Başbakanlık

Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır

 Kuruluş : 7 Ekim 1920

10 Mayıs 2003

CUMARTESİ

Sayı : 25104

Å ÖNCEKİ

SONRAKİ

Æ

YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Atama Kararları

— Milli Eğitim ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlıklarına Ait Atama Kararları

Sınır Tespit Kararı

— Sınır Tespitine Dair Bir Adet Karar

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Kararı

— Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kuruluna Ait Bir Adet Karar

Yönetmelikler

— Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı Planlama Uzman Yardımcılığı Eleme ve Giriş Sınavı ile Planlama Uzmanlığı Yeterlik Sınavı Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik

— Yargıtay Personelinin Görevde Yükselme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik

Tebliğler

— Sigorta Murakabe Kanununa İlişkin 8 Sayılı Tebliğ

— İthalatta Gözetim ve Korunma Önlemlerine İlişkin Tebliğ (No: 2003/6),

 

YARGI BÖLÜMÜ

Anayasa Mahkemesi Kararı

— Anayasa Mahkemesinin E: 2003/31, K: 2003/3 (Yürürlüğü Durdurma) Kararı


YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Atama Kararları

Milli Eğitim Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2003/4113

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3600 ek göstergeli Bakanlık Müşavirliğine, İbrahim ER’in atanması 657 sayılı Kanunun 59, 71 ve 76 ncı maddeleri ile 2451 sayılı Kanunun 2 nci maddesi gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Milli Eğitim Bakanı yürütür.

9 Mayıs 2003

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Recep Tayyip ERDOĞAN                Doç. Dr. H. ÇELİK

         Başbakan                                   Milli Eğitim Bakanı

—— • ——

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2003/4215

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 3600 ek göstergeli Elektrik Üretim A.Ş. Genel Müdür Yardımcılığına, Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürlüğü Başuzmanı Servet ÜST’ün atanması,

657 sayılı Kanunun 74 üncü maddesi ile 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 5 inci maddesi gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı yürütür.

9 Mayıs 2003

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Recep Tayyip ERDOĞAN                        Dr. M. H. GÜLER

          Başbakan                              Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı

—— • ——

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığından :

Karar Sayısı : 2003/4270

1 — Açık bulunan 1 inci derece kadrolu ve + 6400 ek göstergeli Türkiye Elektrik Ticaret ve Taahhüt A.Ş. Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanlığına, Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Hacı Duran GÖKKAYA’nın atanması,

657 sayılı Kanunun 74 üncü maddesi, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 6 ncı maddesi ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 5 inci maddesi gereğince uygun görülmüştür.

2— Bu Kararı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı yürütür.

9 Mayıs 2003

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

 

Recep Tayyip ERDOĞAN                        Dr. M. H. GÜLER

          Başbakan                              Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı

Sayfa Başı


Sınır Tespit Kararı

 

İçişleri Bakanlığından:

Karar Sayısı : 2003/4287

1 — Gümüşhane İli Merkez İlçesi Merkez Bucağına bağlı Kızılca Köyü ile Köse İlçesi Merkez Bucağına bağlı Subaşı Köyü arasında kalan iki ilçe arası sınırın, özel krokisinde de gösterildiği üzere,

"2322 rakımlı Taşlıburun Tepesinden başlayarak buradan kuzeydoğu istikametinde bulunan Ayıkıran Sırtını takiben kuzey istikametindeki Yayla Dere ile Çat Derenin kesiştiği noktaya çekilen hat, buradan kuzeyde bulunan 2064 rakımlı Ömer Tepeye çekilen düz hat, buradan da kuzeydoğu istikametinde bulunan 2191 rakımlı Diktaş Tepesinde son bulan hat" olarak belirlenmesi,

5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 2 nci maddesinin (B) ve (D) bentlerine göre uygun görülmüştür.

2 — Tarafların karşı taraf sınırı içinde kalan genel ve özel hakları saklıdır.

3 —Bu Kararı İçişleri Bakanı yürütür.

8 Mayıs 2003

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

 

Recep Tayyip ERDOĞAN                   A. AKSU

          Başbakan                                İçişleri Bakanı

Sayfa Başı


Sayfa Başı


Yönetmelikler

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcılığından :

Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı Planlama

Uzman Yardımcılığı Eleme ve Giriş Sınavı ile Planlama

Uzmanlığı Yeterlik Sınavı Yönetmeliğinde

Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik

MADDE 1 — 24/8/2001 tarihli ve 24503 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı Planlama Uzman Yardımcılığı Eleme ve Giriş Sınavı ile Planlama Uzmanlığı Yeterlik Sınav Yönetmeliğinin 3 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 3 — Bu Yönetmelik, 19/6/1994 tarihli ve 540 sayılı Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 33 üncü maddesi ile 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır."

MADDE 2 — Aynı Yönetmeliğin 4 üncü maddesindeki "KMS: Kurumlar İçin Merkezi Eleme Sınavını" ifadesi "KPSS: Kamu Personeli Seçme Sınavını", olarak değiştirilmiştir.

MADDE 3 — Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 5 — Müsteşarlıkta görevlendirilecek Planlama Uzman Yardımcısı adayları eleme sınavı, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre ÖSYM Başkanlığı tarafından yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)’dır."

MADDE 4 — Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Planlama Uzman Yardımcısı adayları için açılacak sınavlar, kadro ve ihtiyaç durumuna göre Müsteşarlık tarafından uygun görülecek zamanlarda ve öğrenim dallarında yapılır. Müsteşarlık, öğrenim dalları itibariyle belirleyeceği uzman yardımcılığı kontenjanlarına giriş sınavı için, KPSS eleme sınavı sonucunda aldıkları puan türleri, taban puanları ve sınavda alınan başarı derecelerini göz önüne almak suretiyle çağırılacak aday sayısını tespit ederek giriş sınavı duyurusuyla ilan eder. Ancak, giriş sınavına çağrılacak aday sayısı açıktan atama izni alınmış kadro kontenjanının yirmi katından fazla olamaz."

MADDE 5 — Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 7 — Giriş sınavına katılma şartları, açıktan atama izni alınmış kadro ve pozisyonların sayısı, sınıf, unvan ve dereceleri, öğrenim dalları ve kontenjanları, KPSS puan türleri ve asgari puanlar veya puan sıralamasına göre kaç adayın çağrılabileceği, son müracaat tarihi ile müracaat yeri, başvuruda istenecek belgeler, giriş sınavının yeri, zamanı, içeriği ve değerlendirme yöntemi, müracaat süresinin bitiminden en az on beş gün önce Resmi Gazete’de ve Türkiye genelinde günlük olarak yayımlanan tirajı en yüksek ilk beş gazeteden en az birinde yayımlanır."

MADDE 6 — Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin (d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"d) En az dört yıllık yüksek öğretim kurumlarının veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarının Müsteşarlıkça belirlenen ve sınav duyurusunda ilan edilen bölümlerinden lisans veya lisans üstü eğitim görmüş olmak,"

"Eleme sınavının Müsteşarlığın belirlediği yabancı dil alanında yapılan testlerinde Müsteşarlıkça belirlenen ve ilan olunan asgari puanı alma başarısını gösterememiş adaylar giriş sınavına kabul edilmezler."

MADDE 7 — Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi ile ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"c) KPSS Sonuç Belgesi aslı veya tasdikli sureti,"

"Yukarıda sayılan belgelerin Personel Dairesi Başkanlığına en geç sınav ilanında belirtilen tarih ve saatte teslim edilmesi şarttır. Bu belgeler aslı ibraz edilmek kaydıyla suretleri Personel Dairesi Başkanlığınca tasdik edilebilir. Postadaki gecikmeler dikkate alınmaz. Sınav başvurularına ilişkin olarak yapılan itirazlar, Genel Sekreterlikçe belirlenen üç kişilik bir komisyon tarafından yedi gün içinde sonuçlandırılır."

"Yönetmelik hükümlerine göre giriş sınavına katılabilecekler belirlenerek isimleri DPT ilan panosunda ve internet sitesinde ilan edilir. Ancak, bu hükme göre sınava katılabileceği tespit edilmiş olup isimleri ilan olunan adaylardan, daha sonra sınava katılma şartlarını taşımadığı tespit edilenler, giriş sınavına alınmaz. Bunlardan sınava girmiş olanların sınavları da geçersiz sayılır."

MADDE 8 — Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 11 — Giriş Sınavı Kurulu, Genel Sekreterin önerisi ve Müsteşarın onayı ile belirlenen bir başkan ve altı üyeden teşekkül eder. Ayrıca Müsteşarca 6 yedek üye seçilir. Giriş Sınavı Kurulu başkanı ve üyeleri, Daire Başkanlığı ve daha üst seviyedeki Müsteşarlık yöneticileri ile Müşavirler ve Planlama Uzmanları arasından seçilir. Yüksek öğretim kurumu öğretim üyeleri arasından da Giriş Sınav Kurulu üyesi seçilebilir."

MADDE 9 — Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Yazılı sınav yapılması halinde başarı notu yüz puan üzerinden en az yetmiştir. Giriş Sınav Kurulu veya sınavı yapan kurum sınav sorularını hazırlar, sınavın yapılmasını sağlar ve sınav sorularının cevaplarını değerlendirir. Yazılı sınavda yetmiş puanın üzerinde not almak şartıyla başarılı olan adaylar sözlü sınava çağrılır."

MADDE 10 — Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 13 — Genel Sekreterlik eleme sınavı sonucu ile yazılı ve sözlü veya yalnızca sözlü sınav sonuçlarının aritmetik ortalamasını almak suretiyle adayların Uzman Yardımcısı adaylığı nihai başarı derecelerini tespit ederek öğrenim dalları itibariyle sıralamaya tabi tutar. 70 puan üzerinden not alan adaylar başarılı sayılır; öğrenim dallarına göre ilan edilen boş kadro sayısı kadar adayın ataması sınavda aldıkları başarı puanı sıralamasına göre yapılır."

MADDE 11 — Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 14 — Genel Sekreterlik sınavın nihai sonucunu kendisine bildirildiği tarihten itibaren on gün içinde ilan eder. Sınav sonuçları, kazanan adayların adresine ayrıca yazılı olarak bildirilir."

MADDE 12 — Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesinin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Giriş sınavı sonucunda atanarak göreve başlatılan Planlama Uzman Yardımcıları on beş gün içinde Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı ve ÖSYM’ye bildirilir."

MADDE 13 — Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 16 — Planlama Uzman Yardımcılığı kadrolarına atananlar, konuları ve uygulama esas ve yöntemleri Müsteşarlık Birimlerinin görüşleri alınarak Genel Sekreterlikçe belirlenen intibak eğitimi programına katılmak zorundadırlar.

Planlama Uzman Yardımcıları, Planlama Uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri ve mesleki değerleri kazanmaları amacıyla Genel Sekreterlik ve çalıştıkları birim tarafından düzenlenecek hizmet içi eğitim programına tabi tutulurlar.

Ancak, Planlama Uzman Yardımcılarının eğitim, öğretim, staj, araştırma ve inceleme gibi maksatlarla yurt dışına gönderilmesi, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı Elemanlarının Eğitim Amacıyla Yurtdışına Gönderilmesinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerine tabidir."

MADDE 14 — Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Uzman Yardımcısı, tez konusunun çalıştığı birim tarafından uygun bulunmaması halinde, en geç iki ay içinde yeni bir konu belirleyerek onaya sunar. Bu konunun da uygun bulunmaması halinde, Uzman Yardımcısı için yeni bir tez konusu Yeterlik Sınav Kurulunca belirlenir."

MADDE 15 — Aynı Yönetmeliğin 20 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 20 — Uzman Yardımcısı tezini, tez konusunun Genel Sekreterliğe bildirildiği tarihten itibaren en geç bir yıl içinde hazırlar. İlgilinin önceden Genel Sekreterliğe yazılı olarak talepte bulunması kaydıyla, bu bir yıllık süreye, bir ay veya daha uzun müddet yurt dışında geçen süreler, askerlik, uzun süreli hastalık gibi zorunlu nedenlerle alınan ücretsiz izinler dolayısıyla geçirilen süreler dahil edilmez.

Süresi zarfında tezini hazırlayan Uzman Yardımcısı, Sınav Kurulu Başkan ve üye sayısından üç fazla sayıda çoğaltılmış tez nüshasını, Genel Sekreterliğe iletilmesini sağlamak üzere Yeterlik Sınavından en az iki ay önce Birim amirine vermek zorundadır. Birim amiri teslim aldığı tez nüshalarını 10 gün içerisinde Genel Sekreterliğe intikal ettirir.

Tezini süresi içinde Birim amirine teslim eden Uzman Yardımcısı, Yeterlik Sınavına girmeye hak kazanır. Tez konusu Genel Sekreterliğe bildirilmiş olmakla birlikte geçici veya sürekli görevle yada eğitim amacıyla yurtdışında bulunması yahut geçerli bir mazereti sebebiyle tezini süresi içinde teslim edemeyen veya tezini teslim edip de Yeterlik Sınavına giremeyen Uzman Yardımcıları talep ettikleri takdirde daha sonra yapılacak başka bir Yeterlik Sınavına girebilirler. Ancak yukarıda belirtilen mazeretleri olan Uzman Yardımcıları görevini aksatmayacak bir durumda ise kendi imkanlarını kullanmak kaydıyla katılmaya hak kazandıkları ilk Yeterlik Sınavına katılabilirler.

Genel Sekreterlik, Yeterlik Sınavına girmeye hak kazanmış Uzman Yardımcısının tezini Planlama Uzmanlığı Yeterlik Sınav Kuruluna teslim eder."

MADDE 16 — Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Yeterlik Sınav Kurulu, Başkan dahil, en az beş kişi ile toplanır. Başkanın katılamadığı durumlarda, Kurulun teşekkülüne ilişkin Müsteşarlık Onayındaki sıralamaya göre asıl üyelerden biri Kurula başkanlık eder."

Yürürlük

MADDE 17 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 18 — Bu Yönetmelik hükümlerini Devlet Planlama Teşkilatının bağlı olduğu Bakan yürütür.

—— • ——

Yargıtay Başkanlığından:

Yargıtay Personelinin Görevde Yükselme

Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılması

Hakkında Yönetmelik

MADDE 1 — 27/3/2002 tarihli ve 24708 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yargıtay Personelinin Görevde Yükselme Yönetmeliğinin 6 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 6 — Bu Yönetmelik kapsamında bulunan personelin, görevde yükselme niteliğindeki atamalarının yapılabilmesi için, atama yapılacak görevlere yetiştirilmek amacıyla ortak ders konularında günde 7 saati geçmemek üzere en az (30) saat, kurumsal konularda en az (45) saat olmak üzere toplam 75 saat düzenlenecek "Görevde Yükselme Eğitimi Programı"nın tamamına katılmaları gerekir.

Görevde yükselme eğitimine alınacak personelin, hepsi en az olumlu olmak koşuluyla son üç yıllık sicil notu ortalamasının (76) puandan aşağı olmaması gerekir."

MADDE 2 — Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin birinci, ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Yargıtay Başkanlığı, personelini bir üst göreve hazırlamak amacıyla, bütün personele, atama yapılacak boş kadroların sınıfını, unvanını, derecesini ve adedini eğitim tarihinden en az (1) ay, eğitimin yeri ve zamanını ise en az (15) gün önce bildirir. Bu görevler için gerekli olan öğrenim düzeyi, hizmet süresi, sicil ve disiplin niteliklerine sahip personeli görevde yükselme eğitimine alır.

Ancak, bu eğitime alınacakların sayısı, atama yapılacak boş kadro sayısının iki katını geçemez. Eğitime alınacakların sayısı boş kadro sayısının iki katını geçtiği takdirde, sınav kurulu tarafından öğrenim düzeyi, hizmet süresi, sicil, disiplin ve benzeri nitelikleri gözönünde tutularak düzenlenen EK-1’deki Değerlendirme Formunda gösterilen puanlamaya uyularak ve bu forma göre değerlendirilmek suretiyle, toplam puanı en fazla olandan başlamak üzere kadro sayısının iki katı personel belirlenerek eğitime alınır. Boş kadro sayısının iki katından az istekli bulunması halinde ise, durumu uygun olan bütün personelin eğitime katılması sağlanır.

Daha önce görevde yükselme eğitimine katıldığı halde görevde yükselme sınavında başarılı olamayanlar ile bu sınava katılmayan veya başarılı olup da bir sonraki sınava kadar atanmamış olan personelin, aynı veya benzer görev unvanları için düzenlenecek müteakip görevde yükselme sınavına katılabilmeleri için, bu unvanlarla ilgili düzenlenecek görevde yükselme eğitimine alınmaya ilişkin bütün usul ve esaslara tabidir."

MADDE 3 — Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"Ortak konuları (a), (b), (c), (d), (e) ve (f) bentlerini kapsayan ders notlarının, eğitim süreci içinde isteyen personel tarafından temin edilmesi sağlanır. Atanılacak görevin alanı ve niteliği ile ilgili konular Kurumca hazırlanarak eğitime katılanlara verilecek ve birer örneği de sınavdan önce Devlet Personel Başkanlığı ile soruların hazırlanması amacıyla sınavı yapacak kuruma gönderilir."

MADDE 4 — Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 13 — Yapılan sınav sonunda başarılı bulunanlar arasından, sınavdaki başarı sıralamasına göre boş kadro sayısı kadar atama yapılır. Başarı notunun aynı olması halinde ataması yapılacak personel EK-1 Formundaki puanlama esas alınarak tespit edilir. Sınav sonuçları aynı görev için yapılacak bir sonraki sınava kadar geçerlidir.

Görevde yükselme eğitimi ve sınavı sonucunda başarılı olanlar ile başarılı olanlardan durumlarına uygun kadrolara atananlara ilişkin EK-2’deki Görevde Yükselme Formu doldurularak, her yılın Haziran ve Aralık ayı içerisinde Devlet Personel Başkanlığına gönderilir."

MADDE 5 — Bu Yönetmeliğe EK-1 Değerlendirme Formu ve EK-2 Görevde Yükselme Formu eklenmiştir.

Yürürlük

MADDE 6 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 7 — Bu Yönetmelik hükümlerini Yargıtay Birinci Başkanı yürütür.

 

Sayfa Başı


Tebliğler

Devlet Bakanlığından :

Sigorta Murakabe Kanununa İlişkin

8 Sayılı Tebliğ

7397 sayılı Sigorta Murakabe Kanununun 539 sayılı K.H.K. ile değişik 2 nci maddesinin yedinci fıkrasına istinaden aynı maddenin 2 nci fıkrasının (c) bendinde belirtilen asgari ödenmiş sermaye miktarı 10.3 trilyon Türk Lirasına yükseltilmiştir.

Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

—— • ——

Sayfa Başı


YARGI BÖLÜMÜ

Anayasa Mahkemesi Kararı

Esas Sayısı : 2003/31

Karar Sayısı : 2003/3 (Yürürlüğü Durdurma)

Karar Günü : 8.5.2003

YÜRÜRLÜĞÜN DURDURULMASI İSTEMİNDE BULUNAN : Türkiye Büyük Millet Meclisi Anamuhalefet (Cumhuriyet Halk) Partisi Grubu Adına Grup Başkanvekili Oğuz OYAN

YÜRÜRLÜĞÜN DURDURULMASI İSTEMİNİN KONUSU : 3.4.2003 günlü, 4839 sayılı “Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”un

1- 1. maddesiyle 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu’nun 14. maddesinin (a) fıkrasında yapılan değişikliğin,

2- 2. maddesiyle değiştirilen 5434 sayılı Kanun’un 40. maddesinin birinci fıkrası ile (a) ve (d) bentlerinin,

3- 6. maddesiyle 5434 sayılı Kanun’un Geçici 139. maddesine eklenen fıkraların,

4- 7. maddesiyle 5434 sayılı Kanun’a eklenen Geçici 213. maddesinin,

5- 8. maddesiyle 5434 sayılı Kanun’a eklenen Geçici 214. maddesinin,

6- 9. maddesinin,

Anayasa’nın 2., 5., 7., 10., 13., 48., 49., 60., 128. ve 140. maddelerine aykırılığı savıyla iptalleri ve yürürlüklerinin durdurulmasına karar verilmesi istemidir.

I- YÜRÜRLÜĞÜN DURDURULMASI İSTEMİNİN GEREKÇESİ

17.4.2003 günlü dava dilekçesinde, 3.4.2003 günlü, 4839 sayılı “Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”un, dava konusu kurallarının Anayasa’ya aykırılığı ve uygulanmaları durumunda giderilmesi olanaksız zararların doğabileceği ileri sürülerek yürürlüklerinin durdurulmasına karar verilmesi istenilmiştir.

II- YÜRÜRLÜĞÜN DURDURULMASI İSTEMİNİN İNCELENMESİ

Yürürlüğün durdurulması istemini de içeren dava dilekçesi ve ekleri, konuya ilişkin rapor, iptali istenilen kurallar, dayanılan Anayasa kurallarıyla, bunların gerekçeleri ve diğer yasama belgeleri okunup incelendikten sonra gereği görüşülüp düşünüldü:

3.4.2003 günlü, 4839 sayılı “Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”un, 2. maddesiyle değiştirilen 5434 sayılı Yasa’nın 40. maddesinin birinci fıkrası ile (a) bendi ve (d) bendinin “(a) bendinde belirtilen görevlere 61 yaşını, ...” bölümünün, 6. maddesiyle 5434 sayılı Yasa’nın Geçici 139. maddesine eklenen ilk fıkranın, 7. maddesiyle 5434 sayılı Yasa’ya eklenen Geçici 213. maddesinin, 8. maddesiyle 5434 sayılı Yasa’ya eklenen Geçici 214. maddesinin Anayasa’ya aykırılığı konusunda güçlü belirtiler bulunduğu ve uygulanmaları halinde doğabilecek sonradan giderilmesi güç veya olanaksız durum ve zararlar dikkate alındığında, esas hakkında karar verilinceye kadar yürürlüklerinin durdurulması gerektiği sonucuna varılmıştır.

4839 sayılı Yasa’nın 1. maddesiyle 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu’nun 14. maddesinin (a) fıkrasında yapılan değişikliğin, 2. maddesiyle değiştirilen 5434 sayılı Yasa’nın 40. maddesinin (d) bendinin kalan bölümünün, 6. maddesiyle 5434 sayılı Yasa’nın Geçici 139. maddesine eklenen ikinci fıkranın ve 9. maddesinin yürürlüklerinin durdurulması isteminin reddine karar verilmesi gerekmiştir.

III- SONUÇ

3.4.2003 günlü, 4839 sayılı “Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”un:

A) 1- 2. maddesiyle değiştirilen 5434 sayılı Yasa’nın 40. maddesinin;

a- Birinci fıkrasının 65 yaşını doldurmayanlar yönünden, Haşim KILIÇ ile Yalçın ACARGÜN’ün “Fıkranın tamamının yürürlüğünün durdurulması halinde kamu düzenini ihlal edecek boyutta hukuksal boşluk doğacağından, 5434 sayılı Yasa’nın sadece 39. ve Geçici 206. maddeleri kapsamında bulunanlar yönünden yürürlüğün durdurulması gerektiği” yolundaki karşıoyları ve OYÇOKLUĞUYLA,

b- (a) bendinin, OYBİRLİĞİYLE,

c- (d) bendinin, “(a) bendinde belirtilen görevlere 61 yaşını, ...” bölümünün, OYBİRLİĞİYLE,

2- 6. maddesiyle 5434 sayılı Yasa’nın Geçici 139. maddesine eklenen ilk fıkranın, OYBİRLİĞİYLE,

3- 7. maddesiyle 5434 sayılı Yasa’ya eklenen Geçici 213. maddenin, OYBİRLİĞİYLE,

4- 8. maddesiyle 5434 sayılı Yasa’ya eklenen Geçici 214. maddenin, OYBİRLİĞİYLE,

Anayasa’ya aykırılığı konusunda güçlü belirtiler bulunması ve uygulanmalarından doğacak sonradan giderilmesi güç veya olanaksız durum ve zararların önlenmesi için ESAS HAKKINDA KARAR VERİLİNCEYE KADAR YÜRÜRLÜKLERİNİN DURDURULMASINA,

B) 1- 1. maddesiyle 8.6.1949 günlü, 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu’nun 14. maddesinin (a) fıkrasındaki “%15” oranını “%16”ya çıkaran değişikliğin, OYBİRLİĞİYLE,

2- 2. maddesiyle değiştirilen 5434 sayılı Yasa’nın 40. maddesinin (d) bendinin kalan bölümünün, OYBİRLİĞİYLE,

3- 6. maddesiyle 5434 sayılı Yasa’nın Geçici 139. maddesine eklenen ikinci fıkranın, OYBİRLİĞİYLE,

4- 9. maddesinin, OYBİRLİĞİYLE,

YÜRÜRLÜKLERİNİN DURDURULMASI İSTEMİNİN REDDİNE,

8.5.2003 gününde karar verildi.

 

 

Başkan

Mustafa BUMİN

Başkanvekili

Haşim KILIÇ

Üye

Samia AKBULUT

 

Üye

Yalçın ACARGÜN

Üye

Sacit ADALI

Üye

Ali HÜNER

 

Üye

Fulya KANTARCIOĞLU

Üye

Ertuğrul ERSOY

Üye

Tülay TUĞCU

 

Üye

Enis TUNGA

Üye

Mehmet ERTEN

 

Sayfa Başı