Başbakanlık

Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır

 Kuruluş : 7 Ekim 1920

12 Eylül 2002

PERŞEMBE

Sayı : 24874

Å ÖNCEKİ

SONRAKİ

Æ

YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Bakanlıklara Vekâlet Etme İşlemi

— Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Mesut YILMAZ’a, Devlet Bakanı Dr. Yılmaz KARAKOYUNLU’nun Vekâlet Etmesine Dair Tezkere

Milli Eğitim Bakanlığına, Kültür Bakanı Prof. Dr. B. Suat ÇAĞLAYAN’ın Vekâlet Etmesine Dair Tezkere

Cezanın Kaldırılması Kararı

— Hükümlü Yılmaz BABATÜMGÖZ’ün Cezasının Kaldırılması Hakkında Karar (No : 2002/60)

Yönetmelikler

— Kılavuz Kaptan Yeterlikleri Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

— Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

— Galatasaray Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

Tebliğler

— Gümrük Genel Tebliği (Gümrük İşlemleri) (Seri No: 18)

— Rekabet Kurulunun 00-26/276-154 Sayılı Kararı

— Rekabet Kurulunun 01-43/427-110 Sayılı Kararı

— Rekabet Kurulunun 01-55/544-128 Sayılı Kararı

— Batman Valiliği İl Emniyet Komisyon Kararı (No: 2002/7)

— İstanbul Valiliği Mahalli Çevre Kurulu Kararı (No: 4)


YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Bakanlıklara Vekâlet Etme İşlemi

T.C.

 

BAŞBAKANLIK

11 Eylül 2002

B.02.0.PPG.0.12-305-14792

 

 

CUMHURBAŞKANLIĞI YÜCE KATINA

AB Konvansiyonu Toplantısı’na katılmak üzere, 11 Eylül 2002 tarihinde Belçika’ya gidecek olan Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Mesut YILMAZ’ın dönüşüne kadar; Devlet Bakanlığı ve Başbakan Yardımcılığına, Devlet Bakanı Dr. Yılmaz KARAKOYUNLU’nun vekâlet etmesini yüksek tasviplerine saygıyla arz ederim.

Bülent ECEVİT

Başbakan    

—————

T.C.

 

CUMHURBAŞKANLIĞI

11 Eylül 2002

B.01.0.KKB.01-06-235-2002-640

 

 

BAŞBAKANLIĞA

İLGİ : 11 Eylül 2002 gün ve B.02.0.PPG.0.12-305-14792 sayılı yazınız.

AB Konvansiyonu Toplantısı’na katılmak üzere, 11 Eylül 2002 tarihinde Belçika’ya gidecek olan Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Mesut YILMAZ’ın dönüşüne kadar; Devlet Bakanlığı ve Başbakan Yardımcılığına, Devlet Bakanı Dr. Yılmaz KARAKOYUNLU’nun vekâlet etmesi uygundur.

Bilgilerini rica ederim.

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

—— • ——

T.C.

 

BAŞBAKANLIK

11 Eylül 2002

B.02.0.PPG.0.12-305-14793

 

 

CUMHURBAŞKANLIĞI YÜCE KATINA

“Yüksek Öğretimde Düzenlemeler” konulu konferansa katılmak ve Türkiye-Gürcistan Eğitim Bakanlıkları arasında “Eğitim İşbirliği Protokolü”nü imzalamak üzere, 12 Eylül 2002 tarihinde Gürcistan’a gidecek olan Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Necdet TEKİN’in dönüşüne kadar; Milli Eğitim Bakanlığına, Kültür Bakanı Prof. Dr. B. Suat ÇAĞLAYAN’ın vekâlet etmesini yüksek tasviplerine saygıyla arz ederim.

Bülent ECEVİT

Başbakan     

—————

T.C.

 

CUMHURBAŞKANLIĞI

11 Eylül 2002

B.01.0.KKB.01-06-236-2002-641

 

 

BAŞBAKANLIĞA

İLGİ : 11 Eylül 2002 gün ve B.02.0.PPG.0.12-305-14793 sayılı yazınız.

“Yüksek Öğretimde Düzenlemeler” konulu konferansa katılmak ve Türkiye-Gürcistan Eğitim Bakanlıkları arasında “Eğitim İşbirliği Protokolü”nü imzalamak üzere, 12 Eylül 2002 tarihinde Gürcistan’a gidecek olan Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Necdet TEKİN’in dönüşüne kadar; Milli Eğitim Bakanlığına, Kültür Bakanı Prof. Dr. B. Suat ÇAĞLAYAN’ın vekâlet etmesi uygundur.

Bilgilerini rica ederim.

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI  

Sayfa Başı


 Cezanın Kaldırılması Kararı

Cumhurbaşkanlığından :

Karar Sayısı : 2002/60

Silâhlı terör örgütünün sair efradı olmak suçundan, İzmir Devlet Güvenlik Mahkemesi’nin 23.10.1997 günlü, Esas No: 1997/12, Karar No: 1997/273 sayılı ilâmı ile Türk Ceza Yasası’nın 168/2. ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Yasası’nın 5. maddeleri ile Türk Ceza Yasası’nın 55/3. ve 59/2. maddeleri gereğince 8 yıl 4 ay ağır hapis cezası ile cezalandırılmasına, Türk Ceza Yasası’nın 33., 36. ve 40. maddelerine dayanılarak cezası süresince yasal kısıtlılık altında bulundurulmasına, suç eşyasının zoralımına ve gözetim ve tutukta geçirdiği sürenin cezasından düşümüne karar verilen ve cezası kesinleşen, Malatya İl’i, Doğanşehir İlçesi, Topraktepe Köyü, Cilt No: 38, Hane No: 10, Birey Sıra No: 22’de nüfusa kayıtlı Ali ve Gönül’den olma 08.09.1979 doğumlu Yılmaz BABATÜMGÖZ’ün kalan cezası, Adlî Tıp Kurumu’nun 23.08.2002 günlü, A.T.No: 130-13082002/43371-5341-5182 sayılı raporuyla saptanan sürekli hastalığı nedeniyle,Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 104. maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendi hükmü uyarınca kaldırılmıştır.

11 Eylül 2002

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Sayfa Başı


 Yönetmelikler

Devlet Bakanlığından :

Kılavuz Kaptan Yeterlikleri Hakkında Yönetmelikte

Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE1 — 31/12/1997 tarihli ve 23217 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Kılavuz Kaptan Yeterlikleri Hakkında Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin değişik (f) bendi aşağıdaki gibi değiştirilmiştir.

“f) 7 nci madde gereğince staj görmek ve bonservis almak,”

MADDE2 — Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin (I) numaralı bendinin değişik (a) ve (d) alt bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“a) Stajyer kılavuz kaptan olmak için başvurular, ilgili liman başkanlıklarına yapılır. Liman Başkanlıkları, kılavuz stajına girecek adaylardan bu Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin (a), (b), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen şartlara uygun olanlara staj defteri düzenler ve adayları staj defteri ile birlikte iş hacimlerine göre varsa öncelikle kamu limanının kılavuzluk teşkilatına, yoksa iş hacimlerine göre ilgili kılavuzluk teşkilatına gönderir. Kılavuzluk teşkilatlarına gönderilecek stajyer kılavuz kaptan adaylarının sayısı, idare tarafından yetkilendirilmiş kılavuzluk teşkilatlarında fiilen çalışan kılavuz kaptan istihdamının yüzde onunu geçmeyecek şekilde, müracaat tarihleri baz alınarak liman başkanlığı ile kılavuzluk teşkilatınca birlikte belirlenir. Kılavuzluk teşkilatları, kendilerine gönderilen adayı staja başlatarak staja başladığı tarihi ilgili liman başkanlığına bildirir.”

“d) İlgili kılavuzluk teşkilatı, stajını tamamlayan kılavuz kaptan için stajyer kılavuz kaptanı yanında götüren bütün kılavuz kaptanlardan yazılı görüş alır ve bu görüşleri değerlendirerek, stajyer kılavuz kaptana bir bonservis verir. Bonservis alamayan stajyer kılavuz kaptan sınava giremez. Kılavuzluk teşkilatı, stajyer kılavuz kaptanın stajı bitirdiğine dair belge düzenleyerek, staj defteri ve bonservis ile birlikte ilgili liman başkanlığına gönderir. Liman Başkanlığı belgeleri değerlendirerek, aday için sınava giriş belgesi düzenler.”

MADDE3 — Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki ek madde ilave edilmiştir.

Ek Madde 1 — Bir kılavuz kaptanın herhangi bir nedenden ötürü mesleğine iki yıl veya daha fazla ara verdiği veya bu süre içerisinde kılavuzluk teşkilatında istihdam edilemediği hallerde, yeterliğinin geçerli olduğu limanda bu Yönetmeliğin 7 nci maddesinde öngörülen stajı yeniden yapması zorunludur. Aksi halde yeterliği geçersiz sayılır. İstanbul Boğazı ve Çanakkale Boğazı kılavuz kaptanları için bu süre bir yıldır.”

GEÇİCİMADDE1 — Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce, ilgili liman başkanlıklarına kılavuz kaptan stajı için müracaat edenlerin başvuruları geçerli olup, talepleri bu Yönetmelik hükümlerine göre değerlendirilir.

Yürürlük

MADDE4 — Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE5 — Bu Yönetmelik hükümlerini, Denizcilik Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan yürütür.

—— • ——

Galatasaray Üniversitesinden:

Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Lisans Öğretim ve Sınav

Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına

Dair Yönetmelik

 

MADDE 1 — 17/7/2001 tarih ve 24465 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 12 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 12 — Bir derse kayıtlı öğrenciler, yarıyıl ve yıl sonu sınavına girebilmek için o dersin en az % 70’ine devam etmek zorundadırlar. Devam denetimi dersin öğretim üyesi tarafından yapılır. Bir dersin yarıyıl yada yıl sonu sınavına girebilme koşulunu devamsızlık nedeniyle yerine getirmeyen öğrenciler bu dersten DF notu almış sayılırlar.

Dekanlık, devamsızlık nedeniyle sınava girme hakkını yitiren öğrencilerin durumunu gösteren listeleri ilan eder ve öğrenci dosyalarına işlenmek üzere öğrenci işleri bürosuna gönderir.”

MADDE 2 — Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 13 — Dekanlık, ara sınav tarihlerini yarıyılın en geç ilk 15 (onbeş) günü içinde öğrencilere duyurur. Öğretim üyeleri belirlenen ara sınav döneminde hangi tarihte sınav yapacaklarını, ara sınav tarihinden en az 15 (onbeş) gün önce Dekanlığa bildirir.

Mazeret sınavları hariç olmak üzere, bir günde aynı sınıfa ait derslerden en çok ikisinin ara sınavı yapılabilir.

Ara sınavlara Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen bir haklı nedenle katılmayanlar için mazeret sınavı yapılır. Üç gün içinde bildirdiği mazereti Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilenler bu sınava girebilir. Bu sınavın tarihi Dekanlık tarafından ilan olunur.

Mazeretsiz olarak girilmeyen ara sınav notu F sayılır, not çizelgesinde 0 (sıfır) olarak belirtilir ve öğrencinin ara sınav not ortalaması buna göre hesaplanır.”

MADDE 3 — Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 15 — Yarıyıl süreli derslerin sınavı, dersin açıldığı yarıyılın sonunda, iki yarıyıl süreli derslerin sınavı ders yılı sonunda yapılır.

Yarıyıl ya da yıl sonu sınavına girmeyen öğrencilerin sınav notu F sayılır, not çizelgesinde 0 (sıfır) olarak belirtilir ve başarı notu buna göre hesaplanır.

Bir dersten başarı notu olarak F alarak başarısız olan öğrencilere bu notu şartlı başarı notlarından birine yükseltebilmeleri için bir bütünleme sınav hakkı tanınır. Derse devamsızlıktan dolayı DF notu alarak başarısız olan öğrencilere ise bütünleme hakkı verilmez.

Yarıyıl, yıl sonu ve bütünleme sınavlarının programı ve takvimi Fakülte Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.”

MADDE 4 — Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 17 — Öğretim üyeleri yarıyıl, bunlara ilişkin mazeret sınavları ve yarıyıl veya yıl sonu sınavlarını değerlendirerek sınavı izleyen bir hafta içinde Dekanlığa verirler. Dekanlık, sınav sonuçlarını derhal ilan eder ve öğrencilerin dosyalarına işlenmek üzere Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderir.”

MADDE 5 — Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 19 — Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı "Bağıl Değerlendirme" yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, öğrencinin yarıyıl (yıl) içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl (yıl) sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak belirlenir. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki Tablo 1’de gösterilmiştir.

Tablo 1: Başarı Dereceleri, Notları ve Katsayıları

 

Başarı Derecesi

Başarı Notu

Katsayı

 

Pekiyi

AA

4.00

 

İyi-Pekiyi

BA

3.50

 

İyi

BB

3.00

 

İyi-Orta

CB

2.50

 

Orta

CC

2.00

 

Orta-Zayıf

DC

1.50

 

Zayıf

DD

1.00

 

Başarısız

F

0.00

 

Devamsız

DF

0.00

 

Başarısız

   

Bir dersten (AA), (BA), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır.

(DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci o dersi şartlı başarmış sayılır.”

MADDE 6 — Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 22 — Bir dersin başarı notu; o derse ait yarıyıl (yıl) içi çalışmaları (yarıyıl içi sözlü ve yazılı sınavları, uygulama, ödev, proje, seminer, devam) ve yarıyıl (yıl) sonu sınavı ile belirlenir.

Yarıyıl (yıl) sonu sınavının başarı notuna katkısı % 40’dan az, % 60’dan fazla olamaz.”

MADDE 7 —Aynı Yönetmeliğin 24 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 24 — Kayıt olduğu (8) sekiz yarıyılın tüm derslerini başarı ile tamamlayan; Galatasaray Üniversitesi İngilizce Eğitim Yönetmeliğinde yer alan yükümlülüğü yerine getiren ve ağırlıklı genel not ortalaması en düşük 2 olan öğrencilere Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi diploması verilir.

Eğitim süresince öğrencinin aldığı dersler ile bunlara ilişkin kredileri, başarı notunu ve ağırlıklı genel not ortalamasını gösteren "not dökümü (transcript)" diplomanın eki olarak öğrencilere verilir.”

MADDE 8 — Aynı Yönetmeliğe 26 ncı maddeden sonra gelmek üzere aşağıdaki 27 nci madde eklenmiş diğer madde numaraları teselsül ettirilmiştir.

Yurt Dışında Eğitim

Madde 27 — Beşinci, altıncı ve yedinci yarıyıl öğrencileri, Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile Yüksek Öğretim Kurumu tarafından tanınan yurt dışındaki üniversitelerde Yurt-Dışı Üniversitelerle Öğrenci Değişim Yönergesine uygun olarak bir yarıyıl süre ile eğitim görebilir. Bu eğitimde alınan ve başarılı olunan derslerin kredi ve uyumları Fakülte Yönetim Kurulunca karara bağlanır.”

Yürürlük

MADDE 9 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 10 — Bu Yönetmelik hükümlerini Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı yürütür.

—— • ——

Galatasaray Üniversitesinden:

Galatasaray Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Lisans Öğretim ve

Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

 

MADDE 1 — 16/1/2002 tarih ve 24632 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Galatasaray Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 14 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 14 — Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, mazeret sınavı veya Yükseköğretim mevzuatının düzenlediği diğer sınavlardan oluşur.

a) Ara Sınav: Her ders için, en az bir ara sınav yapılır. Ayrı ders niteliğindeki proje, bitirme ödevi, laboratuvar ve benzeri çalışmaların yarıyıl içi değerlendirmeleri, ara sınav yerine geçebilir. Ara sınav sonuçları, en geç onbeş gün içinde, yarıyıl sonu sınavlarından önce ilan edilir.

b) Yarıyıl Sonu Sınavı: Bir dersin yarıyıl sonu sınavı o dersin tamamlandığı yarıyılın sonunda yapılır. Yarıyıl sonu sınav sonuçları en geç onbeş gün içinde, bütünleme sınavlarından önce ilan edilir.

c) Bütünleme Sınavı: Bir dersten F notu alarak başarısız olan öğrencilere, bu notu şartlı başarı notu olan DD’ye yükseltebilmeleri için bütünleme sınav hakkı tanınır. Bütünleme sınavları final sınavını izleyen onbeş gün içinde yapılır.

d) Mazeret Sınavı: Mazeret sınavı ara sınav yerine geçer. Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen geçerli bir nedenle ara sınava katılamayan öğrenci için dersin öğretim üyesince, önceden duyurulmak suretiyle, mazeret sınavı yapılır. Geçerli nedenin, mazeretin başlamasından itibaren en geç on gün içinde Fakülte Dekanlığına yazılı olarak bildirilmesi gerekir.

Sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Ara sınavların sayısı ve tarihleri, dersin sorumlu öğretim elemanının önerisi üzerine, o yarıyılın ilk ayı içinde; yarıyıl sonu sınavlarının tarihleri ise, ilgili bölümlerce sınavlardan en az bir hafta önce belirlenip Fakülte Sekreterliğince öğrencilere duyurulur. Gerekli hallerde Yönetim Kurulu kararı ile cumartesi ve pazar günleri ders ve sınav yapılabilir.

Öğrenciler ilan edilen gün, saat ve yerde sınava girmek ve kimlik belgelerini yanlarında bulundurmak zorundadırlar.

Yazılı sınav evrakı en az iki yıl saklanır.

MADDE 2 — Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 15 — Bir dersteki başarı durumu, "Başarı Notu" ile belirlenir. Başarı notu ara sınav, laboratuvar ve diğer uygulamalı çalışmalar ile, yarıyıl sonu sınavı veya yerine geçen bütünleme sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda elde edilir. Başarı notunu oluşturan ara sınav veya ara sınav yerine geçen diğer çalışmalar ile yarıyıl sonu sınavının ağırlıkları, en az % 40 en fazla % 60 olmak kaydıyla öğretim üyesi tarafından belirlenir. Öğretim üyesi sözkonusu sınavların ağırlıklarını her yarıyıl başında öğrencilere ilan eder ve Fakülte Sekreterliğine bildirir.

Bu değerlendirmelerden sonra, dersi veren öğretim üyesi her öğrencinin başarı notunu o dersi alan tüm öğrencilerin başarı düzeyleri ile bağlantılı olarak bağıl nota dönüştürür. Bağıl nota dönüştürmeye ilişkin esaslar, Fakülte Kurulu tarafından çıkarılacak yönerge ile düzenlenir. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

 

Başarı Derecesi

Başarı Notu

Katsayısı

 

Pekiyi

AA

4,00

 

İyi-Pekiyi

BA

3,50

 

İyi

BB

3,00

 

İyi-Orta

CB

2,50

 

Orta

CC

2,00

 

Orta-Zayıf

DC

1,50

 

Zayıf

DD

1,00

 

Başarısız

F

0,00

Bir dersten alınan F notu, o dersten başarısız olunduğu anlamına gelir ve dersin ilk açıldığı yarıyılda tekrarını zorunlu kılar. CC notu, dersin yeterli başarı ile, DC ve DD ise şartlı tamamlandığını gösterir.”

MADDE 3 — Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 17 — Öğretim üyeleri tarafından bütünleme sınavlarını izleyen 7 gün içinde verilen notlar, Fakülte Öğrenci İşleri Birimi tarafından öğrenci kayıtlarına işlendikten sonra, öğrencilere dönem karnesi ile açıklanır. Fen-Edebiyat Fakültesinde öğrenim gören tüm öğrencilerin Fakülteye ilk kayıt yaptırdıkları tarihten başlayarak, öğrenimleri süresince aldıkları dersler, notları ve akademik durumları transkript üzerinde gösterilir ve öğrencinin talebi üzerine Fakülte Öğrenci İşleri Birimi tarafından düzenlenir.”

MADDE 4 — Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 18 — İlan edilmiş olan bir ders notunda yer alabilecek maddi hatanın düzeltilmesi, ilgili öğretim üyesinin başvurusu üzerine Fakülte Kurulu tarafından karara bağlanır. Belli bir yarıyılda yapılan tüm maddi hata başvurularının, en geç izleyen yarıyılın kayıt süresine kadar sonuçlandırılmış olması gerekir. Öğrenciler, sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç beş iş günü içinde, yazılı olarak Fakülte Dekanına başvurarak, ara sınav, yarıyıl sonu sınavı veya bütünleme sınav kağıdının maddi hata açısından tekrar incelenmesini isteyebilirler. İlgili öğretim üyesi, Dekan tarafından dilekçenin kendisine iletilmesinden itibaren en geç on iş günü içinde, sınav kağıdını inceleyerek sonucu Fakülte Dekanlığına bildirir.”

MADDE 5 — Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin 4 üncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Durumları bu maddeye uyan öğrenciler bütünleme sınavı sonuçları ilan edildikten sonra bir hafta içinde Fakülte Dekanlığına bir dilekçe ile müracaat ederler. Fakülte Kurulu öğrencinin durumunu inceledikten sonra öğrenciye ve ilgili öğretim üyelerine hangi derslerden ek sınav hakkı tanındığını bildirir.”

Yürürlük

MADDE 6 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 7 — Bu Yönetmelik hükümlerini Galatasaray Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı yürütür.

Sayfa Başı


 Tebliğler

Gümrük Müsteşarlığından :

Gümrük Genel Tebliği

(Gümrük İşlemleri)

(Seri No: 18)

Madde 1 — 19/2/2000 tarihli ve 23969 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2 Seri Numaralı Gümrük Genel Tebliği (Gümrük İşleri) yürürlükten kaldırılmıştır.

Madde 2 — Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Madde 3 — Bu Tebliğ hükümlerini Gümrük Müsteşarlığının bağlı bulunduğu Bakan yürütür.

—— • ——

—— • ——

—— • ——

—— • ——

Batman Valiliğinden :

İl Emniyet Komisyon Kararı

Karar No      : 2002/7

Karar Tarihi : 2/7/2002

İl Emniyet Komisyonu 2/7/2002 tarihinde Vali İsa PARLAK Başkanlığında toplanarak aşağıdaki kararları almıştır.

Batman ili polis sorumluluk alanlarında kamu esenliğinin korunması amacıyla tek veya çift yüzlü bıçaklar ile saldırı ve savunmada kullanılan sivri uçlu her türlü kesici ve delici aletlerin bir sanat veya mesleğin icrası için yerinde kullanılması ve taşınması zorunluluğu olanların haricindeki kişilerin üzerinde taşınmasının 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11/C ve 66 ncı maddeleri uyarınca yasaklanmasına;

Yukarıdaki vasıflara haiz bir sanat veya mesleğin icrası için kullanılması zorunlu bulunan veya ev gereçlerinden olan bıçak ve benzerlerinin nakilleri ve taşınmasının 1/6/1991 tarihli ve 20888 sayılı Resmî Gazete ile yürürlüğe giren 21/3/1991 tarihli ve 1991/1779 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkındaki Yönetmeliğin 54 üncü maddesindeki esaslara göre yapılmasına;

Bu yasaklama kararına uymayanlar hakkında fiil, ayrıca bir suç teşkil etmemesi halinde 765 sayılı Türk Ceza Kanununun değişik 526/1 maddesi ve diğer hükümler gereğince takibat yapılmasına karar verilmiştir.

Tebliğ olunur.

—— • ——

İstanbul Valiliğinden :

İl Mahalli Çevre Kurulu Kararı

Karar No      : 04

Karar Tarihi : 29/4/2002

İl Mahalli Çevre Kurulu 29/4/2002 tarihinde Vali Yardımcısı Dündar GÜLTEKİN başkanlığında toplanarak oy birliği ile aşağıdaki kararları almıştır.

I-GENEL KURALLAR

I- 1. İstanbul İli sınırları içinde ısınma sanayi ve enerji üretimi amacıyla kullanılacak yerli ve ithal kömürlerle kömür briketlerinin özellikleri aşağıdaki gibi olacaktır;

Yerli Üretim Linyit ve Taş Kömürlerinin Özellikleri :

 

Toplam Rutubet (Satışa sunulan kömür)

% 21 (max)

 

Kül (Kuru bazda)

% 14 (max)

 

Toplam Kükürt (Kuru bazda)

% 1.5 (max)

 

Yanabilir Kükürt (Kuru bazda)

% 1.2 (max)

 

Üst Isıl Değer (Kuru bazda)

5400 Kcal / Kg

 

Boyut (Satışa sunulan kömür)

- 150 mm + 18 mm

   

+150 mm max % 15-18 mm max % 10

 İthal Linyit ve Taş Kömürü Özellikleri:

 

Toplam Rutubet (Satışa sunulan kömür)

% 10 (max)

 

Kül (Kuru bazda)

% 14 (max)

 

Toplam Kükürt (Kuru bazda)

% 1 (max)

 

Uçucu madde (Kuru bazda)

% 15-22

 

Üst ısıl değer (Kuru bazda)

6400 Kcal / Kg

Boyut

- 150 mm + 18 mm

   

+ 150 mm max % 15-18 mm max % 10

 İthal Tozdan Üretilen Kömür Briketi Özellikleri:

 

Toplam Rutubet (Satışa sunulan kömür)

% 10 (max)

 

Kül (Kuru bazda)

% 18 (max)

 

Toplam Kükürt (Kuru bazda)

% 1 (max)

 

Uçucu madde (Kuru bazda)

% 15-22

 

Üst ısıl değer (Kuru bazda)

6200 Kcal / Kg

 

Bağlayıcı

Mclas, nişasta (*)

 

Kırılma Mukavemeti:

 
 

Yumurta Biçimli briketlerde

80 Kf/cm2 (min)

 

Tabanı düz biçimli briketlerde

130 Kf/cm2 (min)

Yerli veya Yerli İthal Karışımı Tarzdan Üretilen Kömür Briketlerinin Özellikleri:

 

Toplam Rutubet (Satışa sunulan kömür)

% 15 (max)

 

Toplam Kükürt (Kuru Bazda)

% 1.5 (max)

 

Kül (Kuru bazda)

% 20 (max)

 

Yanabilir Kükürt (Kuru bazda)

% 1 (max)

 

Üst ısıl değer (Kuru bazda )

5400 Kcal/Kg

 

Bağlayıcı

Mclas, nişasta (*)

 

Kırılma Mukavemeti:

 
 

Yumurta Biçimli briketlerde

80 Kf/cm2 (min)

 

Tabanı düz biçimli briketlerde

130 Kf/cm2 (min)

 (*) Not: Petrol türevi olmayan ve bilimsel araştırmalara dayalı olarak insan ve çevre sağlığına zararlı olmadığı belirtilen bağlayıcı olarak kullanılırlığı bilimsel olarak kabul edilen diğer maddeler de bağlayıcı olarak kullanılabilecektir.

I-2. İl Mahalli Çevre Kurulunca belirlenen özellikleri haiz olmayan yerli ve ithal kömürlerle kömür briketlerinin İstanbul İli sınırları içinde ısınma, sanayi ve enerji üretimi amaçlı olarak pazarlaması ve tüketilmesi yasaklanmıştır.

I-3. İstanbul’da satışa sunulacak kömürler için kömür iyileştirme ve zenginleştirme tesislerinde üretim, taşıma, depolama, pazarlama ve tüketim aşamalarında bu esaslarla belirlenen ilke ve kurallara uygunluğun sağlanması ve denetlenmesi için izin sistemi uygulanacaktır.

Türkiye Taş Kömürü Kurumu (TTK) ve Türkiye Kömür İşletmeleri (TKİ) Soma ve Tunçbilek işletmelerinden ilimizde satış yapılmak üzere kömür satın alan pazarlamacılar da üretici gibi mütalaa edilecek ve izin sistemine tabi olacaklardır.

Valilik ve kaymakamlıklarca il ve ilçe kömür mutemedi olarak görevlendirilen İl Özel İdaresi bünyesinde kurulu ÖZİDAŞ, İBB Tanzim Satışı ve İlçe Belediyelerinin TKK ve TKİ’den, kömür satın alarak ilimize getirmeleri yukarıdaki fıkra hükümlerinden muaftır.

Şu kadar ki sayılan kuruluşlarca TTK ve TKİ işletmelerinde temin edilen kömürlerin İMÇK kararıyla belirlenen özellikleri haiz olduğu ilgili kurumlarca (TTK ve TKİ) belgelenecektir.

İl ve ilçe mutemedi olarak görevlendirilen kuruluşlar, kömürlerin taşınması sırasında, yol güzergahında olabilecek olası olumsuzlukları (kömürlerin taşımacılarla başka kömürlerle değiştirilmesi gibi) önleyici her türlü önlemi alacaklardır.

Mutemetlerce getirilen kömürlerde zaman zaman numune alınmak suretiyle analize tabi tutulacaktır. Analiz sonuçlarının olumsuz çıkması halinde ilgili kuruluşun mutemet belgesinin iptali dahil olmak üzere diğer yaptırımlar Valilik ve kaymakamlıklarca uygulanacaktır.

I-4. Belgelenmesi kaydıyla metalurjik kok kömürün İlimizde satışı serbest olup herhangi bir izne tabi değildir. Metalurjik kok pazarlayacak firmalar Valiliğe ve İBB Başkanlığına bildirimde bulunmak suretiyle metalurjik kok kömürü satışı yapabileceklerdir. Kok kömürünün torbalı ve dökme olarak satışı mümkündür.

I-5. İlimiz sınırları içinde dökme kömür satışı yasaktır.

Tüm kömürler torbalanarak satılacaktır. İlimizde kurulu kömür iyileştirme ve zenginleştirme tesislerinde işlem gören kömürler tesislerde torbalanacaktır.

TTK ve TKİ (Soma ve Tunçbilek ) işletmeleriyle, kendilerine üretici olarak izin belgesi verilmiş olan üretici ve ithalatçılardan dökme kömür satın alan pazarlamacılar; bu kömürleri ya kendilerine ait tesislerde ya da sözleşme metninin bir örneği izin vermeye yetkili bir kuruluşa (İBB Başkanlığı) verilmek kaydıyla anlaşmalı tesiste torbalanabilecektir.

Bu durumda, torbalanan kömürün İMÇK’ca belirlenen özelliklere uygunluğundan, üretici, ithalatçı, pazarlamacı ve paketleme tesisi sahibi kişi veya firma müştereken ve müteselsilen sorumludur. Sorumlulukları belirtir hükme sözleşme metinlerinde yer verilmesi zorunludur.

I-6. İl ve ilçe mutemedi olarak görevlendirilenler, ilçe belediyelerinin TTK ve TKİ (Soma ve Tunçbilek İşletmeler)’nden satın aldıkları yerli linyit ve taş kömürleri ile ithal etmeleri veya ithalatçılardan satın alma yoluyla temin ettikleri kömürleri halka satarken torbalayacaklardır.

İl ve ilçe mutemetleri olarak görevlendirilen kuruluşların resmi kurum ve kuruluş (resmi daire, eğitim öğretim kuruluşları, askeri kuruluşlar)’lara satacakları kömürler bu hükümden muaf olup torbalanmadan dökme olarak satılabilecektir.

I-7. Yerli kömür üreticileri ile kömür ithalatçıları ve üreticilerinden dökme kömür olarak kırma, eleme ve torbalama işlemi yapan kişi ve firmalara verilecek izinlere ilişkin işlemleri yapmak üzere İstanbul Büyükşehir Belediyesi görevli ve yetkili kılınmıştır.

İl ve ilçe mutemedi olarak görevlendirilenler, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve diğer belediyeler izin belgesi almakla yükümlü değildir.

Mutemetlik görev belgesi, izin belgesi değildir yerine geçerlidir.

İl ve ilçe mutemdi olarak görevlendirilen kuruluşlar görevlendirme yazısının onaylı birer örneğini Valiliğe (İl Çevre Müdürlüğü) ve İBB Başkanlığına sunacaklardır.

İBB Başkanlığınca, başvuru sonucu verilen izin belgeleri Valilik adına İl Çevre Müdürlüğünce tescil edilir.

I-8. Kömür pazarlaması yapacak olan üretici, ithalatçı ve bunların anlaşmalı ve sözleşmeli bayileri, bulunduğu ilçe ve belde belediyelerine başvurarak, kömür pazarlama belgesi alacaklardır.

İl ve belde belediyelerinden alınacak belgeler İBB Başkanlığınca tescil edildikten sonra yürürlüğe girecektir.

Verilecek belge, uygulama birliği ve bir örneklik sağlanması bakımından, İBB Başkanlığınca bastırılarak ilçe ve belde belediyelerine dağıtılacaktır.

İBB Başkanlığı, belge verme ile ilgili esas ve yöntemleri belirlemeye, belgeyi tescile veya redde gereğinde doğrudan belge vermeye görevli ve yetkilidir.

Kömür pazarlamacıları il sınırları içinde sabit satış yerleri kurmakla yükümlüdürler.

I-9. Kömür paketleme tesisleri kural olarak meskun mahal dışında kurulacaktır. Kent içinde kurulu veya paketleme tesisleri çevreye gürültü ve toz emisyonu rahatsızlığı vermeyecek biçimde çalıştırılmak zorundadır. Rahatsızlık önlenemiyor veya rahatsızlık vereceği sahanın genişliği ve konumu bakımından önceden belirlenebilen kent içindeki yerlerde paketleme tesisi kurulamaz.

Şartlarda uygunluk İBB Başkanlığı inceleme ve denetleme ekiplerince kontrol edilecektir.

II- KÖMÜR ÜRETİMİ VE İTHALATI YAPANLARA UYGULANACAK KURALLAR:

II-1. Kömür ve kömür briketi üretimi yapan ve kömür ithalat eden gerçek ve tüzel kişiler İstanbul İl sınırı içinde kömür satışı yapmak istedikleri takdirde, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığından izin alacaklardır. İBB Başkanlığınca yapılacak inceleme sonucu verilecek izin belgeleri Valilikçe tescil edildikten sonra geçerli olacaktır.

Birinci fıkrada geçen kömür üretiminde kasıt, kömür ocaklarından istihraç edilen kömürlerin kırma, eleme, yıkama, gereğinde kurutma ve paketleme birimlerinin hepsini veya kömür özelliklerine göre bir kısmını içeren tesislerde işlenmek suretiyle satışa hazır hale getirilmesi işlemidir.

II-2. İzin başvurusu İBB Başkanlığınca verilecek dilekçe ile yapılacaktır. Başvuru dilekçesinde firma adı, adresi, kömürün temin edildiği ocağın ve tesisin adresi yer alacaktır.

Dilekçe ekinde;

- İlgili meslek kuruluşundan alınma, Ticaret Sicil Kaydını Havi Faaliyet Belgesi,

- Ticaret Sicil Gazetesinin örneği,

- Teminat mektubu (2.000.000.000 TL - iki milyar liralık -),

- Belgeleri imzalamaya yetkili olanların noterden imza sirküleri,

- Aylık sevk programı,

- Sözleşmeli bayilerin adı, adresi,

- Depo yeri ve depolama kapasitesini gösterir belge (firmalarca düzenlenmiş),

- Tesis ile ilgili tanıtıcı bilgiler (Tesisin özellikleri kapasitesi, akım ve işlem şeması v.b.),

- Bu kararda belirlenmiş esaslara uygun olarak İBB Başkanlığınca Hazırlanmış ve Valilikçe onanmış örneğine uygun taahhütname yer alacaktır.

II-3. Yerli linyit ve taş kömürü üreticileri eğer harmanlama (paçallama ) yapıyorlarsa, karışım için kullandıkları kömür cinsini, karışım oran ve yöntemini belirtir belge düzenleyecekler ve dilekçelerine ekleyeceklerdir. Bu üreticiler en az 50.000 tonluk yerli ocak rezervine sahip olduklarını ve paçallanacak kömürlerin özelliklerini de belgeleyeceklerdir.

II-4. Briket kömür üreticileri kullandıkları kömür tozunun cinsini, özelliklerini, kullanılan bağlayıcı türünü, bağlayıcı için yapılan sözleşmenin onaylı örneğini dilekçelerine ekleyecektir.

II-5. Kömür ithalatçıları, ithalatçı belgesinin Çevre Bakanlığınca (yetki verilmesi halinde) ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenmiş Kontrol Belgesini analiz sertifikasının, analiz raporunun (yetkili mercilerce düzenlenmiş) ithalat bağlantısının ve gümrük giriş beyannamelerinin noterce onaylanmış örneğini, başvuru dilekçelerine ekleyeceklerdir.

II-6. Bu kararda belirtilmeyen, ancak gerektiği takdirde başvuru aşamasında istenecek ek bilgi ve belgeler İBB Başkanlığınca belirlenerek Valilik oluru alındıktan sonra usulüne göre işleme konur.

II-7. İstanbul sınırları içerisindeki ocaklarda üretilip satışa sunulacak yerli kömürler kömür iyileştirme ve zenginleştirme tesislerinde işlem görmüş olacaklardır.

Bu tesislerde en az otomatik kırma, eleme (yerli kömür ve ithal kömür için ayrı ayrı) paçallama, paketleme, tartı ve gerekiyorsa kurutma üniteleri bulunacaktır.

İstanbul İl sınırı dışındaki kömür ocakları için de aynı kural geçerlidir.

II-8. İthal kömürlerde en azından eleme işleminden geçirilecek paketlenmiş halde satışa sunulacaktır.

İl ve ilçe mutemetlerince resmi kurum ve kuruluşlara satış yapılmak üzere ithalatçı firmalardan dökme kömür alınabilir.

II-9. Briket kömür üretiminde yerli kömür ve ithal kömür tozları ayrı ayrı kullanılabileceği gibi, gerekli özelliklerin sağlanabilmesi için paçallama yapılması mümkündür.Bu durumda üretici, kömür tozlarının cins ve karışım oranlarının bildirmekle yükümlüdür.

II-10. Kömür ve briket kömür üreticileri ve ithalatçılar tesislerini belgelemekle yükümlüdürler.

Kiralama yoluyla tesis edinenler kira sözleşmesinin, onaylı bir örneğini başvurularına ekleyeceklerdir.

II-11. Yerli ve ithal kömür iyileştirme ve zenginleştirme tesislerinde en az 2.000 (iki bin) ton satışa hazır İMÇK Kararıyla belirlenen özellikte kömür olmadıkça, kömür satış izin belgesi verilmez.

II-12. Kömür, briket kömür üreticileri ile kömür ithal eden gerçek ve tüzel kişiler aşağıdaki hususları içeren İBB Başkanlığınca hazırlanarak Valilikçe onaylanmış örneğine uygun noter onaylı taahhütname vermek zorundadırlar.

Taahhütname şu hususları içerecektir;

- Doğrudan veya sözleşmeli bayiler aracılığıyla pazarlayacakları kömürlerin ve briket kömürlerin İMÇK’ca belirlenen özelliklere sahip olunacağını,

- Valilikçe veya İBB Başkanlığınca görevlendirilmiş personelin veya kurulun , tesiste üretimi ve laboratuvar çalışmalarını denetleyebileceğini, istenen bilgi ve belgelerle, satılan kömürlerin listesini vereceğini,

- Üretim yerinden taşıma aracından, depodan satış yerinden, bayilerden ve tüketicilerden alınacak numunelerin analizleri için yapılacak giderleri karşılayacağını aksi halde bu giderlerin karşılanması için teminatın paraya çevrilerek irat olarak kaydına razı olacağını,

- Satışların yalnızca sözleşmeli bayilere veya doğrudan tüketiciye yapılacağını İstanbul İli sınırları içinde kullanılmak üzere müşteri sıfatıyla kamyon sahip ve sürücülerine pazarlamacı belgesi iptal edilen bayisine kömür satışı yapılmayacağını,

- Sevk edilecek her parti kömür için bayi ve tüketiciye iletilmek üzere kantar fişi, sevk irsaliyesi, kömürün tesisten veya depodan çıkışını belgeleyen ve tesis veya depo yetkililerince imzalanmış, İBB Başkanlığından alınma ‘ Menşei Denetim Belgesi’ ni nakil aracına vereceğini,

- Pazarlayacağı kömürlerin kent girişindeki kontrol noktalarından geçtikten sonra şehre girebileceğini, belgesiz, eksik belgeli ve kontrol noktasında denetimden geçmeyen kömürlerine el konulabileceğini, bu durumun bir ay içinde 3 (üç) kez tekrarı halinde kömür satış izin belgesinin iptal edilmesini kabul edeceğini,

- İMÇK’nca belirlenen özelliklere sahip olmayan kömürlere her aşamada el konulmasının kabul ettiğini, tüketiciye intikal etmiş olup ta el konulan kömür olduğunda tüketicinin zararını karşılamayı kabul edeceğini, zarar karşılanmadıkça kömür satış izninin geçici askıya alınacağını ve kömür sevketmesine izin verilmeyeceğini kabul edeceğini,

- Kömürlerin doldurulduğu torbalar üzerinde kömürün cinsi, üretici ve pazarlamacı firmanın adı, varsa tanınma kodu veya tescilli markası, ağırlığı, nem, kükürt, kül, kalori değerleri briket kömür için bağlayıcının cinsi yazılı olacağı,

- Briket kömür üretiminde bağlayıcı olarak petrol ve petrol türevlerinden üretilmiş herhangi bir bağlayıcı kullanmayıp, bağlayıcı olarak melas-nişasta ve/veya akademik kuruluşlarca bağlayıcı olarak kullanılabilirliği ispatlanmış ve belgelenmiş insan ve çevre sağlığına zararlı olmayan benzer maddeleri kullanacağını,

- Üretim yerinden, depodan taşıma aracından, satış yerinden, bayiden ve kullanım (tüketim) yerinden alınan 3 numunenin bozuk çıkması halinde, bir olumsuzluk olarak değerlendirileceği,

- Birinci olumsuzlukta Çevre Kanunun 8 inci maddesi aracılığıyla aynı Kanunun 20 nci maddesi uyarınca idari para cezası verilmesini ve 10 güne kadar kömür sevkiyatının durdurulmasını,

- İkinci olumsuzlukta idari para cezasının Çevre Kanunun öngördüğü biçimde tekerrür kuralı uygulanarak verilmesini ve 20 güne kadar kömür sevkinin durdurulmasını,

- Üçüncü olumsuzlukta tekerrür kuralına göre idari para cezası uygulanmakla birlikte, kömür satış izin belgesinin iptalini, teminatın irat kaydedilmesini kabul edeceğini.

II-13. Yukarıdaki madde de yazılı hususları içeren taahhütname noterlikçe düzenlenmiş olacaktır.

II-14. Kömür satış izin başvurusunda bulunan üretici ve ithalatçıların tesislerini İBB Başkanlığı, İl Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, İl Çevre Müdürlüğü ve üniversite öğretim üyelerinden oluşacak bir kurulca incelenecektir.

Kurulca inceleme sonucu raporlanacak ve tesisten alınacak numuneye ait analiz raporu kurul raporunun ekinde, Valiliğe ve İBB Başkanlığına verilecektir.

Başka illerde kurulu bulunan tesislerde aynı biçimde inceleneceklerdir.

Geçmiş ısınma mevsimlerinde incelenmiş ve izin verilmiş tesislerin, tesiste ek ve değişiklik yoksa yeniden incelenmesi kurulun takdirindedir.Ancak, İBB Başkanlığının veya kurula üye veren kuruluşların veya Valilik makamının istemi halinde tesiste inceleme her zaman yapılabilecektir.

III- KÖMÜR PAZARLAMASI YAPAN ÜRETİCİ VE BAYİLERİN UYACAĞI KURALLAR

III-1. Kömür pazarlaması yapacak gerçek ve tüzel kişiler, satış yerinin bulunduğu ilçe veya belde belediyesinden pazarlama izin belgesi almak zorundadırlar.

Belgeler, İBB Başkanlığınca bastırılarak ilçe ve belde belediyelerine verilecektir. Bu belgeden başka belge kullanılmayacaktır.

İlçe ve belde belediye başkanlıklarından alınacak belgeler, İBB Başkanlığınca tescil edilecektir.

Tescil edilmemiş ve gereğinde iptal edilmiş olan belge geçerli değildir.

III-2. İlçe ve belde belediyelerinin belge düzenlerken uyacakları esaslar ve usuller İBB Başkanlığınca belirlenecek ve Valilik oluru alındıktan sonra ilgili belediyelere tebliğ edilecektir.

İBB Başkanlığı, belgelerin tescili sırasında, belgenin, belirlenen esas ve usullere uygun olmadığını tespit ettiği taktirde, belgeyi tescil etmeyip iptale ve gereğinde doğrudan belge vermeye yetkilidir.

III-3. Toptan veya perakende kömür pazarlaması yapacak olan gerçek ve tüzel kişilerin, Büyükşehir Belediyesi ve mücavir alan sınırları içinde belli miktardaki kömürü depolamaya elverişli sabit yerleri bulunması zordur.

Büyükşehir sınırları dışında kalan ilçe ve beldelerde kömür pazarlayacak gerçek ve tüzel kişiler, yalnızca orada pazarlama yapacaksa sabit satış yerinin Büyükşehir ve mücavir alan sınırı içinde olması şartı aranmaz. O yerleşim yerinde sabit satış yeri olması yeterlidir.

III-4. Yönetim yeri ( ofis, büro ) ve kömür satış yeri farklı ilçelerde olan pazarlamacılar, büro ve satış yerleri için ayrı ayrı olmak üzere ilgili belediye başkanlıklarından belge alacaklardır.

III-5. Büyükşehir belediye sınırlarına dahil olmayan ilçelerde kömür pazarlaması bu kararda belirtilen esas ve usuller ilçelerin özel koşul ve durumları göz önüne alınmak kaydıyla, İlçe Hıfzıssıhha Meclislerince belirlenecektir.

Ancak İlçe Hıfzıssıhha Meclislerince İMÇK kararında belirlenen esas ve usullere aykırı karar alınamayacaktır.

İl genelinde uygulama birliği, bir örneklik sağlanması bakımından kömür pazarlamacılarına verilecek belgeler, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nce düzenlenen belgeler örnek alınarak düzenlenecek veya doğrudan İBB Başkanlığından sağlanacaktır.

III-6. Pazarlamacılar, kömür satışı için ilgili belediyeden izin almak için başvurduklarında,

- Firma adı ve adresini,

- İlgili meslek kuruluşundan alınma faaliyet belgesi, oda ticaret sicil kaydı, ticaret sicil gazetesinin örneği, belge imzalamaya yetkili personelin imza sirküleri, işyeri ve depo ruhsatı, işyeri ve deponun tapusu veya kira sözleşmesi, bayilik sözleşmesi gibi belgelerin asıl veya onaylı örnekleri, teminat mektubu (100.000.000 TL’lik) ve noterlikçe düzenlenmiş taahhütname vb. belgeleri,

başvuru dilekçesine ekleyeceklerdir.

III-7. Kömür pazarlamacılarının verecekleri taahhütnameler aşağıdaki hususları içerecektir:

- Kömür pazarlamacıları, yalnızca İBB Başkanlığından izinli kömür üreticisi veya ithalatçıların kömürlerini pazarlayacağını,

- Tüketicilere fatura, irsaliye, kantar fişi, kömür kontrol noktasından onaylanmış denetim belgesinin bir örneğini, perakende satış denetim belgesi vereceklerini,

- Depolardaki tüketiciye verdikleri belgesiz, eksik belgeli, kaçak ve/veya İl Mahalli Çevre Kurulunca belirlenen özellikleri haiz olmayan kömürlere el konulmasını ve tüketicinin zararını karşılayacağını, aksi halde pazarlamacı belgesinin iptalinin kabul ettiğini,

- Depolardan, satış yerlerinden, kömür sattıkları tüketicilerden her numune alınışta, analiz giderlerini karşılayacağını, aksi halde verdikleri teminatın paraya çevrilerek analiz giderleri için kullanılabileceğini,

Taahhüt edeceklerdir.

Geçen yıl izin almış pazarlamacılara bu yıl uygun görüldüğü takdirde evrak üzerinden izin belgesi verilecektir.

III-8. Perakende satış denetim belgeleri İBB Başkanlığınca bastırılarak üretici ve/veya ithalatçı firma aracılığıyla pazarlamacılara verilecektir.

III-9. İBB Başkanlığı kömür pazarlamacılarını denetlemeye, ilçe ve belde belediye başkanlıkları aracılığıyla denetlettirmeye, gerektiğinde usulüne göre kömür satışını durdurmaya, kömür satış belgesinin iptale, teminatın ilçe ve belde belediye başkanlığı adına irat kaydettirmeye, denetleme etkinliğini sağlamak için bu Kararla belirlenen esaslar aykırı olmayan idari düzenlemeler de ilçe belde belediyelerini yönlendirme ve koordine etmeye yetkilidir.

III-10. Belirlenen esas ve kurallara aykırı kömür pazarlaması yapan pazarlamacıların (gerçek veya tüzel kişiler) izin belgeleri iptal edilecek ve ayrıca idari para cezası uygulanacaktır.

IV- TÜKETİCİLERİN UYACAĞI KURALLAR

IV-1. Tüketiciler, kömürlerini izin belgeli pazarlamacılardan almakla yükümlüdürler.

IV-2. Tüketiciler, satıcılardan fatura ve/veya perakende satış fişi, menşe denetim belgesi almak ve denetleme sırasında bunları ibraz etmekle yükümlüdürler.

IV-3. Resmi kurum ve kuruluşlar, il ve ilçe mutemetlerinden aldıkları kömürlerin faturalarını veya faturaların onaylı örneğini, muhafaza etmek ve denetleme sırasında istendiğinde ibraz etmekle yükümlüdürler. Mutemetler dışındaki pazarlamacılardan kömür satın alması halinde, diğer belgeler de muhafaza edilecek ve istenildiğinde ibraz edilecektir.

IV-4. Tüketiciler, satın aldıkları kömürlerin soba veya kaloriferlerde verimli yakılmasına ilişkin bilgileri içeren yakma kılavuzunu, satıcılardan talep edeceklerdir.Yakma kılavuzu, işyeri ve konutların kalorifer dairelerinde muhafaza edilecektir.

IV-5. İşyerleri ve konutlarda ateşçi / kaloriferci belgesi olmayan kaloriferci çalıştırılmayacaktır. Aksi halde, işyeri sahibi ve yöneticiler hakkında yasal işlem yapılacaktır.

IV-6. Yapılacak denetimlerde istenen belgeleri ibraz etmeyen, İl Mahalli Çevre Kurulunca belirlenen özelliklere sahip olmayan kömür kullanan tüketicilere Çevre Kanunu’ nun kirletme yasağına ilişkin 8 inci maddesinde muhalefet nedeniyle idari para cezası uygulanacak ve kömüre el konacaktır.

V- İYİLEŞTİRME VE ZENGİNLEŞTİRME İŞLEMİNE TABİ TUTULMAMIŞ VE İL MAHALLİ ÇEVRE KURULU’NCA BELİRLENEN ÖZELLİKLERİ HAİZ OLMAYAN KÖMÜRLERİN İSTANBUL DIŞINA ÇIKARILMASINDA UYGULANACAK KURALLAR

V-1. İstanbul İl sınırları içinde satışa sunulabilecek kömürler dışında kalan kömürlerin İstanbul’ da satılması yasak olduğundan, bu yasağa uyulup uyulmadığının denetlenmesi bakımından gerek İstanbul’da gerekse başka illerde istihraç edilen ve iyileştirme ve zenginleştirme işlemine tabi tutulmamış kömürlerin İstanbul dışına çıkarılması veya Trakya ya da Anadolu yönünde transit geçişleri kontrole tabidir.

Kontrol İBB Başkanlığınca yapılacaktır.

V-2. İBB Başkanlığı, Emniyet Müdürlüğü ile işbirliği halinde, İstanbul dışına kömür taşıyan veya İstanbul içinden transit geçen kamyonların izleyeceği güzergahı, kamyonların kontrol istasyonlarından geçiş saatlerini tespit etmeye, kente giriş-çıkış ve kent içinde seyirleri hakkında kural belirlemeye yetkilidir.

V-3. İstanbul sınırları içindeki ve dışındaki ocaklardan yükleme yapan taşıtların sürücüleri, ocak işletmesinden alacakları fatura, kantar ve sevk fişi ve irsaliye ile kontrol istasyonlarına başvuracaklardır.

Kontrol istasyonlarında belge denetim yapıldıktan sonra, taşıt sürücüsüne nakliye belgesi verilecektir.

Belge iki nüsha olarak düzenlenecek, bir nüshası kontrol istasyonunda kalacaktır. Diğer nüsha taşıt sürücüsüne verilecektir.

V-4. Taşıt sürücüsü il sınırından çıkarken belgeyi sabit veya mobil kontrol istasyonuna ibraz etmeye ve çıkış saatini belgeye yazdırmak zorunludur.

Bu belge daha sonraki taşıma sırasında kontrol istasyonuna verilecektir.

Belgenin ibraz edilmemesi, taşıt sürücüsünün kömürü irsaliye ve belgede yazılı yere götürmediğinin kanıtı sayılacak, taşıtın kontrol istasyonundan çıkışına izin verilmeyecektir.

Sürücüye kömürü işletmeye geri götürmesi önerilecek, kabul etmediği takdirde kömüre el konulacaktır.

V-5. Gerek İstanbul, gerekse diğer illerdeki kömür ocaklarından yükleme yapan taşıtların üstü branda ile örtülmüş ve en az üç yerinden mühürlenmiş olacaktır.

İstanbul dışından brandasız ve mühürsüz gelen taşıtlara kontrol istasyonlarında branda örtülecek ve mühürlenecektir.

V-6. Kontrol istasyonlarına intikal eden taşıtlar, izleyecekleri güzergah ve hareket saatlerine göre İBB Başkanlığınca görevlendirilen ekiplerin gözetim ve denetiminde oluşturulacak konvoyla geçiş yapmak zorundadırlar.

V-7. Üretici firmalar, sipariş üzerine yaptıkları kömür sevkiyatlarında, bu kömürleri taşıyan taşıt sürücülerini kurallara aykırı davranışlarından sorumludur.

Kurallara aykırı davranan sürücülere bir daha geçiş izni verilmeyeceği için, üretici firma, sürücünün kurallara uymasını sağlayacaktır.

Üretici firmanın sevk ettiği kömürün İstanbul içinde satıldığının tespiti halinde taşıt sürücüsüne ve üretici firmaya ayrı ayrı idari para cezası uygulanacağı gibi mevzuattan ve bu kararda öngörülen diğer yatırımlar da uygulanacaktır.

V-8. Belgesiz, eksik belgeli ya da belgesi olmasına rağmen kontrol istasyonlarında (çıkış- giriş) işlem yapmamış taşıtların, kent içindeki seyirleri halinde Büyükşehir ve diğer belediyelerin ekiplerince sürücü hakkında yasal işlemlere başlanılacak, taşıdığı kömüre el konulacak ve hakkında Çevre Kanununun öngördüğü idari para cezasının uygulanması için ilgili kaymakamlığa tevdi edilmek üzere tutanak düzenlenecektir.

Hakkında bu işlem yapılan taşıt sürücüsüne bir daha nakliye belgesi verilmeyecektir.

V-9. İBB Başkanlığı’nca ek önlemlere gerek duyulduğunda Valilik Olur’u alınmak kaydıyla ek önlem düzenlemeleri yapılacaktır.

VI- DENETLEME VE YAPTIRIMA İLİŞKİN HÜKÜMLER

VI-1. İstanbul’da satışa sunulacak kömürler her aşamada (üretim yerinde, depoda, kamyonda, satış yerinde-bayide, kullanım-tüketim yerlerinde vb.) Valilikçe veya İBB Başkanlığınca görevlendirilen ekiplerce denetlenecek, kömür numunesi alınarak analizleri yapılacaktır.

İstanbul dışındaki tesislerin denetlenmesi ve kömür numunesi alım işi İBB Başkanlığı elemanlarınca yapılacaktır.

Denetimler sonucunda olumsuzlukların tespiti halinde daha önceki maddelerde de belirtildiği gibi yükümlülüğü ihlaline göre Çevre Kanunu gereğince idari para cezası, kömür sevkiyatının durdurulması, kömür satışının durdurulması, kömür satış belgesinin iptali, kömüre el koyma ve/veya teminatının irat kaydedilmesi gibi cezalar uygulanacaktır.

VI-2. İstanbul kent girişlerinde kurulu kontrol istasyonlarında İBB Başkanlığı elemanlarınca denetleme yapılacaktır. Gerektiğinde polis, jandarma ve vergi denetim ekipleri de bu istasyonlarda özel mevzuatlarına göre özel denetleme yapacaklardır.

VI-3. Kente girişine izin verilen kömürlerin menşe denetim belgeleri kontrol istasyonlarında ‘Kontrol Edildi’ damgası ile damgalanacaktır.

‘Kontrol Edildi’ damgası taşıyan belge sürücüye, depo veya satış yeri yetkilisine ya da tüketiciye teslim edilmek üzere geri verilecektir.

Menşe denetim belgesi 3 (üç) nüsha olacaktır. 1 (bir) nüshası tesis veya ana depoda kalacak, 2 (iki) nüshası sürücüye verilecektir. Bunlardan bir tanesi kömür kontrol noktasında İBB ce sürücüden alınacak, diğer nüshası ise alıcıya iletilmek üzere kontrol edildi damgası ile damgalanarak sürücüye iade edilecektir.

VI-4. Belgesiz, eksik belgeli, brandasız, mühürsüz kamyonlarla taşınan kömürlere el konacak ve İBB Başkanlığınca belirlenen depolara götürülecektir.

VI-5. Kent içinde seyir halindeki kamyonlar İBB ve diğer ilçe ve belde belediye zabıtaları polisi jandarma ve kaymakamlıklarca görevlendirilmiş denetim ekiplerince kontrol edilecektir.

Belgesiz, eksik belgeli, denetimden geçtiği belli olmayan, İl dışına çıkış izni verilmiş olup da kent içinde seyreden kamyonlardaki kömürlere, İBB Başkanlığı veya ilçe ve belde belediye başkanlığı ekiplerine bildirilerek el konmaları sağlanacak ve bu kömürler zabıta eşliğinde İBB Başkanlığınca belirlenmiş depolara götürülecektir.

VI-6. Kömür depoları ve satış yerleri İBB Başkanlığı, Kaymakamlık ve ilçe belediye başkanlığı görevlilerince denetlenecek.

Bu iş yerlerinde belgesiz, eksik belgeli, denetimden geçtiği kanıtlanamayan kömür tespit edilirse, el konacak ve İBB Başkanlığı depolarına nakledilecektir.

VI-7. Numune alım ve analiz masrafları ile el koyma ve depolarda muhafaza altına alma işlemleri sırasında tahakkuk edecek diğer masraf ilgililerden, işlemi yapan belediyelerce, mer’i mevzuat hükümlerine göre tahsil edilecektir.

VI-8. Belirlenen kurallara uymaksızın kömür üretimi yapan, ithal eden, pazarlayan, taşıyan, perakende satış yapan kömür satıcıları müteselsilen sorumlu olacaktır.

Üretici, ithalatçı ve satıcıların belgeleri bu şekilde iptal edilmekle birlikte, müteselsil sorumluluk esasına göre üretici, ithalatçı, pazarlayıcı, taşıma ve satıcı gerçek ve tüzel kişiler Çevre Kanununun kirletme yasağına muhalefetten dolayı idari para cezası ile cezalandırılacaktır.

VI-9. Tesis ve depo yetkililerince düzenlenmiş menşe denetim belgesindeki bilgilerin gerçek dışı olduğunun, özellikleri analiz sonuçları ile uyumlu olmadığının belirlenmesi halinde, belgeyi düzenleyenler hakkında adli işlem yapılması için yetkili Cumhuriyet Savcılıklarına suç duyurusunda bulunacaklardır.

VI-10. Faturasız, belgesiz ve belgesi eksik belgeli kömür satın alan ve kullananlar hakkında Çevre Kanununun öngördüğü yaptırımlar, ilgili kaymakamlıklarca uygulanacaktır.

VI-11. Kuralların ve yaptırımların uygulanmasında ilgili mercilerin işbirliği yapmaları esastır.

VI-12. Çevre Kanununda yer alan kirletme yasağında muhalefetten dolayı ceza verme yetkisi mahallinde en büyük mülki amire ait olduğundan, ilçe kaymakamlıkları denetleme ekiplerince düzenlenen tutanaklara göre idari para cezası uygulayacaktır.

Cezanın miktarı tayininde Çevre Kanununun öngördüğü sistem göz önünde bulundurulacaktır.

VI-13. Kontrol istasyonlarında, kent içinde kamyonlarda, depolarda ve satış yerlerinde yapılacak denetlemelerde, denetleme yapacak görevlilere güvenlik desteği verilmesi talepleri polis ve jandarma yetkililerince yerine getirilecektir.

İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı ve İlçe Kaymakamlıkları güvenlik desteğine ilişkin taleplerin yerine getirilme biçim ve şartlarını önceden belirleyerek, İBB ve diğer belediye başkanlıklarına bildireceklerdir.

VI-14. Bu Kararla öngörülen esas ve kuralların uygulama biçim ve yöntemleri hakkında Valilikçe genel emirle çıkarılabilir.

VI-15. Bu Kararla İBB Başkanlığı’na verilen görev ve yetkilerin uygulanmasına ilişkin olarak İBB Başkanlığı, detaylı düzenlemeler yapmaya ve Valilik Olur’u alındıktan sonra uygulamaya koymaya yetkilidir.

oy birliği ile karar verilmiştir.

                                                                                                                 

NOT: 19/8/2002 tarihli ve 24851 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 29/4/2002 tarihli ve 04 sayılı Mahalli Çevre Kurulu Kararının eki Kurumun 29/7/2002 tarihli ve B.19.4.İÇM.34.02/530-2052 sayılı yazısı ekinde yanlış gönderildiğinden doğrusu yeniden yayımlanmıştır.

Sayfa Başı