Yönetmelik Maliye
Bakanlığından: Devlet Malzeme Ofisi Mal Alımları Denetim,
Muayene ve Tesellüm Yönetmeliği BİRİNCİ
BÖLÜM Amaç,
Kapsam, İstisnalar, Dayanak ve Tanımlar Amaç Madde
1 — Bu Yönetmeliğin amacı; 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı
Kamu İhale Kanununun
3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi hükümleri dâhilinde Ofis
tarafından alıma konu olan malların ara denetim, numune alma, muayene ve
tesellüm işlemlerine dair esas ve usulleri düzenlemektir. Kapsam Madde
2 — Bu Yönetmelik, Ofis tarafından 4734 sayılı Kamu İhale
Kanununun
3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi hükümleri dâhilinde alıma konu
olan malların numune alma, muayene, tesellüm
komisyonlarının kuruluş ve çalışma esasları ile ara denetim, numune
alma, muayene ve tesellüm işlemlerinde
uygulanacak esas ve usulleri kapsar. İstisnalar Madde
3 —
Müessese’den satın alınacak malların muayene ve tesellüm işlemlerine dair
esaslar Genel Müdürlükçe tespit edilir. İhtiyaç sahibi kurum ve
kuruluşlar tarafından düzenlenmiş şartnameye göre yapılan alımlar, motorlu araçlar (iş makinesi ve
bisikletler dahil) ile Katalog (Açık Satışlara Ait Satınalma
Sözleşmesi) kapsamında siparişe bağlanan malların muayene ve tesellüm
işlemleri, Ofisin muayene hakkı saklı kalmak üzere ihtiyaç sahibi kurum veya
kuruluşa aittir. Dayanak
Madde
4 — Bu
Yönetmelik, 4734 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (g)
bendi ve 28/10/1984 tarihli ve 18559 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Devlet
Malzeme Ofisi Ana Statüsüne dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar Madde
5 — Bu
Yönetmeliğin uygulanmasında; a) Ofis: Devlet Malzeme Ofisi’nin
Merkez ve Taşra Teşkilâtı ile Müessesesini, b) Müessese: Sermayesinin tamamı
Ofise ait olan, kendisine bağlı işletmeyi, c) Taşra Teşkilâtı: Müşterilerin
ihtiyacı olan mal ve hizmetleri satan Bölge Müdürlüklerini, d) Depo: Malın teslim alındığı ve
muhafaza edildiği Ofise ait yeri, e)
Mal: Satın alınan her türlü ihtiyaç maddelerini, f) Yüklenici: Üzerinde ihale
kalan ve sözleşme imzalayan veya sipariş geçilen tedarikçiyi, g) İhale Dokümanı: Mal
alımlarında, isteklilere talimatları da içeren şartnameler ile gerekli diğer
belge ve bilgileri, h) Numune Alma Komisyonu: Parti
numunesini almak için en az üç kişiden oluşan komisyonu, ı) Muayene Komisyonu: Muayene
işlemlerini yapmak üzere en az üç ve tek sayıda kişiden oluşan komisyonu, j) Tesellüm Komisyonu: Ofis
bünyesinde malın geçici tesellümü ile muayene sonucu uygun bulunan malın kesin
tesellümünü yapmak üzere en az üç kişiden oluşan komisyonu, k) Ara Denetim: İmalat veya
üretim süreci gerektiren alımlarda geri dönüşü olmayan hataların ortaya
çıkmasını önlemek, imalat veya üretim tamamlandıktan sonra teslim süresinde
gecikmelere yol açmamak ve hataların zamanında giderilmesini sağlamak
amacıyla imalat veya üretim tamamlandıktan sonra kontrol imkânı olmayan
hususlar için malın ihale dokümanında belirtilen nitelik, nicelik, kalite ve
özelliklere uygun olarak üretilip üretilmediğinin tespiti için yapılan imalat
kontrolünü, l) Numune: Alıma konu malzemenin
bütün özelliklerini taşıyan, teklif, imalat, parti teslimi veya sipariş
aşamalarında alınan ve analiz edilmesi için laboratuvar ya da muayene
komisyonuna gönderilen o malzemeye veya mala ait bir kısmı, ifade eder. İlkeler Madde 6 — Satın alınan mal
yüklenici tarafından Ofisçe bildirilen yere teslim edilmedikçe muayene ve
tesellüm işlemleri yapılamaz. Ancak, sözleşme veya sipariş
mektubu ile eklerinde hüküm bulunması halinde; imalat veya üretim süreci
gerektiren işler, muayene komisyonlarının yetki ve sorumluluğunu kaldırmaması
şartıyla, ihale dokümanında belirtilen kalite ve özelliklere göre yapılıp
yapılmadığı hususunda, belirli aşamalarda ve aralıklarla ara denetime tabi
tutulabilir. Yüklenici veya vekili, önceden
Ofise yazılı olarak bildirmek şartıyla, ara denetim, muayene ve tesellüm
işlemlerinde hazır bulunabilir. İKİNCİ BÖLÜM Numune Alma İşlemleri Numune alma komisyonlarının kuruluşu Madde 7 — Geçici tesellüm
tutanağı ile depolara geçici tesellümü yapılan maldan, parti numunelerinin
alınması işlemini yürütecek numune alma komisyonları, Genel Müdürlükçe
belirlenen biri başkan ve iki üye olmak üzere en az üç kişiden oluşturulur. Komisyon
başkan ve üyelerinin herhangi bir nedenle bulunmaması halinde, yerlerine
kimlerin katılacağı Genel Müdürlükçe belirlenir. Numune alma komisyonlarının görev ve sorumlulukları Madde 8 — Numune alma
komisyonunun görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir. a) Numune Alma Talimatında
ve/veya teknik şartnamesinde belirtilen sayıda ve belirtildiği şekilde numune
alır. b) Alınan numunelerin değişmesini
önleyecek tedbirleri alarak Muayene Komisyonuna gönderir. Numune alma esas ve usulleri Madde 9 — Numune alma esas ve
usulleri, Genel Müdürlükçe hazırlanan Numune Alma Talimatında ve/veya teknik
şartnamesinde belirtilir. Malın muayene edileceği yere göre
numune alımı aşağıdaki usullere göre yapılır: a) Malın teslim yerinde muayene
edilememesi halinde; numune alma komisyonu numuneleri aldıktan sonra numune
alma ve sevk tutanağını üç nüsha olarak düzenler. Numune alımında bulunmuşsa,
yüklenici ya da vekilinin de imzasını alarak, bu tutanağın bir nüshasını
yüklenici ya da vekiline verir, bir nüshasını numune ile birlikte muayene
komisyonuna gönderir, diğer nüshasını ise muhafaza eder. b) Mal teslim yerinde muayene
edilecekse, muayene komisyonu, numune alma komisyonu olarak da görev yapar ve
numuneleri alır. Numune alma ve sevk tutanağını iki nüsha olarak düzenler.
Numune alımında bulunmuşsa, yüklenici ya da vekilin de imzasını alarak, bu
tutanağın bir nüshasını yüklenici ya da vekiline verir, bir nüshasını ise
muhafaza eder. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Muayene İşlemleri Muayene komisyonlarının kuruluşu Madde 10 — Muayene
komisyonları, Genel Müdürlükçe belirlenen biri başkan olmak üzere en az üç ve
tek sayıda kişiden oluşturulur. Bu şekilde oluşan komisyonun üyelerinden en
az biri teknik eleman olmak durumundadır. Komisyon başkan ve üyelerinin
herhangi bir nedenle bulunmaması halinde, yerlerine kimlerin katılacağı Genel
Müdürlükçe belirlenir. Ancak, yeterli sayıda ve işin
özelliğine uygun nitelikte uzman personelin bulunmaması durumunda, Ofis, 4734
sayılı Kanuna tâbi idarelerden uzman personelin muayene komisyonunda
görevlendirilmesini talep edebilir veya bu konuda hizmet satın alabilir. Muayene komisyonlarının görev ve sorumlulukları Madde 11 — Muayene
Komisyonunun görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir. a) Alıma konu olan mallara ait
numunelerin, ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığını
inceler. İnceleme sonucunu ilgili birimlere rapor ile bildirir. b) Siparişe bağlanmış olan ve
yüklenici tarafından Ofise teslim edilerek geçici tesellümü yapılan malın
ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığını inceler. Muayene
sonucunda Muayene Formu düzenler, ilgili birimlere bildirir. c) Satın alınan malın, sipariş
şartlarında belirtilmek kaydıyla, Ofisçe bildirilen yerde ihale dokümanında
belirtilen şartlara uygun olup olmadığını inceler. Muayene sonucunda Muayene
Formu düzenleyerek ilgili birimlere bildirir. d) Komisyon üyeleri her muayenede
hazır bulunmak zorundadır. Komisyon üyelerinden herhangi birinin mazereti
nedeniyle muayenede bulunamaması halinde yedek üyeler komisyonda görev alır. e) Malın ihale dokümanında
belirtilen süre içerisinde muayenesini yapar. Ancak, kısa sürede bozulabilen
mallar ile malın stoklarda mevcudunun azalması veya müşterinin acil talebinin
bulunması durumunda ihtiyaç duyulan malın muayenesine öncelik verir. f) Malın teslim yerinde muayene
edilmesi durumunda Numune Alma Komisyonu olarak da görev yapar. Ara denetim Madde 12 — İmalât veya üretim
süreci gerektiren alımlarda, geri dönüşü olmayan hataların ortaya çıkmasını
önlemek, teslim süresinde gecikmelere yol açmamak ve hataların zamanında giderilmesini
sağlamak amacıyla, imalat ya da üretim tamamlandıktan sonra kontrol imkânı
olmayan hususlarda malın ihale dokümanında belirtilen nitelik, nicelik,
kalite ve özelliklere uygun olarak üretilip üretilmediğinin tespiti için
Genel Müdürlükçe görevlendirilen kişi
veya kişiler tarafından belirli aşamalarda ve aralıklarla üretimin yapıldığı
yerde ara denetim yapılabilir. Ancak, ara denetim esnasında incelemenin başka
bir yerde yapılması gerekliliği ortaya çıkarsa, buralarda yapılacak veya
yaptırılacak işlemler de ara denetim sayılır. Ara denetim, yükleniciye önceden
haber vermeksizin gerçekleştirilebilir. Yüklenicinin talebi ve Ofisçe uygun
görülmesi halinde de ara denetim yapılabilir. Ara denetim sırasında tespit
edilen olumlu veya olumsuz hususlar için Ara Denetim Formu iki nüsha olarak
düzenlenir ve denetimi yapan görevli veya görevliler ile yüklenici veya
vekili tarafından imzalanır. Hazırlanan Ara Denetim Formunun
bir nüshası ilgili birime, bir nüshası Yüklenici veya vekiline verilir. Bu
raporun olumlu veya olumsuz olması, malın kabul veya reddi hususunda
bağlayıcı nitelikte olmamakla birlikte, muayene aşamasında yapılacak
değerlendirmede dikkate alınır. İncelemede üretim standardı ve
kalitesinin, malın ihale dokümanında yer alan hükümlere aykırı olarak imali
sonucu doğuracağının tespit edilmesi ve/veya düzenlenen Ara Denetim Formunu
yüklenici veya vekilinin imzadan imtina etmesi halinde, bu husus Formda
belirtilerek kontrol sonucu Tebligat Protokolü Formu ile yükleniciye
bildirilir. Yükleniciye yapılan uyarılara rağmen üretim standardının
değiştirilmemesi ve malın kalitesinin istenildiği şekilde arttırılmaması
halinde, Ofis malı teslim aşamasında test ve muayeneye dahi tabî tutmaksızın
reddetme hakkına sahiptir. Ancak, son muayenede kontrol
imkânı bulunan hususlar için imalat sürecinde imalat kontrolü yapılmayabilir. Yapılan ara denetim, Muayene
Komisyonlarının yetki ve sorumluluğunu kaldırmaz. Yapılacak ara denetim
sonucu düzenlenen Formlar, muayene aşamasında Muayene Komisyonunca
değerlendirilir. Ara denetimin Ofis teknik
elemanları tarafından yapılması esastır. Ancak, işin özelliğinin gerektirdiği
durumlarda, 4734 sayılı Kanuna tâbi idarelerden bir uzman personelin
görevlendirilmesi talep edilebilir veya bu konuda hizmet satın alınabilir. Muayenede alınacak tedbirler Madde 13 — Muayeneye tâbi
tutulacak mallar ve alınan numuneler, mevcut diğer mallar ve numuneler ile
karışmaması amacıyla, muayene sonucu alınıncaya kadar muayenede olduğu
belirtilecek şekilde tanımlanır. Muayene sırasında malın veya
numunenin değiştirilmesini ve eksilmesini önleyecek her türlü tedbir alınır. Ancak, Ofis deposu dışında
yapılacak teslimatlarda sözkonusu tedbirler teslim yerine göre yüklenici veya
müşterilerce alınır. Muayene işlemleri Madde 14 — Malın muayene komisyonu
tarafından muayenesine başlanabilmesi için aşağıdaki işlemlerin tamamlanması
gerekir. a) Yüklenici, malı ilgili Ofis
deposuna teslim ettiğinde veya siparişte belirtilen yerde muayeneye hazır
olduğunda muayene işlemine başlanması için Ofise yazılı olarak müracaat eder. b) İlgili Ofis deposuna teslim
edilen malın, tesellüm komisyonunca geçici tesellümü yapılıp Geçici Tesellüm
Tutanağı düzenlenir ve burada muayenesi yapılacaksa Ofisin ilgili
birimlerince, muayene komisyonuna muayene yapılması talimatı verilir. c) Muayenenin Merkezde yapılması
halinde malın teslim edildiği yerde bulunan numune alma komisyonu aldığı
numuneleri, Numune Alma ve Sevk Tutanağı ile birlikte Genel Müdürlüğe
gönderir. d) Muayenenin yukarıda belirtilen
yerler dışında yapılması halinde, ilgili birimce muayene komisyonuna muayene
yapılması talimatı verilir. e) Yüklenici veya vekilinin
muayenede hazır bulunacağını önceden yazılı olarak bildirmesi halinde
muayenenin yapılacağı gün ve saat kendisine veya vekiline yazılı olarak bildirilir.
Malın muayeneye hazırlanmasında yüklenicinin görevleri Madde 15 — Muayeneye
başlanmadan önce malın muayenesini kolaylaştırmak için yükleniciden muayene
ortamının hazırlanması talep edilebilir. Muayenede aranacak hususlar Madde 16 — Muayenede aranacak
hususlar; ihale dokümanında yazılı şartlardır. Muayeneye sunulan mal
bütününün incelenmesine imkân verecek miktarda ise bütünü, değilse partiyi
temsil edecek sayıda alınan numuneleri üzerinde inceleme yapılır. Gerekli
görülürse şahit numunesi ayrılır ve mühürlenerek saklı tutulur. Muayenede izlenecek yöntem Madde 17 — Maldan partiyi
temsil edecek sayıda alınan numuneler veya tamamı öncelikle görünüş,
ambalajlama, etiketleme vb. fiziksel özellikleri yönünden incelenir. Yapılan
incelemede; ihale dokümanında belirtilen ambalajlama ve etiketleme gibi
düzeltilebilir hatalar veya eksiklikler dışında, malın ihale dokümanında
belirtilen diğer fiziksel özelliklere uygun bulunmaması halinde, diğer
muayeneleri yapılmadan mal reddedilir. Yükleniciler, fiziksel muayene
sonucu verilen red raporuna usulüne göre itiraz ederek ikinci bir muayene
isteyebilirler. Bu takdirde, aynı numuneler üzerinden ikinci bir muayene
yapılır; muayene sonucunda verilen karar kesin olup, muayene bu karar esas
alınarak sonuçlandırılır. Malın muayenesinde, sadece
etiketleme ve ambalajlanmasında eksiklik ve/veya kusur tespit edilmesi
halinde, yüklenici ihale dokümanında belirtilen muayene süresi içerisinde
etiketleme ve ambalajlanmasında tespit edilen eksiklikleri ihale dokümanında
belirtilen şartlara göre tamamlayabilir veya kusurlarını düzeltebilir. Laboratuvar muayeneleri Madde 18 — Malın niteliğinin
laboratuvar muayenesini gerektirmesi halinde; malın, ihale dokümanında
belirtilen şartları gereğince muayeneleri; Ofis laboratuvarında, mevcut
laboratuvar imkânları ile yapılamayan deneyler ise, diğer kamu kuruluşlarında
veya üniversitelere ait laboratuvarlarda, bunun da mümkün olmaması durumunda,
akredite olmuş özel laboratuvarlarda yapılır. Ancak, laboratuvar muayeneleri
için yükleniciden herhangi bir ücret alınmaz. Laboratuvar muayenelerinin
sonuçları muayene raporları ile tespit olunur. Bu raporlar ilgili birimlere
gönderilir. Tekrar inceleme Madde 19 — Alınan numunelerin
ilk incelenmesinde bulunan sonuçlar üzerinde, uygunluğu hakkında yeterli
kanaat edinilemez ise alınan numuneler üzerinde ikinci bir muayene daha
yapılır. Her iki muayene de aynı sonucu verdiği takdirde nihai karar verilir.
Bu iki muayene değişik sonuçlar vermiş ise, o numune üzerinde üçüncü bir
muayene daha yapılarak bu üç muayenenin sonuçlarına göre karar verilir. İtiraz muayenesi Madde 20 — Muayenesi sonucunda
reddedilen mal yüklenicinin itirazı halinde; itiraz edilen hususlar üzerinde
muayene komisyonunca saklı tutulan, bunun mümkün olmaması halinde maldan
yeniden alınan numuneler üzerinde Ofisin göstereceği resmî bir kuruluşa
ikinci bir muayene yaptırılır. Muayeneye mümkün olduğu takdirde Ofis
temsilcisi de iştirak edebilir. İtiraz muayenesi için yapılacak
her türlü masraf yüklenici tarafından karşılanır. İtiraz muayenesi sonucu
düzenlenen rapor kesindir. Anlaşmazlığın mahkemelere intikali halinde gerek
yüklenici ve gerekse Ofis bu raporu nihai belge olarak kabul eder ve muayene
ile ilgili başkaca bir delil ileri süremezler. Yurt dışından tedarik edilen malın muayene işlemleri Madde 21 — Yurt dışından
tedarik edilen malın muayenesinin Ofis tarafından mahallinde yapılmasının
gerekli görülmesi halinde, Genel Müdürlükçe belirlenen muayene komisyonunca
malın kabulüne esas muayenesi yurt dışında yapılabilir. Ancak, komisyonun yurt dışında
görevlendirilmesinin mümkün bulunmadığı veya komisyon görevlendirilmesinin
ekonomik olmadığı ya da teknik anlamda beklenen sonucun alınamayacağı
durumlarda ilgili firma ile varılan anlaşma çerçevesi dahilinde de yaptırılabilir. Muayene raporlarının düzenlenmesi Madde 22 — Alıma konu malın
muayenesi tamamlandığında muayene komisyonunca muayene raporu düzenlenir. Raporda
muayene sonucu, ihale dokümanına "uygundur" veya "uygun
değildir" şeklinde kesin olarak belirtilerek, muayene komisyonu üyeleri
tarafından imzalanır. Muayene sonucunun "uygun değildir" olması
halinde red konusu hususlar muayene raporunda açıkça belirtilir. Siparişe bağlanmış olan malın
muayene raporlarının sonucu ilgili birime ve yükleniciye, siparişe bağlanacak
olan malın muayene raporlarının sonucu ise ilgili birime yazılı olarak
bildirilir. Kararın verilişi Madde 23 — Muayene komisyonu
eksiksiz toplanır ve kararı çoğunlukla alır. Kararda çekimser kalınamaz.
Karşı olanlar, karşı olma gerekçelerini kararın altına yazarak imzalamak
zorundadır. Muayenesi yapılan bir malın,
kullanışlılığını etkilememesi halinde nefaset farkı kesilmek suretiyle satın
alınıp, alınmamasına karar vermeye ve nefaset farkının tespitine Genel
Müdürlük yetkilidir. Muayenesi tamamlanan numuneler Madde 24 — Siparişe bağlanacak
mallardan muayenesi tamamlanan hasar görmemiş numuneler, yükleniciye iade
edilmek üzere, ilgili birime muayene sonucu ile birlikte yazı ekinde
gönderilir. Siparişe bağlanan mallardan
tesellüme esas muayenesi tamamlanan hasar görmemiş numuneler bir tutanak ile
ilgili Taşra Teşkilâtına veya Müesseseye iade edilir. İade olunan bu
numunelerin muayene sonucu uygun olması halinde satışa sunulur; uygun
olmaması halinde ise uygun olan mallarla karışmaması için tedbir alınarak
yükleniciye bir tutanak ile iade edilir. Numune Alma Talimatına göre şahit
numune olarak alınan numuneler yüklenici ile hukuki ilginin devamı süresince
saklanır. Bu sürenin bitiminde, mal depolama süresini aşmamış veya aşmasına
rağmen özelliklerini kaybetmemişse ve muayene sonucu uygun bulunmuşsa satışa
sunulur, muayene sonucu uygun bulunmamışsa, yükleniciye bir tutanakla iade
edilir. Yükleniciye ulaşılamaz ise istifade edilebilecek olanlar, kullanılmak
üzere ilgili birime bir tutanakla teslim edilir. İstifade edilemeyecek
numuneler ise usulüne uygun olarak ilgili birimce imha edilir. Numuneler üzerinde yapılan
işlemlere ilişkin düzenlenen tutanaklar ilgili birimlerce muhafaza edilir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Tesellüm İşlemleri Tesellüm komisyonlarının kuruluşu Madde 25 — Tesellüm
komisyonları, malın geçici tesellümü ile muayene sonucunda uygun bulunan
malın katî tesellümünü yapmak üzere Genel Müdürlükçe belirlenen biri başkan
ve iki üye olmak üzere en az üç kişiden oluşturulur. Komisyonda başkan ve
üyelerin bulunmaması halinde, yerlerine kimlerin komisyona katılacağı Genel
Müdürlükçe belirlenir. Tesellüm komisyonlarının görev ve sorumlulukları Madde 26 — Tesellüm
komisyonlarının görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir. a) Yüklenici tarafından getirilen
malları geçici olarak teslim alır ve Geçici Tesellüm Tutanağı’nı düzenler. b) Muayenesi yapılan ve
tesellümüne karar verilen malın, muayene raporuna istinaden katî tesellümünü
yapar. Ambar Giriş Pusulası düzenler ve ilgili Taşra Teşkilâtı veya Müessese
yetkililerinin onayına sunar. Tesellüm işi malların mahiyetine
göre saymak, tartmak, ölçmek ve haricî bir noksan ve hasar bulunup
bulunmadığını tespit etmek suretiyle yapılır. Geçici tesellüm tutanağının düzenlenmesi Madde 27 — Geçici tesellüm
tutanağı iki nüsha olarak düzenlenir ve yetkili makam tarafından
onaylandıktan sonra tutanağın bir nüshası yükleniciye verilir. Ancak, Tesellüm Komisyonunca
malın geçici tesellüme hazır bulunmadığının anlaşılması halinde; durum bir
tutanakla tespit edilir, yüklenici veya vekiline bildirilir. Bu durumda
geçici tesellüm yapılmamış sayılır. Kısmi tesellüm Madde 28 — İhale dokümanında
belirtilmiş olması şartıyla taahhüt konusu malın tamamlanmış ve müstakil
kullanıma elverişli bölümleri için kısmi tesellüm yapılabilir. Kısmi
tesellümü yapılan bölümler için bu yönetmelik hükümleri aynen uygulanır. Katî tesellüm Madde 29 — Sipariş edilen malın denetim, muayene ve deneyleri tamamlanıp, muayene komisyonunun "uygundur" raporu üzerine ilgili Taşra Teşkilatı
veya Müessesece katî tesellüm işlemleri yapılır ve ödemeye ilişkin belgeler
düzenlenir. BEŞİNCİ BÖLÜM Diğer Hükümler Sorumluluk Madde 30 — Muayene, Numune
Alma ve Tesellüm Komisyonlarının başkan ve üyeleri ile ihtiyacın karşılanma
sürecindeki her aşamada görev alan diğer ilgililerin görevlerini kanuni
gereklere uygun veya tarafsızlıkla yapmadıklarının, taraflardan birinin
zararına yol açacak ihmalinde veya kusurlu hareketlerde bulunduklarının
tespiti halinde haklarında ilgili mevzuat gereğince disiplin cezası
uygulanır. Ayrıca fiil ve davranışlarının
özelliğine göre haklarında ceza kovuşturması da yapılır ve hükmolunacak ceza
ile birlikte tarafların uğradıkları zarar ve ziyan genel hükümlere göre
kendilerine tazmin ettirilir. Malın süresinden önce teslimi Madde 31 — Malın süresinden
önce teslimi halinde, yüklenicinin başvurusu üzerine, ek bir maliyet
getirmemesi kaydıyla ve Ofisçe uygun görülmesi halinde, Ofis malın
sözleşmesindeki teslim tarihini beklemeksizin bu Yönetmelik hükümlerine göre,
malın muayene ve tesellüm işlemlerini yapabilir. ALTINCI BÖLÜM Geçici Hükümler, Yürürlük ve Yürütme Geçici Madde 1 — Bu
Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce başlamış olan işler tabi
oldukları esas ve usule göre sonuçlandırılır. Yürürlük Madde 32 — Bu Yönetmelik 5/5/2005 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme Madde 33 — Bu Yönetmelik hükümlerini Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürü yürütür. |