19 Ekim 2009 PAZARTESİ

Resmî Gazete

Sayı : 27381

YÖNETMELİK

İzmir Üniversitesinden:

İZMİR ÜNİVERSİTESİ ANA YÖNETMELİĞİ 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

             Amaç

             MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; İzmir Üniversitesinin yönetimine, işleyişine, organlarına, organlarının görevlerine ve Üniversitenin mali konulardaki iş ve işlemlerine ilişkin esasları düzenlemektir.

             Kapsam

             MADDE 2 –  (1) Bu Yönetmelik; İzmir Üniversitesinin yönetimine, idari ve akademik organlarına, bu organların görevlerine ve mali konulardaki iş ve işlemlere ilişkin hükümleri kapsar.

             Dayanak

             MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile 28/3/1983 tarihli ve 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununun Ek 75 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

             Tanımlar

             MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

             a) Başkan: İzmir Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanını,

             b) Dekan: İzmir Üniversitesine bağlı fakültelerin dekanlarını,

             c) Doçent: Doçentlik sınavını başarmış akademik unvana sahip öğretim üyesini,

             ç) Genel Sekreter: İzmir Üniversitesi Genel Sekreterini,

             d) Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi (METEB): Bir veya daha fazla meslek yüksekokulu ile öğretim programları bütünlüğü ve devamlılığı içinde ilişkilendirilmiş mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından oluşan eğitim bölgesini,

             e) Müdür: İzmir Üniversitesinin Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu, Enstitü, Meslek Yüksekokulu ile Uygulama ve Araştırma Merkezleri müdürlerini,

             f) Mütevelli Heyet: İzmir Üniversitesi Mütevelli Heyetini,

             g) Profesör: En yüksek düzeydeki akademik unvana sahip öğretim üyesini,

             ğ) Rektör: İzmir Üniversitesi Rektörünü,

             h) Senato: İzmir Üniversitesi Senatosunu,

             ı) Üniversite: İzmir Üniversitesini,

             i) Vakıf/Kurucu Vakıf: Doğanata Eğitim ve Kültür Vakfını,

             j) Yardımcı doçent: Doktora çalışmalarını başarı ile tamamlamış, uzmanlık veya belli sanat dallarında yeterlik belge ve yetkisini kazanmış ilk kademedeki akademik unvana sahip öğretim üyesini

             ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Mütevelli Heyet

             Mütevelli heyeti 

             MADDE 5 – (1) Mütevelli Heyeti, Üniversitenin en yüksek karar organı olup Üniversitenin tüzel kişiliğini temsil eder.

             (2) Mütevelli Heyeti üyeleri; Vakıf yönetim organı tarafından, yaş sınırlaması hariç Devlet memuru olma niteliklerine sahip adaylar arasından dört yıl süre için seçilen en az yedi üyeden oluşur. Mütevelli Heyeti üyelerinin en az üçte ikisinin lisans düzeyinde yükseköğrenim görmüş olması gerekir. Süresi biten üyeler yeniden seçilebilirler. Rektör Mütevelli Heyetinin tabii üyesidir. Kurucu Vakıf Yönetim Kurulu başkan ve üyeleri ile bunların birinci derece kan ve kayın hısımları ile eşlerinden Mütevelli Heyetinde görev alacakların sayısı ikiyi geçemez. Rektör dışındaki Üniversite mensupları Mütevelli Heyetinde görev alamaz. Devlet üniversitelerinde görev yapan öğretim elemanları, üniversitesinden gerekli iznin alınmış olması kaydı ile Mütevelli Heyetinde görev alabilir.

             (3) Seçilen Mütevelli Heyeti üyelerinin adları seçildikleri tarihi izleyen bir ay içinde Yükseköğretim Kuruluna bildirilir.

             (4) Bir üyenin süresinin bitmesi veya başka nedenlerle ayrılması halinde yerini alacak yeni üye kalan süre boyunca görevini yürütür. Mazereti olsa bile altı ay içinde yapılan Mütevelli Heyeti toplantılarının yarıdan bir fazlasına veya üst üste ikisine katılmayan Mütevelli Heyeti üyesinin üyeliği kendiliğinden sona erer ve yerine Vakıf Yönetim Kurulu yeni üye seçer.

             (5) Mütevelli Heyet üyeliği fahridir. Ancak; Kurucu Vakıf Yönetim Kurulu kararı ile Mütevelli Heyet üyelerine toplantıya katılma yol ve huzur hakkı verilebilir. Verilecek miktar, bir yılda onikiyi geçmemek üzere katılacakları her toplantı için 2547 sayılı Kanunun 6’ncı maddesinde Yükseköğretim Genel Kurulu üyeleri için öngörülen ücreti aşamaz. Mütevelli Heyet başkan ve üyelerine bunun dışında başka bir ödeme yapılmaz.

             (6) Rektör, Mütevelli Heyeti Başkanlığına ve başkan vekilliğine seçilemez. Rektör atanması ve kendisi ile ilgili konuların görüşüldüğü Mütevelli Heyeti toplantılarına katılamaz.

             (7) Mütevelli Heyeti en az ayda bir kez olağan toplanır. Başkan, gerekli gördüğü hallerde Mütevelli Heyetini olağanüstü de toplantıya çağırabilir.

             (8) Toplantı yeter sayısı, Mütevelli Heyeti üye tam sayısının yarıdan fazlasıdır. Mütevelli Heyeti üyeleri oylarını kabul veya ret biçiminde verirler. Çekimser oy kullanılamaz.

             (9) Mütevelli Heyeti toplantılarında kararlar, toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Üçüncü turda salt çoğunluğun sağlanamadığı hallerde dördüncü turda oy çokluğu esası uygulanır.

             (10) Mütevelli Heyet kararları usulüne uygun olarak karar defterine yazılarak başkan ve üyeler tarafından imzalanır.

             (11) Mütevelli Heyeti, Üniversitenin temsili dahil yetkilerinin bir kısmını uygun gördüğü ölçüde ve süreyle Mütevelli Heyeti Başkanına, Rektöre veya Üniversitenin diğer birimlerine devredebilir. Çalışmalarını kurulacak sürekli ve geçici komiteler/kurullar aracılığı ile sürdürebilir.

             Mütevelli heyetinin görevleri

             MADDE 6 – (1) Mütevelli Heyetinin görevleri şunlardır:

             a) Üniversite çalışmalarının işleyişini ve yönetimini sağlayan ilke, politika ve plânlarını belirlemek,

             b) Üniversitede hazırlık okullarının, meslek yüksekokullarının, uygulama ve araştırma merkezlerinin, teknoparkların, fakülte ve yüksekokulları oluşturan akademik bölümlerin kurulması, kapatılması veya birleştirilmesi hususundaki Senato önerisini incelemek, karara bağlamak, uygun görürse Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına sunmak, 

             c) Üniversite ile ilgili yönetmelikleri kabul etmek ve yürürlüğe girmesini sağlamak,

             ç) Rektörlükçe hazırlanan bütçeyi kabul etmek ve uygulanmasını izlemek, Üniversitenin taşınır ve taşınmaz mallarını yönetmek, bağışları kabul veya reddetmek ve yeni kaynak yaratılmasını sağlamak,

             d) Yöneticiler ve öğretim elemanları ile diğer personelin sözleşmelerini yapmak, atamalarını ve öğretim elemanı dışındaki personelin terfilerini ve görevden alınmalarını onaylamak, öğretim elemanlarına ve diğer çalışanlara ödenecek ücretleri belirlemek,

             e) Öğrencilerden alınacak ücretlerin miktarını, ödeme şekil ve zamanını belirlemek,

             f) Üniversiteye alınacak öğrenci sayısını ve burs kontenjanları ile verilecek bursun şekil ve miktarını tespit ederek Yükseköğretim Kuruluna sunmak,

             g) Yurt içi ve yurt dışı yükseköğretim kurumlarıyla ve diğer kuruluşlarla işbirliği yapmak,

             ğ) Üniversitede eğitim-öğretim kalite ve standartlarının belirlenmesi ve uygulanması konusunda gerekli önlemleri almak,

             h) Üniversite Rektörünü seçmek, Yükseköğretim Kurulunun olumlu görüşünü alarak atama işlemini yapmak ve gerektiğinde görev süresi dolmadan tayindeki usule uygun olarak görevden alabilmek,

             ı) Üniversitenin çeşitli organları arasındaki uyuşmazlıkların giderilmesinde son kararı vermek, 

             i) Üniversite tüzel kişiliğini temsil etmek,

             j) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yerine getirmek.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Akademik Organlar ve Görevleri

             Başkan

             MADDE 7 – (1) Mütevelli Heyet üyeleri kendi aralarından dört yıl için bir başkan seçer. Üniversitenin harcama yetkilisi (ita amiri) başkandır. Başkan iki yıl için bir başkan yardımcısı seçer. Süreleri biten başkan ve başkan yardımcıları yeniden seçilebilirler.

             Başkanın görevleri

             MADDE 8 – (1) Başkanın görevleri şunlardır;

             a) Mütevelli Heyetini temsil etmek,

             b) Mütevelli Heyetini toplantıya çağırmak, toplantıların gündemini hazırlamak ve toplantıların başkanlığını yapmak,

             c) Mütevelli Heyet toplantılarının kayıtlarının tutulmasını, yazışmalarının yapılmasını sağlamak,

             ç) Mütevelli Heyet üyelerinin yolluk, yevmiye ve diğer işlemlerini yürütmek,

             d) Rektörün önerisi üzerine, Üniversitenin rektör yardımcılıklarına, dekanlıklarına, öğretim üyesi, genel sekreter, öğretim görevlisi, okutman, öğretim yardımcısı ve yabancı uyruklu öğretim elemanı ve idari personel kadrolarına yapılacak atamalarını, ücretlerini belirleme, görevden alma ve sözleşmelerin fesh edilmesi işlemlerini onaylamak,

             e) Üniversiteye alınması Yükseköğretim Kuruluna önerilecek Türk ve yabancı uyruklu öğrenci sayılarını, burslu öğrenci kontenjanlarını ve verilecek burs miktarlarını onaylamak,

             f) Yükseköğretim Kurulunun onayına sunulacak, yerli ve yabancı üniversite ve diğer kurumlarla yapılacak işbirliğini kapsayan anlaşmalar ile protokolleri onaylamak,

             g) Üniversiteye yapılacak bağışların kabul veya reddine karar vermek,

             ğ) Mütevelli Heyet tarafından verilen ve Mütevelli Heyet adına yürütülmesi istenilen görevler ile bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuatta öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.  

             Rektör

             MADDE 9 – (1) Rektör, Üniversitenin en üst akademik yöneticisidir. Rektör, Yükseköğretim Kurulunun olumlu görüşü alınarak Mütevelli Heyeti tarafından dört yıl için atanır. Görev süresi sona eren Rektör yeniden atanabilir. Rektörlerin yaş haddi 67’dir. Ancak Rektör olarak atanmış olanlarda görev süreleri bitinceye kadar yaş haddi aranmaz.

             (2) Rektör; Üniversitenin akademik, idarî, malî ve öğrenci işlerinin yoğunluğunu göz önünde bulundurarak çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Üniversitenin aylıklı profesörleri arasından en çok üç kişiyi rektör yardımcısı olarak atanmak üzere Mütevelli Heyetine önerir.

             (3) Rektör, görevi başında olmadığı zaman yardımcılarından birini yerine vekil olarak bırakır.

             (4) Rektörün görevinin sona ermesi ve yenisinin atanmamış olması halinde, Mütevelli Heyeti, rektör yardımcılarından birini rektör vekili olarak tayin eder ve durumu Yükseköğretim Kuruluna bildirir.

             Rektörün görevleri

             MADDE 10 – (1) Rektörün başlıca görevleri şunlardır:

             a) Üniversite kurullarına başkanlık etmek, yükseköğretim üst kuruluşlarının kararlarını uygulamak, Üniversite kurullarının önerilerini inceleyerek karara bağlamak ve Üniversiteye bağlı kuruluşlar arasında düzenli çalışmayı sağlamak,

             b) Her eğitim-öğretim yılı sonunda ve gerektiğinde Üniversitenin eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetleri hakkında Üniversitelerarası Kurula ve Mütevelli Heyetine bilgi vermek, 

             c) Üniversitenin yönetimi ile ilgili konularda Mütevelli Heyeti ile öğretim elemanları arasında irtibatı sağlamak,

             ç) Üniversitenin birimleri ve her düzeydeki personeli üzerinde genel gözetim ve denetim görevini sürdürmek,

             d) Üniversiteye bağlı birimlerin ve Yönetim Kurulunun görüş ve önerilerini aldıktan sonra, Üniversitenin bütçesini ve kadro ihtiyaçlarını gerekçeli olarak hazırlamak ve her safhada Mütevelli Heyetinin denetimine sunmak,

             e) Üniversitenin gelişmesi ve mevcut eğitim-öğretim faaliyetlerinin yürütülmesi, koordinasyonu ve kalitesinin yükseltilmesi konularında, Mütevelli Heyeti tarafından alınan kararlar ile belirlenen politikaların uygulanmasını sağlamak,

             f) 2547 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre, Mütevelli Heyet tarafından verilen diğer görev ve yetkileri kullanmak.

             Senato

             MADDE 11 – (1) Senato; Rektörün başkanlığında, Rektör yardımcıları, dekanlar ve her fakülteden fakülte kurullarınca üç yıl için seçilecek birer öğretim üyesi ile Rektörlüğe bağlı enstitü ve yüksekokul müdürlerinden teşekkül eder.

             (2) Senato, her eğitim-öğretim yılı başında ve sonunda olmak üzere yılda en az iki kez olağan olarak toplanır. Mütevelli Heyeti veya Rektör gerekli gördüğü hallerde, Senatoyu olağanüstü toplantıya çağırabilir.

             Senatonun görevleri

             MADDE 12 – (1) Senato, Üniversitenin akademik organı olup, aşağıdaki görevleri yapar:

             a) Üniversitenin eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetleri hakkında karar almak ve Mütevelli Heyetine bu konularda bilgi vermek,

             b) Üniversiteyi ilgilendiren düzenleyici işlemlere ilişkin taslakları hazırlamak veya görüş bildirmek, Mütevelli Heyetinin onayına sunup yürürlüğe girmelerini sağlamak,

             c) Üniversitenin yıllık eğitim-öğretim programını ve takvimini inceleyerek karara bağlamak,

             ç) Üniversitenin ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora gibi bütün eğitim-öğretim programlarına hangi yöntemle ve hangi sayıda öğrenci alınacağını belirlemek ve Mütevelli Heyetine önermek,

             d) Üniversitede İngilizce dışında bir yabancı dilin veya Türkçenin kısmen ya da tamamen bir bölüm veya programda kullanılmasına ilişkin öneriler hazırlamak,

             e) İkili, yaz, gece ve yetişkin eğitimi gibi eğitim programlarının açılmasını, hazırlık okulları, destek ve sürekli eğitim birimleri kurulmasını önermek ve bu eğitim programları ile eğitim birimlerinin içeriklerini ve sürelerini belirlemek,

             f) Bir sınava bağlı olmayan onursal akademik unvanlar vermek ve fakülte kurullarının bu konudaki önerilerini karara bağlamak,

             g) Fakülte kurulları ile Rektörlüğe bağlı enstitü ve yüksekokul kurullarının kararlarına yapılacak itirazları inceleyerek karara bağlamak,

             ğ) Üniversitelerarası Kurula ve Üniversite Yönetim Kuruluna üye seçmek,

             h) İlgili diğer mevzuatla verilen diğer akademik görevleri yerine getirmek.

             Üniversite yönetim kurulu

             MADDE 13 – (1) Üniversite Yönetim Kurulu; Rektörün başkanlığında, dekanlardan ve Üniversiteye bağlı değişik öğretim birim ve alanlarını temsil edecek şekilde Senato tarafından dört yıl için seçilecek üç profesörden oluşur.

             (2) Rektör, gerektiğinde Üniversite Yönetim Kurulunu toplantıya çağırır.

             (3) Rektör yardımcıları oy hakkı olmadan Yönetim Kurulu toplantılarına katılabilir.

             Üniversite yönetim kurulunun görevleri

             MADDE 14 – (1) Üniversite Yönetim Kurulu, idarî faaliyetlerde Rektöre yardımcı bir organ olup, aşağıdaki görevleri yapar:

             a) Yükseköğretim üst kuruluşları ile Mütevelli Heyeti ve Senato kararlarının uygulanmasında, belirlenen plân ve programlar doğrultusunda Rektöre yardım etmek,

             b) Faaliyet plân ve programlarının uygulanmasını sağlamak; Üniversiteye bağlı birimlerin önerilerini göz önünde bulundurarak yatırım programını, bütçe tasarısı taslağını incelemek ve kendi önerileri ile birlikte Mütevelli Heyetine sunmak,

             c) Üniversite yönetimi ile ilgili olarak Rektörün önereceği konularda karar almak,

             ç) Fakülte, enstitü ve yüksekokul yönetim kurullarının kararlarına yapılacak itirazları inceleyerek kesin karara bağlamak,

             d) İlgili diğer mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.

             Dekanlar ve yüksekokul, enstitü uygulama ve araştırma merkezi müdürleri

             MADDE 15 – (1) Rektör; ilgili alanda yurt içinde veya dışında çalışan profesörler arasından seçilen ve en az üç kişiden oluşan bir dekan araştırma ve belirleme komisyonu aracılığı ile Üniversite içinden veya dışından profesör unvanına haiz dekan adayını/adaylarını tespit eder. Rektör, komisyonun görüşünü de belirterek uygun gördüğü adayı Mütevelli Heyetine sunar. Mütevelli Heyeti, bu adayı uygun görmesi halinde tam zamanlı olarak görev yapmak üzere üç yıl süre için dekan olarak atar. Süresi biten dekan üç yıl süre için yeniden atanabilir.

             (2) Yüksekokul, enstitü, uygulama ve araştırma merkezi müdür adayı/adayları; ilgili fakülte dekanının önerisi üzerine Rektör tarafından, Rektörlüğe bağlı yüksekokul, enstitü, uygulama ve araştırma merkezi müdür adayları ise doğrudan Rektör tarafından tespit edilip Mütevelli Heyetine sunulur. Mütevelli Heyeti; yüksekokul, enstitü, uygulama ve araştırma merkezi müdürlerinin atamasını yapar. Yüksekokul, enstitü ve merkez müdürleri tam zamanlı olarak görev yapmak üzere üç yıl süre için atanırlar. Süresi biten yüksekokul, enstitü ve merkez müdürü üç yıl süre için yeniden atanabilir.

             (3) Dekan, yüksekokul, enstitü ve merkez müdürleri çalışmalarında yardımcı olmak üzere Üniversitenin aylıklı öğretim üyeleri arasından üç yıl için, en çok iki kişiyi yardımcı olarak seçerler. Görevleri başında olmadıkları zaman yardımcılarından biri vekâlet eder.

             Fakülte kurulu, fakülte yönetim kurulu ve görevleri

             MADDE 16 – (1) Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulu; 2547 sayılı Kanunda öngörülen üyelerden oluşur ve bu Kanunda öngörülen görevleri yürütür.

             Enstitü, enstitü kurulu, enstitü yönetim kurulu ve görevleri

             MADDE 17 – (1) Enstitü, lisansüstü eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama yapan birimdir. Enstitünün organları; enstitü müdürü, enstitü yönetim kurulu ve enstitü kurulundan oluşur. 

             (2) Enstitü Müdürü gerektiğinde yardımcılarını değiştirebilir. Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcıların görevi de sona erer. Müdüre vekalet etmede veya müdürlüğün boşalmasında yapılacak işlem, dekanlarda olduğu gibidir. 

             (3) Enstitü Müdürü, 2547 sayılı Kanun ile dekanlara verilmiş olan görevleri enstitü bakımından yerine getirir. Enstitü kurulu; müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ve enstitüdeki ana bilim dalı başkanlarından oluşur. Enstitü yönetim kurulu; müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları, müdür tarafından gösterilecek altı aday arasından enstitü kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur. Enstitü kurulu ve enstitü yönetim kurulu, 2547 sayılı Kanunla fakülte kurulu ve fakülte yönetim kuruluna verilmiş görevleri enstitü bakımından yerine getirir.

             Yüksekokul

             MADDE 18 – (1) Yüksekokullar; önlisans veya lisans düzeyinde belirli bir mesleğe yönelik eğitim öğretime ağırlık veren yükseköğretim kurumlarıdır. Yüksekokullar her biri ayrı bir eğitim-öğretim programı yürüten bölümlerden veya programlardan oluşur. 

             (2) Yüksekokulların organları; yüksekokul müdürü, yüksekokul kurulu ve yüksekokul yönetim kurulundan oluşur. Bunlardan;

             a) Yüksekokul müdürü;

             1) Üç yıl için Rektör tarafından önerilir, Mütevelli Heyet onayı ile atama tamamlanır. Süresi biten müdür yeniden atanabilir. 

             2) Müdürün okulda görevli aylıklı öğretim elemanları arasından üç yıl için görevlendirileceği en çok iki yardımcısı bulunur. Müdür gerekli gördüğü hallerde yardımcılarını değiştirebilir.

             3) Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcılarının görevleri de sona erer.

             4) Müdüre vekalet etme veya müdürlüğün boşalması hallerinde yapılacak işlem, dekanlarda olduğu gibidir. 

             5) 2547 sayılı Kanun ile dekanlara verilmiş olan görevleri yüksekokul bakımından yerine getirir.

             b) Yüksekokul kurulu; müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ve yüksekokuldaki bölüm, anabilim veya anasanat dalı başkanlarından oluşur. 

             c) Yüksekokul yönetim kurulu; müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ile müdürün göstereceği altı aday arasından yüksekokul kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur. 

             ç) Yüksekokul kurulu ve yüksekokul yönetim kurulu, 2547 sayılı Kanunla fakülte kurulu ve fakülte yönetim kuruluna verilmiş görevleri yüksekokul bakımından yerine getirir.

             Bölüm

             MADDE 19 – (1) Fakülte veya yüksek okullardaki bölümler, bölüm başkanları tarafından yönetilir.

             Bölüm başkanları ve görevleri

             MADDE 20 – (1) Bölüm başkanı; ilgili bölümde bağlı bulunduğu dekanın veya yüksekokul müdürünün belirleyeceği adaylar arasından Rektör tarafından atanır. Bölüm başkanlarının görev süresi üç yıldır. Süresi sona eren bölüm başkanı yeniden atanabilir.

             (2) Bölüm başkanı, bölümün her düzeyde eğitim-öğretim ve araştırmalarından ve bölüme ait her türlü faaliyetin düzenli ve verimli bir şekilde yürütülmesinden sorumludur.

             Akademik kurullar

             MADDE 21 – (1) Akademik kurullar; ilgili birimlerde fiilen eğitim-öğretimde görevlendirilmiş bulunan öğretim üyeleri, öğretim görevlileri ve okutmanlardan oluşur. Kurulun başkanı o birimin yöneticisidir.

             (2) Akademik kurullar şunlardır:      

             a) Akademik genel kurulu; ilgili fakülte/yüksekokullarda ders veren tüm öğretim üyeleri, öğretim görevlileri ve okutmanlardan oluşan kurullardır. Fakülte dekanları, yüksekokul, meslek yüksekokulu müdürleri, akademik genel kurulun başkanıdır.

             b) Akademik bölüm kurulu; ilgili bölümde ders veren tüm öğretim üyeleri, öğretim görevlileri ve okutmanlardan oluşur. Bölüm başkanı, bölüm akademik kurulu başkanıdır. 

             c) Akademik anabilim dalı kurulu; ilgili anabilim dalında ders veren tüm öğretim üyeleri ve öğretim görevlilerinden oluşur. Anabilim dalı başkanı, akademik kurulun başkanıdır.

             (3) Akademik kurullar her ders yılı başında ve sonunda olmak üzere iki defa toplanır. Eğitim-öğretim değerlendirilir. Birim başkanına önerilerde bulunur. 

             (4) Akademik kurullarla ilgili diğer hususlarda; 18/4/1986 tarihli ve 19082 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Kurulların Oluşturulması ve Bilimsel Denetim Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

             Öğretim elemanları

             MADDE 22 – (1) Öğretim elemanlarının atanma süreleri, profesörler ve doçentler için en çok beş yıl, yardımcı doçentler ve diğer öğretim elemanları için en çok üç yıldır.

             (2) Öğretim üyelerinin atanması ilgili kurulların görüşü alındıktan sonra Rektörün önerisi ve Mütevelli Heyetinin onayı ile kesinleşir.

             (3) Öğretim yardımcıları, dekanın veya müdürün önerisi ve Rektörün onayı ile atanırlar. Öğretim görevlileri, uzmanlar ve okutmanlar aynı usul ile bir yıl için görevlendirilirler. Görev süreleri her defasında bir yıl olmak üzere uzatılabilir. Kısmi statülü öğretim elemanlarının görev süreleri bir veya iki yarıyıl ile sınırlıdır.

             Araştırma görevlileri

             MADDE 23 – (1) Araştırma görevlileri, 2547 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine uygun olarak seçilir ve usulüne göre atanırlar.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

İdari Organlar ve Görevleri

             Üniversite idari teşkilatı

             MADDE 24 – (1) Üniversite idari teşkilatı; Genel Sekreterlik ve aşağıda belirtilen birimlerden oluşur:

             a) Hukuk,

             b) Bütçe,

             c) Öğrenci İşleri,

             ç) Personel,

             d) Uluslararası Etkinlikler,

             e) Tanıtım ve Halkla İlişkiler,

             f) Yapı İşleri ve Teknik,

             g) Sağlık, Kültür ve Spor,

             ğ) Bilgi İşlem,

             h) Destek Hizmetleri,

             ı) Kütüphane ve Dokümantasyon,

             i) Strateji Geliştirme.

             (2) Bu birimler ilgili mevzuatla kendilerine verilen görevleri yaparlar.

             Genel sekreter

             MADDE 25 – (1) Genel Sekreter, Üniversite öğretim elemanları dışındaki Üniversite personelinin idarî amiri olup, Rektöre karşı sorumludur.

             (2) Genel Sekreterin görevlendirilmesi ve görevden alınması, Rektörün önerisi ve Mütevelli Heyetinin kararı ile olur.

             (3) Genel Sekreter, Mütevelli Heyetinin, Senatonun ve Üniversite Yönetim Kurulunun raportörlüğünü ve Rektör tarafından verilecek idari işleri yapar. Üniversite idari teşkilatı birimlerinin düzenli ve uyumlu şekilde çalışmasını sağlar.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

             Öğretim dili

             MADDE 26 – (1) Üniversitede öğretim dili Türkçe ve/veya İngilizce’dir. Üniversitenin programlarında eğitim-öğretim dilinin Türkçe veya İngilizce dilinden hangisi olacağına ve eğitim dili İngilizce olarak belirlenen programlarda ilgili mevzuat gereği Türkçe okutulması zorunlu olan dersler dışında hangi derslerin Türkçe olarak verileceğine Senatonun önerisi ile Mütevelli Heyeti karar verir. Üniversitenin hazırlık sınıflarında, Üniversitenin belirleyeceği sayıda İngilizce dil dersleri zorunlu olarak alınır.

             Araştırma ve geliştirme projeleri ve danışmanlık hizmetleri

             MADDE 27 – (1) Üniversiteden üçüncü kişiler tarafından talep edilen her türlü proje ve danışmanlık hizmetleri, ilgili dekanın/müdürün önerisi, Rektörün kabulü ve Mütevelli Heyetinin onayı ile verilir.

             (2) Üniversitede görevli personelin projelerden veya danışmanlık hizmetlerinden elde edilecek gelirlerden ne ölçüde yararlandırılacaklarına ilişkin esaslar Mütevelli Heyeti tarafından tespit edilir.

             Onursal unvanlar

             MADDE 28 – (1) Üniversite, yurt içinde veya yurt dışında kendi bilim alanlarında üstün başarı kazanmış veya yaşama değerli katkılarda bulunmuş kişilere, ilgili Fakülte Kurulunun önerisi, Senatonun kararı ve Mütevelli Heyetinin onayı ile onursal doktora veya onursal profesörlük unvanı verebilir.

             Mali hükümler

             MADDE 29 – (1) Üniversitenin gelir kaynakları şunlardır:

             a) Bilimsel faaliyetlerden elde edilecek gelirler,

             b) Araştırma ve geliştirme projeleri ve danışmanlık hizmetlerinden elde edilecek gelirler,

             c) Eğitim-öğretim hizmetleri karşılığında elde edilecek gelirler,

             ç) Yayın ve satış gelirleri,

             d) Üniversitenin yatırımlarından ve işletmelerinden elde edilecek gelirler,

             e) Devlet bütçesinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarından yapılacak her türlü yardımlar,

             f) Bağışlar, vasiyetler ve diğer gelirler.

             Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller

             MADDE 30 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu ile 31/12/2005 tarihli ve 26040 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vakıf Yükseköğretim Kurumları Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Mütevelli Heyet ve Senato kararları uygulanır. 

             Yürürlük

             MADDE 31 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

             Yürütme

             MADDE 32 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini İzmir Üniversitesi Rektörü yürütür.