YÖNETMELİK Ufuk
Üniversitesinden: UFUK ÜNİVERSİTESİ DOKTOR RIDVAN EGE
SAĞLIK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE
1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Ufuk Üniversitesine bağlı olarak
kurulan Ufuk Üniversitesi Dr. Rıdvan Ege Sağlık Araştırma ve Uygulama
Merkezinin yönetim, çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. Kapsam MADDE
2 – (1) Bu Yönetmelik; Ufuk Üniversitesi Dr. Rıdvan Ege
Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma esaslarına
ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak MADDE
3 – (1) Bu Yönetmelik, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin
(2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE
4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Üniversite: Ufuk
Üniversitesini, b) Mütevelli Heyet: Ufuk
Üniversitesi Mütevelli Heyetini, c) Başkan: Ufuk Üniversitesi
Mütevelli Heyet Başkanını, ç) Senato: Ufuk Üniversitesi
Senatosunu, d) Rektör: Ufuk Üniversitesi
Rektörünü, e) Rektörlük: Ufuk Üniversitesi
Rektörlüğünü, f) Tıp Fakültesi: Ufuk
Üniversitesi Tıp Fakültesini, g) Dekan: Tıp Fakültesi Dekanını, ğ) Merkez (Hastane): Ufuk
Üniversitesi Dr. Rıdvan Ege Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezini, h) Merkez Müdürü (Başhekim):
Merkezin Müdürünü, ı) Yönetim Kurulu: Merkezin
Yönetim Kurulunu, i) Danışma Kurulu: Merkezin
Danışma Kurulunu ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları Merkezin amacı MADDE
5 – (1) Merkezin amacı; sağlık hizmetleriyle ilgili tüm
alanlarda eğitim-öğretim, araştırma ve uygulama yapma olanağı sağlamak, her
düzeyde yetkili tıp ve sağlık personeli yetiştirmek amacıyla Tıp Fakültesi başta
olmak üzere, Üniversite bünyesindeki diğer fakülte, enstitü, yüksekokullar,
araştırma ve eğitim merkezleri ve diğer kurumlarla işbirliği yaparak sağlık
hizmetlerinin kaliteli ve verimli düzeyde tam olarak yürütülmesini
sağlamaktır. Merkezin faaliyet alanları MADDE 6 – (1) Merkez, amacını gerçekleştirmek üzere aşağıdaki
faaliyetlerde bulunur: a) Sağlıklı yaşam ve sağlık
hizmeti konusunda uygulama, araştırma ve incelemelerde bulunmak, b) Klinik dalları ve diğer
disiplinlerle toplum sağlığına yönelik araştırmalar konusunda işbirliğini
sağlamak, c) Amacı ile ilgili kamu kurum ve
kuruluşlarıyla ortak projelerin geliştirilmesine imkan sağlamak, ç) Toplumun sağlıklı yaşam
konusundaki bilgi, davranış ve eksikliklerini tespit ederek bunların
giderilmesine yönelik projeler geliştirmek, d) Üniversite öğrencilerinin
sağlıklı yaşam bilinci kazanmalarını ve Merkez projelerinde etkin görev
almalarını sağlamak, bu amaçla özendirici eğitsel faaliyetlerde bulunmak ve
bu alanda çalışmak isteyenleri desteklemek, e) Sağlıklı bir toplumun
geliştirilmesi için gerektiğinde kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile işbirliği yaparak ülke
düzeyinde bilim ve toplum arasında köprü görevini üstlenmek, f) Ulusal ve uluslar arası özel
sektör ile kamu kurum ve kuruluşlarına Merkezin amaçları doğrultusunda projeler
hazırlamak, eğitim programları düzenlemek, bilimsel mütalaada bulunmak ve
benzeri hizmetleri vermek, g) Toplumun sağlıklı yaşam
konusunda bilgilendirilmesi ve eğitilmesi amacıyla kitap, dergi, broşür ve
benzeri basımları yapmak, yazılı ve görsel basın yayın organlarında
programlar düzenlemek, ğ) Yönetim Kurulunun
kararlaştıracağı diğer faaliyetlerde bulunmak. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Merkezin Yönetim Organları ve
Görevleri Merkezin yönetim organları MADDE
7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır: a) Merkez Müdürü, b) Yönetim Kurulu, c) Danışma Kurulu. Merkez müdürü MADDE
8 – (1) Merkez Müdürü; Merkez ve Merkeze bağlı ünitelerde
tam gün statüsünde çalışan profesör ve doçentler arasından iki yıl süre ile
Rektörün teklifi doğrultusunda Mütevelli Heyet tarafından görevlendirilir.
Süresi biten Merkez Müdürü aynı usulle yeniden görevlendirilebilir. Merkez Müdürü, Merkez
çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Üniversitede tam gün çalışan
öğretim üyeleri arasından iki kişiyi müdür yardımcısı (başhekim yardımcısı)
olarak görevlendirilmek üzere Rektörlük kanalıyla Mütevelli Heyetin onayına
sunar. Merkez Müdürü görevi başında bulunmadığı zamanlarda, yerine müdür
yardımcılarından biri vekalet eder. Vekalet süresi altı ayı geçemez. Merkez Müdürünün görev süresinin dolması veya
herhangi bir sebeple görevinden ayrılması halinde müdür yardımcılarının da
görevleri kendiliğinden sona erer. Merkez müdürünün görevleri MADDE
9 – (1) Merkez Müdürünün görevleri şunlardır: a) Merkez ve Merkeze bağlı ünite,
birim ve çalışma gruplarının en iyi şekilde çalışması için gerekli tedbirleri
almak, b) Yönetim Kurulu kararlarını
uygulamak, c) Merkezin yıllık faaliyet
raporunu hazırlamak, Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Rektöre
sunmak, ç) Merkezin amaçları
doğrultusunda oluşturulan çalışma grup ve birimlerinin programlarını
hazırlamak ve Yönetim Kuruluna önermek, d) Yurt içi ve yurt dışında
benzer faaliyetlerde bulunan kuruluşlarla işbirliği yapmak, e) Merkezin yönetim, denetim ve
gözetim görevini yürütmek, g) Sağlık alanlarındaki
hizmetlerin koordinasyonunu sağlamak, h) Merkezin ödenek, kadro
ihtiyaçlarını, bütçe ile ilgili önerilerini ve görüşülecek diğer konuları
tespit ederek gerekçesi ile birlikte Yönetim Kuruluna sunmak. Yönetim kurulu MADDE
10 – (1) Yönetim Kurulu; Rektörün başkanlığında, Tıp
Fakültesi Dekanı, Merkez Müdürü, Merkez Müdürünün önereceği müdür
yardımcılarından birisi, Merkezin çalışma alanı ile ilgili konularda görev
yapan cerrahi, dahili ve temel tıp bilimleri bölüm başkanları ve Merkezde
çalışan birimi olan cerrahi, dahili ve temel tıp bilimlerindeki öğretim
üyelerinin kendi aralarından seçeceği birer öğretim üyesi olmak üzere toplam
dokuz kişiden oluşur. Yönetim Kurulu üyeleri Rektör tarafından iki yıl
süreyle görevlendirilir. Görev süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir.
Üyeliğin herhangi bir nedenle boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak üzere
yeni bir üye görevlendirilebilir. Yönetim Kurulu Merkezin karar
organıdır. Rektör, Yönetim Kurulunun başkanıdır. Rektörün katılmadığı
toplantılara Dekan, Dekanın da katılmadığı toplantılara Merkez Müdürü
başkanlık eder. Yönetim Kurulu; başkanın daveti üzerine ayda en az bir kez
olağan veya en az iki üyenin gündemi belirten yazılı başvurusu üzerine
olağanüstü olarak salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Yönetim kurulunun görevleri MADDE
11 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır: a) Merkezin amaçları
doğrultusunda Merkezin yönetimiyle ilgili kararlar almak, b) Merkez bünyesinde kurulan
birimlerin, idari ünitelerin rasyonel çalışması için çalışma plan ve
programlarını hazırlamak, bunlar arasında koordinasyonu sağlamak, c) Merkezin çalışma plan ve
programını hazırlamak, ç) Rektörlüğe sunulacak faaliyet
raporunu görüşmek, d) Personel ihtiyacını
belirlemek, e) Merkezle ilgili olarak
hazırlanan projeler hakkında kararlar almak. Danışma kurulu MADDE
12 – (1) Danışma Kurulu; Rektör başkanlığında, Dekan,
Merkez Müdürü, merkez müdürü yardımcılarından bir kişi ile dahili, cerrahi ve
temel tıp bilimleri bölüm başkanları ve Merkezde çalışan birimi olan bu
bölümlerin her birinden öğretim üyelerinin kendi aralarından seçecekleri
birer profesör, doçent ve yardımcı doçentten oluşur. Rektör tarafından
görevlendirilen bu üyelerin görev süresi iki yıldır. Ayrıca, Merkezin idari
birimlerinin temsilcileri de Merkez Müdürünün önerisi üzerine Danışma Kurulu
üyesi olarak görevlendirilirler ve bunlar Merkez Müdürünün önerisi
doğrultusunda verilen görevin gerektirdiği süreler kadar görevlendirilirler.
Süresi dolan üyeler yeniden görevlendirilebilirler. (2) Danışma Kurulu, yılda en az
bir kez salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. (3) Danışma Kurulunun görevi;
Merkezin amaçları ile ilgili konularda görüşlerin açıklanıp tartışılması,
yeni çalışma konularının gündeme getirilmesi ve sorunların çözüme
bağlanmasına yönelik öneriler getirmektir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Merkez ünitelerinin ve birimlerinin çalışma usul ve esasları MADDE
13 – (1) Merkezde ve Merkeze bağlı olarak çalışan; sağlık
hizmetleriyle görevli ünitelerde
bulunan servis, poliklinik veya laboratuar birimleri ile Merkezin
idari işlerinde görevli diğer idari birimler yürüttükleri hizmetler açısından
Merkez Müdürüne karşı sorumludur. (2) Yukarıda belirtilen servis,
poliklinik veya laboratuar birimleri; o dalda uzmanlık eğitimini tamamlamış
Sağlık Bakanlığının ilgili mevzuatında öngörülen niteliklere uyan uzman tabip
bir öğretim üyesinin bilimsel ve akademik sorumluluğunda, Tıp Fakültesi
anabilim dalına bağlı olarak çalışır. Anabilim dalı başkanı aynı zamanda
ilgili servis, poliklinik veya laboratuarın sorumlusudur, ancak gerekli
olduğunda başka uzman tabip bir öğretim üyesi de görevlendirilebilir.
Anabilim dalı başkanı servis, poliklinik veya laboratuar birimlerinin
işleyişinde aynı zamanda Merkez Müdürüne karşı sorumludur. (3) Birinci fıkrada yer alan
idari ünite ve birimlerin; görevleri, buralarda görevlendirilecek kişilerin
görev, yetki ve sorumlulukları ve çalışma şekline ilişkin esaslar Senato
tarafından belirlenir. Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller MADDE
14 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, ilgili
diğer mevzuat hükümleri ile Senato kararları uygulanır. Yürürlük MADDE
15 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelik
hükümlerini Ufuk Üniversitesi Rektörü yürütür. |