YÖNETMELİK
Maliye Bakanlığından:
TÜRKİYE
DENİZCİLİK İŞLETMELERİ ANONİM ŞİRKETİ KAPSAM
DIŞI
PERSONEL SİCİL YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmelik, Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’de kapsam dışı statüde
çalışan personelin mesleki ehliyetinin tespiti için sicilinde bulunacak
bilgileri; sicil raporunun şeklini, taşıyacağı soruları; sicil raporunun
doldurulmasında uyulacak usulleri, düzenleme zamanını, personel tarafından
yapılacak itirazları ve bunları inceleyecek mercileri; sicil raporlarının
muhafazasına dair esasları ve sicil amirlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Kapsam
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’de çalışan kapsam dışı
personele uygulanır.
Dayanak
MADDE 3 – (1)
Bu Yönetmelik, 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları
Hakkında Kanun ile 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri
Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin
Geçici 9 uncu maddesi ile Ek Madde-1’e göre hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1)
Bu Yönetmelikte geçen;
a)
Genel Müdürlük: Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. Genel Müdürlüğünü,
b)
Personel: Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’nde
görev yapan hukuken ve akden toplu sözleşme kapsamı
dışında bırakılan personeli,
c)
Sicil Amiri: Şirketin organizasyon yapısındaki hiyerarşik
düzene uygun olarak sicil verecek yönetici personeli,
ç)
Sicil Raporu: Mesleki ehliyet ile kişilik özelliklerinin belirlenmesini
sağlamak amacıyla hazırlanmış soruların sicil amirlerince değerlendirilerek
personelin, mesleki ehliyeti ile kişisel olumluluk ve olumsuzluklarının
puanlama ile tespit edildiği bu Yönetmeliğe ekli formu,
d)
Şirket: Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’ini
ifade
eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Sicil Amirleri, Sorumlulukları
Sicil Raporlarının Doldurulma Usul ve Esasları
Sicil amirleri
MADDE 5 – (1)
Bu Yönetmelik kapsamına giren personelin sicil amirleri Ek-1’de
gösterilmiştir.
Sicil raporlarının doldurulma
zamanı
MADDE 6 – (1)
Sicil Raporları, her yılın Ocak ayı içinde doldurulur. Raporların en geç 31
Ocak günü; tatile rastlaması halinde takip eden çalışma günü mesai saati
sonuna kadar, Personel Dairesi Başkanlığına teslim edilmesi şarttır.
(2)
Her ne sebeple olursa olsun sicil raporlarının yukarıda belirtilen tarihten
sonra teslim edenler hakkında disiplin hükümleri uygulanır.
Sicil raporlarının doldurulması
MADDE 7 – (1)
Sicil raporlarının doldurulması ile ilgili olarak;
a)
Sicil raporları esas olarak iki sicil amiri tarafından doldurulur. Bir sicil
amiri bulunan personel hakkında ise o sicil amirinin değerlendirmesine göre
işlem yapılır.
b)
Haklarında sicil raporu düzenlenecek personelin, değerlendirmelerini yapacak
sicil amirlerinin yanında en az 6 ay çalışmış olmaları şarttır.
c) Üç
sicil amiri bulunan personel hakkında sicil verecek amirlerden bir veya
ikisinin bulunmaması halinde mevcut amirlerin sicil raporuna itibar edilir.
İki sicil amiri bulunan personel hakkında bu fıkrada belirtilen durumda
birinci veya ikinci sicil amirinin dolduracağı sicil raporu o yıl için
geçerli sayılır. Birinci sicil amiri bulunan personel hakkında o sicil
amirinin değerlendirmesine göre işlem yapılır.
ç)
Göreve ilk defa başlayanlardan sicil raporlarının düzenleneceği tarih
itibariyle 6 ayı doldurmayanların sicil raporları, sicil amirlerinin emrinde
olmak kaydıyla 6 aylık hizmet süresinin sonunda doldurulur.
d)
Sicil amirinin yanında çalışırken alınan mazeret izinleri ile yıllık izinler,
doktor veya sağlık kurulu raporuna dayanan hastalık izinleri, hizmet içi
eğitimde geçen süreler, sicil raporu düzenlenmesi için gereken 6 aylık süreye
dahildir. Bu uygulama için; amirin yanında 3 ay fiilen çalışmış olmak
şarttır.
e)
Hizmet içi eğitimin veya hastalığın, sicil raporu doldurmak için gerekli
sürenin geçmesine imkan vermeyecek kadar uzun
sürmesi, bu nedenle personel hakkında sicil raporu doldurma imkanının
bulunmaması halinde, bir defaya mahsus olmak üzere geriye doğru son 3 yılın
sicil raporlarına bakılır ve ortalaması esas alınır.
f)
Sicil amirlerinin hiçbirinin bulunmaması veya sicil verecek süre içinde
görevde kalmamaları halinde; sonradan göreve atananlar veya vekilleri
tarafından bunların atanmasından itibaren 3 aylık bir sürenin sonunda sicil
raporları hemen doldurulur. Bu uygulama sonunda da personele o yıl için sicil
raporu verme imkanı bulunmaz ise sicil raporu, düzenleme döneminde 3 aydan az
olmamak üzere, personelle en fazla çalışan sicil amiri tarafından doldurulur.
Görevden ayrılış halinde sicil
raporlarının doldurulması
MADDE 8 – (1)
Bir görevde 6 ay veya daha uzun süre bulunup başka göreve atananlarının sicil
raporları, atanmalarından önceki sicil amirlerince ayrıldıkları tarihi takip
eden 15 gün içinde doldurulur ve yeni görev yerlerine gönderilmek üzere
Personel Dairesi Başkanlığına teslim edilir.
(2)
Sicil raporlarının doldurulma zamanı gelmeden ve yeni sicil amirine sicil
raporu doldurmak için yeterli süre kalmadan görevlerinden ayrılan sicil
amirleri, en az 6 ay beraber çalıştıkları personelin sicil raporlarının
kendilerine ait bölümünü, görevlerinden ayrılmadan önce doldurarak, sicil
raporlarını Personel Dairesi Başkanlığına teslim ederler.
Sicil raporlarının dolduruluş
şekli
MADDE 9 – (1)
Sicil raporları aşağıdaki şekilde doldurulur.
a)
Sicil raporları, herhangi bir silinti ve kazıntı yapılmaksızın doldurulur. Fazla
ve yanlış yazılan kelime veya notlar okunacak şekilde çizilerek doğrusu
yazıldıktan sonra durum imza ile tespit edilir.
b)
Sicil raporları, her personel için ayrı ayrı
düzenlenir.
c)
Sicil raporlarının doldurulmasında uygulanacak not verme sistemi ve notların
değerlendirilmesi; personelin sicil raporunda bulunan kişisel nitelikler, iş
performansı, yöneticilik yetenekleri ile ilgili soruların, sicil amirlerince
değerlendirilerek puan verilmesi şeklinde olur.
ç)
Birinci ve ikinci sicil amirlerinin değerlendirmeleri sonucunda elde edilen
toplam puanların aynı başarı düzeyine isabet etmesi halinde, bu puanların
aritmetik ortalaması alınarak, personelin o yıla ait başarı değerleme puanı
tespit edilir.
d)
Her iki sicil amirinin değerlendirmeleri sonucunda elde edilen puanlar, iki
ayrı başarı düzeyinde gerçekleşirse üçüncü sicil amirinin yapacağı
değerlendirme sonucu tespit edeceği puan, personelin o yıla ait başarı
değerleme puanı olarak kabul edilir.
Sicil amirlerinin sorumlulukları
MADDE 10 – (1)
Sicil amirleri,
a)
Sicil raporlarını düzenlerken, özenli, doğru ve tarafsız olmak zorundadır.
b)
Kendilerine bağlı olarak çalışan personeli değerlendirmedeki başarıları, üst
sicil amirleri tarafından kendilerinin değerlendirilmesinde dikkate alınır.
c) Garez
veya özel amaçla sicil raporlarını gerçeğe aykırı doldurdukları anlaşılan
sicil amirlerinin cezai sorumlulukları saklıdır.
ç)
Sicil amirleri yanlarında çalışan eşleri, üçüncü dereceye kadar bu (bu derece
dahil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kayın hısımlarının
sicil raporunu dolduramazlar. Bu durumda sicil amiri, birinci ve ikinci sicil
amirinden sonra gelen bir üst mercidir.
Sicil raporlarının
değerlendirilmesi ve kullanıldığı yerler
MADDE 11 – (1)
Sicil raporlarının değerlendirilmesi, her personelin işiyle ilgili
yetenekleriyle genel durum ve davranışları bakımından olumlu ve olumsuz
niteliklerinin belli bir devre içinde amirleri tarafından bir rapor halinde
belirtilmesidir.
(2)
Sicil raporları, personelin ücret artışı, terfi, yer değiştirme, ödüllendirme
ve hizmet içi eğitimlerinde, disiplin cezası kararlarının oluşmasında ve
sosyal güvenlik yönünden 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti
Emekli Sandığı Kanununa tabi personelin ilgili mevzuata göre alacağı derece
ve kademe artışlarının tespitinde kullanılır.
Değerlendirmelerin genel niteliği
ve geçerli sayılmayacağı haller
MADDE 12 – (1)
Birinci sicil amiri tarafından doldurulan sicil raporları, tamamlanmak üzere
ikinci sicil amirine verilir. İkinci sicil amiri de ilgili personel
hakkındaki görüş ve kanaatini yazdıktan sonra sicil raporu Gizli ibaresini
taşıyan kapalı bir zarf içinde Personel Dairesi Başkanlığına gönderilir.
(2)
Personel Dairesi Başkanlığı’nca, yapılan incelemede birinci ve ikinci sicil
amirlerince yapılan değerlendirmelerin personelin sicilinin olumlu veya
olumsuz olmasına tesir etmesi halinde varsa üçüncü sicil amirinin kanaatine
müracaat edilir ve üçüncü sicil amirinin değerlendirmesi esas alınır. Üçüncü
sicil amiri bulunmadığı takdirde ikinci sicil amirinin değerlendirmesi esas
alınır. Bir sicil amirinin bulunması halinde bu amirin değerlendirmesi esas
alınır.
(3)
Personel Dairesi Başkanlığınca kişisel nedenlerle, personel hakkında gerçeğe
aykırı değerlendirme yaptığı anlaşılan sicil amirinin değerlendirmesi
geçersiz sayılarak, personel hakkında varsa diğer sicil amir ve amirlerinin
değerlendirmesine göre, yoksa; son üç yılın sicil raporları esas alınarak
işlem yapılır. Gerçeğe aykırı olarak, personel lehine yapıldığı anlaşılan
değerlendirmeler de geçersiz sayılır. Bu durumda son üç yılın aritmetik
ortalaması esas alınır. Hakkında daha az sayıda sicil raporu doldurulmuş
olanların mevcut sicil raporlarının ortalamasına göre işlem yapılır.
Yetersiz personelin uyarılması
MADDE 13 – (1)
Yetersiz olarak değerlendirilmiş bulunan personel, bu duruma sebep olan kusur
ve noksanlarının giderilmesi amacıyla; Personel Dairesi Başkanlığı tarafından
sicil raporlarının teslim tarihini takip eden bir ay içinde gizli bir yazı
ile uyarılır.
Uyarılan personelin itiraz hakkı
MADDE 14 – (1)
13 üncü madde gereğince uyarılan personel uyarı yazısını takip eden 1 ay
içinde Personel Dairesi Başkanlığı nezdinde
itirazda bulunabilir.
Uyarı ve itirazlara dair usul ve
esaslar
MADDE 15 – (1)
İtirazlar sadece uyarı yazısında belirtilen kusur ve noksanlara karşı yazılı
olarak yapılır.
(2)
İtirazlar Genel Müdürün görevlendireceği ve itiraz edilen değerlendirmeyi
yapan sicil amiri ile eşit veya daha üst konumda bulunan bir amirce
incelenebilir. İnceleme sonucu Personel
Dairesi Başkanlığına bildirilir. Personel Dairesi Başkanlığı sonucu 2 ay
içinde itirazda bulunan personele bir yazı ile bildirir.
İki defa üst üste olumsuz sicil
alanlar
MADDE 16 – (1)
İki defa üst üste olumsuz sicil alan üçüncü sicil amirinin emrine verilir ve
buradan da olumsuz sicil alınması halinde iş sözleşmesi fesh
edilir.
Sicil raporlarının muhafazası
MADDE 17 – (1)
Sicil dosyaları Personel Dairesi Başkanlığı'nda muhafaza edilir.
(2)
Başka bir kuruluşa nakledilen personelin sicil raporları, o kuruluşun isteği
üzerine nakil olduğu kuruluşa devir olur.
Sicil raporlarının gizliliği
MADDE 18 – (1)
Sicil raporları, sicil dosyalarında muhafaza edilir. Personelin sicilleri ile
ilgili her türlü yazışma evrak ve belgelerin sevkinde ve sicil raporlarının
muhafazasında "Gizli" işaretli zarfların kullanılması şarttır.
Sicil raporlarını inceleyebilecek
yetkililer
MADDE 19 – (1) Personel, 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi
Edinme Hakkı Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde sicil
raporlarını isteyebilir.
(2)
Sicil amirleri kendilerine bağlı personelin sicil raporlarını
inceleyebilirler.
(3)
Yönetim Kurulu Başkan ve Üyeleri ile Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları,
Teftiş ve soruşturma ile görevli bulunanlar da sicil raporlarını
inceleyebilirler.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 20 – (1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 21 – (1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye Denizcilik İşletmeleri Anonim Şirketi Genel
Müdürü yürütür.
|