Başbakanlık

Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır

 Kuruluş : 7 Ekim 1920

6 Eylül 2002

CUMA

Sayı : 24868

Å ÖNCEKİ

SONRAKİ

Æ

YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Bakanlığa Vekâlet Etme İşlemi

Sağlık Bakanlığına, Devlet Bakanı Prof. Dr. Ramazan MİRZAOĞLU’nun Vekâlet Etmesine Dair Tezkere

Ulaştırma Bakanlığına, Adalet Bakanı Prof. Dr. Aysel ÇELİKEL’in Vekâlet Etmesine Dair Tezkere

Yönetmelikler

— Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme Esaslarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik

— Kafkas Üniversitesi Kayıt, Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

— Mersin Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (MERUZEM) Yönetmeliği

Tebliğler

— Sektörel Dış Ticaret Şirketi Statüsü Verilmesine İlişkin Karar

— Gümrük Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Gümrük İşlemleri) (Seri No: 17)

— Kamu İhale Tebliği (No: 2002/4)

DÜZELTME (Kültür Bakanlığı Halk Kültürlerini Araştırma ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Halk Kültürü Arşivi Belge Kabul, Kayıt ve Yararlanma Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile İlgili)


 YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Bakanlıklara Vekâlet Etme İşlemi

T.C.

 

BAŞBAKANLIK

5 Eylül 2002

B.02.0.PPG.0.12-305-14299

 

 

CUMHURBAŞKANLIĞI YÜCE KATINA

İkinci Türk-Irak Sağlık Haftası ve Sağlık Ürünleri Fuarı’na katılmak üzere, 6 Eylül 2002 tarihinde Irak’a gidecek olan Sağlık Bakanı Doç. Dr. Osman DURMUŞ’un dönüşüne kadar; Sağlık Bakanlığına, Devlet Bakanı Prof. Dr. Ramazan MİRZAOĞLU’nun vekâlet etmesini yüksek tasviplerine saygıyla arz ederim.

Bülent ECEVİT

Başbakan    

—————

T.C.

 

CUMHURBAŞKANLIĞI

5 Eylül 2002

B.01.0.KKB.01-06-231-2002-622

 

 

BAŞBAKANLIĞA

İLGİ : 5 Eylül 2002 gün ve B.02.0.PPG.0.12-305-14299 sayılı yazınız.

İkinci Türk-Irak Sağlık Haftası ve Sağlık Ürünleri Fuarı’na katılmak üzere, 6 Eylül 2002 tarihinde Irak’a gidecek olan Sağlık Bakanı Doç. Dr. Osman DURMUŞ’un dönüşüne kadar; Sağlık Bakanlığına, Devlet Bakanı Prof. Dr. Ramazan MİRZAOĞLU’nun vekâlet etmesi uygundur.

Bilgilerini rica ederim.

Ömer İZGİ         

CUMHURBAŞKANI V.

—— • ——

T.C.

 

BAŞBAKANLIK

5 Eylül 2002

B.02.0.PPG.0.12-305-14300

 

 

CUMHURBAŞKANLIĞI YÜCE KATINA

 

“Enformasyon Topluluğuna İlişkin Bişkek Konferansı”na katılmak üzere, 6 Eylül 2002 tarihinde Kırgızistan’a gidecek olan Ulaştırma Bakanı Prof. Dr. Naci KINACIOĞLU’nun dönüşüne kadar; Ulaştırma Bakanlığına, Adalet Bakanı Prof. Dr. Aysel ÇELİKEL’in vekâlet etmesini yüksek tasviplerine saygıyla arz ederim.

Bülent ECEVİT

Başbakan      

—————

T.C.

 

CUMHURBAŞKANLIĞI

5 Eylül 2002

B.01.0.KKB.01-06-232-2002-623

 

 

BAŞBAKANLIĞA

İLGİ : 5 Eylül 2002 gün ve B.02.0.PPG.0.12-305-14300 sayılı yazınız.

“Enformasyon Topluluğuna İlişkin Bişkek Konferansı”na katılmak üzere, 6 Eylül 2002 tarihinde Kırgızistan’a gidecek olan Ulaştırma Bakanı Prof. Dr. Naci KINACIOĞLU’nun dönüşüne kadar; Ulaştırma Bakanlığına, Adalet Bakanı Prof. Dr. Aysel ÇELİKEL’in vekâlet etmesi uygundur.

Bilgilerini rica ederim.

Ömer İZGİ            

CUMHURBAŞKANI V.

Sayfa Başı


 Yönetmelikler

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından :

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme

Esaslarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılması

Hakkında Yönetmelik

MADDE1 — 22/3/2000 tarihli ve 23997 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme Esaslarına Dair Yönetmeliğin değişik 8 inci maddesinin (A) bendinin (g/1) numaralı alt bendi ile (D) bendinin (b/4), (c/3) ve (d/3) numaralı alt bentleriyle, (E) bendinin (a/5) numaralı alt bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“g/1) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68 inci maddesinde öngörülen şartları taşımak,”

“Görevde yükselme sınavında başarılı olmak,”

Yürürlük

MADDE2 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE3 — Bu Yönetmelik hükümlerini Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı yürütür.

—— • ——

Kafkas Üniversitesinden :

Kafkas Üniversitesi Kayıt, Eğitim-Öğretim ve

Sınav Yönetmeliği

Amaç ve Kapsam

Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, Kafkas Üniversitesine bağlı fakülte/yüksekokul ve meslek yüksekokullarının kayıt, eğitim-öğretim ve sınavlarında uyulacak ortak ilkeleri tespit etmektir.

Öğrencilerin, Kafkas Üniversitesine bağlı fakülte/yüksekokul ve meslek yüksekokullardan ön lisans ve lisans diploması alabilmeleri için bu Yönetmelikte öngörülen ilkelere uygun olarak öğrenimlerini tamamlamaları gerekir.

Bu Yönetmelik, Kafkas Üniversitesine bağlı fakülte/yüksekokul ve meslek yüksekokullarını kapsar.

Tanımlar

Madde 2 — Bu Yönetmelikte geçen kavramların tanımları aşağıda belirtilmiştir.

Üniversite : Kafkas Üniversitesini,

Rektör : Kafkas Üniversitesi Rektörünü,

Senato : Kafkas Üniversitesi Senatosunu,

Fakülte : Kafkas Üniversitesine bağlı fakülteleri,

Yüksekokul : Kafkas Üniversitesine bağlı yüksekokulları,

Meslek Yüksekokulları : Kafkas Üniversitesine bağlı meslek yüksekokulları, (MYO)

İlgili Kurul : Fakültelerde fakülte kurulunu; yüksekokullarda yüksekokul kurulunu; meslek yüksekokullarında meslek yüksekokulu kurulunu,

İlgili Yönetim Kurulu : Fakültelerde fakülte yönetim kurulunu; yüksekokullarda yüksekokul yönetim kurulunu; meslek yüksekokullarında meslek yüksekokulu yönetim kurulunu,

ifade eder.

Üniversiteye Giriş ve Kesin Kayıt

Madde 3 — Üniversitenin fakülte/yüksekokul ve MYO' larına alınacak öğrenci sayısı ve giriş koşulları; fakülte/yüksekokul ve MYO kurulunun önerisi, Üniversite Senatosunun kararı ve Yükseköğretim Kurulunun koyacağı esaslar çerçevesinde belirlenir. Fakülte/yüksekokul ve MYO’lara kayıtlar, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenen esaslara uygun olarak Rektörlükçe ve belirlenen tarihlerde yapılır. Kayıt için öğrencinin kendisinin müracaatı zorunludur. Ancak, mazereti olan ve mazeretini belgeleyen adayların kaydı yasal temsilcileri tarafından da yaptırılabilir.

Süresi içinde kaydını yaptırmayan öğrenci, Kafkas Üniversitesi öğrencisi olma hakkından vazgeçmiş sayılır.

Kafkas Üniversitesine bağlı fakülte/yüksekokul ve meslek yüksekokullarına kayıt için aşağıdaki şartlar aranır:

1 – Lise ve dengi meslek okulu mezunu olmak.(Yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların denkliğinin Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanmış olması gerekir.)

2 – ÖSYM sınavları sonucunda o öğretim yılında Kafkas Üniversitesi fakülte/yüksekokul/MYO'larına kayıt hakkı kazanmış olmak veya önkayıt ve yetenek sınavı ile öğrenci alınacak birimlerde, ilgili kurulların kararıyla o öğretim yılı için geçerli olan puana ve şartlara sahip olmak.

A – Türk Uyruklu Öğrencilerden İstenen Belgeler

1) Lise ve dengi meslek okulu diplomasının aslı, (Yeni tarihli ve resimli çıkış belgesi ile kayıt yapılabilir. Ancak, öğrenci birinci yarıyıl sonuna kadar lise diplomasının aslını getirmek zorundadır.)

2) ÖSYM ''Sınav Sonuç Belgesi'',

3) ''Nüfus Cüzdanının Onaylı Sureti'',

4) Askerlik çağına gelmiş erkek öğrencilerden, ''askerlik tecil belgesi'' veya askerlikle ilişiği olmadığına dair belge,

5) Yeni çekilmiş 4.5 x 6 cm boyutunda 14 adet fotoğraf, (Renkli gözlük takılmayacak, baş açık olacak, erkekler sakallı olmayacaktır.)

6)Yeni tarihli ''ikamet belgesi'',

7) Öğrenci katkı payı veya ikinci öğretim ücretinin ödendiğini gösteren makbuz,

8) ''Sağlık Kurulu Raporu'', (fakülte/yüksekokul ve MYO’larca istendiği takdirde.)

B – Yabancı Uyruklu Öğrencilerden İstenen Belgeler

1) ''Ortaöğretim Belgesi''', (ortaöğretim belgesinin aslı, noterden onaylı tercümesi ve Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Dairesinden alınan denklik belgesinin aslı.)

2) ÖSYM Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı ''Sınav Sonuç Belgesi'',

3) ''Öğrenim vizesi'' bulunan pasaportun fotokopisi ve noterden onaylı tercümesi ile emniyet müdürlüğünden alınan ''ikamet tezkeresi'' nin fotokopisi, (Ortaöğretimini Türkiye'de tamamlayıp ara vermeden yükseköğrenime başlama hakkı kazanan yabancı uyruklu adaylar ise Türkiye'de en az bir yıl ikamet ve çalışma izni bulunan yabancıların çocukları , pasaportlarında ''öğrenim vizesi'' aranmadan mevcut ikamet tezkereleri ile kayıt yaptırabilirler.)

4) Yeni çekilmiş 4.5 x 6 cm boyutunda 14 adet fotoğraf, (Renkli gözlük takılmayacak, baş açık olacak, erkekler sakallı olmayacaktır.)

5) Öğrenci katkı payı veya ikinci öğretim ücretinin ödendiğini gösteren makbuz,

6) Kafkas Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezi (KAÜTÖMER) kayıt belgesi, (ÖSYM Yabancı Öğrenci Sınavı ''Türk Dili'' bölümünde yetersiz not alan yabancı uyruklu öğrenciler KAÜTÖMER kayıtlarını yaptırdıklarını gösteren belgeyi sunarlar. Bu öğrencilerin fakülte/yüksekokul veya MYO'lardaki kayıtları bir öğretim yılı için dondurulur. Bu öğrenciler KAÜTÖMER kurslarını en geç bir sonraki öğretim yılı başına kadar tamamlayarak KAÜTÖMER diplomasını ilgili birime teslim etmek zorundadırlar. Kurs sertifikaları KAÜTÖMER diploması yerine geçmez.) Öğrenciler Üniversiteye kesin kayıt sırasında, öğrenimleri süresince takip edecekleri yabancı dili belirlerler. Daha sonra bu konudaki değişiklik istekleri, ilk yarıyıl içerisinde ilgili yönetim kurulu kararı ile değiştirilebilir. Kesin kaydını yaptıran öğrencilerin sundukları belge ve bilgilerin doğru olmadığı anlaşılır, ÖSYM ve özel yetenek sınavlarında sahtecilik yaptıkları belirlenirse, hangi yarıyılda olurlarsa olsunlar, tespit edildiği andan itibaren Üniversite ile ilişikleri kesilir. Söz konusu öğrenciler Üniversiteden ayrılmışlarsa, kendilerine verilen tüm belgeler -diploma dahil- iptal edilir ve haklarında yasal işlem yapılır.

Kayıt Yenileme

Madde 4 — Bir eğitim-öğretim programında ders ve uygulamaların toplam saati bir yarıyılda -alt sınıftaki dersler dahil- haftada 20 saatten az, 40 saatten fazla -bu Yönetmeliğin 17/c maddesindeki dersler dahil- olamaz. Kayıtlarda her ne sebeple olursa olsun haftalık ders ve uygulamaların toplamı, 40 ders saatini aşamaz. Ancak, fakülte/yüksekokul ve meslek yüksekokullarda, son sınıf öğrencileri için dersin devamını almak şartıyla bu sınır aşılabilir. Ders kayıtlarında öncelikli olarak, tekrar dersleri yazılır.

Ders kayıtlarında, ilgili birim kurullarının koyacağı esaslara uyulması zorunludur. Derse yazılım kartlarında danışman ve bölüm başkanının onayı aranır.

Fakülte ve yüksekokulların birinci sınıfından tekrar dersi bu Yönetmeliğin 17/c maddesindeki dersler hariç olan öğrenciler, üçüncü ve daha sonraki sınıflardan ders alamazlar.

Ders kayıtları yarıyıl başlangıcından üç iş günü önce başlar ve yarıyılın ikinci iş günü çalışma saati sonunda sona erer. Bu süre içinde kaydını yenilemeyen öğrenci, o yarıyıl/yıl devam etme hakkını kaybetmiş olur. Kaybedilen yarıyıl/yıl öğrenim süresinden sayılır. Kaydını yeniletmeyen öğrencilere o yarıyıl için herhangi bir öğrenci belgesi verilmez. Bir derse kayıt yaptırmak için, varsa o dersin ön koşulu olan derslerden başarılı olmak gerekir.

Derse yazılım kartları, yarıyılların başlamasını takip eden bir ay içerisinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ulaştırılır.

Kayıt yenileme süresi ilgili birimin teklifi üzerine Senato tarafından belirlenir. Bu süreleri uzatmak Senatonun yetkisindedir.

Tek dersten kalmış olan öğrencilerin, yukarıda belirtilen kayıt süresi içerisinde harçlarını yatırmaları şartıyla, tek ders sınav sonuçları açıklanıncaya kadar ders kayıt hakları saklı tutulur. Tek ders sınav sonuçlarının ilanından sonra iki iş günü içinde ders kayıtları yapılır, bu süreyi aşan öğrencinin ders kaydı yapılmaz ve o yarıyıl/yıl devam etme hakkını kaybetmiş sayılır.

Öğrenci, ilgili yönetim kurulunca kabul edilmiş bir mazereti yoksa, kaydını kendisi yenilemek zorundadır.

Süresi içinde kayıtlarını yenilemeyen öğrencilerin, devamsızlık sınırını aşmamak kaydıyla, mazeretlerinin haklı ve geçerli olduğu ilgili yönetim kurulunca kabul edilmesi halinde kayıtları yenilenir.

Kesin kayıt ve kayıt yenileme sırasında öğrenci, döneme ait harç taksidini ve varsa eksik taksitlerini ödememişse kaydı yapılmaz ve yenilenmez.

Harçlar

Madde 5 — Öğrencilerin ödeyecekleri her türlü öğrenim ücretleri ve harçlar Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslar dahilinde Bakanlar Kurulu kararına göre yapılır. Kayıt silme halinde alınan katkı payları iade edilmez.

Kimlik Kartı

Madde 6 — Kesin kayıt yaptıran öğrenciye, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca bir kimlik kartı verilir. Üniversiteden ayrılan, çıkarılan, kaydı silinen veya mezun olan öğrencilerden geri alınan kimlik kartları öğrencilerin dosyalarında saklanır. Kimlik kartının kaybedilmesi halinde yenisinin verilmesi için bir gazete ilanıyla birlikte emniyet makamlarından alınacak yazının, Kars merkezde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına, merkez dışındaki birimlerde ise ilgili dekanlık/müdürlüklere iletmeleri halinde ücret karşılığı kendilerine yeniden öğrenci kimlik kartı verilir.

Öğrenci İşleri

Madde 7 — Kafkas Üniversitesi öğrencilerinin kayıt yenileme, kayıt silme işlemleri ile diğer yükseköğretim kurumlarından gelenlerin kabulü, intibaklarının yapılması, öğretim ve sınavlara ilişkin işlemler konusunda ilgili yönetim kurulları yetkilidir.

Kafkas Üniversitesini kazanan öğrencilerin kesin kayıtları, kimlik kartlarının tanzimi, dosyalarının tutulması, diplomaların düzenlenmesi işlemleri, askerliklerinin tecili, transkripsiyon (not dökümü) ve öğrenci belgelerinin verilmesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca yürütülür. Ancak, işlemlerin daha süratli ve aksamadan yürütülmesi amacıyla Rektörün onayı ile bu işlerin tamamı veya bir kısmı dekanlık/müdürlük tarafından da yürütülebilir.

Eğitim-Öğretim Düzeyleri

Madde 8 — Bu Yönetmelikte yer alan ilke ve kurallar ön lisans, lisans ve yüksek lisans programları için uygulanır.

a) Ön lisans: Orta öğretime dayalı en az dört yarıyıllık bir eğitim-öğretim programıdır.

b) Lisans: Orta öğretime dayalı en az sekiz yarıyıllık eğitim-öğretim programıdır.

c) Yüksek lisans: Orta öğretime dayalı en az on yarıyıllık bir eğitim-öğretim programıdır.

Eğitim-Öğretim Esasları

Madde 9 — Fakülte, yüksekokul ve MYO kurullarının kararı ve Rektörlüğün onayı ile Yükseköğretim Kurulunun tespit edeceği ilkeler çerçevesinde örgün, yaygın, açık ve dışardan öğretim türlerinde her türlü eğitim-öğretim yapabilirler.

Eğitim-Öğretim Yılı

Madde 10 — Bir eğitim-öğretim yılı iki yarıyıldan oluşur. Bir yarıyıl, resmi tatil günleri hariç, 70 iş günüdür.

Dersler haftanın normal çalışma günlerinde yapılır. Gerektiğinde cumartesi ve pazar günlerinden de yararlanılır.

Dersler bir yarıyıl sürecek şekilde düzenlenir. Ancak zorunlu hallerde ilgili kurulların kararı ve Senatonun onayı ile derslerin yıllık olarak düzenlenmesi de mümkündür.

Eğitim-Öğretim ve sınav takvimi (Akademik Takvim) en geç Mayıs ayı içerisinde Üniversite Senatosunda karara bağlanır. Aksine bir karar olmadıkça, eğitim ve öğretim Ekim ayı içerisinde başlar.

Eğitim-Öğretim Süreleri

Madde 11 — Kafkas Üniversitesine bağlı birimlerin eğitim-öğretim süreleri: Hazırlık sınıfı hariç, Kars Meslek Yüksekokulu, Iğdır Meslek Yüksekokulu, Artvin Meslek Yüksekokulu, Ardahan Meslek Yüksekokulu, Kağızman Meslek Yüksekokulu dört yarıyıl (iki yıl); Fen-Edebiyat Fakültesi, Artvin Orman Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Eğitim Fakültesi, Sarıkamış Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Kars Sağlık Yüksekokulu, Artvin Sağlık Yüksekokulu sekiz yarıyıl (dört yıl); Veteriner Fakültesi on yarıyıl (beş yıl); Tıp Fakültesi on iki yarıyıl (altı yıl) dır.

Madde 12 — Yükseköğretim kurumlarında, ön lisans ve lisans düzeyinde öğrenim yapan öğrencilere bu öğrenimlerini tamamlamak için tanınan azami süreler, iki yıllık önlisans için dört; dört yıllık lisans için yedi yıldır. Öğrenciler normal eğitim-öğretim süresi beş yıl olan programları sekiz yılda; altı yıl olan programları ise dokuz yılda tamamlamak zorundadırlar. Ancak, bu süreler sonunda, kayıtlı olduğu öğretim kurumundan mezun olabilmek için son sınıf öğrencilerine başarısız oldukları bütün dersler için biri bütünleme olmak üzere iki ek sınav hakkı verilir. Bu sınavlar sonunda başarısız ders sayısını beş derse indirenlere bu beş ders için üç yarıyıl; ek sınavları almadan beş derse kadar başarısız olan öğrencilere dört yarıyıl; (sınıf geçme esasına göre öğretim yapılan kurumlarda iki öğretim yılı) üç veya daha az dersten başarısız olanlara ise başarısız oldukları derslerden açılacak sınavlara sınırsız girme hakkı tanınır. (Stajlar başarısız ders sayılmaz.) İzledikleri programdan mezun olmak için gerekli bütün derslerden geçer not aldıkları halde yönetmeliklerinde başarılı sayılabilmeleri için öngörülen not ortalamalarını sağlayamamaları sebebiyle ilişkileri kesilme durumuna gelen son dönem (sınıf geçme esasına göre öğretim yapılan kurumlarda son sınıf) öğrencilerine not ortalamalarını yükseltmek üzere diledikleri son iki sınıf derslerinden sınırsız sınav hakkı tanınır. Bunlardan uygulamalı, uygulaması olan ve daha önce alınmamış dersler dışındaki derslere devam şartı aranmaz. Açılacak sınavlara üst üste veya aralıklı olarak toplam üç eğitim-öğretim yılı hiç girmeyen öğrenci sınırsız sınav hakkından vazgeçmiş sayılır ve bu haktan yararlanamaz. Sınırsız hak kullanma durumunda olan öğrenciler, öğrenci katkı payını ödemeye devam ederler. Ancak, sınav hakkı dışındaki diğer öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

Derslere devam yükümlülüklerini yerine getirdikleri halde, yıl içi ve yıl sonu sınav yükümlülüklerini bu maddede belirtilen hükümlere uygun olarak yerine getiremedikleri için öğretim kurumları ile ilişiği kesilen hazırlık sınıfı ve birinci sınıfta en fazla bir dersten; ara sınıflarda ise en fazla üç dersten başarısız olan öğrencilere üç yıl içinde kullanacakları üç sınav hakkı; not ortalamasını tutturamadıkları için hazırlık sınıfı dahil ara sınıflarda da sene kaybeden öğrencilere diledikleri üç dersten bir sınav hakkı verilir. Sınav hakkı verilenler, yıl içi veya yıl sonu sınavı olduğuna bakılmaksızın başvurmaları halinde fakülte/yüksekokul ve MYO' ların her eğitim-öğretim yılı başında açacakları sınavlara alınırlar. Sınavların sonunda sorumlu oldukları tüm dersleri başaranlar, öğrenimlerine kaldıkları yerden devam ederler. Bu durumda olan öğrencilerin sınavlara girdikleri süre, öğrenim süresinden sayılmaz.

Belirtilen sürelerin saptanmasında bu Yönetmeliğin 39 uncu maddesinde gösterilen mazeretleri sebebiyle geçen süreler dikkate alınmaz.

Lisans öğrenimine devam eden bir öğrenci, ilk dört yarıyılın bütün derslerinden başarılı olmak kaydı ile öğreniminin bütününü tamamlayamaz durumda kalırsa, talebi üzerine ön lisans diploması verilir.

Eğitim-Öğretim Kapsamı

Madde 13 — Fakülte/yüksekokul ve MYO' ların özelliklerine bağlı olarak, eğitim-öğretim teorik dersler, uygulamalar, projeler, laboratuvar, atölye çalışmaları, pratik çalışmalar, stajlar, intörnlük, seminerler, ödevler, paneller, bitirme tezleri ve benzeri çalışmaları kapsar.

Eğitim-Öğretim Programları

Madde 14 — Öğretim elemanlarının vereceği dersler ve müfredatları, öğretim yılı başlamadan önce ana bilim dalı kurullarınca belirlenir, bölüm kurullarında karara bağlanır ve ait olduğu öğretim yılı veya yarıyılı başlama tarihinden en geç on beş gün önce ilgili dekanlığa veya müdürlüğe verilir. Derslerin hangi öğretim elemanları tarafından verileceği fakülte/yüksekokul veya MYO kurullarında görüşüldükten sonra uygulamaya konulur.

Yeni açılan programların yarıyıl dersleri ve kredi saatleri birimlerin kurullarından geçtikten sonra Senatonun onayı ile yürürlüğe girer, derslerde değişiklik söz konusu olduğunda aynı yol izlenir.

Öğrenim Birimi

Madde 15 — Öğrenim birimi ''kredi'' dir. Bir kredi bir yarıyılda, bir saatlik teorik ders ya da seminer, iki saatlik laboratuvar, iki saatlik problem çözümü, iki saatlik sportif uygulamalar ya da üç saatlik klinik çalışması türünden uygulamalara ait bir ölçü birimidir.

Bitirme çalışmaları, programdaki ders saatine bakılmaksızın iki kredi olarak uygulanır.

Stajlar ve yaz kurslarında, teorik ve pratik ders saatlerinin toplamı bu ölçüye göre, kredi yönünden değerlendirilebilir.

Bir dersin teorik ve pratik çalışmaları kapsaması halinde, her türlü çalışmalar için hesaplanacak krediler toplamı, o dersin toplam kredisini oluşturur.

Danışmanlık ve Koordinatörlük

Madde 16 — Öğrencilere; idari işler, eğitim-öğretim ve diğer konularda yardımcı olmak amacıyla ilgili kurullarca danışman ya da koordinatörler görevlendirilir. Koordinatör ve danışmanlar öncelikle öğretim üyelerinden başlamak üzere görevlendirilir. Bunların belirlenmesi ve görevleri ile ilgili esaslar bir yönerge ile düzenlenir.

Ders Türleri

Madde 17 — a) Zorunlu Dersler: Öğrencilerin kaydoldukları eğitim-öğretim programı gereğince almak zorunda oldukları derslerdir.

b) Seçmeli Dersler: İlgili yükseköğretim kurumunun belirli ders programları içinde danışmanın muvafakatı ve bölüm başkanının onayı ile öğrencilerin alabileceği derslerdir. İlk iki hafta içinde bırakılmayan seçmeli dersler, zorunlu dersler gibi işlem görür. Süresi içinde bırakılan seçmeli ders yerine yenisi alınabilir.

Seçmeli dersler, mezuniyet için alınması gerekli toplam kredinin en çok yüzde kırkını oluşturacak biçimde düzenlenir.

Seçmeli dersler, meslekle ilgili formasyonu tamamlayan derslerden olabileceği gibi, genel kültür ya da değişik alanlardaki derslerden de oluşabilir.

c) 2547 sayılı Kanunun 5'ı Maddesindeki Dersler:

Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi, Türk Dili, Yabancı Dil dersleri zorunlu ve kredili olup, 60 ders saati (haftada iki saat) olarak iki yarıyılda okutulur.

Beden Eğitimi veya Güzel Sanatlar derslerinden biri iki yarıyılda, ikişer saat okutulur.

Ders Saatleri ve Derslerin Dağılımı

Madde 18 — Bir öğrencinin haftada alacağı haftalık ders saati, derslerin yıl/yarıyıl dağılımı, teorik/uygulama oranları fakülte/yüksekokul ve MYO şartlarına ve özelliklerine göre, ilgili kurullar tarafından düzenlenir. Bu hususlar ilgili birimlerin yönetmelikleriyle de belirlenebilir.

Her dersin süresi 45 dakikadır.

Devam ve Ders Tekrarı

Madde 19 — Teorik derslere, uygulamalara, laboratuvar ve atölye çalışmalarına devam zorunludur. Devam durumu dersin öğretim elemanınca kontrol edilir ve sınavlardan önce bölüm başkanlığı veya dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir.

Bir öğrenci yarıyılda/yılda alınan bir dersin teorik saatlerinin % 70; uygulama, laboratuvar ve atölye çalışmalarının % 80’ine devam etmek zorundadır. Aksi halde devam etmemiş sayılır, sınavlara alınmaz ve başarısız olur. Derslere devamsızlığın mazereti yoktur.

Öğrenciler, devam aldıkları bir dersten başarısız olurlarsa, o dersin müteakip ilgili dönemlerde ki ara sınavlarına girmeksizin yarıyıl, yıl sonu ve bütünleme sınavlarına girerek eğitimlerini devam ettirebilirler. Geçme notunun hesaplanmasında, öğrencinin daha önce almış olduğu ara sınav notları dikkate alınır. Ancak, isteyenler başarısız olduğu derslerin ara sınavına katılabilirler. Bu durum kayıt sırasında belirtilir ve almış oldukları en son ara sınav notları geçerli olur.

Kayıt sırasında ara sınava gireceğini belirten öğrenci sınava girmediği takdirde sıfır almış sayılır.

Öğrenci bir dersi alıp devam sağlamadığı takdirde, o dersi müteakip ilgili dönemlerde devamını sağlayıncaya kadar yasal süresi içerisinde tekrar eder ve sınav şartlarını yerine getirir. Devamını almamış öğrenci sınavlara giremez, girmiş olsa dahi sınavı iptal edilir.

Bir öğrenci, bir dersten devam aldığı halde ilgili dersin sınavlarında başarısız olduğu için derse devam etmek isterse, kayıt esnasında bu durumu bildirir ve o dersi sınav şartlarını yerine getirmek kaydıyla tekrar eder. Daha önce devam aldığı halde başarısız olmuş öğrenci, isterse başarısız olduğu derslere, idarenin izniyle, dinleyici olarak katılabilir.

Uygulamalı dersleri olan fakülte/yüksekokul ve MYO' larda o dersin tekrarı konusu kendi yönetmeliklerinde belirlenir.

İçinde bulundukları yarıyılda alınacak ders saatlerinin tekrarlanacak ders saatleri ile çakışması halinde, öğrenciler öncelikle tekrara kaldıkları dersleri almak zorundadırlar. Çakışmalar sebebiyle derslere kayıt yaptıramama, eğitim-öğretim süresindeki üst sınırların işlemesini engellemez.

Sınıf geçme sistemi uygulanan fakülte ve yüksekokullarda, öğrenci tek dersten başarısız olsa dahi -Bu Yönetmeliğin 17/c maddesindeki dersler hariç- bir üst sınıfa devam edemez.

Sınav Türleri ve Uygulaması

Madde 20 — Sınavlar; ara sınavlar, yarıyıl/yıl sonu, bütünleme, 1/3 baraj sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, muafiyet ve tek ders mezuniyet sınavları olarak düzenlenir.

Öğrenciler sınavlara girmek için kimlik kartlarını beraberinde getirmek zorundadır.

Öğrencinin girmeye hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not, sehven ilan edilmiş olsa dahi, iptal edilir.

Sınavlar; yazılı, sözlü (komisyonca) veya yazılı-sözlü olarak yapılabilir.

Staj ve uygulama sonunda sınav yapma mecburiyeti olan fakülte/yüksekokul ve MYO' larda staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağını fakülte/yüksekokul ve MYO kurulları belirler.

Sınavların nasıl ve hangi türde uygulanacağına ilgili fakülte/yüksekokul ve MYO yönetim kurulu karar verir ve sınav programlarında bu durum belirtilir.

Dini ve milli bayramlar dışında cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir.

Sınav programları bölüm başkanlıkları ya da dekanlık müdürlük tarafından sınavlardan en az iki hafta önce ilan edilir.

Yarıyıl/yıl sonu sınav sonuçları, sınavların yapıldığı tarihi izleyen 10 gün içerisinde; 1/3 baraj sınav sonuçları ise sınavın yapıldığı tarihi izleyen iki gün içerisinde bölüm başkanlıkları veya dekanlık/müdürlükçe; bütünleme sınav sonuçları, sınavların yapıldığı tarihi izleyen 15 gün içerisinde dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir.

Sınav evrakı ve tutanakları bir ay içerisinde dekanlığa/ müdürlüğe teslim edilir ve iki yıl muhafaza edilir.

Ara Sınavlar

Madde 21 —Ara sınavlar, bir yarıyıl devam eden derslerde bir veya iki; iki yarıyıl devam eden derslerde iki veya dört kez yapılan sınavlardır. Bir yarıyılda iki ara sınav yapıldığı takdirde önceki ara sınav sonuçları daha sonraki ara sınav tarihinden önce ilan edilir. Bu sınavlar yazılı yapıldığı takdirde süresi en az bir ders saatidir. Sınavlara girmeyen öğrenci o sınavlardan sıfır almış sayılır.

Ara sınav tarihleri, bölüm başkanlığı ya da dekanlık/müdürlük tarafından tesbit ve ilan edilir. İki yarıyıl devam eden derslerin ara sınavlarının yapılacağı tarih, yerlerin tespiti ve ilanı her iki yarıyıl için birlikte yapılabilir.

Bir sınıf için bir günde en çok iki ara sınav yapılabilir.

Ara sınav not ortalaması aritmetik ortalama olarak hesaplanır.

Yarıyıl ve Yıl Sonu Sınavları

Madde 22 — Yarıyıl/yıl sonu sınavları, öğrencinin öğretimi tamamlanan derslerden başarı durumunu belirlemek amacıyla, yarıyıl/yıl sonunda yapılan sınavlardır. Yazılı sınavların süresi en az bir ders saatidir. Bu sınava girmeyen öğrenci sıfır almış sayılır. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu sınavına girebilmek için öğrencinin

a) Ders kaydını yaptırmış,

b) Teorik derslerin % 70'ine; uygulama/laboratuvarın % 80'ine katılmış,

c) Uygulamaları/laboratuvarı başarılı olarak tamamlamış olması gerekir.

Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci, o dersin yarıyıl/yıl sonu sınavına giremez ve o dersi açıldığı ilk yarıyılda tekrarlar.

Öğrencinin yarıyıl/yıl sonu sınavına girip giremeyeceği, sınavdan önce bölüm başkanlığı ya da dekanlık/müdürlükçe duyurulur.

Uygulamalı derslerin yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınavları teorik veya teorik-pratik şeklinde yapılabilir.

Bir dersin uygulaması veya laboratuvarı ayrı ayrı programlanmış ise yukarıdaki koşullar; ders, uygulama ve laboratuvar için ayrı ayrı geçerlidir. Yapıldığı takdirde, uygulama sınavı sonuçlarının yarıyıl/yıl sonu sınavlarına etki dereceleri dekanlık/müdürlüklerin ilgili kurullarında karara bağlanır.

Bir yarıyılı kapsayan dersin yarıyıl sonu sınavı o yarıyılın; iki yarıyılı kapsayan dersin yıl sonu sınavı ise ders yılının sonunda yapılır.

Bütünleme Sınavı

Madde 23 — Yarıyıl/yıl sonu sınavına girme hakkını kazanıp da sınava giremeyen ya da girip başarılı olamayan öğrenciler için açılan bir sınavdır.

Bir dersin bütünleme sınavı, o dersin yarıyıl/yıl sonu sınavından en az on beş gün sonra yapılır.

Bütünleme sınavlarının sonuçları ilan edilmeden önce, ilgili yönetim kurulları her dersteki başarı durumlarını gözden geçirir, gerektiğinde incelenmesine karar verir ve sonucu ondan sonra ilan eder.

Baraj Sınavı (1/3)

Madde 24 — Yarıyıl sisteminde eğitim-öğretim yapan fakülte ve yüksekokullarda -meslek yüksekokulları hariç- birinci sınıf derslerini bir ders dışında iki eğitim-öğretim yılı içinde başaran öğrenciye, başarısız olduğu tek ders için ilgili birime bir dilekçeyle müracaatları halinde, ekim ayının ikinci haftası içinde müstakil bir sınav açılır. Bu sınavda 100 başarı notu üzerinden en az 50 puan alan öğrenci, bu dersten aldığı ara sınav notlarına bakılmaksızın başarılı sayılır. Bu sınavdan aldığı not ders notu olarak kabul edilir ve üçüncü sınıf derslerine kayıt yaptırabilir. Ancak, öğrenci mazereti nedeniyle giremediği derslerden sınava alınıp, tek ders bıraktığı takdirde ilgili yönetim kurulu kararı ile ekim ayının ikinci haftası içerisinde tek ders sınavına alınır.

Mazeret Sınavı

Madde 25 — Mazeret sınavına girebilmek için önce bu Yönetmeliğin 39 uncu maddesinde belirtilen koşullardan birinin ilgili yönetim kurulunca kabul edilmesi gerekir.

Mazeret sınavı, ara sınav ve bütünleme sınavları için geçerli olup, mazeretle ilgili belgeler mazeretin bitim tarihinden itibaren en geç bir hafta içerisinde dekanlığa/müdürlüğe ulaştırılır.

Ara sınava ait mazeret sınavları o yarıyılın son haftası içerisinde yapılır.

Bütünlemenin mazeret sınavı, müteakip yarıyılların ilk haftası içerisinde yapılır. Yarıyıl/yıl sonu, mazeret, tek ders ve muafiyet sınavlarının mazeret sınavı yoktur.

Ek Sınav

Madde 26 — Öğrencinin bu Yönetmeliğin 12 nci maddesinde belirtilen sınavlardan yararlanabilmesi için, kendi müracaatı ve ilgili yönetim kurulu kararı gereklidir.

Öğrenciler ek sınav haklarını azami öğrenim sürelerini tamamladıkları yarıyılı izleyen ilk ve ikinci genel sınav dönemlerinde kullanırlar. Başarı için sınavda alınan 50 puan yeterlidir.

Muafiyet Sınavı

Madde 27 — Bu Yönetmeliğin 42 nci maddesinde belirtilen hususlar için açılan sınavlardır.

Tek Ders Mezuniyet Sınavı

Madde 28 — Öğrenciler normal eğitim-öğretim programını tamamladıkları halde tek ders dışında tüm derslerini başarı ile tamamlamışlarsa ilgili birime bir dilekçeyle müracaatları halinde, mezun olabilmeleri için başarısız durumda oldukları bu bir dersten ilgili yönetim kurulu kararı ile hangi yarıyılda kaldıklarına bakılmaksızın en yakın yarıyılın bütünleme sınavlarından sonra en geç bir ay içerisinde yapılacak tek ders sınavına alınırlar. Şayet öğrenciler bütünleme mazeret sınavlarının sonucunda tek bir dersten kalmışlarsa, bütünleme mazeret sınavlarını takip eden en geç bir ay içerisinde tek ders sınavına alınırlar. Bu sınavda 100 başarı notu üzerinden en az 50 puan alan öğrenci bu dersten aldığı ara sınav notlarına bakılmaksızın başarılı sayılır. Bu sınavın tarih, yer ve saatleri ilgili bölüm başkanlığı ya da dekanlık/müdürlükçe duyurulur.

Yabancı Dille Eğitim

Madde 29 — Yabancı dille eğitim; ''Yabancı Dil Eğitim-Öğretimi ve Yabancı Dille Eğitim-Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik'' ile ilgili fakültenin bu konuda hazırlayacağı yönetmelik çerçevesinde yapılır.

Sınavların Değerlendirilmesi

Madde 30 — Sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Başarı notu (geçme notu) ağırlıklı ortalama olup, en az tam not olarak 50 olmalıdır. Başarı notunun hesaplanmasında, ara sınav not ortalamasının katkısı %30; yarıyıl/yıl sonu notunun katkısı ise %70' tir. Ayrıca, yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınavlarında öğrencinin en az 50 puan alması zorunludur. Bütünlemeye kalmış öğrencinin başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl/yıl sonu sınavlarındaki değerlendirme esası uygulanır. Ara sınav ortalamalarındaki kesirli sayılar en yakın tam sayıya çevrilir.

Sınav Sonuçlarına İtiraz

Madde 31 — Sınav sonuç1arına itirazı olan öğrenci, sonuçların ilanından sonra en geç beş iş günü içinde, itirazını bir dilekçe ile dekanlık ya da müdürlüğe yapar ve evrakının yeniden incelenmesini isteyebilir. İtiraz, ilgili öğretim elemanına iletilir. Not düzeltmeleri ancak maddi hata görüldüğünde, öğretim elemanının önerisi üzerine bölümce yapılır ve dekanlığa ya da müdürlüğe bildirilir. İnceleme sonucu kesindir. Sonuç öğrenciye tebliğ edilir.

Sınavlarda Kopya Yapılması

Madde 32 — Sınavlarda kopya yapanlar, kopyaya teşebbüs edenler, kopya verenler, kopya yapılmasına yardım edenler ile sınav evrakının incelenmesi sırasında kopya yaptığı veya yardım ettiği anlaşılan öğrenciler, sınavdan sıfır almış sayılırlar ve haklarında Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği uyarınca disiplin kovuşturması açılır.

Staj

Madde 33 — Öğrencilerin yapacağı stajlarla ilgili yöntem ve değerlendirme esasları (Staj Yönergesi) dekanlıkların ve müdürlüklerin teklifi üzerine Senatoca kararlaştırılır.

Mezuniyet Tarihi

Madde 34 — Öğrencinin mezuniyet tarihi ilgili yönetim kurulunun aldığı karar tarihidir. Ancak, bu tarihe kadar staj, endüstriye dayalı öğretim, bitirme ödevi, arazi çalışması ve benzeri sebeplerle mezun olamayan öğrenciler bu çalışmaların tamamlanarak kabul edildiği tarihte mezun olurlar. Mezuniyetleri müteakip akademik yıla taşan öğrenciler ise o yarıyılın da katkı payını veya ikinci öğretim ücretini öderler.

Mezuniyet ve Başarı Derecesi

Madde 35 — Öğrencilerin mezuniyet ve başarı dereceleri, tamamladıkları öğretim programındaki ağırlıklı not ortalaması esas alınarak belirlenir. Ağırlıklı not ortalaması, öğrencinin her dersten almış olduğu başarı notunun dersin kredi değeri ile çarpımlarının toplamı ile elde edilen sayının, derslerin kredi değerleri toplamına bölünmesi ile hesaplanır. Ağırlıklı not ortalamasının hesaplanmasında, kesirli sayılar tam sayıya çevrilmeden aynen yazılır. Fakülte/yüksekokul ve MYO’ lar, mezuniyet için gerekli olan toplam krediyi kendi yönetmeliklerinde belirtirler.

 

Not

Derece

 

85-100

Pekiyi

 

65-84

İyi

 

50-64

Orta

Diplomalar

Madde 36 — Fakülte/yüksekokul ve MYO' lar tarafından verilecek diplomalar; ön lisans, lisans ve yüksek lisans düzeylerinde, her birim için farklı; fakat Kafkas Üniversitesinin bütün öğretim kurumlarında içeriği aynı olacak şekilde düzenlenir.

Diplomanın ön yüzünde;

a) Öğrencinin adı ve soyadı, diploma tarih ve numarası,

b) İlgili birimi, varsa bölümü, programı ve kazanılan unvanı,

c) Fakültelerde görevde bulunan fakülte dekanı ve Rektörün, yüksekokul ve MYO'larda ise müdür ve Rektörün imzaları bulunur.

Diplomaya mezuniyet derecesi yazılmaz.

Diplomanın arka yüzünde;

Doğum yeri ve tarihi, baba adı, anne adı, tabiiyeti, fakülte numarası gibi öğrenci kimliği ile ilgili diğer bilgiler yer alır.

Diplomalar, seri numarasıyla, standart boyutlarda, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca veya dekanlık/müdürlüklerce verilecek örneğe göre bastırılır.

Diplomalar, dekanlığın/müdürlüğün ve Rektörlüğün soğuk damgaları ile mühürlenerek imzalanır.

Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrencilere diplomasını alırken iade etmek üzere, geçici bir mezuniyet belgesi verilir.

''Mezuniyet belgesi'' veya ''diploma'' verilebilmesi için öğrencilerin, katkı payları veya ikinci öğretim ücreti ile ilgili tüm yükümlülüklerini yerine getirmeleri ve öğrenci kimliklerini geri vermeleri zorunludur. Aksi halde kendilerine mezuniyet belgesi/diploma verilmez.

Diplomalar bir defa verilir. Kaybedilmesi halinde diploma yerine geçen ve kayıptan dolayı verildiğini belirten bir belge düzenlenir.

''Geçici mezuniyet belgesi'' ile ''diplomasını kaybedenlere mahsus belge''nin ön yüzünde, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının bağlı olduğu Rektör Yardımcısının imzası bulunur. Ancak Rektörün uygun görmesi halinde bu iki belgenin imzaları, merkez dışındaki birimlerin dekanı ya da müdürü tarafından yapılabilir.

Bitirme veya Diploma Tezi

Madde 37 — Fakülte veya dört yıllık yüksekokullardan mezun olacak bir öğrenciye tez veya diploma çalışması ya da mezuniyet çalışması (bitirme tezi/diploma tezi) adı altında, çalışmalar yaptırılabilir. Bu çalışma esasları, ilgili birimlerin öğretim ve sınav yönetmeliğinde belirtilir.

Mazeretler

Madde 38 — Kayıt, uygulama ve sınav şartlarından birini haklı ve geçerli bir neden yüzünden yerine getiremeyen ve kayıt donduran öğrencilerin hakları saklı tutulur.

Öğrenci mazereti sebebiyle ayrıldığı noktadan öğrenimine devam eder.

Mazeretle ilgili başvurular, mazeretin bitiminden itibaren en geç bir hafta içinde yapılır. Daha sonraki başvurular işleme konmaz.

Mazeretlerde Haklı ve Geçerli Nedenler

Madde 39 — Mazeretlerde haklı ve geçerli nedenler aşağıda belirtilmiştir:

a) Öğrencilerin usulüne uygun olarak, resmi sağlık kurum ve kuruluşlarından aldığı rapor (hastaneler, sağlık ocakları, dispanserler, kurumlara ait sağlık merkezleri ve bunun gibi) ilgili yönetim kurullarınca değerlendirmeye tabi tutulur. Bu konuda yönetim kurullarının takdir hakkı saklıdır.

b) 2547 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin d/2 bendi uyarınca öğretimin aksaması sonucunu doğuracak olaylar dolayısıyla öğrenime Yükseköğretim Kurulu Kararı ile ara verilmesi,

c) Mahallin en büyük mülki amirince verilecek bir belge ile belgelenmiş olması koşuluyla tabii afetlerden dolayı öğrencinin öğrenimine ara vermiş olması,

d) Birinci derecede kan bağı olan ve sıhri hısımlarının (dünürlük ve evlenmelerden gelen akrabalık) ağır hastalığı, ölümü halinde bakacak başka kimsenin bulunmaması nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda olduğunun belgelenmesi ve ilgili yönetim kurulunca kabul edilmesi,

e) Ekonomik nedenlerden dolayı, öğrencinin eğitim-öğretime ara verme talebinin ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilmesi,

f) Öğrencinin tutukluluk hali,

g) Hüküm muhtevası ve sonuçları bakımından öğrencinin tabi olduğu disiplin yönetmeliği maddeleri itibariyle öğrencilik sıfatını kaldırmayan veya ihracını gerektirmeyen mahkumiyet hali,

h) Tecil hakkını kaybetmesi veya tecilin kaldırılması suretiyle askere alınması,

i) Fakülte/yüksekokul ve MYO yönetim kurullarının mazeret olarak kabul edeceği ve Üniversite Yönetim Kurulunca onaylanacak diğer haller.

Yukarıdaki mazeretlere bağlı olarak öğrenimi aksayan veya aksayacak olan bir öğrenciye, ilgili yönetim kurulu öğrenime ara izni verebilir.

Kayıt Dondurma

Madde 40 — Kayıt dondurmak için yapılacak başvurular öğrencilerin mazeretlerini belgelemeleri halinde yarıyılın/yılın ilk on beş günü içerisinde yapılır. Askerlik, tutukluluk hali, tabii afetler ve sağlık nedenlerinden dolayı yapılacak kayıt dondurma istekleri bu sürenin dışındadır. Bu tür mazereti olan öğrencilerden ders kaydı yaptırmaları şartı aranmaz. Haklı ve geçerli nedenler çerçevesinde, eğitim-öğretim süresince en çok iki yarıyıl süre ile kayıt dondurulabilir ve bu haklardan ders kaydı yaptıranlar yararlanabilirler. İlgili kurullarca raporu geçerli sayılan öğrencilerin kayıt veya eğitimlerini dondurma istekleri rapor süresince uygulanır.

Bir öğrencinin kayıt dondurma isteği, bir yarıyıldan az olamaz.

İzin

Madde 41 — Aşağıdaki hallerde öğrencilere ilgili yönetim kurulunun kararı ve Üniversite Yönetim Kurulunun onayı ile izin verilir.

a) Öğrencinin eğitim ve öğretimine katkıda bulunacak üniversite dışı burs, staj, araştırma gibi imkanların doğması halinde,

b) Sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere Üniversite adına katılacaklar ile 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanunun 29 uncu maddesi gereğince milletlerarası seviyede yurt içi ve yurt dışında müsabakalara ve bunların hazırlık çalışmalarına katılmaları, ilgili birimlerin kararı ve Rektörün uygun görüşü ile görevlendirilen öğrencilerimiz, görevlendirme süresi içerisinde giremedikleri ders veya sınavlar için izinli ve mazeretli sayılırlar.

Üniversiteye Yeniden Kayıt ve Muafiyet

Madde 42 — Kafkas Üniversitesi de dahil olmak üzere, herhangi bir yükseköğretim kurumundan daha önce başarısızlık nedeniyle ilişkisi kesilmiş veya mezun olmuş öğrencilerden muafiyet isteğinde bulunanlar, daha önce başarılı olduklarını belgelemek kaydı ile ilgili derslerden muafiyet sınavına alınırlar. Başarılı oldukları takdirde o derslerden muaf olurlar. 2547/5.ı (Bu Yönetmeliğin 17/c) maddesindeki dersler için sınav yapılmadan, ilgili bölümün de görüşü alınarak yönetim kurulu kararları ile muafiyet verilebilir. Öğrenciler muafiyet isteklerini ders kayıtlarını takip eden 30 gün içinde yapmak zorundadırlar. Bu tarihten sonra yapılacak müracaatlar dikkate alınmaz.

Yabancı dille eğitim veren hazırlık sınıfları ve ortak zorunlu yabancı dil derslerinden her eğitim-öğretim yılı başında Üniversitece bir muafiyet sınavı açılır. Bu sınavdaki başarı için muaf tutulacak dersteki gerekli olan başarı notu aranır.

Yatay geçiş yoluyla kayıt yaptıran öğrencilerin ders muafiyetine; aldıkları derslerin müfredat programları ve not transkripsiyonuna (not dökümü) istinaden ilgili yönetim kurulu karar verir.

Üniversiteden Ayrılma

Madde 43 — Kendi istekleri ile öğrencilikten ayrılacak olanlar ilgili kuruma -dekanlığa, müdürlüğe veya Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına- başvururlar. Kaydı silinen öğrencinin Üniversiteye verdiği diploma isteği üzerine geri verilir. Lise diplomasının arka yüzüne Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca ilişiği kesildiği belirtilir, mühürlenir ve imzalanır. Bu yolla ayrılan öğrencinin yeniden kaydı yapılmaz.

Kayıt Silme

Madde 44 — Aşağıdaki hallerde öğrencinin kaydı silinir:

a) Başka bir yükseköğretim kurumunda öğrenci olarak kayıtlı bulunmak, (Açıköğretim Fakülteleri hariç.)

b) Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği gereğince Üniversiteden çıkarma cezası almak,

c) Yönetim kurulunca kabul edilecek haklı ve geçerli bir özür dışında, öğrenimine üst üste iki yarıyıl veya sınıf geçme sisteminde bir yıl ara vermiş olmak,

d) Basit şizofreni, paranoid şizofreni, dissosiyatif sendrom, borderline, gibi ruhsal bozukluk nedeniyle tüm öğrenim süresi içinde devamsızlığı iki yılı aşan öğrencilerden yeniden sağlık raporu almak ve incelenmek suretiyle, öğrenimlerine devam edemeyeceklerine ilgili birimlerin yönetim kurulunca karar verilmiş olması,

e) Harçların yatırılmaması nedeniyle kayıtlarının silinmesine karar verilmiş olması,

f) Eğitim-öğretim programının gerektirdiği azami süre içinde öğrenimini tamamlayamamak veya tamamlayamayacağının anlaşılması. (Bu Yönetmeliğin 12 nci maddesinde belirtilen durumda olan öğrencilerin hakları saklı olup bu maddenin işletilmesi sonucunda başarısızlığın devam etmesi.)

Yatay Geçişler

Madde 45 — Türkiye ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Kafkas Üniversitesine naklen geçmek isteyen öğrenciler hakkında Yükseköğretim Kurumları Arasında Ön Lisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik esaslarına göre işlem yapılır. Ayrılacak kontenjanlar ile eğitim-öğretim programlarına intibak esasları ilgili yönetim kurullarınca kararlaştırılır. Kafkas Üniversitesinden başka bir üniversiteye yatay geçiş yaparak giden ancak tekrar geri dönmek isteyen ve dosyaları gönderilmemiş öğrenciler, yarıyılların başlamasını takip eden 20 gün içerisinde müracaatları halinde ilgili yönetim kurullarının verecekleri kararla geri dönebilirler. Dosyaları gönderilen öğrencilerin geri dönüşü olmaz.

Dikey Geçişler

Madde 46 — Meslek yüksekokulu mezunlarının lisans programlarına kayıt ve intibakları Meslek Yüksekokulu Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik esaslarına göre ilgili fakülte/yüksekokul ve MYO' nun yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Meslek Yüksekokullarına İntibak

Madde 47 — Lisans öğrenimine devam ederken kaydı silinen öğrencilerden meslek yüksekokullarının ilgili programlarına kaydolmak isteyenlerin başvuruları Lisans Öğrenimlerini Tamamlayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik esas alınarak ilgili meslek yüksekokulu yönetim kurulunca değerlendirilir.

Disiplin İşleri

Madde 48 — Disiplin kovuşturması ve cezası Yükseköğretim Kanununun 54 üncü maddesinde belirtilen hükümler ile Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür ve uygulanır. Herhangi bir sebeple geçici uzaklaştırma cezası alan öğrenciler bu süre içinde eğitim-öğretime, sosyal faaliyetlere katılamazlar ve Üniversitenin tesislerine giremezler. Tutuklanmış veya hükümlü bulunan, hakkında gıyabi tevkif kararı olan veya aranmakta olduğu resmi makamlarca dekanlıklara ve müdürlüklere bildirilenler sınava alınmaz ve sınav hakları saklı tutulmaz. Ancak tutukluluk hali sona ermiş, beraat etmiş veya kısa süreli hükümlü bulunanlardan hükümlülük hali sona ermiş olanların tutuklu ve hükümlü kaldıkları süredeki eğitim-öğretim haklarının kullanılma şekli ve usulünü fakülte/yüksekokul ve MYO yönetim kurulları kararlaştırabilir.

Tebligat ve Adres Bildirme

Madde 49 — Her türlü tebligat, öğrencinin fakülte/yüksekokul ve MYO' ya kayıt esnasında bildirdiği adrese PTT aracılığı ile iadeli taahhütlü olarak yapılmak veya ilgili fakülte/yüksekokul MYO' larda ilan edilmek suretiyle tamamlanmış sayılır. Fakülte/yüksekokul ve MYO' ya kayıt olurken bildirdikleri adresi değiştirdikleri halde bunu ilgili birimlere dilekçe ile bildirmeyen veya yanlış ya da eksik adres vermiş olan öğrenciler kendilerine geçerli tebligat yapılmadığını ileri sürerek hak iddia edemezler.

Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller

Madde 50 — Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hususlarda karar verme yetkisi fakülte/yüksekokul ve MYO' nun önerisi üzerine Üniversite Yönetim Kuruluna aittir.

Yürürlükten Kaldırma

Madde 51 — Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 21/8/1993 tarihli ve 21675 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Kafkas Üniversitesi Kayıt, Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile daha sonra yayımlanan değişiklikler yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

Madde 52 — Bu Yönetmelik, 2002-2003 öğretim yılı başından itibaren geçerli olmak üzere, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 53 — Bu Yönetmelik hükümlerini Kafkas Üniversitesi Rektörü yürütür.

—— • ——

Mersin Üniversitesinden :

Mersin Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi

(MERUZEM) Yönetmeliği

Kapsam

Madde 1 — Bu Yönetmelik, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7/d-2 maddesi uyarınca ve 12 nci maddesinin (c), (d), (f) ve (h) bentlerine dayanılarak kurulmuş olan, Mersin Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (MERUZEM)’nin amaç, kuruluş ve işleyiş esaslarını düzenler.

Tanımlar

Madde 2 — Bu Yönetmelikte yer alan terimlerin tanımları aşağıda belirtilmiştir.

a) Üniversite: Mersin Üniversitesidir.

b) Senato: Mersin Üniversitesi Senatosudur.

c) Yönetim Kurulu: Mersin Üniversitesi Yönetim Kuruludur.

d) Rektör: Mersin Üniversitesi Rektörüdür.

e) Merkez: Mersin Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (MERUZEM)’dir.

f) Yürütme Kurulu: Mersin Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Yürütme Kuruludur.

g) Danışma Kurulu: Mersin Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Danışma Kurulu.

h) Müdür: Mersin Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürüdür.

Amaç

Madde 3 — Merkezin amacı, iletişim ve bilgi teknolojilerine dayalı olarak Mersin Üniversitesi önlisans, lisans, yüksek lisans ve sürekli eğitim dahil tüm eğitim programları kapsamında uzaktan yapılan eğitim için plan, program, eşgüdüm ve uygulama faaliyetleri yürüterek;

a) Yükseköğretimin yeni öğrenci kitlelerine yayılmasını sağlamak suretiyle verimliliği artırmak, bilgiyi tüm kitlelere yaygınlaştırmak,

b) Teknolojinin sağladığı çoklu ve etkileşimli ortam olanakları ve bilgiye sınırsız olarak ulaşabilme özelliklerine dayanarak eğitimin etkinliğini artırmak,

c) Eğitim-öğretim olanaklarının paylaşılmasını sağlayarak Üniversite içinde, üniversiteler arasında, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirliğinde akademik etkileşimi ve yardımlaşmayı kolaylaştırmaktır.

Çalışma Alanı ve Uygulama İşlemleri

Madde 4 — Merkez faaliyetleri, iletişim ve bilgi teknolojilerine dayalı eğitimle yapılan ön lisans, lisans, yüksek lisans derslerini, kursları, seminerleri ve konferansları içerir.

Uzaktan eğitim; eşzamanlı (senkron) veya eşzamansız (asenkron) etkileşimli sunumlar ya da etkileşimsiz sunumlar ile yapılır.

Uzaktan eğitimde İnternet, diğer veri iletişim ağları, radyo, televizyon, telefon ve posta gibi iletişim araçları kullanılabilir. Eğitimde basım, ses (audio), görüntü (video), bilgisayar (elektronik ortam) ve teknolojinin sunduğu gereçler kullanılır.

Bilgisayarların (elektronik ortam) gereç olarak kullanıldığı uzaktan eğitim; bilgisayar ortamında eğitim, bilgisayar yönetiminde eğitim, bilgisayar destekli eğitim ve teknolojideki gelişime göre diğer teknikler kullanılır.

Merkez; kamu, özel sektör, ulusal ve uluslararası kurum, kuruluş ve kişiler için uzaktan eğitim kapsamında kurslar, seminerler, konferanslar ve benzeri dersler ve eğitim programları planlar, düzenler, bu faaliyetlerin eşgüdümünü sağlar. Uzaktan yükseköğretim kapsamında Üniversiteye bağlı eğitim kurumları ile diğer yükseköğretim kurumları için dersler ve programlar planlar ve yürütür; diğer kurum, kuruluş ve yükseköğretim kurumlarından uzaktan eğitim kapsamında Üniversiteye sağlanacak kurslar, seminerler, konferanslar ve derslere ilişkin planlama, düzenleme, uygulama ve eşgüdümü yapar.

Merkez, amaçları doğrultusunda, uzaktan eğitimin gerektirdiği iletişim ve bilgi teknolojilerinin gelişimini takip eder, uygulamalar için sistem tasarımı yapar ve uzaktan eğitime ilişkin tüm teknik işleri yürütür. Uzaktan eğitim ve bunun teknolojik ve iletişim alt yapısı konularında ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla iletişimi, etkileşimi ve işbirliğini sağlar. Üniversite, TÜBİTAK ve iletişim hizmeti sunan diğer kurum ve kuruluşlar ile uzaktan eğitim konularına ilişkin tüm kurum ve kuruluşlarla ilişkileri sürdürür. Uzaktan eğitim konusunda uygulanmakta olan yasalar ile "Enformatik Milli Komitesi Yönetmeliği", "Üniversitelerarası İletişim ve Bilgi Teknolojilerine Dayalı Uzaktan Yükseköğretim Yönetmeliği" ve benzeri yönetmeliklere dayalı konulara ilişkin tüm mevzuatı takip eder, bu kapsamda geliştirmeler ve uygulamalar planlar ve düzenler.

Merkez, Üniversitenin istemci ve sunucu olduğu uzaktan eğitim faaliyetlerinin hepsinde;

a) Kursların, seminerlerin, konferanslar ve benzerlerinin, derslerin ve programların belirlenmesi, kredilendirilmesi, sertifika, katılım belgesi, ders geçme belgesi ve benzerlerinin verilmesi,

b) Üniversite içindeki tüm birimler ile Üniversite dışındaki tüm kurum, kuruluş ve kişiler temelinde istemci ve sunucuların belirlenmesi,

c) Kurs, seminer, konferans ve benzerleri, dersler ve programlara kabul, kayıt, sınav, başarı ve ders geçme, sertifika ve benzeri belgelerin belirlenmesi ve sunumu,

d) Kurs, seminer, konferans ve ders veren öğretim elemanlarının belirlenmesi ve onlarla eşgüdümün sağlanması,

e) Uygun ve etkin uzaktan eğitim teknolojileri (basım, ses, görüntü, elektronik ortam/bilgisayar), sunum teknikleri (etkileşimli sunum, etkileşimsiz sunum), istemde alım teknikleri (etkileşimli alım, etkileşimsiz alım) konusunda planlama ve uygulamaların yapılması,

f) Kurs, seminer, konferans, ders ve program örgütlenmesinin yeterliliği, sunucu/istemci altyapı örgütlenmesi, iletişim/etkileşim planlama ve uygulamalarının yapılması, öğrenci destek hizmetleri, ölçme ve değerlendirme çalışmaları yapılması,

g) Kamu ve özel kuruluşlar ile kişilere uzaktan eğitim yoluyla verilecek yaşam boyu eğitim ve derslerin Mersin Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (MEÜSEM) ile birlikte projelendirilmesi,

h) Değişen ve gelişen koşullar altında uzaktan eğitim alanındaki diğer görevlerin yerine getirilmesi ile ilgili tüm çalışmaları yürütür.

Kuruluş ve Yönetim

Madde 5 — Merkez aşağıdaki organlardan oluşur:

a) Danışma Kurulu

b) Yürütme Kurulu

c) Merkez Müdürü

Danışma Kurulu

Madde 6 — Danışma Kurulu; Müdürün başkanlığında, Üniversiteye bağlı her bir fakülte dekanı, yüksekokul, meslek yüksekokulu, konservatuar ve enstitü müdürlerinin önereceği ve Rektörün onaylayacağı birer öğretim elemanından oluşur.

Danışma Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Süresi biten üyeler yeniden Danışma Kurulu üyeliğine seçilebilirler. Herhangi bir nedenle görevi sona eren üyenin yerine, o üyeyi öneren dekan veya müdürün önerisi ve Rektörün onayı üzerine yenisi göreve başlar.

Müdürün önerisi ve kurulun onayı ile gerektiğinde Üniversite dışından konu ile ilgili bilgi, beceri ve deneyim sahibi kişiler de görüş bildirmek amacı ile kurul toplantılarına katılabilirler. Ancak bu kişiler kurulda oy kullanamazlar. Kurul, Müdürün çağrısı üzerine senede en az iki defa toplanır.

Danışma kurulu uzaktan eğitim faaliyetleri konularında yürütme kuruluna danışmanlık yapar.

Merkezin faaliyetlerini gözden geçirerek ilgili konularda Yürütme Kuruluna gerekli tavsiyeleri yapar.

Müdür tarafından hazırlanmış ve Yürütme Kurulunca onanmış yıllık faaliyet raporunu, çalışma programını, eğitim faaliyetlerini değerlendirir, yapılmış ve halen yürütülen çalışmalar hakkında görüş bildirir, önerilerde bulunur ve bir sonraki çalışma yılına ait programı değerlendirir.

Yürütme Kurulu

Madde 7 — Yürütme Kurulu; Müdürden ve Danışma Kurulunun önerisi üzerine Üniversite öğretim elemanları arasından Rektör tarafından görevlendirilen dört üyeden oluşur.

Yürütme Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Süresi biten üyeler yeniden seçilebilir. Süresi bitmeden ayrılan üyelerin yerine, aynı usulle yenileri seçilir.

Yürütme Kurulunun Toplanması ve Görevleri

Madde 8 — Yürütme Kurulu, gerektiği zamanlarda Müdürünün çağrısı üzerine ve onun başkanlığında toplanarak Merkezin çalışmaları ve yönetimi ile ilgili konularda karar alır. Yürütme Kurulu üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar katılanların salt çoğunluğu ile alınır.

Yürütme Kurulu toplantılarına gerektiği hallerde Üniversite Bilgi İşlem Daire Başkanı, Mersin Üniversitesi Bilgi İşlem Araştırma ve Uygulama Merkezi (BAUM) Müdürü ve Mersin Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (MEÜSEM) Müdürü de oy kullanmaksızın Müdürün daveti üzerine katılabilirler.

Yürütme Kurulu; Bu Yönetmelikte belirlenen esaslar doğrultusunda Merkezin çalışma ve yönetimi ile ilgili konularda kararlar alır. Merkezde görevlendirilecek elemanların tespiti ve tayini konularında Müdürünün hazırladığı önerileri değerlendirir. Uzaktan eğitim programları ile bu programlar sonunda verilecek katılım belgeleri, sertifika, ders geçme belgesi ve benzerlerine ilişkin esasları belirler. Müdürün her yıl sonunda hazırlayacağı faaliyet raporu ile çalışma planını inceler ve karara bağlar.

Bir sonraki yıla ait çalışma programının esaslarını belirleyerek Danışma Kuruluna sunar.

Müdür

Madde 9 — Müdür, Üniversite öğretim elemanları içinden üç yıl süre ile Rektör tarafından görevlendirilir. Süresi biten Müdür yeniden görevlendirilebilir. Müdürün altı aydan fazla görevi başında bulunmaması durumunda görevi sona erer. Görev süresi bitmeden de atama usulünde olduğu gibi görevden alınabilir. Müdür çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Üniversitenin öğretim elemanları arasından en fazla üç kişiyi Müdür yardımcısı olarak görevlendirebilir. Müdürün görevi sona erdiğinde Müdür yardımcılarının da görevi sona erer. Müdür, yokluğunda yardımcılarından birini vekil tayin eder. Müdür istediğinde yardımcılarını görevden alabilir ve yenilerini görevlendirebilir.

Müdürün Görevleri

Madde 10 — Müdürün görevleri şunlardır:

a) Merkezi temsil etmek,

b) Yürütme Kurulunun hazırladığı çalışma programını ve aldığı kararları uygulamak,

c) Yönetimi altındaki birimleri Merkez amaçları doğrultusunda yönetmek,

d) Merkezin çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesini ve geliştirilmesini sağlamak,

e) Fakülteler, Enstitüler, Yüksekokullar, Meslek Yüksekokulları, Sürekli Eğitim Merkezi, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, diğer araştırma ve uygulama merkezleri ve Rektörlüğe bağlı bölümlerde uygulanan programlar ve faaliyetlere ilişkin eşgüdümü sağlamak,

f) Her yıl sonunda hazırlayacağı faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait çalışma programını Yürütme Kuruluna sunmak,

g) Her yıl sonunda Rektörlüğe Merkezin çalışmaları hakkında rapor vermek,

h) Danışma ve Yürütme Kurullarına başkanlık yapmak,

i) Her türlü uzaktan eğitim programı öğrencileri ve öğretim elemanları için teknik ve akademik desteğin verilmesini sağlamaktır.

Kadrolar

Madde 11 — Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca, Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından görevlendirilecek elemanlarca karşılanır.

Merkezin idari personeli ve idari birimlerinin düzenli ve uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlamak amacı ile 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından bir Merkez Sekreteri görevlendirilir. Merkez Sekreteri, Merkezin yazışma işlerini yürütür. Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapar.

Yürürlük

Madde 12 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 13 — Bu Yönetmelik hükümlerini Mersin Üniversitesi Rektörü yürütür.

Sayfa Başı


 Tebliğler

 

—— • ——

—— • ——

Sayfa Başı


DÜZELTME

 

28/6/2002 tarihli ve 24799 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Kültür Bakanlığı Halk Kültürlerini Araştırma ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Halk Kültürü Arşivi Belge Kabul, Kayıt ve Yararlanma Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’in 2 nci maddesinin (Resmî Gazete Sayfa : 35) üçüncü satırında "a) Alt Değerlendirme komisyonları alt ve üst değerlendirme komisyonları olarak kurulur." şeklinde sehven yer alan ibare metinden çıkarılmıştır.

Düzeltilir.

Sayfa Başı