Başbakanlık

Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır

 Kuruluş : 7 Ekim 1920

23 Temmuz 2003

ÇARŞAMBA

Sayı : 25177

Å ÖNCEKİ

SONRAKİ

Æ

YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

 

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Kararı

— Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kuruluna Ait 1 Adet Karar

 

Yönetmelikler

— 2003/5831 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Müşavirleri Atanma ve Çalıştırma Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

— Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliğinin 18 inci Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik

— Cumhuriyet Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

 

Tebliğ

— Gümüşhane İli Sınırları İçerisinde Orman Yangınlarının Önlenmesi Amacıyla Alınması Gereken Tedbirler Hakkında Karar (No: 2003/6)


YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Kararı

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Başkanlığından :

30.04.2003 tarihi itibariyle 1 inci dereceye yükselip 2802 sayılı Hâkimler ve Savcılar Kanununun 32 nci maddesi uyarınca 30.04.2003 tarihinden geçerli olmak üzere ilk defa birinci sınıfa ayrılma incelemesine tâbi tutulacak olan adlî yargı hâkim ve Cumhuriyet savcıları ile idari yargı hâkimlerinin adlarını belirtir liste aşağıda gösterilmiştir.

Sürelerini bitirdikleri hâlde bu listede adlarını göremeyenler yayım tarihinden itibaren l ay içinde Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kuruluna yazılı başvurmak suretiyle durumlarının incelenmesini isteyebilirler.

 

ADLÎ YARGI

A- HÂKİM SINIFI

Sicil No

Adı ve Soyadı

Görevi

30705

Bayram GÖKHAN

Osmaniye Hâkimi

31434

Makbule ÇAVUŞOĞLU

Gaziantep Hâkimi

32157

Leyla SEZER

Alaşehir Hâkimi

32232

Hanefi KESKİN

Denizli Hâkimi

32234

İlmettin DİRİL

Ayvalık Hâkimi

32259

İlhami DAL

Gebze Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı

32273

Dursun KAYA

Akşehir Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı

32414

Mehmet Atik ARAZ

Gönen Hâkimi

32420

Orhan YALMANCI

Gölhisar Hâkimi olup Bakanlık yetkili Tetkik Hâkimi

32473

Hüseyin ÇOLAK

Yargıtay Tetkik Hâkimi

32484

Mustafa YILMAZ

Kozan Hâkimi

32485

Celal ATAY

Serik Hâkimi

32869

Abdurrahman Serdar GÖKÇE

Erdek Hâkimi

32873

Fatih DELİCE

Sivas Hâkimi

32917

Reşat TAŞDELEN

Yargıtay Tetkik Hâkimi

33558

Selahattin ACAR

Sarıyer Hâkimi

B-SAVCI SINIFI

27740

İsmail Hakkı ÇAVUŞOĞLU

Polatlı Cumhuriyet Savcısı

29367

Erdal URFALI

Ortaca Cumhuriyet Savcısı

32355

Emin AYDİNÇ

Didim Cumhuriyet Savcısı

32871

Altan AYDOĞAN

Mersin Cumhuriyet Savcısı

33378

Mustafa YILDIZ

Afyon Cumhuriyet Savcısı

33434

Ali ERTAN

Adana Cumhuriyet Savcısı

32492

Arslan KESKİN

Bolu Cumhuriyet Savcısı

32235

Cihan ERGÜN

Fatsa Cumhuriyet Savcısı

İDARÎ YARGI

32648

Hasibe Gül YILMAZ

Danıştay Tetkik Hâkimi

32657

Zülküf Zeren AYHAN

Ordu Bölge İdare Mahkemesi Üyesi

32667

Nazlı YANIKDEMİR

Danıştay Tetkik Hâkimi

32673

Muammer TOPAL

Danıştay Tetkik Hâkimi

32680

Hüseyin Ünal KARA

Danıştay Tetkik Hâkimi

32689

Ali Yaşar YURDABAK

Adana İdare Mahkemesi Başkanı

32727

Şaban IŞIK

Danıştay Tetkik Hâkimi

32729

İbrahim Ali USTA

Ankara İdare Mahkemesi Üyesi

32731

Ertuğrul ASLANOĞLU

İstanbul İdare Mahkemesi Üyesi

32742

Mehmet Ali GÜMÜŞ

Danıştay Tetkik Hâkimi

33774

Gül Filiz ERCAN ASLANTAŞ

Danıştay Tetkik Hâkimi

33839

Esat TOKLU

Ankara İdare Mahkemesi Üyesi

32672

Kasım DAVAS

Ankara İdare Mahkemesi Üyesi

32688

Mürteza GÜLER

Danıştay Tetkik Hâkimi

32736

İbrahim ÖZDEMİR

Danıştay Tetkik Hâkimi

Sayfa Başı


Yönetmelikler

Karar Sayısı : 2003/5831

Ekli “Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Müşavirleri Atanma ve Çalıştırma Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”in yürürlüğe konulması; Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcılığı’nın 13/6/2003 tarihli ve 250 sayılı yazısı üzerine, 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayılı Kanunun değişik 30 uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 25/6/2003 tarihinde kararlaştırılmıştır.

 

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Recep Tayyip ERDOĞAN

 

 

 

Başbakan

 

 

 

A.GÜL

A. ŞENER

M. A. ŞAHİN

B. ATALAY

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bakanı

A. BABACAN

M. AYDIN

G. AKŞİT

K.TÜZMEN

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

C. ÇİÇEK

M. V.GÖNÜL

A.AKSU

K.UNAKITAN

Adalet Bakanı

Milli Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

H.ÇELİK

Z.ERGEZEN

H.ÇELİK

B. YILDIRIM

Milli Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskan Bakanı

Sağlık Bakanı V.

Ulaştırma Bakanı

B.YILDIRIM

M. BAŞESGİOĞLU

A. COŞKUN

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı V.

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

M.H.GÜLER

E. MUMCU

O. PEPE

 

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Müşavirleri Atanma ve Çalıştırma Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

Madde 1 — 2/7/2001 tarihli ve 2001/3002 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Müşavirleri Atanma ve Çalıştırma Yönetmeliğinin 5 inci maddesinin (f)bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“f) Ömür boyu hak mahrumiyeti veya olimpiyat ve Dünya şampiyonalarında doping suçundan dolayı ceza almamış olmak.”

Madde 2 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Madde 3 —Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

—— • ——

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından:

Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliğinin 18 inci Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik

MADDE 1 — 18/2/1982 tarihli ve 17609 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliğinin değişik 18 inci maddesinin son fıkrasının son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş olup, bu maddeye aşağıdaki altıncı fıkra eklenmiştir.

" Anabilim veya anasanat, bilim veya sanat dalı başkanlarının seçiminde üçüncü tur sonunda salt çoğunluğun sağlanamaması halinde dördüncü turda da en çok oy alan aday seçilmiş olur."

"Dördüncü turda oyların eşit çıkması halinde beşinci tur oylama yapılır. Bu turda da eşitliğin bozulmaması halinde başkan, eşit oy alanlar arasından yüksekokul müdürü, konservatuar müdürü veya dekan tarafından doğrudan atanır ve atama Rektörlüğe bildirilir."

Yürürlük

MADDE 2 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 3 — Bu Yönetmelik hükümlerini Yükseköğretim Kurulu Başkanı yürütür.

—— • ——

Cumhuriyet Üniversitesinden:

Cumhuriyet Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Amaç ve Kapsam

Madde 1 —2547 sayılı Kanunun 65 inci maddesi gereğince, Üniversitelerarası Kurul tarafından hazırlamış olan; "Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği" ile "Lisansüstü Eğitim Öğretim Enstitülerinin Teşkilat ve İşleyiş Yönetmeliği" esas alınarak hazırlanan bu Yönetmelik Cumhuriyet Üniversitesinde yürütülen lisansüstü eğitim ve öğretimi düzenler. Lisansüstü Eğitim; Yüksek Lisans, Doktora ve sanat dallarında yapılan Sanatta Yeterlik ve Ortaöğretim Alan Öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programlarından oluşur.

Öğrenci Kabulü

Madde 2 —Başvuru: Enstitülerdeki lisansüstü eğitim-öğretim programlarına öğrenci alınıp alınmamasına, eğer alınacaksa kontenjan belirlenmesine anabilim dalı kurullarının görüşü doğrultusunda, ilgili Enstitü Yönetim Kurulu’nca karar verilir. Adaylar, ilanda belirtilen başvuru süresi içinde girmek istedikleri anabilim ve bilim dalını belirten bir dilekçeye, başvuru koşullarında istenen belgeleri ekleyerek, ilgili enstitünün öğrenci işleri bürosuna başvururlar.

Değerlendirme jürisi: Her program ve anabilim dalı için, o anabilim dalı öğretim üyeleri (ilgili anabilim dalında yeterli sayıda öğretim üyesi bulunmaması halinde, en yakın anabilim dalları öğretim üyeleri) arasından, ilgili anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile, üç ya da beş kişilik bir değerlendirme jürisi oluşturulur.

Değerlendirme jürisi, mülakat ve yazılı sınavını yapar, mülakat ve yazılı sınavı sonuç tutanağı ile giriş sınavı için öngörülen katkı payları dikkate alınarak hazırlanan değerlendirme sonuç tutanağını üç gün içinde anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla enstitü müdürlüğüne sunar. Değerlendirme sonuç tutanağı, Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (LES), doktora için Üniversitelerarası Kurul tarafından geçerli sayılan dil sınavları, sanatta yeterlik çalışması için yetenek değerlendirmesi, portfölyo incelemesi ve lisans/yüksek lisans not ortalaması sonuçları, bu Yönetmeliğin ilgili maddelerinde öngörülen katkıları dikkate alınarak hazırlanır. Değerlendirme sonucunda başarılı olan adayların listesi enstitü yönetim kurulu kararı ile kesinleşir ve enstitü müdürlüğü tarafından ilan edilir.

a) Yüksek lisans programlarına başvuru şartları ve değerlendirme: Yüksek lisans programına başvurabilmek için, adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (LES) başvurduğu programa ilişkin olarak ilgili anabilim dalının bildirdiği puan türünde en az 45 standart puanına ve 100 üzerinden 60 ve üzeri ya da eşdeğeri lisans not ortalamasına sahip olmaları gerekir.

Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (LES) standart puanının %50’si, yazılı ve mülakat puanının %25’i ve adayın lisans not ortalamasının %25’i alınarak hesaplanan başarı puanı 100 üzerinden 60 ve üzerinde olan adaylar başarılı sayılır. Ancak 60 puanı aşan aday sayısının ilan edilen kontenjandan fazla olması durumunda puan sıralaması yapılır. Daha yüksek puan alan adaylar başarılı sayılır. Puanların eşitliği halinde Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (LES) puanı daha yüksek olan adaylar başarılı olarak kabul edilir.

Ayrıca eğitim alanında özellikle uygulayıcılara yönelik olmak üzere düzenlenecek Eğitim Bilimlerinin çeşitli dallarında tezsiz yüksek lisans programlarına başvuracak adayların Eğitim Fakültesi lisans programlarından birinden mezun olmuş ve/veya eğitim kurumlarında öğretmen/yönetici, müfettiş veya uzman olarak görev yapıyor olması gerekmektedir.

b) Doktora programlarına başvuru şartları ve değerlendirme: Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya yüksek lisans diplomasına, hazırlık sınıfları hariç en az 10 yarıyıl süreli Tıp, Diş Hekimliği ve Veteriner Fakülteleri diplomasına, Eczacılık ve Fen Fakültesi mezunlarının ise lisans veya Yüksek Lisans derecesine veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmaları, lisansüstü eğitimi giriş sınavından (LES), başvurduğu programın puan türünden yüksek lisans diploması ile başvuranların en az 45, lisans diploması ile başvuranların en az 60 standart puana sahip olmaları ve Üniversitelerarası Kurul tarafından geçerli sayılan dil sınavlarından en az 40 puan almış olmaları, lisanstan mezun olan adayların 100 üzerinden en az 75 ile harfli sisteme göre not verilen üniversitelerden mezun adayların notu BB ve üzerinde olması gerekir. Yabancı dil programlarında doktora yapacak olanların adı geçen sınavlarda ikinci yabancı dilden en az 40 puan almış olmaları zorunludur.

Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (LES) standart puanının %50’si, Üniversitelerarası Kurul tarafından geçerli sayılan dil sınavlarından alınan puanın %10’u, mülakat ve yazılı puanının %20’si, yüksek lisans diploması ile başvuran adaylar için lisans not ortalamasının %10’u ve yüksek lisans not ortalamasının %10’u, lisans diploması ile başvuran adaylar için ise lisans not ortalamasının %20’i alınarak hesaplanan başarı puanı 100 üzerinden 60 ve üzerinde olan adaylar başarılı sayılır. Ancak kazanan aday sayısının ilan edilen kontenjandan fazla olması durumunda daha yüksek puan alan adaylar başarılı sayılır. Puanların eşitliği halinde Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (LES) puanı daha yüksek olan adaylar başarılı olarak kabul edilir.

c) Sanatta Yeterlik programlarına başvuru şartları ve değerlendirme: Sanatta yeterlik çalışmasına başvurabilmek için adayların, bir lisans veya yüksek lisans diplomasına sahip olmaları ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavının (LES) sözel kısmından yüksek lisans diploması ile başvuranların en az 45, lisans diploması ile başvuranların en az 60 standart puanına sahip olmaları, lisans diploması ile başvuran adayların not ortalamasının en az 75, harfli sisteme göre not verilen üniversitelerden mezun olan adayların BB ve üzeri nota sahip olmaları ve yüksek lisans diploması ile başvuran adaylar için Üniversitelerarası Kurul tarafından geçerli sayılan dil sınavlarından en az 40, lisans diploması ile başvuran adaylar için en az 50 puan almış olmaları gerekir.

Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (LES) standart puanının %50’si, Üniversitelerarası Kurul tarafından geçerli sayılan dil sınavlarından alınan puanın %10’u, yetenek değerlendirmesi, portfölyo incelemesi sonucunun % 20’si, mülakat ve yazılı puanının %10’u ve lisans not ortalamasının % 5’i ve yüksek lisans not ortalamasının %5’i, lisans diploması ile başvuran adaylar için ise lisans not ortalamasının % 10 alınarak hesaplanan başarı puanı, 100 üzerinden 60 ve üzerinde olan adaylar başarılı sayılır. Ancak kazanan aday sayısının ilan edilen kontenjandan fazla olması durumunda daha yüksek puan alan adaylar başarılı sayılır. Puanların eşitliği halinde Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (LES) puanı yüksek olan adaylar başarılı olarak kabul edilir.

d) Temel tıp bilimlerinde doktora başvuru şartları ve değerlendirme: Temel Tıp Bilimlerinde doktora programlarına başvurabilmek için Tıp Fakültesi mezunlarının lisans diplomasına, 50 puandan az olmamak koşuluyla temel tıp puanına veya Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavının (LES) sayısal kısmından en az 45 standart puanına sahip olmaları ve Üniversitelerarası Kurul tarafından geçerli sayılan dil sınavlarından en az 40 puan almış olmaları gerekir.

Temel Tıp Puanı, Tıpta Uzmanlık Sınavında (TUS) Temel Tıp Bilimleri 1. bölümünden elde edilen standart puanın 0.7’, Klinik Tıp Bilimleri Testinden elde edilen standart puanın 0.3’ ile çarpılarak toplanması ile elde edilir.

Tıp Fakültesi mezunu olmayanların ise yüksek lisans diplomasına (Diş Hekimliği ve Veteriner Fakülteleri mezunlarının lisans derecesine) sahip olmaları ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavının (LES) sayısal kısmından 45 standart puana sahip olmaları ve Üniversitelerarası Kurul tarafından geçerli sayılan dil sınavlarından 40 puan almış olmaları gerekir.

Tıp Fakültesi mezunlarının Temel Tıp puanının veya Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavı standart puanının (LES) % 50’si, Tıp Fakültesi mezunu olmayanların Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı standart puanının (LES) % 50’si esas alınır. Her iki mezunlar için Üniversitelerarası Kurul tarafından geçerli sayılan dil sınavlarından alınan puanın % 10’u, yazılı ve mülakat puanının % 20’si ve Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği ve Veteriner Fakültesi mezunlarının lisans not ortalamasının % 20’si, diğer mezunların ise yüksek lisans not ortalamasının % 20’si alınır. Bu şekilde yapılacak hesaplama sonucunda 100 üzerinden 60 ve üzerinde puan alan adaylar başarılı sayılır. Kazanan aday sayısının ilan edilen sayıdan fazla olması durumunda daha yüksek puan alan adaylar başarılı sayılır. Puan eşitliği halinde Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (LES) ya da Temel Tıp puanı yüksek olan adaylar başarılı olarak kabul edilir.

e) Farklı lisans programlarından mezun olanlar: Yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik çalışmasına, hangi lisans ve yüksek lisans programlarından mezun olanların başvurabileceği Üniversitelerarası Kurul kararı ile belirlenir. Başvurulan anabilim dalı kurulunun görüşü ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile mezun olduğu programdan başka bir programa da öğrenci kabul edilebilir. Ancak yabancı uyruklu adayların ilgili makamlarca onaylanmış Türkçe Yeterlik Belgesi ile gerekli diplomanın denklik belgesine sahip olması gerekir.

f) İlan: Enstitüler, ilgili anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı doğrultusunda, öğrenci kabul edecekleri lisansüstü programların adlarını, kontenjanlarını, başvuru koşullarını, son başvuru tarihini, istenen belgeleri ve diğer hususları ilan vererek duyurur. Söz konusu ilan her yarıyıl başında öğrenci almak üzere verilebilir.

g) Öğretmen yetiştirme: Alanlarındaki lisansüstü programlara kabul, değerlendirme ve verilecek diplomalara ilişkin usul ve esaslar ile bu programların asgari müşterek dersleri ve uygulamalarına ilişkin esaslar, Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversitelerarası Kurulun görüşü alınarak Yükseköğretim Kurulunca belirlenir.

h) Sınavsız lisansüstü öğretim: Yeni kurulan veya gelişmekte olan üniversitelere veya yüksek teknoloji enstitülerine atanan araştırma görevlileri, üniversite veya yüksek teknoloji enstitüsünün teklifi Öğretim Üyesi ve Araştırıcı Yetiştirme Kurulunun görüşü ve Yüksek Öğretim Kurulunun kararı ile bir başka üniversite veya yüksek teknolojisi enstitüsünde, yeniden, sınav ve değerlendirme yapılmaksızın lisansüstü öğretim yapmak üzere görevlendirilebilirler.

Bu araştırma görevlilerinin tez projeleri kendi üniversite veya yüksek teknoloji enstitülerinin araştırma fonlarından öncelik verilmek suretiyle desteklenir.

Bilimsel Hazırlık Programına Öğrenci Kabulü

Madde 3 —a) Yüksek lisans ve doktora programlarına kayıt yaptıran ve nitelikleri aşağıda belirtilen adaylara eksiklerini gidermek amacıyla ilgili anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla Bilimsel Hazırlık Programı uygulanabilir:

1) Lisans derecesini başvurdukları yüksek lisans veya doktora programından farklı alanlarda almış olan adaylar,

2) Lisans derecesini başvurdukları yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek lisans programı adayları,

3) Lisans veya yüksek lisans derecelerini başvurdukları yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan doktora adayları,

4) Lisans veya yüksek lisans derecesini başvurdukları doktora programından farklı alanda almış olan adaylar.

b) Bilimsel Hazırlık Programına 2 nci maddenin (a) ve (b) bentlerindeki esaslara göre öğrenci kabul edilir.

c) Bilimsel Hazırlık Programında alınan dersler, ilgili lisansüstü programı tamamlamak için gerekli görülen derslerin yerine geçemez. Ancak bilimsel hazırlık programındaki bir öğrenci, ilgili anabilim dalı kurulu kararıyla bilimsel hazırlık derslerinin yanı sıra başvurduğu lisansüstü programdan da dersler alabilir.

d) Bilimsel Hazırlık Programı ile ilgili devam, sınavlar, ders notları, derslerden başarılı sayılma koşulları ve kayıt silme esasları bu yönetmeliğin ilgili maddelerine tabidir. Alınan derslerin herhangi birinden başarısız olma durumunda öğrencinin kaydı silinir.

e) Bilimsel Hazırlık Programında geçirilecek süre en çok bir takvim yılıdır. Bu süre dönem izinleri dışında uzatılamaz. Bu programda geçirilen süre bu yönetmelikte belirtilen yüksek lisans ve doktora programı sürelerine dahil edilmez.

Özel Öğrenci Kabulü

Madde 4 —Bir yükseköğretim kurumu mezunu veya öğrencisi olup, belirli bir konuda bilgisini artırmak isteyenler, ilgili enstitü, anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile lisansüstü derslere özel öğrenci olarak kabul edilebilir. Özel öğrenci statüsünde ders alanlar öğrencilik haklarından yararlanamaz.

Özel öğrencilik için başvurular her yarıyılın başlamasından önce yapılır. Öğrenci, ilgili anabilim dalına yaptığı başvuruda almak istediği dersleri belirtir ve bitirdiği lisans veya lisansüstü diplomasının bir örneği ile lisans ve/veya lisansüstünde aldığı derslere ait bir belgeyi de dilekçesine ekler. Anabilim dalı kurulu başvuruyu uygun bulursa, görüşünü anabilim dalı kurul kararı şeklinde enstitüye önerir. Özel öğrencilik başvuruları enstitü yönetim kurulunca yarıyılın veya ders yılının başlamasından itibaren en geç iki hafta içinde sonuçlandırılır. Özel öğrenci olarak kabul edilenlere durum bir yazı ile bildirilir ve katkı payını yatıran özel öğrencinin ilgili ders/derslere kaydı yapılır. Özel öğrenci statüsünde bir yarıyılda sadece 2 ders alınabilir.

Yatay Geçiş Yoluyla Öğrenci Kabulü

Madde 5 —Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalı kurulunun olumlu görüşü ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili anabilim dalı kurulunun görüşü alınarak enstitü yönetim kurullarınca belirlenen yatay geçiş kontenjanları ilan verilerek duyurulur. Tezli ve tezsiz yüksek lisans programları arasında yatay geçiş yapılıp yapılmayacağına ilgili anabilim dalı kurulu önerisi üzerine enstitü yönetim kurulu karar verir.

Teze başlamış öğrenci yatay geçiş yoluyla enstitüye kayıt yaptıramaz. Derslerini tamamlamış ve tez aşamasına gelmiş ancak tez çalışmasına ayrılacağı enstitüde başlamamış olan öğrencilerin yatay geçiş yapmaları, ilgili anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile mümkün olabilir.

Yatay geçiş yapacak öğrencinin; 2 nci maddede öngörülen koşulları sağlaması, kayıtlı bulunduğu enstitüde almış olduğu derslerin tümünü başarmış olması ve aldığı derslerden genel not ortalamasının yüksek lisans için yüz üzerinden en az 70 ve doktora için en az 80 puan veya eşdeğeri olması gerekir.

Başvurular ilgili enstitü yönetim kurulunca incelenip değerlendirilir. Değerlendirmede yukarıda belirtilen koşullar aranır. Yatay geçiş koşullarını sağlayanların sayısı ilan edilen kontenjandan fazla ise genel not ortalaması daha yüksek olanlar öncelik kazanır. Yatay geçiş ile ilgili işlemlerin yarıyılın başlamasından bir hafta öncesine kadar bitirilmiş olması gerekir.

Yatay geçişi kesinleşen öğrencinin diğer işlemleri bu Yönetmelikte belirtilen esaslara göre yürütülür.

Lisansüstü programlara başvuran adaylar ile, yatay geçiş yoluyla bir enstitüden başka bir enstitüye geçmek isteyen lisansüstü programlara kayıtlı öğrencilerin harfli sisteme göre hazırlanmış not durum belgeleri (transkript), Ek:1 ve Ek:2’deki tablolara göre hesaplanır.

Lisansüstü Programlara Kayıt

Madde 6 —a)Kayıt yapma ve kayıt yenileme: Başvuru koşullarını yerine getiren ve kesin kayıt hakkını kazanan adaylar ilgili enstitü yönetim kurulunca belirlenen belgeleri süresi içerisinde enstitüye teslim ederler. Kayıt için, adayın katkı payını yatırması gerekir. Süresi içinde kesin kaydını yaptırmayan ve eğer varsa mazeretleri ilgili enstitü yönetim kurulu tarafından kabul edilmeyen adayların öğrencilik hakları düşer. Kazanan adayların süresi içinde kayıt yaptırmaması durumunda, gerekli başarı puanını sağlamış ancak kontenjan nedeniyle kayıt yaptıramamış olan diğer adaylar, kayıt süresini takip eden bir hafta içinde kayıt yaptırabilirler. Öğrenciler her yarıyıl başında katkı payını yatırmak ve kayıtlarını yenilemekle yükümlüdürler.

b)Kayıt dondurma: Enstitü yönetim kurulu aşağıda belirtilen mazeretlerinden dolayı lisansüstü öğrencilerin kayıtlarını en çok iki yarıyıl süre ile dondurabilir.

1) Ders yükünü başarı ile tamamlayan bir öğrencinin tez çalışmalarının donanım veya malzeme sağlanmasındaki güçlükler gibi kendi istenci dışındaki nedenlerle aksaması,

2) Hastalık, doğal afet, anne, baba, eş veya çocuğun uzayan hastalığı veya ölümü gibi nedenler,

3) Yönetim kurulunun uygun göreceği diğer nedenler.

Ancak zorunlu olarak askere alınma veya meslekleri ya da lisansüstü çalışmaları ile ilgili olarak yurtdışına gitme veya aynı amaçla süreli olarak bir yurt içi kuruluşta görevlendirilme durumunda öğrencilerin kayıtları dört yarıyıla kadar dondurulabilir.

c) Kayıt silme

1)Enstitü tarafından belirlenen ders yükünü, tezli yüksek lisans programında 4 (dört), tezsiz yüksek lisans programında 6 (altı) ve doktora programında 4 (dört) yarıyılda tamamlayamayan öğrencilerin,

2)Yeterlik için gerekli ilgili yabancı dil sınavında 5. (beşinci) yarıyıl sonunda başarılı olamayan doktora öğrencilerinin,

3) Doktora yeterlik sınavında ikinci kez başarısız olan doktora öğrencilerinin,

4) Tez önerisi ikinci kez reddedilen doktora öğrencilerinin,

5) Jüri tarafından tezi reddedilen öğrencilerin,

6) Düzeltilmiş tezi jüri tarafından kabul edilmeyen öğrencilerin,

7) Programını süresi içinde tamamlayamayan öğrencilerin,

8) Tez İzleme Komitesinden üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez "başarısız" notu olan öğrencilerin,

9) Aynı programda kayıt yenileme işlemini üst üste iki defa yerine getirmeyen öğrencilerin,

10) Tezsiz yüksek lisans programlarında dönem projesi dersinden veya yeterlik sınavından iki kez başarısız olan öğrencilerin,

11) Yüksek lisans programlarında, her yarıyıl başında, tez ile ilgili vermesi gereken raporu iki kez vermeyen veya verdiği raporlardan herhangi ikisi danışmanınca iki kez "başarısız" olarak nitelendirilen öğrencilerin, enstitüden kaydı silinir.

Dersler, Sınavlar ve Değerlendirme

Madde 7 —a) Ders kredileri: Bir Lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir yarıyıl devam eden bir dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama veya laboratuvar saatinin yarısının toplamıdır.

b) Derslere devam zorunluluğu: Lisansüstü programlarda, bir dersin sınavına girebilmek için teorik derslerin en az %70’ine, laboratuvar ve uygulamaların ise en az % 80’ine katılıp başarılı olunması gerekir.

c) Ders açma: Lisansüstü dersler enstitü anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü kurulunun onayı ile açılır.

d) Ders danışmanının atanması: Lisansüstü öğretim programlarına kesin kaydını yaptıran öğrenciler için ilgili anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile ders danışmanı atanır.

e) Ders kaydı, ders değişikliği: Öğrencinin alacağı dersler ders danışmanınca belirlenir ve her yarıyılın ilk on beş günü içinde, anabilim dalı başkanlığının onayı ile ilgili enstitü müdürlüğüne sunulur. Ders değişikliği, öğrencinin alacağı derslerle ilgili, ders ekleme ve ders çıkarma işlemleri bu süre içerisinde yapılabilir

f) Ders tekrarı: Lisansüstü öğrenci başarısız olduğu bir dersi, 6 ncı maddenin (c) bendinin 1 numaralı alt bendinde dersler için belirlenen azami öğrenim süresi içerisinde bir kez daha alır. Başarısız olduğu dersin anılan maddede belirtilen azami öğrenim süresi içinde açılamaması durumunda ilgili anabilim dalı kurulu kararı ve enstitü yönetim kurulu onayı ile öğrenci başka bir ders alabilir. Özel durumlar (ders veren öğretim üyesinin ayrılması, vefat gibi) dışında, ilgili dersten başarısız öğrenci olması durumunda, sonraki yarıyılda da bu ders açılır.

g) Ders saydırma: Bir öğrencinin kayıtlı olduğu başka bir enstitüden son üç yılda almış olduğu lisansüstü derslerden yüksek lisans için 70, doktora için 80 ve daha yüksek notla başardığı derslerin (kredi toplamının) en fazla % 50’si anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla yüksek lisans ve doktora için geçerli derslerden sayılabilir.

Lisansüstü programa kayıt yaptıran ve üniversitemizde son iki yıl içinde özel öğrenci statüsünde alınıp da 80 ya da daha yüksek notla başarılan derslerin (kredi toplamının) en fazla %50’si anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla öğrencinin alması gereken derslerden sayılabilir. Enstitü yönetim kurulu başka üniversitelerden özel öğrenci statüsünde alınmış dersleri değerlendirmeye almaz. İsteyen özel öğrencilere aldığı dersler, kredileri ve başarı notunu belirten bir belge ilgili enstitü müdürlüğü tarafından verilir.

h) Pedagojik formasyon dersi ve araştırma teknikleri dersi: Lisans aşamasında pedagojik formasyon dersi almamış olan doktora öğrencileri, Gelişim ve Öğrenme (3-0) 3 kredi ve Öğretimde Planlama ve Değerlendirme (3-2) 4 kredilik iki dersi, danışmanın belirleyeceği farklı yarıyıllarda alırlar. Lisans ve yüksek lisans aşamasında Araştırma Teknikleri ve İstatistik dersi almamış olan doktora öğrencileri kendi alanında iki kredilik bir Araştırma Teknikleri ve İstatistik dersi almaları gerekir. Söz konusu derslerin kredileri, öğrencinin alması gereken asgari toplam kredinin dışında değerlendirilir.

i) Uzmanlık alan dersi: Tez, proje veya sanatta yeterlik danışmanı tarafından danışmanlığını yaptığı tez öğrencileri için, uzmanlık alan dersi adıyla bir ders açılabilir. Açılması durumunda öğrencileri bu dersi almakla yükümlüdür. Ders, danışmanın Enstitü Yönetim Kurulu tarafından atanmasını izleyen yarıyıl başından itibaren başlar, yıllık izin süreleri hariç yarıyıl ve yaz tatilleri de dahil olmak üzere enstitü yönetim kurulunun öğrencinin mezuniyetine karar verdiği tarihe kadar kesintisiz devam eder.

j) Sınavlar ve ders başarı notu: Sınavlar yazılı, sözlü, yazılı-uygulamalı veya sözlü-uygulamalı yapılabilir. Enstitülerdeki sınavlarda tam not 100’dür. Ders başarı notunun yüksek lisansta en az 70, doktora ve sanatta yeterlikte ise en az 75’i olması gerekir.

k) Sınav sonuçlarının bildirilmesi ve sınav sonuçlarına itiraz: Sınav sonuçları, en geç yarıyıl sonu sınav döneminin son gününü izleyen bir hafta içinde ilgili anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla başarı notu olarak enstitüye bildirilir. Öğrenciler lisansüstü derslerde alınan notlara ilişkin itirazlarını, notların ilanından itibaren bir hafta içinde ilgili enstitü müdürlüğüne yaparlar. İtirazla ilgili işlemler enstitü müdürlüğünce yürütülür ve sonuçlandırılır.

İKİNCİ BÖLÜM

Yüksek Lisans Programları

Madde 8 —Yüksek lisans programı, tezli ve tezsiz olmak üzere iki şekilde yürütülebilir. Bu programların hangi enstitü anabilim dallarında açılıp, yürütüleceği ilgili anabilim dalının önerisi ve enstitü kurulunun kararı ile belirlenir.

TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI

Amaç ve Kapsam

Madde 9 —a) Tezli yüksek lisans programının amacı, öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Bu program toplam yirmibir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci her yarıyıl başında tez çalışmasıyla ilgili danışmanının da görüşünü içeren bir raporu enstitüye sunar. Öğrenci en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır.

b) Öğrencinin alacağı derslerin en çok iki tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Ayrıca dersler ilgili enstitü anabilim dalı kurulunun önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden de seçilebilir.

Süre

Madde 10 —a) Tezli yüksek lisans programını tamamlama süresi dört yarıyıldır. Ancak 4 üncü madde uyarınca özel öğrenci olarak ders alıp başarmış olanlar ile, tez çalışmalarına ikinci yarıyılda başlayan öğrenciler tezli yüksek lisans programını daha önce tamamlayabilir.

b) Dört yarıyıl sonunda kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan öğrencinin kaydı silinir.

c) Kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla bitiren, ancak tez çalışmasını dördüncü yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrenciye kendi isteği üzerine ilgili enstitü anabilim dalı kurulunun önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile tezini jüri önünde savunması için en fazla iki yarıyıl ek süre verilebilir.

Tez Danışmanı Atanması

Madde 11 —a) Tezli yüksek lisans programında, enstitü anabilim dalı kurulu her öğrenci için bir tez danışmanını en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar ilgili enstitüye önerir. Tez danışmanı önerisi ilgili Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile kesinleşir. Öğrencinin tez danışmanıyla görüşerek belirlediği tez konusu, anabilim dalı kurulu kararı ve enstitü yönetim kurulu onayı ile kesinleşir. Bir öğrencinin tez danışmanı, danışmanın yazılı görüşü ve anabilim dalı kurulunun gerekçeli önerisi üzerine enstitü yönetim kurulu kararıyla değiştirilebilir. Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda ikinci tez danışmanı atanabilir.

b) Tez danışmanı, öğretim üyeleri veya yeterli sayıda öğretim üyesi yoksa tez konusu ile ilgili bilim dalında doktora yapmış öğretim görevlileri arasından seçilebilir.

Yüksek Lisans Tezinin Sonuçlanması

Madde 12 —a) Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tez çalışmasıyla ilgili olarak elde ettiği sonuçları Cumhuriyet Üniversitesi Senatosunca kabul edilen tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır.

b) Yüksek lisans tez jürisi, ilgili enstitü anabilim dalı kurulunun önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile atanır. Jüri, birisi öğrencinin tez danışmanı ve en az birisi yükseköğretim kurumu içindeki başka bir anabilim dalından veya başka bir yükseköğretim kurumundan olmak üzere üç veya beş kişiden oluşur. Jürinin üç kişiden oluşması durumunda ikinci tez danışmanı jüri üyesi olamaz .

c) Anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla belirlenen tarihte toplanan Jüri üyeleri, öğrenciyi tez sınavına alır. Tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen tez alanıyla ilgili soru-cevap bölümünden oluşur. Tez sınavının süresi 50 dakikadan az olamaz.

d) Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri dinleyicilere kapalı olarak tez hakkında salt çoğunlukla "kabul", "red" veya "düzeltme" kararı verir. Bu kararla ilgili tutanak ve Jüri üyelerinin hazırladıkları kişisel tez değerlendirme raporları enstitü anabilim dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye ulaştırılır. Tezi reddedilen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini teslim eder ve anabilim dalının kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla belirlenen tarihte tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.

Yüksek Lisans Diploması

Madde 13 —a) Tez sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin ciltlenmiş en az on (10) kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine Yüksek Lisans Diploması verilir.

b) Yüksek Lisans Diploması üzerinde öğrencinin izlemiş olduğu enstitü anabilim dalındaki programın onaylanmış adı ve var ise verilen meslek ünvanı bulunur.

TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI

Amaç ve Kapsam

Madde 14 —a) Tezsiz yüksek lisans programının amacı, öğrenciye mesleki konuda derin bilgi kazandırmak ve mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını göstermektir. Bu program toplam otuz krediden az olmamak koşuluyla en az on adet ders ile dönem projesi dersinden oluşur.

Dönem projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci, dönem projesini aldığı yarıyılda dönem projesine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı bir rapor vermek zorundadır. Dönem projesinin konusu, en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar belirlenir ve anabilim dalı kurul kararı ile enstitü yönetim kuruluna sunulur. Dönem projesi; yazılı bilimsel kaynaklara dayalı olarak verilen konuda kendisi de bir kaynak oluşturacak nitelikte hazırlanmış en az 20 sayfalık bir rapor olmalıdır. Öğrenci Dönem Projesi Raporunu, bir yarıyıl içinde enstitünün tez yazım kurallarına göre hazırlamak ve danışmanına sunmak zorundadır.

Yeterlik sınavı: Tezsiz yüksek lisans programının sonunda yeterlik sınavı uygulanabilir. Sınav yapılmasına karar verilmesi durumunda enstitü yönetim kurulu, anabilim dalı kurulunun önerisi ile, öğrencinin yeterlik sınavını yapmak üzere içinde danışmanının da bulunduğu 3 veya 5 asıl ve iki yedek üyeden oluşan bir yeterlik sınav jürisi kurar ve sınav tarihini belirler. Belirlenen tarihte yapılan sınavda öğrencinin dönem projesi ve aldığı derslerle ilgili yeterliği ölçülür. Jüri, öğrencinin sorulara verdiği cevapları değerlendirerek salt çoğunlukla "Başarılı" veya "Başarısız" olduğuna karar verir. Başarısızlık halinde öğrenci kalan öğrenim süresi içinde yukarıda açıklanan şekilde belirlenen tarihte aynı jüri tarafından tekrar yeterlik sınavına alınır. İkinci kez başarısızlık halinde öğrencinin kaydı silinir.

Yeterlik Sınav tutanağı anabilim dalı başkanlığınca 3 gün içerisinde ilgili enstitüye bildirilir.

İkinci lisansüstü öğretim programlarında sadece tezsiz yüksek lisans eğitimi yürütülebilir. Bu programlarda doktora ve tezli yüksek lisans eğitimi yapılamaz.

b) Öğrencinin alacağı derslerin en çok üç tanesi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir.

Danışman Atanması

Madde 15 —Tezsiz yüksek lisans programında, anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla her öğrenci için ders seçiminde ve dönem projesinin yürütülmesinde danışmanlık yapacak bir öğretim üyesi, yoksa doktoralı bir öğretim görevlisini en geç birinci yarıyılın sonuna kadar atanır.

Süre

Madde 16 —Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi en fazla altı yarıyıldır. İlgili yönetmelikler uyarınca başarısız olan öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği bu süreden önce kesilebilir.

Yüksek Lisans Diploması

Madde 17 —a) Kredili derslerini ve dönem projesini başarıyla tamamlayan yüksek lisans öğrencisine Yüksek Lisans Diploması verilir.

b) Yüksek Lisans Diploması üzerinde öğrencinin izlemiş olduğu enstitü anabilim dalındaki programın onaylanmış adı ve var ise verilen meslek ünvanı bulunur.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Doktora Programı

Amaç ve Kapsam

Madde 18 —a) Doktora programının amacı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır.

Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin,

1) Bilime yenilik getirme,

2) Yeni bir bilimsel yöntem geliştirme,

3) Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama,

niteliklerinden birini yerine getirmesi gerekir.

b) Doktora programı, yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam yirmibir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Dört yıllık Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az 42 kredilik ondört adet ders, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur.

c) Lisansüstü dersler, ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden de seçilebilir.

d) Lisans dersleri ders yüküne ve doktora kredisine sayılmaz.

e) Doktora programları yurtiçi ve yurt dışı entegre doktora programları şeklinde de düzenlenebilir. Bu programların uygulama usul ve esasları, ilgili üniversite veya ileri teknoloji Enstitülerinin teklifi öğretim üyesi ve araştırıcı yetiştirme kurulunun görüşü üzerine Yükseköğretim Kurulunca belirlenir.

Süre

Madde 19 —a) Doktora programını tamamlama süresi yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için sekiz yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıldır. Kredili derslerin tamamlanma süresi yüksek lisans derecesi kabul edilenler için üç yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için beş yarıyıl sonundan önce olamaz. Ancak doktora programını daha kısa sürede tamamlayabilen öğrencilere danışman ve anabilim dalı kurulunun gerekçeli önerisi, enstitü yönetim kurulu onayı ile mezun olma olanağı verilebilir. İlgili yönetmelikler uyarınca başarısız olan öğrencinin kaydı bu süreden önce silinebilir.

b) Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayanlar veya yükseköğretim kurumunun öngördüğü en az genel not ortalamasını tutturamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.

c) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını madde 19-a’da belirtildiği üzere sekizinci yarıyıl sonuna (lisans derecesi ile kabul edilmiş olan öğrenciler için onuncu yarıyıl sonuna) kadar tamamlayamadığı için tez sınavına giremeyen bir öğrenciye, ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile tezini jüri önünde savunması için en fazla dört yarıyıl ek süre verilebilir.

Tez Danışmanı Atanması

Madde 20 —a) Enstitü anabilim dalı kurulu her öğrenci için tez danışmanını ve danışmanının belirleyeceği tez konusunu ilgili enstitüye önerir. Tez danışmanı önerisi enstitü yönetim kurulu kararıyla kesinleşir. Ancak tez danışmanının, en geç üçüncü yarıyılın başına kadar atanması zorunludur. Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda ikinci tez danışmanı atanabilir.

b) Tez danışmanı öğretim üyeleri arasından seçilir. İkinci tez danışmanının da en az doktora derecesine sahip olması gerekir.

Yeterlik Sınavı

Madde 21 —a) Yeterlik sınavının amacı, öğrencinin temel konular ve doktora çalışması ile ilgili konularda derinliğe sahip olup olmadığının sınanmasıdır. Yeterlilik sınavları yılda iki kez yapılır.

b) Öğrenci, kredili derslerini tamamlamasını izleyen yarıyılda yeterlik sınavına alınır. Ancak yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci en geç beşinci yarıyılın, lisans derecesi ile kabul edilmiş olan öğrenci en geç yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek zorundadır.

c) Yeterlik sınavları, enstitü anabilim dalı kurulu tarafından önerilen ve enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanan beş kişilik sürekli görev yapan doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla sınav jürileri önerir. Komite üç yılda bir yenilenir, süresi dolan üye yeniden seçilebilir.

Doktora yeterlik sınav Jürisi, Doktora yeterlik komitesince öngörülen ve enstitü yönetim kurulunca kabul edilen; biri tez danışmanı ve biri başka bir yüksek öğretim kurumundan olmak üzere beş asıl ve biri başka bir yüksek öğretim kurumundan olmak üzere iki yedek üyeden oluşur.

d) Doktora yeterlik sınavına girebilmek için Üniversitelerarası Kurul tarafından geçerli sayılan dil sınavlarından 100 üzerinden en az 50 puan almış olmak gerekir. Yabancı uyruklular kendi anadili dışındaki diğer bir yabancı dilden ve Türkçe’den sınava tabi tutulurlar. Yabancı uyruklu öğrencilerin yabancı dil sınavlarının nasıl yapılacağı Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenir.

Belirtilen yabancı dil sınavında başarısız olan doktora öğrencileri için, ücreti adaylar tarafından karşılanmak üzere yabancı dil hazırlık programı açılabilir. Bu programa katılma zorunlu olmayıp isteyen öğrenci yabancı dilini kendi olanakları ile de geliştirebilir. Bu programın süresi en çok bir takvim yılı (iki yarıyıl) olup, bu süre sonunda belirtilen sınavlarda başarılı olamayan öğrencilerin enstitü ile ilişiği kesilir. Bu programda geçirilen süre öğretim süresine dahil edilmez.

e) Doktora yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Doktora yeterlik komitesi öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek, öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, enstitü anabilim dalı başkanlığınca yeterlilik sınavını izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir.

f) Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci, bir sonraki yarıyılda tekrar sınava alınır. Bu sınavda da başarısız olan öğrencinin doktora programı ile ilişiği kesilir.

g) Doktora Yeterlik Komitesi, yeterlik sınavını başaran bir öğrencinin, ders yükünü tamamlamış olsa bile, 19 uncu maddenin (b) bendinde öngörülen sürelerden sonra da fazladan ders(ler) almasını isteyebilir. Fazladan alınacak ders(ler)i yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için altıncı, lisans derecesi ile kabul edilenler için sekizinci yarıyılın sonuna kadar başarıyla tamamlayamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir.

h) Lisans derecesi ile kabul edilmiş ve en az yedi dersini başarı ile tamamlamış bir öğrenci, danışmanın onayı, ilgili anabilim dalı kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yüksek lisans programına geçebilir. Yüksek Lisans programına geçme durumunda bu Yönetmeliğin hükümleri uygulanır.

Tez İzleme Komitesi

Madde 22 —a) Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci için ilgili enstitü anabilim dalı kurulunun önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bir ay içinde bir Tez izleme komitesi oluşturulur.

b) Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede tez danışmanından başka ilgili enstitü anabilim dalı içinden ve dışından birer üye yer alır. İkinci tez danışmanının olması durumunda ikinci tez danışmanı dilerse komite toplantılarına katılabilir.

c) Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki dönemlerde, ilgili enstitü anabilim dalı kurulunun önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir.

Tez Önerisi Savunması

Madde 23 —a) Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini Tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile ilgili yazılı bir raporu sözlü savunmadan en az on beş gün önce komite üyelerine dağıtır.

b) Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul veya reddedileceğine salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, enstitü anabilim dalı başkanlığınca tez önerisini izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir.

c) Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir danışman ve tez konusu seçme hakkına sahiptir. Böyle bir durumda yeni bir Tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen bir öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusu değiştiren bir öğrenci ise altı ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Tez önerisi bu savunmada da reddedilen öğrencinin enstitüden kaydı silinir.

d) Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez izleme komitesi, Ocak-Haziran ve Temmuz-Aralık ayları arasında birer kere olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenci toplantı tarihinden en az bir ay önce komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda o ana kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir yıl sonraki dönemde yapılacak çalışma planı belirtilir. Öğrencinin tez çalışması, komite tarafından "başarılı" veya "başarısız" olarak belirlenir. Komite tarafından üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin enstitüden kaydı silinir.

Doktora Tezinin Sonuçlandırılması

Madde 24 —a) Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Cumhuriyet Üniversitesi Senatosunca kabul edilen tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır.

b) Doktora tez jürisi, ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile atanır. Jüri, üçü öğrencinin Tez izleme komitesinde yer alan öğretim üyeleri ve en az biri başka bir yükseköğretim kurumunun öğretim üyesi olmak üzere beş kişiden oluşur.

c) Anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla belirlenen tarihte toplanan jüri üyeleri, öğrenciyi tez sınavına alır. Tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur.

d) Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla "kabul","red" veya "düzeltme" kararı verir. Bu kararla ilgili tutanak ve jüri üyelerinin hazırladıkları kişisel tez değerlendirme raporları enstitü anabilim dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye ulaştırılır. Tezi reddedilen öğrencinin enstitüden kaydı silinir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gereğini yaparak tezini teslim eder ve anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla belirlenen tarihte tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin enstitüden kaydı silinir.

Doktora Diploması

Madde 25 —a) Tez sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş 12 kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci doktora diploması almaya hak kazanır.

b) Doktora diploması üzerinde öğrencinin izlemiş olduğu enstitü anabilim dalındaki programın onaylanmış adı bulunur.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Sanatta Yeterlik Çalışması

Amaç ve Kapsam

Madde 26 —a) Sanatta yeterlik çalışması, özgün bir sanat eserinin ortaya konulmasını, müzik ve sahne sanatlarında ise, üstün bir uygulama ve yaratıcılığı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. Hangi dallarda sanatta yeterlik programı açılabileceği Üniversitelerarası Kurulun önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulunca belirlenir.

b) Sanatta yeterlik programı, yüksek lisans diplomasına sahip olan adaylar için toplam yirmibir krediden az olmamak koşuluyla, en az yedi adet ders, uygulamalar ile tez veya sergi, proje, resital konser, temsil gibi çalışmalardan oluşur. Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az kırkiki kredilik ondört adet ders, uygulamalar ile tez veya sergi, proje, resital konser, temsil gibi çalışmalardan oluşur.

c) Lisansüstü dersler ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden de seçilebilir.

Süre

Madde 27 —a) Sanatta yeterlik programını tamamlamada bu Yönetmeliğin 19 (a), (b) ve (c) maddeleri uygulanır.

b) Kredili derslerini ve uygulamalarını başarı ile bitiren, ancak tez veya sergi, proje resital konser, temsil çalışmasını, 27 nci maddenin (a) bendinde belirtildiği üzere sekizinci yarıyıl sonuna (lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler için onuncu yarıyıl sonuna) kadar tamamlayamadığı için sınava giremeyen bir öğrenciye ilgili enstitü anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile tezini, sergi veya proje çalışmasını jüri önünde savunması için en fazla dört yarıyıl ek süre verilebilir.

Danışman Atanması

Madde 28 —a) Enstitü anasanat dalı başkanlığı, her öğrenci için ders ve uygulama seçimi ile tez, sergi veya proje yürütülmesinde danışmanlık yapacak bir öğretim üyesini ilgili enstitüye önerir. Danışman önerisi enstitü yönetim kurulu kararı ile kesinleşir. Danışmanın en geç dördüncü yarıyıl sonuna kadar atanması zorunludur.

b) Danışman, öğretim üyeleri veya konusunda sanatta yeterlik diplomasına sahip öğretim görevlileri arasından seçilir.

Sanatta Yeterlik Çalışmasının Sonuçlanması

Madde 29 —a) Sanatta yeterlik çalışmasını sonuçlandırabilmek için Üniversitelerarası Kurul tarafından geçerli sayılan dil sınavlarından 100 üzerinden en az 50 puan almış olmak gerekir. Yabancı uyruklular kendi anadili dışındaki diğer bir yabancı dilden ve Türkçe’den sınava tabii tutulurlar.

Belirtilen yabancı dil sınavında başarısız olan sanatta yeterlik öğrencileri için, ücreti adaylar tarafından karşılanmak üzere yabancı dil hazırlık programı açılabilir. Bu programa katılma zorunlu değildir. Bu programın süresi en çok bir takvim yılı olup, bu süre sonunda belirtilen merkezi Yabancı Dil Yeterlik sınavında başarılı olamayan öğrencilerin kayıtları silinir. Bu programda geçirilen süre öğretim süresine dahil edilmez

b) Tez hazırlayan bir öğrenci elde ettiği sonuçları, sergi veya proje hazırlayan bir öğrenci ise, çalışmasını açıklayan ve belgeleyen bir metni Cumhuriyet Üniversitesi Senatosunca kabul edilen tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve ayrıca tezini veya sergisini veya projesini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır.

c) Jüri, ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile atanır. Jüri biri öğrencinin danışmanı ve biri başka yüksek öğretim kurumlarından olmak üzere 5 öğretim üyesinden oluşur.

d) Anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla belirlenen tarihte toplanan Jüri üyeleri, öğrenciyi tez, veya sanatta yeterlik çalışması sınavına alır. Bu sınav, çalışmanın sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur.

e) Sınavın tamamlanmasından sonra jüri, dinleyicilere kapalı olarak, tez veya sergi, proje, resital konser ,temsil hakkında salt çoğunlukla "kabul", "red" veya "düzeltme" kararı verir. Bu kararla ilgili tutanak ve jüri üyelerinin hazırladıkları kişisel değerlendirme raporları enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığınca sınavı izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir. Sanatta yeterlik çalışması reddedilen öğrencinin enstitüden kaydı silinir. Sanatta yeterlik çalışması hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini teslim eder ve anabilim dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla belirlenen tarihte tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu sınav sonunda da sanatta yeterlik çalışması kabul edilmeyen öğrencinin enstitüden kaydı silinir.

Sanatta Yeterlik Diploması

Madde 30 —Sanatta yeterlik çalışmasında başarılı olan öğrenciye, diğer koşulları da sağlamak kaydıyla sanat dalının özelliğine göre verilecek ünvanı belirleyen bir diploma verilir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Ortaöğretim Alan Öğretmenlerinin Yetiştirilmesine Yönelik Programlar

Amaç ve Kapsam

Madde 31 —Bu programların amacı ortaöğretim alan öğretmenlerinin yetiştirilmesidir. Bu amaca yönelik olarak iki tür program düzenlenebilir.

a) Lisansla Birleştirilmiş Tezsiz Yüksek Lisans Programı

İlgili alanın bulunduğu fakülte (alan fakültesi) ile eğitim fakülteleri ve ilgili enstitü anabilim dallarınca ortak yürütülen lisansla birleştirilmiş tezsiz yüksek lisans programları düzenlenir. Bu programların lisans kademesindeki öğrenciler, ilk yedi yarıyıldaki derslerini alan fakültesinden alırlar. Bu derslerin tümünü başarı ile tamamlayan öğrenciler lisans kademesinin son yarıyılında o alanın nasıl öğretileceğini kapsayan ders ve uygulamalarını eğitim fakültesinden alırlar ve bunları da başarı ile tamamlayan öğrencilere o alanın adını anadal, eğitimi de yandal olarak belirten lisans diploması verilir.

Lisans kademesini tamamlayan öğrenciler ilgili enstitüye bağlı bir enstitü anabilim dalı olarak yürütülen tezsiz yüksek lisans kademesine doğrudan geçirilirler. En çok iki yarıyıla eş değer bir süre içinde mezuniyet için öngörülen tüm şartları tamamlayan öğrencilere ilgili alan öğretmenliğinin adını taşıyan yüksek lisans diploması verilir.

b) Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Yükseköğretim Kurulunca tespit edilen programlardan lisans diploması almış öğrencileri; lisans diploması almış oldukları programla ilgili ortaöğretim alanında öğretmen olarak yetiştirmek amacıyla en çok üç yarıyıla eş değer bir süreyi kapsayan tezsiz yüksek lisans programları düzenlenir. Bu tür yüksek lisans programlarına, usul ve esasları Yükseköğretim Kurulunca tespit edilen sınavla öğrenci seçilir ve yerleştirilir.

Ortaöğretim alan öğretmenlerinin yetiştirilmesi amacı ile düzenlenen lisansla birleştirilmiş tezsiz yüksek lisans ve tezsiz yüksek lisans programlarına ilişkin giriş ve mezuniyet şartları ile bu programların yürütülmesine ilişkin usul ve esaslar, Üniversitelerarası Kurulun görüşü alınarak Yükseköğretim Kurulunca tespit edilir.

ALTINCI BÖLÜM

Diğer Hükümler

Madde 32 —Bu Yönetmelikte açıkça hüküm bulunmayan konularda "Cumhuriyet Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği"nin hükümleri uygulanır.

Yürürlükten Kaldırılan Hükümler

Madde 33 —Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile 16/10/2000 tarihli ve 24202 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan "Cumhuriyet Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği" ve değişiklikleri yürürlükten kaldırılmıştır.

Geçici Madde 1 – Lisansüstü programlarına 1996-1997 Eğitim-Öğretim yılından önce başlamış öğrencilerin, doktora yeterlik ve sanatta yeterlik için bu Yönetmelikle getirilen yabancı dil şartı hariç hakları ile 1996-1997 öğretim yılı I. yarıyılından itibaren kayıt yaptıran lisansüstü öğrencilerin hakları saklıdır.

Geçici Madde 2 – 30 Eylül 2000 tarihine kadar tez yazımına başlamış olan öğrenciler 7 nci maddenin (h) bendinde adı geçen derslerden muaftırlar.

Yürürlük

Madde 34 —Bu Yönetmelik 2003-2004 ders yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 35 —Bu Yönetmelik hükümlerini, Cumhuriyet Üniversitesi Rektörü yürütür.

Sayfa Başı


Tebliğ

Gümüşhane Valiliğinden:

Orman Yangınlarının Önlenmesi Amacıyla Alınması Gereken Tedbirler Hakkında Karar

Karar Tarihi : 26/6/2003

Karar No      : 2003/6

İl Mahalli Çevre Kurulu Vali Yardımcısı Osman YENİDOĞAN Başkanlığında 26/6/2003 tarihinde toplanarak aşağıdaki kararları almıştır.

1 —Orman yangınlarının önlenmesi amacıyla Gümüşhane İli dahilinde çıkan orman yangınlarını gören ve haber alan tüm resmi ve özel kuruluşlar ile vatandaşların; yangını en kısa sürede, en yakın Orman Teşkilatına veya bu konuda tahsis edilen ücretsiz görüşmeye tabi (177 No’lu) “Orman Yangınlarını İhbar” (155 Emniyet, 156 Jandarma, 110 İtfaiye ve Sivil Savunma Müdürlüğü) telefonlarına bildirmesine,

2 —Gümüşhane İli dahilinde çıkabilecek orman yangınlarına ilk müdahalenin eğitilmiş, gerekli araç ve gereçlerle teçhiz edilmiş ilk müdahale ekipleri ve yangın mahalline en yakın kamu ve özel kuruluşlarca yapılmasına,

3 — Orman yangınlarını haber alan Orman İşletme yetkilisinin yangının yerini ve derecesini en seri şekilde Gümüşhane Valiliğine, ilgili Kaymakamlığa,Cumhuriyet Savcılığına,Jandarma ve Emniyet yetkililerine bildirmesine,

4 — Orman yangınlarının söndürülmesinde, yangın mükelleflerinin yangın mahalline sevki konusunda Köy Muhtarı,Jandarma ve Emniyet yetkililerinin azami gayreti göstermelerine,

5 —İlk müdahale safhasında her aracın yakıtını kendi kurumundan karşılamasına, görevin devamı halinde Orman İşletme Müdürlüğünün gerekli tedbirleri almasına,

6 — Gümüşhane İli dahilinde piknik yapılmasına müsait alanlarda piknik amaçlı da olsa tedbir alınmadan ateş yakılmamasına, yanan veya yakılan ateş söndürülmeden piknik yerinin terk edilmemesi konusunda Orman İşletme Müdürlüğü ve Jandarma Komutanlığının her türlü tedbiri almasına ve yeterli personel görevlendirmesine,

Özellikle halkın yoğun olarak gittiği yerlerde alınacak tedbirler konusunda gerekli koordinasyon sağlanmasına, burada piknik yapan vatandaşların ormana zarar vermelerinin önlenmesine,

7 — Orman yangını anında gerekli görüldüğü takdirde Orman İşletme Müdürlüğünün talebi üzerine İl Sağlık Müdürlüğünce, tam teşekküllü ambulans görevlendirilmesine ve 112 Hızır Acile bildirilmesine,

8 — Orman yangınlarının çıkma ihtimalinin fazla olduğu mıntıkalarda ve aylarda gerektiğinde Valilikçe; 6831 sayılı Orman Kanununun 74 üncü maddesi ile verilen yetkilerini kullanarak Orman İşletme Müdürünün teklifi üzerine bu ormanlara giriş ve çıkışları yasaklamasına, bu yasaklı yerlerin ilgililere tebliğ edilmesine,

9 —Emniyet Müdürlüğünce, orman yangını ihbarı yapılması halinde gerekli güvenlik ve trafik önleminin alınarak gerekli mercilerin haberdar edilmesine,

10 — İl Jandarma Komutanlığı ve bağlı birimlerince orman yangını vukuunda mükelleflerin yangın yerine gitmelerinin sağlanması için gerekli güvenlik ve trafik önlemlerinin alınması ile ilgili makamların haberdar edilmesine,

11 —Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolu Genel Müdürlüğü mühendisliklerince çalışma alanlarında orman yangınlarına karşı gerekli tüm tedbirleri almasına ve yangın anında ellerinde bulunan tüm araç, gereç ve personeli Orman İşletme Müdürlüğü emrine vermelerine,

12 —Belediyelerin, çöp toplama sahaları etrafında en etkili yangın önlemlerini almasına,

13 — İl Müftülüğünce tüm camilerde,Milli Eğitim Müdürlüğünce Okullarda Orman sevgisi ve orman yangınları konusunda aydınlatıcı bilgiler verilmesine,

14 — Nisbi nemin % 30’un altına düştüğü durumlarda; Meteoroloji Müdürlüğünün Orman İşletme Müdürlüğünü haberdar etmesine,

15 — Bu tedbir ve yasaklara uymayanlar hakkında 6831 sayılı Orman Kanunu, 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 66 ncı maddesi, 765 sayılı Türk Ceza Kanununun 526 ncı maddesi ve 2872 sayılı Çevre Kanunu hükümleri gereğince işlem yapılmasına,

Oy birliği ile karar verilmiştir.

Tebliğ olunur.

Sayfa Başı