Başbakanlık

Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır

 Kuruluş : 7 Ekim 1920

2 Ekim 2004

CUMARTESİ

Sayı : 25601

 

Å ÖNCEKİ

SONRAKİ

Æ

YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

 

Milletlerarası Sözleşme

2004/7894 Yabancı Hukuk Hakkında Bilgi Edinilmesine Dair Avrupa Sözleşmesine Ek Protokol'ün Ekli Beyan ile Onaylanması Hakkında Karar

 

Bakanlar Kurulu Kararı

2004/7895 Türkiye ile Avrupa Topluluğu Arasında Oluşturulan Gümrük Birliğinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Hakkında Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar

 

Başbakanlığa Vekâlet Etme İşlemi

— Başbakanlığa, Dışişleri Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdullah GÜL’ün Vekâlet Etmesine Dair Tezkere

 

Bakanlığa Vekâlet Etme İşlemi

— Kültür ve Turizm Bakanlığına, Çevre ve Orman Bakanı Osman PEPE’nin Vekâlet Etmesine Dair Tezkere

 

Yönetmelikler

— Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Kontrolörleri Yönetmeliği

— İnönü Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 12, 25 ve 36 ncı Maddelerinde Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik

 

Tebliğ

— İşkolu Tespit Kararı (No: 2004/48)


YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ

Milletlerarası Sözleşme

Karar Sayısı : 2004/7894

Türkiye Cumhuriyeti adına 1 Eylül 1980 tarihinde imzalanan ve 7/4/2004 tarihli ve 5130 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan ilişik “Yabancı Hukuk Hakkında Bilgi Edinilmesine Dair Avrupa Sözleşmesine Ek Protokol”ün ekli beyan ile onaylanması; Dışişleri Bakanlığı’nın 16/9/2004 tarihli ve AKGY/371852 sayılı yazısı üzerine, 31/5/1963 tarihli ve 244 sayılı Kanunun 3 üncü maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 23/9/2004 tarihinde kararlaştırılmıştır.

 

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Recep Tayyip ERDOĞAN

 

 

 

Başbakan

 

 

 

M. V.GÖNÜL

B.ATALAY

M. A. ŞAHİN

B. ATALAY

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. V.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd. V.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bakanı

A. BABACAN

M. AYDIN

G. AKŞİT

K. TÜZMEN

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

A.AKSU

M. V.GÖNÜL

A.AKSU

K.UNAKITAN

Adalet Bakanı V.

Milli Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

H.ÇELİK

Z. ERGEZEN

R.AKDAĞ

B. YILDIRIM

Milli Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskan Bakanı

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

S.GÜÇLÜ

M. BAŞESGİOĞLU

A. COŞKUN

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

M.H.GÜLER

E. MUMCU

O. PEPE

 

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

Avrupa Sözleşmeleri Külliyatı-No.97

 

YABANCI HUKUK HAKKINDA BİLGİ

EDİNİLMESİNE DAİR AVRUPA SÖZLEŞMESİNE

EK PROTOKOL

 

Strazburg, 15.III.1978

 

Bu Protokol’ü imzalayan Avrupa Konseyi üyesi Devletler,

7 Haziran 1968 tarihinde Londra’da imzaya açılan, Yabancı Hukuk Hakkında Bilgi Edinilmesine Dair Avrupa Sözleşmesi (bundan böyle “Sözleşme” olarak anılacaktır) hükümlerini dikkate alarak;

Anılan sözleşme ile oluşturulan uluslararası karşılıklı yardım sisteminin, ceza hukuku ve usulü alanına da, Sözleşmeye katılan Âkit Taraflara açık çok yanlı bir çerçeve içinde, genişletilmesi isteğini gözönünde tutarak;

Yasal dava işlemlerine başvurmayı önleyen ekonomik engellerin ortadan kaldırılması ve ekonomik yönden durumları elverişli olmayan kimselerin üye devletlerde haklarını daha kolay kullanmaları amacıyla, ayrıca Sözleşme ile hukukî ve ticarî konularda oluşturulan adlî yardım ve danışmanlık alanındaki sistemin kapsamının genişletilmesi isteğini gözönünde tutarak;

Sözleşme’nin 1. maddesinin 2. fıkrasının, iki veya daha fazla Âkit Tarafın, kendi aralarında, Sözleşme kapsamını, Sözleşme’de değinilenden başka alanlara genişletmeyi kararlaştırabilecekleri hükmünü öngördüğünü kaydederek;

Sözleşme’nin 3. maddesinin 3. fıkrasının, iki veya daha fazla Âkit Tarafın, kendi aralarında, Sözleşme’nin kapsamını adlî makamlar dışındaki makamların taleplerine genişletmek hususunda anlaşabilecekleri hükmünü öngördüğünü kaydederek;

Aşağıdaki hususlarda anlaşmışlardır:

KISIM I

Madde 1

Âkit Taraflar, Sözleşme hükümlerine uygun olarak, cezai tedbirlerin yerine getirilmesine ilişkin kanun hükümleri ile birlikte kovuşturma makamları da dahil olmak üzere, ceza alanındaki adlî teşkilât ile maddi ve usul kanunları hakkında birbirlerine bilgi vermeyi üstlenirler. Bu yükümlülük, bilgi isteminde bulunulduğu sırada, talep eden Tarafın adlî makamlarının yargı yetkisine giren suçların kovuşturması ile ilgili tüm işlemlere uygulanır.

Madde 2

1. Maddede belirtilen alanda konular hakkındaki bir bilgi istemi:

a. Yalnız bir mahkemeden değil ayrıca suçların kovuşturulması veya kesinleşmiş ve bağlayıcı nitelikteki mahkumiyet kararlarının yerine getirilmesinde yargı yetkisini haiz bir adlî makamdan gelebilir; ve

b. Yalnız kovuşturmanın fiilen başlatılması halinde değil ayrıca kovuşturma başlatılmasının öngörülmesi halinde de yapılabilir.

KISIM II

Madde 3

Sözleşme’nin 1. Maddesinin 1. fıkrasında yer alan yükümlülük çerçevesinde Âkit Taraflar bilgi istemlerinin;

a. Yalnız bir adlî makamdan değil ayrıca resmî adlî yardım sistemi içinde ekonomik yönden zayıf durumda bulunan kimseler adına hareket eden veya yasal danışmanlık yapan herhangi bir kişi veya makamdan da gelebileceği;

b. Yalnız kovuşturmanın fiilen başlatılması halinde değil ayrıca kovuşturma başlatılmasının öngörülmesi halinde de yapılabileceği;

Hususlarında anlaşmaya varmışlardır.

Madde 4

1. Sözleşme’nin 2. maddesinin 2. fıkrasında öngörülen şekilde iletici makam olarak görev yapmak üzere bir veya birden fazla makam oluşturmamış veya tayin etmemiş olan her Âkit Taraf, bu Protokol’ün 3. maddesine uygun olarak herhangi bir bilgi isteminin yetkili yabancı alıcı makama iletilmesini sağlamak amacıyla bir makam veya makamları oluşturacak veya tayin edecektir.

2. Her Âkit Taraf önceki fıkra gereğince tayin ettiği veya oluşturduğu iletici makam veya makamların isim ve adresini Avrupa Konseyi Genel Sekreteri’ne bildirecektir.

KISIM III

Madde 5

1. Her Devlet, imza sırasında veya onay, kabul, tasvip veya katılma belgesinin tevdi edildiği sırada, bu Protokol’ün I. ve II. Kısım hükümlerinden yalnız biriyle bağlı olacağını beyan edebilir.

2. Böyle bir beyanda bulunmuş olan bir Devlet daha sonra herhangi bir zamanda Avrupa Konseyi Genel Sekreteri’ne bir bildirimde bulunmak suretiyle I. ve II. Kısımlardaki hükümlerin tamamıyla bağlı olacağını beyan edebilir. Söz konusu bildirim alındığı tarihten itibaren hüküm ifade edecektir.

3. I. ve II. Kısımlardaki hükümlerin tamamıyla bağlı olan bir Âkit Taraf, herhangi bir zamanda, Avrupa Konseyi Genel Sekreterine bir bildirimde bulunmak suretiyle I. ve II. Kısımlardan sadece birinin hükümleriyle bağlı olacağını beyan edebilir. Bu bildirim, alındığı tarihten altı ay sonra hüküm ifade edecektir.

4. I. veya II. Kısmın hükümleri yalnız söz konusu Kısımla bağlı bulunan Âkit Taraflar arasında uygulanacaktır.

Madde 6

1. Bu Protokol Sözleşme’yi imzalamış bulunan, Avrupa Konseyi Üyesi Devletlerin bu Protokol’e ve taraf olabilmeleri için;

a. Onay, kabul veya tasvip şartı olmaksızın imza ile;

b. Onay, kabul veya tasvip şartı ile imza halinde, onay, kabul veya tasvip ile;

imzalarına açık olacaktır.

2. Onay, kabul veya tasvip belgeleri Avrupa Konseyi Genel Sekreteri’ne tevdi edilecektir.

3. Avrupa Konseyi üyesi bir Devlet Sözleşme’yi, aynı zamanda veya daha önceden onaylamamış veya kabul etmemiş olduğu takdirde, bu Protokol’ü onay, kabul veya tasvip şartı olmaksızın ne imzalayabilir ne de onaylayabilir, kabul veya tasvip edebilir.

Madde 7

1. Bu Protokol, Avrupa Konseyi’ne üye üç Devletin 6. madde hükümlerine uygun olarak bu Protokol’e taraf oldukları tarihten üç ay sonra yürürlüğe girecektir.

2. Bu Protokol onay, kabul veya tasvip şartı olmaksızın Protokol’ü daha sonra imzalayacak veya onaylayacak, kabul edecek ya da tasvip edecek her üye Devlet bakımından, söz konusu imza tarihinden veya onay, kabul veya tasvip belgesinin tevdi tarihinden üç ay sonra yürürlüğe girecektir.

Madde 8

1. Bu Protokol’ün yürürlüğe girmesinden sonra Sözleşmeye katılan veya katılmak için davet edilen her devlet Bakanlar Komitesi tarafından ayrıca bu Protokol’e de katılmaya davet edilebilecektir.

2. Bu katılma, tevdi edildiği tarihten üç ay sonra hüküm ifa edecek olan bir katılma belgesinin Avrupa Konseyi Genel Sekreteri’ne tevdi suretiyle gerçekleşecektir.

Madde 9

1. Her Devlet, imza sırasında veya onay, kabul, tasvip veya katılma belgesinin tevdi edildiği esnada, bu Protokol’ün uygulanacağı ülke veya ülkeleri belirtebilir.

2. Her Devlet, onay, kabul, tasvip veya katılma belgesinin tevdii sırasında veya daha sonraki bir tarihte Avrupa Konseyi Genel Sekreteri’ne yapacağı bir beyanla, bu Protokolü beyanında belirttiği ve uluslararası ilişkilerinden sorumlu olduğu veya adına yükümlülük almaya yetkili kılındığı diğer bir ülkeye veya ülkelere teşmil edebilir.

3. Önceki fıkraya uygun olarak yapılmış olan her beyan, söz konusu beyanda zikredilen herhangi bir ülkeyle ilgili olarak, Avrupa Konseyi Genel Sekreterine yapılacak bir bildirimle geri alınabilir. Söz konusu geri alınma, bildirimin Avrupa Konseyi Genel Sekreteri tarafından alındığı tarihten altı ay sonra hüküm ifade edecektir.

Madde 10

1. İlgili her Âkit Taraf, Avrupa Konseyi Genel Sekreteri’ne bildirimde bulunmak suretiyle bu Protokol’ün feshini ihbar edebilir.

2. Fesih, söz konusu bildirimin Avrupa Konseyi Genel Sekreteri tarafından alındığı tarihten altı ay sonra hüküm ifade edecektir.

3. Sözleşmenin feshi, otomatik olarak bu Protokol’ün de feshedilmesi sonucunu meydana getirecektir.

Madde 11

Avrupa Konseyi Genel Sekreteri, Konsey üyesi Devletlerle, Sözleşme’ye katılmış olan her Devlete aşağıdaki hususları bildirecektir:

a. Onay, kabul veya tasvip şartına bağlı olmayan her imzayı;

b. Onay, kabul veya tasvip şartına bağlı olan her imzayı;

c. Her onay, kabul, tasvip veya katılma belgesinin tevdiini;

d. 7. madde gereğince bu Protokol’ün yürürlüğe girdiği her tarihi;

e. 4. madde hükümleri gereğince alınan her bildirimi;

f. 5. madde hükümleri gereğince alınan her beyan ve bildirimi;

g. 9. madde hükümleri gereğince alınan her beyan ve söz konusu her beyanın geri alınmasını;

h. 10. madde hükümleri gereğince alınan her bildirimle, fesih ihbarının hüküm ifade edeceği tarihi.

Bunu teyiden, usulüne uygun olarak yetkili kılınan aşağıdaki imza sahipleri bu Protokol’ü imzalamışlardır.

Avrupa Konseyi arşivlerinde saklanacak olan tek bir nüsha halinde, her iki metinde aynı derecede geçerli olmak üzere, İngilizce ve Fransızca olarak 15 Mart 1978 tarihinde, Strazburg’da düzenlenmiştir. Avrupa Konseyi Genel Sekreteri imzalayan ve katılan Devletlerin her birine onaylı örneklerini iletecektir.

BEYAN

Yabancı Hukuk Hakkında Bilgi Edinilmesine Dair Avrupa Sözleşmesi’nin 2/2. maddesi ile bu Ek Protokol’ün 4. maddesi uyarınca, Adalet Bakanlığı, Uluslararası Hukuk ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü Türk Hükümeti tarafından iletici makam olarak belirlenmiştir.

 

Yabancı Dil metni Resmî Gazete'nin mevcut baskısında bulunmaktadır.

Sayfa Başı


Bakanlar Kurulu Kararı

Karar Sayısı : 2004/7895

24/7/2002 tarihli ve 2002/4616 sayılı Kararnameye ektir.

Ekli “Türkiye ile Avrupa Topluluğu Arasında Oluşturulan Gümrük Birliğinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Hakkında Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar”ın yürürlüğe konulması; Devlet Bakanlığı’nın 28/9/2004 tarihli ve 8671 sayılı yazısı üzerine, Bakanlar Kurulu’nca 30/9/2004 tarihinde kararlaştırılmıştır.

 

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Recep Tayyip ERDOĞAN

 

 

 

Başbakan

 

 

 

A.GÜL

A. ŞENER

M. A. ŞAHİN

B. ATALAY

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bakanı

B.ATALAY

M. AYDIN

G. AKŞİT

A.COŞKUN

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

M.A. ŞAHİN

M. V.GÖNÜL

A.AKSU

A.ŞENER

Adalet Bakanı V.

Milli Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı V.

H.ÇELİK

Z. ERGEZEN

R.AKDAĞ

B. YILDIRIM

Milli Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskan Bakanı

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

S.GÜÇLÜ

M. BAŞESGİOĞLU

A. COŞKUN

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

M.H.GÜLER

E. MUMCU

O. PEPE

 

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

Çevre ve Orman Baka

 

 

 

Türkiye ile Avrupa Topluluğu Arasında Oluşturulan Gümrük Birliğinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Hakkında Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar

Madde 1 — 3/9/2002 tarihli ve 24865 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 24/7/2002 tarihli ve 2002/4616 sayılı Kararnamenin eki “Türkiye ile Avrupa Topluluğu Arasında Oluşturulan Gümrük Birliğinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar Hakkında Karar”ın 2 nci maddesinin (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“a) Avrupa Topluluğu’na Üye Ülkeler: Aşağıda adları belirtilen ülkeleri,

— Federal Almanya Cumhuriyeti

— Fransa Cumhuriyeti

—İtalya Cumhuriyeti

— Belçika Krallığı

— Lüksemburg Büyük Dükalığı

—Hollanda Krallığı

—Danimarka Krallığı

— İrlanda

— Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı

— Yunanistan Cumhuriyeti

—Portekiz Cumhuriyeti

—İspanya Krallığı

—Avusturya Cumhuriyeti

— Finlandiya Cumhuriyeti

—İsveç Krallığı

—Çek Cumhuriyeti

— Estonya Cumhuriyeti

— Litvanya Cumhuriyeti

—Letonya Cumhuriyeti

—Macaristan Cumhuriyeti

— Malta Cumhuriyeti

—Polonya Cumhuriyeti

— Slovenya Cumhuriyeti

—Slovak Cumhuriyeti

— Kıbrıs”

Madde 2 —Bu Karar, 1/5/2004 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Madde 3 —Bu Karar hükümlerini Gümrük Müsteşarlığı’nın bağlı olduğu Bakan yürütür.

Sayfa Başı


Başbakanlığa Vekâlet Etme İşlemi

T.C.

 

BAŞBAKANLIK

1 Ekim 2004

B.02.0.PPG.0.12-305-13343

 

CUMHURBAŞKANLIĞI YÜCE KATINA

Görüşmelerde bulunmak üzere; 2 Ekim 2004 tarihinde Almanya’ya gideceğimden, Başbakanlığa, Dışişleri Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdullah Gül’ün vekâlet etmesini yüksek tasviplerine saygıyla arz ederim.

Recep Tayyip ERDOĞAN

Başbakan        

—————

T.C.

 

CUMHURBAŞKANLIĞI

1 Ekim 2004

B.01.0.KKB.01-06/A-26-2004-1038

 

BAŞBAKANLIĞA

İLGİ : 1 Ekim 2004 gün ve B.02.0.PPG.0.12-305-13343 sayılı yazınız.

Görüşmelerde bulunmak üzere, 2 Ekim 2004 tarihinde Almanya’ya gidecek olan Başbakan Recep Tayyip ERDOĞAN’ın dönüşüne kadar; Başbakanlığa, Dışişleri Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdullah GÜL’ün vekâlet etmesi uygundur.

Bilgilerini rica ederim.

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Sayfa Başı


Bakanlığa Vekâlet Etme İşlemi

T.C.

 

BAŞBAKANLIK

1 Ekim 2004

B.02.0.PPG.0.12-305-13344

 

CUMHURBAŞKANLIĞI YÜCE KATINA

Görüşmelerde bulunmak üzere; 2 Ekim 2004 tarihinden itibaren Belçika ve Almanya’ya gidecek olan Kültür ve Turizm Bakanı Erkan Mumcu’nun dönüşüne kadar Kültür ve Turizm Bakanlığına, Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe’nin vekâlet etmesini yüksek tasviplerine saygıyla arz ederim.

Recep Tayyip ERDOĞAN

Başbakan          

—————

T.C.

 

CUMHURBAŞKANLIĞI

1 Ekim 2004

B.01.0.KKB.01-06-272-2004-1039

 

BAŞBAKANLIĞA

İLGİ : 1 Ekim 2004 gün ve B.02.0.PPG.0.12-305-13344 sayılı yazınız.

Görüşmelerde bulunmak üzere, 2 Ekim 2004 tarihinden itibaren Belçika ve Almanya’ya gidecek olan Kültür ve Turizm Bakanı Erkan MUMCU’nun dönüşüne kadar; Kültür ve Turizm Bakanlığına, Çevre ve Orman Bakanı Osman PEPE’nin vekâlet etmesi uygundur.

Bilgilerini rica ederim.

Ahmet Necdet SEZER

CUMHURBAŞKANI

Sayfa Başı


Yönetmelikler

Sanayi ve Ticaret Bakanlığından:

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Kontrolörleri Yönetmeliği

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

Amaç ve Kapsam

Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Kontrolörlerinin görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını, bu göreve atanmak için gerekli olan şartlar ile denetim biriminin yapısını düzenlemektir.

Hukuki Dayanak

Madde 2 — Bu Yönetmelik, 3143 sayılı Sanayi ve Ticaret Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 35 inci maddesi ile Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Kontrolörler Tüzüğünün 22 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 3 — Bu Yönetmelikte geçen;

Bakanlık : Sanayi ve Ticaret Bakanlığını,

Bakan : Sanayi ve Ticaret Bakanını,

Genel Müdürlük : İç Ticaret Genel Müdürlüğünü,

Genel Müdür : İç Ticaret Genel Müdürünü,

Kontrolör : İç ticaret başkontrolörünü, iç ticaret kontrolörünü ve yetkili yetkisiz iç ticaret stajyer kontrolörünü,

Denetim : Teftiş, inceleme, araştırma ve soruşturmayı,

Yardımcı Personel : Kontrolörlerle ilgili işleri yapmak üzere, Genel Müdür Onayıyla görevlendirilen şef ve diğer personeli,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluk

Kontrolörlerin İdari Bağlılığı

Madde 4 — İç Ticaret Genel Müdürlüğü Kontrolörlüğü, kontrolörler ve bürodan müteşekkil olup doğrudan Genel Müdüre bağlıdır.

Kontrolörlerin çalışma merkezi Ankara’dır.

Kontrolörler doğrudan Genel Müdüre bağlı olarak Bakan adına denetim yaparlar.

Genel Müdür, kendisine yardımcı olmak üzere kıdemli kontrolörler arasından bir veya birden fazla kontrolörü refakat kontrolörü olarak görevlendirir. Bu kontrolör aşağıdaki görevleri yapar ve yetkileri kullanır:

a) Genel Müdür adına kontrolörlerin çalışmalarını düzenlemek ve izlemek,

b) Bakanlık veya Genel Müdürlük Makamından alınan denetim onayları üzerine görevlendirme yazıları hazırlamak ve Genel Müdüre sunmak, kontrolörlerin denetim görevlerini yerine getirmelerini sağlamak ve sonucunu izlemek,

c) Lüzumu halinde, "Genel Teftiş Programı" ve "İnceleme Programı" düzenleyip Genel Müdürün onayına sunmak, uygulanmasını sağlamak ve sonucunu izlemek,

d) Genel Müdürlüğe intikal eden teftiş ve inceleme taleplerini değerlendirmek ve gerektiğinde bu taleplere ilişkin Genel Müdürden denetim onayı istemek,

e) Kontrolörlerden gelen raporları şekil ve esas bakımından incelemek, eksikliklerin giderilmesini sağlamak, gerektiğinde raporlar hakkındaki görüşlerini de belirtmek suretiyle Genel Müdüre sunmak. Bildirilmesi ve talimatlanması gereken denetim sonuçlarının ilgili mercilere gönderilmesini ve sonuçları hakkında ilgili kontrolöre bilgi verilmesini sağlamak,

f) Mevzuatın kontrolörler arasında değişik yorumlandığı hallerde ve denetim uygulamalarında görüş ve uygulama birliğinin sağlanması amacıyla "Görüş Birliği Toplantıları" düzenlenmesini; Genel Müdürlüğü ilgilendiren mevzuat değişiklikleri ile yüksek mahkeme kararlarının kontrolörlere duyurulmasını sağlamak,

g) Bu Yönetmelik uyarınca yapılacak sınavlara ilişkin işlemleri yürütmek,

h) Denetim Biriminin çalışması, sorunları ve ihtiyaçları; Genel Müdürlüğün durumu ile kanun, tüzük ve yönetmeliklerin uygulanması konusunda gerektiğinde önerileri de kapsayan genel durum raporları düzenlemek ve Genel Müdüre sunmak,

ı) Kontrolörlerin meslekte daha iyi yetişmelerini sağlamak maksadıyla gerektiğinde eğitim programlarının hazırlanması ve uygulanmasını sağlamak,

k) Kontrolörlerin özlük işlerinin yürütülmesini sağlamak,

l) Mevzuat ve Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

Kontrolörlerin Görev ve Yetkileri

Madde 5 — İç ticaret kontrolörleri, aşağıdaki görevleri yapar ve yetkileri kullanır:

a) Gözetme şirketlerinin ve firmalarının kuruluş, faaliyet ve işlemlerini denetlemek,

b) Ticaret odaları, sanayi odaları, ticaret ve sanayi odaları, deniz ticaret odaları, ticaret borsaları, ürün ihtisas borsası unvanını taşıyan ürün borsaları ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ve bunların bağlı ve ilgili kuruluşlarını, ticaret sicili memurluklarının faaliyet, hesap ve işlemlerini denetlemek,

c) Bakanlığa verilen görevler çerçevesinde yerli ve yabancı ortaklıkları denetlemek,

d) Yurt içinde düzenlenen fuarların kuruluş ve işleyişine ilişkin inceleme ve denetim yapmak,

e) Umumi mağazaların hesap, işlem, varlık ve faaliyetlerini denetlemek,

f) Yaş sebze ve meyve toptancı hallerinde ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda inceleme ve denetim yapmak,

g) Gerektiğinde sanayi mamullerinin maliyet incelemelerini yapmak, satış fiyatlarını veya değerlerini kontrol etmek,

h) Mevzuatın uygulanmasında görülen aksaklıklar hakkında incelemeler yapmak, görüş ve önerilerini bir rapor halinde Genel Müdüre sunmak,

ı) İlgililerin cezai sorumluluğunu gerektiren eylemlerinin saptanması durumunda, bu durumu bir suç duyurusu raporu ile Cumhuriyet Başsavcılığına iletilmek üzere Genel Müdürlüğe bildirmek,

j) Genel Müdürlük bünyesinde, Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanununa göre suç işledikleri anlaşılan veya ihbar, iddia ve şikayet olunan personel hakkında verilen inceleme emrine göre işlem yapmak,

k) Genel Müdürlük teşkilatı ile denetledikleri birimlerde gördükleri yanlışlık ve eksiklikleri, alınması gereken önlemlerle birlikte Genel Müdürlüğe bildirmek,

l) Genel Müdürlüğü ilgilendiren konularda yurt içinde ve yurt dışında inceleme ve araştırma yapmak; görevlendirildikleri komisyon, kurs, seminer ve toplantılara katılmak,

m) Refakatlerine verilecek stajyer kontrolörlerin meslekte yetişmelerini sağlamak,

n) Denetimleri sırasında Bakanlığın diğer birimlerini ya da diğer kamu kurum ve kuruluşlarını ilgilendiren bir suç ya da işlemi tespit ettiklerinde, durumu yaptıkları tespitlerle birlikte ilgili mercilere iletmek üzere Genel Müdürlüğe bildirmek,

o) Yapacakları denetimlerle ilgili olarak ihtiyaç duyduklarında Bakanlık taşra teşkilatı yönetici ve memurları ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarından ve ayrıca diğer gerçek ve tüzel kişilerden yazılı veya sözlü olarak bilgi, belge ve yardım istemek,

p) Mevzuatla ve Genel Müdürce verilen diğer görevleri yapmak.

Stajyer kontrolörler bu yetkileri refakatinde bulundukları kontrolörün gözetimi altında kullanabilirler. Ancak, en az on sekiz aylık bir yetişme süresinin sonunda başarılı ve yeterli görülenler yukarıda belirtilen görevleri bağımsız olarak yürütmekle yetkili kılınabilirler.

Mahkeme ve savcılıklara intikal eden ve bu mercilerin görev alanında bulunan konular, bu mercilerden mahkeme ve savcılık yazısı, dava dilekçesi, iddianame, mahkeme kararı ve benzeri belgeler alınmak kaydıyla incelenmez.

Kontrolörlerin Uyacakları İlkeler

Madde 6 — Kontrolörler, mesleğin ve sıfatlarının gerektirdiği saygınlığı ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışta bulunamazlar. Ayrıca;

a) Denetledikleri kuruluşların yönetim ve yürütme işlerine karışamazlar,

b) İnceledikleri belge ve defterlerde, işlemlerin denetlendiğini gösterir tarih ve imza dışında açıklama ve düzeltmeler yapamazlar,

c) Denetime gidecekleri yerleri, yapacakları işleri, görevleri dolayısıyla edindikleri gizli bilgi ve belgeleri açıklayamazlar, gizli yazı ve raporlarını büro personeli dışında başkalarına yazdıramazlar,

d) Denetimle görevli bulundukları sırada, bu işlerle ilgili kişilerin evlerine konuk olamazlar, bu kişilerin hizmet ve ikramlarını beşeri ve sosyal ilişkilerin gerekli kıldığı haller dışında kabul edemezler, bunlarla alışveriş yapamazlar ve borç alıp veremezler.

Kontrolörlerin Sorumlulukları

Madde 7 —Kontrolörler, kanun, tüzük ve yönetmeliklerle kendilerine tanınan yetkileri tam olarak kullanmaktan ve görevlerini eksiksiz yerine getirmekten sorumludurlar.

Yardımcı Personel

Madde 8 — Aşağıdaki görevleri yapmak üzere bir şef veya yeterli sayıda büro personeli Genel Müdür Onayı ile görevlendirilir.

Büroda çalışanlar, kontrolörlere verilen işler ile kontrolör raporlarının ve diğer her türlü belgenin yazım, kayıt, dağıtım ve izlenmesi işlemlerini yürütmek, bunları düzenli şekilde saklamak, çalışma ve hakediş cetvellerinin zamanında gönderilmesini izlemek, tahakkuka ilişkin işlemleri ve verilen diğer işleri yapmakla görevlidirler.

Büro işlerinde gizlilik esastır. Büroda çalışanlar, rapor ve belgeleri Genel Müdürün izni olmaksızın Bakanlık Makamı dışında hiçbir makam, merci ya da kişiye gösteremez, veremez ve görevleri dolayısıyla edindikleri bilgileri açıklayamazlar.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Stajyer Kontrolörlüğe Giriş, Sınavlar ve Atama

Kontrolörlüğe Giriş

Madde 9 — İç ticaret kontrolörlüğüne sınavla, iç ticaret stajyer kontrolörü olarak girilir.

Sınava Katılma Koşulları

Madde 10 — Giriş sınavına katılabilmek için;

a) Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde belirtilen genel koşulları taşımak,

b) Üniversitelerin en az dört yıllık lisans eğitimi veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak,

c) Sınavın açıldığı yılın Ocak ayının birinci gününde otuz yaşını doldurmamış olmak,

d) Sağlık durumu Türkiye’nin her yerinde görev yapmaya ve her türlü iklim koşullarında yolculuk etmeye elverişli olmak,

e) Erkek adaylarda, askerlik görevini yapmış veya erteletmiş olmak ya da askerlikle ilişkisi bulunmamak,

f) Bu sınava daha önce birden fazla katılmamış olmak,

g) 8/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmeliğe göre yapılacak Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonucunda önceden belirlenen (KPSS) taban puanını almış olmak, (KPSS) kılavuzunda ve/veya ilanlarında Genel Müdürlükçe belirtilen şartlara sahip olmak,

şarttır.

Giriş sınavına (KPSS) sonuçlarına göre Genel Müdürlükçe belirlenen puan türünde, adaylardan açıktan atama izni alınmış kadro kontenjanının yirmi katından fazla olmamak üzere belirlenen sayıda aday çağrılır.

Sınavın Şekli

Madde 11 — İç ticaret stajyer kontrolörlüğüne giriş sınavı, Genel Müdürün teklifi ve Bakanın onayı üzerine, yazılı ve sözlü olarak iki aşamada yapılır.

Sınavın Duyurulması

Madde 12 — Giriş sınavının yapılacağı yer ve tarih sınav gününden en az iki ay öncesinden başlamak üzere Türkiye genelinde yayımlanan yüksek tirajlı günlük iki gazetede en az dört kez ilan edilir.

Bu ilanlarda ayrıca; başvurunun bitiş tarihi, adaylarda aranacak koşullar, sınav koşulları ve başvuru için gerekli belgeler belirtilir.

Sınav Başvurusu

Madde 13 — İç ticaret stajyer kontrolörlüğü giriş sınavına girmek isteyenler, şekli Genel Müdürlükçe belirlenen aday formu ile Genel Müdürlüğe başvururlar. Aday formuna aşağıdaki belgeler eklenir:

a) Nüfus cüzdanının aslı veya onaylı örneği,

b) Yüksek öğrenim diploması veya bitirme belgesinin aslı veya onaylı örneği,

c) Yeni çekilmiş üç adet fotoğraf,

d) Cumhuriyet Savcılığından alınan sabıka kaydı belgesi,

e) Erkek adaylarda, askerlik görevini yaptığını veya erteletmiş olduğunu ya da askerlikle ilişkisi bulunmadığını gösterir resmi belge ya da onaylı örneği,

f) Sağlam ve her türlü iklim ve yolculuk şartlarına dayanıklı olduğuna dair tam teşekküllü resmi bir hastaneden alınmış sağlık kurulu raporu,

g) KPSS sonuç belgesinin aslı veya onaylı örneği,

h) Aday tarafından kendi el yazısı ile yazılmış özgeçmişi.

Bu belgelerden (d), (e) ve (f) bendinde sayılanlar, yazılı sınavın kazanılmasından sonra verilebilir.

Başvurular duyuruda belirtilen tarihe kadar yapılır. Postadaki gecikmeler ile eksik belge ile yapılmış başvurular dikkate alınmaz. Başvuru şartlarına uymayanlar sınava kabul edilmezler. Yanlış bilgi ve belge vermek suretiyle gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu anlaşılanlar yasal sorumlulukları saklı kalmak üzere tüm haklarını kaybetmiş sayılırlar.

Sınava girme koşullarını taşıyanlara durum, sınav tarihinden en az on beş gün önce yazıyla bildirilir. Bu yazıya adayın adı, soyadı, numarası, sınava gireceği yerin adresi ile sınavın gün ve saatini belirten fotoğraflı bir sınav giriş belgesi eklenir. Sınavlara girebilmek için bu belgenin ibrazı şarttır.

Sınavın Yapılacağı Yer

Madde 14 — Stajyer kontrolörlüğe giriş sınavının yazılı kısmı Genel Müdürlükçe belirlenen yerlerde, sözlü kısmı Ankara’da yapılır.

Sınav Kurulu

Madde 15 — Sınav Kurulu, Bakanlık Makamının onayı ile Genel Müdürün başkanlığında, bir Genel Müdür Yardımcısı, Bakanlık Teftiş Kurulunca görevlendirilecek bir Bakanlık Müfettişi ile iki Kontrolör üyeden oluşur. Ayrıca kontrolörler arasından iki yedek üye belirlenir.

Stajyer kontrolörler sınav kurullarında görevlendirilemez.

Sınav Kurulunun Toplantı ve Kararları

Madde 16 — Sınav Kurulu, Kurul Başkanının çağrısı üzerine üye tamsayısı ile toplanır. Kararlar çoğunlukla alınır ve çekimser oy kullanılamaz.

Yazılı Sınav Konuları

Madde 17 — İç Ticaret Stajyer Kontrolörlüğü yazılı sınavı aşağıdaki konulardan yapılır:

a) Ekonomi

1) Mikro Ekonomi

2) Makro Ekonomi

3) Uluslararası Ekonomi

4) İşletme Ekonomisi

5) Para, Banka ve Kredi

b) Maliye

1) Maliye Politikası

2) Kamu Gelir ve Giderleri

3) Kamu Borçları

4) Bütçe

c) Hukuk

1) T.C. Anayasası

2) İdare Hukuku (Genel Esaslar ve İdari Yargı)

3) Medeni Hukuk (Başlangıç hükümleri, Şahsın Hukuku, Ayni Haklar)

4) Borçlar Hukuku (Genel Hükümler)

5) Ticaret Hukuku (Genel Hükümler, Şirketler Hukuku ve Kıymetli Evrak)

6) İcra ve İflas Hukuku

7) Ceza Hukuku (Genel Esaslar, Devlet İdaresi Aleyhinde İşlenen Cürümler, Ammenin İtimadı ve Mal Aleyhine İşlenen Cürümler)

d) Muhasebe

1) Genel Muhasebe

2) Şirketler Muhasebesi

3) Bilanço ve Mali Tablolar Analizi

4) Ticari Hesap

e) Yabancı Dil

Almanca, Fransızca ve İngilizce dillerinden birisi.

Sınav Sorularının Hazırlanması

Madde 18 — Yazılı sınav soruları, Sınav Kurulu tarafından konularına göre ayrı ayrı hazırlanır. Sınav süresi ve her soruya verilecek puanlar da Sınav Kurulu tarafından belirlendikten sonra, hazırlanan sorular Kurul üyeleri tarafından imzalanarak mühürlü zarf içinde Sınav Kurulu Başkanına teslim edilir.

Sınav sorularının hazırlanmasında ve saklanmasında gizlilik esastır.

Sınavın Yapılışı

Madde 19 — Sınav Kurulu, bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinde belirtilen konulardan tek bir yazılı sınav yapılmasına karar verebileceği gibi her bir konu için ayrı bir sınav yapılmasına da karar verebilir.

Yazılı sınav, önceden duyurulan saatte başlar ve Genel Müdür tarafından görevlendirilen kontrolörler ile diğer görevlilerin gözetimi altında yapılır. Adayların kimlikleri saptandıktan sonra soru zarflarının sağlam, kapalı ve mühürlü olduğuna dair bir tutanak düzenlenir. Bu tutanak adaylardan biri tarafından da imzalanır. Bundan sonra zarflar açılarak sorular yazdırılır veya dağıtılır.

Sınav başladıktan sonra sınav salonuna gelen adaylar sınava kabul edilmezler.

Adaylar, sınav sorularının cevaplarını, mühürlü sınav kağıtlarına yazarlar. Sınav kağıtlarının adı, soyadı ve aday numarasını içeren bölümünün aday tarafından kapatılması zorunludur. Sınav kağıtlarına kapatılacak yer dışında, adayların kimliğini belirtecek herhangi bir yazı yazılamaz ve işaret konulamaz. Kağıdına bu şekilde yazı yazan veya işaret koyan adaylarla, sınav disiplinini bozan veya sınavda kopya çektiği anlaşılan adayların sınavları geçersiz sayılır.

Sınav sonunda toplanan cevap kağıtları bir zarf içerisine konulur, üzerine sınav grubu, tarihi ve yeri ile içine konulan kağıt sayısı yazılarak kapatılır. Zarfın üstü mühürlenerek imzalanır. Bu hususlar ile sınav sırasında meydana gelmiş sair kayda değer olaylar sınavı en son terk eden adayın da katılımıyla tutanağa bağlanır.

Sınav açılış ve kapanış tutanakları ile soru ve cevap kağıtlarının içine konulduğu zarflar, Sınav Kurulunca değerlendirilmek üzere Kurul Başkanına teslim edilir veya gönderilir.

Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi

Madde 20 — Yazılı sınavda başarılı sayılabilmek için, üyelerin verdiği notların ortalamasının sınavın tek bölüm halinde yapılması durumunda 100 tam puan üzerinden en az 70, her konu için ayrı bir sınav yapılması durumunda ise her konudan 100 tam puan üzerinden 60’dan az olmamak üzere ortalama 70 puan almak gerekir.

Yazılı sınav kağıtları, sınav kurulu üyeleri tarafından topluca ve teker teker puanlar verilerek değerlendirilir. Değerlendirme sonucunda cevap kağıtlarının kapalı bölümleri açılarak sınava girenlerin aldıkları puanlar tespit olunur ve yazılı sınav sonuçları bir tutanağa bağlanır.

Yazılı Sınav Sonuçlarının Duyurulması

Madde 21 — Yazılı sınavı kazanan adaylara durum bir yazı ile bildirilir. Bu yazıda sözlü sınavın yeri ve zamanı belirtilir. Ayrıca, yazılı sınavı kazananların listesi Bakanlıkta uygun görülecek yerlere asılmak suretiyle ilan edilir.

Yazılı sınavda başarılı olamayan adayların belgeleri kendilerine iade edilir.

Adayın Durumunun Araştırılması

Madde 22 — Yazılı sınavı kazanan adayların durumları, sözlü sınavın yapılmasından önce Genel Müdürlük tarafından kontrolörler aracılığıyla araştırılır. Gerekirse, adaylarla ön görüşme yapılabilir.

Sözlü Sınav

Madde 23 — Yazılı sınavda başarı gösteren adaylar sözlü sınava tabi tutulur. Sözlü sınavda adayların yazılı sınav konuları ile genel kültür konularındaki bilgilerinin yoklanması yanında temsil, zeka, muhakeme ve konuşma yetenekleri ile sözlü sınav öncesi kontrolörler tarafından adayların durumları hakkında yapılan inceleme sonuçları da dikkate alınır.

Sözlü sınavda adaylara, Sınav Kurulu üyelerinin her biri tarafından 100 tam puan üzerinden not verilir. Verilen bu notların ortalaması sözlü sınav puanını teşkil eder. Sözlü sınavda başarılı olabilmek için bu puanın en az 70 olması şarttır.

Sözlü sınav sonuçları bir tutanağa bağlanır.

Giriş Sınavı Sonucu ve Tebligat

Madde 24 — Giriş sınavı notu, yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalamasıdır.

Adayların giriş sınavı notunun eşitliği halinde sözlü sınav notu yüksek olan, sözlü sınav notlarının da eşitliği halinde yabancı dil notu yüksek olan aday başarı sıralamasında öncelik kazanır.

Genel Müdürlükçe, giriş sınavını kazanan adaylara durum bir yazı ile bildirilir. Ayrıca sınavı kazananların listesi Bakanlıkta uygun görülecek yerlere asılır.

Sınav Sonuçlarına İtiraz

Madde 25 — Stajyer kontrolörlük giriş sınavının sonuçları kendilerine tebliğ edilenler, tebliğ tarihinden itibaren 10 gün içinde Genel Müdürlüğe bir dilekçe ile başvurmak suretiyle sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İtirazlar, Sınav Kurulunca incelenir. Kurul inceleme sonucunu bir tutanağa bağlayıp Genel Müdürlüğe sunar. Genel Müdürlük inceleme sonucuna göre işlem yapar.

Stajyer Kontrolörlüğe Atama ve Kıdem

Madde 26 — Giriş sınavında başarı gösterenler, başarı sırasıyla ve boş olan stajyer kontrolör kadrolarına atanırlar.

Giriş sınavında başarılı olanların sayısı, atama yapılacak kadro sayısından fazla olursa, giriş sınavı notu en yüksek olan adaydan geriye doğru kadro adedi kadar asıl aday ve asıl aday sayısı kadar da yedek aday belirlenir.

Asıl adaylardan, atama için, süresi içerisinde başvurmayanların yerine yedek adaylar başarı sırasına göre çağrılabilir.

Ataması yapılamayan yedek adaylar için sınav sonucu kazanılmış hak sayılmaz.

Stajyer kontrolörlük kıdeminin belirlenmesinde, giriş sınavındaki başarı derecesi esas alınır. Bu kıdem, stajyer kontrolörlük süresince geçerlidir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Stajyer Kontrolörlerin Yetiştirilmesi

Yetiştirmede Amaç

Madde 27 — Stajyer Kontrolörlerin yetiştirilmesinde aşağıdaki amaçlar güdülür:

a) Kişiliklerini mesleğin gerektirdiği niteliklere göre geliştirmek,

b) Yetki alanına giren mevzuat ve uygulamalar ile denetim konularında tecrübe ve ihtisas sahibi olmalarını sağlamak,

c) Bilimsel çalışmalara, araştırmalara yöneltmek, bilgisayar ve benzeri çağdaş araç ve gereçleri kullanma becerileri kazandırmak,

d) Yabancı dil bilgilerini geliştirmelerini sağlamak,

e) Sosyal, kültürel ve beşeri ilişkilerinin gelişmesini sağlamak.

Yetişme Dönemi

Madde 28 — Stajyer kontrolörlerin yetişme dönemi üç yıldır. Bu süre içinde kesintisiz olarak üç ayı aşan hastalık izni verilenler, askerlik nedeni ile görevden ayrılanlar ve ücretsiz izin kullananların süreleri, ayrı kaldıkları müddet kadar uzatılır.

Stajyer kontrolörlere, üç yıllık yetişme döneminde bu Yönetmeliğin 27 nci maddesinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda Genel Müdürlükçe hazırlanan yetiştirme programı uygulanır. Stajyer kontrolörlerin yetiştirilmesinde kişisel çaba ve çalışmaları esastır.

Yetiştirme programı üç aşamadan oluşur:

a) Hizmet içi eğitim: Stajyer kontrolörlere en az dört en fazla altı ay hizmet içi eğitim verilir. Bu eğitimde, kontrolörlerin Bakanlık teşkilatı ve Genel Müdürlüğün görev alanına giren konular ile mesleğin icrası için gerekli olan mevzuat konusunda yetiştirilmeleri sağlanır.

b) Kontrolör refakatinde çalıştırılma: Stajyer kontrolörler, hizmet içi eğitimden sonra, Genel Müdürlükçe belirlenen bir program çerçevesinde asgari on iki ay süreyle en az üç kontrolörün yanında çalıştırılırlar. Bu süre içerisinde, stajyer kontrolörler refakatinde bulundukları kontrolörün gözetimi altında olup, kendilerine verilen görevleri kontrolörün talimatına göre yerine getirirler. Stajyer kontrolörler, bu dönemde münferiden denetim yapamaz, fezleke ve rapor düzenleyemez.

Kontrolörler, birlikte çalıştıkları stajyer kontrolörlerin meslek ve hizmet gereklerine uygun şekilde yetiştirilmelerini gözetmekle yükümlüdürler.

c) Yetkili olarak görevlendirilme: Refakatinde çalıştıkları kontrolörlerin görüşleri ile hizmet içi eğitim sırasında aldıkları notlar da dikkate alınarak başarılı görülen stajyer kontrolörlere yetiştirme döneminin on sekizinci ayından sonra Genel Müdür onayıyla bağımsız olarak denetim yapma yetkisi verilebilir.

İlk değerlendirmede yetki verilmesi uygun bulunmayan stajyer kontrolörler dört aydan az olmamak üzere, en çok altı ay sonra ikinci bir değerlendirmeye tabi tutulurlar. Bu kez de başarılı bulunamayanlara bu Yönetmeliğin 31 inci maddesi hükmü uygulanır.

İlk değerlendirmede yetersiz görülen stajyer kontrolörler Genel Müdürlük tarafından gerekçeli bir yazı ile uyarılır.

Yetişme döneminde stajyer kontrolörlerden mesleki araştırmalar yapmaları talep edilebilir.

Mesleki Yeterlilik Raporu

Madde 29 — Kontrolörler, yanlarında en az üç ay süreyle çalışan stajyer kontrolörler hakkında bu sürenin bitiminden itibaren on beş gün içerisinde ayrıntıları Genel Müdürlükçe belirlenecek mesleki yeterlilik raporu düzenleyip Genel Müdürlüğe sunarlar. Bu raporda; ahlak durumu, meslek genel durumu, kontrolörlük yeteneği ve meslek bilgisi olmak üzere dört nitelikten her biri için stajyer kontrolöre çok iyi (90-100), iyi (76-89), orta (60-75), yetersiz (0-59) notlarından biri verilir. Bu niteliklerin ikisinden yetersiz not alanların raporu olumsuz sayılır. Olumsuz rapor düzenleyen kontrolörün yazılı gerekçe belirtmesi zorunludur.

Yanında çalıştığı kontrolörlerin en az ikisi tarafından hakkında olumsuz mesleki yeterlilik raporu düzenlenen veya raporlarında aynı nitelik için üç kontrolörden yetersiz not alan stajyer kontrolörler hakkında bu Yönetmeliğin 31 inci maddesi hükmü uygulanır.

Yetişme Notu

Madde 30 — Yetişme notu, aşağıda belirtilen konulardan her biri için 100 tam puan üzerinden verilen notların ortalaması alınarak saptanır:

a) Kurs ve Seminer Notu (Hizmet içi eğitim kurslarından alınan notların ortalaması),

b) Denetim Notu (Yetkili olarak veya bir başka stajyer kontrolörle birlikte düzenledikleri fezleke veya raporlara Genel Müdür tarafından gerekçeli olarak verilen notların ortalaması),

c) Mesleki Yeterlilik Notu (Yanlarında çalıştıkları kontrolörler tarafından düzenlenen mesleki yeterlilik raporlarındaki niteliklere binaen verilen notların ortalaması).

Yetişme notu 70’den aşağı olamaz. Yetişme notu 70’den aşağı olan stajyer kontrolörler hakkında bu Yönetmeliğin 31 inci maddesi hükmü uygulanır.

Yeterlik Sınavından Önce Meslekten Çıkarılma

Madde 31 — Stajyer kontrolörlerden, mesleğe alınmaya engel durumu olduğu sonradan anlaşılanlar, mesleki yeterlilik raporlarına göre başarısız bulunanlar ya da mesleğin gerektirdiği karakter ve niteliklerle bağdaşmayacak durum ve davranışları saptananlar, yapılan iki değerlendirmeye rağmen kendilerine yetki verilemeyenler ile yetişme notu 70’den aşağı olanlar yeterlik sınavı beklenmeksizin Bakan onayıyla durumlarına uygun başka bir göreve nakledilirler.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Yeterlik Sınavı

Yeterlik Sınavı

Madde 32 — Stajyer kontrolörler, üç yıllık yetişme döneminin bitiminden itibaren en geç üç ay içinde yeterlik sınavına tabi tutulur. Yeterlik sınavı Ankara’da yapılır. Sınav tarihi, en az iki ay önce yazılı olarak stajyer kontrolörlere bildirilir. Bu süre zarfında, stajyer kontrolörlere, sınava hazırlanmaları için gerekli ortam sağlanır.

Yeterlik Sınavına Girebilme Koşulları

Madde 33 — Yeterlik sınavına girebilmek için;

a) Stajyer kontrolörlük görevinde en az üç yıl çalışmış olmak,

b) Yanında çalıştığı en az iki ayrı kontrolörden olumsuz mesleki yeterlilik raporu almamak,

c) En az 70 ve üzerinde yetişme notuna sahip olmak,

d) Bu Yönetmeliğe göre yapacağı çalışmalarda ve hazırlayacağı raporlarda yeterli görülmek,

gerekir.

Yeterlik Sınav Konuları

Madde 34 — Yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere aşağıdaki konulardan yapılır:

a) Türk Ticaret Kanunu (Genel Hükümler, Şirketler Hukuku ve Kıymetli Evrak),

b) Borçlar Kanunu (Genel Hükümler ve Adi Şirketler),

c) Türk Ceza Kanunu (Genel Esaslar ve Devlet İdaresi Aleyhinde, Ammenin İtimadı ve Mal Aleyhinde İşlenen Cürümler),

d) Devlet Memurları ile ilgili mevzuat (Genel hatları ile Devlet Memurları Kanunu, Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerin Yargılanması Hakkında Kanun ve Mal Bildiriminde Bulunulması Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu),

e) Bakanlığın Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun,

f) Ticaret ve Sanayi Odaları, Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Deniz Ticaret Odaları, Ticaret Borsaları ve Türkiye Ticaret, Sanayi, Deniz Ticaret Odaları ve Ticaret Borsaları Birliği Kanunu ve ilgili mevzuat,

g) Ticaret Sicili Memurlukları ile ilgili mevzuat,

h) Umumi Mağazacılık ile ilgili mevzuat,

ı) Yaş Sebze ve Meyve Toptancı Halleri ile ilgili mevzuat,

j) Fuar, Sergi ve Panayırların düzenlenmesi ile ilgili mevzuat,

k) Denetim ve İnceleme Usulleri.

Yeterlik Sınav Kurulu

Madde 35 — Yeterlik sınavını yapacak Sınav Kurulunun oluşumu ile Kurulun toplantı ve kararlarına ilişkin konularda bu Yönetmeliğin 15 ve 16 ncı madde hükümleri uygulanır.

Yeterlik Sınav Sorularının Hazırlanması

Madde 36 — Yazılı sınav soruları, Sınav Kurulu tarafından bu Yönetmeliğin 34 üncü maddesinde yer alan konulardan seçilmek suretiyle cevaplarıyla birlikte hazırlanır. Yazılı sınav soruları, tüm sınav konuları birleştirilerek bir bütün halinde hazırlanabileceği gibi sınav konuları gruplandırılarak bir kaç bölüm halinde de hazırlanabilir.

Sınav süresi ve her soruya verilecek puanlar da Sınav Kurulu tarafından tespit edildikten sonra, hazırlanan sorular Kurul üyeleri tarafından imzalanarak mühürlü zarf içinde Sınav Kurulu Başkanına teslim edilir.

Sınav soru ve cevaplarının hazırlanmasında ve saklanmasında gizlilik esastır.

Yeterlik Sınavının Yapılma Şekli

Madde 37 — İçinde sınav soruları bulunan mühürlü zarf sınava katılanların huzurunda açılarak stajyer kontrolörlere dağıtılır veya yazdırılır. Sınava katılan stajyer kontrolörlerin isimleri ve sınav sonunda kaç sayfa sınav kağıdı toplandığı bir tutanakla tespit edilir ve Sınav Kurulu Başkanına sunulur. Sınava, Sınav Kurulu üyeleri gözcülük ederler.

Stajyer kontrolörler cevaplarını mühürlü sınav kağıtlarına yazarlar. Sınavda kopya çektiği tespit edilen stajyer kontrolörler başarısız sayılır. Durum bir tutanakla tespit olunur.

Yeterlik sınavına hastalık, ölüm ve benzeri zorunlu nedenlerle katılamayan adayların sınavı, bu durumlarının bir belge ile tevsik edilmesi şartıyla ileri bir tarihte yapılır. Bu durum bir tutanakla tespit olunur ve yeni sınav tarihi adaylara yazılı olarak bildirilir.

Yeterlik Sınav Kağıtlarının Değerlendirilmesi

Madde 38 — Yazılı sınav kağıtları Sınav Kurulu üyeleri tarafından 100 tam puan üzerinden değerlendirilir.

Yazılı sınavda başarılı sayılabilmek için üyelerin verdiği notların ortalamasının sınavın tek bölüm halinde yapılması durumunda en az 70, gruplara ayrılarak bölümler halinde yapılması durumunda ise her bir bölümden en az 60 ve toplamda en az 70 olması gerekir. Yazılı sınav sonuçları Sınav Kurulu tarafından bir tutanağa bağlanır.

Yazılı sınav sonuçları ilgili stajyer kontrolörlere, yazılı sınavın bitimini takip eden en geç beş iş günü içinde yazılı olarak bildirilir. Yazılı sınavı kazanamayanlar sözlü sınava alınmaz.

Yeterlik Sözlü Sınavı

Madde 39 —Yazılı sınavda başarılı olan stajyer kontrolörler sözlü sınava tabi tutulurlar. Sözlü sınav, yazılı sınav sonuçlarının bildirilmesinden itibaren en geç beş iş günü içinde yapılır.

Sözlü sınavda, adayların yazılı sınav konuları ile genel kültür konularındaki bilgilerinin değerlendirilmesinin yanı sıra temsil, zeka, muhakeme ve anlatım yetenek ve nitelikleri de dikkate alınır.

Sözlü sınavda, stajyer kontrolörlere Sınav Kurulu üyelerinin her biri 100 tam puan üzerinden not verir. Verilen notların ortalaması sözlü sınav puanını teşkil eder. Sözlü sınavda başarılı sayılabilmek için bu puanın en az 70 olması gerekir.

Sınav Kurulu, sözlü sınav sonuçlarını bir tutanağa bağlar.

Yeterlik Sınavı Sonucu

Madde 40 — Yeterlik notu; yazılı ve sözlü sınav notu ortalamasından oluşur. Yeterlik sınavından başarılı sayılabilmek için bu notun en az 70 olması gerekir. Sınav sonucu, Sınav Kurulu tarafından bir tutanağa bağlanır.

Yeterlik sınavı sonucu, sözlü sınavın bitiminden itibaren beş iş günü içerisinde adaylara yazılı olarak tebliğ edilir.

Yeterlik Sınav Sonucuna İtiraz

Madde 41 — Yeterlik sınavı sonucuna itiraz halinde bu Yönetmeliğin 25 inci maddesine göre işlem yapılır.

Yeterlik Sınavını Başaramayanlar

Madde 42 — Yeterlik sınavını kazanamayan ya da zorunlu bir neden olmaksızın sınava girmeyen stajyer kontrolörler, Bakanlık teşkilatında derece ve durumlarına uygun kadrolardan birine atanırlar.

ALTINCI BÖLÜM

Kontrolörlüğe Atanma, Kıdem ve Güvence

Kontrolörlüğe Atanma

Madde 43 — Yeterlik sınavında başarı gösteren iç ticaret stajyer kontrolörleri, bu sınavdaki başarı sırasına göre kontrolörlük kadrolarına atanırlar. Stajyer kontrolörlerin yeterlik notunun eşitliği halinde, stajyer kontrolörlük kıdemi dikkate alınır.

Bu Yönetmelikte belirtilen esaslar dışında kontrolör atanamaz.

Meslek Kıdemi

Madde 44 — Kontrolörlüğe atananların kıdemleri, yeterlik sınavındaki başarı derecelerine göre belirlenir.

Kontrolörlük unvanını kazandıktan sonra bu görevden ayrılanlardan kontrolörlüğe dönenler, kıdem bakımından dönemlerinin sonuna alınırlar.

Başkontrolörlüğe Atanma

Madde 45 — Başkontrolörlüğe atanmada; meslek kıdemi yanında, sicil durumu ve kontrolörlükte gösterilen çalışma başarısı da göz önünde bulundurulur.

Kontrolörlüğe Yeniden Atanma

Madde 46 — Kontrolörlükten herhangi bir nedenle ayrılanlar, göreve geri dönmek istediklerinde; sicil, tutum ve davranışları yönünden kontrolörlüğe engel bir durumları bulunmadığı takdirde kazanılmış haklarıyla yeniden atanabilirler.

Stajyer kontrolörler görevden ayrıldıkları takdirde, aynı göreve yeniden atanamazlar.

Kontrolör Güvencesi

Madde 47 — Kontrolörler denetim hizmetlerinin gerekleriyle bağdaşmayan sıhhi, ahlaki ve mesleki yetersizlikleri tespit edilmedikçe görevden alınamaz, diğer idari görevlere atanamazlar.

Ahlaki, sıhhi veya mesleki yetersizlik hallerinin yargı kararı ve sağlık kurulu raporu ile tevsiki esastır.

YEDİNCİ BÖLÜM

Kontrolörlerin Çalışma Usul ve Esasları

Çalışma Şekli

Madde 48 — Kontrolörler ilke olarak müstakil görev yaparlar. Genel Müdürün gerekli gördüğü durumlarda ya da işin gereği olarak ekip halinde görevlendirme yapılabilir. Bu durumda, kontrolörlerin en kıdemlisi ekip başkanı olarak iş bölümünü ve koordinasyonu sağlar, işleri düzenler ve yürütür, Genel Müdürlükle haberleşmeyi yapar ve işlerin zamanında bitirilmesini sağlayacak önlemleri alır. İşin sonunda düzenlenecek rapor, kıdem sırasına göre ekibe dahil tüm kontrolörlerce imzalanır ve rapora ekip başkanının numarası verilir.

Turne Programları

Madde 49 — Turne programları; kontrolörlerin gidecekleri yerler, yapacakları denetimlerin nitelikleri, turne zamanı ve süresi gibi hususlar dikkate alınarak hazırlanır ve Genel Müdür onayı ile yürürlüğe girer.

Turne programlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında gizlilik esastır.

Turne Süreleri

Madde 50 — Turne süreleri, kontrolörlük kıdemi esas alınmak suretiyle belirlenir. Kontrolörlük kıdemi: Kontrolörlükte, kontrolör sıfat ve kadrosu muhafaza edilmek şartıyla idari görevlerde, ücretli ve ücretsiz tüm kanuni izinlerde geçirilen süredir. Buna göre turne süreleri;

a) Kıdemleri 5 yıla kadar olanlar için 6 ay,

b) Kıdemleri 5 ila 9 yıla kadar olanlar için 4 ay,

c) Kıdemleri 10 yıl ve daha fazla olanlar için 2 aydır.

Kıdemin hesabında, turneye çıkılacak yılın 1 Ocak günü esas alınır. Turne süresi içinde alınan yıllık izinler bu sürelere dahil edilmez.

Acele ve önemli işlerde turne programlarına ve sürelerine bağlı kalınmaksızın Genel Müdür tarafından ayrıca görevlendirme yapılabilir.

Bakanlık Makamı veya Genel Müdür onayı çerçevesinde idari ve diğer işlerde görevlendirilen kontrolörler hakkında turne programlarına ve sürelerine ilişkin hükümler uygulanmaz.

İşin Devamlılığı ve Devri

Madde 51 — Kontrolörler başladıkları işleri ara vermeden, bizzat yapıp bitirmek zorundadır. Başlanılan işe ara verme veya devir zorunluluğu doğduğunda ya da işlerin sonuçlandırılması başka yerlerde çalışmayı gerektirdiğinde, kontrolörler durumu Genel Müdürlüğe bildirerek Genel Müdürden alınacak izin veya onaya göre hareket ederler.

Başlanılmış bulunan işin devri söz konusu olduğunda, durum taraflarca bir tutanağa bağlanır. Bu tutanakta, devredilen işin ne olduğunu, devir gününe kadar işle ilgili ne gibi incelemeler yapıldığını belirten açıklamalar ile devralana teslim edilen belgelerin listesi yer alır.

Görevin Yürütülmesi

Madde 52 — Kontrolörler, görevlendirildiği işi makul süre içerisinde veya belirlenen sürede sonuçlandırmak için gereken gayreti göstermek zorundadır. İşin gereğinden fazla uzaması halinde, gerekçe gösterilerek Genel Müdürlüğün bilgilendirilmesi gerekir.

Yazışma Usulü

Madde 53 — Kontrolörler, denetim göreviyle ilgili konularda, kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilerle doğrudan yazışma yapabilirler. Ancak, Başbakanlık ve Bakanlıkların merkez ve yurt dışı kuruluşlarıyla yazışmalarını Genel Müdürlük aracılığıyla yaparlar.

Kontrolörlere Yardım Yükümlülüğü

Madde 54 — Denetlenen kuruluşların yönetim kurulu üyeleri, yöneticileri, yetkilileri, personeli ve diğer ilgilileri; denetim görevinin gereği gibi yürütülebilmesi için kontrolörlere görevleri süresince uygun bir çalışma yeri ve ortamı sağlamak ve gerekli önlemleri almak zorundadır.

Uygun yer bulunmadığında ya da denetime uygun koşullar olmadığında; kontrolörün istemi üzerine defter, dosya ve belgeler kontrolörün kendilerine göstereceği çalışma yerine getirilerek kendisine teslim edilir. Gerekli sözlü ve yazılı bilgiler de istenildiğinde kontrolöre verilir.

Kontrolörlerin Bilgi ve Belge İsteme Yetkisi

Madde 55 — Kontrolörler, yürüttükleri denetim görevi sırasında gerekli gördükleri bilgileri, defter, evrak ve belgeleri, denetim yaptıkları kuruluş ve kişilerden gizli de olsa istemek ve incelemek, bunların yetkililerce onaylı örneklerini, bir yolsuzluğun kanıtını oluşturanların asıllarını almak, kasa, fabrika, mağaza, dükkan, ticarethane, depo ve ambar gibi yerler ile denetime konu olan diğer yerleri incelemek, araştırmak ve saymak, bunları mühürlemek, bu konularda her derece yetkili ve ilgiliden her türlü yardım isteğinde bulunmak, gerektiğinde kamu kurum ve kuruluşlarıyla gerçek ve tüzel kişilerden bilgi ve belge istemek yetkisine sahiptirler.

Denetlenenler, kontrolörlerin bu isteklerini geciktirmeden yerine getirmek, her türlü yazılı ve sözlü sorularını yanıtlamakla yükümlüdürler. Görevliler, bu yönde hiçbir engel gösteremez, üstlerinden izin almak gibi özürler ileri süremezler.

Kontrolörler; gerekli gördüklerinde ifade alma suretiyle ilgililerin bilgilerine başvurabilirler. İfade sahiplerinin istekleri halinde, düzenlenen tutanağın bir sureti kendilerine verilir.

Asılları alınan belgelerin, kontrolörlerin mühür ve imzasıyla tasdik edilmiş örnekleri dosyasında saklanmak üzere alındığı yere verilir.

Denetime Yardımcı Olma

Madde 56 — İç ticaret kontrolörlerine, yürüttükleri denetim görevi sırasında; mülki amirler, kolluk kuvvetleri, ilgili kamu kurum ve kuruluşları, Genel Müdürlük ile Bakanlık Taşra Teşkilatının yönetici ve memurları tarafından gereken ve ihtiyaç duyulan her türlü yardımda bulunulması ve kolaylık gösterilmesi zorunludur.

Genel Müdürlük ile Bakanlık Taşra Teşkilatının yönetici ve memurları, kontrolörlerin görevleri dolayısıyla kendilerinden yazılı veya sözlü olarak istedikleri bilgileri vermekle yükümlüdürler.

Denetim Sırasında İzinler

Madde 57 — Denetim sırasında görevde kalmaları gerekli görülenlerin izinleri, kontrolörlerin talebi üzerine yetkililerce ertelenir veya iptal edilir, izin kullanmaya başlamış olanlar geriye çağrılır.

İdarede Geçici Görevlendirme

Madde 58 — Kontrolörler, Genel Müdürün uygun görüşü ve Bakanın onayı üzerine idari birimlerde geçici olarak görevlendirilebilirler.

Stajyer kontrolörler, idari birimlerde görevlendirilemezler.

Diğer Birimlerde Görevlendirme

Madde 59 — Kontrolörlerin, Bakanlığın diğer birimlerinin denetim görevi kapsamındaki işlerinde ihtiyaca göre ve geçici olarak Bakan onayıyla görevlendirilmeleri mümkündür.

Yurt Dışına Gönderilme

Madde 60 — Kontrolörler, mesleki bilgi ve görgülerini artırmak, Genel Müdürlüğü ilgilendiren konularda inceleme ve araştırma yapmak veya kurs ve öğrenim görmek üzere 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve Yetiştirilme Amacıyla Yurt Dışına Gönderilecek Devlet Memurları Hakkında Yönetmelik çerçevesinde yurt dışına gönderilebilir.

Yurt dışına gönderilenler, döndükleri tarihten itibaren en geç üç ay içinde inceleme ve araştırmalarına ilişkin olarak düzenledikleri raporları Genel Müdürlüğe sunarlar.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Raporlar

Genel İlkeler

Madde 61 — Kontrolörler, rapor yazımlarında;

a) Raporların açık, anlaşılır ve yazım kurallarına uygun bir üslupla yazılmasına,

b) Raporlarda yer alan tespit, görüş ve sonuçların mevzuata dayandırılmasına ve raporun gerekçeli, tarafsız ve vicdani kanaatlere uygun olarak yazılmasına,

c) Rapor özetlerinin kısa ve öz olmasına,

d) Rapor ve eklerinin her sayfasının kontrolörlük mührü ile mühürlenmesi ve paraflanmasına, rapor son sayfasının imzalanmasına,

e) Türüne bakılmaksızın raporlara her yıl birden başlayan sıra numarası verilmesine,

dikkat ederler.

Raporlar bir yazı ekinde Genel Müdürlüğe sunulur. Fezleke ve rapor düzenlenmesi gerekmeyen hallerde durum bir yazıyla Genel Müdürlüğe bildirilir.

Raporlar, bir nüshası kontrolör tarafından saklanmak, bir nüshası denetim birimindeki dosyasına konulmak ve diğer nüshaları ilgili birimlere gönderilmek üzere yeterli sayıda düzenlenir.

Raporlar, tarihlerine göre, beş yıl süreyle saklanır.

Rapor Çeşitleri

Madde 62 — Kontrolörler yaptıkları çalışmaların sonucunda işin özelliğine göre aşağıdaki raporlardan birini veya birkaçını düzenlerler:

a) Teftiş Raporu,

b) İnceleme Raporu,

c) Suç Duyurusu Raporu,

d) Fezleke,

e) Genel Durum Raporu.

Teftiş Raporu

Madde 63 — Teftiş raporu, denetlenen birimlerin tüm işlem ve hesaplarının teftişi sonunda eksik ve yanlış bulunan ve teftiş edilen birimlerce düzeltilmesi gereken işlemler hakkında düzenlenen rapordur. Bu raporda, övgüye yer verilmemesi ve yapılan eleştirilerin mevzuata dayandırılması ve objektif olması esastır.

Teftiş raporlarında;

a) Teftiş dönemi, yöntemi ve teftişin hangi tarihler arasında yapıldığı,

b) Hatalı ve noksan görülen hususların hangi mevzuat hükümleriyle ilgili olduğu,

c) Denetlenen birimlerce yapılması gereken işlemler ve alınması gereken önlemler,

d) Bir önceki teftiş sonucunda verilen talimatların yerine getirilip getirilmediği,

e) İlgili kişilerin adı, soyadı ve unvanları,

belirtilir.

Teftiş raporlarının cevaplı teftiş raporu olarak da düzenlenmesi mümkündür.

Cevaplı raporun bir nüshası teftiş dosyasında saklanmak ve usulüne uygun olarak cevaplandırılmak üzere kontrolör tarafından bir yazıyla ilgili birime tebliğ edilir.

Tebliğ edilen raporun cevabı, kontrolör tarafından belirlenen süre içerisinde teftiş edilen birim amirleri tarafından kontrolöre iade olunur. Cevaplı raporun aslı, gelen cevabi yazı ve kontrolörün son mütalaasıyla birlikte cevabi yazının geldiği tarihten itibaren en geç bir ay içerisinde kontrolör tarafından Genel Müdürlüğe sunulur.

Genel Müdürlük, cevaplı rapor hakkında ilgili birime gerekli tebligatta bulunur.

Raporun ilgililerce zamanında cevaplandırılması kontrolör tarafından izlenir ve haklı bir nedene dayanmadan süresince cevaplandırılmaması halinde, durum gereği yapılmak üzere Genel Müdürlüğe bildirilir.

İnceleme Raporu

Madde 64 — İnceleme raporu, bu Yönetmeliğin 62 nci maddesinde belirtilen diğer rapor türlerine konu olmayan hususlarda düzenlenir.

Suç Duyurusu Raporu

Madde 65 — Suç duyurusu raporu, genel hükümlere göre kovuşturulacak suçlara ilişkin konularda, Cumhuriyet Başsavcılıklarına gönderilmek üzere düzenlenen rapordur.

Fezleke

Madde 66 — Fezleke, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine göre yapılan inceleme sonucunda düzenlenen rapordur.

Fezlekelerde; inceleme konuları, işlenen suçun unsurları ile suçlananlar hakkında hangi kanun maddesine göre kovuşturma yapılması gerektiği, suçun tespit edilememesi halinde takibata yer olmadığına karar verilmesi talep edilir ve sebepleri belirtilir.

Genel Durum Raporu

Madde 67 — Genel durum raporu; denetim biriminin bir yıllık çalışmalarına göre Genel Müdürlükçe uygulanan politikaların ve yürütülen hizmetlerin genel durumunu, idarede gözlenen yetersizliklere, mevzuat yetersizliğine ve bunların giderilmesi için alınacak yasal ve idari önlemlere ilişkin görüş ve önerileri içeren rapordur.

Raporların İncelenmesi

Madde 68 — Raporlar, Genel Müdür ve bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesine belirtilen kontrolör tarafından şekil ve esas bakımından incelenir ve yeterli bulunan raporlar işleme konulur. İnceleme sonucuna göre, esası etkilemeyecek nitelikteki hata ve eksikliklerin tespiti halinde kontrolörün yazılı olarak uyarılması yoluna gidilebilir. Ancak, esası etkileyecek derecede açık hata ve eksiklik görülmesi durumunda, tamamlanması ve düzeltilmesi için rapor yazı ile kontrolöre iade edilir.

Kontrolörün raporun esasına ilişkin görüşünde ısrar etmesi durumunda, rapor bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinde belirtilen kontrolörün görüşüyle birlikte Genel Müdüre sunulur ve alınacak talimata göre işlem yapılır. Genel Müdür, gerekirse konuyu yeniden inceletebilir.

Çözümü açıkça belli olmayan ve değişik şekilde yorumlanabilecek hususlar, Kontrolörün hata ve noksanı olarak değerlendirilemez.

Rapor Sonuçlarının İzlenmesi

Madde 69 — Rapor sonuçları ilgili yerlere bildirilir, gereğinin yapılması ve sonucunun bildirilmesi için yetkililere uygun süre verilir.

Rapor sonuçları üzerine Genel Müdürlükçe verilen talimatların, yapılan bildirimlerin ve alınan cevapların birer örneği ilgili kontrolöre de gönderilir. Kontrolör yapılan bildirimleri ve cevapları yeterli bulmazsa, gerekçeli görüşünü iki hafta içinde Genel Müdürlüğe bildirir. Bunun üzerine Genel Müdürlükçe yapılacak işlem belirlenir.

Teftiş Defteri ve Dosyası

Madde 70 — Denetlenen birimlerde bir teftiş defteri ve dosyası tutulur. Bakanlıkça yapılan denetimlerle ilgili her türlü yazışma, düzenlenen rapor ve denetim birimince verilen cevaplar teftiş dosyasında saklanır.

Teftiş defterine bu yazışmaların tarih ve sayısı yazılır. Kontrolörler de yaptıkları teftişle ilgili kısa bilgileri bu deftere not ederler. Yaptıkları inceleme ve soruşturmalar için de uygun gördükleri çok kısa notlara yer verebilirler.

Teftiş defteri ve dosyası süresiz olarak saklanır. Teftiş defteri ve dosyasının saklanmasından, denetlenen birimin en üst yetkilileri sorumludur.

DOKUZUNCU BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Çalışma ve Hakediş Cetveli

Madde 71 — Kontrolörler, çalışmalarını, yolluk ve diğer hakedişlerini her ay düzenleyecekleri çalışma ve hakediş cetvelinde gösterirler.

Çalışma ve hakediş cetveline o aya ait yolluk bildirimi, hakediş ve giderlere ait belgeler eklenir ve izleyen ayın ilk beş günü içinde Genel Müdürlüğe verilir ya da gönderilir.

Kimlik Belgesi ve Mühür

Madde 72 — Kontrolörlere, Bakan ve Genel Müdür tarafından imzalanan kontrolörlük sıfat ve yetkisini belirtir bir kimlik belgesi ile resmi mühür verilir. Kimlik belgesi, denetimlerde ilgililere istenmeden gösterilir. Ancak, denetim onayı gizlidir.

Stajyer kontrolörlere, kimlik belgeleri ile mühürleri yetkileri ile birlikte verilir.

Demirbaş Eşya

Madde 73 — Kontrolörlere, imkanlar ölçüsünde diz üstü bilgisayar, hesap makinesi, çanta ve benzeri mesleki araç ve gereçler Genel Müdürlükçe sağlanır.

Kontrolörler, kendilerine demirbaş olarak verilen eşyaları itina ile kullanmak, saklamak ve bunlardan kullanım süresi dolmamış olanları meslekten ayrılırken iade etmek zorundadırlar.

İşe Başlama ve Ayrılış Bildirimi

Madde 74 — Kontrolörler, görevlendirildiği yer çalışma merkezi hudutları dahilinde ise işe başlama yazısıyla; çalışma merkezi hudutları dışında ise hareket-varış ve işe başlama yazısıyla durumdan Genel Müdürlüğü haberdar ederler.

Kontrolörler, görevli gittikleri yerlere varışlarını uygun haberleşme araçlarıyla aynı gün haberdar edecek şekilde Genel Müdürlüğe bildirirler, yazılı olmayan bildirimler ayrıca yazıya bağlanır.

Birlikte çalışmalarda haberleşmeler kıdemli kontrolör tarafından yapılır.

Yazışmalara Numara Verilmesi

Madde 75 — Kontrolörler yazı, faks, telgraf ve telekslerine takvim yılı itibarıyla birbirini bir sıra halinde takip eden numara verirler.

Numara vermede, önce kontrolörlük mührü numarası yazılıp (.) konulur, sonra genel numara yazılıp (/) işareti konularak, yazının gittiği yere göre numara yazılır.

Hizmet İçi Eğitim

Madde 76 — Genel Müdürlük, kontrolörlerin hizmet içi eğitimlerini sağlamak amacıyla üniversiteler, yargı kuruluşları, Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü ve gerekli görülen diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla hizmet içi eğitim programları düzenleyebilir ya da bu kuruluşlarca düzenlenen toplantı veya programlara kontrolörleri gönderebilir.

Toplantılar

Madde 77 — Kontrolörler arasında mevzuatın uygulanmasına ilişkin olarak ortaya çıkan görüş ayrılıklarının giderilmesi amacıyla ve Genel Müdürün uygun göreceği diğer konularda toplantılar düzenlenebilir.

Yayınlar ve Kitaplık

Madde 78 — Kontrolörlere, mevzuat ve Resmi Gazete ile ilgili resmi ve özel kitap ve yayınlar Genel Müdürlük tarafından sağlanır.

Genel Müdürlükte mevzuatla ilgili birer kitaplık bulunur. Kitaplık, Genel Müdürce görevlendirilecek bir büro personeli tarafından yönetilir.

Geçici Madde 1 — Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte görevde bulunan başkontrolör, kontrolör ve stajyer kontrolörlerin müktesep hakları saklıdır.

Geçici Madde 2 — Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içerisinde kontrolörlük bürosu oluşturulur.

Yürürlük

Madde 79 — Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 80 — Bu Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.

—— • ——

İnönü Üniversitesinden:

İnönü Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 12, 25 ve 36 ncı Maddelerinde Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik

MADDE 1 —1/9/2003 tarihli ve 25216 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren İnönü Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 12 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Anabilim dalı başkanları, bir yarıyılın başlangıcından en az bir hafta önce, öğrencilerin alacağı dersleri içeren anabilim dalı kurulu kararını enstitüye bildirir. Bu süre içinde ders değişikliği de yapılabilir. Tez konusu yönetim kurulunca onaylanmış olan öğrenciler için tez danışmanınca uzmanlık alan dersi açılabilir. Danışman öğretim üyesine doktora uzmanlık alan dersleri de dahil olmak üzere öğrenci başına 2 + 0 = 0 olmak üzere en fazla 6 saate kadar uzmanlık alan dersi ücreti ödenebilir.”

MADDE 2 —Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“Yeterlik sınavını başarmış, enstitü yönetim kurulunca tez konusu onaylanmış öğrenciler için tez danışmanınca uzmanlık alan dersi açılabilir. Danışman öğretim üyesine yüksek lisans uzmanlık alan dersleri de dahil olmak üzere öğrenci başına 2 + 0 = 0 olmak üzere en fazla 6 saate kadar uzmanlık alan dersi ücreti ödenebilir.”

MADDE 3 — Aynı Yönetmeliğin 36 ncı maddesinin (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Her yarıyıl sonunda alınan derslerin ağırlıklı başarı ortalaması hesaplanır. İlk yarıyıl sonunda genel not ortalaması 60 tan az olan yüksek lisans ve 70 ten az olan doktora öğrencileri ile ikinci ve daha sonraki herhangi bir yarıyıl sonunda genel not ortalaması 65 ten az olan yüksek lisans ve 75 ten az olan doktora öğrencilerinin enstitü ile ilişiği kesilir.”

Yürürlük

MADDE 4 —Bu Yönetmelik 2004-2005 öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 5 —Bu Yönetmelik hükümlerini İnönü Üniversitesi Rektörü yürütür.

Sayfa Başı


Tebliğ

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından:

İŞKOLU TESPİT KARARI

Karar Tarihi : 28/09/2004

Karar No : 2004/48

İşyeri : Serlog Servis Lojistik Dış Ticaret Ltd. Şti.

Cumhuriyet Mh. Turgut Özal Cd. 13.Sk.No: 11 Şekerpınar-Gebze/KOCAELİ

Tespiti İsteyen : Serlog Servis Lojistik Dış Ticaret Ltd. Şti.

İnceleme : Serlog Servis Lojistik Dış Ticaret Ltd. Şti.’ne ait işyerlerinde Bakanlığımızca yapılan incelemede; şirket tarafından piyasa koşullarında üretim ve satış yapan Pınar Entegre Et,Bolpat Bolu Patates, East Balt Gıda (ekmek), Danone (ayran, süt, peynir), Coca Cola San.Tic.,Ekol Ofset, Mc.Cormick (sos), Fersan (turşu, salata), Ünilever Unipro (buzlu çay, poşet mayonez) ve diğer küçük ölçekli işletmelerden aldıkları ürünlerde herhangi bir değişiklik (ambalajlama, etiketleme, fiyatlandırma vb.) yapmadan işyerinde uygun koşullardaki soğuk hava depolarında muhafaza edildikten sonra, Türkiye’nin değişik illerinde faaliyet gösteren ana şirket Mc Donald’s veya Mc Donalds’ın lisansıyla çalışmakta olan gerçek ve tüzel kişi işleticilerin ihtiyacına göre kâr marjı eklenmek suretiyle, ana depolardan römorklu ve soğutuculu tırlar ve muhtelif soğutuculu kamyonlarla dağıtım işlerinin yapıldığı, şirketin Yayla Mevkii Gürpınar Mh. 4. Sk.No: 5 Pınarbaşı-İZMİR ve Ertemizler Petrol Ofisi Maç Tesisleri Konya Yolu 6. Km. Gölbaşı/ANKARA adreslerinde faaliyet gösteren Soğuk Hava Deposu işyerlerinde Mcdonalds Restaurantlarının ihtiyacı olan donuk gıda, normal oda sıcaklığında bulunması gereken gıda ürünleri ve temizlik malzemelerinin depolandığı ve yapılan işlerin de asıl işe yardımcı işlerden olduğu, bu bakımdan şirket tarafından yapılan işlerin 18 sıra numaralı “Kara Taşımacılığı” işkolunda yeraldığı tespit edilmiştir.

Karar : Serlog Servis Lojistik Dış Ticaret Ltd. Şti.’ne ait işyerlerinde yapılan işlerin niteliği itibariyle İşkolları Tüzüğü’nün 18 sıra numaralı “Kara Taşımacılığı” işkoluna girdiğine ve yapılan bu tespitin Resmî Gazete’de yayımlanmasına 2821 sayılı Sendikalar Kanunu’nun 4. maddesi gereğince karar verilmiştir.

Sayfa Başı