Tebliğ

Maliye Bakanlığından:

2005 Mali Yılı Bütçe Uygulama Talimatı

(Sıra No:9)

24/12/2003 tarihli ve 25326 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 12, 15, 16, 17 ve 18 inci maddelerinde, 2006 mali yılı ile birlikte merkezi yönetim bütçe kanunu uygulamasına ve üç yıllık bütçeleme sistemine geçilmesi öngörülmektedir. Bu çerçevede, daha önce genel ve katma bütçe kapsamında olmayan birçok kamu idaresi merkezi yönetim bütçesi kapsamına alınmıştır.

Bu nedenle, merkezi yönetim bütçesine ilişkin büyüklüklerin belirlenmesi büyük bir önem arz etmektedir. Bu durum, orta vadeli mali planın hazırlanması ve dolayısıyla orta vadeli bütçelemeye geçiş çerçevesinde gerekli analiz ve tahminlerin yapılabilmesi ve Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin bilgilendirilmesi açısından da gerekli görülmektedir.

Ayrıca, 5018 sayılı Kanunun geçici 11 inci maddesine göre, 2006 mali yılından itibaren genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerine bağlı olarak kurulan döner sermaye işletmeleri ve fonların bütçelerinin ilgili idarelerin bütçeleri içinde yer alması gerekmektedir.

Diğer taraftan, 2005 Mali Yılı Bütçe Kanununun 9 uncu maddesinin (a) fıkrasında, “Devletin tüm gelir ve giderleri ile borç ve malî imkânlarının tespiti, takibi ve denetiminin yapılabilmesi amacıyla, genel bütçeye dahil dairelerle katma bütçeli idareler, döner sermayeler, fonlar ve fonlara tasarruf eden kuruluşlar, belediyeler, belediyelere bağlı kuruluşlar, il özel idareleri, bütçeden yardım alan kuruluşlar, kamu iktisadî teşebbüsleri ile diğer kamu kurum ve kuruluşları, gelir ve gider tahminlerini, malî tablolarını, birbirleriyle olan borç ve alacak durumlarını, personele ilişkin her türlü bilgi ve belgeleri Maliye Bakanlığınca belirlenecek esas ve süreler dahilinde vermekle yükümlüdürler.

Maliye Bakanı, bu fıkra kapsamına giren kurum ve kuruluşlardan her türlü malî işlemleri ile ilgili bilgi, belge ve hesap durumlarını almaya, bu belge ve hesap durumları ile borçlanma ve borç ödeme imkânları üzerinde inceleme yaptırmaya, programlarına uygun harcama yapmayan ya da bilgi, belge ve hesap durumlarını ibraz etmeyen idare, kurum ve kuruluşların bütçe ödenekleri ile ilgili gerekli önlemleri almaya, bu maksatla gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşlardan alınan önlemlerin uygulanmasını istemeye yetkilidir.”

hükmüne yer verilmiştir.

 

 

 

 

 

Bu çerçevede;

 

1. Ek:1’de yer alan kamu idarelerinin 2000-2004 yıllarına ilişkin olarak bütçe başlangıç rakamları ile bütçe gerçekleşmelerini ve 2005 yılı bütçe başlangıç rakamlarını Ek:2’de yer alan formata uygun olarak 13 Mayıs 2005 tarihine kadar Maliye Bakanlığına (Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü) yazılı olarak ve ayrıca butcepol@bumko.gov.tr adresine elektronik ortamda Excel dosyası olarak iletmeleri gerekmektedir.    

 

2. Merkezi yönetim bütçe büyüklüklerinin tam olarak belirlenmesi amacıyla merkezi yönetim bütçesine dahil kamu idarelerinin, kendilerine bağlı olan;

 

a) Fonların (Savunma Sanayi Destekleme Fonu, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu, Özelleştirme Fonu, Tanıtma Fonu, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Fonu) 2000-2004 yıllarına ilişkin bütçe başlangıç rakamları ile bütçe gerçekleşmelerini ve 2005 yılı bütçe başlangıç rakamlarını,

 

b) Döner sermaye işletmelerinin 2000-2004 yıllarına ilişkin bütçe başlangıç rakamları ile bütçe gerçekleşmelerini ve 2005 yılı bütçe başlangıç rakamlarını kendilerine bağlı tüm döner sermaye işletmelerinin rakamlarını konsolide etmek suretiyle,

 

Ek:2’de yer alan formata uygun olarak 13 Mayıs 2005 tarihine kadar Maliye Bakanlığına (Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü) yazılı olarak ve ayrıca butcepol@bumko.gov.tr adresine Excel dosyası olarak elektronik ortamda iletmeleri gerekmektedir.

 

Formatta yer alan gelir ve gider kalemleri dışında önemli gelir ve gider kalemlerinin bulunması halinde ayrıca belirtilmesi ve gerektiği durumlarda dipnot halinde açıklamalara yer verilmesi gerekmektedir. Ayrıca, giderlerin kapsamı konusunda tereddüde düşülmesi halinde 2003 ve daha önceki mali yıllar bütçe kanunlarının (R) işaretli cetvelinde yer alan açıklamalara bakılmalıdır.

 

Bu Talimatın uygulanmasıyla ilgili olarak ortaya çıkan sorunları ve tereddütleri gidermeye, her türlü tedbiri almaya Bakanlığımız Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü yetkilidir.

 

Tebliğ olunur.

 

 

                       EK: 1

 

 

Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi

Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı

Atatürk Araştırma Merkezi

Atatürk Kültür Merkezi

Türk Dil Kurumu Başkanlığı

Türk Tarih Kurumu Başkanlığı

Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü

Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu

Türkiye Bilimler Akademisi Başkanlığı

Türkiye Adalet Akademisi Başkanlığı

Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı

Yakın ve Ortadoğu Çalışma Eğitim Merkezi

Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü

Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü

Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü

Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğü

Türkiye Muhasebe Standartları Kurulu

Türk Akreditasyon Kurumu

Türk Standartları Enstitüsü

Milli Prodüktivite Merkezi

Türk Patent Enstitüsü

Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü

Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü

Türkiye Atom Enerjisi Kurumu

Savunma Sanayi Müsteşarlığı

Millî Savunma Bakanlığı Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletme Başkan.

Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı

İhracatı Geliştirme Etüt Merkezi

Ekonomik Kültürel Eğitim ve Teknik İşbirliği Başkanlığı

Özel Çevre Koruma Kurumu Başkanlığı

GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı

Toplu Konut İdaresi Başkanlığı

Elektrik İşleri Etüt İdaresi Genel Müdürlüğü

Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü

Ceza ve İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İş Yurtları Kurumu

Adlî Tıp Kurumu Başkanlığı

Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı

Yüksek İhtisas ve Araştırma Hastanesi

Millî Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü

Spor-Toto Genel Müdürlüğü

Kefalet Sandıkları

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu

Telekomünikasyon Kurumu

Sermaye Piyasası Kurulu

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu

Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu

Kamu İhale Kurumu

Rekabet Kurumu

Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumu

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu

 

 

EK İÇİN TIKLAYINIZ