ANA STATÜ Türkiye Golf Federasyonu
Başkanlığından: TÜRKİYE GOLF FEDERASYONU ANA STATÜSÜ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç
MADDE
1 – (1) Bu Ana Statünün amacı, Türkiye Golf Federasyonunun
teşkilatı, Genel Kurulunun oluşumu, toplanması, Yönetim, Denetim ve Disiplin
kurullarının çalışmaları ile görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve
esasları düzenlemektir. Kapsam MADDE
2 – (1) Bu Ana Statü, Türkiye Golf Federasyonu Genel
Kurulu, Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu, Disiplin Kurulu ile diğer
kurulları, Federasyon Başkanını, ilgili kulüp, sporcu, antrenör, teknik
direktör, hakem, idareci, menajer, gözlemci, temsilci ve benzeri spor
elemanlarını, Federasyonun çalışma usul ve esasları ile Genel Müdürlük ve
Tahkim Kuruluyla olan ilişkilerini kapsar. Dayanak MADDE
3 – (1) Bu Ana Statü, 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun Ek-9 uncu maddesi ile,
14/7/2004 tarihli ve 25522 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe
giren Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Özerk Spor Federasyonları Çerçeve
Statüsüne dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE
4 – (1) Bu Ana Statüde geçen; a) Bakan: Genel Müdürlüğün bağlı olduğu spordan
sorumlu Bakanı, b) Federasyon Başkanı: Türkiye Golf Federasyonu
Başkanını, c) Federasyon: Türkiye Golf Federasyonunu, ç) Genel Müdür: Gençlik ve Spor Genel Müdürünü, d) Genel Müdürlük: Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğünü, e) Spor dalı: Golf sporunu, f) Tahkim Kurulu: Federasyon ile kulüpler,
Federasyon ile sporcu, hakem, teknik direktör, antrenör, idareci ve benzeri
spor elemanları, kulüpler ile sporcu, antrenör, idareci ve benzeri spor
elemanları, kulüpler ile kulüpler arasında çıkacak ihtilaflar hakkında Federasyon
Yönetim Kurulunca verilecek kararlar ile Disiplin Kurulu kararlarını,
ilgililerin itirazı üzerine inceleme yaparak kesin karar veren Genel Müdürlük
bünyesinde kurulmuş bulunan Kurulu, g) Uluslar arası Federasyon: Federasyonun üyesi olduğu
uluslararası federasyonu, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Federasyonun Teşkilat ve Görevleri Federasyonun
teşkilatı MADDE
5 – (1) Federasyonun merkezi Ankara’dadır. Federasyon,
merkez ve taşra teşkilatından oluşur. Taşra teşkilatı, genel merkez şubeleri
ve bölge sorumluları şeklinde Yönetim Kurulu kararları ile oluşur. (2) Federasyonun merkez teşkilatı şunlardır: a) Genel Kurul, b) Yönetim Kurulu, c) Denetleme Kurulu, ç) Disiplin Kurulu, d) Hakem, organizasyon, hukuk, mali, eğitim,
sağlık, teknik, dış ilişkiler, sponsorluk ve diğer kurullar, e) Genel Sekreterlik, f) İdari birimler. (3) (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde
belirtilenlerin dışındaki kurulların ve birimlerin görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usul ve esasları; her sene sezon öncesi Yönetim
Kurulu tarafından onaylanan talimatla belirlenir. Federasyonun
görevleri MADDE
6 – (1) Türkiye Golf Federasyonunun görevleri şunlardır: a) Golf sporunun yurt düzeyinde dengeli bir şekilde
yayılıp gelişmesini sağlamak. b) Yurt dışındaki ve yurt içindeki golf ile ilgili
gelişmeleri izlemek, her yaş gurupları için her türlü golf turnuva
organizasyonları, yarışma, çalışma ve diğer faaliyetleri programlayıp
bunların izinlerini verip uygulamalarını kontrol etmek. c) Antrenörlerin kurslarla yetiştirilmesini ve
seminerlerle eğitilmesini sağlamak, başarılı olanların belgelerini düzenleyip
tescillerini yapmak, bunların çalışmalarını sürekli izlemek. ç) Ülke içinde müsabaka ve organizasyonlar
düzenlemek, ülke içinde düzenlenen tüm müsabaka ve organizasyonların devamlılığını
sağlamak, hakem, temsilci ve gözlemci atamasını yapmak. d) Yabancı ülkelerdeki golf ile ilgili gelişmeleri
ve yenilikleri izleyerek, bu bilgilerden ülke içinde daha çok kişinin
yararlanmasını sağlamak. e) Golf malzemelerinin standartlarını tespit
ederek, bunların yurt içinde veya yurt dışında yaptırılmasına veya temin
edilmesine çalışmak. f) Federasyona gelir sağlamak amacıyla, her türlü
ticari faaliyette bulunmak. Taşınmaz mal alım-satımı ve kiralanması faaliyetlerini
yürütmek. g) Kulüpler ve il temsilcileri arasında doğabilecek
teknik uyuşmazlıkları çözümlemek. ğ) Uluslar arası federasyonun izni ile uluslar
arası kurs, seminer, panel, sempozyum ve spor organizasyonları düzenlemek. h) Uluslar arası yarışmalara iştirak edecek olan
milli takımları seçmek, seçilen takımları yarışmalara hazırlamak ve ülkemizi
milli takımlar ile temsil etmek. ı) Yurt içinde düzenlenecek her türlü golf
yarışmalarının iznini vermek ve uygulamalarını denetlemek. i) Yurt içindeki turistik, ticari ve sosyal amaçlı
her türlü golf sahalarının gözetim ve denetimini yapmak. j) Uygulanacak handikap sistemini saptamak, tüm
amatör golfçülerin handikaplarını vermek ve
denetlemek. Gerek görüldüğü durumlarda, yönetim kurulu kararı ile bu yetkiyi
üye kulüplere devretmek. k) Yurt içindeki tüm golf sahalarının ölçüm ve
zorluk dereceleri tespit çalışmalarını yapmak ve güncelleştirmek. l) Sonuçlara göre başarılı sporcuların takibini
yapmak ve bu sporcuların yetişmesi ve uluslar arası klasmanlarda yükselmeleri
için gerekli tedbirleri almak ve uygulamak. m) Her kademedeki sporcular için eğitim ve hazırlık
kampları açmak. n) Golf ile ilgili arşiv ve istatistiki
çalışmalar yapmak, eğitici film, slayt ve broşür hazırlayarak, bu konuda
basın ve televizyon kuruluşlarıyla işbirliği yapmak. o) Golfte belirli bir
sistemin uygulanması için yapılacak işlemleri belirlemek ve uygulamasını
sağlamak. ö) İllerdeki golf temsilcilerinin kendi aralarında
ve Federasyonla koordineli bir şekilde çalışmalarını sağlamak. Genel
Kurul MADDE
7 – (1) Genel Kurul, Federasyonun en üst organıdır. (2) Genel Kurul çağrı tarihinde aşağıdaki üyelerden
oluşur; a) Genel Müdür, Genel Müdür yardımcıları ve on
gençlik ve spor il müdüründen oluşacak onbeş üye, b) Merkez Danışma Kurulu üyeleri, c) Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Başkanlığınca
belirlenecek iki üye, ç) Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu
Başkanlığınca belirlenecek iki üye, d) Dünya ve/veya Avrupa golf federasyonlarının
yönetim kurullarında üyelik yapanlar, e) Görevlerine adli veya idari soruşturma sonucu
son verilmemek kaydıyla, asaleten federasyon başkanlığı yapanlar, f) Büyükler kategorisinde en az üç yıl milli takım
teknik direktörlüğü veya antrenörlüğü yapanlar, g) Türkiye Spor Yazarları Derneği Başkanı ile Genel
Sekreteri, ğ) En üst seviyede görev yapan hakemler arasından
belirlenecek üç hakem, h) Seçim tarihinden en az bir yıl önce aktif sporu
bırakmış olmak kaydıyla, (A) Kategorisinde en fazla milli olmuş iki sporcu, ı) Son iki yıl içinde Federasyon faaliyetlerine
katılmış kulüplerden, üye sayısına bakılmaksızın yirmişer üye, i) Son iki yıl içinde Federasyon faaliyetlerine
katılmış kulüplerden, yüzün üzerinde her elli lisanslı sporcu için ilave üç
üye, j) Seçimin yapıldığı tarihten önceki yıl içinde
Türkiye Şampiyonu olan kulübe ilave üç üye, k) Seçimin yapıldığı tarihten önceki yıl içinde
Avrupa Şampiyonu olan kulübe ilave beş üye, l) Genel kurul tarihinden en az bir yıl önce faal
sporculuğu bırakmış olmaları kaydı ile, olimpiyat oyunlarında ilk üç dereceyi
alanlar ve büyükler kategorisinde dünya şampiyonu olan sporcular. 3) İl müdürlüklerinin tespitinde, illerdeki nüfus
oranına göre faal sporcu sayısı esas alınır. Birden fazla oy kullanma hakkına
sahip olan üyeler, ancak bir kez oy kullanabilir. Genel Kurulda vekaleten oy
kullanılamaz. Federasyonda ücretli veya sözleşmeli statü ile görev yapanlar
Genel Kurul üyesi olamazlar. Genel
Kurulun görevleri MADDE
8 – (1) Genel Kurulun görevleri şunlardır: a) Ana Statüyü yapmak veya değiştirmek. b) Başkan ile Yönetim, Denetleme ve Disiplin
kurullarının üyelerini seçmek. c) Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan faaliyet
programını ve bütçeyi onaylamak ve gerektiğinde bütçe harcama kalemleri
arasında değişiklik yapma konusunda Yönetim Kuruluna yetki vermek. ç) Yönetim Kuruluna taşınmaz mal alımı-satımı ve
kiralanması için yetki vermek. d) Yönetim Kurulu faaliyet ve mali raporlarını ibra
etmek. e) Denetleme Kurulu raporunu ibra etmek. f) Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan ödül ve
yardım talimatını onaylamak. g) Federasyonun borçlanmasına karar vermek. ğ) Kanun ile verilen diğer görevleri yapmak. (2) (ç) ve (g) bendindeki konularda, Genel Kurula
katılan üyelerin dörtte üçünün kabul oyuyla karar verilir. Genel
Kurul toplantıları MADDE
9 – (1) Genel Kurul toplantıları ile ilgili her türlü
işlem Yönetim Kurulu tarafından yerine getirilir. Olağan Genel Kurul, dört
yılda bir yaz olimpiyat oyunlarının bitiminden itibaren altı ay içerisinde
yapılır. (2) Mali Genel Kurul ise; her yıl Ocak ayı
içerisinde Yönetim Kurulunca belirlenecek bir tarihte yapılır. Mali Genel
Kurulda bir önceki yıla ait Yönetim Kurulu faaliyet ve mali raporları
görüşülerek ibra edilir. Bir sonraki yılın bütçesi onaylanır. (3) Olağanüstü Genel Kurul; a) Genel Müdürlüğün bağlı olduğu spordan sorumlu
Bakanın yaptırdığı denetim sonucu görev başında kalmasında sakınca görülen
Federasyon Başkanı veya Yönetim Kurulu üyeleri hakkında karar almak, b) Yönetim Kurulunun kararı, c) Toplam delege sayısının en az %40’ının noter
kanalı ile yazılı müracaatı, üzerine toplanır. (4) (a) bendinde belirtilen durumda veya Mali Genel
Kurulda mali bütçe ibra edilmez ise, Federasyon Başkanı ve Yönetim Kurulu
üyelerinin kalan süresini tamamlamak üzere yapılacak seçim için olağanüstü
Genel Kurula gidilir. Başkanlık ve Yönetim Kurulunun görevlerini ise Genel
Kurula kadar Denetleme Kurulu yürütür. (5) Ancak, (b) ve (c) bentlerinde belirtilen
hallerde, Genel Kurul toplantısının üzerinden en az altı ay geçmeden olağanüstü Genel Kurul toplantısı yapılmaz. (6) Olağanüstü Genel Kurul toplantısı, toplantı
isteği Federasyona ulaştığı tarihten itibaren en geç altmış gün içerisinde
Yönetim Kurulunca yerine getirilir. Olağanüstü Genel Kurulda, gündem
haricinde başka konu görüşülmez. (7) Genel Kurul, üye tam sayısının salt çoğunluğu
ile toplanır ve katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. İlk toplantıda
çoğunluk sağlanamaması halinde, takip eden günde çoğunluk aranmaksızın
toplanır. Ancak, bu toplantıya katılanların sayısı, seçimle belirlenen
kurulların asil üye sayısının iki katından aşağı olamaz. (8) Genel Müdürlük, Genel Kurul toplantılarında
gözlemci bulundurur. Gözlemci, Genel Kurul çalışmalarının Çerçeve Statü ile
bu Ana Statüye uygun olarak yapılıp yapılmadığına ilişkin raporunu Bakan’a
sunulmak üzere Genel Müdürlüğe verir. Genel Kurulun mevzuata aykırı şekilde
yapıldığının denetim elemanlarınca tespiti halinde, adli yargıda Genel
Kurulun iptali istenir. Federasyon Başkanı MADDE
10 – (1) Federasyon Başkanı olabilmek için; a) T. C. vatandaşı olmak, b) Üniversite veya yüksekokul mezunu olmak, c) Kesinleşmiş vergi veya sigorta borcu nedeniyle
takibata uğramamış olmak, ç) Seçim tarihinden önce bir defada altı ay veya
toplam olarak bir yıl hak mahrumiyeti cezası ile cezalandırılmamış olmak, d) Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ve
organize suçlardan, basit ve nitelikli zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık,
dolandırıcılık, sahtecilik, emniyeti suiistimal, hileli iflas gibi yüz
kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak
kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma,
Devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hüküm giymemiş olmak, gerekmektedir. (2) Başkan adayları, genel kurul tarihinden en az onbeş gün önce aday olduklarına dair başvurularını yapacaklar
ve beşbin YTL adaylık ücretini federasyon hesabına
yatıracaklardır. Yönetim Kurulu, Genel Kurul tarihinden altı ay önce, başkan
adayları tarafından yatırılması gereken adaylık ücretini yeniden belirler. (3) Başkanın görev süresi dört yıldır. Başkanın
seçimi, Genel Kurulda Yönetim Kurulunun ondört
üyesinin seçimi ile aynı zamanda yapılır. (4) Başkanın yokluğunda görevlerini, Başkan vekili
yürütür. Başkan vekilinin görev süresi Başkanın görev süresi kadardır. Başkan
vekili, Başkan tarafından atanır. (5) Başkanın ölümü veya istifası halinde, üç ay
içinde tekrar seçim yapılması şartıyla, bu görevi Başkan vekili yürütür.
Ancak, Genel Kurula altı aydan az bir süre varsa yönetimdeki boşalmalar
nedeniyle olağanüstü Genel Kurula gidilmez. Başkanın
görevleri MADDE
11 – (1) Başkanın görevleri şunlardır: a) Federasyonu temsil etmek. b) Federasyonun faaliyetlerini kanunlara, Ana Statü
ve diğer mevzuat ile Genel Kurul ve Yönetim Kurulu kararları çerçevesinde
yürütmek. c) Yönetim Kuruluna başkanlık etmek. ç) Yönetim Kurulu kararlarının uygulanmasını
sağlamak. Bu faaliyetler için gerekli harcamaların yapılmasını ve/veya
yaptırılmasını sağlamak ve denetlemek. Gerektiğinde bu yetkisini Başkan
vekiline devretmek. d) Yan kurulların kurulmasını ve adaylarını Yönetim
Kuruluna teklif etmek. e) Gerekli gördüğünde diğer kurullara başkanlık
etmek. f) Başkan vekilini belirlemek. g) Yönetim Kurulunda yapılacak görev dağılımına
göre görev alacak üyelere sorumlu oldukları bölümler için yetki kullanma
iznini vermek ve sorumlu Yönetim Kurulu üyesi kişi ile birlikte sorumluluk
alanında müştereken kararlar almak. ğ) İlgili kanunlarında ve bu Ana Statüde belirtilen
diğer görevleri yapmak. Yönetim
Kurulu MADDE
12 – (1) Yönetim Kurulu, Federasyon Başkanı ve Genel Kurulun
seçeceği ondört üye olmak üzere toplam onbeş üyeden oluşur. Aynı sayıda yedek üyede Genel
Kurulda seçilir. Yönetim Kurulu üyesi olabilmek için, bu Ana Statünün 10 uncu
maddesinin birinci fıkrasının (a), (c), (ç) ve (d) bentlerindeki şartlar
aranır. (2) Yönetim Kurulunun görev süresi dört yıldır.
Asil üyelerin ölüm veya istifası halinde yedek üyelerden sırası gelenler
Yönetim Kuruluna alınır. Ölüm veya istifa gibi nedenlerle, Yönetim Kurulu
asil ve yedek üye sayısının toplam beşe inmesi halinde, Genel Kurul
olağanüstü toplantıya çağırılır. Yönetim
Kurulunun görevleri MADDE
13 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır: a) Golf kulüplerini kayıt ve tescil etmek. Yurt
içinde her türlü golf müsabaka ve organizasyonun iznini vermek ve
uygulamalarını denetlemek. Gerektiği durumlarda kişi ve kuruluşlara
Federasyon gözetim ve denetiminde kalmak şartı ile yetki vermek. b) Ülke genelindeki tüm golf müsabaka ve
organizasyonların neticelerini tescil etmek. Olaylı ve anlaşmalı yarışmalar
hakkında karar vermek. c) Golf ile ilgili idareci, yetiştirici, teknik
eleman, hakem ve benzeri elemanları eğitmek, bu elemanların gelişmesi için
her türlü tedbiri almak, sosyal güvenlik haklarını sağlamak, bunların kulüp
değiştirmeleri ve çalışmaları ile ilgili usul ve esasları tespit etmek, lisanslardan
alınacak tescil, vize, transfer ücret ve yaş sınırlarını tespit etmek,
gerektiğinde transfer bedelinden pay almak, yine gerektiğinde tescil ve
vizeden ücret almak. ç) Turnuvalardan alınacak katkı paylarını tespit
etmek. d) Kulüplerin golf dalı kurmak amacıyla yapacakları
başvuruları karara bağlamak, bununla ilgili faaliyet ve taahhütleri denetlemek. e) Kulüpleri, sporcuları ve çalıştırıcılarını
ödüllendirmek. f) Yarışmalarda emniyet ve sağlık ile ilgili
tedbirleri almak ve aldırtmak. g) Genel Kuruldan alınan yetki doğrultusunda
federasyon faaliyetleri ile ilgili olarak taşınmaz mal alımı, satımı ve
kiralaması yapmak, tesisleri işletmek, işlettirmek ve golf faaliyetlerinin
her türlü araç, gereç, malzeme ve benzeri ihtiyaçlarını sağlamak,
gerektiğinde golf malzemelerini ithal etmek. ğ) Federasyonun taşra teşkilatını kurmak. h) Görev alanına giren konularda düzenleme yapmak,
uygulamak ve golf ile ilgili her türlü faaliyetleri yürütmek. ı) Golf ile ilgili televizyon, radyo, internet, basılı eser yayınları ile her türlü reklam
konusunda ticarî ve malî hakları düzenlemek ve denetlemek. i) Başkan tarafından teklif edilen yan kurulları
onaylamak. j) Kulüpler, sporcular, teknik yönetici ve
antrenörler, hakemler, yarışma görevlileri ile golf alanında görevli diğer
ilgililerin başvurularını, gerekli olan durumlarda bağlı oldukları
kuruluşların görüşlerini de alarak karara bağlamak. k) Genel Kurul toplantılarını hazırlamak. l) Bütçeyi hazırlamak. m) Genel Kurulun verdiği yetkileri kullanmak. n) Genel Kuruldan alınan yetki doğrultusunda,
Federasyon Başkanına olağanüstü durumlar için borçlanma ve harcama yetkisi
vermek. o) Federasyonun görevlerini yürütmek ve
faaliyetlerini düzenlemek amacıyla; merkez ve taşra teşkilatı bünyesinde yer
alacak birimlerinde görevlendirilecek idari ve teknik personelinin sayısını,
bu personelle birlikte profesyonel olarak istihdam edilecek görevlilerin
sözleşme ücretlerini ve sosyal haklarını, gerekli görülen kurul üyelerinin
huzur haklarını, tazminatlarını, fazla mesailerini, yolluk ve yevmiyelerini
tespit etmek. ö) Ödül ve Yardım Talimatlarını hazırlayarak Genel
Kurulun onayına sunmak ve diğer Talimatları hazırlayarak uygulamak. p) İlgili kanunlar, Ana Statü ve diğer mevzuatla
verilen görevleri yapmak. (2) Yönetim Kurulu; Federasyon Başkanının
başkanlığında üyeleri arasından seçeceği en az dört, en fazla altı kişilik
bir İcra Kurulu oluşturabilir ve sınırlarını tespit edeceği çerçevede
yetkilerini bu Kurula devredebilir. Bu Kurul gerekli zamanlarda toplanır,
kararlar alır ve uygulayabilir. Yaptığı işlemler hakkında da ilk toplantıda
Yönetim Kuruluna bilgi verir. Yönetim
kurulu toplantıları MADDE
14 – (1) Yönetim Kurulu, en az ayda bir defa Başkan
tarafından belirlenen gündemi görüşmek üzere çoğunlukla toplanır. Üyelerin
önereceği konular gündeme eklenir. (2) Kararlar,
toplantıya katılanların çoğunluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde
Başkanın bulunduğu taraf çoğunluk sayılır. (3) Mazeretsiz olarak, üst üste iki toplantıya veya
bir yıl içinde aralıklı olarak dört toplantıya katılmayanın üyeliği sona erer
ve yerine en çok oy alan yedek üye çağrılır. (4) Mazeretler
yazılı olarak, sebepleri ile birlikte toplantı saatinden önce Başkana bildirilir.
Mazeretin geçerliliğine Yönetim Kurulu karar verir. (5) Kararlar,
karar defterine yazılır ve imzalanır, Başkan ve İcra Kurulu tarafından
uygulanır. Denetleme
kurulu MADDE
15 – (1) Denetleme Kurulu, Genel Kurulca dört yıl için
seçilen, üç asil, üç yedek üyeden oluşur. Asil üyelerin ölüm veya istifası
halinde yedek üyelerden sırası gelen alınır. Denetleme Kurulu üyelerinde, bu
Ana Statünün 10 uncu maddesinin birinci fıkrasındaki şartlar ile birlikte en
az bir kişinin mali konularda ihtisas sahibi olma şartı aranır. (2) Mazeretsiz olarak, üst üste iki veya bir yıl
içinde aralıklı olarak dört toplantıya katılmayanın üyeliği düşer. (3) Kurul görevinde bağımsızdır. Üyeler istifa
etmedikçe veya çekilmiş sayılmadıkça yerlerine yenisi görevlendirilmez. (4) Üyeler kendi aralarından bir Başkan seçerler. (5) Kurul kararlarını çoğunlukla alır, karara
katılmayan üye, karşı oyunun gerekçelerini belirten bir raporu Genel Kurula
sunar. Denetleme
kurulunun görevleri MADDE
16 – (1) Denetleme Kurulu, Federasyonun mali işlemlerini
Genel Kurul adına denetler. Bunların
mevzuata, belge ve kararlara uygun olup olmadığını tespit eder. Her yıl
hazırlayacağı yıllık denetleme raporunu, Genel Kurulun onayına sunar. Kurul
gerek görmesi durumunda uzman bilirkişilerden yararlanabilir. (2) Bu denetlemelerini yerine getirirken,
Federasyon görevlileri kendilerine istenen bilgi ve belgeleri vermek
zorundadırlar. Kurul, denetleme raporunu Genel Kurul üyelerine toplantı
gününden en az onbeş gün önce Federasyonun ve
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün resmi Internet sitesinde üyelere duyurur. Disiplin
kurulu MADDE
17 – (1) Disiplin Kurulu, Genel Kurulca dört yıl için
seçilen bir Başkan ve dört asil, beş yedek üyeden teşekkül eder. Üyeler kendi
aralarından Başkan vekili ve bir Raportör seçerler. Asil üyelerin ölüm veya
istifası halinde boşalan asil üyeliğe yedek üyelerden sırası gelen alınır. (2) Disiplin Kurulu üyesi olabilmek için bu Ana
Statünün 10 uncu maddesinin birinci fıkrasındaki şartlar aranır. Asil ve
yedek üyelerden en az ikisinin hukukçu olması zorunludur. (3) Kurul kararlarını çoğunlukla alır, görevlerinde
ve verdikleri kararlarda bağımsızdırlar. Mazeretsiz olarak, üst üste iki veya
bir yıl içinde aralıklı olarak dört toplantıya katılmayanın üyeliği düşer. (4) Disiplin Kurulu; kulüpler, golf faaliyetinde
bulunan kuruluşlar, sporcular, hakem, antrenör, yönetici ve görevli diğer
kişilerle ilgili olay ve fiillere ilişkin disiplin işlerine bakar. (5) Disiplin Kurulu, ayda bir ve gerektiğinde
toplanır. Toplantı, Başkanın çağrısı üzerine en az üç üyenin katılımı ile yapılır.
Toplantı için asil üyelerin bulunmadığı zaman yedek üyeler toplantıya
katılabilir. Gündem Başkan tarafından düzenlenir. Kararlar salt çoğunlukla
alınır. (6) Disiplin suçunu teşkil eden fiil ve cezalara
ilişkin hususlar Yönetim Kurulunun çıkaracağı talimatla düzenlenir. Tahkim
kurulu MADDE
18 – (1) Genel Müdürlük bünyesinde kurulmuş olan Tahkim
Kurulu; Federasyon ile kulüpler, Federasyon ile sporcu, hakem, teknik
direktör, antrenör, idareci ve benzeri spor elemanları, kulüpler ile sporcu,
antrenör, idareci ve benzeri spor elemanları, kulüpler ile kulüpler arasında
çıkacak ihtilaflar hakkında Federasyon Yönetim Kurulunca verilecek kararlar
ile Disiplin Kurulu kararlarını, ilgililerin itirazı üzerine inceleyerek
kesin karara bağlar. (2) Tahkim Kurulu, 3289 sayılı Kanun, Genel
Müdürlüğün ilgili mevzuatı, Federasyonun ve uluslararası federasyonların
kurallarını dikkate alarak hüküm tesis eder. Diğer
kurullar MADDE
19 – (1) Hakem,
organizasyon, hukuk, mali, eğitim, sağlık, teknik, dış ilişkiler, sponsorluk
ve gerekli görülen diğer yan kurullar Yönetim Kurulunun onayı ile
kurulabilir. (2) Bu kurulların görev, yetki ve sorumlulukları
ile çalışma usul ve esasları Yönetim Kurulu tarafından çıkarılacak talimatla
düzenlenir. Genel
sekreter ve idari birimler MADDE
20 – (1) Federasyonun idari birimi; Genel Sekreter, teknik
yönetici ve öğretici ile diğer idari ve teknik personelden oluşur. (2) İdari birim, Yönetim Kurulu kararları
çerçevesinde Federasyonun hizmet ve faaliyetlerinin yürütülmesini sağlamakla
görevlidir. (3) Genel Sekreter, idari birimin yetkilisi ve
sorumlusu olup, idari personelin amiridir. Teknik yönetici ve öğreticiler
Yönetim Kurulu üyeleri ve başkana bağlıdırlar. (4) Genel Sekreter; Federasyonun ve üst
kuruluşların kararları uyarınca, Federasyon yönetiminin gerektirdiği idari ve
mali hizmetlerin yürütülmesini sağlamakla görevli ve yetkili olup, Yönetim
Kuruluna karşı sorumludur. Yönetim Kurulu toplantılarına katılır. Kurulun
raportörlük ve sekreterya görevlerini yapar, Başkan
adına yazışma işlerini yürütür. Taşra
teşkilatı MADDE
21 – (1) Federasyonun yurt içi bağlantısını sağlamak üzere,
Yönetim Kurulunca gerekli görülen illerde golf il temsilcisi ve/veya yeteri
kadar personelden oluşan federasyon temsilcilikleri kurulabilir. Bunlara ek
olarak il hakem kurulları, il düzenleme kurulları oluşturulabilir. Kurulacak
yurt içi teşkilatların kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma
usulleri Yönetim Kurulunun çıkaracağı talimatla düzenlenir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Seçim İşleri Genel
kurulun toplantıya çağrılması MADDE
22 – (1) Genel Kurul toplantıları, Federasyonun merkezi
olan Ankara'da, dört yılda bir yaz olimpiyat oyunlarının bitiminden itibaren
altı ay içerisinde yapılır. (2) Genel Kurul gündemi, toplantı tarihi ve yeri
toplantı tarihinden en az on beş gün önce Türkiye genelinde yayın yapan iki
gazetede ilanen duyurulur. (3) Genel Kurul çağrısı, toplantı gündemi, faaliyet
raporu, denetleme raporu ile bütçe tasarısı toplantıdan en az on beş gün önce
Federasyonun ve Genel Müdürlüğün resmi internet
sitesinden üyelere duyurulur. Genel
kurul üyelerinin listesi MADDE
23 – (1) Genel Kurula katılma hakkını kazanmış üyelerin
listesi Federasyon tarafından hazırlanır. Üye listesinde, üyelerin adı,
soyadı, temsil ettiği kurum ve kuruluş belirtilir. Üye listesi, Genel Kurul
tarihinden otuz gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüğün resmi internet sitesinde ilan edilir. (2) Listenin ilan edildiği tarihten itibaren on beş
gün içerisinde listeye itiraz edilebilir. Üye listesine itiraz Yönetim Kurulunca
değerlendirilir ve bir gün içerisinde karara bağlanır. Bu karara karşı iki
gün içerisinde Tahkim Kuruluna itiraz edilebilir. Tahkim Kurulu itirazın
kendisine ulaştığı tarihten itibaren üç gün içerisinde kesin karar verir.
Divan oluştuktan sonra Genel Kurul çalışmaları ile ilgili her türlü itiraz,
Divan tarafından çözülür. (3) Genel Kurul toplantısına ilişkin işlemler üye
listesine göre yürütülür. (4) Genel Kurula üye seçmek hakkına sahip olan
kurum, kuruluş, dernek ya da kulüpler, fesih ya da başka nedenlerle öz varlıklarını ya da niteliklerini kaybettiklerinde, üye seçme hakkını
da kaybederler. (5) Üyeliğin istifa, ölüm, ihraç gibi sebeplerle
sona ermesi halinde, yerine yenisi belirlenir. Yeni üye, eskisinin kalan
süresini tamamlar. Toplantı
ve karar yeter sayısı MADDE
24 – (1) Olağan ve olağanüstü toplantının yapılabilmesi
için üye tam sayısının yarısından bir fazlasının katılımı gerekir. İlk
toplantıda bu çoğunluk sağlanamadığı takdirde, ikinci toplantı takip eden
günde katılan üyelerle çoğunluk aranmaksızın yapılır. Ancak, bu toplantıya
katılanların sayısı, seçimle belirlenen kurulların asil üye sayısının iki
katından aşağı olamaz. (2) Başkan ile Yönetim, Denetim ve Disiplin
kurulları üyelerinin seçimi, genel kurula katılan üyelerin kullandıkları
oyların fazlasını alanın kazanması ile gerçekleşir. Eşit oy çıkması halinde
fazla oy alan iki aday ve/veya adaylar listesi için ikinci tur oylama
yapılır. Eşitlik ikinci tur oylamada da bozulmaz ise, Divan başkanlığı sonucu
kura ile belirler. (3) Yönetim Kuruluna taşınmaz mal alımı, satımı ve
kiralanması için yetki vermek ve Federasyonun borçlanmasına karar vermek için
Genel Kurula katılan üyelerin dörtte üçünün kabul oyu gerekir. Toplantıya
katılma ve çoğunluğun tespiti MADDE
25 – (1) Federasyon, Genel Kurul üyeliği sıfatını kazanan
kişiler adına Genel Kurul üyeliği belgesi düzenler ve bunları toplantı
salonuna girişte imza karşılığı üyelere teslim eder. (2) Toplantı için aranan çoğunluğun bulunup
bulunmadığı, Federasyon Başkanı veya onun görevlendireceği Başkan Vekili veya
Yönetim Kurulu üyesinin, üye listesini incelemesi ve katılanların miktarını
belirlemesi ile tespit edilir. Genel
kurul başkanlık divanının oluşturulması MADDE
26 – (1) Genel Kurul toplantısı, Federasyon Başkanının veya
görevlendireceği Başkan vekili veya Yönetim Kurulu üyesinin konuşması ile
açılır. Daha sonra Genel Kurul Başkanlık Divanı oluşturulur. (2) Genel Kurul Başkanlık Divanı; Başkan, Başkan
Yardımcısı, iki yazman üye ve seçim işlerinde görev yapacak iki üyeden
oluşur. Divanın oluşumu, seçim ile gerçekleştirilir. Divan Başkanlığı seçimi
üyelerin açık oyu ile yapılır . Başkanlık Divanı üyeleri Genel Kurul delegesi
olmak zorundadır. (3) Genel Kurul, çalışmalarını kolaylaştırmak için
belirli görevlerde yardımcı olmak üzere komisyonlar kurabilir. Başkanlık
divanının görev ve yetkileri MADDE
27 – (1) Başkanlık Divanı, Ana Statü ve Çerçeve Statü
hükümleri çerçevesinde toplantının yürütülmesini sağlamakla görevli ve
yetkilidir. (2) Toplantı tutanakları, Divan Başkanı ve Divan
Kurulu üyeleri ile birlikte toplantının sonunda imzalanır. (3) Bu tutanakların birer kopyası Genel Kurul
sonunda, Genel Müdürlük gözlemcisi ve Federasyona teslim edilir. (4) Başkanlık Divanı, görüşmelerin güven ve
düzenini bozanlara uyarma cezası verebilir. Düzeni sürekli olarak bozanlar
hakkında da toplantıdan çıkarma kararı alınması için, Genel Kurulun
oylamasına başvurabilir. (5) Genel Kurulun oyçokluğuyla aldığı karar sonucu
toplantıdan çıkarılan üye, toplantı süresince salonda bulunamaz, oylamaya
katılamaz. Gündemin
tespiti ve görüşmeler MADDE
28 – (1) Divan Başkanı, daha önce çağrı yazısında
duyurulmuş olan gündemi Genel Kurula açıklar. (2) Gündeme, Çerçeve Statü ve Ana Statüye aykırı
olmayan maddeler eklenmesine ilişkin öneriler, en az on üyenin imzalanmış
yazılı başvuruları ile yapılabilir. Bu öneriler açık oya sunulur, kabul
edilen öneriler gündeme eklenir. Bu nitelikteki gündem maddeleri, daha önce
ilan edilen maddelerin görüşülüp karara bağlanmasından sonra görüşülür. (3) Gündem maddesi hakkında söz isteyen Genel Kurul
üyeleri, yazılı başvurularını Divan Başkanlığına iletirler. Divan Başkanlığı,
talepleri gündem sırasını dikkate alarak düzenler. Üye sırasını başkasına
bırakabilir. Bu durumda sırasını bıraktığı üyenin sırası gelince konuşabilir.
(4) Divan Başkanı, konuşma taleplerinin sayısını
dikkate alarak Genel Kurul oylamasına sunar ve konuşma süreleri Genel Kurulca
belirlenir. (5) Genel Kurulda, üyelerin Federasyon işlemlerine
ilişkin sorularını Yönetim Kurulu ya da Denetleme
Kurulu sözcüleri yanıtlamakla yükümlüdür. (6) Karşı söz hakkının kullanılması sebebi ile
görüşmelerin uzaması halinde, sıradaki konuşmalar tamamlanmadan görüşme
yeterliliği oylamasına geçilebilir. En az on üyenin
yazılı başvurusu halinde Divan Başkanlığı önergeyi işleme koyar. Önerge, söz
hakkı olanların adları okunmak ve bunların söz haklarının saklı olduğu
açıklanmak suretiyle önerge lehine ya da aleyhine
konuşacak birer kişiye söz verildikten sonra Genel Kurul oyuna sunulur.
Kabulü halinde o gündem maddesi ile ilgili konuşmalar bitirilir. (7) Divan Başkanı, gündem maddeleri görüşülürken ya da oylama yapılırken, tarafsızlık ilkesine aykırı
açıklama yapamaz. Kurullara
aday olma MADDE
29 – (1) Federasyon Başkanı ile Yönetim, Denetleme ve Disiplin
kurulları üyeliği için adayların Genel Kurul üyesi olması şartı aranmaz. (2) Denetleme Kuruluna aday olanlardan en az bir
üyenin mali konularda ihtisas sahibi olması şarttır. Seçim
listesinin ve oy pusulalarının düzenlenmesi MADDE
30 – (1) Başkan adayları, Yönetim, Denetim ve Disiplin
Kurulları için uygun gördükleri asil ve yedek üyelerin isimlerini, liste
halinde Divan Başkanlığına yazılı olarak teslim ederler. Adaylık için başvuru
Başkanlık Divanının oluşmasından önce ya da sonra
olabilir. Süre bitiminde, teslim alınan listeler en az iki yerde ilan edilir.
Listelere yapılan itirazları, Başkanlık Divanı inceleyerek karara bağlar. (2) Seçimler, başkan adayları ve listelerinin bir
bütün olarak oylanması şeklinde yapılır. Başkan
adaylarına söz verilmesi MADDE
31 – (1) Divan Başkanı; Başkan adaylarına, istekleri
halinde ad çekme suretiyle tespit edeceği sırada söz hakkı verir. (2) Bu konuşma süresi otuz dakikadan uzun olamaz.
Aday sayısının dörtten fazla olması durumunda bu süre Genel Kurul tarafından
azaltılabilir. Adaylar kendi sürelerini başka adaylara devredemez. (3) Başkan adayları dört yıllık faaliyet
programları ve mali bütçelerini Genel Kurula yazılı olarak sunmak
zorundadırlar. (4) Her sandık başında; başkan adaylarının, adını
Divan Başkanına bildirdikleri Genel Kurul üyesi birer gözlemci bulunabilir. Seçimlerin
yapılması MADDE
32 – (1) Seçimlerde gizli oy, açık tasnif ilkesi uygulanır.
(2) Her üye, Divan Başkanının görevlendireceği
Divan üyesinden mühürlü zarfı imza karşılığı alır, oy verme kabinine girer.
Kabinde bulunan renkli pusulaların veya yeniden tasnif edilen listenin zarfa
konulması, zarfın seçim sandığına atılması ile oy kullanılmış olur. (3) Zarfını kaybeden veya başka şekilde elinden
çıkaran delegeye, yeni zarf verilmez ve delege oy kullanma hakkını kaybeder. (4) Üyeler bu şekilde oylarını kullandıktan sonra
Genel Kurul listesini imzalarlar. Yönetim, Denetleme ve Disiplin Kurulu üyeliğine
ait listelerde değişiklik yaparak oy kullanılabilir. Sandıkların
kapatılması, oyların tasnifi ve tutanak düzenlenmesi MADDE
33 – (1) Genel Kurula katılan tüm üyelerin oylarını
kullanmalarından sonra sandıklar kapatılır. (2) Divan Başkanının denetim ve gözetiminde, aday
ve gözlemcilerinin huzurunda sandıklar açılır. (3) Zarflar sayılır ve oy kullanan üye sayısı ile
zarf sayısının eşit olup olmadığı tespit edilir, zarf sayısı fazla ise Divan
Başkanı tarafından fazlalık sayısındaki zarf rasgele seçilir ve fazla zarflar
açılmadan imha edilir. (4) Oyların tasnifinde oy pusulaları sayılır. Bir
zarfın içinden aynı oy pusulasından birden fazla çıktığında, bunların biri
geçerli sayılır ve tek oy olarak hesaplanır. Zarftan çıkan diğer oy veya
oylar imha edilir. Bir zarfın içinden değişik iki ya
da daha fazla oy pusulası çıktığında bunlar iptal edilir ve oy geçersiz
sayılır. (5) Yönetim, Denetleme ve Disiplin kurulları
seçimlerinde geçerli oy pusulalarında yer alan tercihler dikkate alınarak
tasnif yapılır. Çıkan sıralamaya göre asil ve yedek üyeler belirlenir.
Eşitlik halinde, eşit oy almış adaylar arasında Divan Başkanı gözetiminde
kur’a çekilir. (6) Divan Başkanı seçim sonuçlarını Genel Kurul
üyelerine açıklar. Gündemdeki bütün maddelerin görüşülmesi ve karara bağlanmasından
sonra Divan Başkanı toplantıyı bir konuşma ile kapatır. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Mali Hükümler Federasyon
bütçesi MADDE
34 – (1) Federasyonun bütçesi, Yönetim Kurulunca mali yıla
göre düzenlenerek, Genel Kurulun onayından sonra uygulamaya konur. (2) Bütçede, Federasyonun gelir ve giderleri,
yapılacak faaliyetler, bunlara ayrılacak ödenek, personele ve diğer
görevlilere verilecek ücretler, kurulların masrafları ile diğer yönetim ve
hizmet giderleri, bilanço esasına ve Yönetim Kurulunca hazırlanacak bütçe
talimatına göre belirlenir. (3) Yönetim Kurulunun onayı ile harcamalara ilişkin
işlemleri yürütmeye, tahsilatları sağlamaya Federasyon Başkanı yetkilidir.
Federasyon Başkanı bu yetkisini, sınırlarını belirlemek kaydı ile Başkan
vekiline devredebilir. Harcama belgelerinin Başkan ve Genel Sekreter, Başkan
ve Başkan vekili veya Başkan vekili ve Genel Sekreter tarafından imzalanması
gerekmektedir. (4) Federasyon bütçesinin en az yüzde onbeşi eğitim, altyapı ve kulüplere yardım olarak
ayrılır. Federasyonun
gelirleri MADDE
35 – (1) Federasyonun gelirleri şunlardır: a) Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak pay, b) Genel Müdürlük bütçesinden altyapı ve eğitime
ilişkin projelerin desteklenmesi için aktarılacak kaynak, c) Federasyona üye olup olmadığına bakılmaksızın,
turistik, ticari ve sosyal amaçlı golf kulüpleri veya işletmeleri ile
Federasyona bağlı golf kulüpleri veya işletmelerinden alınacak aidatlar, ç) Handikap kartlarından ve sporcu lisanslarından
alınacak tescil ve vize ücretleri, d) Saha ölçüm çalışmalarından alınacak ücretler, e) Turnuvalardan alınacak katkı payları, f) Turnuva ve Lig maçları katılım bedelleri,
eğitim, hakem ve antrenör kursları, gelişim seminerleri katılım bedelleri ve
düzenlenecek golf okulları ve golf dersleri ücretleri, g) Transferlerden alınacak pay, ğ) Sponsorluk gelirleri, h) Reklam, yayın ve basılı evrak gelirleri, ı) Ceza ve itiraz gelirleri, i) Yardım ve bağışlar, j) Kira ve işletme gelirleri, k) Diğer gelirler. (2) Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak toplam
tutar ile gerektiğinde alt yapı ve eğitime ilişkin projelerinin desteklenmesi
amacıyla tahsis edilecek kaynak, Genel Müdürlüğün yıllık harcama programı
dikkate alınarak, Federasyon hesabına aktarılır. (3) Federasyonun tüm gelirleri her türlü vergi,
resim ve harçtan muaftır. Federasyonun
giderleri MADDE
36 – (1) Federasyon, görevlerini yerine getirebilmek için
bütçe esasları çerçevesinde gerekli bütün harcamalarını yapar. (2) Federasyon; ihtiyacı olan ve amacına uygun her
türlü menkul ve gayrimenkul malları bütçe esasları ve Genel Kurul kararları
dahilinde almaya, satmaya, kiralamaya, kiraya vermeye, işletmeye, ortaklık
kurmaya, gayri menkulleri üzerinde ipotek ve her türlü hak ve mükellefiyetler
tesis etmeye ve bağış kabulüne, gerektiğinde golf malzemelerini ithal etmeye,
nakitlerini Yönetim Kurulunun kararları doğrultusunda değerlendirmeye
yetkilidir. (3) Harcamalarla ilgili hususlar Bütçe Talimatında
belirtilir. BEŞİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Genel
Müdürlük ile ilişkiler MADDE
37 – (1) Federasyon ihtiyacı halinde, Genel Müdürlüğün
mülkiyetinde bulunan menkul veya gayrimenkullerin
bedelsiz olarak kırkdokuz yıl süre ile tahsisi için
başvurur. Tahsisin süresi, konusu, başka federasyonlar veya Genel Müdürlük
tarafından kullanılıp kullanılamayacağı, kullanımındaki gayrimenkullerin
ortak kullanımı halinde, bakım onarım masrafları ve tesislerde istihdam
edilecek personelin niteliği, özlük hakları ile Genel Müdürlük personelinden
faydalanma usul ve esasları Genel Müdürlük ile Federasyon arasında yapılacak
protokol ile tespit olunur. (2) Bu protokolde, Genel Müdürlük personelinden,
kimlerin, hangi şartlarda ve ne kadar süre ile Federasyonda çalıştırılacağı,
tesislerin hangilerinden ne şartlarla Federasyonun veya kulüplerin
yararlanabileceği gösterilir. (3) Genel Müdürlükçe tahsis edilen menkul ve gayrimenkuller tahsis amacı dışında kullanılamaz,
kullanıldığının tespiti halinde tahsis iptal edilir. (4) Ödül ve sponsorluk işlemleri, 3289 sayılı
Kanunun 5105 sayılı Kanun ile değişik ek 3 üncü maddesi ile bu maddeye
istinaden çıkarılan, yönetmelikler çerçevesinde yürütülür. Kulüpler
ve diğer golf işletmeleri MADDE
38 – (1) Federe golf kulüpleri veya sahaları ile ticari,
turistik ve sosyal amaçlı özel golf kulüpleri veya sahaları ve diğer spor
kulüplerinin golf şubeleri Federasyon tarafından tescil edilir. (2) Golf faaliyetinde bulunan tüm federe ve özel
golf kulüpleri veya işletmeleri, Federasyon Yönetim Kurulunun belirleyeceği
tescil şart ve esaslarını yerine getireceğini taahhüt edip, tescil ücretini
ödedikten sonra golf sahaları tescil edilir ve belgeleri verilir. Golf
kulüplerinin devri ve şirketleşme MADDE
39 – (1) Golf dalında faaliyet gösteren kulüpler, golf
şubelerini kanunlarla belirtilen şekil ve esaslara göre kuracakları veya
kurulmuş olan şirketlere devredebilirler. Kulüplerin şirketleşmesi halinde,
tescilli bulundukları yerden başka yere nakilleri yapılamaz. Devirlerde golfün yayılması, güçlenmesi ve yararları ön planda
tutulur. Bu Ana Statüde belirlenen esaslara ve Yönetim Kurulunca konulacak
kurallara uyulması zorunludur. Yayınların
düzenlenmesi MADDE
40 – (1) Golf yarışmalarının televizyon, radyo ve her türlü
teknik cihaz ve benzeri araçlarla yayınlanmasına, yayınların düzenlenmesine
ve programlanmasına Yönetim Kurulu yetkilidir. (2) Bu yetki kullanılırken, Türk golfünün, kulüplerin ve Federasyonun yararları ön planda
tut Düzenleme
yetkisi MADDE
41 – (1) Bu Ana Statü ile belirlenen konularda çıkarılacak
diğer alt düzenleyici işlemler, Yönetim Kurulu tarafından düzenlenir. Ancak,
ödül ve yardım talimatları Genel Kurulun onayına sunulur. Yönetim Kurulu
tarafından düzenlenen ve Genel Kurulca onaylanan talimatlar ile diğer mevzuat
Genel Müdürlüğün ve Federasyonun internet
sayfalarında yayınlanarak yürürlüğe girer. Bakanlığın
gözetim ve denetimi MADDE
42 – (1) Federasyonun her türlü faaliyet ve işlemleri
Bakanlığın gözetim ve denetimine tabidir. (2) Denetim sonucunda, görevi başında kalmasında
sakınca görülen Federasyon Başkanı veya Yönetim Kurulu üyeleri hakkında karar
alınmak üzere Bakan, Genel Kurulu olağanüstü toplantıya çağırır. İhtilafların
çözümü MADDE
43 – (1) Federasyonun denetimine ilişkin hususlar hariç
olmak üzere, Genel Müdürlük ile Federasyon arasında çıkacak her türlü
ihtilaf, Tahkim Kurulunca belirlenecek bir üyenin başkanlığında, Genel
Müdürlük ve Federasyonca görevlendirilecek üçer kişiden oluşturulacak
komisyon tarafından görüşülerek kesin karara bağlanır. Yürürlük MADDE
44 – (1) Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 45 – (1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Golf Federasyonu
Başkanı yürütür. |