Türkiye Wushu
Federasyonu Başkanlığından: TÜRKİYE WUSHU FEDERASYONU ANA STATÜSÜ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç7 MADDE 1 – (1) Bu Ana Statünün amacı, Türkiye Wushu Federasyonunun teşkilatı, genel kurulunun oluşumu,
toplanması, yönetim, denetleme ve disiplin kurullarının çalışmaları ile
görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Ana Statü, Türkiye Wushu
Federasyonu genel kurulu, yönetim kurulu, denetleme kurulu, disiplin kurulu
ile diğer kurullarının, Federasyon Başkanının, ilgili kulüp, sporcu, antrenör, teknik direktör, hakem, idareci, menajer,
gözlemci, temsilci ve benzeri spor elemanlarıyla Federasyonun çalışma usul ve
esasları ile Genel Müdürlük ve Tahkim Kurulu ile olan ilişkilerini kapsar. Dayanak MADDE 3 – (1) Bu Ana Statü, 21/5/1986
tarihli ve 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanunun Ek 9 uncu maddesi ile 14/7/2004 tarihli ve 25522
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Özerk Spor
Federasyonları Çerçeve Statüsüne dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 – (1) Bu Ana Statüde geçen; a)
Bakan: Genel Müdürlüğün bağlı olduğu spordan sorumlu Bakanı, b)
Federasyon: Türkiye Wushu Federasyonunu, c)
Federasyon Başkanı: Türkiye Wushu Federasyonu
Başkanını, ç)
Genel Müdür: Gençlik ve Spor Genel Müdürünü, d)
Genel Müdürlük: Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünü, e)
Kanun: 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanunu, f)
Spor Dalı: Wushu (Kung Fu), Aikido
ve Budokai-Do sporunu, g)
Tahkim Kurulu: Federasyon ile kulüpler, Federasyon ile sporcu, hakem, teknik
direktör, antrenör, idareci ve benzeri spor
elemanları; kulüpler ile sporcu, antrenör, idareci ve benzeri spor
elemanları; kulüpler ile kulüpler arasında çıkacak ihtilaflarla Federasyon
yönetim kurulunca verilecek kararlar ile disiplin kurulu kararlarına karşı,
ilgililerin itirazı üzerine inceleme yaparak kesin karar veren Genel Müdürlük
bünyesinde kurulmuş bulunan kurulu, ğ)
EWUF: Federasyonun üyesi olduğu Avrupa Wushu
Federasyonunu, h)
IWUF: Federasyonun üyesi olduğu Uluslararası Wushu
Federasyonunu, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Federasyonun Teşkilat ve Görevleri Federasyonun teşkilatı MADDE 5 – (1) Federasyonun merkezi Ankara’dadır. Federasyon,
merkez ve taşra teşkilatından oluşur. Taşra teşkilatı, genel merkez şubeleri,
il temsilcileri ve bölge sorumluları şeklinde yönetim kurulu kararları ile
oluşturulur. (2)
Merkez teşkilatı aşağıdaki birim ve kurullardan oluşur; a)
Genel kurul, b) Yönetim kurulu, c) Denetleme kurulu, ç) Disiplin kurulu, d)
Merkez hakem kurulu, organizasyon, hukuk, mali, eğitim, sağlık, teknik, dış
ilişkiler, sponsorluk ve diğer kurullar, e)
Uluslar arası federasyonun öngördüğü kurullar, f)
Genel sekreterlik, g)
İdari ve teknik birimler. (3)
İkinci fıkranın (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen kurulların görev,
yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esasları ana statüde; diğer
kurulların, birimlerin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve
esasları yönetim kurulu tarafından onaylanan talimatlarla belirlenir. Federasyonun görevleri MADDE 6 – (1) Federasyonun görevleri aşağıda belirtilmiştir. a) Wushu, Aikido ve Budokai-Do sporlarının yurt düzeyinde dengeli bir şekilde
yayılıp gelişmesini sağlamak, bu konularda her türlü düzenlemeyi yapmak,
kararlar almak, uygulamak ve uygulatmak, b)
Yurt dışındaki ve yurt içindeki Wushu, Aikido ve Budokai-Do
sporları ile ilgili gelişmeleri izlemek, bu gelişmelerin uygulanması için
seminerler düzenlemek, her yaş grupları için her türlü Wushu,
Aikido ve Budokai-Do turnuva organizasyonları, yarışma, çalışma ve
diğer faaliyetleri programlayıp bunların izinlerini verip uygulamalarını
kontrol etmek, c)
Antrenör, hakem ve gözlemcilerin kurslarda yetiştirilmesini ve seminerlerde
eğitilmesini sağlamak, başarılı olanların belgelerini düzenleyip tescillerini
yapmak, bunların çalışmalarını sürekli izlemek, ç)
Ülke içinde amatör, profesyonel ve her türlü Wushu,
Aikido ve Budokai-Do
müsabaka ve organizasyonları düzenlemek, düzenlenen tüm müsabaka ve
organizasyonların devamlılığını sağlamak, bu faaliyetlere yönetici, idareci,
eğitici, hakem, temsilci ve gözlemci atamasını yapmak, d)
Yabancı ülkelerdeki Wushu, Aikido
ve Budokai-Do sporları ile ilgili gelişmeleri ve
yenilikleri izleyerek, bu bilgilerden ülke içinde daha çok kişinin
yararlanmasını sağlamak, e) Wushu, Aikido ve Budokai-Do
spor malzemelerinin standartlarını tespit ederek bunların yurt içinde veya
yurt dışında yaptırılmasına veya temin edilmesine çalışmak, f)
Federasyona gelir sağlamak amacıyla, her türlü ticari faaliyette bulunmak üzere
iktisadi işletme açmak, taşınmaz mal alım satımı ve kiralanması
faaliyetlerini yapmak, g)
Kulüpler, bölge temsilcileri, il temsilcileri ile gençlik ve spor il
müdürlükleri arasında doğabilecek teknik uyuşmazlıkları çözümlemek, ğ)
Uluslararası federasyonun izni ile uluslararası kurs, seminer, panel, sempozyum ve spor organizasyonları düzenlemek, h)
Uluslararası yarışmalara iştirak edecek olan milli takımları, teknik kadroyu,
sporcu, teknik direktör, antrenör, menajer, doktor,
masör, hakem gibi spor elemanları seçmek, seçilen takımları yarışmalara
hazırlamak ve ülkemizi milli takımlar ile temsil etmek, ı)
Yurtiçinde düzenlenecek Amatör, profesyonel ve her türlü Wushu,
Aikido ve Budokai-Do
müsabaka yarışmalarının iznini vermek ve uygulamalarını denetlemek, i)
Yurtiçindeki her türlü özel Wushu, Aikido ve Budokai-Do
spor tesislerinin gözetim ve denetimini yapmak, j)
Yurtiçindeki tüm Wushu, Aikido
ve Budokai-Do spor tesislerinin ölçüm ve gerekli
standartları tespit çalışmalarını yapmak ve güncelleştirmek, k)
Başarılı sporcuların takibini yapmak ve bu sporcuların yetişmesi ve uluslar
arası yarışmalarda başarılı olabilmeleri için gerekli tedbirleri almak ve
uygulamak, l)
Sporcuların ve kulüplerin vize, tescil ve lisans işlerini yapmak, m)
Her kademedeki sporcular için eğitim ve hazırlık kampları açmak, n)
Spor dalı ile ilgili arşiv ve istatistik çalışmaları yapmak, eğitici film, slayt ve broşür gibi materyalleri hazırlayarak, bu konuda
basın ve televizyon kuruluşlarıyla işbirliği yapmak, o) Wushu, Aikido ve Budokai-Do sporlarında belirli bir sistemin uygulanması
için yapılacak işlemleri belirlemek ve uygulamasını sağlamak, ö)
Bölge sorumluları ile illerdeki Wushu Federasyonu
il temsilcilerinin kendi aralarında ve Federasyonla koordineli bir şekilde çalışmalarını
sağlamak, p)
Yurtiçinde her türlü Wushu, Aikido
ve Budokai-Do müsabakalarının düzenlenmesi için
talimatlar hazırlamak, yayınlamak ve uygulamak, r)
Amatör, profesyonel ve her türlü Wushu, Aikido ve Budokai-Do
müsabakalarının yapılmasına veya yaptırılmasına izin vermek, s) Wushu, Aikido ve Budokai-Do sporlarını yaygınlaştırmak için öğretim
kurumları ve diğer kamu kurumları veya özel kurumlar ile iş birliği
yapmaktır. Genel kurul MADDE 7 – (1) Genel kurul, Federasyonun en üst organıdır. (2)
Genel kurul üye sayısı 120 üyeden az, 250 üyeden fazla olamaz. (3)
Genel kurul çağrı tarihinde aşağıdaki üyelerden oluşur; a)
Genel Müdür, Genel Müdür yardımcıları ve on gençlik ve spor il müdüründen
oluşacak onbeş üye, b)
Merkez Danışma Kurulu üyeleri, c)
Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Başkanlığınca yönetim kurulu üyeleri
arasından belirlenecek iki üye, ç)
Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu Başkanlığınca yönetim kurulu
üyeleri arasından belirlenecek iki üye, d)
Türkiye Spor Yazarları Derneği yönetim kurulu üyeleri arasından belirlenecek
iki üye, e)
IWUF ve EWUF yönetim kurulu ve hakem kurulu üyeleri, f)
Görevlerine adli veya idari soruşturma sonucu son verilmemek kaydıyla
asaleten Federasyon başkanlığı yapanlar, g)
Genel kurul tarihinde en az bir yıl önce faal sporculuğu bırakmış olmaları
kaydıyla ve aşağıdaki sıralamaya göre; 1)
Olimpiyat oyunlarında ilk üç dereceye girmiş olan sporcular, 2)
Büyükler dünya şampiyonasında ilk üç dereceye girmiş olan sporcular, 3)
Büyükler kategorisinde Avrupa şampiyonu olan sporcular, 4)
Üçüncü fıkranın (g) bendinin (1), (2) ve (3) numaralı alt bentlerinde
belirtilen şartları taşıyan sporcular yoksa en fazla milli olmuş sporculardan
beş üye, ğ)
Faal olmamak kaydıyla büyükler kategorisinde en az üç yıl veya otuzdan fazla
milli takımda görev yapan teknik direktör antrenörler
arasında kura ile belirlenecek en fazla beş üye, h)
Faal olmamak şartıyla en üst seviyede hakemlik yapanlar arasından kura ile
belirlenecek en fazla beş hakem, ı) Spor
dalının hizmet ve faaliyetlerini desteklemek amacıyla kurulmuş bulunan
vakıfların yönetim kurulu üyeleri arasından belirlenecek iki üye, i)
Kulüp temsilcileri. (4)
Kulüp temsilcileri aşağıdaki temsilcilerden oluşur; a)
Genel kurul tarihinden önceki her iki sezonda da Federasyon faaliyetine
katılan kulüplerden kulüp yönetim kurulunca belirlenecek birer temsilci, b)
Federasyon bünyesindeki farklı branşlarda, genel
kuruldan önceki her iki sezonda, birden çok branşta federasyon faaliyetine
katılan kulüplere mevcut haklarına ilave birer temsilci, c)
Son iki yıl içerisinde Avrupa Şampiyonu yetiştiren kulüplere ilave birer,
Dünya Şampiyonu yetiştiren kulüplere verilecek ilave iki temsilci. (5)
İl müdürlerinin tespitinde, en fazla nüfusu olan üç il müdürü ve bu iller
hariç olmak üzere coğrafi bölgeleri temsilen yedi il müdürü esas alınır. (6)
Genel Kurulu teşkil eden üyelerin en az %60'ı kulüp temsilcilerinden oluşur.
Kulüp temsilcilerinin seçiminde seçim tarihinden önce iki sezon üst üste
federasyon faaliyetlerine katılan kulüpler esas alınır. (7)
Birden fazla oy kullanma hakkına sahip olan üyeler, ancak bir kez oy
kullanabilir. Genel kurulda vekâleten oy kullanılamaz. Federasyonda ücretli
veya sözleşmeli statü ile görev yapanlar genel kurul üyesi olamazlar. (8)
Genel kurulda vekâleten oy kullanılamaz. (9)
Federasyonda ücretli veya sözleşmeli statü ile görev yapanlar genel kurul
üyesi olamazlar. (10)
Vakıfların belirlenmesinde aşağıdaki şartlar aranır. a)
Vakfın Bakanlar Kurulu Kararı ile vergi muafiyeti tanınan vakıf statüsünde
olması, b)
İsminde Türkiye veya Türk kelimesini kullanıyor olması, c)
Yıllık gelirinin en az yüzde ellisini spor dalına harcaması. (11)
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Özerk Spor Federasyonları Çerçeve Statüsünün
6 ncı maddesine göre belirlenecek toplam delege
sayısı 250’yi aştığı takdirde, bu Ana Statüye göre belirlenecek kulüp delege
sayısı çekilecek kura ile azaltılır. Genel kurulun görevleri MADDE 8 – (1) Genel kurulun görevleri; a)
Ana Statüyü yapmak veya değiştirmek, b)
Başkan ile yönetim, denetleme ve disiplin kurullarının üyelerini seçmek, c) Yönetim kurulu tarafından hazırlanan faaliyet programını
ve bütçeyi onaylamak ve gerektiğinde bütçe harcama kalemleri arasında
değişiklik yapma konusunda yönetim kuruluna yetki vermek, ç)
Yönetim kuruluna taşınmaz mal alımı-satımı ile uluslararası federasyonlara
karşı mali taahhütlerde bulunmak için yetki vermek, d) Yönetim kurulu faaliyet ve mali raporlarını ibra etmek, e) Denetleme kurulu raporunu ibra etmek, f) Yönetim kurulu tarafından hazırlanan ödül ve yardım
talimatını onaylamak, g)
Federasyona bünyesindeki spor dallarının ayrılmasına karar vermek, ğ) Profesyonel şube kurmak, h)
Kanun ile verilen diğer görevleri yapmak. (2)
Birinci fıkranın (ç) ve (g) bentlerinde belirtilen konularda, genel kurulda
alınacak üyelerin dörtte üçünün kabul oyuyla karar verilir. (3)
Birinci fıkranın (ğ) bendinde belirtilen durumlarda; genel kurulda alınacak
karar doğrultusunda Federasyona bağlı spor branşlarının
profesyonel şubelerinin kurulması için yönetim kuruluna yetki verilir.
Yönetim Kurulu genel kuruldan aldığı bu yetki doğrultusunda profesyonel şube
kurulması için Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanunun 18 ve 24 üncü maddeleri uyarınca Genel Müdürlüğe müracaat
eder. Profesyonel şube kurulması Merkez Danışma Kurulunun görüşü alınmak
suretiyle karara bağlanır. Bu karar Genel Müdürün teklifi ve Genel Müdürlüğün
bağlı olduğu Bakanın onayı ile yürürlüğe girer. (4)
Federasyon bünyesinde profesyonel şube kurulması halinde iş ve işlemler
amatör ve profesyonel olmak üzere iki ayrı kurul eliyle yürütülür. Bu
kurulların çalışma usul ve esasları yönetim kurulu tarafından çıkarılacak
talimatlarla belirlenir. Genel kurul toplantıları MADDE 9 – (1) Genel kurul toplantıları ile ilgili her türlü
işlem yönetim kurulu tarafından yerine getirilir. (2)
Olağan genel kurul dört yılda bir yaz olimpiyat oyunlarının bitim tarihinden
itibaren altı ay içerisinde yönetim kurulunca belirlenecek bir tarihte
yapılır. (3)
Genel Müdürlük, genel kurul toplantılarında gözlemci bulundurur. Gözlemci,
genel kurul çalışmalarının Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Özerk Spor
Federasyonları Çerçeve Statüsü ile bu Ana Statüye uygun olarak yapılıp yapılmadığına
ilişkin raporunu Bakan’a sunulmak üzere Genel Müdürlüğe verir. Genel kurulun
mevzuata aykırı şekilde yapıldığının denetim elemanlarınca tespiti halinde,
adli yargıda genel kurulun iptali istenilir. (4)
Mali genel kurul; iki yılda bir Eylül ile Aralık ayı içerisinde yönetim
kurulunca belirlenecek bir tarihte yapılır. Mali genel kurulda bir önceki
dönemin bütçesi ve denetleme kurulu faaliyet raporu ayrı ayrı
görüşülerek ibra edilir. Bir sonraki dönemin bütçesi görüşülerek onaylanır.
Diğer mali konular karara bağlanır. Ayrıca, ana statü değişiklikleriyle
Federasyonun iş ve işleyişine ilişkin konular görüşülüp karar alınabilir. (5)
Olağanüstü genel kurul; a)
Bakanın yaptırdığı denetim sonucu görev başında kalmasında sakınca görülen
Federasyon Başkanı veya yönetim kurulu üyeleri hakkında karar almak, b)
Yönetim kurulunun kararı, c)
Toplam delege sayısının en az yüzde kırkının noter kanalı ile yazılı
müracaatı, üzerine toplanır. (6)
Olağanüstü genel kurul toplantı isteği federasyona ulaştığı tarihten itibaren
en geç altmış gün içerisinde yönetim kurulunca yerine getirilir. Olağanüstü
genel kurulda, toplantı konusu haricinde başka konu görüşülemez. (7)
Beşinci fıkranın (a) bendinde belirtilen durumda veya mali genel kurulda ibra
edilmeyen başkan veya yönetim kurulu üyelerinin yerine kalan süreyi
tamamlamak üzere en geç altmış gün sonra seçim yapılmak üzere genel kurul
olağanüstü toplanır. Bu durumda Federasyonun iş ve işlemleri denetleme
kurulu, denetleme kurulunun ibra edilememesi halinde ise divan kurulu
tarafından yerine getirilir. (8)
Beşinci fıkranın (b) ve (c) bentlerinde belirtilen hallerde, genel kurul
toplantısının üzerinden en az altı ay geçmeden olağanüstü genel kurul
toplantısı yapılamaz. Federasyon başkanı MADDE 10 – (1) Federasyon Başkanı olabilmek için; a)
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak, b)
En az lise veya dengi okul mezunu olmak, c)
Kesinleşmiş sigorta veya vergi borcu nedeniyle takibata uğramamış olmak, ç)
Genel Müdürlük Merkez Ceza ve Genel Müdürlük ceza veya özerk federasyonların
ceza ve disiplin kurullarınca seçim tarihinden önce bir defada altı ay veya
toplam olarak bir yıl hak mahrumiyeti cezası ile cezalandırılmamış olmak, d)
Federasyon başkanı ile yönetim kurulu üyesi olarak görev yaparken uyarı ve
ihtar cezası dışında bir ceza almamış olmak, e) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53
üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen suçtan
dolayı bir yıl veya daha fazla süre ile hapis cezasına ya da affa uğramış
olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin
işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, devlet sırlarına karşı
suçlar ve casusluk, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık,
sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma,
edinim ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerini
aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkum olmamak, f)
Genel Müdürlükte ücretli veya maaşlı görevli olmamak, şartları aranır. (2)
Olimpiyat, Parolimpik ve büyükler kategorisinde
Dünya Şampiyonalarında ilk üç dereceye girenler ile büyükler kategorisinde
Avrupa şampiyonalarında birinci olanlar hakkında birinci fıkranın (b) bendi
hükmü uygulanmaz. (3)
Başkan adaylarından aşağıdaki belgeler istenir; a)
Başvuru formu, b)
T.C. kimlik numarası beyanı, c)
Mezuniyet belgesi örneği, ç)
Ceza kurullarınca 6 aydan fazla ceza ile cezalandırılmadığına dair beyan, d)
Sabıka kaydı olmadığına dair beyan, e) Başkan
adaylık ücretinin ödendiğine ilişkin banka dekontu, f)
Kesinleşmiş vergi ve sigorta borcu nedeniyle takibata uğramağına dair beyan. (4)
Başkan adayları, genel kurulda, yönetim, denetleme ve disiplin kurulu asıl ve
yedek üyeleri listesini divan başkanlığına vermek zorundadırlar. (5)
Başkanın görev süresi dört yıldır. Başkanın seçimi, yönetim, denetleme ve
disiplin kurullarının seçimi ile birlikte yapılır. (6)
Başkanın bulunmadığı durumlarda görevlerini, başkan vekili yürütür. Başkan
vekilinin görev süresi Başkanın görev süresi kadardır. Başkan vekili, Başkan
tarafından Federasyon başkanı seçilme yeterliliğine sahip kişiler arasından
atanır. Ayrıca
Federasyon Başkanı yönetim kurulu üyeleri arasından yeterli
sayıda as başkanı belirler. (7)
Başkanın ölümü veya istifası halinde, üç ay içinde tekrar seçim yapılması
şartıyla, bu görevi başkan vekili yürütür. Ancak, genel kurula altı aydan az
bir süre varsa yönetimdeki boşalmalar nedeniyle olağanüstü genel kurula gidilmez. Başkanın görevleri MADDE 11 – (1) Başkanın görevleri şunlardır; a)
Federasyonu temsil etmek, b)
Federasyonun faaliyetlerini kanunlara, Ana Statü ve diğer mevzuat ile genel
kurul ve yönetim kurulu kararları çerçevesinde yürütmek, c)
Yönetim kuruluna başkanlık etmek, ç) Yönetim kurulu kararlarının uygulanmasını sağlamak.
Federasyonun bu faaliyetleri için gerekli harcamaların yapılmasını ve/veya
yaptırılmasını sağlamak, denetlemek ve gerektiğinde bu yetkisini başkan
vekiline devretmek, d)
Yan kurulların kurulmasını ve adaylarını yönetim kuruluna teklif etmek, e)
Gerekli gördüğünde diğer kurullara başkanlık etmek, f)
Başkan vekilini ve as başkanları belirlemek, g)
Yönetim kurulunda yapılacak görev dağılımına göre görev alacak üyelere
sorumlu oldukları bölümler için yetki kullanma iznini vermek ve sorumlu
yönetim kurulu üyesi kişi ile birlikte sorumluluk alanında müştereken
kararlar almak, ğ)
Federasyon adına tahsis edilen kadroların seçimini yapmak ve atamalarını
yapmak, h)
Federasyon adına basın toplantısı yapmak, basına ve diğer yayın organlarına
beyanatta bulunmak, ı)
İlgili kanunlar, diğer mevzuat ve bu Ana Statüde belirtilen diğer görevleri
yapmak. Yönetim kurulu MADDE 12 – (1) Yönetim kurulu, Federasyon başkanı ve genel
kurulun seçeceği on dört üye olmak üzere toplam on beş üyeden oluşur. Aynı
sayıda yedek üye de genel kurulda seçilir. Yönetim kurulu üyesi olabilmek
için, 10 uncu maddenin birinci fıkrasının (a), (ç), (d) ve (e) bentlerindeki
şartlar aranır. (2)
Yönetim Kurulu üyelerinden aşağıdaki belgeler istenir; a)
T.C. kimlik numarası beyanı, b)
Sabıka kaydı olmadığına dair beyan. (3)
Yönetim kurulunun görev süresi dört yıldır. Asıl üyelerin ölüm veya istifası
halinde yedek üyelerden sırası gelen yönetim kurulu üyeliğine alınır ve
yönetim kurulu üye sayısı tamamlanır. Ölüm veya istifa gibi nedenlerle
yönetim kurulu asıl ve yedek üye sayısının toplamının yediye inmesi halinde,
genel kurul mevcut yönetim kurulu üyeleri tarafından olağanüstü toplantıya
çağırılır. Yönetim kurulunun görevleri MADDE 13 – (1) Yönetim kurulunun görevleri; a)
Spor dalı kulüplerini kayıt ve tescil etmek; amatör, profesyonel ve her türlü
spor dalındaki müsabaka ve organizasyonun iznini vermek, uygulamalarını
denetlemek ve izin ücretlerini belirlemek ile gerektiği durumlarda kişi ve
kuruluşlara Federasyon gözetim ve denetiminde kalmak şartı ile yetki vermek, b)
Ülke genelindeki tüm spor dalındaki müsabaka ve organizasyonların
neticelerini tescil etmek. Olaylı ve anlaşmalı yarışmalar hakkında karar
vermek, c) Spor dalı ile ilgili idareci, yetiştirici, teknik eleman,
hakem ve benzeri elemanları eğitmek, bu elemanların gelişmesi için her türlü
tedbiri almak, sosyal güvenlik haklarını sağlamak, bunların kulüp
değiştirmeleri ve çalışmaları ile ilgili usul ve esasları tespit etmek,
lisanslardan alınacak tescil, vize, transfer ücret ve yaş sınırlarını tespit
etmek, gerektiğinde transfer bedelinden pay almak, yine gerektiğinde tescil
ve vizeden ücret almak, ç)
Yurt içinde amatör, profesyonel ve her türlü spor dalı ile ilgili
müsabakalarda gözlemci ve hakem görevlendirmek, d)
Turnuvalardan alınacak katkı paylarını tespit etmek, e)
Kulüplerin Wushu, Aikido
ve Budokai-Do spor dalları kurmak için yapacakları
başvuruları karara bağlamak, bununla ilgili faaliyet ve taahhütleri
denetlemek, f)
Kulüpleri, sporcuları ve çalıştırıcılarını ödüllendirmek, g)
Yarışmalarda emniyet ve sağlık ile ilgili tedbirleri almak ve aldırtmak, ğ)
Genel kuruldan alınan yetki doğrultusunda federasyon faaliyetleri ile ilgili
olarak taşınmaz mal alımı, satımı ve kiralaması yapmak, tesisleri işletmek,
işlettirmek ve gerektiğinde amaçlarına yönelik olarak iktisadi işletme
kurmak, spor dalı faaliyetlerinin her türlü araç, gereç, malzeme ve benzeri
ihtiyaçlarını sağlamak, gerektiğinde spor dalı malzemelerini ithal etmek, h)
Federasyonun taşra teşkilatını kurmak, ı)
Görev alanına giren konularda düzenleme yapmak, uygulamak ve Wushu, Aikido ve Budokai-Do sporları ile ilgili her türlü faaliyetleri
yürütmek, i) Wushu, Aikido ve Budokai-Do sporları ile ilgili televizyon, radyo, basılı
eser yayınları ile her türlü reklam konusunda ticarî ve malî hakları
düzenlemek ve denetlemek, yurt içinde amatör, profesyonel ve her türlü Wushu, Aikido ve Budokai-Do müsabakalarına gönderilen gözlemci ve hakem
ücretlerini belirlemek, j)
Başkan tarafından teklif edilen yan kurulları onaylamak, k)
Kulüpler, sporcular, teknik yönetici ve antrenörler,
hakemler, yarışma görevlileri ile Wushu, Aikido ve Budokai-Do sporları
alanında görevli diğer ilgililerin başvurularını, gerekli olan durumlarda
bağlı oldukları kuruluşların görüşlerini de alarak karara bağlamak, l)
Genel kurul toplantılarını hazırlamak, m)
Bütçeyi hazırlamak, n)
Federasyon başkanlığı adaylık ücretini Genel kurul tarihinden önce
belirlemek, o)
Genel kurulun verdiği yetkileri kullanmak, ö)
Genel kuruldan alınan yetki doğrultusunda Federasyon başkanına olağanüstü
durumlar için borçlanma, harcama ve yetki kullanma izni vermek, p)
Federasyonun görevlerini yürütmek ve faaliyetlerini düzenlemek amacıyla; merkez
ve taşra teşkilatı bünyesinde yer alacak birimlerde görevlendirilecek idari
ve teknik personelin sayısını, bu personelle birlikte profesyonel olarak istihdam
edilecek görevlilerin sözleşme ücretlerini ve sosyal haklarını, gerekli
görülen kurul üyelerinin fazla mesailerini, yolluk ve yevmiyelerini
tespit etmek, r)
Görevlerini yerine getirebilmek için talimatlar hazırlamak, ödül ve yardıma
ilişkin talimatları genel kurulun onayına sunmak ve uygulamak, s)
Sporda şiddetin önlenmesi için gerekli tedbirleri almak ve aldırmak, ş)
Kanun veya ilgili diğer mevzuat ile verilen görevleri yapmak. (2)
Yönetim kurulu, Federasyon başkanı başkanlığında
üyeleri arasından seçeceği beş kişilik bir icra kurulu oluşturabilir ve
sınırlarını tespit edeceği çerçevede yetkilerini bu kurula devreder. Bu
kurul, gerekli zamanlarda toplanır, kararlar alır ve uygular. Yaptığı
işlemler hakkında da ilk toplantıda yönetim kuruluna bilgi verir. Yönetim kurulu toplantıları MADDE 14 – (1) Yönetim kurulu, en az üç ayda bir defa başkan
tarafından belirlenen gündemi görüşmek üzere olağan olarak toplanır.
Federasyon başkanı veya yokluğunda kendisine vekâlet eden başkan vekilinin
çağrısı üzerine olağanüstü toplantı yapar. Üyelerin önereceği konular gündeme
eklenir. (2)
Yönetim kurulu, üye tam sayısının çoğunluğu ile
toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Oyların
eşitliği halinde Başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır. (3)
Mazeretsiz olarak, üst üste iki toplantıya veya bir yıl içinde aralıklı
olarak üç toplantıya katılmayan üyenin üyeliği Yönetim Kurulu kararı ile sona
erer ve yerine ilk sıradaki yedek üye çağrılır. (4)
Mazeretler yazılı olarak, sebepleri ile birlikte toplantı saatinden önce
başkana veya vekiline bildirilir. Mazeretin geçerliliğine yönetim kurulu
karar verir. (5)
Kararlar, karar defterine yazılır ve imzalanır, başkan ve yönetim kurulu
tarafından uygulanır. Denetleme kurulu MADDE 15 – (1) Denetleme kurulunun görev süresi dört yıldır.
Denetleme kurulu, beş asıl ve üç yedek üyeden oluşur. Denetleme Kurulunun üç
asıl ve üç yedek üyesi genel kurulca, diğer iki asıl üyesi ise Genel
Müdürlükçe görevlendirilmiş tabii üyedir. Asıl üyelerin ölüm veya istifası
halinde yedek üyelerden sırası gelen alınır. (2)
Denetleme kurulu üyelerinin, 10 uncu maddenin
birinci fıkrasının (a), (b), (c) ve (e) bentlerindeki şartlar ile birlikte en
az bir üyenin mali konularda ihtisas sahibi olması ve hukuk, siyasal,
iktisat, işletme, maliye, muhasebe, bankacılık ve kamu yönetimi dallarında
eğitim veren fakülte veya yüksekokullardan veya denkliği Yükseköğretim
Kurulunca onaylanmış yabancı yüksek eğitim kurumlarından en az lisans
seviyesinde mezun olması veya diğer öğretim kurumlarından lisans seviyesinde
mezun olmakla beraber bu fıkrada belirtilen bilim dallarından lisans üstü
seviyesinde diploma almış olması gerekir. (3)
Kurul görevinde bağımsızdır. Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiş
sayılmadıkça yerlerine yenisi görevlendirilmez. (4)
Üyeler kendi aralarından bir başkan seçerler. (5)
Denetleme kurulu, kararlarını çoğunlukla alır,
karara katılmayan üye karşıt oyunun gerekçelerini belirten bir raporu genel
kurula sunmakla yükümlüdür. (6)
Mazeretsiz olarak üst üste iki veya bir yıl içinde aralıklı olarak dört
toplantıya katılmayanın üyeliği düşer. (7)
Denetleme Kurulu üyelerinden aşağıdaki belgeler istenir; a)
T.C. kimlik numarası beyanı, b)
Sabıka kaydı olmadığına dair beyan. Denetleme kurulunun görevleri Madde
16 – (1) Denetleme kurulu,
Federasyonun mali işlemlerini genel kurul adına denetler. Bunların mevzuata,
belge ve kararlara uygun olup olmadığını tespit eder. Her yıl hazırlayacağı
yıllık denetleme raporunu Genel Kurulun onayına sunar. Kurul gerek görmesi
durumunda uzman bilirkişilerden yararlanabilir. Bilirkişilere ödenecek ücret
Federasyonca karşılanır. (2)
Kurul, denetlemelerini yerine getirirken, Federasyon görevlileri
kendilerinden istenen bilgi ve belgeleri vermek zorundadır. Kurul, denetleme
raporunu genel kurul tarihinden en az yirmi gün önce Federasyon yönetim
kurulu başkanlığına teslim etmek zorundadır. Genel kurulun toplantı
tarihinden en az on beş gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüğün internet
sitesinden kurul raporu yayınlanır ayrıca genel kurul üyelerine posta ile
ulaştırılır. Disiplin kurulu MADDE 17 – (1) Disiplin kurulu, genel kurulca dört yıl için
seçilen bir başkan ve dört asıl, beş yedek üyeden teşekkül eder. Üyeler kendi
aralarından başkan vekili ve bir raportör seçer.
Asıl üyelerin ölüm veya istifası halinde boşalan asıl üyeliğe yedek üyelerden
sırası gelen alınır. (2)
Disiplin kurulu üyelerinde 10 uncu maddenin birinci
fıkrasının (a), (b), (c), (ç) ve (e) bentlerindeki şartlar aranır. Asıl ve
yedek üyelerden en az ikisinin hukukçu olması zorunludur. Hukukçu olması
zorunlu olan üyelerin, hukuk alanında eğitim veren fakülte veya denkliği
Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış yabancı yüksek eğitim kurumlarından en az
lisans seviyesinde mezun olmak veya diğer öğretim kurumlarından mezun olmakla
beraber bu fıkrada belirtilen bilim dallarından lisans üstü
seviyesinde diploma almış olması gerekir. (3)
Kurul kararlarını çoğunlukla alır, kurul üyeleri görevlerinde ve verdikleri
kararlarda bağımsızdırlar. Mazeretsiz olarak üst üste iki veya bir yıl içinde
aralıklı olarak dört toplantıya katılmayanın üyeliği düşer. (4)
Disiplin kurulu; kulüpler, Wushu, Aikido veya Budokai-Do spor
faaliyetlerinde bulunan kuruluşlar, sporcular, hakem, antrenör,
yönetici ve görevli diğer kişilerle ilgili olay ve fiillere ilişkin disiplin
işlerine bakar. (5)
Disiplin kurulu, Disiplin Kurulu Başkanın çağrısı
üzerine en az üç üyenin katılımı ile toplanır. Toplantı için asil üyelerin
bulunmadığı zaman yedek üyeler toplantıya katılabilir. Gündem başkan
tarafından düzenlenir. Kararlar salt çoğunlukla alınır. (6)
Disiplin suçunu teşkil eden fiil ve cezalara ilişkin hususlar yönetim
kurulunun çıkaracağı talimatla düzenlenir. (7)
Disiplin Kurulu üyelerinden aşağıdaki belgeler istenir; a)
T.C. kimlik numarası beyanı, b)
Sabıka kaydı olmadığına dair beyan. Tahkim kurulu MADDE 18 – (1) Genel Müdürlük bünyesinde kurulmuş olan Tahkim
Kurulu; Federasyon ile kulüpler, Federasyon ile sporcu, hakem, teknik
direktör, antrenör, idareci ve benzeri spor
elemanları, kulüpler ile sporcu, antrenör, idareci ve benzeri spor
elemanları, kulüpler ile kulüpler arasında çıkacak ihtilaflar hakkında
Federasyon yönetim kurulunca verilecek kararlar ile disiplin kurulu
kararlarını, ilgililerin itirazı üzerine inceleyerek kesin karara bağlar. (2)
Tahkim Kurulu, 3289 sayılı Kanun, Genel Müdürlüğün ilgili mevzuatı,
Federasyonun ve uluslararası federasyonların kurallarını dikkate alarak hüküm
tesis eder. (3)
Federasyon başkanı ile yönetim, disiplin ve denetleme kurulları üyelerinin;
spor ahlakına ve disiplinine aykırı davranışlarının tespiti halinde, Bakan
tarafından Genel Müdürlük Merkez Ceza Kuruluna sevk edilirler. Tahkim Kurulu,
Genel Müdürlük Merkez Ceza Kurulu kararlarına karşı, ilgililerin itirazı
üzerine inceleme yaparak kesin karar verir. Ancak; bu kararlara karşı ulusal
federasyonun üyesi olduğu uluslar arası federasyonun mevzuatında yer alması
halinde, tarafların Uluslararası Spor Tahkim Mahkemesi (CAS)’a başvurma hakkı
saklıdır. Diğer kurullar MADDE 19 – (1) Hakem, organizasyon, hukuk, mali, eğitim,
sağlık, teknik, dış ilişkiler, sponsorluk ve gerekli
görülen diğer yan kurullar yönetim kurulunun onayı ile kurulabilir. (2)
Türk Wushu, Aikido ve Budokai-Do camiasında en üst düzeyde hizmet etmiş ve
emeği geçmiş kişiler arasından seçilecek üyelerin yer alacağı Onur Kurulu
oluşturulur. Ayrıca iki dönem federasyon başkanlığı yapmış olanlara Onursal
Başkan unvanı verilebilir. Onur kurulu ve onursal başkanlıkla ilgili
düzenlemeler yönetim kurulunca çıkarılacak talimatlarla belirlenir. (3)
Bu kurulların görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma esas ve usulleri
yönetim kurulu tarafından çıkarılacak talimatla düzenlenir. Genel sekreter ve idari birimler MADDE 20 – (1) Federasyonun idari birimi; genel sekreter, teknik
yönetici ve öğretici ile diğer idari ve teknik personelden oluşur. (2)
İdari birim, yönetim kurulu kararları çerçevesinde Federasyonun hizmet ve
faaliyetlerinin yürütülmesini sağlamakla görevlidir. (3)
Genel sekreter; idari birimin yetkilisi ve sorumlusu olup, idari personelin
amiridir. (4)
Genel sekreter; Federasyonun ve üst kuruluşların kararları uyarınca,
Federasyon yönetiminin gerektirdiği idari ve mali hizmetlerin yürütülmesini
sağlamakla görevli ve yetkili olup, başkana ve yönetim kuruluna karşı
sorumludur. Yönetim kurulu toplantılarına katılır. Kurulun sekretarya
görevlerini yapar, başkan adına yazışma işlerini yürütür. Taşra teşkilatı MADDE 21 – (1) Federasyonun yurtiçi bağlantısını sağlamak
üzere, yönetim kurulunca gerekli görülen bölgelerde bölge sorumlusu, il
temsilcisi ve/veya yeteri kadar personelden oluşan genel merkez şubeleri kurulabilir.
Bunlara ek olarak il hakem kurulları, il düzenleme/tertip kurulları
oluşturulabilir. Kurulacak yurtiçi teşkilatların kuruluş, görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usulleri yönetim kurulunun çıkaracağı talimatla
düzenlenir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Seçim İşleri Genel kurulun toplantıya
çağrılması MADDE 22 – (1) Genel kurul çağrısı ve gündemi, toplantı
tarihinden an az otuz gün önce Türkiye genelinde yayın yapan iki gazetede
ilanen duyurulur. (2)
Federasyon faaliyet raporu, denetleme raporu ile iki yıllık bütçe ve faaliyet
tasarısı toplantıdan en az on beş gün önce Genel Müdürlüğün ve Federasyonun
resmi internet sitesinde duyurulur. Genel kurul üyelerinin listesi MADDE 23 – (1) Genel kurula katılma hakkını kazanmış üyelerin
listesi Federasyon tarafından hazırlanır. Üye listesinde, üyelerin adı,
soyadı, temsil ettiği kurum ve kuruluş belirtilir. Üye listesi, genel kurul
tarihinden otuz gün önce Genel Müdürlüğün ve Federasyonun resmi internet sitesinde
ilan edilir. (2)
Listenin ilan edildiği tarihten itibaren on beş gün içerisinde listeye itiraz
edilebilir. Üye listesine itiraz yönetim kurulunca değerlendirilir ve bir gün
içerisinde karara bağlanır. Bu karara karşı iki gün içerisinde Tahkim
Kuruluna itiraz edilebilir. Tahkim kurulu itirazın kendisine ulaştığı
tarihten itibaren üç gün içerisinde kesin karar verir. Divan oluştuktan sonra
genel kurul çalışmaları ile ilgili her türlü itiraz divan tarafından çözülür. (3)
Genel kurul toplantısına ilişkin işlemler üye listesine göre yürütülür. (4)
Genel kurula üye seçmek hakkına sahip olan kurum, kuruluş, dernek ve
kulüpler, fesih veya başka nedenlerle öz varlıklarını ya da niteliklerini
kaybettiklerinde, üye seçme hakkını da kaybederler. (5)
Üyeliğin istifa, ölüm, ihraç gibi sebeplerle sona ermesi halinde, yerine yeni
üye belirlenir. Yeni üye, eski üyenin kalan süresini tamamlar. Toplantı ve karar yeter sayısı MADDE 24 – (1) Olağan ve olağanüstü toplantının yapılabilmesi
için üye tam sayısının yarısından bir fazlasının katılımı gerekir. İlk
toplantıda bu çoğunluk sağlanamadığı takdirde, ikinci toplantı takip eden
günde katılan üyelerle çoğunluk aranmaksızın yapılır. Ancak bu toplantıya
katılanların sayısı, seçimle belirlenen kurulların asıl üye sayısının iki
katından aşağı olamaz. (2)Yönetim
kuruluna taşınmaz mal alımı, satımı, kiralanması ve uluslar arası
federasyonlara karşı mali taahhütlerde bulunmak için yetki vermek ve
Federasyon bünyesinde bulunan spor dallarının ayrılmasına karar vermek için
genel kurula katılan üyelerin dörtte üçünün kabul oyu gerekir. Diğer
konularda ise, salt çoğunluk ile karar alınır. Toplantıya katılma ve çoğunluğun
tespiti MADDE 25 – (1) Federasyon, genel kurul üyeliği sıfatını kazanan
kişiler adına genel kurul üyeliği belgesi düzenler ve bunları toplantı
salonuna girişte imza karşılığı üyelere teslim eder. (2)
Toplantı için aranan çoğunluğun bulunup bulunmadığı; Federasyon başkanı, onun
görevlendireceği başkan vekili veya yönetim kurulu üyesinin üye listesini
incelemesi ve katılanların miktarını belirlemesi ile tespit edilir. Genel kurul başkanlık divanının
oluşturulması MADDE 26 – (1) Genel kurul toplantısı, Federasyon başkanının
veya görevlendireceği başkan vekili veya yönetim kurulu üyesinin konuşması
ile açılır. Daha sonra genel kurul başkanlık divanı oluşturulur. (2)
Genel kurul başkanlık divanı; başkan, başkan yardımcısı, iki yazman üye ve
seçim işlerinde görev yapacak iki üyeden oluşur. Divanın oluşumu, seçim ile
gerçekleştirilir. Divan başkanlığı seçimi üyelerin açık oyu ile yapılır.
Başkanlık divanı üyeleri genel kurul delegesi olmak zorundadır. (3)
Genel kurul, çalışmalarını kolaylaştırmak için belirli görevlerde yardımcı
olmak üzere komisyonlar kurabilir. Başkanlık divanının görev ve
yetkileri MADDE 27 – (1) Başkanlık divanı,
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Özerk Spor Federasyonları Çerçeve Statüsü
ve Ana Statü hükümleri çerçevesinde toplantının yürütülmesini sağlamakla
görevli ve yetkilidir. (2)
Toplantı tutanakları, divan başkanı ve divan kurulu üyeleri ile birlikte
toplantının sonunda imzalanır. (3)
Bu tutanakların birer kopyası genel kurul sonunda, Genel Müdürlük gözlemcisi
ve Federasyona teslim edilir. (4)
Başkanlık divanı, görüşmelerin güven ve düzenini bozanlara uyarma cezası
verebilir. Düzeni sürekli olarak bozanlar hakkında da toplantıdan çıkarma
kararı alınması için genel kurulun oylamasına başvurabilir. (5)
Genel kurulun oy çokluğuyla aldığı karar sonucu toplantıdan çıkarılan üye
toplantı süresince salonda bulunamaz, oylamaya katılamaz. Gündemin tespiti ve görüşmeler MADDE 28 – (1) Divan başkanı, daha önce çağrı yazısında
duyurulmuş olan gündemi genel kurula açıklar. (2)
Gündeme, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Özerk Spor Federasyonları Çerçeve
Statüsüne aykırı olmayan maddeler eklenmesine ilişkin öneriler, en az on
üyenin imzalanmış yazılı başvuruları ile yapılabilir. Bu öneriler açık oya
sunulur, kabul edilen öneriler gündeme eklenir. Bu nitelikteki gündem
maddeleri, daha önce ilan edilen maddelerin görüşülüp karara bağlanmasından
sonra görüşülür. (3)
Gündem maddesi hakkında söz isteyen genel kurul üyeleri, yazılı başvurularını
divan başkanlığına iletirler. Divan başkanlığı, talepleri gündem sırasını
dikkate alarak düzenler. Üye sırasını başkasına bırakabilir. Bu durumda
sırasını bıraktığı üyenin sırası gelince konuşabilir. (4)
Divan başkanı, konuşma taleplerinin sayısını dikkate alarak genel kurul
oylamasına sunar ve konuşma süreleri genel kurulca belirlenir. (5)
Genel kurulda, üyelerin Federasyon işlemlerine ilişkin sorularını yönetim
kurulu ya da denetleme kurulu sözcüleri yanıtlamakla yükümlüdür. (6)
Karşı söz hakkının kullanılması sebebi ile görüşmelerin uzaması halinde,
sıradaki konuşmalar tamamlanmadan görüşme yeterliliği oylamasına geçilebilir.
En az on üyenin yazılı başvurusu halinde divan başkanlığı önergeyi işleme
koyar. Önerge, söz hakkı olanların adları okunmak ve bunların söz haklarının
saklı olduğu açıklanmak suretiyle önerge lehine ya da aleyhine konuşacak
birer kişiye söz verildikten sonra genel kurul oyuna sunulur. Kabulü halinde
o gündem maddesi ile ilgili konuşmalar bitirilir. (7)
Divan başkanı, gündem maddeleri görüşülürken ya da oylama yapılırken,
tarafsızlık ilkesine aykırı açıklama yapamaz. Kurullara aday olma MADDE 29 – (1) Federasyon başkanı ile yönetim, denetleme ve
disiplin kurulları üyeliği için adayların genel kurul üyesi olması şartı
aranmaz. (2)
Federasyon başkanı, yönetim, denetleme ve disiplin kurulu asıl üyeliğine
seçilenler ile hakem kuruluna atanan üyelerin varsa kulüp yöneticiliği veya
kulüp yönetim organlarındaki diğer görevleri sona erdirilir. Ancak kulüp üyeliği ve kulüple olan diğer
ilişkileri devam edebilir. İl temsilcileri ve bölge sorumluları yukarıda
belirtilen kurullarda görev almaları halinde bu görevlerinden ayrılırlar. (3) Federasyon başkanı, yönetim, disiplin ve denetleme kurulları
üyeleri milletvekilliği ve yerel yönetimlerin genel ve ara seçimlerinin
başlangıcından bir ay önce, seçimin yenilenmesine karar verilmesi halinde
yenileme kararının ilanından başlayarak yedi gün içinde, başka bir
federasyonun başkanlığına aday olmaları halinde, federasyonun genel kurul
tarihinden bir ay önce görevlerinden ayrılma isteğinde bulunmadıkça
adaylıklarını koyamazlar ve aday gösterilemezler. Seçim listesinin ve oy
pusulalarının düzenlenmesi MADDE 30 – (1) Başkan adayları, yönetim, denetim ve disiplin
kurulları için uygun gördükleri asıl ve yedek üyelerin isimlerini, liste halinde
divan başkanlığına yazılı olarak teslim ederler. Adaylık için başvuru
başkanlık divanının oluşmasından sonra yapılır. Süre bitiminde, teslim alınan
listeler en az iki yerde ilan edilir. Listelere yapılan itirazları, başkanlık
divanı inceleyerek karara bağlar. Kurulların adaylık başvurularının
onaylanmasından sonra, divan başkanlığında görevli seçim işlerinden sorumlu
üyeler, oy pusulalarını hazırlarlar. (2)
Oy pusulaları aynı yazı karakteri ve büyüklüğünde olur. Hazırlanan oy
pusulaları bütün adayların denetimine açıktır. (3)
Seçimler, başkan adayları ve listelerinin bir bütün olarak oylaması şeklinde
yapılır. Başkan adaylarına söz verilmesi MADDE 31 – (1) Divan Başkanı; başkan adaylarına, istekleri
halinde ad çekme suretiyle tespit edeceği sırada söz hakkı verir. (2)
Konuşma süresi otuz dakikadan uzun olamaz. Aday sayısının dörtten fazla
olması durumunda bu süre genel kurul tarafından azaltılabilir. Adaylar, kendi
sürelerini başka adaylara devredemez. (3)
Başkan adayları dört yıllık faaliyet programları ve mali bütçelerini genel
kurula yazılı olarak sunmak zorundadırlar. Seçimlerin yapılması MADDE 32 – (1) Seçimlerde gizli oy ve açık tasnif ilkesi
uygulanır. (2)
Her sandık başında; başkan adaylarının, adını divan başkanına bildirdikleri
genel kurul üyesi birer gözlemci bulunabilir. (3)
Adaylara ait oy pusulaları oy kullanılacak kabinde bulundurulur. Delege hangi
aday ve listesine oy vermek istiyor ise kabindeki “evet” mührünü basmak ve
zarf içinde sandığa atmak suretiyle oyunu kullanmış olur. Oy pusulasına isim
veya herhangi bir işaret konulamaz. (4)
Zarfını kaybeden veya başka şekilde elinden çıkaran delegeye, yeni zarf
verilmez ve delege oy kullanma hakkını kaybeder. (5)
Üyeler bu şekilde oylarını kullandıktan sonra genel kurul listesini
imzalarlar. (6)
Yönetim, denetleme ve disiplin kurulu üyeliğine ait listelerde değişiklik
yaparak oy kullanılamaz. Sandıkların kapatılması, oyların
tasnifi ve tutanak düzenlenmesi MADDE 33 – (1) Genel kurula katılan tüm üyelerin oylarını
kullanmalarından sonra sandıklar kapatılır. (2)
Divan başkanının denetim ve gözetiminde, aday ve gözlemcilerinin huzurunda
sandıklar açılır. (3)
Zarflar sayılır ve oy kullanan üye sayısı ile zarf sayısının eşit olup
olmadığı tespit edilir, zarf sayısı fazla ise divan başkanı tarafından
fazlalık sayısındaki zarf rastgele seçilir ve fazla zarflar açılmadan imha
edilir. (4)
Oyların tasnifinde oy pusulaları sayılır. Bir zarfın içinden aynı oy
pusulasından birden fazla çıktığında, bunların biri geçerli sayılır ve tek oy
olarak hesaplanır. Zarftan çıkan diğer oy veya oylar imha edilir. Bir zarfın
içinden değişik iki ya da daha fazla oy pusulası çıktığında bunlar iptal
edilir ve oy geçersiz sayılır. (5)
Seçimde en yüksek oyu alan başkan ve listesi seçilmiş sayılır. Oyların eşit
çıkması halinde aynı gün genel kurulda çoğunluk aranmaksızın ikinci bir
oylama yapılır. Ancak bu toplantıya katılanların sayısı seçimle belirlenen
kurulların üye sayısının iki katından aşağı olamaz. Bu oylamada da eşitlik
bozulmaz ise, başkan ve seçimle göreve gelen kurullar kura ile belirlenir. (6)
Divan başkanı seçim sonuçlarını genel kurul üyelerine açıklar. Gündemdeki
bütün maddelerin görüşülmesi ve karara bağlanmasından sonra divan başkanı
toplantıyı bir konuşma ile kapatır. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Mali Hükümler Federasyon bütçesi MADDE 34 – (1) Federasyonun bütçesi, yönetim kurulunca mali yıla
göre düzenlenerek genel kurulun onayından sonra uygulamaya konur. (2)
Bütçede; Federasyonun gelir ve giderleri, yapılacak faaliyetler, bunlara
ayrılacak ödenek, personele ve diğer görevlilere verilecek ücretler,
kurulların masrafları ile diğer yönetim ve hizmet giderleri, bilanço esasına
ve yönetim kurulunca hazırlanacak bütçe talimatına göre belirlenir. (3)
Yönetim kurulunun onayı ile harcamalara ilişkin işlemleri yürütmeye,
tahsilâtları sağlamaya Federasyon başkanı yetkilidir. Federasyon başkanı bu
yetkisini, sınırlarını belirlemek kaydı ile başkan vekiline devredebilir.
Harcama belgelerinin başkan ve genel sekreter, başkan ve başkan vekili veya
başkan vekili ve genel sekreter tarafından imzalanması gerekmektedir. (4)
Federasyon bütçesinin en az yüzde on beşi eğitim, altyapı, milli takım ve
kulüplere yardım olarak ayrılır. Kulüplere yapılacak yardımlar, kulüplerin
gelir getirici etkinlikleri ve etkinlik alanları dikkate alınarak yönetim
kurulu tarafından belirlenir. Federasyonun gelirleri MADDE 35 – (1) Federasyonun gelirleri şunlardır; a)
Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak pay, b)
Genel Müdürlük bütçesinden altyapı ve eğitime ilişkin projelerin
desteklenmesi için aktarılacak kaynak, c)
Federasyona üye olup olmadığına bakılmaksızın, ticari ve sosyal amaçlı Wushu, Aikido ve Budokai-Do kulüpleri veya salonları ile Federasyona bağlı
Wushu, Aikido ve Budokai-Do kulüpleri veya salonlarından alınacak
aidatlar, ç)
Her türlü Wushu, Aikido
ve Budokai-Do müsabakalarının yurtiçinde
televizyon, radyo ve internetten canlı veya banttan yayınlanmasıyla ilgili
olarak elde edilecek izin gelirleri, d)
Özel organizasyonlar, şirketler, kulüpler ve şahıslar tarafından düzenlenecek
etkinliklerin izinlerinden alınacak gelirler, e)
Sporcu, antrenör ve hakem lisanslarından alınacak
tescil ve vize ücretleri, f)
Özel spor salonlarından alınacak katkı ve tesis yeterlik belgesi ücretleri
ile aidatlar, g)
Amatör, profesyonel ve her türlü Wushu, Aikido ve Budokai-Do
müsabakalarına verilen izinlerden elde edilecek gelirler, ğ)
Her türlü Wushu, Aikido
ve Budokai-Do lig müsabakalarına katılım bedelleri, h)
Organize edilecek turnuvalar, lig müsabakaları katılım bedelleri, hakem ve antrenör kursları, gelişim seminerleri, eğitim klinikleri,
kamplar ve kulüplerin spor okullarından elde edecekleri gelirler, ı)
Faiz gelirleri, i)
Yasal izinler dahilinde düzenlenen bahis ve şans
oyunlarından elde edilecek gelirler, j)
Transferlerden alınacak pay, k)
Sponsorluk gelirleri, l)
Reklam, yayın, basılı evrak ve sınav ücreti gelirleri, m)
Ceza ve itiraz gelirleri, n)
Yardım ve bağışlar, o)
Kira ve işletme gelirleri, ö) Federasyon
başkan adaylığı başvuru ücretleri, p)
Diğer gelirler. (2)
Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak toplam tutar ile gerektiğinde alt yapı
ve eğitime ilişkin projelerinin desteklenmesi amacıyla tahsis edilecek
kaynak, Genel Müdürlüğün yıllık harcama programı dikkate alınarak Federasyon
hesabına aktarılır. (3)
Federasyonun tüm gelirleri her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır. Federasyonun giderleri MADDE 36 – (1) Federasyon, görevlerini yerine getirebilmek için
bütçe esasları çerçevesinde gerekli bütün harcamalarını yapar. (2)
Federasyon; ihtiyacı olan ve amacına uygun her türlü menkul ve gayrimenkul
malları bütçe esasları dahilinde almaya, satmaya,
kiralamaya, kiraya vermeye, işletmeye, ortaklık kurmaya, gayri menkulleri
üzerinde ipotek ve her türlü hak ve mükellefiyetler tesis etmeye ve bağış
kabulüne, gerektiğinde Wushu, Aikido
ve Budokai-Do spor malzemeleri ithal etmeye,
nakitlerini yönetim kurulunun kararları doğrultusunda değerlendirmeye
yetkilidir. (3)
Bütçe ile ilgili harcamalar yönetim kurulunca hazırlanacak talimatlar ile
belirlenerek uygulanır. BEŞİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Genel Müdürlük ile ilişkiler MADDE 37 – (1) Federasyon ihtiyacı halinde, Genel Müdürlüğün
mülkiyetinde bulunan menkul veya gayrimenkullerin bedelsiz olarak kırk dokuz
yıl süre ile tahsisi için başvurur. Tahsisin süresi, konusu, başka
federasyonlar veya Genel Müdürlük tarafından kullanılıp kullanılamayacağı,
kullanımındaki gayrimenkullerin ortak kullanımı halinde, bakım onarım
masrafları ve tesislerde istihdam edilecek personelin niteliği, özlük hakları
ile Genel Müdürlük personelinden faydalanma usul ve esasları Genel Müdürlük
ile Federasyon arasında yapılacak protokol ile tespit edilir. (2)
Bu protokolde, Genel Müdürlük personelinden, kimlerin, hangi şartlarda ve ne
kadar süre ile Federasyonda çalıştırılacağı, tesislerin hangilerinden ne
şartlarla Federasyonun veya kulüplerin yararlanabileceği gösterilir. (3)
Genel Müdürlükçe tahsis edilen menkul ve gayrimenkuller tahsis amacı dışında
kullanılamaz, kullanıldığının tespiti halinde tahsis iptal edilir. (4)
Ödül ve sponsorluk işlemleri, Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun Ek 3 üncü maddesi ile bu
maddeye istinaden çıkarılan Yönetmelikler çerçevesinde yürütülür. (5)
Federasyon; lisanslı sporcu ve spor kulüplerine ait istatistiki
bilgileri içeren formları hazırlayarak iki ayda bir Genel Müdürlüğe
gönderirler. Cezalar MADDE 38 – (1) Wushu, Aikido ve Budokai-Do müsabaka
ve çalışmalarında, kulüpler ve kişilerce yapılan ceza ve sportmenliğe aykırı
fiiller ve bunlara uygulanacak müeyyideler, milli ve milletlerarası
teamüllere uygun olarak Federasyon yönetim kurulu tarafından hazırlanacak
talimatlarla tespit edilir. (2)
Belirlenecek fiillere uygulanacak cezalar, ihtar, yarışmadan men, hak
mahrumiyeti, para cezası ve tescil iptalidir. (3)
Cezalar, belirlenecek esaslara göre oluşturulan disiplin kurulunca verilir. Kulüpler MADDE 39 – (1) Wushu, Aikido ve Budokai-Do kulüpleri
ve özel spor salonları Federasyon tarafından tescil edilir. Wushu, Aikido ve Budokai-Do spor faaliyetlerinde bulunan kulüp ve özel
spor salonları Federasyon yönetim kurulunun belirleyeceği tescil şart ve
esaslarını yerine getirdikten ve tescil ücretini ödedikten sonra tescil
edilir ve yeterlik belgesi verilir. Wushu, Aikido ve Budokai-Do spor
kulüplerinin devri ve şirketleşme MADDE 40 – (1) Wushu, Aikido ve Budokai-Do spor
dallarında faaliyet gösteren kulüpler, şubelerini kanunlarla belirtilen şekil
ve esaslara göre kuracakları veya kurulmuş olan şirketlere devredebilirler.
Kulüplerin şirketleşmesi halinde, tescilli bulundukları yerden başka yere
nakilleri yapılamaz. Devirlerde Wushu, Aikido ve Budokai-Do
sporlarının yayılması, güçlenmesi ve yararları ön planda tutulur. Bu Ana
Statüde belirlenen esaslara, Federasyonca çıkarılacak talimatlara ve yönetim
kurulunca konulacak kurallara uyulması zorunludur. Faaliyet ve yayınların
düzenlenmesi MADDE 41 – (1) Amatör ve profesyonel her türlü Wushu, Aikido ve Budokai-Do müsabakalarının düzenlenmesi, denetlenmesi,
bunların televizyon, radyo ve her türlü teknik cihaz ve benzeri araçlarla
yayınlanmasına, yayınların düzenlenmesine ve programlanmasına Federasyon
yönetim kurulu yetkilidir. (2)
Kişi, kurum veya kuruluşlar ile kulüpler, Federasyonun izni ile
düzenleyecekleri amatör veya profesyonel her türlü Wushu,
Aikido ve Budokai-Do
müsabakalarında Federasyonca görevlendirilecek kişilerin faaliyet süresince
her türlü giderlerini karşılar. (3)
Kişi, kurum, kuruluşlar/kulüpler ile yayıncı kuruluşların yurt içinde canlı
veya banttan yayınlayacakları müsabakalarla ilgili olarak alınacak Federasyon
yayın hakkı bedeli, Federasyon yönetim kurulunca belirlenir. (4)
Yapılacak her türlü amatör veya profesyonel Wushu, Aikido ve Budokai-Do
müsabakaları için alınacak izin bedeli Federasyon yönetim kurulunca
belirlenir. (5)
Kulüplerin yayın kuruluşları ile yapacakları sözleşmeler, Federasyonun
gözetim ve onayına tabiidir. Federasyon tarafından onaylanmayan sözleşmeler,
Federasyona karşı hükümsüzdür. Federasyonca izin verilmeyen Wushu, Aikido ve Budokai-Do müsabakaları radyo, televizyon ve internet
ortamında yayınlanamaz. Talimatlar MADDE 42 – (1) Ana Statü ile belirlenen konularda çıkarılacak
olan talimat ile diğer alt düzenleyici işlemler yönetim kurulu tarafından
düzenlenir. Ancak, ödül ve yardım talimatları genel kurulun onayına sunulur.
Yönetim kurulu tarafından düzenlenen ve genel kurulca onaylanan talimatlar
ile diğer mevzuat Genel Müdürlüğün ve Federasyonun resmi internet sayfalarında
yayımlanarak yürürlüğe girer. Bakanlığın gözetim ve denetimi MADDE 43 – (1) Federasyonun her türlü faaliyet ve işlemleri
Bakanlığın gözetim ve denetimine tabidir. (2)
Denetim sonucunda, görevi başında kalmasında sakınca görülen Federasyon başkanı
veya yönetim kurulu üyeleri hakkında karar alınmak üzere Bakan genel kurulu
olağanüstü toplantıya çağırır. İhtilafların çözümü MADDE 44 – (1) Federasyonun denetimine ilişkin hususlar hariç
olmak üzere, Genel Müdürlük ile Federasyon arasında çıkacak her türlü
ihtilaf, Tahkim Kurulunca belirlenecek bir üyenin başkanlığında, Genel
Müdürlük ve Federasyonca görevlendirilecek üçer kişiden oluşturulacak
komisyon tarafından görüşülerek kesin karara bağlanır. Yürürlük MADDE 45 – (1) Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 46 – (1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Wushu Federasyonu Başkanı yürütür. |