YÖNETMELİK

                Maliye Bakanlığından:

TÜRKİYE DENİZCİLİK İŞLETMELERİ ANONİM ŞİRKETİ KAPSAM

DIŞI PERSONEL SİCİL YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

             Amaç

             MADDE 1 – (1) Bu Yönetmelik, Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’de kapsam dışı statüde çalışan personelin mesleki ehliyetinin tespiti için sicilinde bulunacak bilgileri; sicil raporunun şeklini, taşıyacağı soruları; sicil raporunun doldurulmasında uyulacak usulleri, düzenleme zamanını, personel tarafından yapılacak itirazları ve bunları inceleyecek mercileri; sicil raporlarının muhafazasına dair esasları ve sicil amirlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.

             Kapsam

             MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’de çalışan kapsam dışı personele uygulanır.

             Dayanak

             MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun ile 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 9 uncu maddesi ile Ek Madde-1’e göre hazırlanmıştır.

             Tanımlar

             MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

             a) Genel Müdürlük: Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. Genel Müdürlüğünü,

             b) Personel: Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’nde görev yapan hukuken ve akden toplu sözleşme kapsamı dışında bırakılan personeli,

             c) Sicil Amiri: Şirketin organizasyon yapısındaki hiyerarşik düzene uygun olarak sicil verecek yönetici personeli,

             ç) Sicil Raporu: Mesleki ehliyet ile kişilik özelliklerinin belirlenmesini sağlamak amacıyla hazırlanmış soruların sicil amirlerince değerlendirilerek personelin, mesleki ehliyeti ile kişisel olumluluk ve olumsuzluklarının puanlama ile tespit edildiği bu Yönetmeliğe ekli formu,

             d) Şirket: Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’ini

             ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Sicil Amirleri, Sorumlulukları

Sicil Raporlarının Doldurulma Usul ve Esasları

             Sicil amirleri

             MADDE 5 – (1) Bu Yönetmelik kapsamına giren personelin sicil amirleri Ek-1’de gösterilmiştir.

             Sicil raporlarının doldurulma zamanı

             MADDE 6 – (1) Sicil Raporları, her yılın Ocak ayı içinde doldurulur. Raporların en geç 31 Ocak günü; tatile rastlaması halinde takip eden çalışma günü mesai saati sonuna kadar, Personel Dairesi Başkanlığına teslim edilmesi şarttır.

             (2) Her ne sebeple olursa olsun sicil raporlarının yukarıda belirtilen tarihten sonra teslim edenler hakkında disiplin hükümleri uygulanır.

             Sicil raporlarının doldurulması

             MADDE 7 – (1) Sicil raporlarının doldurulması ile ilgili olarak;

             a) Sicil raporları esas olarak iki sicil amiri tarafından doldurulur. Bir sicil amiri bulunan personel hakkında ise o sicil amirinin değerlendirmesine göre işlem yapılır.

             b) Haklarında sicil raporu düzenlenecek personelin, değerlendirmelerini yapacak sicil amirlerinin yanında en az 6 ay çalışmış olmaları şarttır.

             c) Üç sicil amiri bulunan personel hakkında sicil verecek amirlerden bir veya ikisinin bulunmaması halinde mevcut amirlerin sicil raporuna itibar edilir. İki sicil amiri bulunan personel hakkında bu fıkrada belirtilen durumda birinci veya ikinci sicil amirinin dolduracağı sicil raporu o yıl için geçerli sayılır. Birinci sicil amiri bulunan personel hakkında o sicil amirinin değerlendirmesine göre işlem yapılır.

             ç) Göreve ilk defa başlayanlardan sicil raporlarının düzenleneceği tarih itibariyle 6 ayı doldurmayanların sicil raporları, sicil amirlerinin emrinde olmak kaydıyla 6 aylık hizmet süresinin sonunda doldurulur.

             d) Sicil amirinin yanında çalışırken alınan mazeret izinleri ile yıllık izinler, doktor veya sağlık kurulu raporuna dayanan hastalık izinleri, hizmet içi eğitimde geçen süreler, sicil raporu düzenlenmesi için gereken 6 aylık süreye dahildir. Bu uygulama için; amirin yanında 3 ay fiilen çalışmış olmak şarttır.

             e) Hizmet içi eğitimin veya hastalığın, sicil raporu doldurmak için gerekli sürenin geçmesine imkan vermeyecek kadar uzun sürmesi, bu nedenle personel hakkında sicil raporu doldurma imkanının bulunmaması halinde, bir defaya mahsus olmak üzere geriye doğru son 3 yılın sicil raporlarına bakılır ve ortalaması esas alınır.

             f) Sicil amirlerinin hiçbirinin bulunmaması veya sicil verecek süre içinde görevde kalmamaları halinde; sonradan göreve atananlar veya vekilleri tarafından bunların atanmasından itibaren 3 aylık bir sürenin sonunda sicil raporları hemen doldurulur. Bu uygulama sonunda da personele o yıl için sicil raporu verme imkanı bulunmaz ise sicil raporu, düzenleme döneminde 3 aydan az olmamak üzere, personelle en fazla çalışan sicil amiri tarafından doldurulur.

             Görevden ayrılış halinde sicil raporlarının doldurulması

             MADDE 8 – (1) Bir görevde 6 ay veya daha uzun süre bulunup başka göreve atananlarının sicil raporları, atanmalarından önceki sicil amirlerince ayrıldıkları tarihi takip eden 15 gün içinde doldurulur ve yeni görev yerlerine gönderilmek üzere Personel Dairesi Başkanlığına teslim edilir.

             (2) Sicil raporlarının doldurulma zamanı gelmeden ve yeni sicil amirine sicil raporu doldurmak için yeterli süre kalmadan görevlerinden ayrılan sicil amirleri, en az 6 ay beraber çalıştıkları personelin sicil raporlarının kendilerine ait bölümünü, görevlerinden ayrılmadan önce doldurarak, sicil raporlarını Personel Dairesi Başkanlığına teslim ederler.

             Sicil raporlarının dolduruluş şekli

             MADDE 9 – (1) Sicil raporları aşağıdaki şekilde doldurulur.

             a) Sicil raporları, herhangi bir silinti ve kazıntı yapılmaksızın doldurulur. Fazla ve yanlış yazılan kelime veya notlar okunacak şekilde çizilerek doğrusu yazıldıktan sonra durum imza ile tespit edilir.

             b) Sicil raporları, her personel için ayrı ayrı düzenlenir.

             c) Sicil raporlarının doldurulmasında uygulanacak not verme sistemi ve notların değerlendirilmesi; personelin sicil raporunda bulunan kişisel nitelikler, iş performansı, yöneticilik yetenekleri ile ilgili soruların, sicil amirlerince değerlendirilerek puan verilmesi şeklinde olur.

             ç) Birinci ve ikinci sicil amirlerinin değerlendirmeleri sonucunda elde edilen toplam puanların aynı başarı düzeyine isabet etmesi halinde, bu puanların aritmetik ortalaması alınarak, personelin o yıla ait başarı değerleme puanı tespit edilir.

             d) Her iki sicil amirinin değerlendirmeleri sonucunda elde edilen puanlar, iki ayrı başarı düzeyinde gerçekleşirse üçüncü sicil amirinin yapacağı değerlendirme sonucu tespit edeceği puan, personelin o yıla ait başarı değerleme puanı olarak kabul edilir.

             Sicil amirlerinin sorumlulukları

             MADDE 10 – (1) Sicil amirleri,

             a) Sicil raporlarını düzenlerken, özenli, doğru ve tarafsız olmak zorundadır.

             b) Kendilerine bağlı olarak çalışan personeli değerlendirmedeki başarıları, üst sicil amirleri tarafından kendilerinin değerlendirilmesinde dikkate alınır.

             c) Garez veya özel amaçla sicil raporlarını gerçeğe aykırı doldurdukları anlaşılan sicil amirlerinin cezai sorumlulukları saklıdır.

             ç) Sicil amirleri yanlarında çalışan eşleri, üçüncü dereceye kadar bu (bu derece dahil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kayın hısımlarının sicil raporunu dolduramazlar. Bu durumda sicil amiri, birinci ve ikinci sicil amirinden sonra gelen bir üst mercidir.

             Sicil raporlarının değerlendirilmesi ve kullanıldığı yerler

             MADDE 11 – (1) Sicil raporlarının değerlendirilmesi, her personelin işiyle ilgili yetenekleriyle genel durum ve davranışları bakımından olumlu ve olumsuz niteliklerinin belli bir devre içinde amirleri tarafından bir rapor halinde belirtilmesidir.

             (2) Sicil raporları, personelin ücret artışı, terfi, yer değiştirme, ödüllendirme ve hizmet içi eğitimlerinde, disiplin cezası kararlarının oluşmasında ve sosyal güvenlik yönünden 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununa tabi personelin ilgili mevzuata göre alacağı derece ve kademe artışlarının tespitinde kullanılır.

             Değerlendirmelerin genel niteliği ve geçerli sayılmayacağı haller

             MADDE 12 – (1) Birinci sicil amiri tarafından doldurulan sicil raporları, tamamlanmak üzere ikinci sicil amirine verilir. İkinci sicil amiri de ilgili personel hakkındaki görüş ve kanaatini yazdıktan sonra sicil raporu Gizli ibaresini taşıyan kapalı bir zarf içinde Personel Dairesi Başkanlığına gönderilir.

             (2) Personel Dairesi Başkanlığı’nca, yapılan incelemede birinci ve ikinci sicil amirlerince yapılan değerlendirmelerin personelin sicilinin olumlu veya olumsuz olmasına tesir etmesi halinde varsa üçüncü sicil amirinin kanaatine müracaat edilir ve üçüncü sicil amirinin değerlendirmesi esas alınır. Üçüncü sicil amiri bulunmadığı takdirde ikinci sicil amirinin değerlendirmesi esas alınır. Bir sicil amirinin bulunması halinde bu amirin değerlendirmesi esas alınır.

             (3) Personel Dairesi Başkanlığınca kişisel nedenlerle, personel hakkında gerçeğe aykırı değerlendirme yaptığı anlaşılan sicil amirinin değerlendirmesi geçersiz sayılarak, personel hakkında varsa diğer sicil amir ve amirlerinin değerlendirmesine göre, yoksa; son üç yılın sicil raporları esas alınarak işlem yapılır. Gerçeğe aykırı olarak, personel lehine yapıldığı anlaşılan değerlendirmeler de geçersiz sayılır. Bu durumda son üç yılın aritmetik ortalaması esas alınır. Hakkında daha az sayıda sicil raporu doldurulmuş olanların mevcut sicil raporlarının ortalamasına göre işlem yapılır.

             Yetersiz personelin uyarılması

             MADDE 13 – (1) Yetersiz olarak değerlendirilmiş bulunan personel, bu duruma sebep olan kusur ve noksanlarının giderilmesi amacıyla; Personel Dairesi Başkanlığı tarafından sicil raporlarının teslim tarihini takip eden bir ay içinde gizli bir yazı ile uyarılır.

             Uyarılan personelin itiraz hakkı

             MADDE 14 – (1) 13 üncü madde gereğince uyarılan personel uyarı yazısını takip eden 1 ay içinde Personel Dairesi Başkanlığı nezdinde itirazda bulunabilir.

             Uyarı ve itirazlara dair usul ve esaslar

             MADDE 15 – (1) İtirazlar sadece uyarı yazısında belirtilen kusur ve noksanlara karşı yazılı olarak yapılır.

             (2) İtirazlar Genel Müdürün görevlendireceği ve itiraz edilen değerlendirmeyi yapan sicil amiri ile eşit veya daha üst konumda bulunan bir amirce incelenebilir. İnceleme sonucu Personel Dairesi Başkanlığına bildirilir. Personel Dairesi Başkanlığı sonucu 2 ay içinde itirazda bulunan personele bir yazı ile bildirir.

             İki defa üst üste olumsuz sicil alanlar

             MADDE 16 – (1) İki defa üst üste olumsuz sicil alan üçüncü sicil amirinin emrine verilir ve buradan da olumsuz sicil alınması halinde iş sözleşmesi fesh edilir.

             Sicil raporlarının muhafazası

             MADDE 17 – (1) Sicil dosyaları Personel Dairesi Başkanlığı'nda muhafaza edilir.

             (2) Başka bir kuruluşa nakledilen personelin sicil raporları, o kuruluşun isteği üzerine nakil olduğu kuruluşa devir olur.

             Sicil raporlarının gizliliği

             MADDE 18 – (1) Sicil raporları, sicil dosyalarında muhafaza edilir. Personelin sicilleri ile ilgili her türlü yazışma evrak ve belgelerin sevkinde ve sicil raporlarının muhafazasında "Gizli" işaretli zarfların kullanılması şarttır.

             Sicil raporlarını inceleyebilecek yetkililer

             MADDE 19 – (1) Personel, 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde sicil raporlarını isteyebilir.

             (2) Sicil amirleri kendilerine bağlı personelin sicil raporlarını inceleyebilirler.

             (3) Yönetim Kurulu Başkan ve Üyeleri ile Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları, Teftiş ve soruşturma ile görevli bulunanlar da sicil raporlarını inceleyebilirler.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Son Hükümler

             Yürürlük

             MADDE 20 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

             Yürütme

             MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye Denizcilik İşletmeleri Anonim Şirketi Genel Müdürü yürütür.

 

 

EK-1

TÜRKİYE DENİZCİLİK İŞLETMELERİ A.Ş.

SİCİL AMİRLERİ CETVELİ

 

 

 

 

 

BİRİMİ

ÜNVANI

BİRİNCİ

İKİNCİ

ÜÇÜNCÜ

 

 

SİCİL AMİRİ

SİCİL AMİRİ

SİCİL AMİRİ

Genel Müdür

Genel Müdür Yardımcısı

Genel Müdür

 

 

 

Başdanışman/Danışman

Genel Müdür

 

 

 

Teftiş Kurulu Başkanı

Genel Müdür

 

 

 

Hukuk Başmüşaviri

Genel Müdür

 

 

 

Savunma Sekreteri

Genel Müdür

 

 

 

Daire Başkanı

Genel Müdür

 

 

 

Müstakil Ünite Müdürü

Genel Müdür

 

 

Genel Müdür

Daire Başkanı

Genel Müdür Yardımcısı

Genel Müdür

 

Yardımcısı

Sorumlu Kurum Tabibi

Genel Müdür Yardımcısı

Genel Müdür

 

 

Müstakil Ünite Müdürü

Genel Müdür Yardımcısı

Genel Müdür

 

 

Tersane Müdürü

Genel Müdür Yardımcısı

Genel Müdür

 

Teftiş Kurulu

Başmüfettiş,Müfettiş

Teftiş Kurulu Başkanı

Genel Müdür

 

Başkanlığı

 

 

 

 

Hukuk

Hukuk Müşaviri,Müşavir Avukat

Hukuk Başmüşaviri

Genel Müdür

 

Başmüşavirliği

Avukat

 

 

 

Savunma

Müdür,Sivil Savunma Uzmanı

Savunma Sekreteri

Genel Müdür

 

Sekreterliği

Müdür Yardımcısı

Müdür

Savunma Sekreteri

Genel Müdür

Daire Başkanlığı

Müdür,İşletme Müdürü

Daire Başkanı

Genel Müdür Yardımcısı

Genel Müdür

 

Müdür Yardımcısı/İşletme Müdür

Müdür/İşletme Müdürü

Daire Başkanı

Genel Müdür Yardımcısı

 

Yardımcısı

 

 

 

 

Başmühendis

Müdür

Daire Başkanı

Genel Müdür Yardımcısı

Müstakil Ünite

Müdür Yardımcısı

Müdür

Genel Müdür Yardımcısı

Genel Müdür

Müdürlüğü

 

 

 

 

Kurum Tabibliği

Kurum Tabibi, Müdür

Sorumlu Kurum Tabibi

Genel Müdür Yardımcısı

Genel Müdür

İşletme

İşletme Müdürü

Daire Başkanı

Genel Müdür Yardımcısı

Genel Müdür

Müdürlüğü

İşletme Müdür Yardımcısı,Sivil

İşletme Müdürü

Daire Başkanı

Genel Müdür Yardımcısı

 

Savunma Uzmanı, Sivil Sav.Şefi

 

 

 

 

Kontrolör,Servis Şefi

 

 

 

 

Başenspektör,Servis Şefi

Müdür Yardımcısı

Müdür

Daire Başkanı

Tersane

Müdür Yardımcısı, Kontrolör

Tersane Müdürü

Genel Müdür Yardımcısı

Genel Müdür

Müdürlüğü

Sivil Savunma Uzmanı

 

 

 

 

Başmühendis

Müdür Yardımcısı

Müdür

Genel Müdür Yardımcısı

 

Atölye Şefi

Başmühendis

Müdür Yardımcısı

Müdür

 

              EK: 2


 

TÜRKİYE DENİZCİLİK İŞLETMELERİ A.Ş.

 

S İ C İ L  R A P O R U

 

 

 

KAPSAM DIŞI PERSONELİN

 

Adı ve Soyadı      :

Görev Ünvanı      :

Sicil No.              :

Ünitesi                 :

Bölümü                :

 

DEĞERLEME SONUÇLARI

Değerleme Dönemi           :

Başarı Değerleme Puanı   :

Başarı Değerleme Düzeyi :

 

 

SİCİL AMİRLERİNİN

 

Birinci Sicil Amirinin                                                                   İkinci Sicil Amirinin

Adı ve Soyadı      :                                                                           Adı ve Soyadı      :

Görev Ünvanı      :                                                                           Görev Ünvanı      :

Sicil No               :                                                                            Sicil No               :

Ünitesi                 :                                                                           Ünitesi                 :

Bölümü                :                                                                           Bölümü                :

İmzası                  :                                                                            İmzası                 :

 

 

Üçüncü Sicil Amirinin

Adı ve Soyadı      :

Görev Ünvanı      :

Sicil No               :

Ünitesi                 :

Bölümü                :

İmzası                 :

 

 

 

 

              I- KİŞİSEL NİTELİK ve YETENEKLER

 

Puan

 

1. Sicil

Amiri

2. Sicil

Amiri

3. Sicil

Amiri

BEŞERİ

İLİŞKİLERİ

Kaba ve geçimsizdir, çabuk sinirlenir.

Kısmen geçimsizdir, yerli yersiz tartışır.

Davranışları ve beşeri ilişkileri iyidir.

Herkesle iyi geçinir ve sevilir, nazik ve uysaldır.

0

2

3

5

 

 

 

SÖZ İLE İFADE YETENEĞİ

Düşüncelerini güçlükle ifade eder.

Düşüncelerini ifadede güçlük çekmez.

Rahat ve düzgün konuşur.

Çok rahat, düzgün ve ikna edici konuşur.

0

1

2

3

 

 

 

YAZI İLE İFADE YETENEĞİ

Yazılarının her zaman düzeltilmesi gerekir.

Alışılmış konularda düzgün yazar.

Yazıları düzgündür ve anlaşılır.

Bu yeteneği çok iyidir.

0

1

2

3

 

 

 

SIR SAKLAMA

Sırların saklanmasına özen göstermez.

Yeterli derecede ketum değildir.

Ketumdur, önemli olmayan sırları verebilir.

Çok ketumdur, her türlü sır verilebilir.

-1

0

1

2

 

 

 

BİLGİ VE DENEYİM

İşinin gerektirdiği bilgi ve deneyime sahip değildir.

Gerekli bilgi ve deneyime kısmen sahiptir.

Gerekli bilgi ve deneyime sahiptir.

Gerekli bilgi ve deneyime tamamiyle sahiptir.

0

3

5

6

 

 

 

SORUMLULUK BİLİNCİ

Sorumluluktan kaçmak için bahaneler arar.

Zorunlu kalmadıkça sorumluluk almak istemez.

Kendisine verilen sorumluluğu kabul eder.

Gerektiğinden daha fazla sorumluluk almaya isteklidir.

0

3

5

6

 

 

 

TASARRUF BİLİNCİ

Tasarrufa dikkat etmez.

Gerektiğinde tasarrufa dikkat eder.

Zaman zaman gayret göstererek tasarruf sağlar.

Her zaman tasarruf sağlamaya çalışır.

0

1

2

3

 

 

 

               II- ÇALIŞMASI ve İŞ PERFORMANSI

 

 

 

 

TALİMATLARA UYMA

Talimatlara uymaz ve tepki gösterir.

Talimatları gecikerek yerine getirir.

Talimatları hemen yerine getirir.

Talimatları hemen ve en iyi şekilde yerine getirir

0

1

2

3

 

 

 

İŞ

PERFORMANSI

Çok yavaş çalışır, ürettiği iş hatalı ve yetersizdir.

Yavaş çalışır, ürettiği iş hatalı ve kısmen yeterlidir.

Normal tempoda çalışır, ürettiği iş yeterli ve az hatalıdır.

İstekli ve severek çalışır, hatasız iş üretir.

0

4

5

6

 

 

 

YENİ İŞLERE UYUMU

Bu yeteneği yok denecek kadar azdır.

Yeni işlere bir süre sonra uyum gösterir.

Yeni ve karmaşık işlere uyum göstermeye çalışır.

Her türlü yeni işe süratle intibak eder.

0

3

5

6

 

 

 

EKİP ÇALIŞMASINA UYUMU

Zaman zaman katkıda bulunur, daima 2 nci plandadır.

Üzerine düşen görevleri yerine getirir.

Üzerine düşenden fazlasını yapmaya çalışır.

Ekibi sürükler daha iyi sonuçlar alınmasına çalışır.

1

2

3

4

 

 

 

MESAİ SAATLERİNE UYUMU

Uyarılara rağmen sürekli şekilde uymaz.

Uyum göstermek için çaba harcar.

Uyum göstererek çalışır.

Son derece hassas bir şekilde uyar.

0

1

2

3

 

 

 

SAYFA TOPLAMI          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               III- YÖNETİCİLİK YETENEKLERİ

 

Puan

 

1. Sicil

Amiri

2. Sicil

Amiri

3. Sicil

Amiri

ASTLARINI GELİŞTİRME

Bu konudaki çabası yetersizdir.

Bu konudaki çabası yeterlidir.

Astlarını geliştirmede başarılıdır.

Bu konudaki çok titizdir, her imkanı değerlendirir.

0

4

5

6

 

 

 

KARAR ALMA

Gayet açık olan durumlarda dahi yanlış karar verir.

Ayrıntılara dikkat etmediğinden zaman zaman hatalı kararlar verir.

Ayrıntılı bilgi edinerek genellikle doğru kararlar verir.

Her konuyu çok iyi inceler, kararları her zaman doğrudur.

-1

 

3

7

8

 

 

 

İZLEME VE DENETİM

Bu konuya gereken önemi vermez.

Bu konuda kısmen yeterlidir.

Bu konuda yeterlidir, işleri yakından izler.

İşleri hataya meydan vermeyecek şekilde kontrol eder.

0

3

6

7

 

 

 

PLANLAMA PROGRAMLAMA

Çalışmalarından istenen sonuç alınamamaktadır, aksamalar vardır.

Çalışmaları genel hatlarıyla istenen düzeydedir.

Plan ve programları ayrıntılıdır ve iyi sonuç alınır.

Plan ve programları mükemmeldir, çok iyi sonuç alınır.

 

2

4

6

7

 

 

 

YÖNETME

Elemanlarının yeteneklerine uygun olmayan işler verir.

Elemanların işine gereksiz müdahalelerde bulunur.

Yönetme yeteneği iyidir.

Elemanlarını iyi çalıştırır, liderlik özelliklerine sahiptir.

1

2

8

9

 

 

 

TEMSİL

Birimini temsil yeteneği yetersizdir.

Birimini temsil yeteneği vasattır.

Birimini temsil yeteneği iyidir.

Birimini temsil yeteneği mükemmeldir.

0

1

3

4

 

 

 

YARATICILIK

Her türlü yenilikten ürker, kaçar.

Yaratıcılığı işine tesir edecek düzeyde değildir.

Normal sayılabilecek bir yaratıcılığa sahiptir.

Yaratıcılığı ile işinin gelişmesini sağlar.

0

3

7

9

 

 

 

TALTİF TECZİYE

Bu faktör, değerleme döneminde personel birimi kayıtlarına girmiş olan ceza ve takdirlerin göz önüne alınarak kişinin disipline uyumsuzluğu ile kuruluş menfaatlerine zarar verici davranışı ve/veya ilgilinin,

a) Önceden tahmini mümkün olmayan, acele yapılması gereken ve önem arz eden işlerin yapılmasında üstün başarı göstermesi,

b) Yangın, su baskını, kazalar gibi fevkalade durumlarda İşletmeye cansiperane hizmet verip, fayda sağlaması,

c) Kuruluş için verim arttırıcı veya faydalı bir buluş yapması, hususlarını değerler.

Taltif ve tecziye faktörünün puanı sicil amirlerince takdiren belirlenir. Bu faktör karşılığında takdir edilen değer ilgilinin aldığı toplam başarı puanının %15’ini geçemez. Bu miktar dönem puanına ilave edilir veya çıkartılır.

%

 

 

 

TOPLAM BAŞARI PUANLARI

 

 

 

BAŞARI DÜZEYLERİ

 

 

 

ESAS ALINAN BAŞARI DEĞERLEME PUANI

 

 NİHAİ BAŞARI DÜZEYİ

 

BAŞARI DÜZEYİ                                                                                   PUAN ARALIĞI

Çok iyi                                                                                                              90-100

İyi                                                                                                                      76-89

Orta                                                                                                                    60-75

Yetersiz                                                                                                              59’dan az ve 59

 

 

 

BAŞARI DEĞERLEME PUANLARININ BELİRLENMESİ :

 

Personel, kendisini değerleyen sicil amirleri tarafından kişisel nitelik ve yetenekler ile çalışması ve iş performansı ile yöneticilik yetenekleri açısından değerlendirilir.

 

Birinci ve ikinci sicil amirlerinin değerlemeleri sonucunda elde edilen puanların aynı başarı düzeyine isabet etmesi halinde, bu puanların aritmetik ortalaması alınarak ilgilinin o yıla ait başarı puanı elde edilir.

 

Her iki sicil amirinin değerlemeleri sonucunda elde edilen puanlar, iki ayrı başarı düzeyinde gerçekleşirse, üçüncü sicil amirinin yapacağı değerleme sonucu elde edilecek puan, ilgilinin o yıla ait başarı puanı olarak kabul edilir.

 

Buna göre;

- 90 - 100 arası puan alanlar çok iyi,

- 76 -  89  arası puan alanlar iyi,

- 60 -  75 arası puan alanlar orta, derecede başarılı olmuş,

 

- 59 ve daha aşağı puan alanlar ise “yetersiz” görülmüş yani “olumsuz”

 

sicil almış sayılırlar.

 

Yetersiz olarak değerlendirilmiş bulunan personel, bu duruma sebep olan kusur ve noksanlarının giderilmesi amacıyla; Personel Dairesi Başkanlığı tarafından sicil raporlarının teslim tarihini takip eden bir ay içinde, gizli bir yazı ile uyarılır.