TÜRMOB
Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları
Birliğinden:
Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı Yapı İşleri Genel Müdürlüğünden:
TSE Mersin
İthalat Müdürlüğünden:
Orman ve Su İşleri Bakanlığından:
İstanbul
Aydın Üniversitesi Rektörlüğünden:
Adıyaman
Üniversitesi Rektörlüğünden:
Çukurova
Üniversitesi Rektörlüğünden:
TÜRMOB
Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları
Birliğinden:
SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLİK SINAVLARINA İLİŞKİN DUYURU
5786 sayılı Yasa ile değişik 3568
sayılı Yasa ve 19 Ağustos 2014 tarih ve 29093 sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanarak yürürlüğe giren "Yeminli Mali Müşavirlik ve Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair
Yönetmelik" ile değişen 16 Ocak 2005 tarih ve 25702 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış "Yeminli Mali Müşavirlik ve
Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınav Yönetmeliği" hükümlerine göre,
düzenlenen Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınavları, aşağıda belirtilen
tarihlerde Ankara, İstanbul, İzmir illerinde yapılacaktır.
Bu sınava; stajını tamamlayan serbest muhasebeci mali
müşavir aday meslek mensupları, Serbest Muhasebeci meslek mensupları ve anılan
Yasa’nın 6’ncı maddesine göre, hizmet sürelerini stajdan saydıran aday meslek
mensupları katılacaktır.
2016/1 Dönemi, SMMM Sınav Tarihleri : 19-20 Mart 2016
* İlk kez sınava katılacaklar için odalara son başvuru
tarihi : 10 Şubat 2016
* Tekrar katılacaklar için son başvuru tarihi : 29 Şubat 2016
İlk kez sınav başvurusunda bulunacak adayların; 10
Şubat 2016 tarihi itibariyle stajlarını fiilen tamamlamış olmaları (Stajdan
sayılan hizmetler, stajdan sayılan kurslar v.b) ve
staj bitirme belgelerinin dosyalarında bulunması gereklidir.
Sınavlara girmek isteyenlerin, Türkiye Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği - Temel
Eğitim ve Staj Merkezi Başkanlığı’na yukarıda belirtilen son başvuru tarihleri
mesai saati bitimine kadar başvurmaları gerekmektedir. Bu tarihe kadar
başvurusunu yapmayanlar ve sınav bedelini yatırmayanlar sınava alınmayacaktır.
SINAVLARA İLİŞKİN ESASLAR
Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınavlarına
girebilmek için;
1. Hukuk, iktisat, maliye, işletme,
muhasebe, bankacılık, kamu yönetimi ve siyasal bilimler dallarında eğitim veren
fakülte ve yüksekokullardan veya denkliği Yükseköğretim Kurumunca tasdik
edilmiş yabancı yükseköğretim kurumlarından en az lisans seviyesinde mezun
olmak veya diğer öğretim kurumlarından lisans seviyesinde mezun olmakla beraber
bu fıkrada belirtilen bilim dallarından lisansüstü seviyesinde diploma almış
olmak.
2. Stajını Yeminli Mali Müşavir veya Serbest Muhasebeci
Mali Müşavirlerin yanında ve / veya onların denetim ve gözetiminde tamamlamış
olmak, Kanunun 6.maddesinde staj süresinden sayılan hizmetleri bulunanlar için
bu hizmetlerini stajdan saydırmış olmak,
3. Kanunun 4'ncü maddesindeki genel ve 5'nci
maddesindeki özel şartları taşımaları yanında 45'nci madde ve 48'nci maddenin
ikinci fıkrasının (c), (e) bentleri ile 49 uncu maddesinde belirtilen
durumların bulunmaması,
gerekir.
SINAV KONULARI
19 Ağustos 2014 tarih ve 29093 sayılı
Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yeminli
Mali Müşavirlik ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınav Yönetmeliğinde
Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile değişen 16 Ocak 2005 tarih ve 25702
sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış Sınav
Yönetmeliği’ne göre, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınavlarına katılacak
adaylar aşağıdaki konularından sınava tabi tutulmaktadırlar.
• Finansal Muhasebe,
• Finansal Tablolar ve Analizi,
• Maliyet Muhasebesi,
• Muhasebe Denetimi,
• Vergi Mevzuatı ve Uygulaması,
• Hukuk (Ticaret Hukuku, Borçlar Hukuku, İş Hukuku, SSK
ve Bağ-Kur Mevzuatı, İdari Yargılama Hukuku),
• Muhasebecilik ve Mali Müşavirlik Meslek Hukuku,
• Sermaye Piyasası Mevzuatı (19
Ağustos 2014 tarihinden sonra 3568 sayılı Yasa’nın 6. maddesinin 2. fıkrasının
(a), (b), (c), (d), (e), (f), (g), (h) ve (i) bentleri uyarınca, 3 yıllık
hizmet süreleri, staj süresinden sayılmış / sayılacak adaylar bu sınav
konusundan sorumlu olacaklardır. 2015 yılı öncesinde staja giriş sınavlarında
başarılı olmuş adaylar sorumlu olmayacaklardır.)
BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
1. Sınav dosyası (SMMM Odalarından temin edilebilir.)
2. Cumhuriyet Savcılığından veya e-devlet üzerinden
alınacak adli sicil belgesi (Adli sicil belgesinin, 3568 sayılı Kanunun 4/d
bendinde belirtilen suçları kapsayacak ve adli sicil arşiv bilgilerini içerecek
şekilde olması gerekir.), adli sicil kaydı olanlardan mahkeme kararı
fotokopisi,
3. Onaylı nüfus cüzdanı örneği,
4. Lisans diploması veya lisansüstü diplomasının
noterden onaylı örneği (Yabancı Öğrenim Kurumlarından alınmış diplomalar için
Yüksek Öğretim Kurulu’ndan alınacak denkliği onay belgesi),
5. 3 adet (4.5 x 6) boyutunda
renkli fotoğraf,
6. Serbest Muhasebeci olarak serbest çalışanlardan,
ilgili vergi dairelerinden alınacak mükellefiyet tesis tarihini gösterir belge
ile affa uğramış olsalar dahi kaçakçılık suçlarından dolayı hüküm giymiş olunmadığını
gösterir belge, ruhsat fotokopisi, faaliyet belgesi, bağımlı çalışanlardan da
oda kayıt belgesi, ruhsat fotokopisi,
7. Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik stajının
tamamlanmış olduğunu gösteren belgeler,
8. TÜRMOB tarafından gerekli görülen diğer belgeler.
9. Sınav giderleri karşılığı olarak ders başına
110,00-TL olmak üzere, ilk defa sınava katılacak adaylardan; 7 dersten sorumlu
olanlar için toplam 770,00-TL, 8 dersten sorumlu olanlar için ise toplam
880,00-TL ödemenin yapıldığına ilişkin belge,
Sınav bedelleri, TÜRMOB Temel Eğitim ve Staj
Merkezi’nin (TESMER) aşağıda yer alan banka hesaplarından birisine
ödenebileceği gibi kredi kartı ile TEOS Sistemi üzerinden de ödenebilir. Banka
bilgileri;
• İş Bankası Ankara-Dikmen Şubesi 487 255,
• ING Bank Ankara-Ulus Şubesi 361 0591
• Halk Bankası Ankara / Yenişehir Şubesi 16000 140
DAHA ÖNCE SINAVA KATILAN ADAYLARDA ARANACAK BELGELER
16 Ocak 2005 tarih ve 25702 sayılı
Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Sınav
Yönetmeliği’nin "Tekrar Sınava Girebilme" başlıklı 21.maddesinin
(Değişik Madde 19.08.2014 / 29093 Resmi Gazete) 2. fıkrasına göre, Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirlik sınavında başarılı olamayanlar, ilk sınav tarihinden
itibaren 3 yıl içerisinde yılda 3 kez açılacak tüm sınavlara girebilirler. Bu sınav süresi hiç bir nedenle uzatılamaz.
Sınavda başarılı olamayanların, tekrar sınava
girebilmek için sınav giderleri karşılığı olarak öngörülen bedeli ödedikten
sonra http://teos.tesmer.org.tr internet adresine girerek sınav başvurusunu
yapmaları gerekir.
BELGELERİN GÖNDERİLMESİ VE KABUL EDİLME
Yasada öngörülen genel ve özel
şartları taşıyanlar yukarıda istenilen başvuru belgelerini, son başvuru tarihi
çalışma saati bitimine kadar “Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve
Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği - Temel Eğitim ve Staj Merkezi (TESMER)
Dikmen Caddesi No:562 Dikmen/ ANKARA” adresine elden veya posta ile
göndermeleri gerekmektedir (Postada meydana gelebilecek gecikmeler dikkate
alınmayacaktır). Ancak gerçeğe
aykırı beyanda bulundukları ve 3568 sayılı Kanun'un 4. maddesinde düzenlenen
genel şartlar ile 5.maddesinde düzenlenen özel şartları taşımadıkları
anlaşılanların sınavı kazanmış dahi olsalar, ruhsatları iptal edilecektir.
1. Sınav başvuru formundaki soruların bir veya birkaçını
yanıtsız bırakanlar ile belgeleri eksik olanların başvuruları dikkate
alınmayacaktır.
2. Sınavın yapılacağı yerler ve sınav programı Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirler Odalarının ve TÜRMOB Temel Eğitim ve Staj Merkezinin
(TESMER)'in internet sitelerinde duyurulacaktır.
3. Sınav Giriş belgeleri, TESMER'in
http://belge.tesmer.org.tr internet adresinden yazıcı çıktısı olarak
alınabilecektir.
4. Sınav sırasında fotoğraflı nüfus cüzdanı, süresi
geçerli pasaport veya sürücü belgesini gösteremeyenler sınava alınmayacaktır.
5. Sınav listelerinde yer almayanlar sınava
alınmayacaktır.
6. Sınav giderleri karşılığı olarak öngörülen bedeli
ödemeyenler sınava alınmayacaktır.
7. Sınava başvurup, katılmayanların sınav bedeli iade
veya mahsup edilmeyecektir.
8. Sınav başvuru belgeleri geri verilmeyecektir.
İlan olunur.
11003/1-1
—————
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK SINAVLARINA İLİŞKİN DUYURU
5786 sayılı Yasa ile değişik 3568
sayılı Yasa ve 19 Ağustos 2014 tarih ve 29093 sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanarak yürürlüğe giren "Yeminli Mali Müşavirlik ve Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınav
Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile değişen
16 Ocak 2005 tarih ve 25702 sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanmış "Yeminli Mali Müşavirlik ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik
Sınav Yönetmeliği" hükümlerine göre, düzenlenen Yeminli Mali Müşavirlik
Sınavları aşağıda belirtilen tarihlerde Ankara'da yapılacaktır.
2016/1.Dönem YMM Sınav Tarihleri : 19-28
Mart 2016
* İlk kez sınava katılacaklar için son başvuru tarihi : 18
Ocak 2016
* Tekrar sınava katılacaklar için son başvuru tarihi : 29
Şubat 2016
İlk kez sınav başvurusunda bulunacak adayların, 18 Ocak
2016 tarihi itibariyle sınava katılım için gerekli olan hizmet sürelerini
fiilen tamamlamış olmaları gereklidir.
Sınavlara girmek isteyenlerin, Türkiye Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği-Temel
Eğitim ve Staj Merkezi Başkanlığı’na yukarıda belirtilen son başvuru tarihleri
mesai saati bitimine kadar başvurmaları gerekmektedir. Bu tarihlere kadar
başvurusunu yapmayanlar sınava alınmayacaktır.
SINAVLARA İLİŞKİN ESASLAR
Yeminli Mali Müşavirlik Sınavına girebilmek için:
Sınavlara girecek adaylarda; Kanunun 4 üncü
maddesindeki genel ve 9 uncu maddedeki özel şartları taşımaları yanında 45 inci
madde ve 48 inci maddenin ikinci fıkrasının (c), (d), (e) bentleri ile 49 uncu
maddesinde belirtilen durumların bulunmaması gerekir.
Yeminli Mali Müşavirlik Sınavı;
1) İleri Düzeyde Finansal Muhasebe,
2) Finansal Yönetim,
3) Yönetim Muhasebesi,
4) Denetim, Raporlama ve Meslek Hukuku,
5) Revizyon,
6) Vergi Tekniği,
7) Gelir Üzerinden Alınan Vergiler,
8) Harcama ve Servet Üzerinden Alınan Vergiler,
9) Dış Ticaret ve Kambiyo Mevzuatı,
10) Sermaye Piyasası Mevzuatı,
konularından yapılır.
BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
Sınava katılabilmek için gerekli koşulları taşıyan
adayların;
1) Sınav Başvuru Formu (Odalardan sağlanabilir.)
2) Cumhuriyet Savcılığından veya e-devlet üzerinden
alınacak adli sicil belgesi (Adli sicil belgesinin, 3568 sayılı Kanunun 4/d
bendinde belirtilen suçları kapsayacak ve adli sicil arşiv bilgilerini içerecek
şekilde olması gerekir.), adli sicil kaydı olanlardan mahkeme kararı
fotokopisi,
3) İkametgah belgesi,
4) Onaylı nüfus cüzdanı örneği
5) 3 adet (4.5 x 6) boyutunda
renkli fotoğraf,
6) Noter onaylı Lisans diploması (Yabancı Öğrenim
Kurumlarından alınmış diplomalar için ayrıca, Yüksek Öğrenim Kurulu’ndan
alınacak denklik belgesi),
7) Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ruhsat
fotokopisi,
8) Bağımlı çalışanlardan oda kayıt belgesi, serbest
çalışanlardan faaliyet belgesi,
9) Sınav bedelinin ödendiğine dair banka dekontu,
10) Özel sektörde
bağımlı olarak çalışanlardan “Oda Giriş Ücreti ve Maktu Aidatın Tam Ödendiğine
Dair Belge”
11) Kanunda belirtilen 10 yıllık çalışma süresini gösterir
aşağıdaki belgeler:
a-1) Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirlik faaliyetini serbest olarak sürdürenlerden;
mükellefiyeti süresince bağlı olduğu vergi dairelerinin tümünden alınacak
mükellefiyetin başlangıç ve bitiş tarihlerini gösteren (devam edenler için
devam ettiğine dair) belge ile affa uğramış olsalar dahi kaçakçılık suçlarından
dolayı hüküm giymiş olunmadığını gösterir belge,
a-2) Mesleki faaliyetini Serbest Muhasebeci Mali
Müşavirlik ortaklığı (A.Ş, Ltd.) biçiminde sürdürenlerden; yukarıdaki (a-1)
maddedeki belgeye ek olarak şirket ortağı, şirket müdürü ya da yönetim kurulu
üyesi olduğunu gösterir ticaret sicil gazetesi ve şirket genel imza
sirkülerinin noter onaylı örneği,
b-1) Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik faaliyetini,
Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik veya Yeminli Mali Müşavirlik bürolarında
bağımlı çalışarak sürdürenlerden; işe giriş belgesi ve sigortalı hizmet dökümü
(SGK onaylı),
b-2) Mesleki faaliyetini Serbest Muhasebeci Mali
Müşavirlik veya Yeminli Mali Müşavirlik ortaklığı (AŞ, Ltd.) biçimindeki iş
yerlerinde bağımlı çalışarak sürdürenlerden; çalıştıkları iş yerinin SMMM / YMM
Odasına kayıtlı olduğuna dair belge, başvuru sahibinin işe giriş belgesi ve
sigortalı hizmet dökümü (SGK onaylı),
b-3) Ticari işletmelerde bağımlı çalışanlardan; işe
giriş belgesi, sigortalı hizmet dökümü (SGK onaylı), çalışma süresini kapsayan,
şirketin ticaret sicil gazetesi (A.Ş’lerde genel
kurul gazeteleri) ve genel imza sirküleri,
c) Kanunun 9.
maddesinde belirtilen vergi inceleme yetkisine haiz olarak çalışanlardan
kurumlarından alacakları hizmet belgesi (SMMM belgesi olmayanlardan yukarıda yer alan 7 ve 8’nci
maddelerdeki belgeler aranmaz.),
d) Kanunda belirtilen bilim dallarında öğretim üyeliği veya
görevliliği yapmış olanlardan kurumlarından alacakları hizmet belgesi, (SMMM
belgesi olmayanlardan yukarıda yer alan 7 ve 8’nci maddelerdeki belgeler
aranmaz.)
e) Sınavına girecek adaylar, sınav giderleri karşılığı
olarak katıldıkları her sınav için ders başına 135,00 TL olmak üzere, ilk defa
sınava katılacaklar toplam 1.350,00 TL ödemenin yapıldığına ilişkin belge,
Sınav bedeli,
TÜRMOB Temel Eğitim ve Staj Merkezi (TESMER)’nin,
aşağıda belirtilen banka hesaplarından birisine ödenecektir.
Banka bilgileri;
• İş Bankası Ankara-Dikmen Şubesi 487 269,
• ING Bank Ankara-Ulus Şubesi 361 059,
• Halk Bankası Ankara / Yenişehir Şubesi 16000 140,
f) TÜRMOB tarafından gerekli görülen diğer belgeler.
DAHA ÖNCE SINAVA KATILAN ADAYLARDA ARANACAK BELGELER
16 Ocak 2005 tarih ve 25702 sayılı
Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Sınav
Yönetmeliği’nin "Tekrar Sınava Girebilme" başlıklı 21. maddesinin
(Değişik Madde 19.08.2014 / 29093 Resmi Gazete) 1. fıkrasına göre, Yeminli Mali
Müşavirlik sınavında başarılı olamayanlar, ilk sınav tarihinden itibaren 2 yıl
içerisinde yılda 3 kez açılacak tüm sınavlara girebilirler. Sınav süresi hiç bir nedenle uzatılamaz.
Sınavda başarılı olamayanlar, tekrar sınava girebilmek
için sınav giderleri karşılığı olarak öngörülen bedeli ödediklerini gösterir
banka dekontu ve sınava gireceği dersleri belirtir
dilekçe ile başvurmaları gerekmektedir. (Dilekçe örneği
http://www.tesmer.org.tr adresinden edinilebilir.)
BELGELERİN GÖNDERİLMESİ VE KABUL EDİLMESİ
1) Yukarıda belirtilen koşulları
taşıyanlardan Yeminli Mali Müşavirlik sınavına katılma isteğinde
bulunacakların, sınav dosyasında yer alan Sınav Başvuru Formunu doldurup,
imzaladıktan sonra istenen belgeleri bu forma ekleyerek, yukarıda belirtilen
son başvuru tarihleri mesai saati bitimine kadar “Türkiye Serbest Muhasebeci
Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği - Temel Eğitim ve
Staj Merkezi (TESMER) Dikmen Cad. No: 562 Dikmen / ANKARA” adresine elden veya
posta ile göndermeleri gerekmektedir (Postada meydana gelebilecek gecikmeler
dikkate alınmayacaktır). Gerçeğe
aykırı beyanda bulundukları anlaşılanların sınavı kazanmış dahi olsalar, İzin
Belgeleri (ruhsatları) iptal edilecektir.
2) Başvuru formundaki soruların bir veya birkaçını
yanıtsız bırakanlar ile belgeleri eksik olanların başvuruları dikkate
alınmayacaktır.
3) Sınavın yapılacağı yerler ve sınav programı Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirler Odalarının ve TÜRMOB Temel Eğitim ve Staj Merkezinin
(TESMER)'in internet sitelerinde duyurulacaktır.
4) Sınav sırasında fotoğraflı nüfus cüzdanı, süresi
geçerli pasaport veya sürücü belgesini gösteremeyenler sınava alınmayacaktır.
5) Sınav listelerinde yer almayanlar sınava
alınmayacaktır.
6) Sınav giderleri karşılığı olarak öngörülen bedeli
ödemeyenler sınava alınmayacaktır
7) Sınav Başvuru belgeleri geri verilmeyecektir.
8) Sınava başvurup, katılmayanların sınav bedeli iade
veya mahsup edilmeyecektir.
İlan olunur.
11004/1-1
Çevre
ve Şehircilik Bakanlığı Yapı İşleri Genel Müdürlüğünden:
4708 sayılı Yapı Denetim Hakkında Kanuna dayalı olarak çıkarılan Yapı
Denetim Uygulama Yönetmeliğinin 16. maddesinin 1. Fıkrasında “Yapı denetim
kuruluşu, faaliyetine devam ettiği sürece 12’nci maddenin birinci fıkrasının
(ç) bendinde asgari istihdam edilmesi gereken personeli, faaliyetine devam
ettiği sürece çekirdek personel olarak istihdam etmek zorundadır. .... Eleman eksikliği
90 takvim günü içerisinde giderilmediği takdirde, asgari sayıda çekirdek
personeli istihdam edinceye kadar kuruluşun izin belgesi geçici olarak geri
alınır.” hükmü gereğince eksik çekirdek personeli istihdam etmeyen;
Ankara ilinde faaliyet gösteren
2174 dosya no’lu GORDİON Yapı Denetim Ltd. Şti.,
Bolu ilinde faaliyet gösteren 1624 dosya no’lu
EYLEM Yapı Denetim Ltd. Şti.,
Kastamonu ilinde faaliyet gösteren
1226 dosya no’lu KASTAMONU Yapı Denetim Ltd. Şti.,
Bursa ilinde faaliyet gösteren 99 dosya no’lu
UZAY Yapı Denetim Ltd. Şti.
İstanbul ilinde faaliyet gösteren
1452 dosya no’lu NORAY Yapı Denetim Ltd. Şti. ve 444
dosya no’lu SİSMİK Yapı Denetim Ltd. Şti.,
İzmir ilinde faaliyet gösteren 811
dosya no’lu İSKELE Yapı Denetim Ltd. Şti., 713 dosya no’lu YAĞMUR Yapı
Denetim Ltd. Şti., 605 dosya no’lu KORDON Yapı
Denetim Ltd. Şti. ve 57 dosya no’lu REHBER Yapı
Denetim Ltd. Şti.’lerine ait Yapı Denetim İzin
Belgeleri Bakanlık Makamının 04.12.2015 tarih ve 32414 sayılı Olur'u ile geçici
olarak geri alınmıştır.
İlgililere duyurulur.
11108/1/1-1
—————
İzmir İli, Buca İlçesi, 42642 ada, 9 parsel üzerindeki
762884 YİBF nolu inşaatın denetimini üstlenen 226 nolu Yapı Denetim İzin Belgesine sahip Olgu Yapı Denetim
Ltd. Şti.’ nin Proje ve Uygulama Denetçisi, Mimar
Lütfiye KESER (Denetçi No: 8014, Oda Sicil No: 14050) tarafından Bakanlığımız
aleyhine açılan davada, Ankara 8. İdare Mahkemesi’nin 05.11.2015 tarihli ve
E.2015/2366 sayılı kararı ile ‘‘dava konusu işlemin yürütülmesinin
durdurulmasına’’ hükmedildiğinden, 10.04.2015 tarih ve 29322 sayılı Resmi
Gazete ilanı ile Lütfiye KESER hakkında tesis edilmiş olan geçici durdurma
işleminin yürütmesi 03.12.2015 tarih ve 32400 sayılı Makam Olur’u ile
durdurulmuştur.
İlgililere duyurulur.
11108/2/1-1
—————
Antalya İli, Kemer İlçesi, Göynük Belediyesi, 105 ada,
12 parsel üzerindeki 708557 YİBF nolu inşaatın
denetimini üstlenen CRE Yapı Denetim Ltd. Şti.’ nin
Proje ve Uygulama Denetçisi, Mimar Yaşar GÜNEŞ (Denetçi No: 19420, Oda Sicil
No: 13156) tarafından Bakanlığımız aleyhine açılan davada, Ankara 13. İdare Mahkemesinin
09.10.2015 tarihli ve E.2015/556-K.2015/1401 sayılı kararı ile “dava konusu
işlemin iptal edilmesine” hükmedildiğinden, 19.02.2015 tarihli ve 29272 sayılı
Resmî Gazete ilanı ile Yaşar GÜNEŞ hakkında tesis edilmiş olan geçici durdurma
işlemi 03.12.2015 tarihli ve 32401 sayılı Makam Olur’u ile iptal edilmiştir.
İlgililere duyurulur.
11109/1/1-1
—————
Ticaret sicil kaydı silinmiş olan veya şirket unvan ve amaç maddesini
değiştirmesi nedeniyle tasfiyesine karar verilen aşağıdaki kuruluşların 04.12.2015
tarih ve 32416 sayılı Makam Olur’una istinaden,
Gaziantep ilinde faaliyet gösteren 894 dosya no’lu
EMİR Yapı Denetim Ltd. Şti.,
Edirne ilinde faaliyet gösteren 1599 dosya nolu
BAŞHAN Yapı Denetim Ltd. Şti.,
Ankara ilinde faaliyet gösteren 1809 dosya nolu
YAZE Yapı Denetim Ltd. Şti.,
İstanbul ilinde faaliyet gösteren
353 dosya no’lu UZMAN YAPIT Yapı Denetim Ltd. Şti.,
Balıkesir ilinde faaliyet gösteren
122 dosya no’lu ÖZ EFELER Yapı Denetim A.Ş.’lerinin Yapı Denetim Sistemi üzerinden tasfiye işlemi
yapılarak, Yapı Denetim İzin Belgeleri iptal edilmiştir.
İlgililere duyurulur.
11109/2/1-1
TSE
Mersin İthalat Müdürlüğünden:
Aşağıda isimleri
ve imal ettikleri mamulleri belirtilen firmaların Hizmet Yeterlilik Belgesini
kullanma hakkı veren sözleşmeleri karşılarında belirtilen tarihlerde ve
belirtilen nedenlerden feshedilmiştir.
Firmanın bu
sözleşmeleri ile ilgili belgelerinin geçerliliğinin kalmadığı, sözleşme konusu
belgenin firma tarafından kullanılamayacağı, aksine davranışın haksız rekabet
hükümlerine göre hukuki kovuşturmaya sebep olacağı duyurulur.
TSE MERSİN İTHALAT MÜDÜRLÜĞÜ
Adres : Gökdelen İş Merkezi Kat: 3 MERSİN
Tel : 0.324 337 41 71 -72 Faks: 0 324 337 41 70
Belge Türü : HYB Hizmet Yeri Belgelendirme
Firma Adı |
Belge Konusu |
Belge No |
Fesih Tarihi |
Fesih Gerekçesi |
RAMAZAN ASLAN-KÖK YAPI OTOMASYON VE ASANSÖR SİSTEMLERİ ŞAHIS |
TS 12255 |
33-HYB-798 |
05.11.2015 |
Yıllık Vizesi Yaptırmadığı
İçin Olumsuz |
HAYFAVİ AKARYAKIT
TİCARET VE NAKLİYE LİMİTED ŞİRKETİ-MERSİN
OTOGAR ŞUBESİ LTD. ŞTİ. |
TS 11939 |
33-HYB-445 |
05.11.2015 |
Yıllık Vizesi
Yaptırmadığı İçin Olumsuz |
SÜMERLER OTO
TAMİR-AYAN SÜMER |
TS 13168 TS 8516 |
33-HYB-662 |
19.10.2015 |
Ara Kontrol
Olumsuz |
ÖZ-MUT AKARYAKIT
İNŞAAT NAKLİYE GIDA HİZMET TİC. VE SAN. LTD. ŞTİ. |
TS 12663 TS 12820 TS 11939 |
33-HYB-348 |
11.11.2015 |
Firma İsteği |
OSMAN ATA |
TS 12664-1 |
33-HYB-284 |
11.11.2015 |
Ara Kontrol Olumsuz |
SUMAY OTO - İSA KESMEN |
TS 12664-1 |
33-HYB-518 |
11.11.2015 |
Ara Kontrol
Olumsuz |
SEZERLİFT
ASANSÖR-ALİ RIZA SEZER |
TS 12255 |
33-HYB-671 |
11.11.2015 |
Ara Kontrol
Olumsuz |
BUDUR OTOMOTİV OTO
YEDEK PARÇA BAKIM SERVİSİ TURİZM SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ |
TS 12047 |
33-HYB-667 |
11.11.2015 |
Ara Kontrol
Olumsuz |
AKSA ASANSÖR MÜHENDİSLİK TURİZM İNŞAAT SANAYİ TİCARET LTD. ŞTİ. |
TS 12255 TS EN 13015+A1 |
33-HYB-291 |
24.11.2015 |
Ara Kontrol
Olumsuz |
ANIL ÇOCUK
ÜRÜNLERİ İTHALAT İHRACAT SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ |
TS 12512 |
33-HYB-627 |
24.11.2015 |
Ara Kontrol
Olumsuz |
11082/1-1
|
|
İstanbul
Aydın Üniversitesi Rektörlüğünden:
Üniversitemiz 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu
"Öğretim üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmelik" hükümlerinde aranan
koşulları yerine getirmiş olmak kaydı ile aylık ve özlük hakları yönünden 4857
sayılı İş Kanunu hükümlerine tabi olarak Mühendislik ve Eğitim Fakülteleri'nin
aşağıda belirtilen Bölüm ve Anabilim Dalları'na
öğretim üyesi alınacaktır. İlana konu olan kadrolar tam zamanlıdır. Profesör ve Doçent kadrosuna başvuracakların İstanbul Aydın
Üniversitesi Akademik Atama ve Yükseltme Kriterlerini sağlaması; anabilim
dalını belirtir bir dilekçenin ekinde, nüfus cüzdanı fotokopisi, 2 fotoğraf,
özgeçmiş, öğrenim durumunu gösteren belgeler (onaylı suret ve yurt dışından
alınan diplomalar için denklik belgesi) ile doçentlik belgesi, bilimsel yayın
ve çalışmalarını kapsayan dosyasını (5 takım) vermeleri gerekmektedir.
Başvurular bu ilanın Resmi Gazete'de
yayımı tarihinden itibaren 15 gün içinde İstanbul Aydın Üniversitesi Personel
Daire Başkanlığına şahsen veya posta aracılığı ile yapılabilir. Postadaki
gecikmeler ve eksik belge ile yapılan başvurular dikkate alınmaz. İnternet
üzerinden başvurular kabul edilmez.
Duyurulur.
Fakültesi |
Bölüm |
Anabilim
Dalı |
Kadro
Unvanı |
Adet |
Aranan
Nitelikler |
Mühendislik
Fakültesi |
Makine
Mühendisliği |
Makine
Teorisi ve Dinamiği |
Prof.
Dr. |
1 |
Doçentliğini Makine
Teorisi ve Dinamiği Anabilim Dalında almış olmak, bu alanda çalışmalar yapmış
olmak. |
Eğitim
Fakültesi |
İlköğretim
Bölümü |
Sınıf
Eğitimi |
Prof.
Dr. |
1 |
Doçentliğini Genel Astronomi Anabilim Dalında almış olmak, Sınıf Öğretmenliği alanında
çalışmalar yapmış olmak. |
Mühendislik
Fakültesi |
Tekstil
Mühendisliği |
Tekstil
Bilimleri |
Doç.
Dr. |
1 |
Doçentliğini Tekstil Bilimleri ve Mühendisliği Anabilim Dalında
almış olmak, bu alanda çalışmalar yapmış olmak. |
11066/1-1
Adıyaman
Üniversitesi Rektörlüğünden:
Üniversitemize, 2547 Sayılı Kanun ve Öğretim Üyeliğine
Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği hükümlerine göre devamlı statüde
çalıştırılmak üzere Öğretim elemanları alınacaktır. Adayların, 657 Sayılı
Kanunun 48. maddesindeki ve diğer ilgili mevzuatlardaki şartları taşımaları
gerekmektedir. (Yabancı ülkelerden alınan diplomaların
Üniversitelerarası Kurul’ca denkliğinin onaylanmış olması şarttır.
1 - Doçent Kadrosuna Müracaat Edeceklerin: Dilekçeleri
ekinde özgeçmişini, noterden tasdikli doçentlik belgesini, yayın listesini ve
bilimsel çalışma ve yayınlarını kapsayan 4 takım dosya ile başvurmaları
gerekmektedir.
2 - Yardımcı Doçent Kadrosuna
Müracaat Edeceklerin: Yabancı dili belirten bir dilekçe, özgeçmişleri, bilimsel
çalışma ve yayınlarını kapsayan 4 takım
dosya ve noter tasdikli mezuniyet belgesi, doktora veya uzmanlık belgesinin noter
tasdikli sureti ile başvurmaları gerekmektedir.
Yardımcı Doçent kadrolarına Doçentler başvuramazlar.
MÜRACAAT YERİ VE TARİHİ: Doçent adaylarının
Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığına, diğer adayların ilgili birimlere; ŞAHSEN
başvurmaları gerekmektedir Yardımcı Doçent Adayları için yabancı dil sınavının
yer ve tarihi ilgili birimlerce bildirilecektir.
Müracaatlar ilan tarihinden itibaren 15 gün içerisinde
yapılmalıdır.
BİRİM |
BÖLÜM |
ANABİLİM DALI |
ÜNVANI |
DRC |
ADET |
AÇIKLAMA |
Tıp Fakültesi |
Cerrahi Tıp
Bilimleri |
Ortopedi ve
Travmatoloji |
Doç. |
1 |
1 |
Pediatrik ortopedi
alanında çalışmaları ve deneyimi olmak. |
İslami İlimler Fakültesi |
Temel İslam
Bilimleri |
Tefsir |
Doç. |
1 |
1 |
Kuran’da ruh ve Kuran’da aile
modelleri konularında çalışmış olmak. |
İslami İlimler Fakültesi |
Temel İslam
Bilimleri |
Kelam ve İslam
Mezhepleri Tarihi |
Doç. |
1 |
1 |
İtikatta Sünnetin Yeri ve Fahreddin er-Razi’de
İnsan Fiilleri alanlarında çalışması olmak. |
Fen Edebiyat Fakültesi |
Türk Dili ve
Edebiyatı |
Eski Türk
Edebiyatı |
Doç. |
1 |
1 |
19. yüzyıl Klasik Türk Edebiyatı
metinlerine yönelik çalışmalar yapmış olmak, Klasik Türk Edebiyatıyla ilgili kavramsal
çalışmalar yapmış olmak. |
Eczacılık Fakültesi |
Eczacılık Temel
Bilimleri |
Biyokimya |
Doç. |
1 |
1 |
Deney hayvanlarında elektrik alan ve x
ışınları uygulamalarının antioksidanlar üzerine çalışmalar yapmış olmak, Eczacılık
Fakültesinde öğretim üyeliği yapmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
İlköğretim |
Sınıf Eğitimi |
Doç. |
1 |
1 |
Sınıf öğretmenliği alanında lisans,
yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlamış olmak, okuma yazma öğretimi ve Türkçe
öğretimi konularında çalışmalar yapmış olmak. |
Sağlık Yüksekokulu |
Hemşirelik |
|
Doç. |
1 |
1 |
Cerrahi hastalıkları
hemşireliği alanında doçent olmak. |
Eczacılık Fakültesi |
Eczacılık Meslek
Bilimleri |
Farmasötik Kimya |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
İlaç tasarımı konusunda doktora yapmış
olmak, kanser teşhis ve tedavisinde kullanılan seçici karbonik anhidraz inhibitörleri ve bunların taşınım sistemleri
üzerine çalışmış olmak. |
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
Sosyal Hizmet |
|
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Büyükşehirlerde bütünleşme sürecinin
etkileri konusunda çalışmış olmak. |
Diş Hekimliği Fakültesi |
Klinik Bilimler |
Pedodonti |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Pedodonti alanında uzmanlık yapmış
olmak. |
Tıp Fakültesi |
Cerrahi Tıp
Bilimleri |
Çocuk Cerrahisi |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Enürezis konusunda çalışma yapmış olmak. |
Tıp Fakültesi |
Dahili Tıp Bilimleri |
Adli Tıp |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Adli Tıp Kurumu alanında tez yapmış
olmak. |
Eğitim Fakültesi |
Türkçe Eğitimi |
Türkçe Eğitimi |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Türkçe Eğitimi alanında doktora yapmış
olmak, Çocuk Edebiyatı, Çocuk Dergileri konularında çalışma yapmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
İlköğretim |
İlköğretim
Matematik Eğitimi |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Matematik Eğitiminde doktora yapmış olmak. |
Mühendislik Fakültesi |
Elektrik-Elektronik
Mühendisliği |
|
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
EEG işaretlerinin analizi ve
sınıflandırılması ile ilgili doktora yapmış olmak, Beyin-bilgisayar ara
yüzleri üzerine çalışma yapmış olmak. |
Fen Edebiyat Fakültesi |
Türk Dili ve
Edebiyatı |
Yeni Türk
Edebiyatı |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Yeni Türk Edebiyatı alanında doktora
yapmış olmak, Milli Edebiyat dönemi ve ikinci yeni şiir ile,
Milli kimlik ve edebiyat ilişkisi üzerine çalışmış olmak. |
Fen Edebiyat Fakültesi |
Matematik |
Matematiğin
Temelleri ve Matematik Lojistik |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Yakın Kümeler ve Yakınlık Cebirsel
Yapılar konularında çalışmış olmak. |
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu |
Elektrik ve
Enerji |
|
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Rüzgar türbini tasarımı ve güneş havuzları ile ilgili
çalışma yapmış olmak, endüstriyel ürün tasarımında uzman olmak. |
İslami İlimler Fakültesi |
Temel İslam
Bilimleri |
Hadis |
Yrd. Doç. |
3 |
1 |
Hadis ve Bağlam, Hadis ilmi konularında
kitap yayınlamış olmak. |
11083/1-1
Çukurova
Üniversitesi Rektörlüğünden:
AKADEMİK PERSONEL ALINACAKTIR
Üniversitemizin aşağıda belirtilen birimlerine 2547
sayılı Yükseköğretim Kanununun 25.ve 26. maddeleri ile bu Kanuna dayanılarak
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nca yayınlanan Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve
Atanma Yönetmeliği uyarınca asgari şartlara haiz, Öğretim Üyeleri (Profesör,
Doçent ve Yardımcı Doçent kadrolarına) alınacaktır.
Başvuru Şartları:
* Profesör kadroları için, başvurdukları birim ve
anabilim dalını belirten dilekçelerine nüfus cüzdan fotokopisi, Özgeçmiş,
Puanlar Çizelgesi, Doçentlik Belgesinin onaylı fotokopisi, yayın listelerinin
eklenmesi ve bilimsel çalışma ve yayınları kapsayan altı (6) takım dosya ile
Üniversitemiz Rektörlük Personel Daire Başkanlığına başvuruda bulunulması
gerekmektedir.
* Doçent kadroları için, başvurdukları birim ve
anabilim dalını belirten dilekçelerine nüfus cüzdan fotokopisi, Özgeçmiş, Puanlar
Çizelgesi, Doçentlik ve Doktora Belgelerinin onaylı fotokopisi, yayın
listelerinin eklenmesi ve bilimsel çalışma ve yayınları kapsayan dört (4) takım
dosya ile Üniversitemiz Rektörlük Personel Daire Başkanlığına başvuruda
bulunulması gerekmektedir.
* Yardımcı Doçent kadroları için, başvurulan Anabilim
Dalını belirten dilekçelerine nüfus cüzdan fotokopisi, Özgeçmiş, Puanlar
Çizelgesi, Yabancı Dil Belgesi, Doktora Belgesinin onaylı fotokopisinin
eklenmesi ve bilimsel çalışma ve yayınları kapsayan dört (4) takım dosya ile
ilgili birimlere başvuruda bulunulması gerekmektedir.
• 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanunu’nun 25. ve 26. maddelerinde belirtilen asgari koşulların
yanında Öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atama Yönetmeliğinin ilgili maddeleri ile
Çukurova Üniversitesi Senatosu tarafından kararlaştırılan ve Yükseköğretim
Kurulu Başkanlığınca kabul edilen “Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma
Kriterlerine” uymaları ve belirtilen koşulları sağlıyor olmaları gerekmektedir.
Bu Kriterlere uymayan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir. Konu hakkında
gerekli bilgiler http://cu.edu.tr/duyurular adresinden öğrenilebilir.
* Yabancı ülkelerden alınan diplomaların
Üniversitelerarası Kurulca denkliğinin onaylanmış olması şarttır.
Herhangi bir kamu kurumunda çalışanlar (daha önce
çalışıp ayrılmış olsalar dahi) çalıştığı kurumdan alacakları onaylı ayrıntılı
hizmet belgesini müracaat belgelerine ekleyerek ibraz edeceklerdir.
Devlet hizmetine girmede aranılan genel şartlara haiz
olmak gerekmektedir.
Başvuru süresi ilanın yayın tarihi itibariyle on
beşinci günün mesai bitimidir. Süresi içinde yapılmayan ve posta ile yapılan
başvurular kabul edilmeyecektir. Başvurular internet sitemizde örneği bulunan
başvuru form dilekçesine uygun olarak İlgili Birimlere yapılacaktır.
Belirtilen koşulları taşımayan ve süresi içinde
yapılmayan müracaatlar dikkate alınmayacaktır.
Duyurulur.
Rektörlük: 0 322
338 62 85 dahili 105
0
322 338 60 84, 85 dahili 2331-2333/105
0
322 338 60 84, 85 dahili 2944
BİRİMİ |
BÖLÜM/ANABİLİM DALI/PROGRAM |
ÜNVANI |
DRC. |
SAYISI |
|
Fen Edebiyat Fak. |
Cebir ve Sayılar
Teorisi |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
Yarı Grup Teorisi
alanında çalışmaları olmak. |
Yeni Türk Dili |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
Doktorasını Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim
Dalında ve bilgisayar destekli dilbilim alanında yapmış olmak. |
|
Diş Hekimliği Fak. |
Periodontoloji |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
|
Protetik Diş Tedavisi |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
||
Ortodonti |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
||
Eğitim Fak. |
Eğitim Programları
ve Öğretim |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
Eğitim Programları ve öğretim alanında
doktora yapmış olmak. |
Sınıf Eğitimi |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
Okuma Eğitimi konusunda Eğitim
Programları ve Öğretim alanında doktora yapmış olmak. |
|
İlahiyat Fak. |
İslam Tarihi |
Yrd.Doç. |
4 |
1 |
|
Tefsir |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
||
Kelam |
Yrd.Doç. |
4 |
1 |
||
İslam Hukuku |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
||
Müh-Mim.
Fak. |
Bilgisayar
Yazılımı |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
Bilgisayar Mühendisliği
Bölümünden Lisans diplomasına sahip olmak ve Makine Öğrenmesi alanında
çalışmaları bulunmak. |
Elektrik
Makinaları |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
||
Genel Jeoloji |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
Denizel sığ sismik ve jeotermal
konularında çalışmaları olmak. |
|
Geoteknik |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
Kohezyonsuz Zeminlerde Düşey Yüklü
Kazıklı Radye Temeller Konusunda doktora yapmış ve
Zeminlerdeki Gerilme Durumlarının İncelenmesi konusunda çalışmalar yapmış
olmak. |
|
Otomotiv
Mühendisliği |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
||
Biyomedikal
Mühendisliği |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
Biyomedikal görüntü, işleme konusunda
doktora yapmış olmak. |
|
İktisadi ve İdari Bilimler Fak. |
Muhasebe |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
Muhasebe Denetimi alanında doktora
yapmış olmak. |
Finansman |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
Finans alanında doktora yapmış olmak. |
|
Sayısal Yöntemler |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
Sayısal Yöntemler alanında doktora
yapmış olmak. |
|
İktisadi Gelişme
ve Uluslararası İktisat |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
||
İletişim Fak. |
Genel Gazetecilik |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
Basın Yayın Anabilim Dalında doktora
yapmış olmak ve |
Hukuk Fak. |
Medeni Hukuk |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
|
Kozan İşletme Fak. |
İşletme |
Yrd.Doç. |
4 |
1 |
|
Eczacılık Fak. |
Farmakoloji |
Yrd.Doç. |
3 |
1 |
|
Tıp Fak. |
Biyoistatistik |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
Biyoistatistik alanında doktora yapmış olmak ve eğitim araştırma
konusunda deneyimli olmak. |
Genel Cerrahi |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
||
Genel Cerrahi |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
||
Ruh Sağlığı ve
Hastalıkları |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
||
Kardiyoloji |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
||
Ortopedi ve
Travmatoloji |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
||
Nöroloji |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
Transkranial Doppler Ultrasonografi
alanında deneyimli olmak. |
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
||
Tıbbi Genetik |
Yrd.Doç. |
2 |
1 |
||
Ziraat Fak. |
Tarım Makinaları |
Profesör |
1 |
1 |
|
Bahçe Bitkileri |
Profesör |
1 |
1 |
||
Sağlık Bilimleri Fak. |
Ebelik |
Doçent |
1 |
1 |
|
Ebelik |
Doçent |
1 |
1 |
||
Cerrahi
Hastalıklar Hemşireliği |
Doçent |
1 |
1 |
10850/1-1