Başbakanlık

Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır

 Kuruluş : 7 Ekim 1920

20 Eylül 2002

CUMA

Sayı : 24882

Å ÖNCEKİ

SONRAKİ

Æ

YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

 

Bakanlığa Vekâlet Etme İşlemi

— Tarım ve Köyişleri Bakanlığına, Sağlık Bakanı Doç. Dr. Osman DURMUŞ’un Vekâlet Etmesine Dair Tezkere

 

Uyuşmazlık Mahkemesi Üyeliğine Seçme Kararı

— Uyuşmazlık Mahkemesi Hukuk Bölümü Yedek Üyeliğine Danıştay Üyesi Ahmet BAŞPINAR’ın Seçilmesi Hakkında Karar

 

Cezanın Kaldırılması Kararları

— Hükümlü Resul AYAZ'ın Cezasının Kaldırılması Hakkında Karar (2002/61)

— Hükümlü Zeynel YILDIZ'ın Cezasının Kaldırılması Hakkında Karar (2002/62)

— Hükümlü Nazan YILMAZ'ın Cezasının Kaldırılması Hakkında Karar (2002/63)

 

Atama Kararları

— Kültür ve Turizm Bakanlıklarına Ait Atama Kararları

 

Yönetmelikler

— Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlara Ait Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

— Türk Vatandaşlarının Günlük Yaşamlarında Geleneksel Olarak Kullandıkları Farklı Dil ve Lehçelerin Öğrenilmesi Hakkında Yönetmelik

— Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı Bütçesinin Gelir, Gider ve Muhasebesine İlişkin Yönetmelik


YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Bakanlığa Vekâlet Etme İşlemi

T.C.

 

BAŞBAKANLIK

19 Eylül 2002

B.02.0.PPG.0.12-305-15301

 

CUMHURBAŞKANLIĞI YÜCE KATINA

Milletlerarası Akdeniz Zirai Etüdler Merkezi (MAYZEM) Üyesi Ülkeler Tarım Bakanları Dördüncü Toplantısı’na katılmak üzere, 20 Eylül 2002 tarihinde Lübnan’a gidecek olan Tarım ve Köyişleri Bakanı Prof. Dr. Hüsnü Yusuf GÖKALP’in dönüşüne kadar; Tarım ve Köyişleri Bakanlığına, Sağlık Bakanı Doç. Dr. Osman DURMUŞ’un vekâlet etmesini yüksek tasviplerine saygıyla arz ederim.

Bülent ECEVİT

Başbakan    

—————

T.C.

 

CUMHURBAŞKANLIĞI

19 Eylül 2002

B.01.0.KKB.01-06-241-2002-653

 

BAŞBAKANLIĞA

İLGİ : 19 Eylül 2002 gün ve B.02.0.PPG.0.12-305-15301 sayılı yazınız.

Milletlerarası Akdeniz Zirai Etüdler Merkezi (MAYZEM) Üyesi Ülkeler Tarım Bakanları Dördüncü Toplantısı’na katılmak üzere, 20 Eylül 2002 tarihinde Lübnan’a gidecek olan Tarım ve Köyişleri Bakanı Prof. Dr. Hüsnü Yusuf GÖKALP’in dönüşüne kadar; Tarım ve Köyişleri Bakanlığına, Sağlık Bakanı Doç. Dr. Osman DURMUŞ’un vekâlet etmesi uygundur.

Bilgilerini rica ederim.

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Sayfa Başı


Uyuşmazlık Mahkemesi Üyeliğine Seçme Kararı

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Başkanlığından :

Karar Tarihi : 09.09.2002

K. No : 396

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun 09.09.2002 tarihli toplantısında Uyuşmazlık Mahkemesi Hukuk Bölümü Yedek Üyeliğine Danıştay Üyesi Ahmet Başpınar seçilmiştir.

Sayfa Başı


Cezanın Kaldırılması Kararları

Cumhurbaşkanlığından :

Karar Sayısı : 2002/61

Silâhlı terör örgütünün sair efradı olmak suçundan, Ankara 1 No’lu Devlet Güvenlik Mahkemesi’nin 28.11.2000 günlü, Esas No: 1999/18, Karar No: 2000/169 sayılı ilâmı ile Türk Ceza Yasası’nın 168/2. ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Yasası’nın 5. maddeleri ile Türk Ceza Yasası’nın 59. maddesi gereğince 12 yıl 6 ay ağır hapis cezası ile cezalandırılmasına, Türk Ceza Yasası’nın 31. maddesi uyarınca ömür boyu kamu hizmetlerinden yasaklanmasına, aynı Yasa’nın 33., 36. ve 40. maddelerine dayanılarak cezası süresince yasal kısıtlılık altında bulundurulmasına, suç eşyasının zoralımına ve gözetim ve tutukta geçirdiği sürenin cezasından düşümüne karar verilen ve cezası kesinleşen, Elazığ İl’i, Karakoçan İlçesi,Okçular Köyü, Cilt No: 69, Hane No: 22,Birey Sıra No: 21’de nüfusa kayıtlı Şevket ve Seyran’dan olma 16.12.1965 doğumlu Resul AYAZ’ın kalan cezası, Adlî Tıp Kurumu’nun 07.08.2002 günlü A.T.No: 130-020802-41871/5165-4751 sayılı raporuyla saptanan sürekli hastalığı nedeniyle, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 104. maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendi hükmü uyarınca kaldırılmıştır.

19 Eylül 2002

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

—— • ——

Cumhurbaşkanlığından :

Karar Sayısı : 2002/62

Anayasal düzeni değiştirmeye yönelik eylemlerde bulunmak, terör örgütünün propagandasını yaparak örgüte bilerek yardımcı olmak, Anayasayı ilgaya teşebbüs etmek ve adliyenin manevî şahsiyetini alenen tahkir ve tezyif etmek suçlarından; Malatya 1 No’lu Devlet Güvenlik Mahkemesi’nin 16.09.1997 günlü, Esas No: 1996/122, Karar No: 1997/155 sayılı ve 23.09.1999 günlü,Esas No: 1997/180, Karar No: 1999/100 sayılı, Malatya 2 No’lu Devlet Güvenlik Mahkemesi’nin 20.07.1999 günlü, Esas No: 1998/96, Karar No: 1999/65 sayılı, Malatya Ağır Ceza Mahkemesi’nin 03.05.2000 günlü, Esas No: 1999/208,Karar No: 2000/143 sayılı ilâmlarıyla Türk Ceza Yasası’nın 146/1., 159/1., 169., 59., 31., 33., 36. ve 40. maddeleri ile 3713 sayılı Terörle Mücadele Yasası’nın 5. maddesi gereğince cezalandırılmasına karar verilen ve cezaları kesinleşen, Malatya 2 No’lu Devlet Güvenlik Mahkemesi’nin 02.09.2002 günlü, Müteferrik Karar No: 2002/325 sayılı ilâmı ile de bu cezalarının, içtima ettirilerek, müebbet ağır hapis ve 1 yıl 10 günü geceli gündüzlü bir hücrede tecrit edilmek üzere infazına karar verilen Tunceli İl’i, Çemişgezek İlçesi,Gözlüçayır Köyü,Cilt No: 14, Hane No: 51, Birey Sıra No: 42’de nüfusa kayıtlı Şükrü ve Güllü’den olma 22.03.1969 doğumlu Zeynel YILDIZ’ın kalan cezası, Adlî Tıp Kurumu’nun 02.08.2002 günlü, A.T.No: 130-020724-39717/4916-4601 sayılı raporuyla saptanan sürekli hastalığı nedeniyle, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 104. maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendi hükmü uyarınca kaldırılmıştır.

19 Eylül 2002

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

—— • ——

Cumhurbaşkanlığından :

Karar Sayısı : 2002/63

Silâhlı terör örgütünün sair efradı olmak suçundan, Ankara 1 No’lu Devlet Güvenlik Mahkemesi’nin 17.10.1996 günlü, Esas No: 1996/7, Karar No: 1996/67 sayılı ilâmı ile Türk Ceza Yasası’nın 168/2. ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Yasası’nın 5. maddeleri ile Türk Ceza Yasası’nın 59/2. maddesi gereğince 12 yıl 6 ay ağır hapis cezası ile cezalandırılmasına, Türk Ceza Yasası’nın 31. maddesi uyarınca ömür boyu kamu hizmetlerinden yasaklanmasına, aynı Yasa’nın 33., 36. ve 40. maddelerine dayanılarak cezası süresince yasal kısıtlılık altında bulundurulmasına, suç eşyasının zoralımına ve gözetim ve tutukta geçirdiği sürenin cezasından düşümüne karar verilen ve cezası kesinleşen, Bartın İl’i, Amasra İlçesi,Çakrazşeyhler Köyü, Cilt No: 013/01, Kütük Sıra No: 1, Birey Sıra No: 47’de nüfusa kayıtlı Necat ve Ayser’den olma 27.07.1975 doğumlu Nazan YILMAZ’ın kalan cezası, Adlî Tıp Kurumu’nun 06.09.2002 günlü, A.T.No: 130-020904-46180/5672-5430 sayılı raporuyla saptanan sürekli hastalığı nedeniyle, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 104. maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendi hükmü uyarınca kaldırılmıştır.

19 Eylül 2002

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Sayfa Başı


Atama Kararları

Kültür Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2002/3289

1 — Teftiş Kurulu Başkanlığı Müfettişi Metin GİDİR’in, başka bir göreve atanmak üzere bu görevinden alınması 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2 — Bu Kararı Kültür Bakanı yürütür.

19 Eylül 2002

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. D. BAHÇELİ

Prof. Dr. B. S. ÇAĞLAYAN

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı

Kültür Bakanı

—— • ——

Kültür Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2002/3301

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve +6400 ek göstergeli Müsteşar Yardımcılığına, Çevre Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Osman Niyazi ÇAKMAK’ın atanması, 657 sayılı Kanunun değişik 74 üncü maddesi ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2 — Bu Kararı Kültür Bakanı yürütür.

19 Eylül 2002

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Bülent ECEVİT

Dr. D. BAHÇELİ

Prof. Dr. B. S. ÇAĞLAYAN

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı

Kültür Bakanı

—— • ——

Turizm Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2002/3290

1 — Açık bulunan 5 inci derece kadrolu Müfettişliğe,Müfettiş Yardımcısı Hasan SARITEPECİ’nin atanması, 657 sayılı Kanunun değişik 36/A-11, 67 ve 76 ncı maddeleri ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ve bu Kanuna 4158 sayılı Kanunla eklenen ek madde gereğince uygun görülmüştür.

2 — Bu Kararı Turizm Bakanı yürütür.

19 Eylül 2002

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

 

Bülent ECEVİT

Dr. D. BAHÇELİ

M. TAŞAR

Başbakan

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı

Turizm Bakanı

Sayfa Başı


Yönetmelikler

Millî Eğitim Bakanlığından :

Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlara Ait Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 2/4/1993 tarihli ve 21540 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlara Ait Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliğinin değişik 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 8 — Kurumlara ad verme işlemleri, il millî eğitim müdürünün önerisi ve il millî eğitim komisyonunun kararına dayalı olarak valinin onayı ile yapılır ve sonucundan Bakanlığa bilgi verilir.

Gerektiğinde Bakan da bu kurumlara ad verebilir.”

MADDE 2 — Aynı Yönetmeliğin değişik 11 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 11 — Öğretim kurumları bina ve tesislerinin tamamını yaptıran veya yapımına aynî veya nakdî olarak anlamlı bir bağışta bulunduğuna il millî eğitim komisyonunca karar verilenlerin adları ya da önerdiği kişilerin adları bu kurumlara verilir. Belli miktarda katkı sağladıklarına karar verilenlerin ise adlarının belirtildiği bir plâket, okulun girişinde uygun bir yere asılır. Ayrıca okulun ek derslik, kütüphane, lâboratuvar, işlik ve benzerilümlerinin yapımını veya donatımını sağlayanların adları da bu bölümlere verilir.”

MADDE 3 — Aynı Yönetmeliğin değişik 13 üncü maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Daha önce öğretim kurumlarının bina ve tesislerine verilmiş olan adlar muhafaza edilir. Ancak, sonradan kamuoyunda olumsuz izlenimler bıraktığı anlaşılan kişilere ait okul, bina ve tesis adları, il millî eğitim müdürünün önerisi ve il millî eğitim komisyonunun kararına dayalı olarak valinin onayı ile iptal edilir ve sonucundan Bakanlığa bilgi verilir.”

Yürürlük

MADDE 4 — Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 5 — Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.

—— • ——

Milli Eğitim Bakanlığından :

Türk Vatandaşlarının Günlük Yaşamlarında Geleneksel Olarak Kullandıkları Farklı Dil ve Lehçelerin Öğrenilmesi Hakkında Yönetmelik

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Amaç

Madde 1 —Bu Yönetmeliğin amacı, Türk vatandaşlarının günlük yaşamlarında geleneksel olarak kullandıkları farklı dil ve lehçelerin öğrenilmesine ilişkin 8/6/1965 tarihli ve 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununa göre açılabilecek özel kursların açılış, işleyiş ve denetim esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

Madde 2 —Bu Yönetmelik, Türk vatandaşlarının günlük yaşamlarında geleneksel olarak kullandıkları farklı dil ve lehçelerin öğrenilmesi amacıyla, 8/6/1965 tarihli ve 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununa göre açılabilecek özel kurslara ilişkin iş ve işlemleri kapsar.

Dayanak

Madde 3 —Bu Yönetmelik, 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 8/6/1965 tarihli ve 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu ve 3/8/2002 tarihli ve 4771 sayılı Kanunla değiştirilen 14/10/1983 tarihli ve 2923 sayılı Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi ile Türk Vatandaşlarının Farklı Dil ve Lehçelerinin Öğrenilmesi Hakkında Kanuna dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4 —Bu Yönetmelikte geçen;

a) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,

b) Kurs: Türk vatandaşlarının günlük yaşamlarında geleneksel olarak kullandıkları farklı dil ve lehçelerin öğrenilmesi amacıyla açılan özel kursu,

c) Kursiyer: Kuruma kayıt olan kursiyerleri,

d) Program: Bakanlıkça onaylı; adı, düzeyi ve süresi belirtilmiş olan öğretim programlarını,

e) Dönem: Öğretim programında belirtilen toplam öğretim süresini,

f) Dönem Plânı: Bir dönemdeki ders konularının haftalara dağılımını gösteren çizelgeyi

ifade eder.

Kursun amacı

Madde 5 —Kursun amacı, Türk Millî Eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak, arzu eden Türk vatandaşlarının, günlük yaşamlarında geleneksel olarak kullandıkları farklı dil ve lehçelerin öğrenilmesi için faaliyette bulunmaktır.

İKİNCİ BÖLÜM

Kurum Açma ve Öğretime Başlama

Kurum açma ve öğretime başlama

Madde 6 —Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin "Kurum Açma" ve "Öğretime Başlama" izinlerinin verilmesine ilişkin koşulların yerine getirilmesi durumunda, Bakanlıkça kursa, "Kurum Açma" ve "Öğretime Başlama" izinleri verilir.

Görevlendirme

Madde 7 —Açılmasına izin verilen kursta; müdür, müdür yardımcısı, öğretmen ve usta öğretici ile diğer personel görevlendirilir.

Çalışma izni verilecek personelin, 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu ile Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinde belirtilen nitelik ve koşulları taşıması, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması, Talim ve Terbiye Kurulunca belirlenen nitelik ve koşullara sahip olması gerekir.

Görevlendirilecek personele 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununun 23 üncü maddesi ve Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili madde hükümlerine göre çalışma izni verilir.

Yönetici, öğretmen ve usta öğreticiler dışındaki diğer personelde;

a) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,

b) En az ilköğretim okulu mezunu (16/8/1997 tarihli ve 4306 sayılı Kanunun uygulamasından önce mezun olanların ilkokul mezunu) olmak,

c) Taksirli suçlar hariç mahkumiyeti bulunmamak, yüz kızartıcı suçlar ve Devlete karşı işlenen suçlardan mahkumiyeti olmamak ve kamu haklarından yoksun bulunmamak,

d) Görevini sürekli yapmasına engel olabilecek beden ve ruhsal hastalığı bulunmadığına ilişkin sağlık raporu almak,

koşulları aranır.

Kayıt kabul esasları

Madde 8 —Kurslara; Türk vatandaşı ve en az ilköğretim okulu mezunu olanlar alınır. 18 yaşından küçüklerin kursa kabulü, anne ve babasının veya kanunen belirlenmiş olan velisinin yazılı iznine bağlıdır.

İlköğretim okulu 6 ncı, 7 nci ve 8 inci sınıf öğrencileri de anne ve babasının veya kanunen belirlenmiş olan velisinin yazılı izniyle hafta sonu ve yaz tatillerinde kurslara kaydolabilirler.

Kurslar arasında kursiyer nakli yapılmaz.

Kayıt kabulde istenecek belgeler

Madde 9 —Kursa kaydı yapılacak kursiyerlerden istenen belgeler:

a) Nüfus cüzdanı örneği.

b) Öğrenim belgesi veya örneği.

(Bu belgelerin aslı görülerek kurs müdürlüğünce onaylanabilir.)

c) Dört adet vesikalık fotoğraf.

Öğretim programı, dönemler, günlük çalışma saatleri

Madde 10 —Kursta uygulanacak öğretim programı Bakanlıkça onaylanır.

Kursta sadece Türk vatandaşlarının günlük yaşamlarında geleneksel olarak kullandıkları farklı dil ve lehçelerin öğrenilmesine ilişkin öğretim programı uygulanır.

Kaydedilen kursiyerlere ait liste, her dönemin başladığı gün, kursun doğrudan bağlı bulunduğu millî eğitim müdürlüğüne verilir.

Kursta, 08.00 ile 22.00 saatleri arasında faaliyet yapılabilir. Bir ders süresi 45 dakikadır.

18 yaşından küçüklerin öğrenimi mesai saatleri içinde yapılır.

Kurslar resmî bayram günlerinde faaliyette bulunamazlar.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli Hükümler

Denetim

Madde 11 —Kursların denetimi Millî Eğitim Bakanlığınca yapılır. Denetim elemanlarıyla birlikte gerektiğinde valiliklerce uzmanlar da görevlendirilir.

Kılık-kıyafet

Madde 12 —Kurslarda; kurucu, kurucu temsilcisi, yönetici, öğretmen ve diğer personel hakkında; 22/7/1981 tarihli ve 8/3349 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan "Millî Eğitim Bakanlığı ile Diğer Bakanlıklara Bağlı Okullardaki Görevlilerle Öğrencilerin Kılık-Kıyafetlerine İlişkin Yönetmelik" hükümleri, kursa devam eden kursiyerler hakkında ise resmî yaygın eğitim kurumlarında uygulanan hükümler uygulanır.

Karma öğrenim

Madde 13 —Kurslarda, 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun 15 inci maddesi ile Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 5 inci maddesine uygun olarak karma öğrenim yapılır.

Diğer hususlar

Madde 14 —Bu Yönetmelikte yer almayan hususlarda, özel öğretim kurumlarına ilişkin mevzuat hükümleri uygulanır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yürürlük ve Yürütme

Yürürlük

Madde 15 —Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 16 —Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.

—— • ——

Sanayi ve Ticaret Bakanlığından :

Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı Bütçesinin Gelir, Gider ve Muhasebesine İlişkin Yönetmelik

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Amaç ve Kapsam

Madde 1 — Bu Yönetmelik 12/4/1990 tarihli ve 3624 sayılı Kanun’la kurulan Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı bütçesinin gelir, gider ve muhasebesine ilişkin usul ve esasları kapsar.

Dayanak

Madde 2 — Bu Yönetmelik, 12/4/1990 tarihli ve 3624 sayılı Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı Kurulması Hakkında Kanunun 20/6/2001 tarihli ve 4684 sayılı Kanunla değişik 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 3 — Bu Yönetmelikte geçen terimlerden;

Bakanlık : Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nı,

Genel Kurul : Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı Genel Kurulu’nu,

İcra Komitesi : Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı İcra Komitesi’ni,

Başkanlık : Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı’nı (kısa adı KOSGEB olarak anılacaktır),

Merkez ve Enstitüler : Küçük Sanayi Siteleri ve Organize Sanayi Bölgeleri bünyesinde veya çevresinde yer alacak, sanayi entegrasyonunu sağlayacak Teknoloji Merkezleri, Teknoparklar, İhtisas Merkezleri ve Enstitüleri, Danışmanlık Merkezleri, Uygulamalı Teknik Eğitim Merkezleri ve Enstitüleri ile Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi kesiminin ortak istifadelerine yönelik Test-Analiz ve Kalite Kontrol Laboratuarları ve Atelyelerini,

İşletmeler : Günün ekonomik ve sosyal şartlarına göre işletmelerin büyüklük ve mahiyetleri gözönüne alınarak, Bakanlar Kurulunca değiştirilebilecek şekilde İmalat Sanayi sektöründe 1-50 arası işçi çalıştıran Sanayi İşletmeleri küçük sanayi işletmelerini, 51-150 arası işçi çalıştıran Sanayi İşletmeleri orta ölçekli sanayi işletmelerini,

Bütçe : Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı bütçesini,

Gelir Hesabı : Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı adına bir kamu bankası nezdinde açtırılan ve Başkanlığın gelirlerinin toplandığı hesabı,

Kuruluşun Gelir Kaynakları : 3624 sayılı Kanunun 20/6/2001 tarih ve 4684 sayılı Kanunun 11 inci maddesi ile değişik 14 üncü maddesinde belirtilen gelir kaynaklarını,

Kanun : 20/6/2001 tarihli ve 4684 sayılı Kanunun 11 inci maddesi ile yapılan değişiklikleri de ihtiva eden 12/4/1990 tarih ve 3624 sayılı Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı Kurulması Hakkında Kanunu,

ifade eder.

İta Amiri

Madde 4 — KOSGEB’in ita amiri Başkan’dır. Başkan sınırlarını yazılı olarak açıkça belirtmek şartıyla yetkilerinden bir kısmını astlarına devredebilir.

İta amiri birinci derecede imza atmaya yetkili olup, kanunlar ve yönetmeliklere göre KOSGEB bütçesi kaynaklarının tahsili ile kullanılmasını ve kurum menfaatlerinin korunmasını sağlar.

Sayman

Madde 5 — Aşağıdaki görev, yetki ve sorumlulukları yerine getirmek üzere Başkanlık Mali İşler ve Satınalma Süreç Yöneticisi saymanlık görevini yürütür.

a) Sayman; gelirleri tahsil, giderleri hak sahiplerine tediye, nakit ve ayniyatı muhafaza ile bu işlere ait her türlü evrak, defter, mizan, gelir-gider cetveli ve bilançoyu usulüne göre düzenlemekle görevlidir. Sayman mizan, gelir gider cetveli, bilançoyu ve denetleme için gerekli bütün evrakı kanuni süresi içerisinde Başbakanlık Yüksek Denetleme Kuruluna gönderilmek üzere hazırlayarak Başkanlığına sunar.

b) Sayman; ücretleri kurumdan karşılanacak hizmetlerin emanete alınıp da ilgili kurumlara ödenmesi gereken vergi, sosyal güvenlik kurumları primleri gibi ödemelerinin gecikmesinden, muhasebe hatalarından doğan iş ve işlemlerden, takip edilmemekten dolayı zaman aşımına uğrayan idare hak ve alacaklarından tek başına, mevzuata aykırı ödemelerle evrak noksanlığından, vergi, sosyal güvenlik kurumları primleri gibi kesintilerin tahakkuk ve emanete alınmasından tahakkuk memuru ile birlikte sorumludur.

c) Sayman evrakın doğruluğundan, kanun ve ilgili mevzuat hükümlerine uygunluğundan sorumludur.

Tahakkuk Sorumluları

Madde 6 — Hizmet ve faaliyet ile görevin niteliğine göre Başkanlıkta;

İdari İşler ve İnsan Kaynakları Süreç Yöneticisi ile Mali İşler ve Satınalma Süreç Yöneticiliğine bağlı Birim Müdürleri,

Enstitü ve Merkezlerde;

Enstitü Yöneticileri ile Merkez Müdürleri

Tahakkuk Memurluğu görevini yürütür.

Tahakkuk memurları görev alanları ile ilgili olarak kuruluşun gelir ve giderlerinin tahakkuk işlemlerini yönetmelik hükümlerine uygun olarak yürütmek ve düzenledikleri evrakın doğruluğundan, kanun ve ilgili mevzuat hükümlerine uygunluğundan sorumludurlar.

Sorumluluğu Üstlenme

Madde 7 — Saymanın kanuna uygun olmadığı gerekçesi ile ödeme yapmaktan kaçındığı durumlarda, ita amiri yazılı olarak sorumluluk üstlenebilir. Bu takdirde sayman ödeme yapmaya zorunlu olup, sorumluluk üstlenme yazısı gider belgeleri ekine bağlanır.

İKİNCİ BÖLÜM

Başkanlık Bütçesinin Gelirleri ve Giderleri

Gelir Kaynakları

Madde 8 — Başkanlık Bütçesinin Gelir Kaynakları Kanun’da belirtildiği üzere;

a) Sanayi ve Ticaret Bakanlığı bütçesine konulacak ödenekler,

b) 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye tabi teşekkül, müessese ve bağlı ortaklıkların yıllık ve kurumlar vergisi matrahına esas karlarının binde 1’i nispetinde ödeyecekleri aidatlar,

c) Sermayesinin yüzde 50’sinden fazlası kamu kurum ve kuruluşlarına ait bankaların kurumlar vergisine matrah olan yıllık karlarının yüzde 2’si nispetinde ödeyecekleri aidatlar,

d) Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonunun yıllık gelirinin yüzde 2’si nisbetinde ödeyeceği aidat,

e) Türkiye Ticaret, Sanayi, Deniz Ticaret Odaları ve Ticaret Borsaları Birliğinin yıllık gelirinin yüzde 2’si nispetinde ödeyeceği aidat,

f) Başkanlık tarafından verilecek hizmetler karşılığında alınacak ücretler,

g) Organize sanayi bölgeleri müteşebbis heyetlerince yapılan arsa satış hasılatlarının yüzde 1’i oranında ayrılacak pay,

h) Dış kaynaklardan sağlanan krediler,

i) Başkanlığa yapılacak bağış ve yardımlar ile Başkanlığın sahip olduğu mal ve haklardan kaynaklanan sair gelirlerdir.

Yukarıda sıralanan gelir kaynaklarından tahsil edilen paralar, KOSGEB adına kamu bankalarının birisinde açılan hesapta toplanır.

Beyan

Madde 9 — Bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinde belirtildiği üzere;

a) "b" ve "c" bentleri gereği her yıl T.C.Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı tarafından güncellenmiş listesi bildirilecek 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye tabi teşekkül, müessese ve bağlı ortaklıklar ile Sermayesinin yüzde 50’sinden fazlası kamu kurum ve kuruluşlarına ait bankalar kurumlar vergisine matrah olan yıllık karlarından aktarılacak miktarı,

b) "d" ve "e" bentlerinde yer alan kuruluşlar bir önceki yılda sağladıkları gelirlerinin belirlenmesini müteakip ödeyecekleri aidatı,

c) "g" bendinde yer alan Organize Sanayi Bölgeleri Müteşebbis Heyetlerince yapılan arsa satışlarının gerçekleşmesini müteakip, KOSGEB’e aktarılacak payı,

en geç bir ay içerisinde, KOSGEB’e beyanda bulunurlar.

Ödeme Yeri ve Zamanı

Madde 10 — Yönetmeliğin 8 inci maddesinde belirtilen gelir kaynaklarına ait;

a) "a" bendinde yer alan Sanayi ve Ticaret Bakanlığı bütçesine konulacak ödenekler, Maliye Bakanlığınca belirlenen ilkeler, harcama programları ve serbest bırakma oranları dahilinde Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Merkez Saymanlık Müdürlüğünce KOSGEB’in bir kamu bankasında açacağı hesabına aktarılır.

b) "b" bendinde yer alan Teşekkül, Müessese ve Bağlı Ortaklıkların Kurumlar Vergisi beyanını müteakip KOSGEB’e aktaracakları Kurumlar Vergisi matrahına esas karlarının binde 1’i tutarındaki aidatları, Mayıs ve Ekim aylarında olmak üzere iki eşit taksit halinde KOSGEB’in bir kamu bankasında açacağı hesabına aktarılır.

c) "c" bendinde yer alan Bankalar tarafından Kurumlar Vergisine matrah olan yıllık karlarının yüzde ikisi tutarındaki aidatları Mayıs ve Ekim aylarında olmak üzere iki eşit taksit halinde KOSGEB’in bir kamu bankasında açacağı hesabına aktarılır.

d) "d" ve "e", bentlerindeki kuruluşlarca yıllık aidat tutarları Mayıs ve Ekim aylarında olmak üzere iki eşit taksit halinde KOSGEB’in bir kamu bankasında açacağı hesabına aktarılır.

e) "f", "h" ve "i" bendi gereğince Başkanlık tarafından verilecek hizmetler karşılığında alınacak ücretler, dış kaynaklardan sağlanan kredilerden KOSGEB’e aktarılacak tutarlar ve yapılacak bağış ve yardımlar ile Başkanlığın sahip olduğu mal ve haklardan kaynaklanan sair gelirler KOSGEB’in bir kamu bankasında açacağı hesabına aktarılır.

f) "g" bendi gereğince Organize Sanayi Bölgelerinin müteşebbis heyetlerince arsa satış hasılatlarından aktarılacak yüzde 1 oranındaki pay KOSGEB’in bir kamu bankasında açacağı hesabına aktarılır.

Ödenen aidatlar yukarıdaki Kurum ve Kuruluşlarca matrah hesabına gider olarak kaydedilir. Başkanlık bütçesinin gelirleri ile ilgili alacaklar hakkında 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uygulanır.

Bütçenin Kullanımı

Madde 11 — Yönetmeliğin 8 inci maddesinde sayılan kaynaklar Başkanlık bütçesinin gelirler bölümünü oluşturur. Gelirler, Bütçe kullanım ilkeleri ve İcra Komitesi’nce belirlenecek esaslar dahilinde sarf olunur.

Bütçenin Kullanım İlkeleri ve Giderler

Madde 12 — Başkanlık Bütçesi Kanun’un 12 nci maddesinde yer alan;

a) Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi kesiminin geliştirilmesi ve desteklenmesi yönünden, Başkanlığın amaçları doğrultusunda uygun kalite ve standartlarda üretimin temini, modern ve gelişmiş üretim teknolojilerinin uygulanmasının sağlanması için merkez ve enstitüler şeklinde teşkilatlanma ile danışmanlık, yönlendirme, rehberlik, eğitim hizmetlerinin yerine getirilmesi,

b) Merkez ve enstitüler için gerekli ekipman, atelye ve laboratuvar araç ve gereçlerinin yurtiçi ve yurtdışından tedarik edilmesi,

c) Mevcut küçük ve orta ölçekli sanayi işletmelerinin genel sanayi politikalarına göre rehabilite, reorganize ve entegre edilmesi, yeni teşebbüslerin teşviki ile bu entegrasyona ve ihtiyaçlara göre yönlendirilmesi, yabancı finansman ve teknoloji katkısı imkanlarının araştırılması, teşebbüslere bu konudaki devlet destek ve katkılarının planlanması,

d) İşletmelerin geliştirilmesi, desteklenmesi ve yönlendirilmesi için gerekli politika ve stratejilerin belirlenmesi ve uygulamaya yönelik tekliflerin hazırlanması,

e) Bilim ve teknolojiye dayalı yeni fikir ve buluşları geliştirecek işletmelerin kurulmasını, geliştirilmesini ve desteklenmesini teminen alınan kararların uygulamaya konulması,

f) İşletmelere ekonomik, teknolojik, yönetim alanlarında ve müteşebbislik eğitimi gibi konularda destek sağlanması,

g) İşletmelerin araştırma ve geliştirme faaliyetleri için gerekli teçhizat, malzeme, laboratuar, atelye araçları ve hammaddelerinin uygun görülecek esaslar dahilinde temin edilmesi,

h) İşletmelerce üretilen mamullerin pazarlanması ve özellikle ihracatı konusunda gerekli düzenlemeler ile uygulanmasına yönelik rehberlik ve destekleme faaliyetlerinin yürütülmesi, bu konu ile ilgili olarak alınan kararlar istikametinde teşkilatlanılması,

i) Küçük ve orta ölçekli sanayi ile ilgili kuruluşlar arasında koordinasyon ile Başkanlığa bağlı teknoloji merkezleri, teknoparklar, ihtisas merkezleri, uygulamalı teknik eğitim merkez ve enstitüleri arasında koordinasyonun temin edilmesi,

j) İşletmelerin veya bunların oluşturduğu kooperatiflerle 507 sayılı Kanuna tabi derneklerin istedikleri yatırım projelerinin teknik ve ekonomik açıdan hazırlanması veya hazırlattırılması, bunların değerlendirilmesi, finansman ihtiyaçları konularında danışmanlık yapılması, sigorta, kefalet ve kredi kuruluşları ile olan ilişkilerinde rehberlik hizmeti verilmesi,

k) İşletmelerin veya bunların oluşturduğu kooperatiflerle 507 sayılı Kanun’a tabi derneklerin verimliliklerinin artırılmasına yönelik olarak kapasitelerinin tesbiti, tam kapasite ile çalışmalarının temin edilmesi bakımından bunların üretimlerinin ve pazarlama imkanlarının geliştirilmesinde yardımcı olacak hizmet birimlerinin kurulması, büyük ölçekli sanayi kuruluşlarının üretimlerinde kullanacakları mamul veya yarı mamul malları küçük ve orta ölçekli sanayi kesiminden temin etmeleri, büyük kuruluşların da üretimlerini küçük ve orta ölçekli sanayi kesiminin ihtiyacını karşılayacak şekilde düzenlemelerini gerçekleştirecek sistemin yerleştirilmesi ile küçük ve orta ölçekli sanayi kesimi için ihracat imkanı sağlanması,

l) İşletmelerin ihtiyaç duyacağı eğitim konularının tesbiti ve bu konularda uygulamaya yönelik eğitimlerin gerçekleştirilmesi,

m) Küçük ve orta ölçekli sanayi kesimi ile ilgili çalışma yapan üniversiteler, bilimsel ve teknik araştırma yapan kuruluşlar, çalışmaları küçük ve orta ölçekli sanayicilerin çalışmalarını etkileyen diğer kurum ve kuruluşlar ile işbirliği yapılarak, diğer ülkelerde benzeri çalışmaları yapan kuruluşlarla uluslararası organizasyonların faaliyetlerini de izleyerek küçük ve orta ölçekli sanayi sektörü konusunda teknik ve bilimsel araştırmaların yapılması, bu işletmelerin ihtiyacını karşılayacak, ilgili kuruluşlara yardımcı olacak her türlü bilgiyi ihtiva eden bilgi işlem sisteminin oluşturulması ve hizmete sunulması,

n) Küçük sanayi siteleri ve organize sanayi bölgelerinde yer alan sanayi işletmelerinin rehabilitasyonu ve ortak yararlarına yönelik hizmetler verilmesi,

o) Küçük ve orta ölçekli sanayi konusunda gerek üretim, gerekse araştırma, geliştirme konularında başarılı çalışmaları olan kişi ve kuruluşların teşvik edilmesi, ödüllendirilmesi, bu başarılı çalışmaların sanayiye uygulanması konusunda yardımcı olunması,

p) Küçük ve orta ölçekli sanayi kesimine hizmet vermek amacıyla yerli ve yabancı sermayeli şirketlerin kurulması, iştirak edilmesi ve gerektiğinde bu işletmelere katkı sağlayacak kaynakların temin edilmesi ile yurtiçinden veya dışından kaynak sağlanması,

r) İcra Komitesi’nce Kuruluşun amacına uygun olarak belirlenecek sair konularda işlem tesis edilmesi,

s) Küçük ve orta ölçekli sanayinin gelişmesine engel teşkil eden konulardaki uygulama aksaklıklarının ilgili kurum ve kuruluşlar nezdinde çözülmesinin temin edilmesi,

gibi görevlerin yerine getirilmesi ile bunun temini için hizmetin gerektirdiği;

- Personel harcamaları,

- Çeşitli taşınmaz mallar, makine, ekipman, taşıt araçları, büro donanımı, demirbaş satın alımı ile proje, araştırma ve benzeri çalışmaların yapılması, uzman istihdamı, teçhizat kiralanması ve benzeri Başkanlık faaliyetlerinin gerektirdiği dışarıdan sağlanan fayda ve hizmetlerin temini, yer kiralanması

gibi amaçlar ile Kuruluş Kanunu’nda öngörülen diğer hizmetlerin yerine getirilmesi için kullanılır.

Yukarıda belirtilen hükümlere göre yapılacak giderlerden yatırım niteliğinde olanlar yıllık programla ilişkisinin kurulması amacıyla Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına bildirilir.

Bütçenin Hazırlanması

Madde 13 — Başkanlıkça hazırlanan Bütçe, İcra Komitesi’nin onayından sonra mali yıl ile birlikte yürürlüğe konulur. Gelir Bütçesinin hazırlanmasında bir önceki yıldan devir eden gelir ile yıl içinde tahsil edilen gelirin toplamı esas alınır. Bütçenin giderler bölümü de bir evvelki yıl giderleri gözönüne alınarak, gelecek yılın çalışma programı ve planlarına göre hazırlanır. Başkanlık, aylık uygulama sonuçlarını her ay Maliye Bakanlığına bildirir.

Gider Bölümlerinden Yıl İçinde Aktarma Yapılması

Madde 14 — İhtiyaca göre Başkanlık Bütçesinde bölümler ve maddeler arasında ödenek aktarması yapmaya KOSGEB Başkanı yetkilidir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Başkanlığın Muhasebesi

Gelir ve Giderlerin Muhasebesi

Madde 15 — Gelir ve giderlerin muhasebeleştirilmesine ilişkin işlemler KOSGEB Muhasebe Yönetmeliğine uygun olarak yürütülür.

Hesap Dönemi

Madde 16 —Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı’nın hesap dönemi her yılın 1 Ocak tarihinden başlayıp, 31 Aralık tarihinde son bulur.

Defterler

Madde 17 — Muhasebe fişlerinin kaydına mahsus defterler zorunlu ve yardımcı defter olmak üzere iki türlüdür.

Bu defterlerin bir önceki yılın 31 Aralık tarihine kadar noterden tasdik ettirilmesi ve kayıtlarında takip eden mali yıldan itibaren tutulması gereklidir.

Defter kayıtlarını karalamak, kazımak, okunmayacak şekilde çizmek, yazı üzerine tekrar yazmak, satır aralarına yazı ve rakam yazmak, satır ve sayfa atlamak gibi işlemler yapılamaz. Zorunlu ve yardımcı defterlerin okunaklı ve temiz bir şekilde yazılması ve/veya bilgisayar ortamında silinti ve kazıntısız olarak çıktısının alınması gereklidir.

Zorunlu Defterler

Madde 18 — Başkanlığın Muhasebesinde aşağıda belirtilen zorunlu defterler kullanılır:

a) Yevmiye Defteri: Yevmiye Defteri fişlerin kayıt edildiği, işlemlerin tarih sırasıyla ve madde halinde tertipli olarak yazıldığı defterdir. Yevmiye Defteri ciltli ve sayfaları müteselsil sıra numaralı olur.

b) Defter-i Kebir: Defter-i Kebir, yevmiye defterine kayıtlanmış olan işlemleri buradan alarak usulüne göre hesaplara dağıtan ve tasnifli olarak bu hesaplarda toplayan defterdir.

c) Günlük Kasa Defteri: Kasa ile ilgili işlemlerin günlük olarak yazıldığı defterdir. Tutulması zorunlu olan defterler listesinden çıkarılmış olup ihtiyaca göre ihtiyari olarak ayrıca kasa defteri tutulabilir. Defterin bir tarafına, bir önceki günden devredilen kasa mevcudu ile o gün içinde tahsil edilen paralar, diğer tarafına o gün içinde yapılan ödemeler, ayrı ayrı yazılır. Devreden kasa mevcudu ile o günkü tahsilat toplanır, bu toplamdan o günkü ödemeler düşüldükten sonra bakiye kasa mevcudu olarak bir sonraki güne devir edilir.

d) Envanter Defteri: Bilanço ve envanter cetvellerinin kayıt edildiği defterdir.

Yardımcı Defter

Madde 19 — Yardımcı Defterler; Tali hesapların kayıt edildiği defterdir. İhtiyaca göre tutulur. Yıl sonrasında ciltlenerek muhafaza edilir. Okunaklı ve fişteki açıklamalara uygun olarak yazılır. İdare Başkanlığı’nın adı defterin uygun yerine kayıt edilir.

Defter Kayıtlarında Görülen Hataların Düzeltilmesi

Madde 20 — 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 217 nci maddesinde belirtildiği şekilde yanlış kayıtlar düzeltilir.

Mizanlar

Madde 21 — Başkanlık ve bağlı işyerlerinin aylık ve yıllık olarak gelir ve giderlerinin toplu bir şekilde görülmesi ve ileriye dönük plan ve program yapılması amacıyla yapılır. Mizanlar aylık olarak ve her ayın son günü itibariyle çıkarılır. Merkez ve enstitülerce çıkarılan aylık mizanlar bir sonraki ayın en geç 10 uncu günü mesai bitimine kadar Başkanlıkta olacak şekilde gönderilir.

Defter-i Kebir Mizanı: Hesap Planındaki;

a) Defter-i Kebir hesap numarasını,

b) Hesap isimlerini,

c) Borçlu ve alacaklı yardımcı hesap toplamları,

d) Borçlu ve alacaklı hesap toplamları,

e) Borçlu bakiye, alacaklı bakiye

sütunlarını kapsar.

Defter-i Kebir mizanındaki toplam rakam ile yevmiye defteri toplamının birbirine eşit olması veya Amerikan usulü yevmiye defterinde aynı anda icmal sütunu ile defter-i kebir hesaplarının toplam sütunun birbirine uygun olması gerekir. Hesap dönemi sonunda envanter ve kapanış kayıtları yapılır ve kesin mizan çıkarılır. Başkanlık, Merkez ve Enstitülerdeki her türlü belge ve kayıtlar tutuldukları işyerlerinde ayrı ayrı muhafaza edilir ve denetime hazır hale getirilir.

Bilanço

Madde 22 — 1 Ocak-31 Aralık sonu itibariyle bir yıllık Başkanlık, Merkez ve Enstitü faaliyetlerinin parasal sonuçlarını özet olarak gösteren bir cetveldir.

Bilançonun mevcut durumu sağlıklı ve zamanında gösterebilmesi için;

a) Başkanlık, Merkez ve Enstitüleri, ellerinde bulunan bütün varlıklarını veya emanet suretiyle ellerinde bulunan mevcutlarını, nakit ve mal olarak, sayar ve Aralık sonu itibariyle tutanağa bağlar.

b) Kasa fazlası ve noksanı dışında görülen eksiklikler tetkike tabi sayım farkları hesabına alınır. Ve sonunda artı veya eksi farklar muhasebeleştirilerek, sayım listeleri ile mutabakat sağlanır.

Hesaplar muhasebe usullerine göre gelir ve gider farkları düzenlenerek kesin mizan ve bilanço Nisan ayı sonuna kadar düzenlenir ve Başkanlık tarafından İcra Komitesi’ne sunulur. Bilançodaki hesap ve tutarlar ile o yılın kapanış fişi ve bir sonraki yılın 1 no.lu açılış fişi düzenlenir.

Muhasebe Sistemi, Hesap Planı

Madde 23 — Başkanlıkta tek düzen muhasebe sistemi uygulanır. Muhasebe hesap planında yapılacak değişiklikler Mali İşlerden sorumlu Grubun en üst amirinin teklifi ve Başkanlık Makamı’nın tasvibi ile yürürlüğe konulur.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli Hükümler

Denetim

Madde 24 — Başkanlığın her türlü hesap ve işlemleri, Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu’nca denetlenir.

Uygulanmayacak Hükümler ve Öncelikler

Madde 25 — Kanunla kurulan Başkanlık iş ve işlemleri;

a) 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu,

b) 832 sayılı Sayıştay Kanunu,

c) Alım-satım, kiralama vesair işlemlerde 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu,

d) Çalıştırılacak personel hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,

e) Personelin harcırah uygulamasında 6245 sayılı Harcırah Kanunu

hükümlerine tabi değildir.

Ancak, Başkanlığın malları Devlet Malı hükmünde olup, bu mallar ile para ve para hükmündeki evrak ve senetler aleyhine suç işleyen personel, bu suçlarından dolayı Devlet Memurları gibi cezalandırılır.

Yönetmelikle Düzenlenmeyen İş ve İşlemler

Madde 26 — Bu Yönetmelik ile düzenlenmeyen harcamalara ilişkin ödemelerin yapılması ve muhasebeleştirilmesi ile diğer mali iş ve işlemlerde; 25 inci maddede belirtilenler dışında yürürlükteki kanunlar ve tek düzen hesap planı ile uyulması zorunlu tüzük, yönetmelik ve genelgelerle birlikte, KOSGEB Kalite El Kitabında tanımlanan iş tanımları ve uygulayıcı personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili prosedürler bu Yönetmeliğin tamamlayıcı unsurlarıdır.

Yürürlük

Madde 27 — Bu Yönetmelik, 1/1/2002 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 28 — Bu Yönetmelik hükümlerini, Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanı yürütür.

Sayfa Başı