Başbakanlık

Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır

 Kuruluş : 7 Ekim 1920

21 Kasım 2002

PERŞEMBE

Sayı : 24943

Å ÖNCEKİ

SONRAKİ

Æ

YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

 

Yönetmelikler

— Özürlüler İdaresi Başkanlığı Özürlüler Uzman Yardımcısı ve Özürlüler Uzmanı Sınavı, Yetiştirilmeleri, Görev ve Sorumlulukları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

— Maliye Bakanlığı Devlet Bütçe Uzmanları Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin Ek 1 inci Maddesinin Değiştirilmesine Dair Yönetmelik

— Maliye Bakanlığı Milli Emlak Kontrolörleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

— Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü Devlet Malları Uzmanlığı Görev, Çalışma ve Atama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

— Zirai Karantina Numune Alma Yönetmeliğinin 16 ncı Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

— Bağ-Kur Sağlık Sigortası Yardımları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

— Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkındaki Yapıların Denetimi ve Yıkılması ile İzin ve İrtifak Hakkı Uygulamaları Yönetmeliği

— Boğaziçi Üniversitesi İnsani Gelişme Uygulama ve Araştırma Merkezi (Human Development Research Center) Yönetmeliği

Gaziantep Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Süresi ile Sınav ve Değerlendirme Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin 4 üncü ve 7 nci Maddelerinin Değiştirilmesine ve Yönetmeliğe Geçici Bir Madde Eklenmesine Dair Yönetmelik

— Gaziantep Üniversitesi Öğrenci Kayıt Kabul İşleri Yönetmeliğinin 5 inci Maddesinin Değiştirilmesine Dair Yönetmelik

— Gaziantep Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı (TMDK) Lisans Eğitim-Öğretim, Sınav ve Değerlendirme Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Yönetmelik

Gaziantep Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Lisans Eğitim-Öğretim, Sınav ve Değerlendirme Yönetmeliğinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Yönetmelik

— Trakya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 14 üncü Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

 

Genelge

Başbakanlığın Kamu Yatırımları ile İlgili Genelgesi (2002/52)

 

Tebliğler

— İthalinde Tek Taraflı Kontrol Sistemi Kapsamında Kota Uygulanan Tekstil Ürünlerine Ait Kotaların Birinci Bölümünün Dağıtım ve Yönetimine İlişkin Tebliğ (2002/9)

Karayolları Motorlu Araçlar Mali Sorumluluk Sigortası Branşının Tesisi Hakkında Tebliğ

Uluslararası Gözetim Şirketleri Statüsüne İlişkin Karar (Dış Ticarette Standardizasyon: 2002/12)

 

DÜZELTME (Bartın Valiliği Mahalli Çevre Kurulunun 42 sayılı Kararı ile İlgili)


YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Yönetmelikler

Devlet Bakanlığından :

Özürlüler İdaresi Başkanlığı Özürlüler Uzman Yardımcısı ve Özürlüler Uzmanı Sınavı, Yetiştirilmeleri, Görev ve Sorumlulukları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE l — 12/11/1997 tarihli ve 23168 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özürlüler İdaresi Başkanlığı Özürlüler Uzman Yardımcısı ve Özürlüler Uzmanı Sınavı, Yetiştirilmeleri Görev ve Sorumlulukları Hakkında Yönetmeliğin değişik 7 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Özürlüler uzman yardımcılığı giriş sınavına katılma şartları, sınav konuları, başvuru yeri, yazılı ve sözlü sınavın yapılacağı yer, tarih ve saat son başvuru tarihi, kadro ve pozisyonların sayı, sınıf, unvan ve dereceleri, belirlenen KPSS taban puanı ve sınavın değerlendirme yöntemi, sınava gireceklerde aranan özel şartlar, başvuruda istenecek belgeler, öğrenim dalları, puan türleri gibi hususlar sınav gününden en az bir ay önce Resmî Gazete'de ve Ülke genelinde günlük yayımlanan en yüksek tiraja sahip ilk beş gazetenin en az birinde ilan edilir."

MADDE 2 — Aynı Yönetmeliğin değişik 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddenin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"e) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) Sonuç Belgesi."

"Giriş sınavına KPSS sonuçlarına göre belirlenen adaylardan açıktan atama izni alınmış kadro ve pozisyon kontenjanının 20 katından fazlası çağrılamaz. Kontenjan en yüksek puandan başlayarak belirlenir. Kontenjan fazlası Sınav Ön Hazırlık Komisyonu tarafından tespit edilecek kriterlere göre elenir."

MADDE 3 — Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 9 — Yarışma Sınavı ile ilgili ön çalışmalar Personel Dairesi Başkanlığınca görevlendirilen ve üç kişiden oluşan Sınav Ön Hazırlık Komisyonu tarafından yürütülür.

Bu Komisyon, kuruma başvuran adayların KPSS numaralarının, ad ve soyadlarının ve KPSS puanlarının yazılı veya elektronik ortamda ÖSYM’ye bildirilmesini ve ÖSYM tarafından sınav sonuç belgesinde tahribat yaptığı belirlenen ve KPSS sonuçlarının geçersiz sayıldığı bildirilen sorumlular hakkında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulmasını sağlar.

Komisyon ayrıca giriş sınavı için, süresinde yapılan başvuruları inceleyerek, ilgililerde aranan şartların bulunup bulunmadığını tespit eder ve giriş sınavına alınacakların listesini düzenleyerek Özürlüler İdaresi Başkanlığına sunar. Şartları taşımadığı anlaşılanlara sınava katılamayacakları yazılı sınav tarihinden önce posta ile bildirilir."

MADDE 4 — Aynı Yönetmeliğin değişik 12 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve üçüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.

"Eleme Sınavı, giriş sınavından önce Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) adı ile yapılacak sınav aşaması olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığınca yapılır ve sonuçları iki yıl süreyle geçerlidir."

MADDE 5 — Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Giriş Sınavı sonucuna göre atanarak göreve başlatılanlar, 15 gün içerisinde Özürlüler İdaresi Başkanlığı tarafından Devlet Personel Başkanlığı ve ÖSYM’ye bildirilir."

MADDE 6 — Aynı Yönetmeliğin değişik 35 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 35 — Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde 3/5/2002 tarihli ve 24744 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümleri uygulanır."

Yürürlük

MADDE 7 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 8 — Bu Yönetmelik hükümlerini Özürlüler İdaresi Başkanlığının bağlı olduğu Devlet Bakanı yürütür.

—— • ——

Maliye Bakanlığından:

Maliye Bakanlığı Devlet Bütçe Uzmanları Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin Ek 1 inci Maddesinin Değiştirilmesine Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 17/10/1979 tarihli ve 16787 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Maliye Bakanlığı Devlet Bütçe Uzmanları Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin Ek 1 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Ek Madde 1 — Devlet Bütçe Uzman Yardımcılığı giriş sınavına, 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik uyarınca yapılmış olan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS), Bakanlıkça belirlenen ve ilan edilen bir taban puanın üzerinde KPSS puanı almış olanlar başvurabilir.

Devlet Bütçe Uzman Yardımcılığı giriş sınavına katılma koşulları, atama yapılabilecek kadroların sayı, sınıf ve dereceleri, istenecek belgeler, belirlenen KPSS taban puanı, sınav konuları, değerlendirme yöntemi, sınavın yeri ve zamanı, son başvuru tarihi, başvuru yeri ve benzeri diğer bilgiler sınav tarihinden en az bir ay önce Resmi Gazetede ve Türkiye genelinde yayımlanan tirajı en yüksek ilk beş gazetenin en az birinde ilan vermek suretiyle duyurulur.

Son başvuru tarihi çalışma saati bitimine kadar teslim edilmeyen ve posta ile ulaşmayan başvurular dikkate alınmaz.

Yönetmeliğin bu maddeye aykırı hükümleri uygulanmaz."

Yürürlük

MADDE 2 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 3 — Bu Yönetmelik hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.

—— • ——

Maliye Bakanlığından:

Maliye Bakanlığı Milli Emlak Kontrolörleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 3/4/1977 tarihli ve 15898 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Milli Emlak Kontrolörleri Yönetmeliğinin değişik 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 8 — Stajyer Milli Emlak Kontrolörlüğüne atanabilmek için "Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS)" ve "Giriş" sınavlarında başarılı olmak şarttır. Sözü edilen sınavlar yapılmadan dışarıdan atama suretiyle Stajyer Milli Emlak Kontrolörü alınamaz.

a) Kamu Personel Seçme Sınavı: Stajyer Milli Emlak Kontrolörlüğü giriş sınavına katılabilmek için, öncelikle 18/3/2002 tarihli 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik uyarınca yapılan sınavda, KPSS kılavuzunda ve/veya ilanlarda Kurulun belirttiği şartları haiz olmak gerekmektedir.

b) Giriş Sınavı: KPSS'na girmiş ve Bakanlıkça belirlenecek bir taban puanın üzerinde KPSS puanı almış olan adaylardan 9 uncu maddede belirtilen koşulları taşıyanlar Stajyer Milli Emlak Kontrolörlüğü Giriş Sınavına katılmak için başvuruda bulunabilirler.

Giriş sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamalı bir sınavdır. Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sözlü sınava alınmazlar.

Stajyer Milli Emlak Kontrolörlüğü giriş sınavına katılma koşulları, istenecek belgeler, son başvuru tarihi, sınavın yeri, zamanı, içeriği ve değerlendirme yöntemleri, açıktan atama izni alınmış kadro ve pozisyonların sayı, sınıf, unvan ve dereceleri ile belirlenen KPSS taban puanı ve gerekli görülen diğer bilgiler Resmi Gazete'de ve Türkiye genelinde yayımlanan tirajı en yüksek ilk beş gazetenin en az birinde ilan edilmek suretiyle adaylara duyurulur.

Son başvuru tarihi çalışma saati bitimine kadar teslim edilmeyen veya posta ile ulaşmayan başvurular dikkate alınmaz."

MADDE 2 — Aynı Yönetmeliğin değişik 9 uncu maddesinin (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve ayrıca aynı maddeye (d) bendinden sonra gelmek üzere (e) bendi eklenmiştir.

"a) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığınca yapılacak olan KPSS sınavında Bakanlıkça belirlenecek bir taban puanın üzerinde KPSS puanı almış olmak,”

“e) Üniversitelerin en az 4 yıllık lisans öğrenimi veren Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerini veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurtiçi veya yurtdışındaki öğrenim kurumlarından birini bitirmiş olmak."

MADDE 3 — Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin (g) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"g) KPSS Sonuç Belgesi."

Yürürlük

MADDE 4 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 5 — Bu Yönetmelik hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.

—— • ——

Maliye Bakanlığından :

Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü Devlet Malları Uzmanlığı Görev, Çalışma ve Atama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 25/8/1995 tarihli ve 22385 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü Devlet Malları Uzmanlığı Görev, Çalışma ve Atama Yönetmeliğinin değişik 3 üncü maddesinin (e) ve (f) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"e) Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS): Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığınca, 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümleri uyarınca yapılan Kamu Personel Seçme Sınavını,

f) Giriş Sınavı: ÖSYM’ce yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS) başarılı olan adaylar arasında, Genel Müdürlükçe yapılacak yazılı ve sözlü sınavı,"

MADDE 2 — Aynı Yönetmeliğin değişik 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 7 — Adayların giriş sınavına katılabilmeleri için, Genel Müdürlükçe sınav kılavuzunda öngörülen ağırlıklı puanlara göre Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS) yeterli puan almış olması şarttır. (Yeterli puan; her sınav dönemi için Genel Müdürlükçe tespit ve ilan edilecek puanı ifade eder.) Anılan sınavda başarılı olanlardan 9 uncu maddedeki şartları taşıyanlar giriş sınavına katılabilirler. Giriş sınavı yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölümden oluşur. Yazılı sınavda başarı gösterenler sözlü sınava çağırılır. Yazılı ve sözlü sınavda başarı gösterenler giriş sınavını kazanmış sayılır."

MADDE 3 — Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Devlet Malları Uzman Yardımcılığı için açılacak giriş sınavlarının tarihleri, kadro adedi, yapılacağı yerler, katılma ve giriş şartları, sınav konuları ile hangi makama başvurulacağı hususu Resmi Gazete’de ve Türkiye genelinde yayımlanan tirajı en yüksek ilk beş gazetenin en az birinde ilan vermek suretiyle duyurulur."

MADDE 4 — Aynı Yönetmeliğin değişik 9 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Devlet Malları Uzman Yardımcılığı giriş sınavlarına katılmak isteyenlerin sınav kılavuzunda Genel Müdürlükçe öngörülen ağırlıklı puanlara göre ÖSYM’ce yapılacak Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS) yine Genel Müdürlükçe tespit ve ilan edilecek yeterli puanı almaları ve aşağıda belirtilen şartları taşımaları gerekir."

MADDE 5 — Aynı Yönetmeliğin değişik 10 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Devlet Malları Uzman Yardımcılığı giriş sınavına katılmak isteyen adaylar, sınav kılavuzunda Genel Müdürlükçe öngörülen ağırlıklı puanlara göre ÖSYM’ce yapılacak Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS) yine Genel Müdürlükçe tespit ve ilan edilecek yeterli puanı aldığını gösteren sınav sonuç belgeleri ile ilanda belirtilen yerlerden temin edecekleri iş talep formunu, istenilen diğer belgelerle birlikte başvuru süresi içinde Genel Müdürlüğe verirler."

Yürürlük

MADDE 6 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 7 — Bu Yönetmelik hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.

—— • ——

Tarım ve Köyişleri Bakanlığından :

Zirai Karantina Numune Alma Yönetmeliğinin 16 ncı Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 10/4/1998 tarihli ve 23282 Mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Zirai Karantina Numune Alma Yönetmeliğinin 16 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 16 —Analiz için alınan örnek analize gönderildiğinde şahit numune örneği alan müdürlükte kalır. Analiz sonucunun temiz çıkıp fiili ithalatın gerçekleştiği andan itibaren şahit numune firmaya mühürlü olarak teslim edilir. (Organik gübre, soğan, patates, fide, fidan gibi saklanması özel ortam gerektirenler hariç)

Numuneler analiz için ilgili kuruma firma ile gönderilmez. Müdürlükçe elden teslim edilir veya kargo ile gönderilir.”

Yürürlük

MADDE 2 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 3 — Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Köyişleri Bakanı yürütür.

—— • ——

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından :

Bağ-Kur Sağlık Sigortası Yardımları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 25/8/1986 tarihli ve 19202 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bağ-Kur Sağlık Sigortası Yardımları Yönetmeliğinin değişik 12 nci maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Sağlık karnelerinin vize sürelerini; sigortalı ve hak sahipleri için ayrı ayrı belirlemeye Kurum Yönetim Kurulu yetkilidir.”

MADDE2 — Bağ-Kur Sağlık Sigortası Yardımları Yönetmeliğine aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

Geçici Madde 1 — Bu Yönetmelik yürürlüğe girmeden önce verilen sağlık karneleri, karne üzerinde belirtilen vize süresinin sonuna kadar geçerlidir.”

Yürürlük

MADDE3 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE4 — Bu Yönetmelik hükümlerini Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı yürütür.

—— • ——

Orman Bakanlığından:

Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkındaki Yapıların Denetimi ve Yıkılması ile İzin ve İrtifak Hakkı Uygulamaları Yönetmeliği

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Amaç

Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, 4533 sayılı Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı Kanunu ve bu Kanun hükümlerine uygun olarak hazırlanan planlara göre milli parkın doğal, tarihi ve kültürel kaynak değerlerinin korunmasını sağlamak üzere yapıların denetimi, yıkılması, izin ve irtifaka ilişkin hususlara açıklık getirmektir.

Kapsam

Madde 2 — Bu Yönetmelik, Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkında yer alan, Eceabat ilçe merkezi ve köyleri dışında kalan alanlarda her türlü yapılaşma ve yapıların kullanımının denetimi, yıkılması, izin ve irtifaka ilişkin usul ve esasları kapsar.

Kanuni Dayanak

Madde 3 — Bu Yönetmelik, 4533 sayılı Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı Kanununun 4 üncü ve 12 nci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4 — Bu Yönetmelikte geçen tanımlar şunlardır:

Kanun: 17/2/2000 tarih ve 4533 sayılı Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı Kanununu,

Bakanlık: Orman Bakanlığını,

Genel Müdürlük: Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğünü,

Milli Park Müdürlüğü: Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Park Müdürlüğünü,

İdare: Orman Bakanlığını, Milli Parklar ve Av - Yaban Hayatı Genel Müdürlüğünü, Bakanlık Bölge Müdürlüğünü, Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Park Müdürlüğünü,

Milli Park: Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkını,

UDGP: Uzun devreli gelişme planını,

Uzun Devreli Gelişme Planı: 4533 sayılı Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı Kanunu ve 2873 sayılı Milli Parklar Kanunu hükümlerine göre hazırlanan ve milli parkın korunması, geliştirilmesi, yönetimi, tanıtılması ile ilgili planlama esaslarını, bu planda öngörülen koruma ve gelişim bölgelerinde her türlü yerleşme ve arazi kullanım kararları ve yerleşim birimlerinin gelişme alanları için yapılacak her ölçekteki uygulama imar planlarına esas oluşturan, plan, karar ve hükümlerini belirleyen, raporuyla bir bütün olan ve ilgili Bakanlıkların olumlu görüşleri ve gerektiğinde fiili katkılarıyla hazırlanarak Bakanlıkça onanan planı (UDGP bilgi paftaları rapor içinde, okunabilir ölçekte ve büyüklükte hazırlanır. Plan kararlarının kesinleşmesinden sonra plan karar ve hükümleri 1/25000 ölçekli pafta düzeninde hazırlanır ve Bakanlıkça onanır.),

Uygulama Planları: Milli Park koruma ve gelişme bölgeleri için tasdikli hali hazır harita üzerinde uzun devreli gelişme planı esaslarına göre, mülkiyet, koruma, kullanma, yapılaşma altyapı ve ulaşım-dolaşım, ağaçlandırma gibi esasları belirleyen ve onanan planlar,

Uygulama İmar Planı: Uygulama planları tanımında geçen yapılaşma, altyapı ve ulaşım-dolaşım ile ilgili olarak 2873 sayılı Milli Parklar Kanununun 4 üncü maddesinde belirtilen İmar Uygulama Planlarını,

Kentsel Tasarım Projesi (1/500 ölçekli kentsel tasarım avan projesi, 1/200 ölçekli kentsel tasarım uygulama ve ölçülendirme projesi): UDGP’nı ile belirlenen her türlü gelişim bölgesinin (1/1000 ölçekli) tasdikli Uygulama İmar Planı, plan karar ve hükümlerine uygun olarak 1/500 ve 1/200 ölçekli ağaç röleveli plankote üzerinde; kullanım alanında yer alacak her türlü düzenlemenin yapıldığı, her çeşit yapının, teknik altyapıya ilişkin tesislerin ve diğer kullanımların konumunun gösterildiği, yeter sayıda saha kesitleri ve uygulama detaylarının 1/1 den 1/20 ye kadar ölçeklerde çizildiği (Kentsel Tasarım Projeleri kapsamında yol kaplamaları, oturma birimleri, aydınlatma elemanları, yönlendirme levhaları, uyarı levhaları, çöp kovaları gibi saha mobilyalarının tasarımı ve bunların detay projeleri, keşif ve metrajları yer alır) projeleri,

Koruma İmar Planı: 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununa uygun olarak hazırlanan İmar Planını,

Mücavir Alan: İmar mevzuatı bakımından belediyelerin kontrol ve sorumluluğu altına verilmiş olan alanı,

Yerleşik Alan: Belediye ve mücavir alan sınırları içindeki imar planı bulunmayan mevcut yerleşimlerin (mahalle, köy ve mezralar) müstakbel gelişme alanlarını da içine alan ve sınırları Belediye Meclislerince karara bağlanan alanları,

Yerleşme Alanı: İmar planı sınırı içindeki yerleşik ve gelişme alanlarının tümünü,

Belediye Mücavir Alan Sınırları Dışında Kalan Köy ve Mezraların Yerleşik Alanı ve Civarı: Köy ve mezraların cami, köy konağı gibi köy ortak yapıları ile köy nüfusuna kayıtlı ve sürekli oturanlar tarafından, yapımı tarihinde yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerine uygun olarak inşa edilmiş yapıların toplu olarak bulunduğu yerlerde mevcut binaların en dışta olanlarının dış kenarlarından geçirilen çizginin içinde kalan alan, köy yerleşik (meskun) alanını, bu çizgi ile 100 metre dışından geçirilecek olan, Valiliklerce tespit edilerek İl İdare Kurulunca karara bağlanan sınır içinde kalan köy yerleşik alanı civarını,

Günübirlik Kullanma Alanı: Milli Parka günübirlik gelen ziyaretçilerin, konaklama hariç dinlenme ve temel ihtiyaçlarını karşılayacak tesislerin yer aldığı alanı,

Toplam Yapılaşma Alanı (Toplam İnşaat Alanı): Uygulama yapılacak kullanım alanı bütününde, doğal hali ile bırakılan alanlar dışında, kentsel tasarım, peyzaj, çevre düzenleme ve altyapı projelerinde öngörülen kapalı, yarı açık ve açık alan düzenlemelerine ilişkin her türlü inşaat alanını,

Kullanım Alanı: Uygulama imar planında sınırları belirlenen ve öngörülen kapalı, açık, yarı açık ve her türlü fonksiyonun yer aldığı uygulamaya konu olan alan toplamını,

Yapılaşma Oranı: Toplam yapılaşma alanının kullanım alanına oranını,

Yapı: Karada ve suda daimi veya geçici, resmi ve özel yeraltı ve yerüstü inşaatı ile bunların ilave, değişiklik ve tamirlerini içine alan sabit ve seyyar tesisleri,

Bina: Kendi başına kullanılabilen, üstü örtülü ve insanların içine girebilecekleri, oturma, çalışma, eğlenme, dinlenme veya ibadet etmelerine yarayan, hayvanların ve eşyaların korunmasını sağlayan yapıları,

Mevzuata Aykırı Yapılar: 4533 sayılı Kanun ile 2873 sayılı Milli Parklar Kanunu, 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu, 3621 sayılı Kıyı Kanununa ve diğer mevzuatlara aykırı olan yapıları,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Esas Hükümler

Yapılaşma Esasları

Madde 5 — Milli Park alanının korunması, geliştirilmesi ile UDGP’na ve Kanuna göre Milli Parkın yapılaşmasında uyulacak esaslar şunlardır:

a) Alanda yapılacak her türlü yapılaşma ve düzenleme; malzeme, biçim, siluet ve cephe hareketleri bakımından Milli Parkın doğal, tarihi, arkeolojik ve kültürel kaynak değerlerine uygun olacaktır.

b) Milli Park alanındaki 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamına giren taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarında yapılacak uygulamalarda ilgili mevzuat kapsamında Kültür Bakanlığının görüşü alınarak, Kanun hükümleri ve bu Kanun hükümlerine göre hazırlanan UDGP’nın plan karar ve hükümleri uygulanır.

c) Milli Park içerisindeki orman alanlarında, Orman Bakanlığı’nca yaptırılacak günübirlik kullanım alanları ile UDGP’nın gerekli gördüğü düzenlemeler dışında, yeni yapı ve tesis yapılamaz. Her türlü koruma alanında UDGP’nın uygun gördüğü anıtsal düzenlemeler dışında yapı ve tesis yapılamaz. Bu bent hükümlerine göre yapılacak yapıların görüntü kirliliği meydana getirmeyecek, doğal yapıya uyumlu olacak şekilde, yöresel malzeme kullanılarak inşası esastır.

d) Milli Park Alanında mücavir alan tesis edilemez, kömür ve akaryakıt depoları, tersane ve benzeri sanayi tesisleri kurulamaz, taş, kum, çakıl, mermer, kireç ocakları ve benzerleri açılamaz, toprak, kum, çakıl, taş vb. yapı malzemeleri alınamaz ve çıkartılamaz.

e) Milli Park alanı içinde zilyetlik ve imar-ihya yoluyla toprak kazanılamaz. Milli Park alanında doğal topografyanın, siluetin ve kıyı çizgilerinin bozulmasına ve değişmesine neden olabilecek hiçbir faaliyete izin verilemez. Milli Parkta 6831 sayılı Orman Kanununun 2 nci madde uygulaması yapılamaz. Milli Parkın sahası her ne sebeple olursa olsun daraltılamaz.

f) Milli Park alanında yapılacak haberleşme, elektrik ve elektrifikasyon hatlarının yer altından geçecek şekilde projelendirilmesi esastır.

g) Su, kanalizasyon, sulama, elektrik, haberleşme vb. altyapı hatlarının geçtiği güzergahların saha düzenleme alanına denk gelen kesimlerinde zemin kaplaması kolay sökülüp takılabilir şekilde çim veya kum derzli parke, doğal taş, ahşap platform vb. malzeme ile kaplanabilir. Zorunlu olmadıkça beton, asfalt, beton derzli parke veya doğal taş vb. sert malzeme ile kaplanamaz.

h) Her türlü saha uygulamaları sırasında, kaynak değerleri nedeniyle toplam yapılaşma alanında, kullanım alanında veya yapılaşma oranında olabilecek kısmi değişiklikler idareden uygun görüş almak kaydıyla, mevcut proje üzerine işlenmek suretiyle yapılabilir. Uygulama tamamlandıktan sonra tüm değişiklikler proje üzerine işlenerek proje nihai şekle getirilir.

Madde 6 — Köy yerleşik alanları Koruma İmar Planları ile Uygulama İmar Planları, Milli Parkın UDGP’ ndaki esaslara ve yürürlükteki 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ile 3194 sayılı İmar Kanunu hükümlerine uygun olarak ve Milli Park Müdürlüğünden uygun görüş alınarak, Valilikçe öncelikli olarak yapılır veya yaptırılır.

Madde 7 — Eceabat yerleşme alanının imar planının hazırlanması ve revizyonu, 4533 sayılı Kanuna ve Milli Park UDGP karar ve hükümlerine aykırı olmamak üzere yürürlükteki 3194 sayılı İmar Kanunu ile 2873 sayılı Milli Parklar Kanununa uygun olarak, Milli Park Müdürlüğünün uygun görüşü alınarak Belediyesince yapılır veya yaptırılır.

Alansal Düzenlemeler ve Müdahaleler

Madde 8 — 4533 sayılı Kanun ve Milli Park UDGP karar ve hükümlerine uygun olarak hazırlanacak, peyzaj, günübirlik kullanım alanı, muharebe ve tematik alanları vb. şekilde düzenlenecek alanların 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı ile 1/500 ve 1/200 ölçekli Kentsel Tasarım Projeleri idare tarafından yapılır veya yaptırılır. Ağaçlandırma, yangın ve haşere ile mücadele gibi müdahalelere ilişkin projeler, hazırlanacak program dahilinde idarece yapılır veya yaptırılır. Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından tahsisli ve tahsissiz olarak eğitim savunma ve harekat amaçlı kullanılan alanlarda yapılacak olan ve projelerden Milli Savunma Bakanlığı’nın, 2863 sayılı Kanun kapsamına giren alanlarda Kültür Bakanlığının görüşü alınarak sonuçlandırılır. 1/1000 Uygulama İmar Planları, 2873 sayılı Milli Parklar Kanununun 4 üncü maddesine göre Bayındırlık ve İskan Bakanlığınca onaylandıktan sonra yürürlüğe girer.

Alt Yapı Tesisler

Madde 9 — 4533 sayılı Kanun ve UDGP kararlarına uygun olarak hazırlanacak ve Milli Park alanının tamamına hizmet edecek; yol, su, kanalizasyon, elektrik ve elektrifikasyon, haberleşme, deniz ve hava ulaşımı gibi altyapı projeleri için uygun ölçekli güzergah planları ile ihtiyaca bağlı olarak 1/5000 Nazım İmar veya 1/1000 ölçekli uygulama İmar Planları, çöp ve çevre kirliliğini önleme vb. altyapı projeleri için 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı, Kentsel Tasarım Projeleri ile Mühendislik Projeleri Orman Bakanlığı’nın uygun görüşü alınarak ilgili kurum veya kuruluşlarca yapılır. Bu planlardan 1/5000 ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planları Bayındırlık ve İskan Bakanlığınca onaylandıktan sonra yürürlüğe girer.

Yapı Ruhsatiyesi

Madde 10 — Milli Park sınırları içerisinde yer alan Eceabat yerleşme alanı ve köy yerleşik alanları dışında kalan alanlarda, 4533 sayılı Kanun ve Milli Parkın UDGP’na uygun olarak yapılacak olan bütün yapılar için Milli Park Müdürlüğü’nden uygun görüş alınarak 3194 sayılı İmar Kanununun 22 nci maddesi gereğince Valilik tarafından yapı ruhsatiyesi verilir. Valilikçe verilen yapı ruhsatiyesi ve eklerinden birer sureti Milli Park Müdürlüğüne gönderilir.

Yapıların Denetimi

Madde 11 — Milli Park alanındaki Eceabat yerleşme alanı ve köy yerleşik alanları dışında kalan alanlarda ve köy yerleşik alanı civarında her türlü alan düzenlemesi ve müdahale ile alt yapı tesisleri, yapılaşma ve yapıların ve açık alan kullanımlarının denetimi Milli Park Müdürlüğünce yapılır. İdare gerek duyduğunda, mülki idari amirlerinden denetim elemanı talebinde bulunarak, müştereken denetim sağlar.

Yapıların ve açık alan kullanımlarının denetimi; Kanun hükümleri, Milli Parklar Kanunu, UDGP ve Uygulama İmar Planı hükümleri, yapı ruhsatiyesi ve ekleri ile imar mevzuatı hükümlerine göre yapılır.

Milli Parkın Eceabat yerleşme alanı ve köy yerleşik alanları dışında kalan kesimlerinde UDGP’ na uygun olarak Milli Park Müdürlüğü tarafından yazılı izne bağlanmaksızın, sabit veya seyyar yapılaşma ile seyyar motorlu veya motorsuz araçlarla ticari veya gayri ticari faaliyette bulunulamaz.

Yapıların Yıkılması

Madde 12 — Milli Park alanındaki Eceabat yerleşme alanı ve köy yerleşik alanları dışında yapılan;

a) Kanun hükümlerine ve UDGP karar ve hükümlerine aykırı olarak yapılan her türlü yapı ve tesisler,

b) Köy yerleşik alanları dışındaki inşaat ruhsatı olmayan yapı ve tesisler,

c) Yapı ve tesisin inşaat yapım ruhsatı ve eklerine ve yapı esaslarına aykırı yapılmış bölümleri,

d) Yapı ve tesisler için kullanma izni verildikten sonra, yapı ve tesis projelerine aykırı olarak yapılan değişiklikler ve ilave kısımlar,

e) 21.07.1983 tarih ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu hükümlerine aykırı olarak yapıldığı ilgili Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulunca tespit edilen yapı ve tesislerden

a, b ve e bendlerinde sayılan yapı ve tesislerin Kanuna aykırılığı tespit edildiğinde, Milli Park Müdürlüğünce gerekli yıkım kararı alınarak karar, yapı yerine asılmak suretiyle yapı sahibine tebliğ edilmiş sayılır. Bu tebligatın bir nüshası da muhtara bırakılır. Verilen 30 günlük süre sonunda sahibi tarafından yıkılmayan yapılar Milli Park Müdürlüğünce yıkılır veya yıktırılır. Yıkım için gerektiğinde, Milli Park Müdürlüğü ilgili Mülkî İdari Amirliğine başvurarak yardım isteyebilir. Mülkî Amir devlet zabıtası ve imkanlarından faydalanmak suretiyle izinsiz yapıları yıktırır ve yıkım masrafları ise Milli Park Müdürlüğünce yapı sahibinden tahsil edilir.

c ve d bendlerinde sayılan, ruhsat ve eklerine aykırı olarak yapılan, iskan edilmiş veya edilmemiş olan yapıların o andaki inşaat durumu Milli Park Müdürlüğü ve Valilikçe müştereken tespit edilir ve yapı Valilikçe mühürlenerek inşaat derhal durdurulur.

Durdurma, yapı tatil zaptının yapı yerine asılmasıyla yapı sahibine tebliğ edilmiş sayılır. Bu tebligatın bir nüshası da muhtara bırakılır.

Bu tarihten itibaren en çok bir ay içinde yapı sahibi yapısını ruhsata uygun hale getirerek, Valilikten mührün kaldırılmasını ister.

Ruhsata aykırılık olan yapıda, bu aykırılığın giderilmiş olduğu ve yapının ruhsata uygunluğu inceleme sonucunda tespit edilmesi durumunda, mühür Valilikçe kaldırılır ve inşaatın devamına izin verilir.

Aksi takdirde, 3194 sayılı İmar Kanununun 32 nci maddesi gereğince ruhsat iptal edilir, ruhsata aykırı yapılan yapıların bir ay içerisinde tahliye edilmesi veya yıkılması konusu Milli Park Müdürlüğünce yazılı olarak yapı sahibine bildirilir. İdarenin bu isteğinin yerine getirilmemesi durumunda, hiçbir karar alınmasına lüzum kalmaksızın yapı, Milli Park Müdürlüğünce yıkılır veya yıktırılır. Yıkım için gerektiğinde Müdürlük ilgili Mülkî Amirliğine başvurarak yardım isteyebilir. Mülkî Amir devlet zabıtası ve imkanlarından faydalanmak suretiyle izinsiz yapıları yıktırır ve yıkım masrafları ise idare tarafından yapı sahibinden tahsil edilir.

Yapı Kullanma İzni

Madde 13 — Yapı ruhsatı alınarak yapı tamamen bittiği takdirde tamamının, kısmen kullanılması mümkün kısımları tamamlandığı takdirde bu kısımlarının kullanılabilmesi için inşaat ruhsatını veren Valilikten yapı kullanma izninin alınması mecburidir. Mal sahibinin Valiliğe müracaatı üzerine, yapının ruhsat ve eklerine uygun olduğu ve kullanılmasında teknik olarak mahzur görülmediğinin tespiti gerekir. Yapı kullanma izninin verilebilmesi için altyapıya ilişkin tesislerin tamamlanması zorunludur.

Kullanma İzni Alınmamış Yapılar

Madde 14 — Kullanma izni alınmayan veya Valilikçe kullanma izni verilmeyen yapılar, izin alınıncaya kadar elektrik, telefon, su ve kanalizasyon hizmetlerinden ve tesislerinden faydalandırılmazlar. Ancak kullanma izni alan bağımsız bölümler bu hizmetlerden istifade ettirilir.

İzin ve İrtifak

Madde 15 — Milli Parkta Kanun hükümlerine uygun olarak yapılacak UDGP’ nında ve Uygulama İmar Planlarında belirtilen yapı ve tesislerin dışındaki alt yapı ve üst yapı tesislerine izin ve irtifak hakkı verilmez. UDGP’nında belirtilen yapı ve tesisler için verilecek izin ve irtifak uygulamaları 2873 sayılı Milli Parklar Kanunu hükümleri ve ilgili mevzuat çerçevesinde yürütülür.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Son Hükümler

Geçici Madde 1 — Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce yürürlükteki Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı UDGP na, ilgili mevzuata ve 28.07.1981 tarihli Eceabat (Gelibolu Yarımadası) 1/25000 ölçekli Çevre Düzeni Nazım İmar Planına aykırı olarak yapılmış yapı ve tesislerle ilgili olarak, 3194 sayılı İmar Kanunu hükümlerine göre Valilikçe işlem başlatılır, yıkım kararı alınanlar ve yıkım kararı alınacak olanlar dahil yine Valilikçe sonuçlandırılır. Yıkımı kesinleşmiş yapılar 3 (üç) ay içinde, mahkemesi devam edenler ise hukuki neticesinin alınmasından sonra 3 (üç) ay içinde Valilikçe yıktırılır. Sonuçlanan işlemlerden Milli Park Müdürlüğü bilgilendirilir.

Aksine Hüküm Bulunmayan Haller

Madde 16 — Bu Yönetmelikte aksine hüküm bulunmayan hallerde; 2873 sayılı Milli Parklar Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu ve 6831 sayılı Orman Kanununa dayanılarak çıkarılan yönetmeliklere göre işlem yapılır.

Yürürlük

Madde 17 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 18 — Bu Yönetmelik hükümlerini Orman Bakanı yürütür.

—— • ——

Boğaziçi Üniversitesinden :

Boğaziçi Üniversitesi İnsani Gelişme Uygulama ve Araştırma Merkezi (Human Development Research Center) Yönetmeliği

Kuruluş Amacı

Madde 1 — Boğaziçi Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak, toplumların insani gelişmeleri ile ilgili her alanda araştırma ve uygulama yapmak üzere bir İnsani Gelişme Araştırma ve Uygulama Merkezi (bundan sonra Merkez olarak anılacaktır) kurulmuştur. Merkez, İnsani Gelişme konularında en yeni gelişmeleri ve literatürü izleyen, bu gelişmeleri ulusal ve uluslararası akademik ve uygulamacı çevrelerle paylaşan, öncü araştırmalar yapan bir birimdir. Faaliyetlerini aynı zamanda Merkez’in kurucu üyelerinden olan Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Devlet Planlama Teşkilâtı ile işbirliği içinde yürütür.

Görevler

Madde 2 — Merkezin görevleri, 1 inci Maddede belirtilen kuruluş amacına uygun olarak:

a) Araştırma, inceleme, geliştirme ve uygulama yapmak,

b) Ulusal ve uluslararası konferanslar, atelyeler, seminerler düzenlemek,

c) Özel sektöre ve kamu sektörüne insani gelişme konularında danışmanlık yapmak, eğitim faaliyetleri düzenlemek,

d) Faaliyet konularında doğrudan yayın yapmak ve yayınları desteklemek,

e) Yıllık Ulusal İnsani Gelişme Raporları’nın hazırlanmasını koordine etmek,

f) Boğaziçi Üniversitesinde ve diğer eğitim kurumlarında İnsani Gelişme ile ilgili lisans ve lisansüstü dersler geliştirmek.

Organlar

Madde 3 — Merkezin organları şunlardır:

a) Genel Kurul

b) Yönetim Kurulu

c) Danışma Kurulu

d) Merkez Müdürü

Madde 4 — Merkez Genel Kurulu üyeleri Merkez Yönetim Kurulu’nun önerisi ile Rektör tarafından görevlendirilir. Merkezin kurucu üyeleri Yönetmeliğin yayımını müteakip Üniversite Yönetim Kurulunun kararı ve Rektörün onayı ile seçilir ve bunlar ilk Genel Kurulu oluşturur.

Madde 5 — Genel Kurul yılda bir kez olağan olarak toplanır. Genel Kurulun görevleri şunlardır:

a) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve mali raporunu görüşmek ve onaylamak,

b) Merkez faaliyetleri ile ilgili öneriler yapmak,

c) Merkez Yönetim Kurulunu seçmek,

d) Merkez Danışma Kuruluna üye önermek.

Madde 6 — Merkez Müdürü veya Merkez Yönetim Kurulu, gerekli gördükleri durumlarda Merkez Genel Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırabilir.

Madde 7 — Merkez Yönetim Kurulu, Genel Kurul tarafından üç yıllık bir süre ile seçilen iki üye ve Rektör tarafından gene üç yıl için görevlendirilen Merkez Müdüründen oluşur. Yeniden görevlendirilmek/seçilmek mümkündür. Merkez Müdürü ve Yönetim Kurulu üyesi olabilmek için, Boğaziçi Üniversitesinde öğretim elemanı olma koşulu aranır.

Madde 8 —Merkez Yönetim Kurulu en az ayda bir defa toplanır. Başlıca görevleri şunlardır:

a) Bu Yönetmelikle belirlenen amaçlar doğrultusunda Merkez çalışmalarını yürütmek,

b) Merkez Genel Kurulu için üyelik başvurularını görüşerek karara bağlamak,

c) Merkezin yıllık raporlarını hazırlamak,

d) Gerekli çalışma gruplarını ve komisyonları kurmak,

e) Merkez Danışma Kurulu üyelerini atamak.

Madde 9 — Merkez Danışma Kurulu, Merkezin uzun vadeli çalışmalarını yönlendirmek, faaliyetlerini değerlendirmek ve başarısını sağlamak amacıyla tavsiyelerde bulunur. Danışma Kurulu Üyeleri Merkez Yönetim Kurulu tarafından 3 yıl süreyle atanır. Danışma Kurulu’nda Birleşmiş Milletler Kalkınma Programını temsilen en az bir üye görev alır.

Madde 10 — Merkez Müdürü Rektör tarafından üç yıl süreyle görevlendirilir. Başlıca görevleri şunlardır:

a) Merkezi temsil etmek,

b) Merkez çalışmalarının düzenli yürütülmesini sağlamak,

c) Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak,

d) Yönetim Kurulu toplantılarına başkanlık etmek,

Merkez Müdürü, Merkez çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesinden Rektör’e karşı sorumludur.

Yürürlük

Madde 11 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 12 — Bu Yönetmelik hükümlerini Boğaziçi Üniversitesi Rektörü yürütür

—— • ——

Gaziantep Üniversitesinden :

Gaziantep Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Süresi ile Sınav ve Değerlendirme Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin 4 üncü ve 7 nci Maddelerinin Değiştirilmesine ve Yönetmeliğe Geçici Bir Madde Eklenmesine Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 21/7/1999 tarihli ve 23762 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gaziantep Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Süresi ile Sınav ve Değerlendirme Esaslarına İlişkin Yönetmeliğinin 4 üncü maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Hazırlık Eğitimi, Öğretim Süresi ve Şekli

Madde 4 — İngilizce Hazırlık ve Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı Hazırlık Eğitimi, öğretim süresi ve şekli aşağıdaki gibi düzenlenmiştir:

a) Ortak Hususlar

Hazırlık Sınıfında öğrenim süresi 2 yarıyıl olup bu sınıflarda, İngilizce hazırlık eğitimi gerektiren bir lisans programına kabul edilen öğrencilere İngilizce Hazırlık Eğitimi, TMDK lisans öğrenimine kabul edilen öğrencilere ise, TMDK lisans bölümlerine hazırlayıcı temel eğitim uygulanır.

İngilizce hazırlık eğitimi bulunan bir programa kabul edilen öğrencilerin, Yabancı Dil bilgisini tespit için kriterler, Üniversite Senatosunca belirlenir. Belirlenen bu kriterlere göre başarılı olan öğrenciler bunu belgelemeleri halinde, kabul edildikleri lisans programına doğrudan kayıt yaptırırlar.

Öğrenciler dilerlerse, eğitim-öğretim yılı başında verilen Yeterlik Sınavına da girebilirler. Yeterlik Sınavında başarılı olan öğrenciler, kabul edildikleri lisans programına doğrudan kayıt yaptırırlar.

b) İngilizce Hazırlık Eğitimi

Yeterlik Sınavına girmeyen veya girip başarısız olan öğrenciler İngilizce Hazırlık Sınıfına kayıt olurlar. Hazırlık Sınıfı sonunda başarılı olan öğrenciler kabul edildikleri lisans programlarına kayıt hakkını kazanırlar.

Hazırlık Sınıfında başarısız olan öğrenciler, belirtilen koşulları sağlamış olmaları kaydıyla, 6-8 hafta süreli Yaz Okuluna devam edebilirler. Yaz Okuluna katılmak zorunlu değildir. Yaz Okulunun açılıp açılmayacağına ve süresine, Yabancı Diller Bölümünün önerisi üzerine, Üniversite Senatosu tarafından karar verilir. Yaz Okulu sonunda, sadece Yaz Okuluna kayıtlı öğrencilere verilecek sınavda başarılı olan öğrenciler, kabul edildikleri lisans programlarına kayıt hakkını kazanırlar.

Yaz Okuluna katılmayan veya katılıp başarısız olan öğrenciler, öğretim yılı başında Üniversiteye yeni kayıt yaptıran öğrenciler ile birlikte Yeterlik Sınavına girebilirler. Bu sınava girmeyenler veya girip de başarısız olan öğrenciler, Destek Eğitimine devam ederler. Destek Eğitiminin süresi 2 yarıyıldır.

Destek Eğitimine devam eden öğrencilerin lisans programlarına kayıt yaptırabilmeleri için 2 yarıyıl sonunda yapılacak değerlendirmelerde başarılı olmaları gerekir. Başarısız olanlar, yaz okuluna katılabilirler. Yaz okulunda başarısız olan öğrenciler Üniversiteye yeni kayıt yaptıranlarla birlikte son bir kez Yeterlik Sınavına girerler. Bu Yeterlik Sınavında da başarısız olan öğrencilerin Üniversite ile ilişikleri kesilir.

Hazırlık Sınıfı, Destek Eğitimi, Yeterlik Sınavı ve Yaz Okulu sonunda verilen sınavda başarı notu, 100 üzerinden en az 60’tır. Bu not öğrencinin yıl içi sınav ve değerlendirmeleri ile yıl sonu sınavı dikkate alınarak verilir. Yıl içi ve yıl sonu sınav ağırlıkları Yabancı Diller Bölümünce belirlenir.

İngilizce Hazırlık Sınıfı, Destek Eğitimi ve Yaz Okulunda öğrenciler ders ve uygulamalara devam etmek zorundadırlar. Ders ve laboratuarların % 20’den fazlasına, mazeretli dahi olsa katılmayan öğrenciler, o ders ve laboratuarlardan başarısız sayılırlar. Devamsızlık nedeniyle başarısız olan veya yıl sonunda notu 100 üzerinden 40’ın altında olan öğrenciler Yaz Okuluna katılamazlar.

c) Türk Musikisi Devlet Konservatuarı (TMDK) Hazırlık Eğitimi

TMDK Yeterlik Sınavına girmeyen veya girip başarısız olan öğrenciler, TMDK Hazırlık Sınıfına kayıt olurlar. Hazırlık Sınıfı sonunda başarılı olan öğrenciler, kabul edildikleri lisans programlarına kayıt hakkını kazanırlar.

Hazırlık Sınıfında başarısız olan öğrenciler, öğretim yılı başında yeni kayıt yaptıran öğrencilerle birlikte Yeterlilik Sınavına alınırlar. Bu sınava girmeyenler veya girip de başarısız olan öğrenciler, Destek Eğitimine devam ederler. Destek Eğitiminin süresi 2 yarıyıldır.

Destek Eğitimine devam eden öğrencilerin lisans programlarına kayıt yaptırabilmeleri için 2 yarıyıl sonunda yapılacak değerlendirmelerde başarılı olmaları gerekir. Başarısız olanlar, Üniversiteye yeni kayıt yaptıran öğrencilerle birlikte, son bir kez Yeterlik Sınavına girerler. Bu YeterlikSınavında da başarısız olan öğrencilerin Üniversite ile ilişikleri kesilir.

TMDK Hazırlık Sınıfı ve Yeterlik Sınavında başarı notu, 100 üzerinden 70’tir. Bu not öğrencinin yıl içi sınav ve değerlendirmeleri ile yıl sonu sınavı dikkate alınarak verilir. Yıl içi ve yıl sonu sınav ağırlıkları Yüksekokul Kurulunca belirlenir.

TMDK Hazırlık Sınıfı ve Destek Eğitiminde öğrenciler, ders ve uygulamaların % 85’ine devam etmek zorundadırlar. Ders ve uygulamaların % 15’den fazlasına, mazeretli dahi olsa katılmayan öğrenciler, o ders ve uygulamadan başarısız sayılırlar. Devam şartını yerine getirmeyen veya yıl sonu başarı notu % 70’in altında olan öğrenciler başarısız sayılırlar.”

MADDE2 — Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 7 — Bir dersin kredi değeri, o dersin haftalık teorik ve laboratuvar, uygulama veya atölye saatlerinin toplamından oluşur. Ancak bir dersin kredi değeri Sağlık Yüksekokullarında uygulama saatlerinin 1/4’ü, Eğitim Fakülteleri, Fen Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü ve BedenEğitimi ve Spor Yüksekokulunda ise uygulama saatlerinin 1/2’sinin, o dersin teorik saatiyle toplanmasından oluşur.

MADDE3 — Aynı Yönetmeliğe Geçici 5 inci madde eklenmiştir.

Geçici Madde 5 — 2002-2003 eğitim-öğretim yılından önce Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluna kayıt olan öğrencilere, 15 inci maddenin (b) bendi, 2003-2004 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyıl sonu itibariyle uygulanır.”

Yürürlük

MADDE4 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 5 — Bu Yönetmelik hükümlerini Gaziantep Üniversitesi Rektörü yürütür.

—— • ——

Gaziantep Üniversitesinden :

Gaziantep Üniversitesi Öğrenci Kayıt Kabul İşleri Yönetmeliğinin 5 inci Maddesinin Değiştirilmesine Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 28 Ocak 1989 tarihli ve 20063 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gaziantep Üniversitesi Öğrenci Kayıt Kabul İşleri Yönetmeliğinin 5 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 5 — Üniversitenin hazırlık sınıfı ile Meslek Yüksekokulu ve lisans programının birinci sınıflarına Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından düzenlenen Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınav sonuçlarına göre öğrenci alınır. Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluna, ÖSYM birinci basamak sonuçları ve ön kayıt-özel yetenek sınavlarına göre öğrenci alınır. Yabancı uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulu kararları ve Senatoca kabul edilen ilkeler çerçevesinde alınmaları mümkündür.”

Yürürlük

MADDE 2 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 3 — Bu Yönetmelik hükümlerini Gaziantep Üniversitesi Rektörü yürütür.

—— • ——

Gaziantep Üniversitesinden :

Gaziantep Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı (TMDK) Lisans Eğitim-Öğretim, Sınav ve Değerlendirme Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 18/7/1995 tarihli ve 22347 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gaziantep Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı (TMDK) Lisans Eğitim-Öğretim, Sınav ve Değerlendirme Esaslarına İlişkin Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 2 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 3 — Bu Yönetmelik hükümlerini Gaziantep Üniversitesi Rektörü yürütür.

—— • ——

Gaziantep Üniversitesinden :

Gaziantep Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Lisans Eğitim-Öğretim, Sınav ve Değerlendirme Yönetmeliğinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 22/10/1998 tarihli ve 23501 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gaziantep Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Lisans Eğitim-Öğretim, Sınav ve Değerlendirme Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 2 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 3 — Bu Yönetmelik hükümlerini Gaziantep Üniversitesi Rektörü yürütür.

—— • ——

Trakya Üniversitesinden :

Trakya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 14 üncü Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 3/3/1997 tarih ve 22922 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Trakya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 14 üncü maddesinin (c) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 2 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 3 — Bu Yönetmelik hükümlerini Trakya Üniversitesi Rektörü yürütür.

Sayfa Başı


Genelge

Başbakanlıktan :

Genelge

2002/52

Ülkemizde uygulanmakta olan ekonomik program çerçevesinde kamu yatırımlarının disiplin altına alınması amacıyla genel bütçeli daireler, katma bütçeli idareler, kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıkları, bütçenin transfer tertibinden yardım alan kuruluşlar, özel bütçeli kuruluşlar, özelleştirme kapsam ve programına alınmış hisselerinin yarısından fazlası kamuya ait olan özel hukuk hükümlerine tabi kuruluşlar, fonlar, döner sermayeler, kamu bankaları, kanunlarla veya kanunların verdiği yetkiye dayanılarak kurulan kurul ve kurumlarda aşağıdaki tedbirlerin alınması uygun görülmüştür.

Söz konusu kurum ve kuruluşların kendi bütçeleri veya tasarruflarındaki diğer kaynaklardan yürüttükleri 2002 yılı yatırım programında yer alan yıllık veya yıllara sari projelerle (kanunlarla veya kanunların verdiği yetkiye dayanılarak kurulan kurul ve kurumlarda ilgili karar organı kararıyla yürütülecek projeler dahil) ilgili olarak;

1 — Bu Genelgenin yayımı tarihinden önce ilanları yapılmış olan ihalelere ilişkin iş ve işlemler durdurulacaktır.

2 — Yürürlükte bulunan Tasarruf Tedbirleri kapsamında önceden uygun görüş veya izin alınmış olan işlerden ita amirince onaylanmış olsa da ilgili müteahhit veya müşteri ile sözleşmeye bağlanmamış olanlar sonuçlandırılmayacaktır.

3 — Finansmanının tamamı veya yarıdan fazlası yabancı ülke, banka ve kurumlarla veya uluslararası kuruluşlarla yapılmış veya yapılacak anlaşmalara göre sağlanacak projeler ile iç ve dış güvenlik ve istihbarat hizmetlerinin yürütülmesi açısından zorunlu işler bu Genelgenin kapsamı dışındadır.

4 — Bu Genelge kapsamında olmakla birlikte ülkemiz için hayati önemi haiz ve beklemeye tahammülü olmayan projelerle ilgili ihale işlemleri bağlı/ilgili/ ilişkili bakandan izin alınmak suretiyle gerçekleştirilecektir.

Bilgilerini ve gereğini önemle rica ederim.

Abdullah GÜL

Başbakan     

Sayfa Başı


Tebliğler

—— • ——

Hazine Müsteşarlığından :

Karayolu Motorlu Araçlar Mali Sorumluluk Sigortası Branşının Tesisi Hakkında Tebliğ

Madde 1 — Bu Tebliğ, 7397 sayılı Murakabe Kanunu’nun 7 nci maddesinin ikinci fıkrasına istinaden hazırlanmıştır.

Madde 2 — Karayolu Motorlu Araçlar Mali Sorumluluk Sigortası Branşı, yeni bir branş olarak tesis edilmiştir.

Madde 3 — Bu Tebliğ 1/1/2003 tarihinde yürürlüğe girer.

Madde 4 — Bu Tebliğ hükümlerini Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan yürütür.

—— • ——

Sayfa Başı


DÜZELTME

5/9/2002 tarihli ve 24867 sayılı Resmî Gazete’de aslına uygun olarak yayımlanan, Bartın Valiliği Mahalli Çevre Kurulu’nun 42 sayılı Kararı’nın, son sayfasının (Resmî Gazete Sayfa : 8) sondan ikinci satırında “Oy birliği ile karar verilmiştir.” şeklinde yer alan ibare; Bartın Valiliğinin 6/11/2002 tarihli ve B.19.4.İÇM.2.74.00.00/899 sayılı yazısı üzerine, “Oy çokluğu ile karar verilmiştir.” olarak düzeltilmiştir.

Sayfa Başı