Yönetmelik Karar
Sayısı : 2005/8720 Ekli “Yataklı Tedavi
Kurumları İşletme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”in
yürürlüğe konulması; Sağlık Bakanlığının 04/03/2005 tarihli ve 4247 sayılı
yazısı üzerine, Bakanlar Kurulu’nca 1/4/2005 tarihinde kararlaştırılmıştır. Ahmet Necdet SEZER CUMHURBAŞKANI
Yataklı Tedavi Kurumları İşletme
Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Madde
1 – 10/09/1982 tarihli ve 8/5319 sayılı Bakanlar Kurulu
Kararı ile yürürlüğe konulan Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğinin 2
nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Madde
2 - Bu Yönetmelik, Sağlık Bakanlığına bağlı ağız ve diş sağlığı merkezleri
ile bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde sayılan sağlık kurumlarını kapsar.” Madde
2 – Aynı Yönetmeliğin 3 üncü maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. “AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZLERİ:
Madde 3 - Diş hekimliğinin tüm branşlarında koruyucu ve
tedavi edici sağlık hizmetleri ile ayaktan veya gerektiğinde yatarak muayene,
tetkik, teşhis ve tedavi hizmetlerinin yanı sıra ileri tetkik ve tedavilerin
de uygulandığı, en az 10 ünit kapasiteli, idari ve
mali bakımdan kendilerine bağlı diş tedavi ve protez merkezleri ile diş poliklinikleri
de açılabilen müstakil sağlık kurumlarıdır.” Madde 3 - Aynı Yönetmeliğin 5 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Madde 5 - Sağlık kurumları
işlevlerine göre 5 gruba ayrılır: a) İlçe / belde hastanesi: Bünyesinde
112 hizmetleri, acil, doğum, ayaktan ve yatarak tıbbi müdahale, muayene ve
tedavi hizmetleri ile koruyucu sağlık hizmetlerini bütünleştiren, görev yapan
tabiplerin hasta kabul ve tedavi ettiği, ileri tetkik ve tedavi gerektiren
durumlarda hastaların stabilize edilerek uygun bir şekilde sevkinin
sağlandığı sağlık kurumlarıdır. b) Gün hastanesi: Birden fazla branşta, günübirlik
ayakta muayene, teşhis, tedavi ve tıbbi bakım hizmetleri verilen asgari 5
gözlem yatağı ile 24 saat sağlık hizmeti sunan bir hastane bünyesinde veya
bir hastane ile koordineli olmak kaydıyla kurulan sağlık kurumlarıdır.
c)
Genel hastaneler: Her türlü acil vak’a ile yaş ve
cinsiyet farkı gözetmeksizin, bünyesinde mevcut uzmanlık dallarıyla ilgili
hastaların kabul edildiği ve ayaktan ve yatarak hasta muayene ve
tedavilerinin yapıldığı en az 50 yataklı sağlık kurumlarıdır. d)
Özel dal hastaneleri: Belirli bir yaş ve cins grubu hastalar veya belirli bir
hastalığa tutulanların, yahut bir organ veya organ grubu hastalarının
müşahede, muayene, teşhis, tedavi ve rehabilitasyonlarının yapıldığı sağlık
kurumlarıdır. e)
Eğitim ve araştırma hastaneleri: Öğretim, eğitim ve araştırma yapılan uzman
ve yan dal uzmanların yetiştirildiği genel ve özel dal sağlık kurumlarıdır. Yataklı
tedavi kurumlarındaki poliklinik hizmetlerine halkın kolay ulaşabilmesi,
hastane polikliniklerindeki yığılmaların önlenmesi amacıyla hastanelere bağlı
olarak semt poliklinikleri kurulabilir. Semt polikliniklerinin açılması, hizmetin
veriliş şekli, poliklinik ve acil servis hizmetlerinin çalışma usul ve
esasları ile burada görevli personelin, görev, yetki ve sorumluluklarına dair
usul ve esaslar Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak bir Yönerge ile belirlenir.” Madde 4 - Aynı Yönetmeliğin 8 inci
maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, dördüncü fıkrası
madde metninden çıkarılmıştır. “Yataklı tedavi kurumlarında mevcut her klinisyen uzmanın poliklinik hizmeti vermesine yönelik
düzenleme yapılarak hastaların hekim seçmesine imkan sağlanır.” Madde 5 - Aynı Yönetmeliğin 10 uncu
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Madde
10 - Eğitim hastanelerinde
poliklinik muayeneleri baştabibin düzenleyeceği bir program dahilinde aynı
daldaki şef, şef yardımcısı, başasistan ve uzmanlar tarafından yapılır.” Madde
6 - Aynı Yönetmeliğin 12 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Madde 12 - Poliklinik muayene
başlama ve bitiş saatleri baştabiplikçe belirlenerek duyurulur ve belirlenen
saatler içerisinde kesintisiz olarak sürdürülür. Polikliniklerde bakılacak
günlük hasta adedi branşlara, tabip sayısına ve hizmetin gereğine göre
baştabip tarafından tespit edilebilir. Poliklinik
ve tedavi hizmetleri mesai saatleri dışında ve tatil günlerinde de
verilebilir. Bu durumda gerekli düzenlemeler baştabipçe yapılır. Uzman tabipler, talebi üzerine poliklinik veya
tedavi hizmetlerini yürütmek için aynı ilde olmak kaydıyla çalıştığı kurumdan
başka bir sağlık kurum veya kuruluşuna Valilikçe görevlendirilebilir. Poliklinikte
muayene edilen bütün hastalar kaydedilir. Ağır, acil ve adli vak'aların kuruma müracaat saatleri de mutlaka
kaydedilir. (Ek 42 Form 101)” Madde
7 -Aynı
Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş, üçüncü fıkrası madde metninden çıkarılmıştır. “Acil
servis baştabibin teklifi ve Valilik onayı ile kurulur ve tescil için Sağlık Bakanlığına
bildirilir.” Madde
8 - Aynı Yönetmeliğin 16 ncı
maddesinin (III) numaralı fıkrasının son paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Yataklı
tedavi kurumlarının fonksiyonlarına uygun şekilde açılacak yoğun bakım
üniteleri, baştabibin teklifi ve Valilik onayı ile kurulur ve tescil için Sağlık
Bakanlığına bildirilir.” Madde
9 - Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. “Madde
18 - Yataklı tedavi kurumları eczanesindeki ilaçlar aşağıdaki şekilde
kullanılır: a)
Yatan hastaların tabelalarına yazılan ilaçlar, eczacı veya hemşire
tarafından, hazırlanmak üzere eczaneye verilir. Eczanede hazırlanan ilaçlar,
ilgili hemşireye teslim edilir. b)
Ücret karşılığı verilen ilaçlar; kurumun bulunduğu yerde başka bir eczane
bulunmadığı veya bulunup da önemli ve acil bir vak’a
için kullanılacağı tabip raporu ile kanıtlanmış ilaçlar, serbest eczanelerden
herhangi biri tarafından piyasada bulunmadığının belirtilmesi halinde
perakende satış fiyatı üzerinden ücreti alınmak suretiyle verilir. Alınan
ücret ilaçların giriş şekline göre döner sermaye veya Maliye veznesine yatırılır.” Madde
10 – Aynı Yönetmeliğin 22 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Madde
22 - Sağlık kurulları tek tabibin yetkisi dışında kalan hususlarda veya
mevzuatta sağlık kurulu raporu öngörüldüğü hallerde, kişilerin sağlık
durumları hakkında karar vermeye yetkili organlardır. Tedavi,
hastalık bildirir, istirahat, ortez – protez, ilaç
kullanımı ve katkı payı muafiyeti için gerekli sağlık kurulu raporları ; var
ise ilgili daldan üç uzmanın katılımı ile, aynı dalda üç uzman bulunmaması
halinde ise ilgili dal uzmanı ile birlikte öncelikle bu uzmanlık dalına en
yakın uzmanlık dalından olmak üzere, baştabibin seçeceği diğer dallardan
uzmanların katılımı ile üç uzman tabipten sağlık kurulu oluşturulur. Durum
bildirir sağlık raporları için; kurumda en az üç ayrı dal uzmanının
bulunması, varsa bu kurula iç hastalıkları, genel cerrahi, göz, kulak burun
boğaz., nöroloji veya ruh sağlığı ve hastalıkları uzmanının dahil edilmesi,
ayrıca, raporun kullanılacağı iş veya yerin özelliğinin gerektirdiği dal uzmanının
veya uzmanlarının bulunması zorunludur. Bu uzmanlık dallarından herhangi
birinin bulunmadığı hallerde bunun yerine veya çok çeşitli dal uzmanlarının
bulunduğu yataklı tedavi kurumlarında da bunlara ilaveten kurula iştirak
edecek diğer uzmanları baştabip tespit eder. Bünyesinde
iç hastalıkları, genel cerrahi, göz, kulak-burun-boğaz, nöroloji veya ruh
sağlığı ve hastalıkları uzmanları bulunan ve bu uzmanların katılımıyla sağlık
kurulu/kurulları teşekkül edebilen sağlık kurumları tam teşekküllü hastane
sayılır. Eğitim
hastanelerinde sağlık kurullarına şefler, bulunmadığı zaman yerine şef
yardımcıları girerler. Özel
dal hastaneleri sağlık kurulu ana daldan en az üç uzmanın/başasistanın
iştiraki ile oluşur. Ana dalda üç uzman bulunmadığı hallerde kurul,
baştabibin seçeceği diğer uzmanlarla tamamlanır. Kurul
başkanı baştabiptir. Bulunmadığı zaman başkanlığı baştabibin görevlendireceği
bir üye yapar. Sağlık
kurulu kararları çoğunlukla alınır. Eşitlik halinde kurul başkanının
katıldığı görüş kararlaştırılmış sayılır.” Madde
11 – Aynı Yönetmeliğin
29 uncu maddesinin ilk cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Bir
sağlık kurulu kararına hasta, yasal temsilcisi veya çalıştığı kurumu
tarafından itiraz edildiği takdirde; itiraz dilekçesi o yerin en büyük mülki
amirliğince ilk raporun tasdikli bir örneği ile birlikte en yakın başka bir
sağlık kuruluna gönderilir.” Madde
12 – Aynı Yönetmeliğin 30 uncu maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. “Madde
30 - İlçe hastaneleri ve gün hastaneleri hariç, yataklı tedavi kurumlarında,
hastane enfeksiyonları ile ilgili sorunları tespit etmek, çözümüne yönelik
faaliyetleri düzenleyip yürütmek ve bu kurumlar düzeyinde alınması gereken
kararları gerekli yerlere iletmek üzere Enfeksiyon Kontrol Komitesi kurulur. İlçe
hastanelerinde ve gün hastanelerinde ise Enfeksiyon Kontrol Sorumlusu
belirlenir. Enfeksiyon
Kontrol Komitesinin kuruluş, görev ve sorumlulukları ile çalışma usul ve
esasları Yönerge ile belirlenir.” Madde
13 – Aynı Yönetmeliğin 32 nci
maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Merkezî
tıbbî arşivin çalışma şekli ile hastanede tutulan tüm kayıtların bilgisayar
ortamında tutulabilmesine ilişkin usul ve esaslar Yönerge ile belirlenir.” Madde
14 – Aynı Yönetmeliğin 38 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. “Madde
38 – Yataklı tedavi kurumlarında tüm personelin mesai başlama ve bitiş
saatleri, hizmetin ve mahallin özelliği ve kurum personel kadrosu göz önüne
alınarak ilgili kanunlara göre Valilikçe
belirlenir. Hastane
baştabipleri, sağlık hizmetlerinin sürekliliği ve kesintiye uğramaması
amacıyla personel sayısını da dikkate alarak vardiya ve nöbet gibi
hizmetlerde farklı çalışma saatleri belirleyebilir.” Madde
15 –Aynı Yönetmeliğin
51 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Madde 51 - Yataklı tedavi kurumlarında genel
idare hizmetleri sınıfında görev yapan personelin nöbetleri aşağıdaki
şekildedir: a) Hastane Müdürü nöbet hizmetiyle yükümlü
değildir. b) Hastane müdür
yardımcıları; hastane müdürünün belirleyeceği esaslara göre görevleri ile
ilgili nöbete tabi tutulurlar. Baştabip, ihtiyaca göre hastane müdür
yardımcılarını farklı çalışma saatlerinde çalıştırabilir. c) Genel idare hizmetleri sınıfındaki veznedar
hariç diğer memurların nöbetleri hizmet gerekleri dikkate alınarak hastane
müdürü tarafından düzenlenir.” Madde
16 – Aynı
Yönetmeliğin 55 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Madde
55 – Yataklı tedavi kurumlarında muayene ve tedavileri ücretsiz olarak
sağlanacaklar, 08/01/2002 tarihli ve 4736 sayılı Kanun gereği çıkarılacak
Bakanlar Kurulu kararı ile belirlenen kimselerdir.” Madde
17 – Aynı Yönetmeliğin 56 ncı
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Madde
56 – Yataklı tedavi kurumlarında, ayaktan ve yatarak muayene ve tedavi
edileceklerden, Sağlık Bakanlığının onayladığı fiyat tarifesine göre yatak,
yemek ve bakım ücretlerine ilaveten her türlü teşhis, tetkik, tahlil, tedavi
için ücret alınır.” Madde
18 – Aynı Yönetmeliğin 57 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Madde
57 - Ağır ve acil müdahaleyi gerektiren hastalar müracaatları halinde yataklı
tedavi kurumlarına sosyal güvencesine bakılmaksızın derhal kabul edilir.
Gereken her türlü tıbbi müdahaleler zamanında yapılır, işlemleri daha sonra tamamlanır.” Madde
19 – Aynı Yönetmeliğin 58 inci maddesi madde başlığı ile
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “E
- HASTA ODALARI VE ÖZELLİKLERİ: Madde
58 – Yataklı tedavi kurumlarında hasta odalarının bir veya iki kişilik olarak
düzenlenmesi esastır. Ancak, kurum fizik şartları dikkate alınarak daha fazla
hasta kalabilen odalar da düzenlenebilir. Hasta
odaları aşağıdaki şekilde sınıflandırılır: a)
Özel oda: Tek yataklı, buzdolabı, televizyon, telefon ve refakatçinin
dinlenmesi için gerekli bölümü ve donanımı bulunan, banyolu, lavabolu,
tuvaletli, b) Birinci sınıf oda: Tek yataklı, tuvaletli,
banyolu, lavabolu, ve hasta refakatçisinin dinlenmesine yönelik donanımı
bulunan, c) İkinci sınıf oda: İki ya
da üç yataklı, yatakların arası uygun biçimde ayrılabilen, tuvaletli, banyolu
ve lavabolu, hasta odalarıdır. Acil
vak’alarda aciliyetin
devamı süresince ve yatak sınıf farkı dikkate alınmadan hasta boş yatağa
yatırılır. Tespit
edilen yatak sınıfları ile yapılan değişiklikler Sağlık Bakanlığına
bildirilir.” Madde
20 – Aynı Yönetmeliğin 59 uncu maddesinin (a) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “a)
Hastadan, yapılacak tedavinin özelliğine göre, her türlü tedavi (ilaç dahil)
ve bakım için belirli miktar ücret emanet alınır, karşılığında vezne alındısı
verilir. Hastanın
tedavisi sonunda çıkarken, bu maddenin ( c ) bendinde belirtilen ücret
yönünden döner sermaye ile ilişiği kalırsa; fazla olan miktar iade, eksik
olan miktar ise tahsil edilir. Hastanın döner sermaye ile ilişiğinin
kesilememesi halinde hasta veya yasal temsilcisi fatura muhteviyatı hakkında
bilgilendirilerek taburcu işlemleri yapılır. Tahsil edilemeyen miktarın
takibi, fatura üzerinden genel hükümlere göre yapılır. Faturanın takip ve
tahsilinden döner sermaye saymanı sorumludur.” Madde 21 - Aynı Yönetmeliğin 73 üncü
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Madde
73 - Yatan her hastanın tedavisi tabibin tertip ve tavsiyesi üzerine ilgili
sağlık personeli tarafından sağlanır. Hasta bakımı da hemşireler tarafından
yapılır.” Madde
22 – Aynı Yönetmeliğin 86 ncı
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Madde 86 – Yataklı tedavi kurumlarında muayene ve
tedavi edilen vakalarda, bir suçun işlendiğine dair bir belirti ile
karşılaşılması halinde Türk Ceza Kanunu’nun ilgili maddesi gereği
gecikmeksizin Cumhuriyet savcılığına veya adli kolluğa haber verilmesi
zorunludur. Ayrıca, yaralı ve cesetten çıkartılan delil niteliğini haiz
eşyanın adli makamlara aynen ve gecikmeksizin teslimi gerekir.” Madde
23 – Aynı Yönetmeliğin
88 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Poliklinik, servis, laboratuvar, ameliyathane, mutfak,çamaşırhane, bahçe gibi
hizmet birimlerinin temizliği, hastane personeli tarafından veya hizmet alımı
yoluyla yapılır.” Madde
24 – Aynı Yönetmeliğin 100 üncü maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. “Madde
100 – Yataklı tedavi kurumlarında satın alma işleri, satın alma komisyonu
tarafından ilgili mevzuata göre yapılır.” Madde
25 – Aynı Yönetmeliğin 106 ncı
maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 106/A maddesi eklenmiştir. “Madde
106/A - Sağlık kurumları ; envanterinde görünen tüm tıbbi cihaz, araç-gereç
ve ekipmanların periyodik bakımlarını, amaca uygun olarak kullanılıp
kullanılmadıklarını, garanti sürelerinin takibini, envanterin
güncelleştirilmesini, tıbbi cihazların ulusal ve uluslararası düzeyde
belirlenmiş referans değerlere uygun olarak çalışıp çalışmadığının takibini,
gerekiyorsa kalibrasyonlarının yapılmasını ve
sonucun takibi hizmetlerini yürütmek üzere, bünyesinde biyomedikal
hizmetler ve kalibrasyon birimi kurar. Sağlık
kurumları, bu hizmetleri kendi kurduğu birim aracılığıyla yürütebileceği gibi
dışarıdan hizmet alımı yoluyla da gördürebilir.” Madde
26 – Aynı Yönetmeliğin 110 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki
şekilde değiştirilmiş, birinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki ikinci
ve üçüncü fıkralar eklenmiştir. “Eğitim
ve araştırma hastaneleri; servis ve laboratuvar
şefleri veya şef yardımcıları ile tıp alanında doçent veya profesör tabipler
arasından, Sağlık Bakanlığınca atanacak baştabipler tarafından yönetilir.
Diğer hastaneler ise; uzman tabipler veya tıp alanında doktora yapmış
tabipler yada iktisat, işletme, kamu yönetimi, hukuk, maliye, sağlık
yönetimi, muhasebe alanlarında lisans, yüksek lisans veya doktora eğitimi
almış tabipler arasından, Sağlık Bakanlığınca atanacak baştabipler tarafından
yönetilir.” “Sağlık
Bakanlığı uygun gördüğü illerde sağlık hizmetinin daha verimli ve etkin
sunumunu sağlamak üzere koordinatör baştabip atayabilir. Koordinatör
baştabibin görev yetki ve sorumlulukları Yönerge ile belirlenir.” “Yatırım
programında yer alan hastanelerden henüz geçici kabulü yapılmamış olanların,
inşaat işlemlerini tamamlaması, yerleşim planlamalarının yapılması, tıbbi ve
demirbaş ihtiyaçlarının planlanarak bunların temin edilmesi, resmi kurum veya
kuruluşlar ile gerçek kişiler nezdinde hastanenin
işlemlerinin yürütülmesi ve hastanenin hizmete hazır hale getirilmesini
sağlamak üzere; Sağlık Bakanlığınca bu kurumlara kurucu başhekim, kurucu
müdür ile ihtiyaç duyulan diğer sağlık ve genel idare hizmetleri sınıfı
personel ataması yapılabilir.” Madde
27 – Aynı Yönetmeliğin 146 ncı
maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 146/A maddesi eklenmiştir. “K
- ACİL TIP TEKNİSYENİNİN GÖREV VE YETKİLERİ: Madde
146/A - Acil tıp teknisyeni, sağlık kurumlarının acil servislerinde, acil
yardım ve hasta nakil ambulanslarında çalışan sağlık personelidir. Acil
tıp teknisyeni; a) Kendisinin,
ekibinin, hastanın ve çevredekilerin güvenliğini sağlar. b) Bilgisayar, telsiz, telefon vb. gibi
iletişim araçlarını kullanır. c) Tüm ambulans ekipmanlarını hizmete hazır
bulundurur. Bunların usulüne uygun kullanılmasını, korunmasını, bakımını
takip ve kontrol eder. d) Travma
stabilizasyonu yaparak hastanın nakle hazır hale
gelmesini sağlar ve uygun taşıma tekniklerini kullanır. e) Ambulans
ve acil servislerde kullanılan tüm formları eksiksiz doldurur. Gerektiğinde
rapor hazırlar. f) Yetkili
merkezlerden alınan sertifika ile belgelemesi halinde hekim gözetiminde ve
talimatı ile temel yaşam desteği uygulamalarını yapar, yarı otomatik ve tam
otomatik defibrilatörleri kullanır. g) Ambulansın
ilgili bölümlerinin ve tüm ambulans tıbbi ekipmanlarının dezenfeksiyonu ve sterilizasyonunu yapar. h) Kırık, çıkık ve burkulmalarda stabilizasyonu, kesik, yara, kanamalarda ise kanama
kontrolü yapar. i) Görev
esnasında her türlü tıbbi müdahalede ambulans- acil servis hekimine yardımcı
olur. j) Hekimin
verdiği mesleğiyle ilgili diğer görevleri yerine getirir.” Madde 28 -Aynı Yönetmeliğin 147 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. “Hastane
müdürünün; sağlık yönetimi, işletme, iktisat, muhasebe, maliye, kamu
yönetimi, hukuk ve sağlık alanında eğitim veren dört yıllık fakülte veya yüksek
okul mezunu ve en az 8 yıl hastane müdür yardımcılığı görevinde veya Bakanlık
teşkilatında şube müdürü olarak çalışanların 6 yıl, daha üstü görevlerde
bulunanların ise an az 2 yıl bu görevlerde çalışmış olması gerekir.
Belirtilen alanlarda doktora eğitimi yapmış olanlar için hizmet şartı
aranmaz.” Madde
29 – Aynı Yönetmeliğin 177 inci maddesi, madde başlığı ile
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.. “O
- GÜVENLİK HİZMETLERİ : Madde
177 - Sağlık kurumlarında güvenlik hizmetleri, kendi bünyesinde kurulan
güvenlik birimi veya hizmet alımı yoluyla ilgili mevzuata göre kurulan özel
güvenlik kuruluşlarına gördürülebilir.” Madde
30 – Aynı
Yönetmeliğin 189 uncu maddesinin 2, 3 ve 5 numaralı bentleri aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir. “2
- Başhemşire ve muavinleri; kıyafetleri lacivert renkli, alpaka yada terilen
kumaştan, tunik ve astarlı pantolon veya etek tarzındadır. Ayakkabıları ;
anatomik, terletmeyen ayakkabı veya terlik olmalıdır.” “3
- Hemşire; formaları alpaka yada terilen kumaştan, tunik ve astarlı pantolon
veya etek tarzında, başhemşirenin belirlediği renktedir. Çalışılan alanın
özelliğine göre anatomik, terletmeyen, ayakkabı veya terlik giyilir. Hizmet
verilen yerlerin özelliğine göre farklı renklerde forma giyilebilir.” “5
- Ebelerin kıyafeti de hemşirenin kıyafetinin aynısıdır.” Madde
31 – Aynı
Yönetmeliğin 192 nci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. “Yataklı
tedavi kurumları, kreş ve gündüz bakımevlerinin açılış ve işleyişine ilişkin
işlemleri 12/10/1987 tarihli ve 87/12197 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla
yürürlüğe konulan Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Açılacak Çocuk Bakımevleri
Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yürütür.” Madde
32 – Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki ek madde eklenmiştir. “HASTA
HAKLARI UYGULAMASI: Ek
Madde 1 - Sağlık kurumlarında, hasta hakları ihlalleri ile bunlara bağlı
olarak ortaya çıkan sorunların önlenmesi, hasta hakları konusunda hasta ve
personelin eğitilmesi, gerektiğinde hukuki korunma yollarının fiilen
kullanılabilmesi için hasta haklarına dair uygulamaları yürütmek üzere hasta hakları
birimleri ile hasta hakları kurulları oluşturulur. Bu
birimlerin ve kurulların işleyişi Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak bir Yönerge
ile belirlenir.” Madde
33 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Madde
34 – Bu Yönetmelik hükümlerini Sağlık Bakanı yürütür. |