Yönetmelik Kamu İhale Kurumundan: Danışmanlık Hizmet Alımı İhaleleri
Uygulama Yönetmeliğinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Yönetmelik MADDE 1 — 11/9/2003 tarihli ve
25226 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Danışmanlık Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama
Yönetmeliğinin 23 üncü maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir. "İhale
komisyonları teklif veya başvuru ekinde yer alan belgelerin doğruluğunu teyit
için gerekli gördükleri belge ve bilgileri isteyebilir." MADDE 2 — Aynı Yönetmeliğin 33 üncü maddesinin
ikinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir. "Ancak
Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi Nizamnamesinin 9 uncu maddesinde yer alan
hüküm çerçevesinde Gazete idaresince veya Türkiye Odalar ve Borsalar
Birliğine bağlı odalarca "aslının aynıdır" şeklinde onaylanarak
isteklilere verilen Ticaret Sicil Gazetesi suretleri ile bunların noter
onaylı suretleri kabul edilir." MADDE 3 — Aynı Yönetmeliğin 34 üncü
maddesinin birinci ve üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Danışmanlık
hizmet alımı ihalelerinde yaklaşık maliyetin % 5’inden az, % 20’sinden fazla
olmamak üzere, işin niteliğine göre idarece belirlenecek bir tutarda
isteklinin, bankalar nezdindeki kullanılmamış nakit kredisini veya
kullanılmamış teminat mektubu kredisini ya da serbest mevduatını gösterir,
yerli veya yabancı bankalardan alınacak belgelerin (Standart Form KİK034.1/D)
istenilmesi zorunludur. Banka referans mektubunun son başvuru tarihinden
önceki üç ay içinde düzenlenmiş olması gerekir." "İş
ortaklıklarında, bu belgeler hisseleri oranına bakılmaksızın istenen asgari
tutarı karşılayacak şekilde ortaklarca müştereken sunulabilir.
Konsorsiyumlarda ise bu belgelerin işin uzmanlık gerektiren kısımları için
istenen asgari tutarı sağlayacak şekilde her bir konsorsiyum ortağı tarafından
ayrı ayrı sunulması gereklidir." MADDE 4 — Aynı Yönetmeliğin 35 inci
maddesinin üçüncü fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiş ve
son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Son
başvuru tarihi yılın ilk üç ayında olan ihalelerde, ön yeterliğin yapıldığı
yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli görülen
bölümlerini ya da bunlara eşdeğer belgelerini sunamayan istekliler iki önceki
yılın bilançosu sunabilirler. Bu düzenleme serbest meslek kazanç defteri için
de geçerlidir." "İsteklinin
ortak girişim olması halinde, ortakların her birinin istenen belgeleri ayrı
ayrı vermesi ve ortaklardan her birinin (a), (b) ve (c) bentlerinde
belirtilen şartları veya serbest meslek kazanç defteri özetine ilişkin
altıncı fıkrada belirtilen şartları sağlaması zorunludur." MADDE 5 — Aynı Yönetmeliğin 36 ncı
maddesinin üçüncü fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiş ve
altıncı, yedinci ve sekizinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Son
başvuru tarihi yılın ilk üç ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir
tablosunu sunamayan istekliler iki ve üç yıl önceki yıllara ait gelir
tablolarını sunabilirler." "Ortak
girişim isteklinin taahhüdü altındaki ve bitirdiği iş miktarına ilişkin
hizmet gelirleri; iş ortaklığında hisseleri oranında, konsorsiyumlarda ise
gerçekleştirdikleri iş kısımları üzerinden hesaplanır." "İş
ortaklıklarında ortakların hisseleri oranında, Konsorsiyumlarda ise
ortakların her birinin işin uzmanlık gerektiren kısımları için istenen asgari
yeterlik kriterini sağlamaları gerekir." "Ortak
girişimlerde, ortak girişimi oluşturan ortakların her birinin istenen
belgeleri ayrı ayrı ibraz etmesi zorunludur." MADDE 6 — Aynı Yönetmeliğin 37 nci
maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bendi ile son fıkrası aşağıdaki
şekilde değiştirilmiş ve birinci fıkrasına (f) bendi ile aynı fıkradan sonra
gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir. "a)
Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan veya son başvuru/ihale tarihinin
içerisinde bulunduğu yılda alınmış, ilgili meslek odası belgesi ile kayıtlı
olması gerekiyorsa ilgisine göre Ticaret ve/veya Sanayi Odası
belgesinin," "b)
Tüzel kişi olması halinde, mevzuatı gereği tüzel kişiliğin siciline kayıtlı
bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından, ilk ilan veya son başvuru/ihale
tarihinin içerisinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin sicile kayıtlı
olduğuna dair belgenin," "İş
ortaklıklarında iş ortaklığı beyannamesi (standart form KİK030.0/D),
Konsorsiyumlarda konsorsiyum beyannamesi (standart form KİK030.1/D) ile
birlikte ortak girişimi oluşturan gerçek veya tüzel kişilerin her birinin
ilgisine göre (a), (b), (c), (d), (e) ve (f) bentlerindeki belgeleri ayrı
ayrı vermeleri gerekir. "f)
Tüzel kişi istekli tarafından sunulan iş deneyim belgesinin, aynı tüzel
kişinin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde
sunulacak İş Deneyim Belgesinin Başka Bir Tüzel Kişiye Kullandırılmayacağına
İlişkin Taahhütname (Standart Form KİK029.3/D)." "Ayrıca
ihale konusu hizmetin yerine getirilmesine ilişkin olarak ilgili mevzuat
gereği alınması zorunlu olan sicil, izin, ruhsat vb. belgelerin isteklilerce
sunulmasına ilişkin hükümlere ilan ve ilgisine göre ön yeterlik şartnamesi
veya idari şartnamede yer verilir. İş ortaklarının her birinin söz konusu belgeleri
sunması zorunludur. Konsorsiyumlarda ise işin uzmanlık gerektiren kısmına
teklif veren ortağın o kısma ilişkin belgeleri sunması gerekir." MADDE 7 — Aynı Yönetmeliğin 38 inci
maddesinin üçüncü fıkrasının sonuna aşağıdaki cümle eklenmiştir. "Konsorsiyumlarda
ise, koordinatör ortak ve diğer ortakların, işin uzmanlık gerektiren
kısımları için istenen asgari iş deneyim tutarını sağlaması gerekir." MADDE 8 — Aynı Yönetmeliğin 39 uncu
maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve son
fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir. "Asgari
yeterlik kriteri olarak öngörülen kilit personelin, ihale konusu danışmanlık
hizmetinde deneyimli ve işin uzmanı olması, ihale tarihinden önce işe alınmış
ve ihale tarihi itibarıyla isteklinin bünyesinde çalışıyor bulunması
şartlarının aranması zorunludur. Anahtar teknik personel olarak gösterilen
personel, aynı zamanda teknik personel olarak ihale konusu işte istihdam
edilemez." "Özel
sektörde geçen deneyim süresi ilgili meslek odası üye kayıt belgesiyle,
kamuda geçen deneyim süresi hizmet çizelgesi ve/veya meslek odası üye kayıt
belgesiyle; isteklinin bünyesinde bulunduğu hususu ise, ilgili adına prim
ödendiğini veya personelin işe alındığını gösteren sosyal güvenlik kurumu
onaylı belgeler ile tevsik edilir." "Konsorsiyumlarda,
işin uzmanlık gerektiren kısımları ile ilgili olarak, koordinatör ortak ve
diğer ortakların teknik personel ile anahtar teknik personele ilişkin asgari
yeterlik kriterlerini ayrı ayrı sağlamaları gerekir." MADDE 9 — Aynı Yönetmeliğin 40 ıncı
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Madde 40 — İdare, ihale konusu
danışmanlık hizmetinin yapılabilmesi için gerekli gördüğü tesis, makine,
teçhizat ve diğer ekipman ile ilgili bilgi ve belgeleri isteyebilir ve
bunlara ait asgari yeterlik kriterleri öngörebilir. Makine,
tesis ve ekipman için kendi malı olma şartının aranmaması esastır. Ancak
isteklinin kendi malı olan makine, tesis ve ekipman; fatura ya da demirbaş
veya amortisman defterinde kayıtlı olduğuna dair noter tespit tutanağı ile
veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir raporu ile
tevsik edilir. Taahhüt edilerek temin edilecek ekipman için ise, noter onaylı
taahhütname sunulması gerekir. Geçici
ithalle getirilmiş veya 10/6/1985 tarihli ve 3226 sayılı Finansal Kiralama
Kanunu hükümlerine göre edinilmiş ekipman da, kira sözleşmesi eklenmek ve
ihalenin ilk ilan tarihine kadarki kiraların ödendiği belgelenmek şartı ile
isteklinin kendi malı sayılır. İdare,
ihale dokümanında alımın niteliğini göz önünde bulundurarak üretim ve/veya
imalat kapasitesine ilişkin kapasite raporu ile ilgili düzenleme yapabilir. İş
ortaklıklarında pilot ve diğer ortaklara ait makine ve ekipman, ortaklık
oranına bakılmaksızın tam olarak değerlendirilir. İdareler, ihale dokümanında
iş ortaklıklarında ortakların her birinin, üretim ve/veya imalat kapasite
raporuna ilişkin olarak iş ortaklıkları oranında asgari yeterliğe sahip
olmasına yönelik düzenleme yapabilirler. Konsorsiyumlarda, koordinatör ortağa
ve diğer ortaklara ait tesis, makine, teçhizat ve diğer ekipman işin uzmanlık
gerektiren kısımları göz önünde bulundurularak, ayrı ayrı istenir ve
değerlendirilir." MADDE 10 — Aynı Yönetmeliğin 41 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Madde 41 — İdare, ihale konusu hizmet
alımının niteliğini göz önünde bulundurarak ihale dokümanında; kalite yönetim
sistem belgesi, çevre yönetim sistem belgesi, tehlike analizi ve kritik
kontrol noktaları yönetim sistem (HACCP) belgesi, iş sağlığı ve güvenliği
yönetim sistem (OHSAS) belgesi, bilgi teknolojisi-bilgi güvenliği yönetim
sistem belgesi, hizmet yeri yeterlik belgesi, deney-analiz-kalibrasyon
laboratuvarlarının kalite yeterliliği ile personel belgelendirilmesine
ilişkin düzenleme yapabilir. Kalite
yönetim sistem belgesi, çevre yönetim sistem belgesi ve personel
belgelendirilmesine ilişkin belge ve sertifikaların, Türk Akreditasyon Kurumu
tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası
Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal
akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları
tarafından düzenlenmesi zorunludur. Bu belgelendirme ve kalite kontrol
kuruluşlarının Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında
yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme
kuruluşu olduklarının Türk
Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. Türk
Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan belgelendirme
kuruluşları tarafından verilen belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon
Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir. Tehlike
analizi ve kritik kontrol noktaları yönetim sistem (HACCP) belgesi ve iş
sağlığı ve güvenliği yönetim sistem (OHSAS) belgesinin, Türk Akreditasyon
Kurumu tarafından herhangi bir konuda akredite edilen belgelendirme
kuruluşları tarafından düzenlenmesi zorunludur. Ayrıca bu belgeler için Türk
Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir. İş
ortaklıklarında, pilot ortağın ihale dokümanındaki kalite ve standarda
ilişkin belgeleri sunması yeterlidir. Konsorsiyum olarak ihaleye katılan
isteklilerde, konsorsiyum ortaklarının her birinin teklif ettikleri iş kısmı
için istenen belgeleri sunması gerekir." İhale
dokümanında, yetkili kamu kuruluşlarının düzenlemeleri ile getirilen mecburi
standartlara; TSE marka zorunluluğu getirilen sanayi malları için TSE
belgesine ilişkin hükümlere yer verilecektir." MADDE 11 — Aynı Yönetmeliğin 46 ncı
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Madde 46 — İşin farklı uzmanlıklar
gerektirmesi durumunda, ihaleye konsorsiyumların teklif verip veremeyeceği,
eğer ihaleye teklif verebileceklerse işin uzmanlık gerektiren kısımları
ilanda ve ihale dokümanında belirtilir. İdareler,
konsorsiyumların ihaleye katılabilmelerini öngördükleri durumlarda, farklı
uzmanlık gerektiren her bir iş kısmı için yeterlik kriterlerine ve yeterlik
değerlendirmesine ilişkin hususları, Yönetmeliğin ilgili hükümlerine uygun
olarak, Şartnamenin "Diğer Hususlar" bölümünde düzenleyeceklerdir. Birden
fazla gerçek veya tüzel kişinin konsorsiyum oluşturmak suretiyle ihaleye
teklif verebilmelerinin ihale dokümanında öngörülmesi halinde konsorsiyum
oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verecek istekliler, konsorsiyum
oluşturduklarına dair koordinatör ortağın da belirtildiği konsorsiyum
beyannamesini (standart form KİK030.1/D) başvuru ve teklifleriyle beraber
sunarlar. İhalenin
konsorsiyum üzerinde kalması halinde, konsorsiyumdan sözleşme imzalanmadan
önce noter tasdikli konsorsiyum sözleşmesini vermesi istenir. Konsorsiyum
beyannamesi ve sözleşmesinde konsorsiyumu oluşturan gerçek ve tüzel kişilerin
ihale veya ön yeterlik dokümanında öngörülen işin hangi kısmını taahhüt
ettikleri ve taahhüdün yerine getirilmesinde koordinatör ortak aracılığıyla
aralarında koordinasyonu sağlayacakları belirtilmelidir." MADDE 12 — Aynı Yönetmeliğin 47 nci
maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "İhaleye
katılan aday veya isteklilerden ihale tarihi itibarıyla (a), (b), (c), (d),
(e), (g) ve (i) bentlerinde belirtilen durumlarda olmadıklarına dair
beyanlarını ortaya koyan yazılı taahhütnamelerin başvuru veya teklifleriyle
birlikte (Standart Form KİK029.0/D) ihale üzerinde kalan istekliden ise bu
durumlarda olmadığına dair belgelerin sözleşme imzalanmadan önce istenilmesi
zorunludur." "Sözleşme
imzalanmadan önce sunulacak bu belgelerin, ihale tarihi itibarıyla isteklinin
(a), (b), (c), (d), (e) ve (g) bentlerinde belirtilen durumlarda olmadığını
göstermesi gerekir." MADDE 13 — Aynı Yönetmeliğin 49 uncu
maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Bir
sözleşme kapsamında 4734 sayılı Kanun kapsamındaki idarelere, diğer kamu
kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki kuruluşlara gerçekleştirilen,
denetlenen veya yönetilen işler için iş deneyim belgeleri, iş sahibi idare
tarafından düzenlenir ve sözleşmeyi yapan idarenin yetkili makamı tarafından
onaylanır." "Özel
sektöre taahhüt edilen hizmetlerin yüklenicileri ile kamu veya özel sektöre
taahhüt edilen hizmetlerin alt yüklenicileri için iş deneyim belgesi
düzenlenmez. Bu hizmetlere ait iş deneyimi; işe ait sözleşme ve bu
sözleşmenin uygulanmasına ilişkin belgeler ile bu bölümde yapılan
düzenlemeler esas alınarak ihale komisyonlarınca 53 üncü madde çerçevesinde
değerlendirilir." MADDE 14 — Aynı Yönetmeliğin 50 nci
maddesinin birinci fıkrasının ilk paragrafı ile aynı fıkranın (c) bendinin
(1) ve (2) No’lu alt bentleri ve üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve altıncı fıkrasının sonuna aşağıdaki cümle eklenmiştir. "Danışmanlık
iş deneyim belgesi; yazılı bir sözleşmeye bağlı olarak 4734 sayılı Kanun
kapsamındaki idarelere, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu
niteliğindeki kuruluşlara taahhüt edilen işlerde, tek sözleşme esas alınarak; "1)
Kendi meslekleriyle ilgili olarak kontrol mühendisi ve aynı teknik seviyede
denetleme görevinde bulunan görevlilere "iş denetleme" belgesi,
(Standart Form KİK037.1/D)" "2)
Yönetme görevinde bulunan kontrol amiri, şube müdürü, proje müdürü, müdür
yardımcısı, bölge müdür yardımcısı, müdür, bölge müdürü, daire başkanı, genel
müdür yardımcısı, genel müdür, müsteşar yardımcısı ve müsteşar olarak görev
yapan görevlilere "iş yönetme belgesi", (Standart Form KİK037.2/D)" "İş
yönetme belgesinin özel sektör şirket yöneticilerine verilmesinde, bu işte
ilgilinin sosyal güvenlik prim ödemelerini gösteren belgelerin ibraz edilmesi
gerekir." "Konsorsiyumlar
tarafından gerçekleştirilen işlerde, ortakların her birine,
gerçekleştirdikleri iş kısımlarını belirtir aynı iş durum veya aynı iş
bitirme belgesi düzenlenerek verilir." MADDE 15 — Aynı Yönetmeliğin 51 inci
maddesinin birinci fıkrasının ilk paragrafı ile (b) bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "4734
sayılı Kanun kapsamındaki idarelere, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu
kurumu niteliğindeki kuruluşlara taahhütte bulunulan danışmanlık işlerine
ilişkin olarak iş deneyim belgesi talebinde bulunanlar, yaptıkları işi tevsik
amacıyla, dilekçelerine aşağıda sayılan belgeleri de ekleyerek belge vermeye
yetkili kurum veya kuruluşa başvururlar:" "b)
Denetleme ve yönetme görevlerinde bulunan görevliler; mezuniyet belgesi,
hizmet cetveli, görevlendirme yazısı," MADDE 16 — Aynı Yönetmeliğin 53 üncü
maddesinin birinci fıkrasının ilk paragrafı ile (a) ve (b) bendi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiş ve aşağıdaki fıkralar ilave edilmiştir. "Özel
sektöre taahhüt edilen danışmanlık hizmetlerinde ilgililerin iş
deneyimlerinin değerlendirilmesinde aşağıdaki esaslar uygulanır:" "a)
Danışmanlık hizmet işini sözleşme ile taahhütte bulunarak en az % 70’lik
bölümünü gerçekleştirenlerin iş deneyim tutarları, sözleşmelerinde yazılı
bedel esas alınarak fiilen yapılan iş miktarı üzerinden ihale komisyonu
tarafından değerlendirilir. İş deneyimini tevsik için; sözleşme, bu sözleşme
ile ilgili olarak Vergi Usul Kanununa göre düzenlenen fatura asılları veya
örnekleri yada bunların noter onaylı suretleri ile serbest meslek makbuzu
asılları veya nüshaları yada bunların noter onaylı suretleri, iş mevzuatının
zorunlu tuttuğu hallerde ilgili sigorta müdürlüğünden alınan işyeri
bildirgesi ve personel çalıştırılan işlerde o işe ait sosyal sigorta prim
ödemelerini gösteren belgeler, ön yeterliğe başvuru belgelerine eklenerek
ihale komisyonuna sunulur." "b)
Danışmanlık hizmet işini taahhütte bulunan yükleniciye karşı bir sözleşme ile
taahhüt ettiği iş bölümünü tamamen bitirmek ve asıl sözleşmeye ilişkin işin
kabulü yapılmak şartıyla alt yüklenicilerin iş deneyim tutarları, yaptıkları
işin esas sözleşme fiyatlarıyla hesaplanan tutarını geçmemek üzere kendi
sözleşmelerinde yazılı tutarlar esas alınarak, ihale komisyonunca
değerlendirilir. Alt yükleniciler, iş deneyimini tevsik için; sözleşme, bu
sözleşme ile ilgili olarak Vergi Usul Kanununa göre düzenlenen fatura
asılları veya örnekleri yada bunların noter onaylı suretleri ile serbest
meslek makbuzu asılları veya nüshaları yada bunların noter onaylı suretleri,
iş mevzuatının zorunlu tuttuğu hallerde ilgili sigorta müdürlüğünden alınan
işyeri bildirgesi ve personel çalıştırılan işlerde o işe ait sosyal sigorta
prim ödemelerini gösteren belgeleri, ön yeterliğe başvuru belgelerine
ekleyerek ihale komisyonuna sunarlar. 4734 sayılı Kanun kapsamındaki
idarelere, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki
kuruluşlara taahhüt edilen işlerin alt yüklenicileri varsa idarenin onay
yazısını da eklerler." "Sunulan
fatura veya serbest meslek makbuzu tutarları toplamının; yükleniciler
açısından ait olduğu sözleşme bedelinin en az % 70’ inin
gerçekleştirildiğini, alt yükleniciler açısından ise sözleşmenin tamamının
gerçekleştirildiğini göstermesi ve istenen asgari iş deneyim tutarını
karşılaması gerekir. Ancak sunulan fatura veya serbest meslek makbuzu
tutarları toplamının sözleşme bedelini aşan kısmı dikkate alınmaz." "Aday
veya istekliler tarafından iş deneyimine ilişkin olarak başvuru veya teklif
zarfı içinde sunulan bu belgeler, katma değer vergisi ve fiyat farkları hariç
olmak üzere, gerektiğinde 55 inci maddeye göre güncellenmek suretiyle ihale
veya ön yeterlik aşamasında ihale komisyonunca değerlendirilerek aday veya
isteklinin iş deneyimine sahip olup olmadığı belirlenir. İhale komisyonu, iş
deneyimine ilişkin
değerlendirmelerinden, aday veya istekli ise verdiği belge ve bilgilerin
doğruluğundan sorumludur." "Özel
sektöre taahhüt edilen hizmetlerin yüklenicileri ile kamu veya özel sektöre
taahhüt edilen hizmetlerin alt yüklenicileri için iş deneyim belgesi
düzenlenmez. Bu kapsamda yapılan işler için iş deneyim belgesi düzenlenmiş
olsa bile bu belgeler iş deneyimini tevsik için kullanılamaz ve ihale
komisyonlarınca dikkate alınmaz." MADDE 17 — Aynı Yönetmeliğin 54 üncü
maddesinin (a) bendinin (1) No’lu alt bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "1)
4734 sayılı Kanun kapsamındaki idarelere, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile
kamu kurumu niteliğindeki kuruluşlara taahhüt edilen işlerden alınan iş
deneyim belgelerinde yazılı tutarlar esas alınarak," MADDE 18 — Aynı Yönetmeliğin 59 uncu
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "4734
sayılı Kanunun 30 uncu maddesinin birinci fıkrasında belirtilen şekle uygun
hazırlanmayan zarflar tespit edilip açılmaksızın KİK009.0/D kodlu standart
ihale formuna uygun olarak düzenlenecek tutanağa kaydedilerek ön yeterliğin
sonuçlandırılmasına kadar ihale komisyonu tarafından açılmaksızın muhafaza
edilir. Sonraki aşamada komisyon tarafından uygun olarak hazırlanan müracaat
zarfları alınış sırasına göre açılarak, belgelerde eksiklik bulunup
bulunmadığı kontrol edilir ve durum KİK010.0/D kodlu standart ihale formuna uygun
şekilde düzenlenen ön yeterlik belge kontrol tutanağına kaydedilir. Bu
tutanak, başvuru zarfı içinde sunulması istenilen belgeler ve bu belgelere
ilgili mevzuat gereğince eklenmesi zorunlu olan eklerin her biri için ayrı
sütun içerecek şekilde düzenlenmelidir. Bu tutanağın onaylı suretini
isteyenlere, bunların komisyon başkanınca onaylanmış suretleri, imza
karşılığı dağıtılmadan oturum kapatılamaz. (Standart Form KİK010.1/D). Bu
aşamada hiçbir başvurunun reddine veya kabulüne karar verilmez, başvuruyu
oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Başvurular ihale
komisyonunca hemen değerlendirilmek üzere oturum kapatılır." MADDE 19 — Aynı Yönetmeliğin 60 ıncı
maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Puan
eşitliği sonucunda kısa listeye alınacak aday sayısının aşılması durumunda,
eşit puana sahip adaylardan, tek sözleşmeye ilişkin iş deneyim tutarı daha
fazla olan aday sıralamada öne çıkarılarak kısa liste oluşturulur. Ortak
girişimlerde ortak girişimi oluşturan ortakların arasında iş deneyim tutarı
büyük olan ortağın iş deneyimi göz önünde bulundurulur." MADDE 20 — Aynı Yönetmeliğin 60 ıncı
maddesinin ikinci fıkrası ile onuncu fıkradan sonra bulunan tablonun (b)
bendinin (5) No’lu satırı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Başvuruların
değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya usulüne uygun
olmadığı ilk oturumda tespit edilen adayların başvurularının değerlendirme
dışı bırakılmasına karar verilir. Bu aşamada uygun olmayan belgelerin, uygun
olmama nedenlerini açıklayan, KİK011.0/D kodlu standart ihale formuna uygun
bir tutanak düzenlenir." "5)
Araştırma-Geliştirme, Standart ve Kaliteye ilişkin Belgeler […]" MADDE 21 — Aynı Yönetmeliğin 63 üncü
maddesinin üçüncü fıkrasından sonra gelmek üzere dördüncü fıkra olarak
aşağıdaki fıkra eklenmiştir. "Konsorsiyumlarda,
konsorsiyum ortakları teklif mektubunu işin uzmanlık gerektiren kısımları
için teklif ettikleri bedeli ayrı ayrı yazmak suretiyle imzalarlar.
Konsorsiyum ortaklarının işin uzmanlık gerektiren kısımları için teklif
ettikleri bedellerin toplamı, konsorsiyumun toplam teklif bedelini
oluşturur." MADDE 22 — Aynı Yönetmeliğin 65 inci
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "İsteklinin
ortak girişim olması halinde toplam teminat miktarı, ortaklık oranına veya
işin uzmanlık gerektiren kısımlarına verilen teklif tutarlarına bakılmaksızın
ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir." MADDE 23 — Aynı Yönetmeliğin 67 nci
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Geçici
teminat olarak sunulan teminat mektuplarında geçerlik tarihi belirtilmelidir.
Bu tarih, teklif geçerlilik süresinden itibaren otuz (30) günden az olmamak
üzere isteklilerce belirlenir." MADDE 24 — Aynı Yönetmeliğin 71 inci
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Teknik
tekliflere ait zarflar ihale komisyonu tarafından isteklilerle birlikte hazır
bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır. İstenilen belgelerin tam
olarak verilmiş olup olmadığı kontrol edilerek durum KİK020.1/D kodlu
standart forma uygun olarak hazırlanacak bir tutanağa kaydedilir. Bu
tutanağın onaylı suretini isteyenlere, bunların komisyon başkanınca
onaylanmış suretleri, imza karşılığı dağıtılmadan oturum kapatılamaz
(Standart Form KİK010.1/D). Mali teklifleri içeren zarflar ise ihale
komisyonunca KİK020.2/D kodlu standart ihale formuna uygun olarak
hazırlanacak bir tutanağa bağlanarak açılmaksızın toplu halde paketlendikten
sonra mühürlenir ve imzalanarak muhafaza altına alınır. Bu aşamada, hiçbir
teklifin reddine veya kabulüne ilişkin karar verilmez ve teklifi oluşturan
belgelerde değişiklik yapılamaz. Teklifler ihale komisyonunca hemen
değerlendirilmek üzere oturum kapatılır." MADDE 25 — Aynı Yönetmeliğin 76 ncı
maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Bu
işlemlerden sonra asgari teknik puan ve üzerinde puan alan isteklilerin mali
teklif zarfları açılarak teklif edilen fiyatlar hazır bulunanlara okunur.
Mali teklif zarfındaki belgelerin uygunluğu incelenir ve inceleme sonucu
KİK021.1/D kodlu mali teklif açma ve belge kontrol tutanağına kaydedilir. Bu
tutanağın onaylı suretini isteyenlere, bunların komisyon başkanınca
onaylanmış suretleri, imza karşılığı dağıtılmadan oturum kapatılamaz
(Standart Form KİK010.1/D) İhale şartnamesinde istenilen belgeleri bulunmayan
veya uygun olmayan isteklilerin teklifleri değerlendirmeye alınmaz." MADDE 26 — Aynı Yönetmeliğin 83 üncü
maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "İsteklinin
ortak girişim olması halinde toplam teminat miktarı, ortaklık oranına veya
işin uzmanlık gerektiren kısımlarına verilen teklif tutarlarına bakılmaksızın
ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir." MADDE 27 — Aynı Yönetmeliğin 84 üncü
maddesinin birinci ve ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Danışmanlık
hizmet ihalesine ilişkin sözleşme, ihale dokümanında belirtilen şartlara
uygun olarak idare tarafından hazırlanır. Bu sözleşme, ihale yetkilisi ile
istekli tarafından imzalanır. İsteklinin ortak girişim olması halinde
sözleşme ortak girişimin bütün ortakları tarafından imzalanacaktır. İhale
dokümanında aksi belirtilmedikçe sözleşmelerin notere tescili ve
onaylattırılması zorunlu değildir." "İhale
Sonuç Formu sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren en geç on (10) gün
içinde internet üzerinden Kamu İhale Kurumuna gönderilir." MADDE 28 — Aynı Yönetmeliğin 85 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Madde 85 — İhale üzerinde kalan isteklinin
ihale tarihi itibarıyla 4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin son fıkrasının
(a), (b), (c), (d), (e) ve (g) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair
belgeleri veya kesin teminatı vermemesi ya da sözleşme imzalamaması
durumunda, Kanunun 44 üncü maddesi hükümlerine göre, ikinci en yüksek toplam
puana sahip isteklinin teklif fiyatının, ihale yetkilisince uygun görülmesi
kaydıyla, bu teklif sahibi istekliyle sözleşme imzalanabilir. Ancak
bu durumda, ihale yetkilisinin onayından önce idareler ikinci en yüksek
toplam puana sahip isteklinin de ihalelere katılmaktan yasaklı olup
olmadığını Kamu İhale Kurumundan teyit ettirerek buna ilişkin belgeyi onaya
eklemek ve istekliden ihale tarihi itibarıyla 4734 sayılı Kanunun 10 uncu
maddesinin son fıkrasının (a), (b), (c), (d), (e) ve (g) bentlerinde sayılan
durumlarda olmadığına dair belgeleri ve kesin teminatı vermesini istemek
zorundadır. Mücbir
sebep halleri dışında, ihale üzerinde kalan isteklinin ihale tarihi
itibarıyla 4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin son fıkrasının (a), (b),
(c), (d), (e) ve (g) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgeleri
veya kesin teminatı vermemesi ya da sözleşme imzalamaması durumunda, geçici
teminatı gelir kaydedilerek Kanunun 58 inci maddesi gereğince altı aydan az
olmamak üzere bir yıla kadar ihalelere katılmaktan yasaklama kararı
verilir." MADDE 29 — Aynı Yönetmeliğin 1 No’lu
ekinde yer alan Standart Formlardan; - Ön
Yeterlik İlan Formu (Standart Form KİK003.0/D) - Götürü
Bedel Teklif Mektubu (Standart Form KİK0018.0/D) -
Birim Fiyat Teklif Mektubu (Standart Form KİK0019.0/D) -
Teknik Teklif Zarfı Açma ve Belge Kontrol Tutanağı (Standart Form KİK020.1/D) - İş
Deneyim Belgesi Güncelleştirme ve Değerlendirme Formu (Standart Form
KİK020.7/D) -
Mali Teklif Zarfı Açma ve Belge Kontrol Tutanağı (Standart Form KİK021.1/D), -
Bütün Başvuruların/Tekliflerin Reddedilmesi Sebebiyle İhalenin İptal
Kararının Bildirilmesi Formu (Standart Form KİK025.1/D), -
İhale Üzerinde Kalan İsteklinin Sözleşmeye Davet Edilmesine İlişkin Form
(Standart Form KİK026.0/D), -
İhale Sonucu İlanı Formu (Standart Form KİK027.0/D), -
Teklif Verme Aşamasında İhale Dışı Bırakılacak ve İhaleye Katılamayacak
Olanlar Kapsamında Olunmadığına İlişkin Taahhütname (Standart Form
KİK029.0/D) - İş
Deneyim Belgesinin Başka Bir Tüzel Kişiye Kullandırılmayacağına İlişkin
Taahhütname (Standart Form KİK029.3/D) -
İhaleye Katılacak Olanlar Tarafından Tüzel Kişiliklerdeki Ortaklık ve/veya
Hisseleri İçin Verilecek Beyanname (Standart Form KİK029.4/D) - İş
Ortaklığı Beyannamesi (Standart Form KİK030.0/D) -
Geçici Teminat Mektubu (Standart Form KİK031.0/D), -
Kesin Teminat Mektubu (Standart Form KİK032.0/D), -
Avans Teminat Mektubu (Standart Form KİK033.0/D), -
Mali Durum Bildirimi (Standart Form KİK034.0/D) -
Banka Mektubu (Standart Form KİK034.1/D) - İş
Bitirme Belgesi (Standart Form KİK036.0/D) - İş
Durum Belgesi (Standart Form KİK037.0/D) - İş
Denetleme Belgesi (Standart Form KİK037.1/D) - İş
Yönetme Belgesi (Standart Form KİK037.2/D) ekte
yer alan şekilde değiştirilmiş ve aynı Yönetmeliğin 1 No’lu ekinde yer alan
Standart Formlara aşağıdaki standart form eklenmiştir. -
İhale İlanı Düzeltme Formu (Standart Form KİK003.1/D), -
İhale İptal İlan Formu (Standart Form KİK003.2/D), -
Belge Kontrol Tutanağının Talep Edenlere Verildiğine İlişkin Tutanak
(Standart Form KİK010.1/D), - Ön
Yeterlik Aşamasında İhale Dışı Bırakılacak ve İhaleye Katılamayacak Olanlar Kapsamında
Olunmadığına İlişkin Taahhütname (Standart Form KİK029.1/D) -
Konsorsiyum Beyannamesi (Standart form KİK030.1/D) MADDE 30 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 9.1 maddesinin (a) bendinin (2), (9) ve (10) No’lu alt
bentleri ile son paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve (11) No’lu alt
bent eklenerek, (3) No’lu dipnot (3.1) olarak teselsül ettirilmiştir. "2) Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya
Sanayi Odası veya Meslek Odası Belgesi; - Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan veya son başvuru
tarihinin içersinde bulunduğu yılda alınmış ilgili meslek odası belgesi ile
kayıtlı olması gerekiyorsa ilgisine göre Ticaret ve/veya Sanayi Odası
belgesi, - Tüzel kişi olması halinde, mevzuatı gereği tüzel
kişiliğin siciline kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından ilk
ilan veya son başvuru tarihinin içersinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel
kişiliğin sicile kayıtlı olduğuna dair belge." "9) Ortağı olduğu veya hissedarı bulunduğu tüzel
kişilere ilişkin beyanname. (Standart Form KİK029.4/D)" "10) Tüzel kişi istekli tarafından sunulan iş
deneyim belgesinin, aynı tüzel kişinin yarısından fazla hissesine sahip
ortağına ait olması halinde sunulacak İş Deneyim Belgesinin Başka Bir Tüzel
Kişiye Kullandırılmayacağına İlişkin Taahhütname. (Standart Form
KİK029.3/D)" "11-……."3 "3 İlgili mevzuat gereği mesleki faaliyetin
sürdürülmesi için gerekli belgeler varsa bu bölüme yazılacaktır." "Adayın iş ortaklığı olması halinde, (2), (3),
(4), (8), (9), (10) ve (11) bentlerinde yer alan belgelerin her bir ortak
tarafından ayrı ayrı verilmesi zorunludur. Konsorsiyumların ihaleye
katılabilmelerinin öngörülmesi halinde (2), (3), (4), (8), (9) ve (10)
bentlerinde yer alan belgelerin her bir konsorsiyum ortağı tarafından, (11)
bendine ilişkin olarak ise işin ilgili kısmına başvuran ortağın o kısma
ilişkin belgeleri sunması gerekir." MADDE 31 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 9.1 maddesinin (b) bendinin (4) No’lu alt bendi ve (8)
No’lu alt bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "4) Bilgi Formu 4- Mali Durum Bildiriminde
(Standart Form KİK034.0/D); Adaylar, devam eden işleri esnasında ve gelecekte,
sözleşme taahhütlerini gerçekleştirebilmek için gerekli nakit ödemelerini
karşılayacak mali kaynağa sahip olduklarını belgelemek üzere, kullanılmamış
nakit kredisini veya kullanılmamış teminat mektubu kredisi ya da serbest
mevduat tutarlarını bildirecekler, bu bildirimlerini bankalardan alacakları
"Bilgi Formu 5-Banka Mektubu Örneği" ne uygun "Banka Referans
Mektubu" ile (Standart Form KİK034.1/D) belgelendireceklerdir." "8) Araştırma-Geliştirme, Standart ve Kaliteye
ilişkin Belgeler; 4 ....................................................................................
"4 Araştırma-Geliştirme, Standart ve Kaliteye
ilişkin Belgeler istendiği durumda idare, Danışmanlık Hizmet Alımı İhaleleri
Uygulama Yönetmeliğinin 41 inci maddesi uyarınca hangi belgelerin istendiğini
burada belirtecektir. Araştırma-Geliştirme, Standart ve Kaliteye ilişkin
Belgeler istenmemesi durumunda bu alt bend yazılmayacaktır." MADDE 32 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 9.2.1 maddesine aşağıdaki cümle eklenmiş, 9.2.6
maddesinin (5.2) No’lu dipnotu aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Ancak
Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi Nizamnamesinin 9 uncu maddesinde yer alan
hüküm çerçevesinde Gazete idaresince veya Türkiye Odalar ve Borsalar
Birliğine bağlı odalarca "aslının aynıdır" şeklinde onaylanarak
isteklilere verilen Ticaret Sicil Gazetesi suretleri ile bunların noter
onaylı suretleri kabul edilecektir." "5.2 Bu şartnamede Danışmanlık Hizmet Alımı İhaleleri
Uygulama Yönetmeliğinin 41 inci maddesi çerçevesinde "kalite yönetim
sistem belgesi, çevre yönetim sistem belgesi ile personel belgelendirilmesine
ilişkin" bir düzenleme yapılması durumunda aşağıdaki metne yer
verilecektir: Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma
Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş
belgelendirme kuruluşları tarafından verilen belgeler ve bunların
tercümeleri, bu kuruluşların uluslararası kurallara uygun şekilde akredite
edilmiş olduklarının Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit
edilmesi gerekmektedir. Bu belgeler verildiği ülkedeki Türkiye Cumhuriyeti
Konsolosluğu veya Türkiye’de Dışişleri Bakanlığı onay işleminden muaftır.
Ancak Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan
belgelendirme kuruluşları tarafından verilen belge ve sertifikalar için Türk
Akreditasyon Kurumu’ndan teyit alınması zorunlu değildir." MADDE 33 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 19.6 maddesine ait (10) No’lu dipnot aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "10 İdareler, konsorsiyumların ihaleye
katılamayacaklarını öngörmeleri halinde bu maddeye; "19.6. Konsorsiyumlar ihaleye teklif
veremez." hükmünü ekleyecekler, Konsorsiyumların ihaleye katılabilmelerini öngörmeleri
halinde ise; "19.6. Birden fazla gerçek veya tüzel kişi
konsorsiyum oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verebilir. Konsorsiyum oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verecek
istekliler, konsorsiyum oluşturduklarına dair koordinatör ortağın da
belirtildiği konsorsiyum anlaşmasını (konsorsiyum beyannamesini) da
teklifleriyle beraber sunacaklardır. İhalenin konsorsiyum üzerinde kalması halinde,
konsorsiyumdan sözleşme imzalanmadan önce noter tasdikli konsorsiyum
sözleşmesini vermesi istenecektir. Konsorsiyum anlaşmasında (konsorsiyum beyannamesi) ve
sözleşmesinde konsorsiyumu oluşturan gerçek ve tüzel kişilerin işin hangi
kısmını taahhüt ettikleri ve taahhüdün yerine getirilmesinde koordinatör
ortak aracılığıyla aralarında koordinasyonu sağlayacakları belirtilmelidir. İdareler, konsorsiyumların ihaleye katılabilmelerini
öngördükleri durumlarda, konsorsiyumlara ilişkin olarak işin uzmanlık
gerektiren kısımları, ihaleye katılım için istenen belgeler ile yeterlik
kriterlerine ve yeterlik değerlendirmesine ilişkin hususları ve ihale veya ön
yeterlik dokümanında belirtilmesi zorunlu olan hususlardan konsorsiyumlarla
ilgili olanları, Yönetmeliğin ilgili hükümlerine uygun olarak, Şartnamenin "Diğer
Hususlar" bölümünde düzenleyeceklerdir." MADDE 34 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 22.3 maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "22.3- Daha sonra uygun olan başvuru zarfları,
adaylarla birlikte hazır bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılarak
adayların belgelerinin eksik veya usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir.
Belgeleri eksik veya usulüne uygun olmayan adaylar tutanakla tespit edilir.
Başvuru zarfları açılan adaylar açıklanır. Bu işlemlere ilişkin hazırlanan
tutanak ihale komisyonunca imzalanır. Bu tutanağın onaylı suretini
isteyenlere, bunların komisyon başkanınca onaylanmış bir sureti, imza
karşılığı verilir." MADDE 35 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 24 üncü maddesinin başlığına aşağıdaki (11.1) No’lu
dipnot eklenmiştir. "11.1 İdareler, konsorsiyumların ihaleye
katılabilmelerini öngördükleri durumlarda, ön yeterlik asgari şartlarını,
işin uzmanlık gerektiren her bir iş kısmı için, Yönetmeliğin ilgili
hükümlerine uygun olarak düzenleyeceklerdir." MADDE 36 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön Yeterlik
Şartnamesinin 24.1 maddesinin (a) bendinin (1) No’lu alt bendi, (2) No’lu alt
bendinin üçüncü paragrafı ve (12) No’lu dipnotu aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "1) Adayın, _________________ kadar kullanılmamış
nakit veya _______________ kadar kullanılmamış teminat mektubu kredisi ya da
__________________ serbest mevduatı olması gerekmektedir.12 İş ortaklıklarında bu miktarlar, hisseleri oranına
bakılmaksızın ortaklaşa karşılanabilir." "İsteklinin iş ortaklığı olması halinde,
ortaklardan her birinin ayrı ayrı bu şartları taşıması gerekir." "12 İdarelerce bu kısımda, yaklaşık maliyetin %
5’inden az, % 20’sinden fazla olmamak üzere kullanılmamış nakit veya teminat
kredisi ya da serbest mevduat miktarı öngörülecektir." MADDE 37 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 25 inci maddesinin başlığına aşağıdaki (17.1) No’lu
dipnot eklenmiştir. "17.1 İdareler, konsorsiyumların ihaleye
katılabilmelerini öngördükleri durumlarda, puanlama kriterlerini, işin
uzmanlık gerektiren her bir iş kısmı için, Yönetmeliğin ilgili hükümlerine
uygun olarak düzenleyeceklerdir." MADDE 38 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 26 ncı maddesinin başlığına aşağıdaki (18.1) No’lu
dipnot eklenmiştir. "18.1 İdareler, konsorsiyumların ihaleye
katılabilmelerini öngördükleri durumlarda, adayların mali kapasite
puanlamasını, işin uzmanlık gerektiren her bir iş kısmı için, Yönetmeliğin
ilgili hükümlerine uygun olarak düzenleyeceklerdir." MADDE 39 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 27 ncı maddesinin başlığına aşağıdaki (21.1) No’lu
dipnot eklenmiştir. "21.1 İdareler, konsorsiyumların ihaleye
katılabilmelerini öngördükleri durumlarda, adayların teknik yetenek
puanlamasını, işin uzmanlık gerektiren her bir iş kısmı için, Yönetmeliğin
ilgili hükümlerine uygun olarak düzenleyeceklerdir." MADDE 40 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 25 inci maddesindeki tablonun (b) bendinin (5) No’lu
satırı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "5) Araştırma-Geliştirme, Standart ve Kaliteye
ilişkin Belgeler (istenmiş ise) [….]" MADDE 41 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 27.5 maddesinin (31) No’lu dipnotu aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "31 Adaylardan Araştırma-Geliştirme, Standart ve
Kaliteye ilişkin Belgeler istenecekse, bu madde aşağıdaki şekilde
düzenlenecektir. Araştırma-Geliştirme, Standart ve Kaliteye ilişkin Belgeler
istenmiyorsa bu madde yazılmayacaktır. "27.5 Araştırma-Geliştirme, Standart ve Kaliteye
ilişkin Belgelerin puanlanması Mevcut ise _______________ [ ] Puan (Madde 25 de Araştırma-Geliştirme,
Standart ve Kaliteye ilişkin Belgeler için belirlenen puan) verilir." MADDE 42 — Aynı Yönetmeliğin 2 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip Ön
Yeterlik Şartnamesinin 28 inci maddesinin ikinci paragrafı aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "Puan eşitliği sonucunda kısa listeye alınacak
aday sayısının aşılması durumunda, eşit puana sahip adaylardan, tek
sözleşmeye ilişkin iş deneyim tutarı daha fazla olan aday sıralamada öne
çıkarılarak kısa liste oluşturulur. Ortak girişimlerde ortak girişimi
oluşturan ortakların arasında iş deneyim tutarı büyük olan ortağın iş
deneyimi göz önünde bulundurulur." MADDE 43 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 6.1 maddesinin (c), (h) ve (i) bentleri ile (m) bendinin (1)
No’lu alt bendi ve son paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "c) Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya
Sanayi Odası veya Meslek Odası Belgesi; 1) Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan veya ihale
tarihinin içerisinde bulunduğu yılda alınmış, ilgili meslek odası belgesi ile
kayıtlı olması gerekiyorsa ilgisine göre Ticaret ve/veya Sanayi Odası
belgesi, 2) Tüzel kişi olması halinde, mevzuatı gereği tüzel
kişiliğin siciline kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından ilk
ilan veya ihale tarihinin içerisinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin
sicile kayıtlı olduğuna dair belge." "h) Ortağı olduğu veya hissedarı bulunduğu tüzel
kişilere ilişkin beyanname. (KİK029.4/D)" "i) Tüzel kişi istekli tarafından sunulan iş
deneyim belgesinin, aynı tüzel kişinin yarısından fazla hissesine sahip
ortağına ait olması halinde sunulacak İş Deneyim Belgesinin Başka Bir Tüzel
Kişiye Kullandırılmayacağına İlişkin Taahhütname. (KİK029.3/D)" "1) İstekliler, ihale konusu iş veya benzer
nitelik ve ölçekteki işlerde özel hizmet deneyimlerini göstermek üzere; son
beş yıl içersinde kamu veya özel sektörde sözleşme bedelinin en az % 70 i
oranında gerçekleştirdiği veya %50’si oranında denetlediği veyahut yönettiği
idarece kusursuz olarak kabul edilen benzeri işlerini teknik teklifleri
içersinde "Teknik Teklif Formları" nda vereceklerdir. (standart
form KİK054.0/D Ortak girişimlerde, ortak girişimi oluşturan ortaklar bu
formları ayrı ayrı vereceklerdir." "Ortak girişimlerde, ortak girişimi oluşturan
gerçek veya tüzel kişilerin her birinin (b), (c), (g), (h), (i) ve (l)
bentlerinde belirtilen belgeleri ayrı ayrı sunmaları gerekir.” MADDE 44 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 6.2.1 maddesine aşağıdaki cümle eklenmiştir. "Ancak
Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi Nizamnamesinin 9 uncu maddesinde yer alan
hüküm çerçevesinde Gazete idaresince veya Türkiye Odalar ve Borsalar
Birliğine bağlı odalarca "aslının aynıdır" şeklinde onaylanarak
isteklilere verilen Ticaret Sicil Gazetesi suretleri ile bunların noter
onaylı suretleri kabul edilecektir." MADDE 45 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 17.6 maddesine ait (6) No’lu dipnot aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "6 İdareler, konsorsiyumların ihaleye
katılamayacaklarını öngörmeleri halinde bu maddeye; "17.6 Konsorsiyumlar ihaleye teklif veremez."
hükmünü ekleyecekler, Konsorsiyumların ihaleye katılabilmelerini öngörmeleri
halinde ise; "17.6 Birden fazla gerçek veya tüzel kişi
konsorsiyum oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verebilir. Konsorsiyum oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verecek
istekliler, konsorsiyum oluşturduklarına dair koordinatör ortağın da
belirtildiği konsorsiyum anlaşmasını (konsorsiyum beyannamesini) da teklifleriyle
beraber sunacaklardır. İhalenin konsorsiyum üzerinde kalması halinde,
konsorsiyumdan sözleşme imzalanmadan önce noter tasdikli konsorsiyum
sözleşmesini vermesi istenecektir. Konsorsiyum anlaşmasında (konsorsiyum beyannamesi) ve
sözleşmesinde konsorsiyumu oluşturan gerçek ve tüzel kişilerin işin hangi
kısmını taahhüt ettikleri ve taahhüdün yerine getirilmesinde koordinatör
ortak aracılığıyla aralarında koordinasyonu sağlayacakları
belirtilmelidir." Hükmü yazılacaktır. Ayrıca; idareler, konsorsiyumların ihaleye
katılabilmelerini öngördükleri durumlarda konsorsiyumlara ilişkin olarak işin
uzmanlık gerektiren kısımları, ihaleye katılım için istenen belgeler ile
yeterlik kriterlerine ve yeterlik değerlendirmesine ilişkin hususları ve 4734
sayılı Kanunun 27 nci maddesi gereğince idari şartnamede belirtilmesi zorunlu
olan hususlardan konsorsiyumlarla ilgili olanları, Hizmet Alımı ihaleleri
Uygulama Yönetmeliğinin ilgili hükümlerine uygun olarak, bu Şartnamenin
"Diğer Hususlar" bölümünde düzenleyeceklerdir." MADDE 46 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 21 inci maddesine ait (10) No’lu dipnot aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "10 İdareler, yaklaşık maliyeti yürürlükteki eşik
değerin altında kalan ve sadece yerli isteklilerin katılabilmesini
öngördükleri ihalelerde, madde metnini aşağıdaki şekilde düzenleyeceklerdir. "İsteklinin teklifini gösteren fiyatlar ve
bunların tutarları Türk parası ile belirtilecektir. Sözleşme konusu işin
ödemelerinde de bu para birimi kullanılır." İdareler, yerli ve yabancı bütün isteklilerin ihaleye
katılabileceği durumlarda, Türk parası ve/veya başka para birimleri cinsinden
teklif verilebilmesini öngörüyorlar ise, idarece, tekliflerin hangi para birimi
veya birimleri cinsinden verilebileceği ile ödemeye esas para birimi bu
maddede düzenlenecektir." MADDE 47 — Aynı Yönetmeliğin 3 No’lu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 22 nci maddesine ait (11) No’lu dipnot aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "11 Kısmi teklif verilip verilememesine göre 22
nci madde, aşağıdaki hükümlerden uygun olanı yazılmak suretiyle düzenlenecektir: "Bu hizmet ihalesinde işin tamamı için teklif
verilecektir." "Bu hizmet ihalesinde kısmi teklif
verilebilir.................................................................
(Kısmi teklifin ne şekilde verileceğine ilişkin bilgi, buraya yazılacaktır.
Ayrıca idareye bağlı birimlerin ihtiyaçlarının bir merkezden yapılan ihale
ile karşılanması amacıyla kısmi teklife imkan verilen ihalelerde istekliler
üzerinde kalan kısımların her biri için ayrı ayrı sözleşme
imzalanabileceğinden idarelerce bu duruma ilişkin belirlemeye bu maddede yer
verilmesi gerekmektedir)" MADDE 48 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 25 inci maddesine 25.4 maddesi eklenmiştir. "25.4- Konsorsiyum olarak teklif verecek
isteklilerin teklif mektuplarında, konsorsiyum ortaklarının işin uzmanlık
gerektiren kısımları için teklif ettikleri bedel ayrı ayrı yazılacaktır.
Konsorsiyum ortaklarının işin uzmanlık gerektiren kısımları için teklif
ettikleri bedellerin toplamı, konsorsiyumun toplam teklif bedelini
oluşturacaktır." MADDE 49 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 26.2 maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "26.2- İhtiyaç duyulması halinde İdare, teklif
geçerlilik süresinin en fazla yukarıda belirlenen süre kadar uzatılması
yönünde istekliden talepte bulunacaktır. İstekli, İdarenin bu talebini kabul
edebilir veya reddedebilir. İdarenin teklif geçerlilik süresinin uzatılması
talebini reddeden isteklinin geçici teminatı iade edilecektir." MADDE 50 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 27.2 ve 27.3 maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "27.2- İsteklinin ortak girişim olması halinde
toplam teminat miktarı, ortaklık oranına veya işin uzmanlık gerektiren
kısımlarına verilen teklif tutarlarına bakılmaksızın ortaklardan biri veya
birkaçı tarafından karşılanabilir." "27.3- Geçici teminat olarak sunulan teminat
mektuplarında geçerlik tarihi belirtilmelidir. Bu tarih, teklif geçerlilik
süresinden itibaren otuz (30) günden az olmamak üzere isteklilerce
belirlenir." MADDE 51 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 31.2 maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "31.2- Zarflar isteklilerle birlikte hazır
bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır. Teknik tekliflere ait zarflar
açılarak, istenilen belgelerin tam olarak verilmiş olup olmadığı kontrol
edilir ve durum bir tutanakla tespit olunur. Bu tutanağın onaylı suretini
isteyenlere, bunların komisyon başkanınca onaylanmış bir sureti, imza
karşılığı verilir. Mali teklifleri içeren zarflar ise bir tutanağa bağlanarak
açılmaksızın ihale komisyonunca toplu halde paketlenip, mühürlenerek,
imzalanır ve muhafaza altına alınır. Bu aşamada, teklifi oluşturan belgelerde
değişiklik yapılamaz, varsa eksik belgeler tamamlanamaz, hiçbir teklifin
reddine veya kabulüne karar verilmeksizin, teklifler hemen değerlendirilmek
üzere oturum kapatılır." MADDE 52 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 33.3 maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "33.3- Asgari teknik puan ve üzerinde puan alan
isteklilere mali tekliflerin açılacağı tarih ve saat yazılı olarak bildirilir.
İhale komisyonunca bildirilen tarih ve saatte öncelikle teknik değerlendirme
sonuçları ile teknik puanlar hazır bulunanlar önünde açıklanır. Daha sonra
ihale komisyonunca, toplu halde muhafaza altına alınmış olan ve malî
teklifleri içeren paket açılır. Teklifleri değerlendirme dışı bırakılan
isteklilerin malî teklif zarfları açılmaksızın kendilerine veya vekillerine
elden iade edilerek, bu istekliler ihale salonundan çıkarılır. Bu işlemlerden
sonra, asgari teknik puan ve üzerinde puan alan isteklilerin malî teklif
zarfları açılır ve teklif fiyatları okunarak bir tutanakla tespit edilir. Bu
tutanağın onaylı suretini isteyenlere, bunların komisyon başkanınca
onaylanmış bir sureti, imza karşılığı verilir. İade edilemeyen malî
tekliflere ait zarflar ihalenin sonuçlandırılmasından hemen sonra iadeli
taahhütlü posta ile gönderilir. Malî teklif içerisinde, teklif mektubu ile istenmişse
geçici teminatı bulunmayan veya usulüne uygun olmayan istekliler
değerlendirme dışı bırakılır. MADDE 53 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 35 inci maddesinin son paragrafı aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "Puan eşitliği durumunda mali teklif puanı yüksek olan
istekli görüşme yapmak üzere davet edilir. Mali teklif puanlarının da eşit
olması durumunda tek sözleşmeye ilişkin benzer iş deneyim tutarı fazla olan
istekli görüşme yapmak üzere davet edilir. Ortak girişimlerde ortak girişimi
oluşturan ortaklar arasında benzer iş deneyim tutarı büyük olan ortağın iş
deneyimi değerlendirilir." MADDE 54 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 41 inci maddesinin (20) No’lu dipnotu aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "20 İhale üzerinde kalan istekliden sözleşme
düzenlenmeden önce kesin teminat alınacaksa bu madde aşağıdaki şekilde
düzenlenecektir: İhale üzerinde kalan istekliden sözleşme imzalanmadan
önce, ihale bedeli üzerinden hesaplanmak suretiyle % 6 oranında kesin teminat
alınır. İhale üzerinde kalan isteklinin ortak girişim olması halinde, toplam
teminat miktarı, ortaklık oranına veya işin uzmanlık gerektiren kısımlarına
bakılmaksızın ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir." MADDE 55 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 42.1 ve 42.1.1 maddeleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "42.1- İhale üzerinde kalan istekli, ihale tarihi
itibarıyla bu Şartnamenin 10 uncu maddesinin (a), (b), (c), (d), (e) ve (g)
bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgeleri ve kesin teminatı
40.3 üncü maddedeki süre içinde vererek sözleşmeyi imzalamak zorundadır.
Sözleşme imzalandıktan hemen sonra geçici teminat iade edilecektir." "42.1.1- Yabancı istekliler, ihale tarihi
itibarıyla bu Şartnamenin 10 uncu maddesinin (a), (b), (c), (d), (e) ve (g)
bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgelerden, kendi
ülkelerindeki mevzuat uyarınca dengi olan belgeleri sunacaklardır. Bu
belgelerin, isteklinin tabi olduğu mevzuat çerçevesinde denginin bulunmaması
ya da düzenlenmesinin mümkün olmaması halinde
bu duruma ilişkin yazılı beyanlarını vereceklerdir. Ancak bu husus
yabancı gerçek kişi isteklinin uyruğunda bulunduğu ya da yabancı tüzel kişi
isteklinin şirket merkezinin bulunduğu ülkenin Türkiye’deki misyon
şefliklerine veya bu ülkelerdeki Türkiye Cumhuriyeti misyon şefliklerine
teyit ettirilecektir." MADDE 56 — Aynı Yönetmeliğin 3 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari
Şartnamenin 43.1 maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "43.1- İhale üzerinde kalan isteklinin, ihale
tarihi itibarıyla bu Şartnamenin 10 uncu maddesinin (a), (b), (c), (d), (e)
ve (g) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgeleri veya kesin
teminatı vermemesi yada sözleşme imzalamaması durumunda idare, teklif
fiyatının ihale yetkilisince uygun görülmesi kaydıyla, ikinci en yüksek
toplam puana sahip istekli ile görüşme yapmak suretiyle sözleşme imzalayabilir.
Bu durumda ihale yetkilisinin uygun görme onayından önce ikinci en yüksek
toplam puana sahip isteklinin bu Şartnamenin 38.1 maddesine göre yasaklı olup
olmadığı teyit ettirilerek, ihale tarihi itibarıyla 10 uncu maddenin (a),
(b), (c), (d), (e) ve (g) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair
belgeler istenecektir." MADDE 57 — Aynı Yönetmeliğin 4 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımları Tip Sözleşmesinin 1 inci
maddesinden önce sol üst köşesine İKN (İhale Kayıt Numarası) eklenmiştir. MADDE 58 — Aynı Yönetmeliğin 4 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımları Tip Sözleşmesinin 6 ncı maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve (4.1) No’lu dipnot eklenmiştir. "Sözleşme
konusu iş; .................................................. 4.1 olup, İşin
teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve ihale
dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir." "4.1 Bu tanım, işin adı, niteliği, türü ve
miktarını içerecek şekilde yapılacaktır. Eğer yüklenici konsorsiyum şeklinde
bir ortak girişim ise, buraya ayrıca konsorsiyumda yer alan her bir ortağın
işin hangi kısmını taahhüt ettiği açık bir şekilde yazılacaktır. İdareye bağlı birimlerin ihtiyaçlarının bir merkezden
yapılacak alımla karşılanması amacıyla kısmi teklife imkan verilen ihalelerde
birden fazla sözleşme imzalanabileceği idari şartnamede belirtilmişse,
şartnamedeki her kısma ilişkin iş tanımı ayrılarak ve her kısım için ayrı
sözleşme yapılabilecektir." MADDE 59 — Aynı Yönetmeliğin 4 Nolu
ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımları Tip Sözleşmesinin 56 ncı maddesi
ile (42) No’lu dipnotu aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve (42.1) nolu dipnot
eklenmiştir. "Bu
sözleşme taraflarca imzalandığı42 tarihte yürürlüğe girer. Bu sözleşme
....... (………..........) maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından
tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra …………….tarihinde 42.1" "42 a) Eğer ihale dokümanında sözleşmenin notere
onaylattırılması öngörülmüş ise, "………. taraflarca imzalandığı …"
ibaresi yerine "…… noter tarafından onaylanıp tescil edildiği" ibaresi yazılacaktır. b) İlgili mevzuatının sözleşmenin yürürlüğe girmesi
için başka bir usulü öngördüğü hallerde, İdare bu maddeyi söz konusu mevzuat
hükümlerine uygun olarak düzenleyecektir. " "42.1
a) Sözleşmenin birden fazla nüsha düzenlenerek taraflarca alıkonulmasının
öngörülmesi halinde madde metni aşağıdaki şekilde devam edecektir: "……(….) nüsha olarak imza altına alınmış ve
…….(…..) nüshası İdarede ve …….(…..) nüshası Yüklenicide alıkonulmuştur. b) Sözleşmenin tek nüsha düzenlenmesinin öngörüldüğü
ihalelerde madde metni aşağıdaki şekilde devam edecektir: (Ancak yüklenicinin
talebine göre sözleşmenin ikinci bir nüshası veya idarece onaylı bir sureti
verilecektir.) 1 (bir) nüsha olarak imza altına alınmış ve bu nüsha
İdarede alıkonulmuştur." Yürürlükten Kaldırılan Hükümler MADDE 60 — Aynı
Yönetmeliğin 3 Nolu ekinde yer alan Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde
Uygulanacak Tip İdari Şartnamenin 30.4 maddesi yürürlükten kaldırılmıştır. Başlanmış Olan İhaleler Geçici Madde 1 — Bu
Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce ihale edileceği yazılı olarak
duyurulmuş veya ilân edilmiş olan işler, yazılı olarak duyurulduğu veya ilân
edildiği tarihte yürürlükte olan Yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandırılır. Yürürlük MADDE 61 —
Bu Yönetmelik yayım tarihini izleyen otuzuncu gün yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 62 — Bu
Yönetmelik hükümlerini Kamu İhale Kurumu Başkanı yürütür. Ekleri İçin Tıklayınız |