27 Eylül 2009 PAZAR

Resmî Gazete

Sayı : 27359

YÖNETMELİK

Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulundan:

BEYKOZ LOJİSTİK MESLEK YÜKSEKOKULU ANA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

             Amaç ve kapsam

             MADDE 1 – (1)  Bu Yönetmeliğin amacı ve kapsamı; Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulunun yönetimi, işleyişi, idari ve akademik organlarının görevleri ve mali konulara ilişkin hükümleri düzenlemektir.

             Dayanak

             MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun ek 2 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

             Tanımlar

             MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

             a) Başkan: Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Mütevelli Heyet Başkanını,

             b) Müdür: Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Müdürünü,

             c) Mütevelli Heyet: Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Mütevelli Heyetini,

             ç) Vakıf/Kurucu Vakıf: Türkiye Lojistik Araştırmaları ve Eğitimi Vakfını,

             d) Yönetim Kurulu: Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulunu,

             e) Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu: Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulunu,

             f) Yüksekokul Kurulu: Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Kurulunu,

             g) Yüksekokul Sekreteri: Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Sekreterini,

             ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Mütevelli Heyet, Akademik ve İdari Organlar, Görevleri,

Öğretim Elemanları

             Mütevelli heyet

             MADDE 4 – (1) Mütevelli Heyet; Yüksekokulun en yüksek karar organıdır ve Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulunun tüzel kişiliğini temsil eder. Mütevelli Heyet; Kurucu Vakıf Yönetim Kurulu tarafından, 2547 sayılı Kanun ve 31/12/2005 tarihli ve 26040 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Vakıf Yükseköğretim Kurumları Yönetmeliğinde belirtilen şartlara sahip, Devlet memuru olma niteliklerine sahip, en az üçte ikisi yükseköğretim görmüş adaylar arasından seçilen en az yedi üyeden oluşur. Devlet üniversitelerinde görev yapan öğretim elemanları üniversitelerinden gerekli izni almış olmak kaydıyla Mütevelli Heyette görev alabilir. Kurucu vakıf yönetim kurulu başkan ve üyeleri ile bunların birinci derece kan ve sıhri hısımları ile eşlerinden mütevelli heyete görev alacakların sayısı ikiyi geçemez. Müdür dışındaki Yüksekokul mensupları Mütevelli Heyette görev alamaz.

             (2) Mütevelli Heyet üyelerinin görev süresi dört yıldır. Mütevelli Heyet üyelerinin görev süresi bitmeden görevden alınmaları için, Kurucu Vakıf Yönetim Kurulunun  üye tam sayısının en az üçte ikisinin görevden alma önerisi lehinde oy kullanması gerekir.

             (3) Müdür, Mütevelli Heyetin tabii üyesidir. Müdür, kendisi ile ilgili konularda toplantılara ve oylamalara katılamaz, Mütevelli Heyete başkan seçilemez.

             (4) Mütevelli Heyet üyelerinin isimleri, Mütevelli Heyet başkanlığı tarafından seçilmelerini/değişiklikleri müteakip otuz gün içinde Yükseköğretim Kuruluna bildirilir.

             (5) Mütevelli Heyet yılda en az dört kez olağan olarak toplanır. Kararlar, Mütevelli Heyet üyelerinin salt çoğunluğu ile alınır. Eşitlik halinde Başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış kabul edilir. Mütevelli Heyet, üye tam sayısının salt çoğunluğunun yazılı isteğiyle ve/veya Başkan tarafından olağanüstü toplantıya çağırılabilir. Mütevelli Heyet toplantılarının raportörlüğünü Mütevelli Heyet üyelerinden birisi yapar.

             (6) Mütevelli Heyet yetkilerinin bir kısmını uygun gördüğü ölçüde ve sürede Müdüre veya Yüksekokulun diğer organlarına devredebilir.

             Mütevelli heyetin görevleri

             MADDE 5 – (1) Mütevelli Heyetin görevleri şunlardır;

             a) Yüksekokulun tüzel kişiliğini temsil etmek,

             b) Yüksekokulda görevlendirilecek yönetici, öğretim elemanı ve diğer personelin sözleşmelerini yapmak, atamalarını, öğretim elemanı dışındaki personelin terfilerini ve görevden alınmalarını onaylamak,

             c) Yükseköğretim Kurulunun olumlu görüşünü de alarak, Müdürü atamak,

             ç) Yüksekokulda akademik birimler kurulmasına, birleştirilmesine veya kapatılmasına ilişkin Yükseköğretim Kuruluna sunulacak Yüksekokul Kurulu önerilerini karara bağlamak,

             d) Müdür tarafından hazırlanan Yüksekokulun bütçesini onaylamak ve uygulamalarını izlemek,

             e) Öğrencilerden alınacak öğretim ücretlerini, öğretim ücretlerinin ödeme şeklini ve zamanlarını tespit etmek,

             f) Yüksekokula alınacak öğrenci sayılarını ve burs kontenjanlarını belirleyerek, Yükseköğretim Kuruluna önermek,

             g) Yüksekokulu yurt içinde ve yurt dışında temsil etmek, yurt içinde ve yurt dışında diğer yükseköğretim kurumlarıyla yapılacak işbirliği ilkelerini belirlemek ve işleyişini denetlemek, bilimsel ve akademik işbirliği, öğretim elemanı ve öğrenci değişimi gibi geniş kapsamlı anlaşma ve protokolleri hazırlayarak Yükseköğretim Kurulunun onayına sunmak,

             ğ) Bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre verilen diğer görevleri yürütmek.

             Başkan

             MADDE 6 – (1) Başkan, Mütevelli Heyet üyeleri arasından dört yıl için seçilir. Başkan, üyeler arasından en çok iki kişiyi başkan yardımcısı olarak belirler.

             (2) Başkan yardımcılarının görev süresi başkanın görev süresi ile sınırlıdır. Süreleri biten başkan ve başkan yardımcıları yeniden görevlendirilebilir.

             Akademik organlar

             MADDE 7 – (1) Yüksekokulun akademik organları; Müdür, Yüksekokul Kurulu ve Yönetim Kuruludur.

             Müdür

             MADDE 8 – (1) Müdür, Yüksekokulun en üst düzeyde yöneticisidir. Müdür, Mütevelli Heyet tarafından Yükseköğretim Kurulunun olumlu görüşü alınmak suretiyle üç yıl süreyle atanır. Müdür, aynı usulle görevden alınır.

             (2) Müdür; bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Mütevelli Heyetin kendisine verdiği görevleri yapar.

             (3) Mütevelli Heyet, Müdürün önereceği kadrolu öğretim elemanları arasından en çok iki kişiyi akademik ve idari konularda görev yapmak üzere Müdür yardımcısı olarak üç yıllığına atar. Müdür yardımcıları, Müdürün önerisi ve Mütevelli Heyet onayı ile görevlerinden alınabilir. Müdür, görev başında olmadığı süre içerisinde yardımcılarından birini yerine vekil olarak bırakır. Göreve vekalet altı aydan fazla sürerse yeni Müdür atanır.

             Müdürün görevleri

             MADDE 9 – (1) Müdür aşağıdaki görevleri yapar:

             a) Mütevelli Heyetin idari, mali ve diğer konularda alacağı kararları uygulamak,

             b) Yüksekokul Kuruluna ve Yönetim Kuruluna başkanlık yapmak ve bu kurulların önerilerini inceleyerek karara bağlamak,

             c) Mütevelli Heyetle yükseköğretim kurumları arasındaki koordinasyonu sağlamak,

             ç) Yükseköğretim üst kuruluşlarının kararlarını uygulamak,

             d) Yüksekokula bağlı kuruluşlar arasında koordinasyonu sağlamak,

             e) Her eğitim-öğretim yılı sonunda ve gerektiğinde yüksekokulun eğitim öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetleri hakkında Üniversitelerarası Kurula ve Mütevelli Heyete bilgi vermek,

             f) Yüksekokulun yatırım programlarını, bütçesini ve kadro ihtiyaçlarını, eğitim ve öğretim işbirliği içinde olduğu kurumların, Yüksekokul Kurulu ve Yönetim Kurulunun görüş ve önerilerini aldıktan sonra hazırlamak ve Mütevelli Heyete sunmak,

             g) Mütevelli Heyetçe öngörülen ve onaylanan yatırım programları, bütçe ve diğer mali uygulamaları Başkanın denetiminde yürütmek ve Mütevelli Heyete bilgi vermek,

             ğ) Gerekli görüldüğü hallerde, Yüksekokulu oluşturan birimlerde görevli öğretim elemanlarının ve diğer personelin görevlerine son vermek, görev yerlerini değiştirmek ve yeni görevler vermek konularında Mütevelli Heyete öneride bulunmak,

             h) Bilimsel ve idari gözetim ve denetim yapılmasını ve bu görevlerin alt birimlere aktarılmasını, takip ve kontrol edilmesini ve sonuçlarının alınmasını takip etmek, Yüksekokul birimleri ve her düzeydeki personel üzerinde genel gözetim ve denetim yapmak,

             ı) Yüksekokul ile ilgili sorunları Mütevelli Heyet toplantılarına götürmek,

             i) Yüksekokulun ve bağlı birimlerinin öğretim kapasitesinin gerçekçi bir şekilde kullanılmasını ve geliştirilmesini sağlamak,

             j) Öğrencilerin kaliteli, bilimsel, çağdaş ve huzurlu bir Yüksekokul ortamında özgür, bağımsız yaratıcılığı ve bilimsel öğretimi özendirici, dinamik ve kaliteli bir eğitim görmelerini ve bunların devamlılığı ile gerekli sosyal ve kültürel hizmetleri sağlamak ve korumak,

             k) Eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetlerini kalkınma plan, ilke ve hedefleri doğrultusunda yürütmek,

             l) İlgili mevzuatla kendisine verilen diğer görevleri yapmak.

             Yüksekokul kurulu

             MADDE 10 – (1) Yüksekokul Kurulu; Müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ve Yüksekokulu oluşturan bölüm veya program başkanlarından oluşur. Yüksekokul Kurulu yılda en az dört kez olağan olarak toplanır. Müdür gerekli gördüğü hallerde Yüksekokul Kurulunu toplantıya çağırır. Yüksekokul Kurulunun raportörlüğünü Yüksekokul Sekreteri yapar.

             Yüksekokul kurulunun görevleri

             MADDE 11 – (1) Yüksekokul Kurulu aşağıdaki görevleri yapar:

             a) Yüksekokulun eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın ile ilgili faaliyetlerini görüşmek, karara bağlamak ve Mütevelli Heyete sunmak,

             b) Yüksekokul ile ilgili mevzuat taslaklarını hazırlamak veya bununla ilgili görüş bildirmek,

             c) Yüksekokulun tüm bölümlerinin ders programlarını, program içeriklerini ve kredi saatlerini belirleyerek Müdürlüğe sunmak,

             ç) Yükseköğretim Kuruluna sunulmak üzere, Yüksekokulda açılacak ve kapatılacak bölüm ve programlarla ilgili Mütevelli Heyete rapor hazırlamak,

             d) Yüksekokulun yıllık akademik takvimini inceleyerek karara bağlamak,

             e) Yönetim Kuruluna üye seçmek,

             f) Bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.

             Yönetim kurulu

             MADDE 12 – (1) Yönetim Kurulu; Müdürün başkanlığında, Müdür yardımcıları ile Müdür tarafından gösterilecek altı aday arasından Yüksekokul Kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur.

             (2) Müdür, gerektiğinde Yönetim Kurulunu toplantıya çağırır. Yönetim Kurulunun raportörlüğünü Yüksekokul Sekreteri yapar.

             Yönetim kurulunun görevleri

             MADDE 13 – (1)  İdari faaliyetlerde Müdüre yardımcı bir organ olan Yönetim Kurulu aşağıdaki görevleri yapar:

             a) Mütevelli Heyet kararlarının uygulanmasında belirlenen plan ve programlar doğrultusunda Müdüre görüş bildirmek ve öneriler hazırlamak,

             b) Faaliyet plan ve programlarının uygulanmasını sağlamak üzere öğrenci kayıt takvimini düzenlemek,

             c) Yüksekokulda bölümler arası geçişlerin koşullarını ve kontenjanlarını belirlemek,

             ç) Yatay geçiş koşul ve kontenjanlarını belirlemek ve karara bağlamak,

             d) Yüksekokulda açılacak burslu eğitim kontenjanlarını ve koşullarını belirlemek,

             e) Ön koşullu dersler ve üst sınıftan ders izleyebilmenin gereklerini karara bağlamak,

             f) Yükseköğretim Kurulunun kararı çerçevesinde; başka bir yükseköğretim kurumunun lisans veya önlisans programlarına kayıtlı olan öğrencileri, her iki yükseköğretim kurumunun yetkili organlarının alacağı kararlar doğrultusunda Yüksekokula özel öğrenci kabul etmek,

             g) Mütevelli Heyet ve/veya Müdür tarafından verilen yönetim ve disipline ilişkin görevleri yerine getirmek,

             ğ) Bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.

             Öğretim elemanları

             MADDE 14 – (1) Öğretim elemanları; öğretim üyeleri, öğretim görevlileri, okutmanlar ve öğretim yardımcılarından oluşur.

             Araştırma geliştirme koordinatörlükleri ve danışmanlık hizmetleri

             MADDE 15 – (1) Yüksekokulun üstlenmiş olduğu misyon, vizyon ve kalite hedefleri doğrultusunda araştırma geliştirme koordinatörlükleri kurulabilir ve bu koordinatörlükler danışmanlık hizmetleri kapsamında aşağıdaki çalışmaları yapar:

             a) Eğitim ve öğretim hizmetlerinin sürdürülmesi,

             b) Öğrencilerin sanayi ve hizmet sektörleri ile entegrasyon içerisinde iş başı eğitimlerinin sağlıklı yürütülmesi,

             c) Mezun öğrencilere istihdam alanları yaratılması,

             ç) Öğretimin çağdaş ve bilimsel gerçekler doğrultusunda program geliştirme ve kariyer planlamalarının yapılması,

             d) Yüksekokulun ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar ile işbirliğinin sağlanması,

             e) İhtiyaç duyulacak konularda araştırma geliştirme plan ve projeleri hazırlayabilme ve danışmanlık hizmetlerinin yerine getirilebilmesi.

             (2) Yaşam boyu öğrenme, endüstriye dayalı öğrenme ve staj, mesleki gelişim ve mezun ilişkileri, uluslararası ilişkiler, araştırma geliştirme ve E-öğrenme ve benzeri koordinatörlükler Yönetim Kurulunun önerisi ve Mütevelli Heyet kararı ile oluşturulur.

             (3) Yükseköğretim kurumları dışındaki kurum veya kişilerce Yüksekokul ve bağlı birimlerinden istenecek bilimsel görüş, proje, araştırma ve benzeri hizmetler Yüksekokul Yönetim Kurulunca kabul edilecek esaslara göre yapılır.

             (4) Araştırma, geliştirme, proje ve danışmanlık kapsamında gelen teklifler Müdür tarafından oluşturulacak proje değerlendirme komitesince incelenir, değerlendirilir ve proje yöneticisi seçilir.

             (5) Değerlendirme yapılırken projenin Yüksekokula sağlayacağı yarar, araştırmalara katkı, gelir gibi unsurlar da göz önüne alınır.

             (6) Tam zamanlı öğretim üyelerinin Yüksekokul dışında danışmanlık yapması Yönetim Kurulunun görüşü alındıktan sonra Müdürlükçe yapılan öneri ile Mütevelli Heyetçe verilecek izne bağlıdır. Buna bağlı yapılan çalışmalar Yüksekokulda sürdürülmüş sayılır.

             (7) Araştırma, geliştirme, proje ve danışmanlık kapsamında alınan her türlü ücret Yüksekokula gelir kaydedilir. Bu gelirden öğretim elemanlarına yapılacak ödemeler Yüksekokul tarafından düzenlenen esaslara göre yapılır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

İdari Teşkilat, Yüksekokul Sekreteri, İdari Personel,

Öğrenciler, Disiplin işleri

             İdari birimler

             MADDE 16 – (1) Yüksekokul idari teşkilatı Yüksekokul Sekreterliğine bağlı aşağıdaki birimlerden oluşur:

             a) Tanıtım ve halkla ilişkiler,

             b) Kurumsal gelişim,

             c) Öğrenci işleri,

             ç) Sağlık kültür ve spor,

             d) Bilgi kaynakları,

             e) Bilgi teknolojileri,

             f) İdari işler,

             g) Mali işler.

             Yüksekokul sekreteri ve görevleri

             MADDE 17 – (1) Yüksekokul Sekreteri, Yüksekokulun idari teşkilatının başı ve idari personelin amiri olup, Müdüre bağlı olarak görev yapar.

             (2) Yüksekokul Sekreteri aşağıdaki görevleri yapar:

             a) Yüksekokulun idari teşkilatında bulunan birimlerin verimli, düzenli ve uyumlu çalışmasını sağlamak,

             b) Yüksekokul Kurulu ile Yüksekokul Yönetim Kurulunda oylamaya katılmadan raportörlük görevi yapmak; bu kurullarda alınan kararların yazılması, korunması ve saklanmasını sağlamak,

             c) Yüksekokul Kurulu ile Yüksekokul Yönetim Kurulunun kararlarını Yüksekokula bağlı birimlere iletmek,

             ç) Yüksekokul idari teşkilatında görevlendirilecek personel hakkında Müdüre öneride bulunmak,

             d) Basın ve halkla ilişkiler hizmetinin yürütülmesini sağlamak,

             e) Müdürlüğün yazışmalarını yürütmek,

             f) Müdürlüğün protokol, ziyaret ve tören işlerini düzenlemek,

             g) Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak,

             ğ) Yüksekokul Sekreterliğine bağlı birimlerin gözetim ve denetimini yapmak.

             İdari personel

             MADDE 18 – (1) Yüksekokulda görevli idari personel Müdür tarafından atanır ve atama Mütevelli Heyet onayıyla tamamlanır. Diğer personel ve hizmetli personel Yüksekokul Sekreterinin önerisi ile Müdür tarafından seçilir ve sözleşmeleri yapılır. Sözleşmeler Mütevelli Heyet onayıyla kesinleşir.

             Öğrenciler

             MADDE 19 – (1) Yüksekokula kaydedilecek öğrenci kontenjanları Mütevelli Heyetin önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenir; yerleştirme işlemleri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılır.

             (2) Yüksekokul öğrencileri hakkında, 2547 sayılı Kanun, 15/7/2009 tarihli ve 27289 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Önlisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

             Disiplin

             MADDE 20 – (1) Öğretim elemanları ve idari personelin disiplin iş ve işlemleri hakkında, 2547 sayılı Kanun ile 21/8/1982 tarihli ve 17789 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Yönetici, Öğretim Elemanı ve Memurları Disiplin Yönetmeliği; Yüksekokul öğrencilerinin disiplin iş ve işlemleri hakkında, 13/1/1985 tarihli ve 18634 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Mali Hükümler

             Kazanç amacı gütmeme ve gelirlerin vakıflara devredilmemesi

             MADDE 21 – (1) Kazanç amacı gütmemek şartıyla kurulan Yüksekokulun her çeşit gelirleri,Yüksekokulda kalır ve geçici olarak dahi hiçbir surette Vakıf varlığına veya hesaplarına intikal edemez.

             (2) Yüksekokulun bağış ve diğer şekillerde iktisap edeceği taşınmaz mallar tapuda Yüksekokulun tüzel kişiliği adına tescil edilir.

             Mali kolaylıklar

             MADDE 22 – (1) Yüksekokul, 2547 sayılı Kanunun 56 ncı maddesinde yer alan mali kolaylıklar ile Devlet tarafından vakıf üniversitelerine ve vakıf meslek yüksekokullarına sağlanan bütün imkanlardan yararlanır.

             Harcama yetkilisi

             MADDE 23 – (1) Yüksekokulun harcama yetkilisi Mütevelli Heyet Başkanıdır. Mütevelli Heyet Başkanı bu yetkisini belirli sınırlar dahilinde Müdüre devredebilir.

             Yüksekokulun gelirleri

             MADDE 24 – (1) Yüksekokulun gelirleri aşağıda belirtilmiştir:

             a) Kurucu Vakıfça geliri Yüksekokula tahsis edilmiş kuruluşlar ve kaynaklardan gelen gelirler,

             b) Araştırma ve geliştirme projeleriyle ilgili danışmanlık hizmetlerinden elde edilecek gelirler,

             c) Yüksekokulun yatırımlarından ve işletme faaliyetlerinden elde edilecek gelirler,

             ç) Eğitim hizmetlerinden elde edilecek gelirler,

             d) Devlet bütçesi ve kamu kurum ve kuruluşlarından yapılacak yardımlar,

             e) Yüksekokul dışına verilecek danışmanlık hizmetlerinden sağlanan gelirler,

             f) Öğrencilerden alınacak ücretler,

             g) Bağışlar, vasiyetler ve diğer gelirler,

             ğ) Taşınır ve taşınmaz malların gelirleri,

             h) Yayın ve satış gelirleri,

             ı) Diğer gelirler.

             Kaynakların kullanımı

             MADDE 25 – (1) Yüksekokulun inşaat ve her çeşit alım, satım, kiralama işlerinde ve gerekli diğer faaliyetler için kaynaklarının kullanımı Mütevelli Heyet tarafından kabul edilen esaslara  göre yapılır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

             Hüküm bulunmayan haller

             MADDE 26 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun, Vakıf Yükseköğretim Kurumları Yönetmeliği ve diğer ilgili mevzuat hükümleri ile Mütevelli Heyet kararları uygulanır.

             Yürürlük

             MADDE 27 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

             Yürütme

             MADDE 28 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Müdürü yürütür.