31 Aralık 2008 ÇARŞAMBA

Resmî Gazete

Sayı : 27097 (4. Mükerrer)

MİLLETLERARASI ANDLAŞMA

KREDİ NUMARASI 7606-TU

TÜRKİYE CUMHURİYETİ

ile

ULUSLAR ARASI İMAR VE KALKINMA

BANKASI

arasındaki

16 Aralık 2008 tarihli

Garanti Anlaşması

(Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ)’in Finansmana Erişim Projesi)

 

GARANTİ ANLAŞMASI

TÜRKİYE CUMHURİYETİ (“Garantör”) ve ULUSLARARASI İMAR VE KALKINMA BANKASI (“Banka”) arasında (“Garanti Anlaşması”), Banka ile Türkiye Halk Bankası A.Ş. (“Halkbank”) arasındaki aynı tarihli Kredi Anlaşması (Kredi Anlaşması)’na ilişkin olarak 16 Aralık 2008 tarihinde Orijinal Proje’ye (Kredi Anlaşması’nın Ek’inde tanımlandığı üzere) ek finansman sağlamak amacıyla imzalanan ANLAŞMADIR. Garantör ve Banka böylelikle aşağıdaki hususlarda anlaşmaya varmışlardır:

MADDE I - GENEL ŞARTLAR; TANIMLAR

Bölüm 1.01. Genel Şartlar (Kredi Anlaşması’nın Ek’inde tanımlandığı gibi) bu Anlaşmanın dâhili bir parçasını meydana getirmektedir.

Bölüm 1.02. Metin başka türlü gerektirmedikçe bu Anlaşmada kullanılan büyük harfli terimler, Genel Şartlar’da veya Kredi Anlaşması’nda kendilerine atfedilen anlamları taşımaktadır.

MADDE II - GARANTİ

Bölüm 2.01. Garantör, Garanti Anlaşması kapsamındaki diğer yükümlülüklerinden hiçbiri sınırlanmaksızın ve kısıtlanmaksızın Kredi Anlaşması’na göre Borçlu tarafından yapılacak bütün Kredi Ödemelerinin tam ve zamanında yapılmasını, sadece kefil sıfatıyla değil birinci derecede yükümlü olarak, kayıtsız şartsız garanti eder.

MADDE III - TEMSİLCİ; ADRESLER

Bölüm 3.01. Hazine Müsteşarı, Garantörün temsilcisidir.

Bölüm 3.02. Garantörün adresi:

 

Başbakanlık

Hazine Müsteşarlığı

İnönü Bulvarı

Emek-Ankara

Türkiye

                                                                                                                              Faks:

                                                                                                                              (90) (312) 212 8550

                                                                                                                              (90) (312) 212 8737

 

Bölüm 3.03. Banka’nın Adresi:

Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası

1818 H Street, N.W.

Washington, D.C. 20433

Amerika Birleşik Devletleri

Telgraf:                                            Teleks:                                       Faks:

INTBAFRAD                                 248423 (MCI) veya                  (202) 477-6391

Washington, D.C.                            64145 (MCI)

 

Yukarıda yazılı gün ve yıl itibariyle, Ankara, Türkiye’de ANLAŞMAYA VARILMIŞTIR.

                                                                     TÜRKİYE CUMHURİYETİ

 

                                                                     Adına:

                                                                                                                           Yetkili Temsilci

 

                                                                     ULUSLARARASI İMAR

                                                                     VE KALKINMA BANKASI

 

                                                                     Adına:

                                                                                                                           Yetkili Temsilci

 

 

 

KREDİ NUMARASI 7606 TU

TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş.

ve

ULUSLARARASI İMAR VE KALKINMA BANKASI

arasındaki

16 Aralık 2008 tarihli

Kredi Anlaşması

(Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Finansmana Erişimi Projesi Ek Kredisi)

 

KREDİ ANLAŞMASI

TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş. (“Borçlu” veya “Halkbank”) ile ULUSLARARASI İMAR VE KALKINMA BANKASI (“Banka”) arasında, Orijinal Proje’nin B Kısmı’na (işbu Anlaşma’nın Ek’inde tanımlandığı gibi) ilişkin faaliyetlere yönelik olarak ek finansman sağlanması amacıyla 16 Aralık 2008 tarihinde imzalanan Anlaşma’dır. Borçlu ve Banka işbu Sözleşme ile aşağıdaki hususlarda anlaşmaya varmışlardır.

MADDE I- GENEL ŞARTLAR; TANIMLAR

1.01. Genel Şartlar (işbu Anlaşma’nın Ek’inde tanımlandığı gibi), bu Anlaşma’nın ayrılmaz bir parçasını oluşturur.

1.02. Metin başka türlü gerektirmedikçe, işbu Kredi Anlaşması’nda kullanılan büyük harfle yazılmış terimler, Genel Şartlar’da, Orijinal Kredi Anlaşması’nda veya işbu Anlaşma’nın Eki’nde kendilerine atfedilen anlamları ifade eder.

MADDE II – KREDİ

2.01. Banka, işbu Anlaşma’da belirtilen veya atıfta bulunulan koşul ve şartlarda Borçlu’ya; (a) altmış milyon Dolar (60.000.000 Dolar); ve (b) yüz dokuz milyon yüz bin Avro (109.100.000 Avro) kredi (“Kredi”) vermeyi kabul eder; bu tutarlar, işbu Anlaşma’nın Çizelge 1’inde tanımlanan Proje (“Proje”)’nin finansmanında yardımcı olmak üzere, işbu Anlaşma’nın 2.07 Bölümü hükümleri uyarınca, Para Birimi Dönüştürme işlemi yoluyla muhtelif zamanlarda dönüştürülebilir

2.02. Borçlu, işbu Anlaşma’nın Çizelge 2, Bölüm IV’üne uygun olarak kredi tutarlarından çekişler yapabilir.

2.03. Borçlu tarafından ödenmesi gereken Ön Komisyon Ücreti, Kredi tutarının yüzde birinin çeyreğine eşit olacaktır (%0,25). Borçlu, Ön Komisyon Ücreti’ni Yürürlük Tarihi’nden sonra en geç altmış (60) içinde ödeyecektir.

2.04. Borçlu tarafından her bir Faiz Dönemi için ödenmesi gereken faiz, Kredi’nin Para Birimi’ne uygulanan LIBOR oranı artı Sabit Marj’a eşit bir oranda olacaktır; ancak, Kredi ana-parasının tamamının veya bir bölümünün dönüştürülmesi durumunda, Borçlu’nun söz konusu dönüşen miktar üzerinden Dönüştürme Dönemi’nde ödemesi gereken faiz, Genel Şartlar’ın Madde IV’ünün ilgili hükümleri kapsamında belirlenecektir. Yukarıda belirtilenlere rağmen, Çekilmiş Kredi Bakiyesi’nin herhangi bir tutarının, vade tarihinde ödenmemiş olması ve bu ödememe durumunun otuz (30)gün süreyle devam etmesi durumunda, Borçlu tarafından ödenecek faiz, Genel Şartlar Bölüm 3.02 (d)’de açıklandığı şekilde hesaplanacaktır.

2.05. Ödeme Tarihleri, her yılın 15 Mart ve 15 Eylül tarihleridir.

2.06. Kredi’nin anapara tutarı, işbu Anlaşma’nın Çizelge 3’ünde belirtilen itfa planına göre geri ödenecektir.

2.07. (a) Borçlu, herhangi bir zamanda, ihtiyatlı borç yönetimini kolaylaştırmak amacıyla, Kredi şartlarında aşağıdaki Dönüşümleri talep edebilir: (i) çekilmiş veya çekilmemiş olsun, Kredi ana parasının tamamının veya bir kısmının, Para Birimi’nin herhangi bir Onaylanmış Para Birimi’ne dönüştürülmesini, (ii) Kredi ana parasının tamamına veya bir kısmına uygulanacak faiz oranı tabanının Değişken Orandan Sabit Orana veya Sabit Orandan Değişken Orana dönüştürülmesini, ve (iii) Kredi’nin çekilmiş ve geri ödenmemiş ana para tutarının tamamına veya bir kısmına uygulanacak olan Değişken Oran üzerine Faiz Oranı Tavanı veya Faiz Oranı Bandı konulmasını.

(b Bu Bölümün (a) paragrafı kapsamında talep edilen ve Banka tarafından kabul edilen herhangi bir dönüştürme, Genel Şartlar’da tanımlandığı haliyle bir “Dönüştürme” olarak sayılacak ve Genel Şartlar’ın Madde IV’ü, Dönüştürme Kılavuzu ve Para Birimi Dönüştürme Mektubu’nda yer alan hükümler çerçevesinde gerçekleştirilecektir.

2.08. Genel Şartlar’ın Bölüm 5.10 hükümlerine sınırlama getirmeksizin, Borçlu Banka’nın muhtelif zamanlarda makul olarak talep edeceği, işbu Madde II’nin hükümlerine ilişkin bilgileri derhal Banka’ya temin edecektir.

MADDE III- PROJE

3.01. Borçlu, Proje’nin amaçlarına uymayı taahhüt ettiğini beyan eder. Bu amaçla, Borçlu, Proje’yi Genel Şartlar’ın Madde V hükümleri uyarınca gerçekleştirecektir.

3.02. İşbu Anlaşma’nın Bölüm 3.01 hükümlerine sınırlama getirmeksizin ve aksi Borçlu, Garantör ve Banka tarafından kararlaştırılmadıkça, Borçlu, Proje’nin işbu Anlaşma’nın Çizelge 2 hükümlerine uygun olarak yürütülmesini sağlayacaktır.

MADDE IV-FESİH

4.01. Yürürlüğe Giriş Nihai Tarihi, bu Anlaşma’nın tarihinden yüz yirmi (120) gün sonrasıdır.

MADDE V- TEMSİLCİ; ADRESLER

5.01. Borçlu’nun temsilcisi, Borçlu’nun Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanıdır.

5.02. Borçlu’nun adresi:

Türkiye Halk Bankası A.Ş.

Söğütözü Mah.

2.Cadde No. 63

06520 Söğütözü

Ankara

Türkiye

                                                                                                               Faks:

                                                                                                               (90-312)289 1568

5.03. Banka’nın adresi:

Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası

1818 H Street, N.W.

Washington, D.C. 20433

Amerika Birleşik Devletleri

Telgraf Adresi:                                       Teleks:                                                    Faks:

INTBAFRAD                                        248423(MCI) veya                                 1-202-477-6391

Washington, D.C.                                   64145(MCI)

Yukarıda belirtilen tarihte Ankara, Türkiye’de ANLAŞMAYA VARILMIŞTIR

 

TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş.

                                                                   İmza:_______________

                                                                   Yetkili Temsilci

                                                                  

                                                                   İmza:_______________

                                                                   Yetkili Temsilci

ULUSLARARASI İMAR VE KALKINMA BANKASI

                                                                   İmza.__________________

                                                                   Yetkili Temsilci

 

ÇİZELGE 1

Proje’nin Tanımı

Proje’nin amacı, Türk menşeli küçük ve orta ölçekli işletmelerin orta vadeli finansmana erişimlerini artırmaktır.

Proje, Orijinal Proje’nin Bölüm B’sinden oluşmaktadır.

ÇİZELGE 2

Proje’nin Yürütülmesi

Bölüm I.  Kurumsal ve Diğer Düzenlemeler

A Uygulama

1. Banka aksini kabul etmedikçe, Borçlu, Proje tamamlanana kadar, PUB’ni devam ettirecek ve PUB’nin her daim Proje uygulamaları için gerekli bütçe kaynakları ve uygun personelle ve Banka’yı tatmin edecek şekilde işlemesini sağlayacaktır.

2. Borçlu, Banka’yı tatmin edecek şekil ve içerikte olmak üzere, Uygulama Kılavuzu’nu yürürlükte tutacak ve Uygulama Kılavuzu çerçevesinde tüm yükümlülüklerini usulüne uygun olarak yerine getirecek ve Banka’nın ön onayını almaksızın Uygulama Kılavuzu’nu temlik etmeyecek, tadil etmeyecek, iptal etmeyecek veya Uygulama Kılavuz’undan feragat etmeyecektir.

3. Borçlu, Proje’nin uygulandığı süre boyunca, Garantör’ün yürürlükteki uygulanabilir ihtiyatlı yönetmeliklerine uygun hareket edecektir.

4. Borçlu, Proje’nin B Bölümü’nün, tüm IBRD kredileri ve IDA kredileri ve hibelerine uygulanan ve Banka’nın 15 Ekim 2006 tarihinde yayımladığı Yolsuzlukla Mücadele Klavuzu’nun hükümlerine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayacaktır.

5. Proje’yi gerçekleştirmek amacıyla, Borçlu:

(a) Bu Bölüm I’in B paragrafında belirtilen koşul ve şartlara sınırlama getirmeksizin, Uygulama Kılavuzu’nda yer alan koşul ve şartlar altında KOBİ’lere Alt-kredi sağlayacaktır,

(b) Banka aksini kabul etmedikçe, herhangi bir KOBİ’ye sağlanacak Alt-kredi tutarının, 2.500.000 Avro eşdeğerini geçmemesini sağlayacaktır,

(c) Alt kredilerin en az 40.000.000 Avro tutarının, yatırım projeleri için yatırımın yapıldığı yere, işletme kredileri içinse işletme ihtiyaçlarında kullanılacak malların kullanıldığı yere bakılarak aşağıda belirtilen coğrafi bölgelere göre dağıtılmasını sağlayacaktır: (i) Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak; (ii) Doğu Anadolu Bölgesi’nde Ağrı, Ardahan, Bingöl, Bitlis, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Hakkari, Iğdır, Kars, Malatya, Muş, Tunceli ve Van; (iii) İç Anadolu Bölgesi’nde Sivas, Kayseri ve Yozgat; (iv) Karadeniz Bölgesi’nde Çorum, Amasya, Samsun, Ordu, Giresun, Rize, Trabzon, Bayburt, Artvin, Gümüşhane ve Tokat; ve (v) Akdeniz Bölgesi’nde Kahramanmaraş, Hatay ve Osmaniye,

(d) Her bir Alt-krediye ilişkin haklarını, kendi menfaatlerini, Garantör ve Banka’nın da menfaatlerini koruyacak şekilde kullanacak, Alt-kredilere ilişkin sözleşmeleri çerçevesindeki yükümlülüklerine uyacak ve Proje’nin amaçlarına ulaşacaktır;

(e) KOBİ’lerin daha da gelişmesini sağlamak üzere, Alt-krediler çerçevesinde KOBİ’ler tarafından yapılan tüm ödemeleri ek kalkınma projelerini finanse etmek amacıyla kullanmak için elinden gelen gayreti sarf edecektir;

(f) Uygulama Kılavuzu’na uygun olarak Alt-projeleri değerlendirecek, denetleyecek ve Alt-projelerin KOBİ’ler tarafından gerçekleştirilmesine ilişkin rapor verecektir;

(g) Her bir Alt-projenin, Uygulama Kılavuzu’nda belirtilen çevresel inceleme usullerine uymasını sağlayacaktır. Bu amaçla, bir Alt-kredi için başvuran her bir KOBİ’den Alt-proje’ye ilişkin olarak yapılan başvurunun bu usullere göre düzenlendiğini gösteren Banka’yı tatmin edecek düzeydeki kanıtı sağlamasını talep edecektir;

(h) Bir çevresel iyileştirme planını gerekli kılacak Alt-projelere yönelik olarak, KOBİ’nin söz konusu çevresel iyileştirme planını zamanında gerçekleştirmesini, bu çevresel iyileştirme planının: (aa) Banka’yı tatmin edecek düzeydeki çevresel standartlara, ve (bb) sağlık, güvenlik ve çevresel korumaya ilişkin olarak Garantör’ün yürürlükteki kanun ve yönetmeliklerine uygun olmasını ve işbu Çizelge 2 Bölüm II.A’da atıfta bulunulan ilerleme raporlarında belirtilen çevresel yönetim planlarının gerçekleştirilmesine ilişkin yeterli bilgiyi içermesini sağlayacaktır; ve

(i) (aa) Kredi ile finanse edilecek mallar ve yapım işlerinin işbu Çizelge 2 Bölüm III hükümleri uyarınca tedarik edilmesini; ve (bb) bu mallar ve yapım işlerinin, münhasıran Alt-projenin gerçekleştirilmesinde kullanılmasını sağlayacaktır.

B Alt-kredilerin Hüküm ve Koşulları

1. Her bir Alt-kredi, Borçlu’nun yatırım ve kredi verme politika ve uygulamaları uyarınca belirlenen vade, para birimi, faiz oranı ve diğer ücretleri kapsayan koşul ve şartlar altında verilecektir; ancak, muhtelif zamanlarda çekilmiş ve geri ödenmemiş ana para tutarı üzerinden tahakkuk ettirilecek faiz oranı, en az işbu Anlaşma’nın 2.04 no’lu Bölümü uyarınca ödenecek oran artı Borçlu’nun idari ve diğer masrafları ve Banka tarafından kabul edilecek bir kredi riski marjına eşit olacaktır.

2. Bir Alt-projeye yönelik olarak herhangi bir harcamanın, Borçlu’nun bu Alt-Kredi’ye ilişkin olarak bir KOBİ’den başvurusunu aldığı tarihten önceki yüz seksen (180) günden daha önce, ancak her halükârda 1 Ocak 2008 tarihinde veya öncesinde yapılmış olması halinde, söz konusu harcama Kredi’den finanse edilmeyecektir.

3. Her bir Alt-kredi, Borçlu tarafından kabul edilen, Banka’yı tatmin edecek değerlendirme ilkelerine dayalı olarak onaylanacaktır. Borçlu, Banka’yı, değerlendirme ilkelerinde yapılan değişiklikler konusunda bilgilendirecektir.

4. (a) Alt-krediler, aşağıdaki hususları ilgili Alt-kredi süresi boyunca, Borçlu’yu tatmin edecek şekilde tesis edecek ve sürdürecek KOBİ’lere sağlanacaktır:

(i) özel mülkiyete sahip olmalıdır;

(ii)Banka ve Borçlu tarafından aksi kararlaştırılmadıkça, (Alt-kredinin kullanılmasından sonra) borcun öz kaynağa oranı 80:20’den fazla olmayacaktır;

(iii) Banka ve Borçlu tarafından aksi kararlaştırılmadıkça, KOBİ’nin gelir ve harcamalarının makul tahmini, üstlenilecek borç süresinde her bir mali yıla ilişkin tahmini nakit akışının, üstlenilecek borç dahil tüm borç üzerinden söz konusu yılda tahmini borç servisi gerekliliğinin en az 1:1 katı olduğunu göstermedikçe herhangi bir borç üstlenmeyecektir; ve

(iv) KOBİ’nin mali yapısı, teşkilatı, yönetimi, personeli, mali ve Alt- projenin gerçekleştirilmesi dahil faaliyetlerini etkin bir şekilde gerçekleştirmesi için gereken diğer kaynakları, tatminkâr düzeyde olacaktır.

(b Bu paragrafın amacına uygun olarak;

(i) bir KOBİ’nin hisselerinin veya diğer sermaye paylarının yüzde ellisinden (%50) fazlası, Garantör, onun herhangi bir kurumu veya bölümü veya herhangi bir yerel idare (resmi makam) veya Garantör’ün veya bu kurumlar veya alt bölümlerin kontrolü altındaki tüzel kişiler dışındaki kişiler veya şirketlere ait olduğunda, söz konusu KOBİ, “özel mülkiyet”e sahip sayılacaktır;

(ii) “borç” ibaresi, KOBİ’nin herhangi bir borçluluğunu ifade eder;

(iii) borç: (A) bir borcun sağlanmasına veya ödeme şartlarının değiştirilmesine yönelik bir kredi sözleşmesi veya anlaşması veya diğer bir belge çerçevesinde bu sözleşme, anlaşma veya belgenin tarihinde; ve (B) bir garanti sözleşmesi çerçevesinde, bu garantinin sağlanmasına ilişkin sözleşme tarihinde üstlenilmiş sayılacaktır;

(iv) “öz varlık” ifadesi, belirli pasifleri (borçları) kapatmaya tahsis edilmemiş, KOBİ’lere ait erimemiş ödenmiş sermaye, dağıtılmamış kâr ve rezervlerinin toplamını ifade eder;

(v) “borç servisi gerekliliği” ibaresi, borca ilişkin geri ödemeler tutarı ile faiz ve diğer ücretler toplamını ifade eder;

(vi) “Makul tahmin” ibaresi, hem Banka hem de Borçlu ve KOBİ’nin makul kabul ettiği ve Banka’nın, Borçlu ve KOBİ’ye kabul edilebilirliğini bildirdiği söz konusu borcun üstlenilmesinden önceki on iki aydan (12) daha önce olmamak kaydıyla, KOBİ tarafından hazırlanan tahmini ifade eder; ancak şu şartla ki, bu bildirimden itibaren gelecekte KOBİ’nin mali durumu veya gelecek faaliyetlerinin sonuçları üzerinde önemli bir olumsuz etkisi olan veya olması makul olarak beklenen hiçbir olay gerçekleşmemiş olmalıdır; ve

(vii) bu Bölüm’ün amaçlarına uygun olarak, başka bir para birimi cinsinden ödenecek borcun Garantör’ün para birimi cinsinden değerlenmesi gerektiğinde, bu değerleme, değerlemenin yapıldığı zamanda, borcun geri ödenmesi amacıyla elde edilecek diğer para birimi için yasal olarak geçerli döviz kuru baz alınarak veya böyle bir kur mevcut değilse, Banka tarafından kabul edilen bir döviz kuru bazında yapılacaktır.

5.                Alt-krediler, her biri Uygulama Kılavuzu’nda yer alan ve Banka tarafından kabul edilen usuller uyarınca gerçekleştirilen değerlendirmeye dayalı olarak, belirlenen Alt-projelerden;

(a) teknik olarak mümkün ve ekonomik, finansal ve ticari açıdan uygun olanlar;

(b) Garantör’ün çevresel korumaya ilişkin kanun ve yönetmelikleri ve Uygulama Kılavuzu’nda yer alan çevresel değerlendirme usullerine uygun olanlar,

için verilecektir.

6. Alt-krediler, Borçlu’nun, KOBİ ile yapmış olduğu yazılı anlaşma ile veya diğer uygun yasal yollarla Banka, Borçlu ve Garantör’ün menfaatlerini ve kendi menfaatlerini korumak için elde ettiği yeterli hakları içeren koşullarda sağlanacaktır, bu haklar aşağıdakileri içerir:

(a) KOBİ’den Alt-proje kapsamında, finanse edilen tesislerini güvenilir teknik, mali ve yönetsel standartlara ve Yolsuzlukla Mücadele Klavuzu’nun Borçlu dışındaki kredi kullanıcılarına uygulanan hükümlerine uygun olarak titizlikle ve etkin bir şekilde,,gerçekleştirmesini ve işletmesini ve yeterli kayıtları tutmasını istemek;

(b) yukarıdaki paragraf (a)’nın hükümlerinin genelliğini sınırlamaksızın, KOBİ’den, Alt-projeyi uygulanabilir sosyal etki, ekolojik, çevresel ve kirlilik kontrolü standartlarını dikkate alarak ve Uygulama Kılavuzu’nun hükümlerine uygun olarak gerçekleştirmesini ve işletmesini istemek;

(c) bir çevre iyileştirme planı gereksinimi olan Alt-projelere yönelik olarak, KOBİ’den bu çevre iyileştirme planını zamanında gerçekleştirmesini istemek;

(d)              (i) Alt-kredilerle finanse edilecek mallar ve yapım işlerinin bu Çizelge 2’nin Bölüm III hükümleri uyarınca tedarik edilmesini; ve (ii) bu mallar ve yapım işlerinin münhasıran Alt-projenin gerçekleştirilmesinde kullanılmasını istemek;

(e) tek başına veya Banka isterse, Banka temsilcileri ile birlikte Alt-proje dahilindeki, bu malları, yapım işlerini, iş yerlerini ve inşaatları, bunların işletimini ve bunlarla ilgili kayıt ve evrakları teftiş etmek;

(f) KOBİ’den, (i) etkin iş teamülleri ile uyumlu olacak bir risk ve tutar üzerinden güvenilir sigortacılardan sigorta temin etmesini ve sürdürmesini; (ii) yukarıda belirtilenlere sınırlama getirmeksizin bu sigortanın, Alt-kredi ile finanse edilen malların devralınması, taşınması ve kullanım veya montaj yerine teslim edilmesine ilişkin zararları, bu malları yenilemek veya onarmak için KOBİ tarafından serbestçe kullanılabilen bir para biriminde ödenecek tazminatı kapsamasını istemek;

(g) Banka’nın veya Borçlu’nun yukarıda belirtilen şartların yanı sıra KOBİ’nin idaresi, faaliyetleri, mali durumuna ve Alt-proje’den elde edilecek faydaya ilişkin makul olarak talep edeceği tüm bu bilgileri edinmek; ve

(h) söz konusu KOBİ’nin işbu Anlaşma çerçevesindeki yükümlülüklerini ifa edememesi durumunda KOBİ’nin Alt-krediyi kullanma hakkını askıya almak veya feshetmek.

Bölüm II.  Proje İzleme, Raporlama, Değerlendirme

A. Proje Raporları

Borçlu, Genel Şartlar’ın Bölüm 5.08 hükümleri uyarınca ve Banka ile kararlaştırılan göstergelere dayalı olarak Proje’nin ilerleyişini takip edecek, değerlendirecek ve Proje Raporları hazırlayacaktır. Her bir Proje Raporu, bir takvim yılı dönemini kapsayacak ve bu raporda belirtilen sürenin bitiminden sonraki bir aydan geç olmamak kaydıyla Banka’ya sunulacaktır.

B. Finansal Yönetim, Mali Raporlar ve Denetimler

1. Borçlu, Genel Şartlar’ın Bölüm 5.08 hükümleri uyarınca finansal yönetim sistemini devam ettirecek veya devam ettirilmesini sağlayacaktır.

2. Borçlu, her bir yarı yılın sonundan itibaren, bir aydan daha geç olmamak kaydıyla, Proje Raporu’nun bir parçası olarak Banka’yı tatmin edecek şekil ve içerikte olmak üzere yarı yılı kapsayan Proje’ye yönelik denetlenmemiş ara mali raporları hazırlayacak ve Banka’ya sunacaktır.

3. Borçlu, Genel Şartlar’ın Bölüm 5.08 (c) hükümleri uyarınca Mali Tablolarını denetlettirecektir. Mali Tabloların her bir denetimi, Borçlu’nun bir mali yıllık süresini kapsayacaktır. Her bir döneme ilişkin denetlenmiş Mali Tablolar, bu sürenin bitiminden sonra altı aydan geç olmamak kaydıyla Banka’ya sunulacaktır.

Bölüm III. Satın Alma

A. Genel

1. Mallar ve Yapım İşleri. Proje için gerekli olan ve Kredi’den karşılanacak tüm mallar ve yapım işleri Satın Alma Kılavuzu Bölüm I’de belirtilen veya atıfta bulunulan şartlar uyarınca ve bu Çizelge’nin hükümleri çerçevesinde tedarik edilecektir.

2. Tanımlar. Bu Bölüm’de, belirli satın alma yöntemlerini veya belirli anlaşmaların Banka tarafından gözden geçirilmesi yöntemlerini tanımlamak için kullanılan ve büyük harflerle yazılı terimler, Satın Alma Kılavuzu’nda tanımlanan eşdeğer yöntemleri ifade eder.

B. Mallar ve Yapım İşlerinin Belirli Satın Alma Yöntemleri

1. Uluslararası Rekabetçi İhale. Aksi aşağıdaki paragraf 2’de belirtilmedikçe, mallar ve yapım işleri Uluslararası Rekabetçi İhale bazında kazanılan ihaleler çerçevesinde tedarik edilecektir.

2. Mallar ve Yapım İşlerinin Diğer Satın Alma Yöntemleri. Aşağıdaki maddeler, mallar ve yapım işleri için kullanılabilen Uluslararası Rekabetçi İhale dışındaki tedarik yöntemini belirlemektedir:

Oluşturulmuş Özel veya Ticari Uygulamalar. İhale başına 2.500.000 Avro tutarına eşit veya daha düşük tutarda olması tahmin edilen mallar ve yapım işlerine yönelik sözleşmeler, Banka tarafından uygun bulunan ve geçerli özel veya ticari uygulamalara uygun olarak sonuçlandırılabilir.

C. Satın Alma Kararlarının Banka tarafından İncelenmesi.

Banka aksini belirleyip Borçlu’ya bildirmedikçe, aşağıda belirtilen sözleşmeler, Banka’nın ön incelemesine tabi olacaktır: (a) Uluslararası Rekabetçi İhale’ye dayalı olarak tedarik edilen tüm sözleşmeler; ve (b) Oluşturulmuş Özel veya Ticari Uygulamalar bazında tedarik edilen ilk iki sözleşme.

Bölüm IV. Kredi’den Çekişler

A. Genel

1. Borçlu, aşağıdaki paragraf 2’de yer alan tabloda belirtilen Uygun Harcamalar’ı finanse etmek için, bu Bölüm’ün hükümlerine ve Kullanım Mektubu’nda yer alan ilave talimatlara uygun olarak Kredi tutarlarını çekebilir.

2. Aşağıdaki tablo, Kredi’den finanse edilecek olan Uygun Harcamalar’ın kategorilerini (“Kategori”), her bir Kategori’ye tahsis edilen Kredi tutarlarını ve her bir Kategori’deki Uygun Harcamalar için finanse edilecek harcama yüzdesini belirlemektedir.

 

Kategori

Tahsis Edilen

Ek Kredi Tutarı

(Dolar cinsinden)

 

Tahsis Edilen Ek Kredi Tutarı

(Avro cinsinden)

Finanse Edilecek

Harcama Yüzdesi

 

Alt-krediler

 

60.000.000

 

 

109.100.000

 

Kullanılan tutarların %100’ü

 

 

TOPLAM TUTAR

 

60.000.000

 

109.100.000

 

 

B. Kredi Çekiş Şartları; Çekiş Dönemi

1.                Bu Bölüm’de, Kısım A’da yer alan hükümlerin yanı sıra;

(a) Banka Ön Komisyon Ücreti’ni tam olarak alana kadar;

(b) Banka işbu Anlaşma tarihinden önce yapılan ödemeleri alana kadar;

(c) Alt-kredi, Uygulama Kılavuzu’nda belirtilen kriterler ve usuller çerçevesinde ve işbu Anlaşma’nın Çizelge 2 Bölüm I, paragraf B’sinde belirtilen şartlar ve koşullara dayalı olarak verilmedikçe, Kategori kapsamında;

Kredi Hesabı’ndan herhangi bir çekiş yapılmayacaktır;

2. Kapanış Tarihi 30 Nisan 2012’dir.

ÇİZELGE 3

İtfa Planı

1.                Aşağıdaki tablo, Ek Kredi’nin Ana Para Ödeme Tarihleri’ni ve her bir Ana Para Ödeme Tarihi’nde ödenecek Ek Kredi’nin toplam anapara tutarının yüzdesini (“Taksit Payı”) göstermektedir. İlk Ana Para Ödeme Tarihi itibariyle Ek Kredi’nin tamamen çekilmiş olması durumunda, Borçlu tarafından her bir Ana Para Ödeme Tarihi’nde ödenecek Ek Kredi’nin ana para tutarı Banka tarafından: (a) ilk Ana Para Ödeme Tarihi itibariyle Çekilmiş Kredi Bakiyesi’nin (b) her bir Ana Para Ödeme Tarihi’ne yönelik Taksit Payı ile çarpılmasıyla belirlenecektir, geri ödenecek söz konusu tutar gerektiğinde, bu Çizelge’nin 4. paragrafında belirtilen bir Para Birimi Dönüştürmesi uygulanan tutarlar düşülmek suretiyle ayarlanacaktır.

 

Ana Para Ödeme Tarihi

 

Taksit Payı

(Yüzde olarak ifade edilmiştir )

 

15 Mart 2014 tarihinden başlayarak, 15 Eylül 2038 tarihine kadar

Her 15 Mart ve 15 Eylül’de

 

 

% 2

 

2. İlk Ana Para Ödeme Tarihi itibariyle, Ek Kredi’nin tamamı çekilmemiş olursa, her bir Ana Para Ödeme Tarihi’nde Borçlu tarafından geri ödenecek Ek Kredi ana para tutarı aşağıda belirtildiği gibi belirlenecektir:

(a) İlk Ana Para Ödeme Tarihi itibariyle Ek Kredi’den herhangi bir çekiş yapılmış olması halinde, Borçlu, bu Çizelge’nin 1. paragrafı çerçevesinde söz konusu tarih itibariyle Çekilmiş Kredi Bakiyesi’ni geri ödeyecektir.

(b) İlk Ana Para Ödeme Tarihi’nden sonra çekilen herhangi bir tutar, söz konusu çekişin yapıldığı tarihten sonra gelen bir bir Ana Para Ödeme Tarihi’nde ve söz konusu her bir çekiş tutarının, payı bu bu Çizelge’nin 1. paragrafındaki tabloda söz konusu Anapara Ödeme Tarihi için belirtilen orijinal Taksit Payı (“Orijinal Taksit Payı”) olan ve paydası da bu tarihe veya sonrasına denk gelen Ana Para Ödeme Tarihleri’ne yönelik olarak kalan tüm Orijinal Taksit Payları’nın toplamı olan bir kesirle çarpılarak Banka tarafından belirlenecek tutarlarda geri ödenecek olup, geri ödenecek söz konusu tutarlar gerektiğinde, bu Çizelge’nin 4. paragrafında belirtilen ve bir Para Birimi Dönüştürmesi uygulanan tutarlar düşülmek suretiyle ayarlanacaktır.

3. (a) Herhangi bir Ana Para Ödeme Tarihi’nden önceki iki takvim ayı içinde Ek Kredi’den çekilen tutarlar, sadece Ana Para Ödeme Tarihi’nde ödenecek anapara tutarlarının hesaplanması amacıyla, söz konusu çekiş tarihini takiben ikinci Ana Para Ödeme Tarihi’nde çekilmiş ve geri ödenmemiş sayılacak ve söz konusu çekiş tarihini takip eden ikinci Ana Para Ödeme Tarihi’nden başlayarak her bir Ana Para Ödeme Tarihi’nde geri ödenecektir.

(b) Bu paragrafın (a) bendi hükümlerine rağmen herhangi bir tarihte, Banka, faturaların ilgili Ana Para Ödeme Tarihi’nde veya sonrasında düzenlendiği bir vade tarihi faturalama sistemi uygularsa, söz konusu bendin hükümleri, bu faturalama sisteminin uygulamaya konulduğu tarihten sonrasında yapılan çekişler için uygulanmayacaktır.

4 Bu Çizelge’nin 1 ve 2. paragraflarındaki hükümlerine rağmen, bir Para Birimi Dönüştürmesi ile Çekilmiş Kredi Bakiyesi’nin tamamı veya bir bölümünün Onaylanmış Para Birimi’ne dönüştürülmesi üzerine, bu şekilde Onaylanmış Para Birimi’ne dönüştürülen ve Dönüştürme Dönemi’nde oluşan herhangi bir Ana Para Ödeme Tarihi’nde geri ödenecek olan tutar, söz konusu Dönüştürme’den hemen önceki para birimi cinsinden gösterilen bu tutarın ya; (i) Dönüştürme ile ilgili bir Para Birimi Riskten Korunma İşlemi kapsamında Onaylanmış Para Birimi cinsinden Banka tarafından ödenecek ana para tutarlarını yansıtan döviz kuru ile; ya da (ii) eğer Banka Dönüştürme Kılavuzu’na göre belirlerse, Piyasa Ekranı Oranı’nın döviz kuru bileşeni ile çarpılmasıyla Banka tarafından belirlenecektir.

5 Çekilen Kredi Bakiyesi, birden fazla Kredi Para Birimi’nde ifade edilirse, bu Çizelge’nin hükümleri, bu her bir tutara yönelik olarak ayrı bir itfa planı hazırlanarak her bir Kredi Para Birimi’nde ifade edilen tutara ayrı olarak uygulanacaktır.

EK

Bölüm I. Tanımlar

1. “Yolsuzlukla Mücadele Kılavuzu”, 15 Ekim 2006 tarihli “IBRD Kredileriyle ve IDA Kredileri ve Hibeleriyle Finanse Edilen Projelerde Hilenin ve Yolsuzluğun Önlenmesi ve Mücadele Edilmesi Hakkında Kılavuz”u ifade eder.

2. “Kategori”, işbu Anlaşma’da Çizelge 2, Bölüm IV’deki tabloda belirtilen kategoriyi ifade etmektedir.

3. “Kullanım Mektubu”, muhtelif zamanlarda gözden geçirilen, işbu Anlaşma’da Çizelge 2, Bölüm IV A.1’de belirtilen ek koşullar dahil, işbu Anlaşma ile aynı tarihi taşıyan mektubu ifade eder.

4. “Kredi’nin Dolar Dilimi”, işbu Anlaşma’da Bölüm 2.01(a)’da belirtilen Kredi tutarını ifade eder.

5. “Kredi’nin Euro Dilimi”, işbu Anlaşma’da Bölüm 2.01(b)’de belirtilen Kredi tutarını ifade eder.

6. “Genel Şartlar”, Bu Ek’te Bölüm II’de belirtilen değişiklikleri de kapsayacak şekilde 1 Temmuz 2005 tarihli “Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası’nın Kredilerine ilişkin Genel Şartları”nı (12 Şubat 2008 tarihi itibarı ile tadil edildiği şekliyle) ifade eder.

7. “Halkbank” veya “Türkiye Halk Bankası A.Ş.”, 15 Kasım 2000 tarihli 4603 sayılı Kanun uyarınca faaliyet gösteren bir anonim şirketi ifade eder.

8. “Uluslararası Mali Raporlama Standartları” veya “IFRS”, Uluslararası Muhasebe Standartları Kurulu tarafından düzenlenen veya onaylanan muhasebe standartlarını ifade eder.

9. “Uygulama Kılavuzu”, Borçlu tarafından 24 Nisan 2007 tarihinde kabul edilen, Alt-kredilerin hazırlanması, onaylanması, yürütülmesi, finanse edilmesi, uygulanması ve denetimine ilişkin işlemsel ve idari ilkeleri belirleyen kılavuzu ifade eder.

10. “Orijinal Kredi Anlaşması”, Borçlu ve Banka arasında Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelere Finansman Projesi’ne ilişkin olarak 22 Haziran 2007 tarihinde imzalanan Kredi Anlaşması’nı ifade eder (Kredi 7389/7462-TU).

11. “Orijinal Proje”, Orijinal Kredi Anlaşması’nda tanımlanan Proje’yi ifade eder.

12. “PUB”, 28 Haziran 2005 tarihli ve 18-20 sayılı Yönetim Kurulu Kararı uyarınca oluşturulan, Borçlu’nun proje uygulama birimini veya bu birimin herhangi bir halefini ifade eder.

13. “Satın Alma Klavuzu”, Mayıs 2004 tarihinde Banka tarafından yayınlanan ve Ekim 2006 tarihinde revize edilen “IBRD Kredileri ve IDA Kredileri çerçevesindeki Satın Alma Klavuzu”nu ifade eder.

14. “KOBİ”, 20 Milyon Doları’dan daha az hasılatı olan, 250’den daha az çalışanı olan ve Borçlu’nun bir Alt-kredi vermeyi teklif ettiği veya verdiği işbu Anlaşma’nın Çizelge 2, Bölüm I’in B.4 paragrafında belirtilen uygun kriterleri yerine getiren bir kuruluşu ifade eder.

15. “Alt-kredi”, bir Alt-Proje çerçevesinde mallar ve yapım işlerine yönelik olarak bir KOBİ tarafından üstlenilen harcamaların tümü veya bir kısmını finanse etmek amacıyla Borçlu tarafından Kredi’den verilen veya verilmesi teklif edilen krediyi ifade eder.

16. “Alt-proje”, bir Alt-kredi’den kullanım yoluyla tamamen veya kısmen bir KOBİ tarafından gerçekleştirilmesi önerilen, işbu Anlaşma’nın Çizelge 2, Bölüm I B.5 paragrafı uyarınca seçilen belirli bir yatırım projesinin veya işletme sermayesinin finanse edilmesini ifade eder.

17. “TRY” veya “YTL” veya “Yeni Türk Lirası”, Garantör’ün yasal para birimini ifade eder.

Bölüm II. Genel Şartlarda Yapılacak Değişiklikler

Genel Şartlar’da yapılacak değişiklikler aşağıdaki gibidir:

1.                        Bölüm 2.07’nin (a) paragrafı aşağıda belirtildiği şekilde değiştirilmektedir:

“Bölüm 2.07. Hazırlık Avansının Yeniden Finanse Edilmesi; Ön Komisyon Ücreti ve Faizin Aktifleştirilmesi

(a) Kredi Anlaşması, Banka veya Birlik tarafından verilen bir avansın (“Hazırlık Avansı”) Kredi’den geri ödenmesini sağlarsa, Banka, söz konusu Kredi Tarafı adına Kredi Hesabı’ndan yapılacak çekiş tarihi itibariyle çekilmiş olan ve henüz ödenmemiş olan avans bakiyesini geri ödemek ve bu tarih itibariyle avans tutarı üzerinden, varsa, tahakkuk eden ve ödenmemiş olan tüm ücretleri ödemek için gerekli olan tutarı Yürürlüğe Giriş tarihinde veya sonrasında Kredi Hesabı’ndan çekip ödeyecektir. Banka, çekilen tutarı duruma göre kendisine veya Birlik’e ödeyecek ve avansın çekilmemiş bakiyesini iptal edecektir.

2.                         Bölüm 7.02’nin (l) fıkrası aşağıda belirtildiği şekilde değiştirilmektedir:

“Bölüm 7.02. Banka tarafından Askıya Alma”

…(l) Uygun olmama. Banka veya Birlik tarafından, Borçlu’nun veya Proje’yi Yürüten Kuruluş’un yine Banka veya Birlik tarafından sağlanan finansmandan faydalanması ile bağlantılı olarak hileli, usulsüz, cebri veya muvazaalı uygulamalarda bulunduğuna dair yapılan tespit sonucunda, Banka veya Birlik, Borçlunun (Üye Ülke dışında) veya Proje’yi Yürüten Kuruluş’un Banka veya Birlik tarafından sağlanan finansmandan faydalanma veya başka surette tamamen veya kısmen Banka veya Birlik tarafından finanse edilen herhangi bir projenin hazırlanması veya uygulamasına katılma konularında uygun olmadığını beyan etmiştir.

3.                         Ek’te yer alan ve aşağıda belirtilen terim ve tanımlar, aşağıda belirtildiği şekilde tadil edilmekte veya çıkartılmaktadır ve aşağıda geçen terim ve tanımlar, Ek’e yine aşağıda sunulan alfabetik sırayla ilave edilmekte olup, koşullar da buna göre yeniden numaralandırılmaktadır:

(a) “Proje Hazırlık Avansı”, “Hazırlık Avansı” olarak değiştirilmiştir ve tanımı aşağıda belirtildiği gibidir:

“Hazırlık Avansı”, Finansman Anlaşması’nda belirtilen ve Bölüm 2.07 uyarınca geri ödenebilir olan avansı ifade eder.”

Ek Mektup

TÜRKİYE CUMHURİYETİ

 

16 Aralık 2008

Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası

1818 H. Street, N.W.

Washington, D.C. 20433

Amerika Birleşik Devletleri

 

Sayın Bay ve Bayanlar:

 

İlgi: Kredi No. 7606-TU

(Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ)’in Finansmana Erişimi Projesi Ek Kredisi)

Genel Şartlar Bölüm  6.01

Mali ve Ekonomik Veriler              

 

Yukarıda belirtilen Proje için, bu belgeyle aynı tarihte Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası (“Banka”) ile Türkiye Halk Bankası A.Ş. arasında imzalanan Kredi Anlaşması’na; ve Türkiye Cumhuriyeti (“Üye Ülke”) ile Banka arasında imzalanan ilgili Garanti Anlaşması’na ilişkin olarak,  Üye Ülke adına aşağıdaki hususları beyan ediyorum:

1. Genel Şartlar Bölüm 6.01 hükümleri uyarınca, Üye Ülke’nin “uzun vadeli dış borcunu” (Dünya Bankası’nın Ocak 2000 tarihli Borçlu Raporlama Sistemi El Kitabı (BRSE)’nda tanımlandığı şekliyle), BRSE ile uyumlu olarak raporlamasının ve özellikle de yeni “kredi taahhütlerini” (BRSE’nda tanımlandığı şekliyle) borcun tahakkuk ettiği çeyreğin sonundan itibaren 30 gün içerisinde ve “krediler kapsamındaki işlemleri” (BRSE’nda açıklandığı şekliyle) yılda bir kez, raporun kapsadığı yılı takip eden yılın en geç 31 Mart tarihine Banka’ya bildirmesinin Banka tarafından istendiğini kabul eder ve mutabık kalırız.

2. Söz konusu bölümde açıklandığı şekliyle herhangi bir Dış Borç (Genel Şartlar’da açıklandığı şekliyle) için Kamu Varlıkları (Genel Şartlar’da açıklandığı şekliyle) üzerinde, Genel Şartlar Bölüm 6.02 paragraf (c) hükümleri uyarınca istisna tutulanlar hariç olmak üzere, teminat olarak gösterilen herhangi bir rehin (Genel Şartlar’da açıklandığı şekliyle) bulunmadığını beyan ederiz.  Herhangi bir kamu dış borcuna  (BRSE’nda açıklandığı şekliyle) ilişkin olarak herhangi bir temerrüt durumu mevcut değildir. Kredi’nin verilmesinde, Banka’nın bu mektupta belirtilen veya atıfta bulunulan beyanlara güvenebileceğini kabul ediyoruz.

3. Lütfen aşağıdaki boşluğu Banka’nın usulüne uygun şekilde yetkilendirdiği bir yetkilisine imzalatarak yukarıdaki hususlara mutabakatınızı teyit ediniz.

 

 

                                                                                                                  Saygılarımızla,

 

                                                                                                       TÜRKİYE CUMHURİYETİ

 

                                                                                                     adına : _________________________

                                                                                                                 Yetkili Temsilci

Mutabakata varılmıştır:

 

ULUSLARARASI İMAR VE KALKINMA BANKASI

 

 

_________________________

                Yetkili Temsilci

 

 

Ek Mektup No. 1

 

TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş.

16 Aralık 2008

 

Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası

1818 H Street, N.W.

Washington, D.C. 20433

Amerika Birleşik Devletleri

 

İlgi: Kredi No. 7606 TU

(Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Finansmana Erişimi Projesi Ek Kredisi)

Performans İzleme Göstergeleri

 

Sayın Baylar ve Bayanlar:

 

Bu mektup, yukarıda sözü edilen Proje’ye yönelik ek finansman için Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası (Banka) ve Türkiye Halk Bankası A.Ş. (Borçlu) arasındaki aynı tarihi taşıyan Kredi Anlaşması’nın Çizelge 2 Bölüm II.A hükümlerine atıfta bulunmaktadır.

 

Borçlu bu mektup ile, aşağıda belirtilmekte olan ek göstergelerin, Borçlu tarafından Proje’nin B Kısmının ilerlemesini ve Proje’nin amaçlarına ulaşmasını izlemek ve değerlendirmek için bir temel teşkil edeceğini Banka’ya teyit eder.

 

·         ek 200 milyon ABD Doları değerinde alt-kredi kullandırılacaktır;

·         alt-kredilerin %90’ının vadesi, 1 yıldan uzun olacaktır; ve

·         takipteki krediler, kullandırılan tutarın yüzde beşinden az olacaktır.

 

Saygılarımızla,

TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş.

 

 Yetkili Temsilci

 

 Yetkili Temsilci

 

Ek Mektup No.2

 

TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş.

 

16 Aralık 2008

 

Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası

1818 H Street, N.W.

Washington, D.C. 20433

Amerika Birleşik Devletleri

 

Sayın Baylar ve Bayanlar:

 

İlgi: Kredi No. 7606 TU

(Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Finansmana Erişimi Projesi Ek Kredisi)

Beyanlar

 

Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası  (Banka) ve Türkiye Halk Bankası A.Ş. (Borçlu) arasında yukarıda belirtilen Proje için bu mektupla aynı tarihte imzalanmış olan Kredi Anlaşması’na ilişkin olarak Borçlu aşağıdakileri üstlenmekte ve Banka’ya taahhüt etmektedir:

1. Banka’ya suretleri sunulan 30 Eylül 2008 tarihli mali tablolar, Borçlu’nun söz konusu tarih itibariyle mali ve işletme durumunu doğru bir şekilde yansıtmaktadır ve belirtilen tarihten bu yana Borçlu’nun mali ve işletme durumunda hiçbir olumsuz önemli değişiklik meydana gelmemiştir.

2. Borçlu’nun, sonuçları mali durumunu önemli derecede ve olumsuz yönde etkileyebilecek, davacısı veya sanığı olduğu herhangi bir davası bulunmamaktadır.

3. Borçlu’nun mali durumunu önemli derecede ve olumsuz yönde etkileyebilecek henüz yerine getirilmemiş, koşullu veya başka türlü (vergiler dahil) anlaşmaları veya yükümlülüğü bulunmamaktadır;

4. Borçlu’nun mevcut borçları herhangi bir  ipotekle, rehinle, cezayla öncelikli alacakla, veya diğer ihtiyati haciz durumuyla teminat altına alınmamıştır ve bu tip ipotek, rehin, ceza öncelikli alacak veya diğer ihtiyati haciz durumu yaratacak hiçbir sözleşme veya düzenleme mevcut değildir.

5. Borçlu’nun herhangi bir borcuna ilişkin anapara veya faiz veya benzeri başka ödemelerinde halen hiçbir temerrüt durumu mevcut değildir

6. Borçlu halen yürürlükte bulunan ve Borçlu’yu da bağlayan herhangi bir mevcut sözleşme, imtiyaz, ruhsat veya iznin ya da ilgili geçerli kanunlar, kararnameler, yönetmelikler, tüzükler veya benzeri başka mevzuatın hüküm ve koşullarını ihlal etmemektedir ve Kredi Anlaşması’nın imzalanması ve ifası ve Kredi Anlaşması’nın tüm şartlarına uyulması yukarıda sayılanların ihlal edilmesi sonucunu doğurmaz ve doğurmayacaktır. 

7. Borçlu, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre usulünce kurulmuş ve varlığını sürdüren bir anonim şirkettir ve mevcut işlerini yürütme, Proje’yi (Kredi Anlaşması Çizelge 1’de tanımlandığı şekliyle) yürütme ve Kredi Anlaşması’nı imzalama ve teslim etme konularında tam yetki sahibidir ve halen yürürlükte ve geçerli olan ve Borçlu’ya uygulanan kuruluş dokümanlarının aslına uygun suretlerini Banka’ya ibraz etmiş bulunmaktadır.

Yukarıda yer alan beyanların, Banka’nın Kredi’yi vermesine ilişkin kararını almasında asli unsurlar olduğu konusunda mutabıkız.  Genel Şartlar Bölüm  9.01 uyarınca gerekli olan, Banka’nın açıklamaları kabulüne dair bildirimin elimize geçmesinden önce Borçlu’nun mali durumunda herhangi bir önemli olumsuz değişikliğin meydana gelmesi halinde, durumu derhal Banka’ya bildireceğiz

 

 

Saygılarımızla,

 

TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş.

 

Yetkili Temsilci

 

Yetkili Temsilci

 

Bu andlaşmanın İngilizce dilindeki metni 31/12/2008 tarihli 4. Mükerrer Resmî Gazete'de yayımlanmıştır.