretle boşalacak olan 1 inci derece kadrolu ve + 3000 ek göstergeli Güneydoğu Anadolu (Diyarbakır) Bölge Müdürlüğüne Kadri BOZAN’ın,

Atanmaları 657 sayılı Kanunun 76 ncı maddesi ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Devlet Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

E. S. GAYDALI

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Devlet Bakanı

 —— • ——

Devlet Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1155

1 — Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünde açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3600 ek göstergeli I. Hukuk Müşavirliğine aynı yer Hukuk Müşaviri Zübeyt AYDIN’ın atanması,

657 sayılı Kanunun 76 ncı maddesi ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Devlet Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

F. ÜNLÜ

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Devlet Bakanı

 —— • ——

Maliye Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1160

1 — Maliye Teftiş Kurulu Yönetmeliğinin değişik 57 nci maddesi uyarınca, Bekir PEKER, O. Nurhan ERDOĞDU, İ. Turhan TÜKENMEZ, Selahattin ZORLU, Orhan ARIKAN, Mustafa YULUĞ, Yıldırım ÖZDAMAR, A. Turgut BÜYÜKBAYLI, Ercan MEFTUNOĞLU, Erciş KURTULUŞ, Saim KIRGÖZ, ve Mehmet BAYRAM’a Fahri Maliye Müfettişliği ünvanı verilmesi uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Maliye Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

S. ORAL

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Maliye Bakanı

 —— • ——

Bayındırlık ve İskan Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1165

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3600 ek göstergeli Yapı İşleri Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcılığına, Erdal KAYA’nın atanması, 657 sayılı Kanunun değişik 76 ncı maddesi ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanun ile eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Bayındırlık ve İskan Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

K. AYDIN

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Bayındırlık ve İskan Bakanı

—— • ——

Tarım ve Köyişleri Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1166

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3000 ek göstergeli Hakkari İl Müdürlüğüne, Artvin İl Müdürü Mücahit YEŞİL’in atanması, 657 sayılı Kanunun 76 ncı maddesi ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Tarım ve Köyişleri Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

Prof. Dr. H. Y. GÖKALP

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Tarım ve Köyişleri Bakanı

 —— • ——

Tarım ve Köyişleri Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1167

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3000 ek göstergeli Tunceli İl Müdürlüğüne, R. Güngör DİNÇ’in atanması, 657 sayılı Kanunun 76 ncı maddesi ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Tarım ve Köyişleri Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

Prof. Dr. H. Y. GÖKALP

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Tarım ve Köyişleri Bakanı

 —— • ——

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1099

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3600 ek göstergeli Türkiye İş Kurumu GenelMüdür Yardımcılığına, Namık ATA’nın atanması, 657 sayılı Kanunun 76 ncı maddesi, 617 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 7 nci maddesi ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

Y. OKUYAN

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Çalışma ve SosyalGüv. Bakanı

 —— • ——

Sanayi ve Ticaret Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1107

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3600 ek göstergeli Küçük Sanatlar ve Sanayi Bölgeleri ve Siteleri Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcılığına Serdar ATAYETER’in atanması, 657 sayılı Kanunun 68/B ve 74 üncü maddeleri ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

A. K. TANRIKULU

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 —— • ——

Sanayi ve Ticaret Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1156

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3600 ek göstergeli Ölçüler ve Standardlar Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcılığına Ali CAN’ın atanması; 657 sayılı Kanunun değişik 68/B, 71 ve 74 üncü maddeleri ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

A. K. TANRIKULU

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 —— • ——

Sanayi ve Ticaret Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1168

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3600 ek göstergeli Esnaf ve Sanatkârlar Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcılığına Halis ÇELEBİ’nin atanması; 657 sayılı Kanunun değişik 68/B ve 74 üncü maddeleri ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

A. K. TANRIKULU

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 —— • ——

Kültür Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1032

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3600 ek göstergeli Halk Kültürlerini Araştırma ve Geliştirme Genel Müdür Yardımcılığına, Başbakanlık Bilgi İşlem Başkanlığı Programcısı Meryem SÖZEN’in atanması, 657 sayılı Kanunun değişik 68/B ve 74 üncü maddeleri ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Kültür Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

M.İ. TALAY

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Kültür Bakanı

 —— • ——

Orman Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1169

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu + 6400 ek göstergeli Müsteşar Yardımcılığına, Araştırma Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanı M. Kurtuluş GÜRSES’in,

Bu suretle boşalacak olan 1 inci derece kadrolu + 6400 ek göstergeli Araştırma Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığına, aynı yer Planlama Proje ve Çevre Daire Başkanı Dursun ÇETİN’in,

657 sayılı Kanunun 76 ncı maddesi ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince atanmaları uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Orman Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

Prof. Dr. N. ÇAĞAN

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Orman Bakanı

 —— • ——

Çevre Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2000/1164

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3600 ek göstergeli Bakanlık Müşavirliğine, Dr. Tülay Çağlayan ÖZLÜ’nün atanması, 657 sayılı Kanun’un 59 uncu maddesi ile 2451 sayılı Kanun’un 2 nci maddesi ve bu Kanun’a 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Çevre Bakanı yürütür.

30 Kasım 2000

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. Devlet BAHÇELİ

F. AYTEKİN

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yrd.

Çevre Bakanı

 —— • ——

 Yönetmelik

  İstanbul Teknik Üniversitesinden :

Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Lisans

Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Kapsam

Madde 1 — Bu Yönetmelik, İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarında,Lisans Bölümleri Düzeyindeki Eğitim-Öğretim ve Sınav Esaslarını düzenler. İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarının kısaltılmış adı İ.T.Ü.-T.M.D.K.’dır.

Diploma

Madde 2 —Bu Yönetmeliğe göre İ.T.Ü.-T.M.D.K. lisans bölümlerinde öğrenimlerini başarı ile tamamlayanlara, bölüm adı, açıklanmak gerekiyorsa öğrenim görülen program da belirtilmek suretiyle lisans (İ.T.Ü.) diploması verilir.

Öğrenci Katkı Payı

Madde 3 —Lisans öğrencileri her öğretim yılında, yasal düzenlemelerle belirlenen miktarda katkı payı öderler. Öğrenci katkı payını yatırmayan öğrencilerin kayıt işlemleri tamamlanmış sayılmaz ve bu Yönetmeliğin 5 ve 6 ncı maddelerinde belirtilen esaslar çerçevesinde işlem yapılır.

Öğrenci İşleri

Madde 4 —Öğrencilerin her yarıyıl İ.T.Ü.-T.M.D.K.’na ve bölümlerine kayıt olmaları, yatay ve dikey geçişleri, öğretim ve sınavlara ait işlemleri, T.M.D.K.’dan veya bölümleriyle ilişkilerinin kesilmesi hakkında T.M.D.K. Yönetim Kurulu karar verir. Öğrenciler, bu kararlara karşı onbeş gün içinde Üniversite Yönetim Kuruluna itiraz edebilirler.

 

İKİNCİBÖLÜM

KayıtOlma

 

Kabul Esasları ve Kesin Kayıtlar

Madde 5 — a) İ.T.Ü.-T.M.D.K.’na ve bölümlerine girebilmek için lisans öğrenimiyle ilgili Merkezi Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavını kazanmış olmak şartıyla, ancak yapılacak ön kayıt-yetenek sınavlarını kazanmış olmak ve kesin kayıtta başka bir Yükseköğretim Kurumunda kayıtlı olmamak şarttır. Yetenek sınavı her yıl İ.T.Ü.-T.M.D.K. Yönetim Kurulunun tespit ve ilan edeceği tarihlerde:

1) Eleme Sınavı

2) Kesin Kabul Sınavı

olmak üzere iki kademede yapılır.

Hangi bölüme ne şekilde öğrenci alınacağı, yetenek sınavlarının esasları bölümlerin önerileri göz önüne alınarak, kesin kayıt tarihi, istenilen belgeler İ.T.Ü.-T.M.D.K. Yönetim Kurulunca belirlenir ve ilan edilir.

b) T.M.D.K.’nın Çalgı Eğitimi Lise Devresinden mezun olan öğrenciler, lisans öğrenimine devam edebilmek için T.M.D.K. Yönetim Kurulunca belirlenecek esaslar doğrultusunda baraj sınavına tabi tutulurlar.Bu sınav sonucunda başarılı olan öğrencinin hangi bölümde lisans öğrenimine devam edebileceği, öğrencinin tercihleri de göz önünde tutularak, jüri üyelerinin teklifi üzerine T.M.D.K. Yönetim Kurulunca belirlenir.

T.M.D.K.’nın Çalgı Eğitimi Lise Devresi mezunlarından lisans düzeyinde eğitime geçişlerinde Merkezi Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavına giriş şartı aranmaz.

c) Konservatuar Yönetimi, kesin kabul sınavını kazanarak Konservatuara kesin kayıt yaptırmaya hak kazanmış yeni öğrencilerden, sınavlar ve çalgı seçimi sırasında, almak istedikleri eğitime mani olabilecek bir engeli olduğundan şüphelenilenlerin, bu şüphenin giderilmesi için gerek görülen tıbbi muayeneye sevk ederek, engellerinin olmadığının belirlenmesini istemeye ve bu belgeleme sonucunda engeli ortaya çıkanların kesin kaydını yapmamaya yetkilidir.

d) Konservatuara kesin kayıt işlemlerini süresi içinde yaptırmayan öğrenci adayları, İ.T.Ü.-T.M.D.K öğrencisi olma hakkından vazgeçmiş sayılırlar ve herhangi bir hak iddia edemezler.

e)Zorunlu durumlarda öğrenci adayları, yukarıdaki hükümlere uymak koşulu ile Konservatuar Müdürlüğüne dilekçe vererek, noterden vekalet verdikleri kişiler aracılığıyla kesin kayıt işlemlerini yaptırabilirler.

Kayıt Yenilenmesi

Madde 6 — İ.T.Ü.-T.M.D.K. öğrencileri her yarıyıl Üniversite Yönetim Kurulunca belirlenen tarihlerde kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. İlan edilen tarihlerde kayıtlarını yenilemeyen öğrenciler, kayıt bitim tarihinden sonra bir hafta içerisinde, cezalı kayıt yaptırırlar. Gecikmeli kayıt koşulları her yıl Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. (Derse yazılma formu ve katkı payının yatırıldığını gösteren banka dekontunun birlikte teslimi ile kayıt yenilenmiş sayılır). Kayıt programı bir önceki yarıyılın son haftası içerisinde ilan edilir. Üst üste veya aralıklı olarak iki yarıyıl kaydını yenilemeyen öğrencinin Üniversite ile ilişkisi kesilir. Kayıt yenilenmeyen yarıyıl öğretim süresinden sayılır.

Danışmanlık

Madde 7 — Her öğrenci için ilgili bölümce bir öğretim elemanı "Danışman" olarak seçilir. Danışman öğrenimi boyunca öğrenciyi izler ve öğrencinin devam etmekte olduğu Lisans Öğretimi Programı, Çift Anadal Programları çerçevesinde öğrencinin alması gereken derslerle ilgili olarak öğrenciye tavsiyelerde bulunur. Öğrenci, yarıyıl kayıtlarının yapılması veya yenilenmesi sırasında derslerini danışmanla birlikte düzenler ve danışmanına onaylatır.

Kayıt süresi içerisinde geçerli bir mazereti nedeniyle üniversitede bulunamayacak olan danışman bu durumu bir yazı ile Bölüm Başkanlığına bildirir. Bölüm Başkanı, bu danışmanın yerine geçici olarak bir öğretim elemanını görevlendirir ve bunu ilgili öğrenciye duyurur.

Kimlik Kartı

Madde 8 — 5 inci madde uyarınca kesin kayıtlarını yaptıran öğrencilere İ.T.Ü. öğrencisi olduklarını belirten İ.T.Ü. Rektörlüğü tarafından bir kimlik kartı verilir.

Yatay ve Dikey Geçişler

Madde 9 — İ.T.Ü.-T.M.D.K.’na içerden ve dışardan yapılacak her türlü yatay geçişler, "Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümlerine göre yürütülür. Yatay geçişler T.M.D.K. Yönetim Kurulunca belirlenecek kontenjanlarla sınırlıdır. "Özel" (sağlık, vb.) durumlarda intibak işlemleri İ.T.Ü.-T.M.D.K. Yönetim Kurulu tarafından yapılır.

Dikey geçişler hakkında "Meslek Yüksek Okulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" hükümleri uygulanır.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Öğretim

 

Öğretim Yılı

Madde 10 — Öğretim yılı güz ve bahar yarıyılları ile yaz öğretiminden oluşur. Güz ve bahar yarıyıllarının her birinin normal süresi 14 haftadır. Gerekli hallerde bu süre Üniversite Senatosunca değiştirilebilir. Akademik takvim, her akademik yılın başlamasından önce Senato tarafından belirlenir ve ilan edilir.

Yaz Öğretimi uygulama esasları ayrı yönetmelikle düzenlenir.

Öğretimin yapılacağı gün ve saatler Üniversite Senatosunca belirlenir.

Resmi tatil günleri öğretim ve sınav yapılmaz. Ancak gerektiğinde dersi veren birim/bölüm tarafından önerilen ve T.M.D.K. Yönetim Kurulunca uygun görülen derslerin ders ve sınavları Cumartesi ve Pazar günleri yapılabilir.

Öğretim Süresi ve Şekli

Madde 11 — İ.T.Ü.-T.M.D.K.’da bu Yönetmelik uyarınca yapılacak lisans öğretiminin normal süresi sekiz yarıyıldır. Öğretim; öğretim planında öngörülen dersler, uygulamalar, ve atölye çalışmaları, toplu çalışmalar, alan araştırmaları ve uygulamalar, seminerler, bitirme çalışması ve benzeri çalışmalardan oluşabilir. Konservatuar Kurulu ve Üniversite Senatosunda aksi kararlaştırılmadıkça öğretim planlarındaki derslerin ve her türlü akademik etkinliklerin süresi bir yarıyıldır.

Dersler zorunlu ve seçime bağlı zorunlu derslerden oluşur. Zorunlu dersler öğrencinin almak zorunda bulunduğu, seçime bağlı zorunlu dersler ise öğrencinin belli ders gurupları içinden seçerek almak zorunda olduğu derslerdir.

Öğretim Planları

Madde 12 — İ.T.Ü.-T.M.D.K. Bölümlerinde öğretim, Yükseköğretim Kurulunca belirlenen ve Senatoca kabul edilen ortak dersler göz önünde tutulmak ve bölümlerin görüşleri alınmak suretiyle T.M.D.K. Kurulunca kararlaştırılan ve Senatoca onaylanan öğretim planına göre yapılır.

Öğretim planından en az 35 kredilik dersi tamamlayanlar ikinci sınıf, en az 70 krediyi tamamlayanlar üçüncü sınıf ve en az 110 krediyi tamamlayanlar dördüncü sınıf öğrencisi olarak tanımlanırlar.

Öğrenciler birinci yarıyılda bölümlerin ders planında yer alan birinci yarıyıl derslerini almak zorundadırlar. Birinci yıl sonunda en az 35, ikinci yıl sonunda en az 70 krediyi tamamlayan ve genel not ortalaması en az 3.00 olan öğrenciler Çift Anadal Programına başvurabilirler; ayrıca bu öğrenciler madde l4’de belirtilen en fazla kredi sınırını aşarak sekiz yarıyıldan daha kısa sürede mezun olabilirler.

Öğrenciler öğrenimlerine önkoşulsuz veya önkoşulunu sağladıkları dersleri çakışmamak, 14 üncü maddedeki kredi sınırlarına uymak ve 18 inci maddenin (a) bendinin gereklerini sağlamak koşulu ile devam ederler.

Ön Şart

Madde 13 — Öğretim planındaki herhangi bir dersin alınabilmesi için alt yarıyıllardan belirli ders veya derslerden sınava girme hakkı almış ve başarılmış olmak ön şart olarak kabul edilebilir.

Bir dersin alınabilmesindeki ön şart veya ön şartlar ilgili bölümlerin görüşleri alınarak T.M.D.K. kurullarınca saptanır ve ilan edildiği tarihi izleyen yarıyılda yürürlüğe girer.

Derse Yazılma

Madde 14 — Her öğrenci ders, uygulama, seminer, atölye, bitirme çalışması ve benzeri çalışmalara aşağıda belirtilen sınırlar içinde kalarak yazılır. 18 inci maddenin (a) bendinde sözü edilen gözetim listesine alınanlar dışındaki öğrenciler ve birinci yarıyıl öğrencileri hariç herhangi bir yarıyılda kredi yükü en az 15 en çok 25 kredi olmak zorundadır. Gerekli hallerde T.M.D.K. Yönetim Kurulu Kararı ile öğrencilerin kredi yükü değiştirilebilir.

Öğrenci, yarıyılın başlangıcından itibaren 15 gün içerisinde danışmanının onayını alarak ders planındaki derslerden birisini bırakıp bir başka derse kayıt yaptırabilir ayrıca bir ay içerisinde kayıt yaptırdığı bir dersten tümüyle çekilebilir. Öğrenci birinci yarıyıl hariç bir yarıyılda en fazla bir ders, lisans öğretimi süresi içerisinde en fazla yedi dersten çekilebilir.

Öğrenciler, tekrarlamak veya ilk defa almak zorunda oldukları derslerin çokluğu ve alınacak derslerin çakışması durumunda, kayıt olacakları yarıyılın öğretim planındaki derslerin bir kısmını veya tamamını almayabilirler. Ancak, bu sebeple derse kayıt olunamaması 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanununun 44 üncü maddesinde öngörülen öğretim süresinin işlemesine engel olmaz.

Bitirme Çalışması

Madde 15 — Öğrencinin mezun olmadan önce istenen mesleki düzeye ulaştığını gösteren bir bitirme çalışması yapması zorunludur. Bitirme çalışması öğretim planında 8 inci yarıyıl dersi olarak yer alır. Bitirme çalışması konularının öğrencilere dağıtımı, İ.T.Ü Senato esaslarında gösterilen şartlara göre daha önceki yarıyıllarda da yapılabilir. 8 inci yarıyılda bitirme çalışması alamayan öğrenciler, bunu izleyen bir sonraki yarıyılda da bitirme çalışması alabilir.

Bitirme çalışmasını alabilme şartları, çalışmanın şekli, ödevin dağıtılması, teslimi, sınavı ve değerlendirmesi T.M.D.K. Kurulunca hazırlanan ve Senatoca onaylanan esaslarla belirlenir.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Notlar, İşaretler, Sınavlar ve Başarı Durumu

 

Notlar ve İşaretler

Madde 16 — İngilizce geliştirme öğretimi ve bu öğretimdeki notlar, sınavlar ve başarı durumu ile ilgili hususlar gerekli hallerde ayrı bir yönetmelikte belirtilir.

Madde 17 — Lisans eğitimi ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı "Bağıl Değerlendirme" yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak belirlenir. Bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki TABLO’da gösterilmiştir.

a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi "başarmış" sayılır.

b) Bir dersten (DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, bu dersi "şartlı başarmış" kabul edilir.

   Başarı Derecesi

Başarı Notu

Katsayı

   Pekiyi

AA

4.00

   İyi-Pekiyi

BA

3.50

   İyi

BB

3.00

   Orta-İyi

CB

2.50

   Orta

CC

2.00

   Zayıf-Orta

DC

1.50

   Zayıf

DD

1.00

   Başarısız

FF

0.00

   Vizesiz-Başarısız

VF

0.00

 İşaretler;

T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten madde l4’de belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.

E: Bitirme çalışması ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim elemanı tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye (FF) verilir.

Madde 18 — a) Toplam başarılan kredi sayısı 70 ve daha az olan öğrencilerden herhangi bir yarıyıl sonunda ağırlıklı genel not ortalamaları 1.80’nin altında olanlar, toplam başarılan kredi sayısı 70’den fazla 110’dan az (110 dahil) olan öğrencilerden ağırlıklı genel not ortalamaları 1.90’nın altında olanlar gözetim listesine alınırlar. İki defa üst üste gözetim listesine girip, ikinci gözetim listesi sonunda ağırlıklı genel not ortalamalarını belirtilen düzeylerin üzerine çıkaramayan öğrencilerin Üniversite ile ilişkisi kesilir. Gözetim listesinde iken genel not ortalamalarını belirtilen düzeylerin üzerine çıkartan öğrenciler normal statüde öğrenimlerine devam ederler. Üniversite ile ilişkisi kesilen öğrencilerin 25 inci maddenin (a) bendinde belirtilen hakları saklıdır.

Toplam kazanılan kredi sayısı 110’dan fazla olup genel ağırlıklı not ortalamaları 2.00’nin altında olan öğrenciler 25 inci maddenin (b) bendinde belirtilen haklardan yararlanırlar.

Gözetim listesine alınan öğrencilerin bir yarıyıldaki kredi yükü en fazla 15 olabilir. Bu öğrenciler, daha önce başarısız oldukları, şartlı başardıkları ve/veya ön şartlarını sağladıkları dersleri yarıyıl gözetmeksizin alabilirler.

b) Kayıtlı bulunulan yarıyıl sonu itibariyle ağırlıklı genel not ortalaması belirlenirken, alt yarıyıllardan alınamayan derslerle, 14 üncü maddenin üçüncü fıkrası uyarınca öğrencinin çekildiği dersler ağırlıklı not ortalamasına katılmaz.

Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının Yükseltilmesi

Madde 19 — Genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci, madde l4’de belirtilen hükümler saklı kalmak koşulu ile daha önce alıp başardığı dersleri tekrar alabilir. Bu dersler için son alınan notlar geçerlidir. Öğrencinin aldığı bütün notlar ve işaretler not belgesinde gösterilir.

Başarı Notu

Madde 20 — a) Derslere % 70, atölye vb. gibi bağımsız uygulamalı derslere % 80 oranında devam zorunludur. (Bu oranlar öğretim elemanı tarafından gerektiği taktirde yükseltilebilir). Devam koşulunu sağlayamayan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler. Bir dersin başarı notu; o derse ait yarıyıl içi çalışmaları (yarıyıl içi sınavları, kısa sınavlar, uygulama, ödev, atölye, seminer, alan çalışması, devam, vb.) ve yarıyıl sonu sınavı ile belirlenir. Her yarıyılın başlangıcından bir hafta önce o yarıyıl açılacak derslere ait başarı değerlendirme sistemi (yarıyıl içi çalışmalarının türleri, sayısı yarıyıl içi çalışmalarının ve yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkılarının hangi oranlarda olacağı) dersi verecek öğretim elemanı tarafından, başarı değerlendirme formu doldurularak önerilir, ilgili anabilim dalının veya anasanat dalının olumlu görüşü üzerine, Bölüm Başkanlığınca ilan edilir.

b)Yarıyıl sonu sınavına girebilme koşulunu yerine getirmeyen öğrencilerin listesi yarıyılın son haftası içerisinde ilan edilir. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme koşulunu yerine getirmeyen öğrenciler bu dersten (VF) almış sayılırlar.

c) Yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı % 40’dan az, % 60’dan fazla olamaz.

d) Yarıyıl içi sınavlarının mazeret sınavı yoktur. Yarıyıl içi sınavına girmeyen bir öğrenci bu sınavdan (0.00) almış sayılır. Üniversiteyi temsilen görevlendirilen ve bu nedenle yarıyıl içi sınavına giremeyen öğrenciler için İ.T.Ü.-T.M.D.K. Yönetim Kurulu kararı ile mazeret sınavı yapılır.

e) Mazeretleri nedeniyle yarıyıl sonu sınavına giremeyen ve mazeretleri T.M.D.K. Yönetim Kurullarınca kabul edilen öğrenciler bu sınav haklarını dersin açıldığı ilk sınav döneminde kullanabilirler veya yarıyıl sonu sınavlarını izleyen hafta içerisinde yarıyıl sonu mazeret sınavına girebilirler. Yarıyıl sonu mazeret sınavında başarılan bir dersin başarı notu en fazla (CC) olabilir.

f) Öğrencilerin bir dersteki başarı durumunu gösteren liste, yarıyıl sonu sınavının yapıldığı tarihten itibaren en geç bir hafta içerisinde, öğretim elemanı tarafından açıklanır. T.M.D.K. Yönetim Kurulu gerektiğinde bir dersin öğretim elemanından, dersle ilgili başarı durumu değerlendirmesini yeniden incelenmesini isteyebilir.

g) Bir yarıyıl sonunda ağırlıklı genel not ortalaması en az 2.00 olan öğrencilerden bir dönemde en az l2 kredilik ders almış ve başarmış olup yarıyıl sonu not ortalaması 3.00-3.49 arasında olanlar "onur", 3.50- 4.00 arasında olanlar "yüksek onur" öğrencisi olarak tanımlanır ve bu unvanlar not belgesinde belirtilir. Herhangi bir yarıyılda not belgesinde (FF) ve/veya (VF) bulunan öğrenciler not ortalamalarını tuttursalar bile o yarıyılda "onur" ve "yüksek onur" öğrencisi olamazlar.

Yarıyıl Sonu Sınav Dönemi

Madde 21 — Her yarıyıl derslerinin bitiminde bir sınav dönemi vardır. Sınav dönemi içinde T.M.D.K. Yönetim Kurulunca kabul edilecek nedenlerle sınav yapılamayan günler kadar o sınav dönemine süre eklenir.

Bitirme çalışması sınavı, yarıyıl sonu veya yaz öğretimi sonu sınav dönemleri ve onu izleyen hafta içinde yapılır.

Sınav Programları ve Yeri

Madde 22 — Yarıyıl sonu sınav programları, T.M.D.K. Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır ve sınav dönemi başlamadan en az iki hafta önce ilan edilir. Sınavlar, programda gösterilen gün, yer ve saatte Üniversite binalarında yapılır.

Sınav Şekli

Madde 23 — Yarıyıl sonu sınavları, genelde yazılı olarak yapılır. Ancak bölümlerden gelecek istek üzerine Konservatuar Kurulu sınavların sözlü veya sözlü-yazılı, uygulamalı, jürili yapılmasına karar verebilir. Bu yöndeki bir karar yarıyıl başında verilecek başarı değerlendirme formunda ilan edilmelidir.

Sınavları, o dersi vermekle görevli öğretim elemanı düzenler ve yönetir. Sorumlu öğretim elemanı sınav günü Konservatuarda bulunmaması halinde, sınavı kimin yapacağı Anabilim veya Anasanat Dalı Başkanı tarafından belirlenir ve ilgili Bölüm Başkanlığına bildirilir. Sınavların düzenli bir biçimde yürütülebilmesi için T.M.D.K.’ındaki bütün öğretim üyeleri, öğretim görevlileri ve öğretim yardımcıları görevlendirilebilir.

Sınav Sonuçlarına İtiraz

Madde 24 — Öğrenci, bir dersteki başarı durumu sonucuna, dersin başarı durumu listesinin ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde, Konservatuar Müdürlüğüne yazılı olarak başvurup itiraz edebilir. Konservatuar Müdürlüğü, ilgili öğretim elemanına, öğrencinin başarı notuna katkısı bulunan bütün çalışmaları tekrar inceleterek, öğrencinin itirazını ve öğretim elemanının yeniden değerlendirmesini iki hafta içinde T.M.D.K. Yönetim Kurulunda karara bağlar.

Öğrenim Süresine Ek Süreler

Madde 25 — a) Birinci sınıfta atılma durumuna gelip en fazla bir dersten başarısız olan (FF almış olan) öğrencilere, ikinci ve üçüncü sınıfta atılma durumuna gelip en fazla üç dersten başarısız olan (FF almış olan) öğrencilere üç yıl içinde kullanacakları üç sınav hakkı verilir. Sınav hakları derslerin açıldığı sınav dönemlerinde kullandırılır. (FF) notu olmayan öğrenciler sınav haklarını (DD) ve (DC) aldıkları dersler için de kullanabilirler. Sınavlarda başarısız olan ve/veya 18 inci maddenin (a) bendinde belirtilen ağırlıklı genel not ortalamasını tutturamayan öğrencilerin İ.T.Ü.-T.M.D.K. ile ilişkisi kesilir. Öğrenciler yukarıda değinilen haklardan yararlanmak istediklerinde bir dilekçe ile İ.T.Ü.-T.M.D.K. Müdürlüğüne başvururlar.

b) İ.T.Ü.-T.M.D.K. Bölümlerine kayıtlı lisans öğrencilerine, bu öğrenimlerini tamamlamak için tanınan azami süre yedi yıldır. Azami süre sonunda mezun olamayan son sınıf öğrencilerine başarısız oldukları bütün dersler için iki ek sınav (Ek Sınav 1 ve Ek Sınav 2) hakkı verilir. Bu iki ek sınav hakkı bu derslerin sınavlarının açılacağı ilk iki yarıyıl sonu sınav döneminde kullandırılır. (daha önce hiç alınmamış veya alınıp da bir kez sınava girme hakkı elde edilememiş dersler için ek sınav hakları kullanılamaz.) Bu sınavlar sonunda başarısız ders sayısını ( daha önce hiç alınmayan veya alınıp da sınava girme hakkı elde edilemeyen derslerde dahil olmak üzere ) beş veya dört derse indirenlere dört yarıyıl, üç veya daha az derse indirenlere ise başarısız oldukları (FF aldıkları ) derslerden açılacak sınavlara sınırsız girme hakkı tanınır.

Azami öğretim süresi ve bunu takip eden ek sınavlar sonunda, mezun olabilmek için kalan ders sayısının beş veya daha az olması halinde, bu dersler içinde daha önce alınmayan veya sınava girme hakkı kazanılmayan dersler varsa öğrencilerin, bunlara yönetmelik hükümlerine göre yazılarak belirtilen süreler içinde sınava girme hakkı almaları ve başarısız ders sayılarını üç veya daha aza indirmeleri şarttır. Aksi halde öğrencinin İ.T.Ü.-T.M.D.K. ile ilişkisi kesilir. Ek süre sonunda başarısız ders sayısını üç veya daha aza düşüren öğrenci sınırsız sınav hakkından yararlanır.

Uygulamalı dersler ve daha önce alınmamış veya alınıp da sınava girme hakkı elde edilememiş dersler dışındaki derslere devam şartı aranmaz. Devam şartı aranmayan öğrenciye verilecek başarı notu, devam şartı dışındaki en son sınava girme hakkı elde edilen yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınav sonucu göz önünde tutularak dersin öğretim elemanınca takdir olunur.

İzledikleri programdan mezun olmak için gerekli bütün derslerden geçer not aldıkları halde başarılı sayılmak için gerekli 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlayamayan son sınıf öğrencilerine ağırlıklı genel not ortalamalarını yükseltmek üzere, son dört yarıyıl derslerinden sınırsız sınav hakkı tanınır. (yedi yıllık azami süreden önce bu duruma gelen öğrenciler de İ.T.Ü.-T.M.D.K. yazılı olarak başvurarak bu haktan yararlanabilirler.)

Yedi yıllık azami süreden önce mezun olmak üzere üç veya daha az dersi kalan öğrenciler de bu derslerden daha önce bir kez sınava girme hakkı almış olmaları şartıyla, İ.T.Ü.-T.M.D.K.’ya dilekçe ile başvurarak açılacak yarıyıl sonu sınavlarına sınırsız girme hakkından yararlanabilirler.

Beş veya dört ders hakkından yararlanan öğrenciler öğrenci katkı payını yatırırlar ve öğrencilik haklarından yararlanırlar.

Sınırsız sınav hakkını kullanan öğrenciler, öğrenci katkı paylarını ödemeye devam ederler, ancak sınav hakkı dışındaki diğer öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Sınırsız sınav hakkı kullanılan derslerdeki başarı durumu, eski yarıyıl içi çalışma sonuçlarına bakılmaksızın sadece yarıyıl sonu sınav notu ile belirlenir. Açılacak sınavlara üst üste veya aralıklı olarak toplam üç eğitim öğretim yılı hiç girmeyen öğrenci sınırsız sınav hakkından vazgeçmiş sayılır ve bu haktan artık yararlanamaz.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Değerlendirmeler

 

Birim Kredi

Madde 26 — Ders, uygulama, proje, seminer, atölye ve bitirme çalışmasının öğretim bakımından değerlendirilmesi birim "kredi" üzerinden yapılır. Derslerin ve seminerlerin bir yarıyıl süre ile haftada bir saati, bir kredidir. Uygulama, proje, seminer, atölye çalışmaları ile bitirme çalışmasının bir haftada bir saati yarım kredi olarak kabul edilir.

Ağırlıklı Genel Not Ortalaması

Madde 27 — Ağırlıklı genel not ortalaması ders veya ayrı ders niteliğindeki uygulama, atölye, seminer, bitirme çalışması ve benzerlerinin her birinden elde edilen başarı notu katsayısı ile o ders veya ayrı ders niteliğindeki atölye, seminer, bitirme çalışması ve benzerlerinden alınan kredilerin çarpılması ile elde edilecek sayılar toplamının, krediler toplamına bölünmesi ile bulunacak değerdir. Bölme sonucu virgülden sonra iki hane yürütülüp yuvarlatılarak verilir.

Öğretimi Bitirme ve Derecesi

Madde 28 — T.M.D.K. Öğretim planında gösterilen öğrenimi izleyerek derslerin tümünden başarılı olmuş, ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2.00 düzeyine çıkarmış ve bu Yönetmelikte belirtilen bütün çalışmaları tamamlamış öğrenci, öğrenimini bitirmiş sayılır ve kendisine bu Yönetmeliğin 2 nci maddesinde sözü edilen diploma verilir.

T.M.D.K. bu şekilde bitirenlere ayrıca, öğrenimlerindeki mezuniyet derecesini, başarı katsayısını, devam ettikleri bölüm, program ve benzeri ile aldıkları ders, bitirme çalışması vb. gibi çalışmaları, başarı notları ile birlikte gösteren bir öğrenim belgesi (transkript) verilir.

ALTINCI BÖLÜM

Çeşitli Hükümler

 

İzin ve Hakların Saklı Tutulması

Madde 29 — T.M.D.K. Yönetim Kurulu kararı ve Yükseköğretim Kurulunca tespit edilen haklı ve geçerli nedenler ile öğrenciye bir defada en çok iki yarıyıl süre ile izin verilebilir. İzinli sayılan öğrenci öğrenimine devam edemez ve izinli olduğu yarıyılı izleyen sınav dönemindeki yarıyıl sonu sınavlarına giremez.

Hastalık, doğal afetler, tutukluluk, mahkumiyet ve askerlik tecilinin kaldırılması gibi önceden görülemeyen ve bilinemeyen nedenlerle yarıyıl süresi içinde de izin verilebilir. Belirtilen sebeplerin sınav döneminde ortaya çıkması halinde aynı yolda işlem yapılır. Yarıyıl içinde izin verilmesi halinde, öğrenci yarıyıl başından itibaren izinli sayılır.

Sınav dönemi başında veya sınav dönemi içinde izin alındığında, bu izin verildiği tarihten geçerli olup, öğrencinin izin tarihini izleyen veya o tarihte devam eden sınav dönemindeki hakları saklı kalır. Bu haklar iznin bitimini izleyen, o dersin sınavının açılacağı ilk sınav döneminde kullanılır. Sınav dönemi başında veya sınav dönemi içinde izin verilmesi halinde, izin hiç bir suretle yarıyıl başından geçerli olarak uygulanamaz.

Yukarıda belirtilen nedenlerle izin istenilmesi halinde öğrencinin, olayın meydana çıkmasından itibaren en geç on beş gün içinde T.M.D.K.’ya başvurması ve olayı gerekli belgelerle kanıtlaması zorunludur.

Ekonomik nedenler ve Yönetim Kurulunca kabul edilebilecek diğer nedenlerle izin, ancak yarıyıl başında verilebilir. Bu durumda izin için başvurunun, nedenlerinin açıklanması ve belgelenmesinin, kayıt işlemleri tamamlandıktan itibaren bir ay içinde yapılması zorunludur. İzin alan öğrenci, izninin bitiminde ayrıldığı noktadan öğrenciliğe devam eder.

Bir öğrenciye öğretim süresince toplam olarak en çok dört yarıyıl izin verilebilir. Ancak, bu maddenin ikinci fıkrada gösterilen nedenlerin devamı halinde, Yönetim Kurulunca iznin uzatılması yoluna gidilebilir.

Yükseköğretim Kurulunca belirtilen haklı ve geçen nedenler ile Üniversite Yönetim Kurulunca onaylanan diğer nedenlere dayalı izinler, kararda belirtilmek şartıyla öğretim süresinden sayılmaz.

Sağlık Kurulu raporu ile belgelenen ruhsal bozukluklar nedeni ile tüm öğretim süresi içinde devamsızlığı iki yılı aşan öğrenciler öğrenimlerine devam etmek istedikleri taktirde, yeniden sağlık raporu almaları istenir. Bu sağlık raporu, Konservatuar Yönetim Kurulunca incelendikten sonra öğrencinin öğrenimine devam edip edemeyeceğine karar verilir. Öğrenimlerine devam edemeyeceklerine karar verilen öğrencilerin, T.M.D.K. ile ilişkileri kesilir.

Üniversiteden Ayrılma

Madde 30 — Kendi isteği ile üniversiteden ayrılacak öğrenciler T.M.D.K. Müdürlüğüne yazılı olarak başvururlar. Başvuru üzerine kaydı silinen öğrenciye, isterse T.M.D.K.’daki öğrenim durumunu gösteren bir belge, kayıtta T.M.D.K.’ya teslim ettiği diplomaları ve diğer belgeleri verilir.

Anlaşmalı Yurt Dışı Üniversitelere Gönderilen Öğrenciler

Madde 31 — İ.T.Ü. ile yurt dışındaki bir üniversite arasında yapılan anlaşma uyarınca, öğrenci değişimi programları çerçevesinde, üniversite tarafından bir veya iki yarıyıl, yurt dışındaki üniversitelere öğrenci gönderilebilir. Bu süre içinde öğrencinin İ.T.Ü.’deki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır.

Öğrencinin, danışmanının onayı ile yurt dışındaki üniversitede aldığı dersler ve bu derslerden aldığı başarı notlarının İ.T.Ü. deki durumuna nasıl yansıtılacağı, İ.T.Ü.-T.M.D.K. Yatay Geçiş Komisyonunun görüşü alınarak T.M.D.K. Yönetim Kurulu tarafından kararlaştırılır.

Yaz Öğretimi ve Çift Anadal Programı

Madde 32 — Yaz öğretimi İ.T.Ü.-T.M.D.K. Kurullarınca hazırlanacak özel yönetmelikle, Çift Anadal Programı (ÇAP) ise Senato Uygulama Esasları ile düzenlenir.

Ön Lisans Diploması

Madde 33 — T.M.D.K.’dan ilişiğinin kesilmesi durumuna gelen ve 4 üncü yarıyıl sonuna kadar, öğretim planında bulunan zorunlu ve seçmeli ders kredilerini bütün derslerini bu Yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlayan ve dördüncü yarıyıl sonu itibariyle ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00’ye ulaştırmış olan öğrencilere ön lisans diploması verilir.

Yürürlükten Kaldırma

Madde 34 — 31/l0/1995 tarih ve 22449 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Lisans ve Hazırlayıcı Birim Öğretim Yönetmeliği" yürürlükten kaldırılmıştır.

Geçici Madde 1 — T.M.D.K.’ya 1994 ve daha önce girişli öğrenciler, 5/9/1989 tarih, 20273 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" ne tabidirler. Ancak bu öğrencilerde üst yarıyıllardan ders alınabilmesi için gerekli olan 1.80 ağırlıklı genel not ortalaması şartı ile öğrenimin tamamlanmış sayılması için gerekli 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması şartları aranmaz. Bu öğrenciler yeni aldıkları derslerden (DD) ve daha yüksek başarı notu aldıkları takdirde bu derslerden başarılı sayılırlar.

Geçici Madde 2 — l995 ve 1996 girişli öğrencilere, 31/10/1995 tarih ve 22449 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" uygulanır.

Geçici Madde 3 — 1997 ve daha sonraki girişli öğrenciler için bu Yönetmelik hükümleri ara sınıflardan atılma hariç aynen uygulanır.

Geçici Madde 4 — 2000-2001 Eğitim öğretim yılı başında birinci sınıfa başlayan öğrencilerle ilgili ön şart ve ön şartlı dersler birinci yarıyıldan geçerli olmak üzere uygulanır.

Yürürlük

Madde 35 — Bu Yönetmelik 2000-2001 eğitim ve öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 36 — Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul Teknik Üniversitesi Rektörü yürütür.

—— • ——

Tebliğler

Maliye Bakanlığından:

Katma Değer Vergisi Genel Tebliği

(Seri No: 77)

1. Tecil-Terkin Uygulaması

3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun(1) 11 inci maddesinin 2 nci fıkrasının Bakanlığımıza verdiği yetki uyarınca, sektörel dış ticaret şirketlerinin ihraç ettiği malları imalatçı olmayan ortakları ile ortakları dışındaki firmalardan alışında münhasıran aynı maddenin 1 inci fıkrasının (c) bendi kapsamında işlem yapılması uygun görülmüştür.

Buna göre, sektörel dış ticaret şirketlerinin ihraç edeceği malları, 27 Seri No’lu Katma Değer Vergisi Genel Tebliğinde(2) tanımı yapılan imalatçı vasfını haiz olmayan ortakları ile imalatçı olup olmadığına bakılmaksızın ortakları dışındaki firmalardan alımında tecil-terkin uygulanması zorunludur.

2. Gümrük Beyannamesinin Teyidi

2.1. İndirimli teminat uygulamasından yararlanan Dış Ticaret Sermaye Şirketleri dışındaki mükelleflerin yeminli mali müşavir tasdik raporuna dayalı olanlar dahil olmak üzere, nakden veya mahsuben iade talepleri, gümrük beyannamelerinin teyidi gerçekleşmeden yerine getirilmeyecektir.

Mahsuben iade talebinin süresi içinde yapılmış olması halinde, mahsup işlemi talep tarihi itibariyle yapılacak, bu işlemde 28 Seri No’lu Katma Değer Vergisi Genel Tebliğinin(3) (A/3) bölümü uyarınca gecikme zammı uygulanmayacaktır.

2.2. 62 Seri No’lu Katma Değer Vergisi Genel Tebliğinin(4) (B) bölümünde, indirimli teminattan yararlanan mükelleflerin katma değer vergisi iadelerinin, gümrük beyannamesinin teyidi beklenilmeksizin, belirlenen tutardaki teminatın verilmesi ile yerine getirileceği belirtilmiştir.

İndirimli teminat uygulamasından yararlanan sektörel dış ticaret şirketlerinin ihracat istisnasından doğan katma değer vergisi iadelerinde bir önceki iade talebi ile ilgili gümrük beyannamesinin teyidi alınmadan iade işlemi yapılmayacaktır. Bir önceki döneme ait gümrük beyannamesinin teyidinin alınması üzerine, bir sonraki döneme ait iade talebinin yerine getirilmesinde gümrük beyannamesinin teyidi beklenilmeyecektir.

3. Teminat Çözümüne Ait Yeminli Mali Müşavir Raporu Düzenlenmesi

Katma değer vergisi iadelerinde mükelleflerce yeminli mali müşavir tasdik raporu ibraz edileceğinin beyan edilmesi halinde, iade talepleri incelemeye sevk edilmemektedir. Ancak dış ticaret sermaye şirketleri dışındaki mükelleflerden iadenin yapıldığı tarihten itibaren 6 ay içerisinde bu iade ile ilgili yeminli mali müşavir raporu ibraz etmeyenlerden teminatlarını % 100’e tamamlamaları istenecek, 15 işgünü içerisinde teminatlarını % 100’e tamamlamayanların bu döneme ait teminatları paraya çevrilecektir.

4. Tekstil ve Konfeksiyon Sektöründeki Fason İşlerle İlgili Tevkifat Uygulamasında Mahsuben İade

72 Seri No’lu Katma Değer Vergisi Genel Tebliğinin(5) 4 üncü bölümünde tekstil ve konfeksiyon sektöründe yapılan fason işler dolayısıyla vergi tevkifatı uygulanan mükelleflerin bu işlem nedeniyle mahsuben iade talebinde bulunabilecekleri belirtilmiştir. Bu uygulamada mahsuben iadesi talep edilen tutarın 200 milyon lirayı aşmaması halinde ilgili belgelerin ibrazı üzerine mahsup talebi yerine getirilecektir. 200 milyon lirayı aşan kısmın iadesinde inceleme veya yeminli mali müşavir tasdik raporu ya da teminat aranılacaktır.

Tebliğ olunur.

                                            

(1) 2/11/1984 tarihli ve 18563 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.

(2) 5/3/1988 tarihli ve 19745 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.

(3) 1/8/1988 tarihli ve 19886 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.

(4) 2/4/1997 tarihli ve 22952 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.

(5) 24/2/1999 tarihli ve 23621 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.

—— • ——

Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığından :

 

Türk Gıda Kodeksi Yemeklik Zeytinyağı ve Yemeklik Prina Yağı

Tebliğinde Değişiklik Yapılması Hakkında Tebliğ

 

(Tebliğ No:2000/45)

 

Madde 1 —25 Nisan 1998 tarihli ve 23323 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi – Yemeklik Zeytinyağı ve Yemeklik Prina Yağı Tebliğinin 4 üncü maddesinde yer alan "Çeşnili zeytinyağı" tanımı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:

"Çeşnili zeytinyağı: Naturel yemeklik zeytinyağlarına değişik baharat, meyve ve sebzeler veya bunların doğal aroma maddeleri katılarak çeşnilendirilmesi ile elde edilen, yağlardır."

Madde 2 —Aynı Tebliğin 5 inci maddesi a bendinde yer alan naturel zeytinyağlarının isimleri tebliğdeki sırası ile "Naturel Sızma Zeytinyağı", "Naturel Birinci Zeytinyağı" ve "Naturel İkinci Zeytinyağı" olarak değiştirilmiştir.

Madde 3 —Aynı Tebliğin 1 no’lu Ek’inde Rafine Zeytinyağı ve Riviera Zeytinyağı için yer alan Ultraviyole Işığında Özgül Soğurma değerleri aşağıdaki gibi değiştirilmiştir:

   "

     270nm.de delta E

   Rafine Zeytinyağı

     <=1.20 <=0.16

   Riviera Zeytinyağı

     <=1.10 <=0.15"

 

Madde 4 —Tebliğin 1 no’lu Ek’inde yer alan Sterol Kompozisyonu bölümü aşağıdaki gibi değiştirilmiştir:

"2.7. Sterol Kompozisyonu

2.7.1. Sterol Toplamındaki % ler

 

Kolesterol

                              <=0.5

 

Brassikasterol

                              <=0.1**

 

Kampesterol

                              <=4.0

 

Stigmasterol

Yemeklik zeytinyağlarındaki kampesterolden

 

                            Daha az

 

Delta – 7 – stigmastenol

                             <=0.5***

 

Beta-sitosterol+

                             )

 

delta-5-avenasterol+

                            )

 

delta-5,23-stigmastadienol

                            ) >=93.0

 

+ klerosterol

                            )

 

+ sitostanol +

                           )

 

delta-5,24-stigmastadienol

                           )

 

**Bu değer karma prina yağlarında <=0,2 olarak alınmalıdır.

*** Zeytin üretiminin kısıtlı ve belirli bölgelerde gerçekleştiği yıllarda bu değerde yaşanabilecek sapmalar Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığınca mutabakat halinde değerlendirilir."

Madde 5—Tebliğin 1 no’lu Ek’inde Rafine Zeytinyağı ve Riviera Zeytinyağı için yer alan Toplam Sterol İçeriği değerleri aşağıdaki gibi değiştirilmiştir:

    "

Minimum (mg/kg)

   Rafine Zeytinyağı

         900

    Riviera Zeytinyağı

         900 "

Geçici Madde 1 —Bu Tebliğin 3 üncü ve 5 inci maddelerinde yer alan değerler, altı yıl içerisinde 25 Nisan 1998 tarihli ve 23323 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi – Yemeklik Zeytinyağı ve Yemeklik Prina Yağı Tebliğinde yer alan değerlerle aynı olacak şekilde değiştirilecektir.

Geçici Madde 2 —Halen faaliyet gösteren ve bu Tebliğ kapsamında yer alan ürünleri üreten ve satan işyerleri, bu Tebliğin yayımından itibaren 1 yıl içerisinde bu Tebliğ hükümlerine uymak zorundadırlar.

Yürürlük

Madde 6 —Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 7 —Bu Tebliğ hükümlerini Tarım ve Köyişleri Bakanı ile Sağlık Bakanı yürütür.

—— • ——

 

Dış Ticaret Müsteşarlığından:

 

İthalinde Tek Taraflı Kontrol Sistemi Kapsamında Kota Uygulanan

Tekstil Ürünlerine Ait Kotaların İlk Bölümünün

Dağıtımı ve Yönetimine

İlişkin Tebliğ (2000/9)

 

Madde 1 —26/12/1997 tarihli ve 23212 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Belirli Tekstil Ürünleri İthalatında Gözetim ve Korunma Önlemleri Hakkında Yönetmelik uyarınca, belirli ülkeler menşeli tekstil ürünleri için tespit edilen 2001 yılına ait kotaların (miktar kısıtlamaları) EK I’de gösterilen % 50’sine tekabül eden ilk bölümünün dağıtımı, ithalatçılar tarafından talep edilen miktarlar dikkate alınmak suretiyle, tek taraflı kontrol sistemi kapsamında Dış Ticaret Müsteşarlığı’nca belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde yapılır.

Madde 2 —1 inci maddede öngörülen kotaların dağıtımından yararlanmak ve ithal lisansı almak isteyen ithalatçıların başvurularının değerlendirmeye alınabilmesi için, EK II’de yer alan başvuru formunda belirtilen bilgileri eksiksiz doldurarak, bu Tebliğ’in yayımı tarihinden itibaren 18 Aralık 2000 günü mesai bitimine kadar (saat 17:15) Dış Ticaret Müsteşarlığı’na (İthalat Genel Müdürlüğü) müracaat etmeleri gerekmektedir. Değerlendirmede genel evrak kayıt tarihi ve numarası esas alınır. Postadaki gecikmeler dikkate alınmaz.

Başvuruya, beyan sahibine ait imza sirkülerinin örneği ve EK III’de yer alan taahhütname eklenir.

Ayrıca, başvuruda bulunacak firmalar, şayet EK I’de belirtilen ülkelerden biri menşeli bir ürün kategorisinden 1999 yılında ithalat yapmış ise, başvurularına ilgili ülke ve kategoriden anılan yılda gerçekleştirdikleri ithalata ilişkin gümrük beyannamelerinin gümrük idareleri veya noter tarafından tasdiklenmiş birer suretini ekleyeceklerdir.

Madde 3 —Birden fazla ülke ve/veya kategori için başvuruda bulunulması halinde, herbir ilgili ülke ve kategori için ayrı başvuru yapılması şarttır.

EK I’de belirtilen herhangi bir kategoriye ait kotaya, aynı ithalatçı firma tarafından birden fazla başvuru yapılamaz.

Madde 4 —Dış Ticaret Müsteşarlığı’nca (İthalat Genel Müdürlüğü) düzenlenecek ithal lisanslarının geçerlilik süresi, düzenlendiği tarihten itibaren 6 (altı) aydır. Ancak, ilgili ithalatçıların talep etmeleri halinde, bu süre Müsteşarlıkça (İthalat Genel Müdürlüğü) 2 (iki) aya kadar uzatılabilir.

Madde 5 —İthalatçılar, ithal lisansında belirtilen miktarı tek sevkiyatta ithal etmeleri durumunda gümrük yükümlülüğünün doğduğu tarihi müteakip, birden fazla sevkiyatta ithal etmeleri durumunda ise her sevkiyatın gümrük yükümlülüğünün doğduğu tarihi müteakip en geç 15 (onbeş) işgünü içinde, ithal lisansı üzerinde belirtilen bilgiler bazında gerçekleşen ithalata ilişkin istatistiki bilgileri Müsteşarlığa (İthalat Genel Müdürlüğü) iletir.

İthal lisansları, mücbir sebepler hariç, geçerlilik süresinin bitim tarihinden itibaren en geç 15 (onbeş) işgünü içinde ithalatçılar tarafından Dış Ticaret Müsteşarlığı’na (İthalat Genel Müdürlüğü) iade edilir.

İthalatçıların ikinci fıkrada yer alan hükmü yerine getirmediklerinin tespiti halinde, mücbir sebepler hariç, müteakip ithal lisansı talepleri, sözkonusu ithal lisansı iade edilene kadar değerlendirmeye alınmaz.

Madde 6 —Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Madde 7 —Bu Tebliğ hükümlerini Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın bağlı olduğu Devlet Bakanı yürütür.

 

 

—— • ——

Dış Ticaret Müsteşarlığından:

 

Dış Ticarette Standardizasyon Tebliği

Tebliğ No: (2000/25)

 

Madde 1 —24/1/1995 tarihli ve 95/6489 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki Dış Ticarette Standardizasyon Rejimi Kararı’nın 5 inci maddesinin 1 inci fıkrasına aykırı davranan Kanuni Motorlu Araçlar İmalat San. ve Tic. A.Ş.’nin ithalatı, aynı maddenin (b) bendi uyarınca 6 ay süre ile Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın müsaadesine bağlanmıştır.

Madde 2 —Firmanın Dış Ticarette Teknik Düzenlemeler ve Standardizasyon Mevzuatı kapsamında yer almayan ithalatı müeyyide kapsamı dışındadır.

Madde 3 — Bu Tebliğ 4/12/2000 tarihinde yürürlüğe girer.

Madde 4 —Bu Tebliğ hükümlerini Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın bağlı olduğu Bakan yürütür.

—— • ——

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasından :

 

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca Belirlenen, Dış Krediler

Kur Farkı Fonu Kapsamındaki Kredilere Uygulanacak

Değişken Faiz Oranı

 

— Vadeye bakılmaksızın tüm krediler için yıllık % 35,49’dur.

— Para ve Kredi Kurulu’nun sırasıyla, 23 Ağustos 1989, 28 Ocak 1998 gün, 20261, 23244 sayılı Resmî Gazetelerde yayımlanan 89/11 ve 98/1 sıra sayılı tebliğlerinde belirtilen esaslar çerçevesinde uygulanır.

— Bu oran 1 Aralık 2000 tarihi itibariyle 1 ay süre ile geçerlidir.

—— • ——

Eskişehir Valiliğinden :

Mahalli Çevre Kurulu Kararı

Karar No : 10

Karar Tarihi : 16/11/2000

İlimiz Mahalli Çevre Kurulu Vali Yardımcısı M. Yaşar ÖZGÜL Başkanlığında 15/11/2000 tarihinde toplanarak aşağıdaki kararları almıştır.

1 — a) İl genelinde 2001 yılında ölçümü yapılacak benzinli araçlarla otomobil, dolmuş, pikap gibi küçük araçlardan 3.000.000.TL, dizel araçlarla otobüs, kamyon, tır gibi büyük araçlardan 4.000.000.TL egzoz gazı ölçüm ücreti alınmasına,

b) Egzoz ölçüm süresi geçmiş araçlardan, ölçüm yaptırılmayan her yıl için 2001 yılında belirlenen ölçüm bedelleri kadar ücretin 2001 yılı ölçüm bedeline ilave olarak alınmasına,

c) Resmi ve askeri araçların egzoz ölçümlerinden ücret alınmaması uygulamasının devamına,

d) İlçelerde ve talep halinde 20 den fazla aracı bulunan resmi ve özel kurum ve kuruluşların egzoz gazı ölçümlerinin yerinde yapılmasına,

e) Trafik denetimlerinde emisyon pulu olmayan araçlara yasal işlem yapılarak ölçümlerinin en yakın ölçüm istasyonunda yaptırılmasının sağlanmasına,

f) Fenni muayene istasyonlarında emisyon pulu olmayan araçların veya ölçüm süresi geçmiş araçların fenni muayenelerinin yapılmamasına,

2 — İlimizde Büyükşehir Belediye Başkanlığınca tıbbi atık üreticisi sağlık kuruluşlarından alınıp Seyitgazi Yolu üzerindeki çöp depolama sahasında gömülmek suretiyle bertaraf edilen tıbbi atıklar için Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinin 8 inci maddesi gereği 2001 yılında sağlık kuruluşlarınca ödenecek ücretin 100.000 TL/kg olmasına, Büyükşehir Belediye Başkanlığınca tıbbi atıkların yakılarak bertarafına geçilmesi halinde ücretin yeniden belirlenmesine,

Oybirliği ile karar verilmiştir.

Tebliğ olunur.