Başbakanlık

Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır

 Kuruluş : 7 Ekim 1920

1 Ekim 2004

CUMA

Sayı : 25600

 

Å ÖNCEKİ

SONRAKİ

Æ

YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

 

Bakanlar Kurulu Kararları

2004/7861 İlçelerdeki Emniyet Amirliklerinin, İlçe Emniyet Müdürlüklerine Dönüştürülmesi Hakkında Karar

2004/7891 Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatında,İngilizce Dil Öğreticiliği ve Bilgisayar Öğreticiliği Görevlerinde Kısmi Zamanlı Geçici Personel İstihdamı ile Bu Personele Ödenecek Ücretlere İlişkin Karar

 

Yönetmelikler

— Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

— Bombus Arısı Yönetmeliği

— 4054 Sayılı Kanun Uyarınca Anonim ve Limited Şirketlerin Yapacakları Ödemelere İlişkin Esaslar

 

Genelge

— Kurullarda Görev Alacak Hükümet Üyeleri Hakkında Genelge (No: 2004/23)

 

Tebliğler

— 2004 Yılı Ağustos Ayına Ait Yatırım Teşvik Belgelerinin Sektörel Dağılımı Hakkında Tebliğ

— 2004 Yılı Ağustos Ayında Verilen Belgeler ve Yararlandırılan Teşvik Unsurları Hakkında Tebliğ

— Özelleştirme Yüksek Kurulunun 2004/93 Sayılı Kararı

— Özelleştirme Yüksek Kurulunun 2004/97 Sayılı Kararı

— Özelleştirme Yüksek Kurulunun 2004/99 Sayılı Kararı

 

DÜZELTME (Anayasa Mahkemesinin E: 2002/100, K: 2004/9 Sayılı Kararı ile İlgili)


YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Bakanlar Kurulu Kararları

Karar Sayısı : 2004/7861

Ekli listede yer alan ilçelerdeki emniyet amirliklerinin, ilçe emniyet müdürlüklerine dönüştürülmesi; Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve Devlet Personel Başkanlığının görüşlerine dayanan İçişleri Bakanlığının 31/8/2004 tarihli ve 158862 sayılı yazısı üzerine, 27/9/1984 tarihli ve 3046 sayılı Kanunun 17 nci maddesinin ikinci fıkrasının (d) bendine göre, Bakanlar Kurulu’nca 10/9/2004 tarihinde kararlaştırılmıştır.

 

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Recep Tayyip ERDOĞAN

 

 

 

Başbakan

 

 

 

S.GÜÇLÜ

A. ŞENER

M. A. ŞAHİN

B. ATALAY

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. V.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bakanı

A. BABACAN

K.TÜZMEN

G. AKŞİT

K. TÜZMEN

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

C. ÇİÇEK

M. V.GÖNÜL

A.AKSU

K.UNAKITAN

Adalet Bakanı

Milli Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

H.ÇELİK

Z. ERGEZEN

R.AKDAĞ

B. YILDIRIM

Milli Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskan Bakanı

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

S.GÜÇLÜ

M. BAŞESGİOĞLU

A. COŞKUN

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

M.H.GÜLER

E. MUMCU

O. PEPE

 

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

10/9/2004 tarihli ve 2004/7861 Sayılı Kararnamenin Eki

LİSTE

İLİ :

İLÇESİ :

Kocaeli

Derince

Trabzon

Arsin

—— • ——

Karar Sayısı : 2004/7891

Milli Eğitim Bakanlığı taşra teşkilatında,İngilizce Dil Öğreticiliği ve Bilgisayar Öğreticiliği görevlerinde kısmi zamanlı geçici personel istihdamı ile bu personele ödenecek ücretlere ilişkin ekli Karar’ın yürürlüğe konulması; Maliye Bakanlığı ile Devlet Personel Başkanlığının görüşlerine dayanan Milli Eğitim Bakanlığının 6/9/2004 tarihli ve 68929 sayılı yazısı üzerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (C) fıkrasına göre,Bakanlar Kurulu’nca 14/9/2004 tarihinde kararlaştırılmıştır.

 

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Recep Tayyip ERDOĞAN

 

 

 

Başbakan

 

 

 

A.GÜL

A. ŞENER

M. A. ŞAHİN

A. BABACAN

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bakanı V.

A. BABACAN

M. AYDIN

G. AKŞİT

K. TÜZMEN

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

C. ÇİÇEK

M. V.GÖNÜL

A.AKSU

K.UNAKITAN

Adalet Bakanı

Milli Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

H.ÇELİK

Z. ERGEZEN

R.AKDAĞ

B. YILDIRIM

Milli Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskan Bakanı

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

S.GÜÇLÜ

M. BAŞESGİOĞLU

A. COŞKUN

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

M.H.GÜLER

E. MUMCU

O. PEPE

 

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

Sayfa Başı


Yönetmelikler

Bayındırlık ve İskan Bakanlığından:

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1 —20/4/1988 tarihli ve 19791 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Yönetmeliğinin 8 inci maddesinin ilk ve son cümleleri ile (e) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilerek maddeye (i) ve (j) bentleri eklenmiştir.

"Döner Sermaye İşletmesi ile döner sermaye faaliyetleri sebebiyle gelir getiren Genel Müdürlük merkez ve taşra birimlerinin giderleri;"

"e) Öncelikli kadastro çalışmaları ile ilgili Genel Müdürlükçe lüzumluluğu Bakan onayına bağlanan kadastro çalışmaları için müdürlük merkezinden görevlendirilecek personelden arazide fiilen çalışanlara, 3402 sayılı Kadastro Kanununun 3 üncü maddesi gereğince ödenecek aylık ödenek ve 6245 sayılı Kanunun 50 nci maddesine göre ödenecek tazminatlar ile müdürlüklerin yetki alanı dışından geçici görevle gönderilen ve fiilen arazide çalışan personele yine 3402 sayılı Kanun uyarınca ödenecek aylık ödenek ve 6245 sayılı Kanuna göre ödenen harcırahlar,"

"i) Bu maddenin (e) bendine göre yapılacak kadastro çalışmalarında kullanılacak mal ve hizmet alımları, kadastronun fenni işlerine ilişkin ihale ile hizmetin gerektirdiği diğer giderler,"

"j) Su, elektrik, akaryakıt ve benzeri giderler,"

"Gerektiğinde döner sermaye gelirlerinden karşılanır."

MADDE 2 —Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 9 —Döner sermaye hizmetleri; Yönetim Kurulu, İta Amiri, İşletme Müdürü, Tahakkuk Memuru, Sayman,Veznedar, Ayniyat Memuru, Mutemet ile gerekli görülen diğer memur ve işçiler tarafından yürütülür."

MADDE 3 —Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 10 —Yönetim Kurulu, döner sermaye işletme müdürlüğünün üst karar organı olup, döner sermaye hizmetlerinin bu Yönetmelikte yer alan esaslar çerçevesinde yürütülmesini sağlar.

Döner Sermaye Yönetim Kurulu; Genel Müdür’ün başkanlığında, belirleyeceği bir Genel Müdür Yardımcısı ile 1. Hukuk Müşaviri, APK Dairesi, Tasarruf İşlemleri Dairesi, Kadastro Dairesi, Fen Dairesi, Fotogrametri ve Geodezi Dairesi, İdari ve Mali İşler Dairesi, Tapu Dairesi Başkanları ile İşletme Müdürü ve teklifi görüşülen Daire Başkanından teşekkül eder.

Yönetim Kurulu toplantılarının gündemini belirleme, toplantı, gün, saat ve yerinin tespitine karar verme ve yönetim kurulu çalışmalarının gereği gibi yürütülüp sonuçlandırılması Başkan tarafından sağlanır.

Toplantı tutanak, karar ve dosyalarını tutmak, haberleşme ve diğer sekreterya işlemlerini yürütmek görevi, döner sermaye işletme müdürlüğünde kurulan Yönetim Kurulu Bürosu tarafından yapılır."

MADDE 4 —Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesine aşağıdaki (f) bendi eklenmiştir.

"f) Döner Sermaye İşletmesinin kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilerle yapacağı protokollere ilişkin genel esasları belirlemek ve düzenlenen protokolleri onaylamak."

MADDE 5 —Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin ilk cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Döner Sermaye Yönetim Kurulu, üye tam sayısının salt çoğunluğunun iştiraki ile toplanır."

MADDE 6 —Aynı Yönetmeliğin 44 üncü maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"İmza İşlemi

Madde 44 —Bankadan para çekmeye mahsus çek, vezneye girecek ve vezneden çıkacak paralara ait tahsil ve tediye fişleri ve makbuzları sayman tarafından imzalanır."

MADDE 7 —Aynı Yönetmeliğin 45 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 45 —İşletme 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ile 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu hükümlerine tabidir. Satım işlemleri ise, 8/9/l983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 1 inci maddesinin ikinci fıkrasına dayanılarak çıkarılan ve 4/8/1984 tarihli ve 18479 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "Döner Sermayeli Kuruluşlar İhale Yönetmeliği" hükümlerine göre yapılır."

Yürürlük

MADDE 8 —Maliye Bakanlığı ve Sayıştay’ın görüşü alınarak hazırlanan bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 9 —Bu Yönetmelik hükümlerini Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu Bakan yürütür.

—— • ——

Tarım ve Köyişleri Bakanlığından:

Bombus Arısı Yönetmeliği

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1 —Bu Yönetmeliğin amacı; yerli gen kaynaklarımızdan olan bombus arısının doğadan toplanmasını ve yurt dışına kaçırılmasını önlemek, denetimli koşullarda yetiştirilmesini teşvik etmek, sağlıklı ve kaliteli bitkisel ürünler üretimi için seralarda kullanımını yaygınlaştırmak ile ilgili esasları belirlemektir.

Kapsam

Madde 2 —Bu Yönetmelik, bombus arılarında; üretim izni, damızlık materyal elde etme ve korunması için her türlü tedbirin alınması, polinasyon, ihracat, ithalat ve projelendirme ile ilgili işlemleri, örtü altı tarımında bombus arısı kullanımını artırıcı tedbirlerin alınması konularını kapsamaktadır.

Hukuki Dayanak

Madde 3 —Bu Yönetmelik; 441 sayılı Tarım ve Köyişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin (f) ve (g) bentleri, 3046 sayılı Kanunun 37 nci maddesi, 4631 sayılı Hayvan Islahı Kanununun 1inci maddesi, 3285 sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanununun 2 nci maddesinin (b) ve (c) bentleri ile 6968 sayılı Zirai Mücadele ve Zirai Karantina Kanununun 2 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4 —Bu Yönetmelikte geçen;

Bakanlık: Tarım ve Köyişleri Bakanlığını,

Bombus Arısı: Örtü altı tarımında polinasyon hizmetinde kullanılmak üzere denetimli koşullarda yetiştirilebilen, doğal koşullarda genellikle toprak altında yaptığı yuvada koloni halinde yaşayan bir yaban arısı cinsini,

Ana Arı (Kraliçe): Yuva kurmamış, denetimli olarak çiftleştirilmiş ana arıyı,

Polinasyon: Çiçeğin döllenmesini,

Firma: Laboratuvar şartlarında bombus arısı üretimi için Bakanlıktan izin almış tüzel kişiyi,

Koloni: Canlı döller üretebilen bir ana arı ve bunun dölleri olan işçi arılardan oluşan birimi,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Üretim İzni

Madde 5 —Firma, kapasite durumu, üretim aşamaları ve yatırımın terminini içeren proje hazırlar. Bombus arısı üretiminde kullanacağı materyali ve üretim teknolojisini nereden temin edeceğini belirtir. Teknolojisini yurt dışı firmadan alacak ise, ilgili bombus firması ile yapacağı üretim sözleşmesi ile Bakanlığa başvurur.

Bakanlıkça oluşturulan teknik inceleme ve ruhsat komisyonu (Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ile Üniversite) işletmeyi inceler. Üretim laboratuvarı alt yapısı ve materyal temini konularında yapılacak değerlendirme sonucu olumlu bulunan firmaya, içeriği ve uygulanma dönemi Bakanlıkça belirlenecek noter tasdikli taahhütnamenin firmaca imzalanmasını takiben üretim izni verilir. Üretim izni her yılın Nisan, Mayıs ve Haziran ayları içerisinde verilir.

Bombus arısı üreten firmalar, denetimli olarak çiftleştirilmiş ana arı kullanarak koloni üretimine geçmek zorundadır. Bu firmaların doğaya bağımlı kalmadan ülkemiz laboratuvar şartlarında üretime geçmeleri esastır.

Doğadan ana arı toplayarak üretim materyali temin edilmesi yasaktır.

Yönetmelik yayımlanmadan önce kurulmuş ve faaliyetlerini halen sürdürmekte olan firmalar, içeriği ve uygulanma dönemi Bakanlıkça belirlenecek taahhütnameyi Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren 1 ay içerisinde imzalamak ve hükümlerine uymak zorundadırlar.

İthalat İzni

Madde 6 —Bombus arısı ithalatı Bakanlar Kurulunca o yıl için yayımlanan İthalat ve Dış Ticarette Teknik Düzenlemeler ve Standardizasyon Rejimi Kararları ile Bakanlıkça yapılan düzenlemelerde yer aldığı şekle uygun olarak gerçekleştirilir.

İhracat İzni

Madde 7 —Firma, bombus arısının laboratuvarda üretildiğine ilişkin Bakanlık İl veya İlçe Müdürlüğünde görevli o konuda uzman Ziraat Mühendisi veya Veteriner Hekim raporuna istinaden bombus arısı ihracatı yapabilir.

Doğadan Toplanması

Madde 8 —Tüm bombus arısı türlerinin doğadan toplanması yasaktır.

Örtü Altı Tarımı

Madde 9 —Örtü altı tarımını ve polinasyonda bombus arısı kullanımını geliştirici ve özendirici tedbirler Bakanlıkça alınır.

Hastalık Tedbirleri

Madde 10 —Bombus arısı üretim işletmesinde herhangi bir salgın arı hastalığının görülmesi durumunda, mutlaka en yakın Bakanlık İl veya İlçe Müdürlüğüne hastalık ihbarı yapılır. Bakanlık İl veya İlçe Müdürlüğü tarafından söz konusu hastalık ihbarının değerlendirilip ihbarı mecburi bir hastalık tespit edilmesi durumunda; hastalıkla mücadelede 3285 sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanununun ilgili hükümleri uygulanır.

Denetim

Madde 11 —Bakanlık İl veya İlçe Müdürlükleri; gerek gördüğü tarihlerde üretilen bombus arısı, kovan ve her türlü malzemenin kontrol ettirilmesine ve rapor tanzimine yetkilidir.

Koloni Satışı

Madde 12 —Üretilen bombus kolonisi kutusunun üzerinde firma ismi, adresi, telefonu, uygun taşıma ve kullanım koşulları ayrıca belirtilecektir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Son Hükümler

Yürürlük

Madde 13 —Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 14 —Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Köyişleri Bakanı yürütür.

 

EK-1

 

BOMBUS ARISI TAAHHÜTNAMESİ

 

Örtü altı tarımında polinasyon amacına yönelik kullanılan bombus (Bombus terrestris) türü arıları ülkemizde de kullanılmaya başlanılmasından itibaren bu arı türünü gerek demonstrasyon amacı ile gerekse ülkemiz ihtiyacını karşılamak için laboratuvar şartlarında üretmek istiyoruz.

Bu amaçla;

1- Firma olarak polinasyon amacıyla kullanılan bombus (Bombus terrestris) türü arı ve bu türün alt türlerine ait ana arı ve kolonileri doğadan toplamayacağımızı, toplatan gerçek ve tüzel kişilerden satın almayacağımızı ve toplama işlemi yapan kişilerle ilgili bilgi edinildiğinde bu bilgileri yetkili mercilere bildireceğimizi,

2- Gerçekleştirmek istediğimiz yatırımların gerek kuruluş ve üretim aşamasında gerekse daha sonraki dönemde kontrolü amacı ile Bakanlık görevlileri dışında üniversitelerden gelen görevlilerin masraflarını karşılayacağımızı,

3- Bombus arısı ile ilgili her ay üretim, ithalat ve ihracat rakamları hakkında Tarım ve Köyişleri Bakanlığına hiç aksatmadan bilgi vereceğimizi,

4 - Bombus terrestris türü arıyı laboratuvar şartlarında üretmek amacıyla faaliyetini sürdürmekte olan Firma olarak, içinde bulunduğumuz üretim sezonu için; bir önceki dönemde örtü altında kullanılan toplam bombus terrestris kolonisi miktarının en fazla %5 i kadar hazır koloni ithalatı yapabileceğimizi,

5- Herhangi bir nedenle üretimimize bir süre ara verdiğimiz ve üretimimizi tamamen durdurduğumuzda Tarım ve Köyişleri Bakanlığına onbeş gün içinde bilgi vereceğimizi,

6- Bu taahhütname ile belirtilen şartlara uymadığımız takdirde Tarım ve Köyişleri Bakanlığınca üretim, ithalat ve ihracat iznimizin iptal edileceği hususunu kabul ettiğimizi,

taahhüt ederiz.

 

 

 

Firma Adına

 

Yetkili Kişinin İmzası

 

Firma Kaşesi

—— • ——

Rekabet Kurumundan ;

4054 Sayılı Kanun Uyarınca Anonim ve Limited Şirketlerin Yapacakları Ödemelere İlişkin Esaslar

Bilindiği üzere, 21/09/2004 tarihli ve 25590 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 5234 sayılı Kanunun 29 uncu maddesi ile 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanunun “Kurum Gelirleri” başlıklı 39 uncu maddesine mülga (b) bendinden sonra gelmek üzere (c) bendi olarak,

“c) Yeni kurulacak olan anonim ve limited şirket statüsündeki tüm ortaklıkların sermayelerinin ve sermaye artırımı halinde artan kısmın onbinde dördü nispetinde yapılacak ödemeler”

hükmü eklenmiş ve bu hüküm 5234 sayılı Kanunun Resmi Gazete’de yayımlandığı 21.09.2004 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Öte yandan, anılan 39 uncu maddenin ikinci fıkrasında ise Kuruma ait gelirlerin T.C. Merkez Bankası veya bir devlet bankası nezdinde açılacak bir hesapta toplanacağı öngörülmektedir.

Söz konusu hükümlerin uygulamasına ilişkin esasların belirlenmesi bu düzenlemenin konusunu oluşturmaktadır.

Tanımlar

Madde-1

a) Kurum: Rekabet Kurumu’nu,

b) Ödeme: 4054 sayılı Kanunun 39/c maddesine göre yapılması gereken onbinde dört tutarındaki ödemeyi,

c) Banka Dekontu : Onbinde dört tutarındaki ödemelere karşılık banka tarafından verilen dekontu,

d) Ortaklık : Anonim ve limited şirketleri, banka, sigorta, finansman ve benzeri şirketleri, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki anonim ortaklık niteliğinde, bağlı ortaklık ve iştirakler dahil kamu iktisadi teşebbüslerini,

e) Sermaye Artırımı : Sermayenin nakit olarak artırılması, ferdi işletmenin veya Türk Ticaret Kanununun 146’ncı maddesine göre şirketlerin devralınmasından dolayı sermayenin artırılması, ayın nev’inden sermaye konulması ve her türlü iç kaynağın sermayeye eklenmesi suretiyle yapılacak sermaye artırımını,

ifade eder.

Kuruluş ve Sermaye Artırımında Yapılacak Ödeme

Madde-2 - Yeni kurulacak olan anonim ve limited şirket statüsündeki tüm ortaklıkların sermayelerinin ve sermaye artırımı halinde artan kısmın onbinde dördü Kurumumuzun T.C. Ziraat Bankası Bilkent Plaza Şubesi’nde bulunan 5383761-5016 nolu hesabına nakden veya EFT ya da banka havalesi yapılmak suretiyle yatırılacaktır. Kuruluş ve sermaye artırımı işlemlerinin yürütülmesinde, banka şubelerinin düzenleyeceği dekont esas alınır. Banka dekontunda, ortaklığın ticaret ünvanı, ödeme tutarı ile bu paranın Kurumumuz hesabına yatırıldığının belirtilmesi gerekmektedir.

Ödemenin yapıldığına ilişkin dekontun; Ticaret Sicili Memurluklarına tescil için yapılan başvurularda, talep edilen diğer belgelerle birlikte verilmesi zorunludur. Bu dekontun başvuru belgeleri arasında bulunmaması halinde tescil işlemi yapılmaz.

Bu hükme tabi ortaklıkların Türk Ticaret Kanununun 146 ncı maddesine göre devralınmasından dolayı sermayelerinin artırılması halinde, sadece artan meblağ üzerinden onbinde dört ödeme yapılacaktır. Aynı esaslar nev’i değişikliği halinde de geçerlidir. Sermaye artışına neden olmayan ünvan ve nev’i değişiklikleri anılan hüküm kapsamına girmemektedir.

Kayıtlı Sermaye Sistemine Tabi Ortaklıklarda Ödeme

Madde-3 - Kayıtlı sermaye sisteminden yararlanan ortaklıkların, ticaret siciline tescil edilmiş kayıtlı sermaye tavanı içinde yapacakları sermaye artırımları da bu esaslara tabidir.

Bu kapsamdaki ortaklıklar; Sermaye Piyasası Kurulu tarafından verilen tescile mesnet belge ile birlikte banka dekontunu da Ticaret Sicili Memurluğuna vermek zorundadırlar. Banka dekontunun bulunmaması halinde Ticaret Sicili Memurluklarınca tescil işlemi yapılmaz.

Kuruluş veya Sermaye Artırımından Vazgeçme ve Onbinde Dört Tutarının Yanlış Yatırılması

Madde-4 - Kuruluş veya sermaye artırımından vazgeçilmesi halinde, yapılan ödeme tutarının iade edilebilmesi için, bir dilekçe ile Kurumumuz İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığına başvurulması gereklidir. Dilekçeye; banka dekontu, noterden tasdikli sarfı nazar kararı, Ticaret Sicil Memurluğu tarafından düzenlenen tescilin yapılmadığına dair belge eklenir.

Ödemenin ilgili banka şubesine eksik yapılması durumunda; eksik kısım aynı bankaya yatırılacak ve her iki dekont ilgili Ticaret Sicili Memurluğuna ibraz edilecektir. Ödemenin ilgili banka şubesine fazla yapılması durumunda; ortaklığın yazılı talebi üzerine, iadeye konu olacak miktar ilgili Ticaret Sicil Memurluğu tarafından tespit edilerek, bir yazı ile talep sahibine bildirilecektir. Talep sahibi olan ortaklık, banka dekont örneği ile söz konusu yazıyı bir dilekçe ekinde, Kurumumuz İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı’na intikal ettirecektir.

Yapılacak inceleme sonucunda fazla ve yersiz ödendiği tespit edilen tutarlar yatıranlara iade edilecektir.

Bilgi Verme Zorunluluğu

Madde-5 - Ticaret Sicili Memurlukları ikişer aylık dönemler itibariyle müteakip ayın 10’una kadar ekli cetveli doldurarak Rekabet Kurumu İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı Bilkent Plaza B-3 Blok Bilkent/Ankara adresine göndermek zorundadırlar.

Ticaret Sicili Memurluğu’nun Sorumluluğu

Madde-6 - Ticaret Sicili Memurluğu, ödemenin tam ve doğru olarak yapıldığını ve banka dekontunun bu esaslara uygun olarak düzenlendiğini araştırarak kontrol etmekle yükümlüdürler. 4054 sayılı Kanunun 5234 sayılı Kanunla değişik 39/c maddesi ile bu esaslara aykırı tescil işlemleri sonucunda; Türk Ticaret Kanununun ilgili maddeleri uyarınca ödemenin yapılmamasından ve/veya eksik ödemelerden dolayı ticaret sicili memurları sorumludurlar.

Duyurulur.

 

………………………TİCARET SİCİLİ MEMURLUĞU İÇİN ONBİNDE DÖRT ÖDEME CETVELİ

ORTAKLIK ÜNVANI

ADRES

KURULUŞ SERMAYE TUTARI* (BİN TL)

ARTIRILAN SERMAYE TUTARI (BİN TL)

ÖDENEN ONBİNDE DÖRT TUTARI (BİN TL)

ÖDEMENİN YAPILDIĞI BANKA-ŞUBE ADI

NOT :

(*) Bu sütunda sadece yeni kurulan ortaklıkların kuruluş sermayesi belirtilecek, sermaye artırımında bulunan ortaklıkların kuruluş sermayesi yazılmayacaktır.

Sayfa Başı


Genelge

Başbakanlıktan:

Konu: Kurullarda görev alacak Hükümet Üyeleri

Genelge

2004/23

Kanun,Kanun Hükmünde Kararname,Bakanlar Kurulu Kararları ve genelgeler ile teşkil edilmiş olan kurul ve komisyonlarda, başkan veya üye olarak görev alacak Hükümet üyeleri 20.03.2003 tarih ve 2003/17 sayılı Genelge ile belirlenmişti.

Söz konusu genelgenin Para - Kredi ve Koordinasyon Kurulu ile ilgili 2. maddesi aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.

2 - PARA - KREDİ VE KOORDİNASYON KURULU

Başkan

Abdüllatif ŞENER

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı

Üye

Ali BABACAN

Devlet Bakanı

Üye

Kürşad TÜZMEN

Devlet Bakanı

Diğer Üye Bakan : Maliye Bakanı

Bu Genelge yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

 

 

Recep Tayyip ERDOĞAN

Başbakan         

Sayfa Başı


Tebliğler

—— • ——

—— • ——

Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığından :

Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı

TARİH : 30.09.2004

KARAR NO : 2004/93

KONU : Baha Esat Tekand Kütahya Şeker Fabrikası A.Ş.’de bulunan %56 oranındaki hissenin özelleştirilmesi.

Özelleştirme Yüksek Kurulunca;

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın (İdare) 24/9/2004 tarih ve 9069 sayılı yazısına istinaden; Baha Esat Tekand Kütahya Şeker Fabrikası A.Ş.’de (Kütahya Şeker) bulunan 2.240.000.000.000.- TL nominal bedelli %56 oranındaki İdare’ye ait hissenin “Satış Yöntemi” ve “Pazarlık Usulü” ile özelleştirilmesini teminen İhale İlanı ve İhale Şartları Belgesinde belirtilen hususlar dikkate alınarak yapılan ihale çerçevesinde; Kütahya Şeker’de bulunan %56 oranındaki İdare hissesinin;

— 23.820.000.- (Yirmiüçmilyonsekizyüzyirmibin) ABD Doları bedelle en yüksek teklifi veren Torunlar Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ye ihale şartları belgesi çerçevesinde satılmasına, Torunlar Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin sözleşme imzalamaktan ve/veya İhale Şartları Belgesindeki yükümlülükleri yerine getirmekten imtina etmesi halinde İdareye vermiş olduğu geçici teminatın İdare lehine irat kaydedilmesine ve ihalenin iptal edilmesine,

— Bu karar çerçevesinde satış sözleşmesi imzalanması ve karar gereklerinin yerine getirilmesi hususlarında İdare’nin yetkili kılınmasına,

karar verilmiştir.

—— • ——

Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığından :

Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı

TARİH : 30.09.2004

KARAR NO : 2004/97

KONU : Türkiye Gübre Sanayii A.Ş. Mülkiyetindeki Şanlıurfa (GAP) Depolarının satışı.

Özelleştirme Yüksek Kurulunca;

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın (İdare) 20/9/2004 tarih, 8891 sayılı yazısına istinaden; Kurulumuzun 18.8.1998 tarih, 98/58 sayılı kararı ile özelleştirme kapsam ve programına alınan Türkiye Gübre Sanayii A.Ş.’ye (TÜGSAŞ) 4046 sayılı Kanunun 4. maddesinin son fıkrasındaki hüküm doğrultusunda İdare tarafından verilen yetki kapsamında İhale İlanı ve İhale Şartnamesinde belirtilen hususlar çerçevesinde gerçekleştirilen ihalede alınan nihai teklifler ve değer tespit sonuçları incelenerek;

1 — TÜGSAŞ mülkiyetindeki Şanlıurfa (GAP) Depolarının arazisi ve müştemilatıyla birlikte; 1.375.000 (birmilyonüçyüzyetmişbeşbin) ABD doları bedelle en yüksek teklifi veren Şanlıurfa Ticaret Borsasına İhale Şartnamesi çerçevesinde satılmasına,Şanlıurfa Ticaret Borsasının sözleşme imzalamaktan ve/veya İhale Şartnamesinin öngördüğü yükümlülükleri yerine getirmekten imtina etmesi halinde geçici teminatının irat kaydedilerek, ihalenin iptal edilmesine,

2 — Bu karar çerçevesinde satış sözleşmesinin imzalanması ve karar gereklerinin yerine getirilmesi hususlarında TÜGSAŞ’ın yetkili kılınmasına,

karar verilmiştir.

—— • ——

Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığından :

Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı

TARİH : 30.09.2004

KARAR NO : 2004/99

KONU : Kütahya Gübre Sanayii A.Ş.’ye ait varlıkların özelleştirilmesi

Özelleştirme Yüksek Kurulunca;

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın (İdare) 03/9/2004 tarih, 8345 sayılı yazısına istinaden; Türkiye Gübre Sanayii A.Ş.’nin bağlı ortaklığı konumundaki Kütahya Gübre Sanayii A.Ş.’ye ait varlıkların,Kurulumuzun 30.12.2003 tarih, 2003/92 sayılı kararına istinaden, “satış” yöntemiyle özelleştirilmesini teminen, İhale İlanı ve İhale Şartları Belgesinde belirtilen hususlar çerçevesinde yapılan ihalede alınan nihai teklifler ve değer tespit sonuçları incelenerek;

— Kütahya Gübre Sanayii A.Ş.’ye ait varlıkların; 10.740.000.- (onmilyonyediyüzkırkbin) ABD Doları bedelle en yüksek teklifi veren Yıldız Entegre Ağaç Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ye İhale Şartları Belgesi çerçevesinde satılmasına, Yıldız Entegre Ağaç Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin sözleşme imzalamaktan veya İhale Şartları Belgesindeki yükümlülükleri yerine getirmekten imtina etmesi halinde İdareye vermiş olduğu geçici teminatının irat kaydedilerek, ihalenin iptal edilmesine,

— Bu karar çerçevesinde satış sözleşmesinin imzalanması ve karar gereklerinin yerine getirilmesi hususlarında İdarenin yetkili kılınmasına,

karar verilmiştir.

Sayfa Başı


DÜZELTME

 

24/9/2004 tarihli ve 25593 sayılı Resmî Gazete’de aslına uygun olarak yayımlanan, Anayasa Mahkemesinin E: 2002/100, K: 2004/9 (Yürürlüğü Durdurma) sayılı Kararının “II-YÜRÜRLÜĞÜN DURDURULMASI İSTEMİNİN İNCELENMESİ” başlıklı kısmının ikinci paragrafının 13 üncü satırından sonra gelmesi gereken satır (Resmî Gazete Sayfa: 20); adı geçen Mahkemenin 30/9/2004 tarihli ve C01 0 KAM-037-211/1180 sayılı yazısı üzerine aşağıda yayımlanmak suretiyle düzeltilmiştir.

 

EKLENEN SATIR

siyasî parti gruplarınca yeni adaylar bildirilir.” bölümü, 21.9.2004 günlü, E. 2002/100, K.

Sayfa Başı