Başbakanlık

Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır

 Kuruluş : 7 Ekim 1920

11 Nisan 2004

PAZAR

Sayı : 25430

 

Å ÖNCEKİ

SONRAKİ

Æ

YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

 

Milletlerarası Andlaşma

2004/7009 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Bakanlar Kurulu Arasında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında İmzalanan, Ticari Denizcilik Anlaşmasına Değişiklik Getiren Protokol’ün Onaylanması Hakkında Karar

 

Bakanlığa Vekâlet etme İşlemi

Milli Eğitim Bakanlığına, İçişleri Bakanı Abdülkadir AKSU’nun Vekâlet Etmesine Dair Tezkere

 

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Kararı

— Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kuruluna Ait Karar

 

Yönetmelik

— İçişleri Bakanlığı Dernekler Daire Başkanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı Kuruluş, Görev, Çalışma ve Denetim Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

 

Tebliğler

— 1 Sıra Nolu Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Tebliğ

— 17 Sıra Nolu Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Tebliğ

— İstanbul Valiliği Mahalli Çevre Kurulu Kararı (No: 32)


YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Milletlerarası Andlaşma

Karar Sayısı : 2004/7009

19 Haziran 2003 tarihinde Kiev’de imzalanan ve 12/2/2004 tarihli ve 5096 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan ekli “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Bakanlar Kurulu Arasında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında Ticari Denizcilik Anlaşmasına Değişiklik Getiren Protokol”ün onaylanması; Dışişleri Bakanlığı’nın 2/3/2004 tarihli ve DHGY/81236 sayılı yazısı üzerine, 31/5/1963 tarihli ve 244 sayılı Kanunun 3 üncü maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 9/3/2004 tarihinde kararlaştırılmıştır.

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Recep Tayyip ERDOĞAN

 

 

 

Başbakan

 

 

 

A.GÜL

A. ŞENER

M. A. ŞAHİN

B. ATALAY

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bakanı

A. ŞENER

M. AYDIN

G. AKŞİT

K. TÜZMEN

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

C. ÇİÇEK

M. V.GÖNÜL

A.AKSU

K.UNAKITAN

Adalet Bakanı

Milli Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

H.ÇELİK

Z. ERGEZEN

R.AKDAĞ

B. YILDIRIM

Milli Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskan Bakanı

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

S.GÜÇLÜ

M. BAŞESGİOĞLU

A. COŞKUN

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

M.H.GÜLER

E. MUMCU

O. PEPE

 

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

Çevre ve Orman Bakanı

 

Sayfa Başı


Bakanlığa Vekâlet Etme İşlemi

T.C.

 

BAŞBAKANLIK

9 Nisan 2004

B.02.0.PPG.0.12-305-5227

 

CUMHURBAŞKANLIĞI YÜCE KATINA

Görüşmelerde bulunmak üzere, 11 Nisan 2004 tarihinde Amerika Birleşik Devletleri’ne gidecek olan Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik’in dönüşüne kadar; Milli Eğitim Bakanlığına,İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu’nun vekâlet etmesini yüksek tasviplerine saygıyla arz ederim.

Recep Tayyip ERDOĞAN

Başbakan      

—————

T.C.

 

CUMHURBAŞKANLIĞI

9 Nisan 2004

B.01.0.KKB.01-06-91-2004-390

 

BAŞBAKANLIĞA

İLGİ : 9 Nisan 2004 gün ve B.02.0.PPG.0.12-305-5227 sayılı yazınız.

Görüşmelerde bulunmak üzere, 11 Nisan 2004 tarihinde Amerika Birleşik Devletleri’ne gidecek olan Milli Eğitim Bakanı Hüseyin ÇELİK’in dönüşüne kadar; Milli Eğitim Bakanlığına,İçişleri Bakanı Abdülkadir AKSU’nun vekâlet etmesi uygundur.

Bilgilerini rica ederim.

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Sayfa Başı


Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Kararı

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Başkanlığından:

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca Aralık 2001; Nisan, Ağustos, Aralık 2002; Nisan, Ağustos 2003 sonuna kadar sürelerini bitirerek esas ve ek defterlerinde terfi incelemesine tâbi olan ve defterdeki yükselme çeşidi ile sırasına ilişkin kararlara karşı yeniden inceleme ve itiraz üzerine 31.12.2003 tarihine kadar defterlerinde değişiklik yapılmasına karar verilen adlî yargı hâkimleri, Cumhuriyet başsavcıları ve savcıları ile idarî yargı hâkimlerine ait sıra defterleri 2802 sayılı Hâkimler ve Savcılar Kanununun 29 uncu maddesi gereğince aşağıda gösterilmiştir.

 

ADLÎ YARGI

A - HÂKİM SINIFI

Sıra

No :

Sicil

No :

 

 

Adı ve Soyadı:

Memuriyeti:

31.12.2001 tarihi itibariyle 6 ncı derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

64 m.

35833

İbrahim Ahmet PEKDUR

Doğubayazıt Hâkimi

31.08.2002 tarihi itibariyle 2 nci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

30 m.

31418

Berrin KOÇASLAN

Manavgat Hâkimi

31.08.2002 tarihi itibariyle 3 üncü derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

15 m.

33521

Oktay AÇAR

Reyhanlı Hâkimi

26 m.

33281

Şenay CENGİZ

Turgutlu Hâkimi

27 m.

33257

Ali YILDIZ

Şile Hâkimi

36 m.

38612

Arzu Kadriye YURTSEVEN

Adıyaman Hâkimi

31.08.2002 tarihi itibariyle 5 inci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

11 m.

35354

Alparslan KESKİN

Altınekin Hâkimi

23 m.

35290

Fatma Seyhan KELEŞ

Yargıtay Tetkik Hâkimi

25 m.

34941

Zekiye ÖZTÜRK

Adalet Müfettişi

30 m.

35260

Hakan ÖZER

Ayaş Hâkimi

33 m.

35287

Bedia ARIKAN

Erzin Hâkimi

38 m.

34911

Hüseyin EROL

Yargıtay Tetkik Hâkimi

31.08.2002 tarihi itibariyle 5 inci derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

20 m.

35261

Halil SERİN

Akçadağ Hâkimi

25 m.

34882

Mehlika TEKİN

Kandıra Hâkimi

31.08.2002 tarihi itibariyle 6 ncı derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

10 m.

38198

Abdurrahman YILMAZ

Selim Hâkimi

16 m.

38287

İsmet GÜLBİÇİM

Özalp Hâkimi

18 m.

38183

Hava ÇARIKÇI

Lice Hâkimi

23 m.

38175

Sabri Lider ŞENGÜL

Yumurtalık Hâkimi

40 m.

38155

Nuran TORLAK

Artvin Hâkimi

41 m.

38072

Halil İbrahim KEBEŞOĞLU

Malazgirt Hâkimi

48 m.

38173

Ayşe TUNCER

Aslanapa Hâkimi

49 m.

38210

Mehmet ÇELEBİ

Aladağ Hâkimi

52 m.

37232

Ömer GÜLMÜŞ

Tuzlukçu Hâkimi

55 m.

37364

Vijdan EREN

Beypazarı Hâkimi

31.08.2002 tarihi itibariyle 6 ncı derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

10 m.

38281

Remzi GEMİCİ

Çat Hâkimi

31.08.2002 tarihi itibariyle 6 ncı derecede yükselmeye lâyık olan;

2 m.

35037 Arzum ARSLAN

Ardahan Ağır Ceza Mahkemesi Üyesi

 

31.08.2002 tarihi itibariyle 7 inci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

11 m.

39800

Ali Efendi PEKSAK

Derik Hâkimi

31.08.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

6 m.

41116

Ruhi KOYUNCU

Bitlis Hâkimi

7 m.

40759

Aydın KARABIYIK

Karamürsel Hâkimi

31.08.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

11 m.

40998

Figen BİÇKİN

Şabanözü Hâkimi

31.08.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede intibak terfisi yapan;

69 m.

42111

Necati DAŞTAN

Mucur Hâkimi

70 m.

42184

Mehmet ARSLAN

Lice Hâkimi

31.12.2002 tarihi itibariyle 2 nci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

14 m.

33425

Yaşar SEZİKLİ

Diyarbakır Hâkimi

31.12.2002 tarihi itibariyle 2 nci derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

2 m.

32247

Rafet EMRE

Kahramanmaraş Hâkimi

3 m.

31590

Mehmet Emin SÖNMEZLER

Kestel Hâkimi

31.12.2002 tarihi itibariyle 3 üncü derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

4 m.

33511

Ali KAYAOĞLU

Bandırma Hâkimi

8 m.

34811

Ahmet Fatih SOFU

Hassa Hâkimi

31.12.2002 tarihi itibariyle 5 inci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

5 m.

37377

Elife Selma SÖZEN

Cihanbeyli Hâkimi

18 m.

34902

Emine TABAR

Sorgun Hâkimi

23 m.

37504

Süleyman Murat KAYA

Alaca Hâkimi

32 m.

35125

Serap GÜLİTER MANSUROĞLU

Yargıtay Tetkik Hâkimi

41 m.

36857

Birsen TÜRK

Torul Hâkimi

31.12.2002 tarihi itibariyle 5 inci derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

31 m.

35251

Yaşar AKKOYUN

Karapınar Hâkimi

31.12.2002 tarihi itibariyle 6 ncı derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

6 m.

41403

Özcan GÜNGÖR

Çayeli Hâkimi

35 m.

40255

Muhittin KIRICI

Adalet Bakanlığı Yetkili Tetkik Hâkimi

31.12.2002 tarihi itibariyle 6 ncı derecede intibak terfisi yapan;

7 m.

41382

Cevat KESKİN

Ortaca Hâkimi

31.12.2002 tarihi itibariyle 7 nci derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

1 m.

40744

İbrahim ACARLI

Hınıs Hâkimi

4 m.

41443

Mehmet YAVAŞ

Akhisar Hâkimi

9 m.

41128

Osman YILMAZ

Of Hâkimi

31.12.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede yükselmeye lâyık olan;

5 m.

41032

Mahmut KÖSE

Sultanhisar Hâkimi

21 m.

41930

Nevzat AKBİLEK

Burdur Hâkimi

31.12.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede intibak terfisi yapan;

29 m.

40840

Hasan KÜÇÜKOSMAN

Of Hâkimi

39 m.

40872

Türkay SAĞLAM

Dursunbey Hâkimi

44 m.

41907

Coşkun HALİTOĞLU

Dikili Hâkimi

46 m

41952

Muttalip YILMAZ

Elazığ Hâkimi

49 m.

42041

Şükran YILDIRIM

Erzincan Hâkimi

58 m.

42360

Serdar DEVRİM

Giresun Hâkimi

30.04.2003 tarihi itibariyle 2 nci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

20 m.

32420

Orhan YALMANCI

Adalet Bakanlığı Tetkik Hâkimi

30.04.2003 tarihi itibariyle 3 üncü derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

88 m.

34143

İlker KOÇYİĞİT

Kırşehir Hâkimi

126 m.

38605

Konçuy GENÇKAYA

Adalet Bakanlığı Tetkik Hâkimi

30.04.2003 tarihi itibariyle 5 inci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

1 m.

36047

Neslihan ABOŞOĞLU

Gediz Hâkimi

48 m.

37211

Ayşegül EKİNCİ

Devrek Hâkimi

30.04.2003 tarihi itibariyle 5 inci derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

21 m.

35194

Figen SAĞLAM BENEK

Bâla Hâkimi olup Başbakanlıkta görevli

30.04.2003 tarihi itibariyle 6 ncı derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

38 m.

40331

Hüseyin SARIKAMIŞ

Küre Hâkimi

46 m.

39904

Halil ÇALIK

Silvan Hâkimi

30.04.2003 tarihi itibariyle 7 nci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

59 m.

39871

Kadir ALPAR

Çermik Hâkimi

86 m.

39596

Alper MOLLAOĞLU

Demirözü Hâkimi

30.04.2003 tarihi itibariyle 8 inci derecede intibak terfisi yapan;

9 m.

41884

Bekir YILMAZ

Erzurum Hâkimi

9 m.

41889

İsmail GÖZÜKARA

Nevşehir Hâkimi

10 m.

41913

Erhan İNAL

Yığılca Hâkimi

10 m.

42030

Mevlüt DÖNERTAŞ

Mucur Hâkimi

10 m.

42536

İbrahim TAV

Bolvadin Hâkimi

10 m.

42638

Mehmet Alper BOSTANCI

Cide Hâkimi

B - SAVCI SINIFI

31.12.2001 tarihi itibariyle 6 ncı derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

81 m.

37482

Ali SEYHAN

Hafik Cumhuriyet Savcısı

31.12.2001 tarihi itibariyle 8 inci derecede intibak terfisi yapan;

8 m.

41942

Benan ALKAN

Siirt Cumhuriyet Savcısı

30.04.2002 tarihi itibariyle 3 üncü derecede yükselmeye lâyık olan;

5 m.

34091

Selahattin PİŞTAV

Çeşme Cumhuriyet Savcısı

30.04.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede yükselmeye lâyık olan;

8 m.

40983

Hasan DÖNMEZ

Kaynarca Cumhuriyet Savcısı

8 m.

41020

Handan KILIÇ

Savaştepe Cumhuriyet Savcısı

30.04.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede intibak terfisi yapan;

10 m.

40776

Ulvi KARAŞAHİN

Mersin Cumhuriyet Savcısı

19 m.

40920

Erdinç SEV

Manisa Cumhuriyet Savcısı

43 m.

42106

Şenol TAŞKALE

Akçaabat Cumhuriyet Savcısı

31.08.2002 tarihi itibariyle 2 nci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

11 m.

31612

Mehmet Emin KAVAS

Bafra Cumhuriyet Başsavcısı

31.08.2002 tarihi itibariyle 3 üncü derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

20 m.

33383

Ercan ŞAFAK

Çatalca Cumhuriyet Savcısı

31.08.2002 tarihi itibariyle 5 inci derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

13 m.

35011

Hakan UMUT

Safranbolu Cumhuriyet Savcısı

31.08.2002 tarihi itibariyle 6 ncı derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

29 m.

38312

Yaşar BOYRAZ

Kurtalan Cumhuriyet Savcısı

31.08.2002 tarihi itibariyle 6 ncı derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

4 m.

37359

Mesut GENÇTÜRK

Köprüköy Cumhuriyet Savcısı

31.08.2002 tarihi itibariyle 7 nci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

2 m.

40077

Mustafa TARSUSLU

Aladağ Cumhuriyet Savcısı

31.08.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede yükselmeye lâyık olan;

4 m.

40826

Mehmet Ali ŞELLİ

Sinop Cumhuriyet Savcısı

31.08.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede intibak terfisi yapan;

50 m.

40963

Erdal DENİZLİ

Çardak Cumhuriyet Savcısı

50 m.

42294

Barboros ARSLAN

Çaldıran Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 2 nci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

7 m.

32883

Şükrü Cüneyt HAMDOVALI

Develi Cumhuriyet Başsavcısı

15 m.

32189

Hayrettin ALTINTAŞ

Yargıtay Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 2 nci derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

1 m.

31527

Eyüp YAPICI

Gölcük Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 2 nci derecede yükselmeye lâyık olan;

1 m.

32495

Adem MERAL

Fatih Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 3 üncü derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

1 m.

33392

Osman ERDURAN

Amasya Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 3 üncü derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

7 m.

34019

Abdi CENGİZ

Diyarbakır Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 5 inci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

20 m.

35136

Fuat TEKİN

Türkoğlu Cumhuriyet Savcısı

20 m.

36465

Orhan GÜLDİKER

Bozova Cumhuriyet Savcısı

31 m.

34917

Banu ÖZENÇ İSLİM

Pınarbaşı (Kayseri) Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 5 inci derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

7 m.

35097

Sait YAKIŞAN

Han Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 6 ncı derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

2 m.

38706

Mustafa Bilgin PİŞKİN

Alaca Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 6 ncı derecede intibak terfisi yapan;

3 m.

42156

Mesut ARKUNTAŞ

Gaziantep Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 7 nci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

10 m.

39608

Malik KARSLIOĞLU

Çağlayancerit Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 7 nci derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

6 m.

39564

Yılmaz AKINCI

Alucra Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 7 nci derecede intibak terfisi yapan;

6 m.

42152

M. Veysi AKTAŞ

Tavşanlı Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

1 m.

40899

Haluk GEDİKLİ

Karaburun Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede yükselmeye lâyık olan;

2 m.

40810

Nihat KARPINAR

Hacıbektaş Cumhuriyet Savcısı

3 m.

41077

Sadi DOĞAN

Manavgat Cumhuriyet Savcısı

9 m.

42100

Alev ERSAN

Isparta Cumhuriyet Savcısı

31.12.2002 tarihi itibariyle 8 inci derecede intibak terfisi yapan;

20 m.

39849

İrfan FİDAN

Aşkale Cumhuriyet Savcısı

21 m.

40988

Atalay AYGEÇ

Gölcük Cumhuriyet Savcısı

21 m.

41395

İbrahim ÇETİN

Dursunbey Cumhuriyet Savcısı

21 m.

41822

Atilla ÖZTÜRK

Aksaray Cumhuriyet Savcısı

21 m.

41900

Recep ALTIN

Pervari Cumhuriyet Savcısı

27 m.

41973

Mehmet KARABİDEK

Midyat Cumhuriyet Savcısı

27 m.

41976

Aydın SEVİM

Boğazlıyan Cumhuriyet Savcısı

29 m.

42006

Uğur Selma UZUN

Giresun Cumhuriyet Savcısı

30 m.

42017

İlyas ŞAHİN

Çanakkale Cumhuriyet Savcısı

31 m.

42044

Hüseyin Kürşad SERBES

Fatsa Cumhuriyet Savcısı

31 m.

42054

Tahsin GÜREL

Akçakoca Cumhuriyet Savcısı

31 m.

42096

Nurullah SAYAR

Vezirköprü Cumhuriyet Savcısı

31 m.

42103

Hayati YELESDAĞ

Altınözü Cumhuriyet Savcısı

30.04.2003 tarihi itibariyle 3 üncü derecede tercihli yükselmeye lâyık olan;

31 m.

33866

Melek YARDIMCI

Kazan Cumhuriyet Savcısı

31.08.2003 tarihi itibariyle 3 üncü derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

12 m.

34272

Mehmet ADEMOĞLU

Ceyhan Cumhuriyet Savcısı

İDARÎ YARGI

31.08.2002 tarihi itibariyle 6 ncı derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

18 m.

37756

Nuray ÖZTÜRK TEKİN

Ankara İdare Mahkemesi Üyesi

31.12.2002 tarihi itibariyle 6 ncı derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

14 m.

36667

Songül ŞAHİN

Ankara İdare Mahkemesi Üyesi

41 m.

38014

Mehmet Budak ÜNAL

İstanbul İdare Mahkemesi Üyesi

69 m.

37808

Arife GÜREL

Ankara İdare Mahkemesi Üyesi

102 m.

37826

Egemen Devrim DURMUŞ

Danıştay Tetkik Hâkimi

30.04.2003 tarihi itibariyle 2 nci derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

1 m.

33597

Dr. Gürsel ÖZKAN

Ankara İdare Mahkemesi Üyesi

30.04.2003 tarihi itibariyle 6 ncı derecede mümtazen yükselmeye lâyık olan;

15 m.

37910

Hasan HACIGÜL

Konya İdare Mahkemesi Üyesi

Sayfa Başı


Yönetmelik

İçişleri Bakanlığından:

İçişleri Bakanlığı Dernekler Daire Başkanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı Kuruluş, Görev, Çalışma ve Denetim Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1 — 15/10/2002 tarihli ve 24907 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren İçişleri Bakanlığı Dernekler Daire Başkanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı Kuruluş, Görev, Çalışma ve Denetim Usul ve Esaslarına Dair Yönetmeliğin değişik 42 nci maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Dışişleri Bakanlığının görüşü alındıktan sonra, Bakanlık tarafından Türkiye’de faaliyette bulunulmasına izin verilmesi halinde, Bakanlıkca ilgili valiliğe bildirim yapılır ve valilik tarafından başvuru sahiplerine bilgi verilir. İzin belgesinde faaliyetin kapsamı, süresi ve türü belirtilir.

Dışişleri Bakanlığının görüşü alındıktan sonra, Bakanlık tarafından Türkiye’de şube açılmasına izin verilmesi halinde ilgili valiliğe bilgi verilir. Valilik tarafından, yabancı vakıfların şubeleri dışındakilerinin dernekler kütüğüne kaydı yapılır ve başvuru sahiplerine bilgi verilir."

MADDE 2 — Aynı Yönetmeliğin değişik 43 üncü maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Dışişleri Bakanlığının görüşü alındıktan sonra, Bakanlık tarafından Türkiye’de kurulacak ya da kurulmuş üst kuruluşlara üye olunmasına veya işbirliğine izin verilmesi halinde, Bakanlıkca ilgili valiliğe bildirim yapılır ve valilik tarafından başvuru sahiplerine bilgi verilir. İşbirliğine izin verilmesi halinde izin belgesinde, işbirliğinin kapsamı, süresi ve türü belirtilir."

Yürürlük

MADDE 3 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 4 — Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür.

Sayfa Başı


Tebliğler

Maliye Bakanlığından:

1 Sıra Nolu Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Tebliğ

20/02/2004 tarihli ve 25379 Mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İta Amiri Mutemet Avansları ve Kredilere ilişkin l Sıra Nolu Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliğinin 11/A bölümüne 3 numaralı bentten sonra gelmek üzere aşağıdaki 4 numaralı bent eklenmiştir.

"4- 50 Milyar (dahil) liraya kadar elektronik kartlara yükletilecek doğalgaz ve su giderleri için,"

Tebliğ olunur.

—— • ——

Maliye Bakanlığından:

17 Sıra Nolu Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Tebliğ

2004 Mali Yılı Bütçe Kanunu ile Bağlı Cetvellerinde ve 2004 Mali Yılı Katma Bütçeli İdareler Bütçe Kanununa Bağlı Cetvellerde Değişiklik Yapılmasına Dair 04.03.2004 tarih ve 5103 sayılı Kanunun 5 inci maddesi ile 5027 sayılı Kanunun 49 uncu maddesinin (i) bendinde yapılan değişiklik gereğince, 20.02.2004 tarihli ve 25379 mükerrer sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan "Döner Sermaye İşlemleri"ne ilişkin 17 sıra no.lu Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliğinin "I-Döner Serma İşletmelerinin Genel Bütçeye Aktaracakları Miktarlara Esas Olan Oranlar" kısmının ikinci paragrafında yer alan "tıbbi malzeme hasılatının %5'i" parantez hükmü "ilaç ve tıbbi sarf malzemesi hasılatının %5'i" olarak değiştirilmiş, "II/A-2" fıkrası ile "III/C- 7" fıkrası aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.

"2- Genel Bütçeye Aktarılacak Miktarların Hesaplanması ve Yatırılması 2004 Mali Yılı Bütçe Kanununun 49 uncu maddesinin (i) fıkrasının Bakanlığımıza verdiği yetkiye dayanılarak, genel bütçeli daire ve katma bütçeli idarelere bağlı tüm döner sermayeli işletmelerin, genel bütçeye aktaracakları miktarlar için tahsilat esasına dayalı uygulamaya devam edilecektir.

Buna göre, işletmelerce, Tebliğin II/A-1 bölümünde tanımlanan aylık gayrisafi hasılat tutarından o ay itibarıyla tahsil edilen tutara, tespit edilen oranlar uygulanmak suretiyle bulunan tutarlar izleyen ayın 20 nci günü mesai saati sonuna kadar faaliyette bulundukları yerlere göre illerde defterdarlık muhasebe müdürlüklerine, ilçelerde malmüdürlüklerine Ek-1 "Döner Sermayeli İşletmeler Aylık Gayrisafi Hasılat Bildirimi" ile bildirilecek ve aynı süre içinde yatırılacaktır.

Genel ve katma bütçeye dahil daire ve idarelere bağlı hastanelerin döner sermaye işletmeleri (üniversitelerde tıp ve diş hekimliği fakülteleri), verdikleri hizmet karşılığında düzenleyecekleri faturalarda tedavi bedeli ile ilaç ve tıbbi sarf malzeme bedelini ayrı ayrı göstereceklerdir. Saymanlıklar da faturalarda gösterilen ilaç ve tıbbi sarf malzeme bedellerini "603- İlaç ve Tıbbi Sarf Malzeme Gelirleri" kod ve adıyla açılan hesapta takip edecekler ve bu hesapta kayıtlı tutarlardan yapılan tahsilatlar üzerinden %5 Hazine hissesi ayıracaklardır. Tedavi bedelini ise eskiden olduğu gibi ilgili gelir hesaplarında takip edeceklerdir.

Ancak, düzenlenen tedavi faturaları içinde ilaç ve tıbbi sarf malzeme bedeli bulunduğu halde, faturada bu tutar ayrı olarak gösterilmemişse, fatura tutarının tamamı saymanlıklarca faaliyet gelirlerine ilişkin (600 veya 601) hesaba alınacak ve bu tutarlardan tahsil edilen miktarlara %15 oranı uygulanmak suretiyle Hazine hissesi hesaplanacaktır. Söz konusu döner sermaye işletmeleri, faturaların yukarıda belirtildiği şekilde düzenlenmesi konusunda her türlü tedbiri alacaklardır. Saymanlıklar tahakkuk birimlerince düzenlenen tedavi faturalarında ilaç ve tıbbi sarf malzeme bedeli ayrı gösterilmediği sürece 603 nolu hesabı çalıştırmayacaklardır.

Yıllık bilanço ve diğer hesapları bağlı bulundukları merkez kuruluşunda birleştirilen döner sermayeli işletmeler de dahil olmak üzere, yukarıda belirtilen bildirim ve ödeme yükümlülüğü her işletmece ayrı ayrı yerine getirilecektir."

"7-Hastane döner sermaye işletmeleri, genel bütçeye aktarılacak miktarlarla ilgili olarak düzenlenen Ek-1 "Döner Sermayeli İşletmeler Aylık Gayrisafi Hasılat Bildirimi" ile yıl sonlarında düzenlenen Yönetmelik eki (25) örnek numaralar "Döner Sermayeli İşletmeler Yıllık Gayrisafi Hasılat ve Kar Bildirimi" ni ilaç ve tıbbi sarf malzeme gelirleri için %5, bunun dışındaki gelirleri için ise %15 oranına göre ayrı ayrı düzenleyecek ve Bakanlığımıza göndereceklerdir."

Tebliğ olunur.

—— • ——

İstanbul Valiliğinden:

Mahalli Çevre Kurulu Kararı

Karar Tarihi : 29/03/2004

Karar No : 32

İl Mahalli Çevre Kurulu 29.03.2004 tarihinde Vali Yardımcısı Mehmet Ali ÇEVİKER başkanlığında toplanarak aşağıdaki kararları almıştır.

2004-2005 Kış sezonunda ısınma ve sanayi amaçlı kömür kullanımına dair düzenlemelere ilişkin olarak; İstanbulda satışa sunulacak kömürlerin özellikleri, üretim, pazarlama ve tüketim aşamalarında denetlenmesine ilişkin esaslar;

İlimizde daha iyi bir hava kalitesinin sağlanması ve geçmiş yıllarda zaman zaman ciddi boyutlara varan hava kirliliğinin tekrar yaşanmaması için 2004-2005 kış sezonunda, İstanbul il sınırları içerisinde satışa sunulacak kömürlerin özellikleri ile, pazarlama ve tüketim aşamalarında aşağıda belirtilen esas ve kurallar uygulanacaktır.

A —GENEL KURALLAR

1 —İstanbul ili sınırları içinde ısınma, sanayi ve enerji üretimi amacıyla kullanılacak yerli ve ithal kömürlerle kömür briketlerinin özellikleri aşağıdaki gibi olacaktır;

Yerli Üretim Linyit ve Taş Kömürlerinin Özellikleri :

Toplam Rutubet (Satışa sunulan kömür)

%21 (max)

Kül (Kuru bazda)

%14 (max)

Toplam Kükürt (Kuru bazda)

%1.5 (max)

Yanabilir Kükürt (Kuru bazda)

%1.2 (max)

Üst Isıl Değer (Kuru bazda)

5400 Kcal/Kg

Boyut (Satışa sunulan kömür)

150 mm + 18 mm

 

+150 mm max % 15-18 mm max % 10

İthal Linyit ve Taş Kömürü Özellikleri:

 

Toplam Rutubet (Satışa sunulan kömür)

%10 (max)

Kül (Kuru bazda)

%14 (max)

Toplam Kükürt (Kuru bazda)

%1 (max)

Uçucu madde (Kuru bazda)

%15-24

Üst ısıl değer (Kuru bazda)

6400 Kcal/Kg

Boyut

-150 mm + 18 mm

 

+150 mm max % 15-18 mm max %10

İthal Tozdan Üretilen Kömür Briketi Özellikleri:

Toplam Rutubet (Satışa sunulan kömür)

%10 (max)

Kül (Kuru bazda)

%18 (max)

Toplam Kükürt (Kuru bazda)

%1 (max)

Uçucu madde (Kuru bazda)

%15-24

Üst ısıl değer (Kuru bazda)

6200 Kcal/Kg

Bağlayıcı

Mclas, nişasta (*)

Kırılma Mukavemeti:

 

Yumurta Biçimli briketlerde

80 Kf/cm2 (min)

Tabanı düz biçimli briketlerde

130 Kf/cm2 (min)

Yerli veya Yerli İthal Karışımı Tozdan Üretilen Kömür Briketlerinin Özellikleri:

Toplam Rutubet (Satışa sunulan kömür)

% 15 (max)

Toplam Kükürt (kuru bazda)

% 1.5 (max)

Kül (Kuru bazda)

% 20 (max)

Yanabilir Kükürt (Kuru bazda)

% 1 (max)

Üst ısıl değer (Kuru bazda)

5400 Kcal/Kg

Bağlayıcı

Mclas, nişasta (*)

Kırılma mukavemeti:

 

Yumurta biçimli briketlerde

80 Kf/cm2 (min)

Tabanı düz biçimli briketlerde

130 Kf/cm2 (min)

(*) Not: Petrol türevi olmayan ve bilimsel araştırmalara dayalı olarak, insan ve çevre

sağlığına zararlı olmadığı belirtilen bağlayıcı olarak kullanılırlığı bilimsel olarak kabul edilen diğer maddeler de, bağlayıcı olarak kullanılabilecektir.

2 —İl Mahalli Çevre Kurulunca belirlenen özellikleri haiz olmayan yerli ve ithal kömürlerle, kömür briketlerinin İstanbul ili sınırları içinde ısınma, sanayi ve enerji üretimi amaçlı olarak pazarlaması ve tüketilmesi yasaklanmıştır.

3 —İstanbulda satışa sunulacak kömürler için, kömür iyileştirme ve zenginleştirme tesislerinde üretim, taşıma, depolama, pazarlama ve tüketim aşamalarında bu esaslarla belirlenen ilke ve kurallara uygunluğun sağlanması ve denetlenmesi için izin sistemi uygulanacaktır.

Türkiye Taş Kömürü Kurumu (TTK) ve Türkiye Kömür İşletmeleri ve (TKİ) Soma ve Tunçbilek işletmelerinden ilimizde satış yapılmak üzere, kömür satın alan pazarlamacılar da üretici gibi mütalaa edilecek ve izin sistemine tabi olacaklardır.

Valilik ve kaymakamlıklarca il ve ilçe kömür mutemedi olarak görevlendirilen İl Özel İdaresi bünyesinde kurulu Özidaş, İstanbul Büyükşehir Belediye Tanzim Satışı ve İlçe Belediyelerinin TKK ve TKİ’den, kömür satın alarak ilimize getirmeleri izin sisteminden muaftır.

Ancak yukarıda sayılan kuruluşlarca TTK ve TKİ işletmelerinde temin edilen kömürlerin İMÇK kararıyla belirlenen özellikleri haiz olduğu ilgili kurumlarca (TTK ve TKİ) belgelenecektir.

Mutemetlerce getirilen kömürlerde, zaman zaman numune alınmak suretiyle analize tabi tutulacaktır. Analiz sonuçlarının olumsuz çıkması halinde, ilgili kuruluşun mutemet belgesinin iptali dahil olmak üzere, diğer yaptırımlar Valilik ve Kaymakamlıklarca uygulanacaktır.

4 — İstanbul Büyükşehir Belediyesinden Belgelenmesi kaydıyla metalurjik kok kömürün ilimizde satışı serbest olup, herhangi bir izne tabi değildir. Metalurjik kok pazarlayacak firmalar, Valiliğe ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığında bildirimde bulunmak suretiyle metalurjik kok kömürü satışı yapabileceklerdir. Kok kömürünün torbalı ve dökme olarak satışı mümkündür.

5 —İlimiz sınırları içinde dökme kömür satışı yasaktır.

Tüm kömürler torbalanarak satılacaktır. Ancak, sanayinin teknik zorunlulukları nedeniyle toz kömürler, İstanbul Büyükşehir Belediyesinden izin alınarak ve çevre kirliliğine neden olunmadan kullanılabilecektir.

TTK ve TKİ (Soma ve Tunçbilek) işletmeleriyle, kendilerine üretici olarak izin belgesi verilmiş olan üretici ve ithalatçılardan dökme kömür satın alan pazarlamacılar; bu kömürleri ya kendilerine ait tesislerde yada sözleşme metninin bir örneği izin vermeye yetkili bir kuruluşa (İBB Başkanlığı) verilmek kaydıyla anlaşmalı tesiste torbalanabilecektir.

Bu durumda, torbalanan kömürün İMÇK’ca belirlenen özelliklere uygunluğundan, üretici, ithalatçı, pazarlamacı ve paketleme tesisi sahibi kişi veya firma müştereken ve müteselsilen sorumludur. Sorumlulukları belirtir hükme, sözleşme metinlerinde yer verilmesi zorunludur.

6 —İl ve ilçe mutemedi olarak görevlendirilenler, İlçe Belediyelerinin TTK ve TKİ ( Soma ve Tunçbilek İşletmeleri)’nden satın aldıkları yerli linyit ve taş kömürleri ile ithal etmeleri veya ithalatçılardan satın alma yoluyla temin ettikleri kömürleri satarken torbalayacaklardır.

İl ve ilçe mutemetleri olarak görevlendirilen kuruluşların, resmi kurum ve kuruluş (resmi daire, eğitim öğretim kuruluşları, askeri kuruluşlar)’lara satacakları kömürler de torbalanarak satılacaktır.

7 —Yerli kömür üreticileri ile kömür ithalatçıları ve üreticilerinden dökme kömür olarak kırma, eleme ve torbalama işlemi yapan kişi ve firmalara verilecek izinlere ilişkin işlemleri yapmak üzere İstanbul Büyükşehir Belediyesi görevli ve yetkili kılınmıştır.

İl ve ilçe mutemedi olarak görevlendirilenler, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve diğer belediyeler izin belgesi almakla yükümlü değildir.

Mutemetlik görev belgesi, izin belgesi değildir.

İl ve ilçe mutemedi olarak görevlendirilen kuruluşlar görevlendirme yazısının onaylı birer örneğini Valiliğe (İl Çevre ve Orman Müdürlüğü) ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına sunacaklardır.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca, başvuru sonucu verilen izin belgeleri Valilik adına İl Çevre ve Orman Müdürlüğünce (İl Müdürü veya görevlendireceği Teknik Şube Müdürünce) tescil edilir.

8 —Kömür paketleme tesisleri kural olarak meskun mahal dışında kurulacaktır. Kent içinde kurulu veya paketleme tesisleri çevreye gürültü ve toz emisyonu rahatsızlığı vermeyecek biçimde çalıştırılmak zorundadır. Rahatsızlık önlenemiyor veya rahatsızlık vereceği sahanın genişliği ve konumu bakımından önceden belirlenebilen kent içindeki yerlerde paketleme tesisi kurulamaz.

Şartlarda uygunluk İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı inceleme ve denetleme ekiplerince kontrol edilecektir.

B —İSTANBULA KÖMÜR SEVK EDECEK ÜRETİCİLERE UYGULANACAK KURALLAR:

1 —Kömür ve kömür briketi üretimi yapan ve kömür ithalat eden gerçek ve tüzel kişiler İstanbul il sınırı içinde kömür satışı yapmak istedikleri takdirde, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığından izin alacaklardır. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca yapılacak inceleme sonucu verilecek izin belgeleri Valilikçe tescil edildikten sonra geçerli olacaktır.

Birinci fıkrada geçen kömür üretiminden kasıt, kömür ocaklarından istihraç edilen kömürlerin kırma, eleme, yıkama, gereğinde kurutma ve paketleme birimlerinin hepsini veya kömür özelliklerine göre bir kısmını içeren tesislerde, işlenmek suretiyle satışa hazır hale getirilmesi ve İstanbul’a sevk işlemidir. İthal kömürü eleyip, paketleyip İstanbul’a sevk edenler de üretici gibi mütalaa edilecektir.

2 —İzin başvurusu İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına verilecek dilekçe ile yapılacaktır. Başvuru dilekçesinde firma adı, adresi, kömürün temin edildiği ocağın ve tesisin adresi yer alacaktır.

Dilekçe ekinde;

-İlgili meslek kuruluşundan alınma, Ticaret Sicil Kaydını Havi Faaliyet Belgesi,

-Ticaret Sicil Gazetesinin örneği,

-Teminat mektubu (3.000.000.000 TL -üç milyar liralık-),

-Belgeleri imzalamaya yetkili olanların noterden imza sirküleri,

-Aylık sevk programı,

-Sözleşmeli bayilerin adı, adresi,

-Depo yeri ve depolama kapasitesini gösterir belge (firmalarca düzenlenmiş),

-Tesis ile ilgil tanıtıcı bilgiler (Tesisin özellikleri kapasitesi, akım ve işlem şeması v.b.),

-Bu kararda belirlenmiş esaslara uygun olarak İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca hazırlanmış ve Valilikçe onanmış örneğine uygun taahhütname

yer alacaktır.

3 —Yerli linyit ve taş kömürü üreticileri eğer harmanlama (paçallama) yapıyorlarsa, karışım için kullandıkları kömür cinsini, karışım oran ve yöntemini belirtir belge düzenleyecekler ve dilekçelerine ekleyeceklerdir. Bu üreticiler en az 50.000 tonluk yerli ocak rezervine sahip olduklarını ve paçallanacak kömürlerin özelliklerini de belgeleyeceklerdir.

4 —Briket kömür üreticileri kullandıkları kömür tozunun cinsini, özelliklerini, kullanılan bağlayıcı türünü, bağlayıcı için yapılan sözleşmenin onaylı örneğini dilekçelerine ekleyecektir.

5 —Kömür ithalatçıları, ithalatçı belgesinin Çevre Bakanlığınca (yetki verilmesi halinde) ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenmiş kontrol Belgesini analiz sertifikasının, analiz raporunun yetkili mercilerce düzenlenmiş) ithalat bağlantısının ve gümrük giriş beyannamelerinin noterce onaylanmış örneğini, başvuru dilekçelerine ekleyeceklerdir.

6 —Bu kararda belirtilmeyen, ancak gerektiği takdirde, başvuru aşamasında istenecek ek bilgi ve belgeler İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca belirlenerek, Valilik oluru alındıktan sonra usulüne göre işlem yapılır.

7 —İstanbul sınırları içerisindeki ocaklarda üretilip satışa sunulacak yerli kömürler, kömür iyileştirme ve zenginleştirme tesislerinde işlem görmüş olacaklardır.

Bu tesislerde en az otomatik kırma, eleme (yerli kömür ve ithal kömür için ayrı ayrı) paçallama, paketleme, tartı ve gerekiyorsa kurutma üniteleri bulunacaktır.

İstanbul İl sınırı dışındaki kömür ocakları için de aynı kural geçerlidir.

8 —İthal kömürlerde, en azından eleme işleminden geçirilecek, paketlenmiş halde satışa sunulacaktır.

İl ve ilçe mutemetlerince resmi kurum ve kuruluşlara satış yapılmak üzere, yerli ve ithalatçı firmalardan kömürler torbalanmış olarak alınacaktır.

9 —Briket kömür üretiminde yerli kömür ve ithal kömür tozları ayrı ayrı kullanılabileceği gibi, gerekli özelliklerin sağlanabilmesi için paçallama yapılması mümkündür. Bu durumda üretici, kömür tozlarının cins ve karışım oranlarını bildirmekle yükümlüdür.

10 —Kömür ve briket kömür üreticileri ve ithalatçılar tesislerini belgelemekle yükümlüdürler.

Kiralama yoluyla tesis edinenler kira sözleşmesinin, onaylı bir örneğini başvurularına ekleyeceklerdir.

11 —Yerli ve ithal kömür iyileştirme ve zenginleştirme tesislerinde en az 2.000 (iki bin) ton satışa hazır İMÇK Kararıyla belirlenen özellikte kömür olmadıkça, kömür satış izin belgesi verilmeyecektir.

12 —Kömür, briket kömür üreticileri ile kömür ithal eden gerçek ve tüzel kişiler, aşağıdaki hususları içeren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca hazırlanarak, Valilikçe onaylanmış örneğine uygun noter onaylı taahhütname vermek zorundadırlar.

Taahhütname şu hususları içerecektir;

-Doğrudan veya sözleşmeli bayiler aracılığıyla pazarlayacakları kömürlerin ve briket kömürlerin İMÇK’ca belirlenen özelliklere sahip olunacağını,

-Valilikçe veya İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca görevlendirilmiş personelin veya kurulun, tesiste üretimi ve laboratuvar çalışmalarını denetleyebileceğini, istenen bilgi ve belgelerle, satılan kömürlerin listesini vereceğini,

-Üretim yerinden taşıma aracından, depodan satış yerinden, bayilerden ve tüketicilerden alınacak numunelerin analizleri için yapılacak giderleri karşılayacağını aksi halde bu giderlerin karşılanması için teminatın paraya çevrilerek irat olarak kaydına razı olacağını,

-Sevk edilecek her parti kömür için bayi ve tüketiciye iletilmek üzere kantar fişi, sevk irsaliyesi, kömürün tesisten veya depodan çıkışını belgeleyen ve tesis veya depo yetkililerince imzalanmış, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığından alınma ‘Menşei Denetim Belgesi’ni nakil aracına vereceğini,

-Pazarlayacağı kömürlerin kent girişindeki kontrol noktalarından geçtikten sonra şehre girebileceğini, belgesiz, eksik belgeli ve kontrol noktasında denetimden geçmeyen kömürlerine el konulabileceğini, bu durumun bir ay içinde 3 (üç) kez tekrarı halinde, kömür satış izin belgesinin iptal edilmesini kabul edeceğini,

-İMÇK’nca belirlenen özelliklere sahip olmayan kömürlere her aşamada el konulmasını kabul ettiğini, tüketiciye intikalinden sonra el konulan kömür olduğunda, tüketicinin zararını karşılamayı kabul edeceğini, zarar karşılanmadıkça kömür satış izninin geçici askıya alınacağını ve kömür sevketmesine izin verilmeyeceğini kabul edeceğini,

-Kömürlerin doldurulduğu torbalar üzerinde; kömürün menşei, cinsi (İthal-Sibirya Linyit, İthal-Sibirya tozu briket v.b., Yerli-Soma linyit, Yerli-Soma tozu briket, Yerli-Zonguldak taşkömürü v.b.) üretici firmanın adı, varsa tanınma kodu veya tescilli markası, ağırlığı, nem, kükürt, kül, kalori değerleri briket kömür için bağlayıcının cinsinin yazılı olacağını,

-Briket kömür üretiminde bağlayıcı olarak petrol ve petrol türevlerinden üretilmiş herhangi bir bağlayıcı kullanmayıp, bağlayıcı olarak melas-nişasta ve/veya akademik kuruluşlarca bağlayıcı olarak kullanılabilirliği ispatlanmış ve belgelenmiş insan ve çevre sağlığına zararlı olmayan benzer maddeleri kullanacağını,

-Üretim yerinden, depodan taşıma aracından, satış yerinden, bayiden ve kullanım (tüketim) yerinden alınan 3 numunenin bozuk çıkması halinde, bir olumsuzluk olarak değerlendirileceğini,

-Birinci olumsuzlukta 2872 sayılı Çevre Kanununun 8/1 inci maddesi aracılığıyla aynı kanunun 20 nci maddesi uyarınca idari para cezası verilmesini ve 10 güne kadar kömür sevkiyatının durdurulmasını,

-İkinci olumsuzlukta idari para cezasının Çevre Kanununun öngördüğü biçimde tekerrür kuralı uygulanarak verilmesini ve 20 güne kadar kömür sevkinin durdurulmasını,

-Üçüncü olumsuzlukta tekerrür kuralına göre idari para cezası uygulanmakla birlikte, kömür satış izin belgesinin iptalini, teminatın irat kaydedilmesini kabul edeceğini,

hususlarını içerecektir.

13 —Yukarıdaki maddede yazılı hususları içeren taahhütname, noterlikçe düzenlenmiş olacaktır.

14 —Kömür satış izin başvurusunda bulunan üretici ve ithalatçıların tesislerini İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, İl Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, İl Çevre ve Orman Müdürlüğü ve Üniversite öğretim üyelerinden oluşacak bir kurulca incelenecektir.

Kurulca inceleme sonucu raporlanacak ve tesisten alınacak numuneye ait analiz raporu kurul raporunun ekinde, Valiliğe ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına verilecektir. Başka illerde kurulu bulunan sözkonusu tesislerde aynı biçimde inceleneceklerdir.

Geçmiş ısınma mevsimlerinde incelenmiş ve izin verilmiş tesislerin, tesiste ek ve değişiklik yoksa, yeniden incelenmesi kurulun takdirindedir. Ancak, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığının veya kurula üye veren kuruluşların veya Valilik makamının istemi halinde tesiste inceleme her zaman yapılabilecektir.

C —KÖMÜR PAZARLAMACILARININ UYACAĞI KURALLAR:

1 —Kömür pazarlamacıları, yalnızca İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığından izinli kömür üreticisi veya ithalatçıların torba kömürlerini pazarlayacak ve kontrol noktasında kontrol edilmeden geçen kömürü kabul etmeyecektir.

2 —Tüketicilere satacakları kömürlere ait, fatura, irsaliye, kantar fişi, kömür kontrol noktasından onaylanmış Menşe Denetim Belgesinin bir örneğini vereceklerdir.

3 —Yapılacak denetimlerde istenilen belgeleri ibraz etmeyen, İl Mahalli Çevre Kurulunca belirlenen özelliklere sahip olmayan kömürleri satan pazarlamacılara, Çevre Kanunu’nun kirletme yasağına ilişkin 8 inci maddesine muhalefet nedeniyle idari para cezası uygulanacak ve kömüre el konacaktır.

4 —İşyeri veya depo mahallinde torbalama yapılmayacak ve açık kömür bulundurulmayacaktır. Aksi taktirde söz konusu kömürlere el konacak ve idari para cezası uygulanacaktır.

5 —İşyeri veya depodan veya tüketiciye sattığı kömürlerden numune alınması işlemlerinde denetim elemanlarına gerekli imkanı sağlayacaktır.

D —TÜKETİCİLERİN UYACAĞI KURALLAR:

1 —Tüketiciler, kömürlerini izin belgeli firmalardan almakla yükümlüdürler.

2 —Tüketiciler, satıcılardan fatura ve/veya perakende satış fişi, menşe denetim belgesi almak ve denetleme sırasında bunları ibraz etmekle yükümlüdürler.

3 —Resmi kurum ve kuruluşlar, il ve ilçe mutemetlerinden aldıkları kömürlerin faturalarını veya faturaların onaylı örneğini, muhafaza etmek ve denetleme sırasında istendiğinde ibraz etmekle yükümlüdürler. Mutemetler dışındaki pazarlamacılardan kömür satın alması halinde, diğer belgeler de muhafaza edilecek ve istenildiğinde ibraz edilecektir.

4 —Tüketiciler, satın aldıkları kömürlerin soba veya kaloriferlerde verimli yakılmasına ilişkin bilgileri içeren yakma kılavuzunu, satıcılardan talep edeceklerdir. Yakma kılavuzu, işyeri ve konutların kalorifer dairelerinde muhafaza edilecektir.

5 —İşyerleri ve konutlarda ateşçi/kaloriferci belgesi olmayan kaloriferci çalıştırılmayacaktır. Aksi halde, işyeri sahibi ve yöneticiler hakkında yasal işlem yapılacaktır.

6 —Yapılacak denetimlerde istenen belgeleri ibraz etmeyen, İl Mahalli Çevre Kurulunca belirlenen özelliklere sahip olmayan kömür kullanan tüketicilere Çevre Kanununun kirletme yasağına ilişkin 8 inci maddesinde muhalefet nedeniyle idari para cezası uygulanacak ve kömüre el konacaktır.

E —İYİLEŞTİRME VE ZENGİNLEŞTİRME İŞLEMİNE TABİ TUTULMAMIŞ VE İL MAHALLİ ÇEVRE KURULUNCA BELİRLENEN ÖZELLİKLERE HAİZ OLMAYAN KÖMÜRLERİN, İSTANBUL DIŞINA ÇIKARILMASINDA UYGULANACAK KURALLAR:

1 —İstanbul il sınırları içinde satışa sunulabilecek kömürler dışında, kalan kömürlerin İstanbul’da satılması yasak olduğundan, bu yasağa uyulup uyulmadığının denetlenmesi bakımından gerek İstanbul’da gerekse başka illerde istihraç edilen ve iyileştirme ve zenginleştirme işlemine tabii tutulmamış kömürlerin, İstanbul dışına çıkarılması veya Trakya yada Anadolu yönünde transit geçişleri kontrole tabidir.

Kontrol İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca yapılacaktır.

2 —İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Emniyet Müdürlüğü ile işbirliği halinde, İstanbul dışına kömür taşıyan veya İstanbul içinden transit geçen kamyonların izleyeceği güzergahı, kamyonların kontrol istasyonlarından geçiş saatlerini tespit etmeye, kente giriş-çıkış ve kent içinde seyirleri hakkında kural belirlemeye yetkilidir.

3 —İstanbul sınırları içindeki ve dışındaki ocaklardan yükleme yapan taşıtların sürücüleri, ocak işletmesinden alacakları fatura, kantar ve sevk fişi, ve irsaliye ile kontrol istasyonlarına başvuracaklardır.

Kontrol istasyonlarında belge denetimi yapıldıktan sonra, taşıt sürücüsüne nakliye belgesi verilecektir.

Belge iki nüsha olarak düzenlenecek, bir nüshası kontrol istasyonunda kalacaktır. Diğer nüsha taşıt sürücüsüne verilecektir.

4 —Taşıt sürücüsü il sınırından çıkarken belgeyi sabit veya mobil kontrol istasyonuna ibraz etmeye ve çıkış saatini belgeye yazdırmaya zorunludur.

Bu belge daha sonraki taşıma sırasında, kontrol istasyonuna verilecektir.

Belgenin ibraz edilmemesi, taşıt sürücüsünün kömürü irsaliye ve belgede yazılı yere götürmediğinin kanıtı sayılacak, taşıtın kontrol istasyonundan çıkışına izin verilmeyecektir.

Sürücüye kömürü işletmeye geri götürmesi önerilecek, kabul etmediği takdirde kömüre el konulacaktır.

5 —Gerek İstanbul, gerekse diğer illerdeki kömür ocaklarından yükleme yapan taşıtların üstü branda ile örtülmüş ve en az üç yerinden mühürlenmiş olacaktır.

İstanbul dışından brandasız ve mühürsüz gelen kömür yüklemesi yapmış taşıtlara, kontrol istasyonlarında branda örtülecek ve mühürlenecektir.

6 —Kontrol istasyonlarına intikal eden taşıtlar, izleyecekleri güzergah ve hareket saatlerine göre İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca görevlendirilen ekiplerin, gözetim ve denetiminde oluşturulacak konvoyla geçiş yapmak zorundadırlar.

7 —Üretici firmalar, sipariş üzerine yaptıkları kömür sevkiyatlarında, bu kömürleri taşıyan taşıt sürücülerinin kurallara aykırı davranışlarından sorumludur.

Kurallara aykırı davranan sürücülere, bir daha geçiş izni verilmeyeceği için, üretici firma, sürücünün kurallara uymasını sağlayacaktır.

Üretici firmanın sevk ettiği kömürün, İstanbul içinde satıldığının tespiti halinde, taşıt sürücüsüne ve üretici firmaya ayrı ayrı idari para cezası uygulanacağı gibi mevzuatta ve bu kararda öngörülen diğer yaptırımlar da uygulanacaktır.

8 —Belgesiz, eksik belgeli yada belgesi olmasına rağmen kontrol istasyonlarında (çıkış- giriş) işlem yapmamış taşıtların, kent içindeki seyirleri halinde Büyükşehir ve diğer belediyelerin ekiplerince sürücü hakkında yasal işlemlere başlanılacak, taşıdığı kömüre el konulacak ve hakkında Çevre Kanununun öngördüğü idari para cezasının uygulanması için, ilgili kaymakamlığa tevdi edilmek üzere tutanak düzenlenecektir.

Hakkında bu işlem yapılan taşıt sürücüsüne, bir daha nakliye belgesi verilmeyecektir.

9 — İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca ek önlemlere gerek duyulduğunda, Valilik Oluru alınmak kaydıyla ek önlem düzenlemeleri yapılacaktır.

F —DENETLEME VE YAPTIRIMA İLİŞKİN HÜKÜMLER:

1 —İstanbul’da satışa sunulacak kömürler her aşamada (üretim yerinde, depoda, kamyonda, satış yerinde-bayide, kullanım-tüketim yerlerinde vb.) Valilikçe veya İstanbul BüyükşehirBelediye Başkanlığınca görevlendirilen ekiplerce denetlenecek, kömür numunesi alınarak analizleri yapılacaktır.

İstanbul dışındaki tesislerin denetlenmesi ve kömür numunesi alım işi, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı elemanlarınca yapılacaktır.

Denetimler sonucunda olumsuzlukların tespiti halinde, daha önceki maddelerde de belirtildiği gibi yükümlülüğün ihlaline göre, Çevre Kanunu gereğince idari para cezası, kömür sevkiyatının durdurulması, kömür satışının durdurulması, kömür satış belgesinin iptali, kömüre el koyma ve/veya teminatının irat kaydedilmesi gibi cezalar uygulanacaktır.

2 —İstanbul kent girişlerinde kurulu kontrol istasyonlarında, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı elemanlarınca denetleme yapılacaktır. Gerektiğinde polis, jandarma ve vergi denetim ekipleri de bu istasyonlarda özel mevzuatlarına göre, özel denetleme yapacaklardır.

3 —Kente girişine izin verilen kömürlerin menşe denetim belgeleri, kontrol istasyonlarında ‘Kontrol Edildi’ damgası ile damgalanacaktır.

‘Kontrol Edildi’ damgası taşıyan belge sürücüye, depo veya satış yeri yetkilisine ya da tüketiciye teslim edilmek üzere geri verilecektir.

Menşe denetim belgesi 3 (üç) nüsha olacaktır. 1 (bir) nüshası tesis veya ana depoda kalacak, 2 (iki) nüshası sürücüye verilecektir. Bunlardan bir tanesi kömür kontrol noktasında İstanbul Büyükşehir Belediyesince sürücüden alınacak, diğer nüshası ise, alıcıya iletilmek üzere kontrol edildi damgası ile damgalanarak sürücüye iade edilecektir.

4 —Belgesiz, eksik belgeli, brandasız, mühürsüz kamyonlarla taşınan kömürlere el konacak ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca belirlenen depolara götürülecektir.

5 —Kent içinde seyir halindeki kamyonlar İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve diğer ilçe ve belde belediye zabıtaları polisi jandarma, ve kaymakamlıklarca görevlendirilmiş denetim ekiplerince kontrol edilecektir.

Belgesiz, eksik belgeli, denetimden geçtiği belli olmayan, İl dışına çıkış izni verilmiş olan, kent içinde seyreden kamyonlardaki kömürlere, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı veya ilçe ve belde belediye başkanlığı ekiplerine bildirilerek el konmaları sağlanacak ve bu kömürler zabıta eşliğinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca belirlenmiş depolara götürülecektir.

6 —Kömür depoları ve satış yerleri İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Kaymakamlık, İstanbul Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde ve dışında olan İlçe Belediyeleri de, kendi sınırları dahilinde görevli elemanlarınca denetlenecektir.

Bu iş yerlerinde belgesiz, eksik belgeli, denetimden geçtiği kanıtlanamayan kömür tespit edilirse, el konacak ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı depolarına nakledilecektir.

7 —Numune alım ve analiz masrafları ile el koyma ve depolarda muhafaza altına alma işlemleri sırasında, tahakkuk edecek diğer masraf ilgililerden, işlemi yapan belediyelerce, mer’i mevzuat hükümlerine göre tahsil edilecektir.

8 —Belirlenen kurallara uymaksızın kömür üretimi yapan, ithal eden, pazarlayan, taşıyan, perakende satış yapan kömür satıcıları müteselsilen sorumlu olacaktır.

Üretici ve satıcıların belgeleri bu şekilde iptal edilmekle birlikte, müteselsil sorumluluk esasına göre üretici, ithalatçı, pazarlayıcı, taşıma ve satıcı gerçek ve tüzel kişiler Çevre Kanunu’nun kirletme yasağına muhalefetten dolayı idari para cezası ile cezalandırılacaktır.

9 —Tesis ve depo yetkililerince düzenlenmiş menşe denetim belgesindeki bilgilerin gerçek dışı olduğunun, özellikleri analiz sonuçları ile uyumlu olmadığının belirlenmesi halinde, belgeyi düzenleyenler hakkında adli işlem yapılması için, yetkili Cumhuriyet Savcılıklarına suç duyurusunda bulunacaklardır.

10 —Faturasız, belgesiz ve belgesi eksik belgeli kömür satın alan ve kullananlar hakkında Çevre Kanununun öngörüldüğü yaptırımlar, ilgili kaymakamlıklarca uygulanacaktır.

11 —Kuralların ve yaptırımların uygulanmasında, ilgili mercilerin işbirliği yapmaları esastır.

12 —Çevre Kanununda yer alan kirletme yasağına muhalefetten dolayı, ceza verme yetkisi mahallinde en büyük mülki amire ait olduğundan, ilçe kaymakamlıkları denetleme ekiplerince düzenlenen tutanaklara göre idari para cezası uygulayacaktır.

Cezanın miktarı tayininde, Çevre Kanununun öngördüğü sistem göz önünde bulundurulacaktır.

13 —Kontrol istasyonlarında, kent içinde kamyonlarda, depolarda ve satış yerlerinde yapılacak denetlemelerde, denetleme yapacak görevlilere güvenlik desteği verilmesi talepleri polis ve jandarma yetkililerince yerine getirilecektir.

İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı ve İlçe Kaymakamlıkları güvenlik desteğine ilişkin taleplerin yerine getirilme biçim ve şartlarını önceden belirleyerek, İstanbul Büyükşehir Belediye ve diğer belediye başkanlıklarına bildireceklerdir.

14 —Bu kararla öngörülen esas ve kuralların uygulama biçim ve yöntemleri hakkında Valilikçe genel emirler çıkarılabilir.

15 —Bu kararla İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına verilen görev ve yetkilerin uygulanmasına ilişkin olarak İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, detaylı düzenlemeler yapmaya ve Valilik Olur’u alındıktan sonra uygulamaya koymaya yetkilidir.

Oy birliği ile karar verilmiştir.

Tebliğ olunur.

Sayfa Başı