20 Ekim 2009 SALI

Resmî Gazete

Sayı : 27382

YÖNETMELİK

Muğla Üniversitesinden:

MUĞLA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA

MERKEZİ YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

             Amaç

             MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Muğla Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

             Kapsam

             MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Muğla Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına ve yönetim organlarının görevlerine ilişkin hükümleri kapsar.

             Dayanak

             MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

             Tanımlar

             MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

             a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,

             b) Dekan: Muğla Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanını,

             c) Merkez (Hastane): Muğla Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezini (Hastanesini),

             ç) Merkez Müdürü (Hastane Başhekimi): Merkezin Müdürünü,

             d) Merkez müdür yardımcıları (Hastane başhekim yardımcıları): Merkezin müdür yardımcılarını,

             e) Rektör: Muğla Üniversitesi Rektörünü,

             f) Tıp Fakültesi: Muğla Üniversitesi Tıp Fakültesini,

             g) Üniversite: Muğla Üniversitesini,

             ğ) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu

             ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları

             Merkezin amacı

             MADDE 5 – (1) Merkezin amacı; sağlık hizmetleriyle ilgili tüm alanlarda eğitim-öğretim imkanları sağlamak, bilimsel araştırma koşulları hazırlamak, her düzeyde tıp ve sağlık personeli yetiştirmek amacıyla, Tıp Fakültesi başta olmak üzere, Üniversite bünyesindeki diğer enstitü, fakülte, yüksekokul, uygulama ve araştırma merkezleri ile yurt içindeki ve dışındaki diğer kurumlarla işbirliği yaparak stratejik plan ve hedefler çerçevesinde, sağlık hizmetlerinin verimli ve kaliteli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

             Merkezin faaliyet alanları

             MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:

             a) Sağlık alanında, kişi veya kuruluşlardan gelen talepleri değerlendirmek, sağlık ve araştırma faaliyetlerinde bulunmak,

             b) Yeni teknoloji ve bilgi faaliyetlerini izleyerek, sağlık alanında standartları en üst seviyeye çıkarmak,

             c) Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki sağlık ve araştırma standartlarını izleyerek nitelikli sağlık hizmeti sunmak,

             ç) Öğrencilere sağlık eğitimi konusunda gerekli alt yapıyı hazırlamak,

             d) Sağlıklı bir toplumun geliştirilmesi için gerektiğinde kamu ve özel sektördeki kuruluşlar ile işbirliği yapmak,

             e) Ulusal ve uluslararası kamu ve özel sektör kuruluşlarına Merkezin amaçları doğrultusunda projeler hazırlamak, eğitim programları düzenlemek, bilimsel görüş ve benzeri hizmetleri vermek,

             f) Toplumun sağlıklı yaşam konusunda bilgilendirilmesi ve eğitilmesi amacıyla, kitap, dergi, broşür ve benzeri yayınlar yapmak, yazılı ve görsel basın organlarında programlar düzenlemek,

             g) Klinik dalları ve diğer disiplinlerde, toplum sağlığına yönelik araştırmalar konusunda işbirliğini sağlamak,

             ğ) Üniversitenin yetkili makam ve kurullarının kararlaştıracağı diğer faaliyetlerde bulunmak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri

             Merkez yönetim organları

             MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:

             a) Merkez Müdürü (Hastane Başhekimi),

             b) Yönetim Kurulu,

             c) Danışma Kurulu.

             Merkez müdürü

             MADDE 8 – (1) Merkez Müdürü (Hastane Başhekimi); Tıp Fakültesinde devamlı statüde çalışan profesör unvanına sahip öğretim üyeleri arasından, Dekanın görüşü alınarak Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir. Merkez Müdürü; Merkez hizmetlerinin yürütülmesinden Yönetim Kuruluna ve Rektöre karşı sorumludur.

             (2) Merkez Müdürüne çalışmalarında yardımcı olmak üzere, devamlı statüde çalışan Tıp Fakültesi öğretim üyeleri arasından belirlenecek en az iki müdür yardımcısı (Başhekim yardımcısı), Merkez Müdürünün teklifi üzerine Rektör tarafından görevlendirilir.

             (3) Merkez Müdürü görevi başında bulunmadığı zamanlarda müdür yardımcılarından biri, Merkez Müdürünün teklifi ve Rektörün onayı ile Merkez Müdürüne vekalet eder. Vekalet süresi altı ayı geçemez. Merkez Müdürünün görev süresinin dolması veya herhangi bir sebeple görevinden ayrılması halinde müdür yardımcılarının da görevleri kendiliğinden sona erer.               

             Merkez müdürünün görevleri

             MADDE 9 – (1) Merkez Müdürünün görevleri şunlardır;

             a) Merkezin gelişmesi için gerekli stratejik planları hazırlayarak Yönetim Kuruluna sunmak,

             b) Merkez hizmetlerinin hizmet içi programlara uygun olarak yürütülmesini temin etmek,

             c) Merkezin ödenek, kadro ihtiyaçları ve bütçe ile ilgili önerilerini gerekçeleri ile birlikte hazırlayarak Yönetim Kuruluna sunmak,

             ç) İlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak mal ve hizmet satın alınmasını, hizmet satın alma yolu ile yapılan sözleşmelerin uygulanmasını ve denetimini sağlamak,

             d) Ana bilim dalı ve bilim dalı hizmetleriyle ilgili performans kriterlerini tespit etmek,

             e) Merkez ve Merkez bünyesinde faaliyet gösteren hizmet birimleri ile buralarda görev yapan yönetici, idari, sağlık ve teknik personel arasında koordinasyonu ve iş bölümünü sağlamak,

             f) Yönetim Kurulunda görüşülecek konuları tespit ederek Yönetim Kurulu başkanına teklif etmek,

             g) Merkez bünyesindeki kliniklerin, polikliniklerin, laboratuvarların, destek birimlerinin ve Rektörlüğe bağlı olarak Merkez içinde faaliyet gösteren diğer birimlerin verimli çalışmasını sağlamak,

             ğ) Ameliyathanelerin, yoğun bakım ve reanimasyon hizmeti veren birimlerin ve buralardaki cihazların Merkez bütününde etkin kullanılmasını ve bu konuda ana bilim dalları arasında koordinasyonu sağlamak,

             h) Acil servisi, acil polikliniği ya da laboratuvarı bulunan ana bilim dallarının aktif katkısı ile 24 saat ve kesintisiz olarak sağlık hizmeti verilmesini sağlamak,

             ı) Merkezde, ilgili mevzuata uygun olarak hastaların ayakta veya yatarak tanı ve tedavisinde, taburcu işlemlerinde ve ölümlerinde, sağlık raporlarının düzenlenmesinde uygulanacak esasları tespit etmek ve bu esasların uygulanmasını sağlamak,

             i) Hastaların iaşe ve diyetleri ile ilgili esasları düzenlemek ve uygulanmasını sağlamak,

             j) Merkezin yıllık faaliyet raporunu hazırlayıp Yönetim Kuruluna sunmak,

             k) Yurt içi ve yurt dışında benzer faaliyetlerde bulunan kuruluşlarla işbirliği yapmak,

             l) Hastane hizmetlerinin ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak yürütülmesini, Yönetim Kurulu kararlarının uygulanmasını sağlamak ve bu konuda gerekli denetimi yapmak.

             Yönetim kurulu

             MADDE 10 – (1) Yönetim Kurulu; Dekanın başkanlığında aşağıdaki üyelerden oluşur. Rektör gerekli gördüğünde Kurula başkanlık eder. Yönetim Kurulu üyeleri şunlardır:

             a) Merkez Müdürü,

             b) Cerrahi Tıp Bilimleri Bölüm Başkanlığındaki öğretim üyelerinin kendi aralarından oylamayla seçeceği farklı ana bilim dallarından iki öğretim üyesi,

             c) Dahili Tıp Bilimleri Bölüm Başkanlığındaki öğretim üyelerinin kendi aralarından oylamayla seçeceği farklı ana bilim dallarından iki öğretim üyesi,

             ç) Temel Tıp Bilimleri Bölüm Başkanlığındaki öğretim üyelerinin kendi aralarından oylamayla seçeceği farklı ana bilim dallarından iki öğretim üyesi,

             d) Üniversite Hastaneleri Başmüdürü,

             e) Başhemşire,

             f) Döner Sermaye İşletme Müdürü.

             (2) Yönetim Kurulunun raportörlüğünü Hastane Müdürü yapar.

             (3) Seçimle belirlenmiş üyelerin görev süreleri üç yıldır.

             (4)Yönetim Kurulunun gündemini Dekanın önerilerini alarak Merkez Müdürü belirler. Yönetim Kurulu, başkanın daveti üzerine, en az ayda bir kez olağan şekilde ya da başkan veya en az üç üyenin yazılı başvurusunu izleyen iki iş günü içinde olağanüstü toplanır. Yönetim Kurulu Başkanı, gerekli hallerde ilgili birim sorumlularını ve yöneticilerini, oy hakkı olmadan toplantılara davet edebilir.

             Yönetim kurulunun görevleri

             MADDE 11 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:

             a) İlgili mevzuat doğrultusunda, Merkezin yönetimi ve işletilmesi için gerekli kararları almak,

             b) Merkezin faaliyette bulunan polikliniklerinin, kliniklerin ve laboratuvar birimlerinin, idari ünitelerin, ortak kullanım sahalarının ve yeni kurulan ünitelerin etkin çalışması için yerleşim planlarını yapmak ve koordinasyonu sağlamak,

             c) Merkez Müdürlüğünce hazırlanan çalışma raporlarını ve istatistiki verileri değerlendirmek ve gerektiğinde Merkez faaliyetlerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için önerilerde bulunmak,

             ç) Merkezin daha iyi sağlık hizmeti verebilmesi için gerekli olan birimleri,  poliklinikleri, laboratuvarları, hastalara yönelik tanı ve tedavi üniteleri ile eğitim birimlerini kurmak ve bu birimlerin yönetim esaslarını ilgili birimlerle işbirliği içinde hazırlamak,

             d) Merkezin kadro ve mali kaynaklarını, performansa dayalı olarak inceleyerek gerekli kararları almak ve her yıl sonunda birimlerin hizmet performanslarını inceleyerek ertesi yıl için teşvik yönünde tedbirler almak.

             Danışma kurulu ve görevleri

             MADDE 12 – (1) Danışma kurulu; Rektörün başkanlığında, Dekan, Merkez Müdürü, seçimle belirlenmiş; bir profesör, bir doçent, bir yardımcı doçent ve bir araştırma görevlisi temsilcisi ile istekleri halinde Muğla ilindeki kamu kurum ve kuruluşları ile meslek kuruluşlarını temsilen belirlenen beş üyeden oluşur.

             (2) Profesör, doçent, yardımcı doçent ve araştırma görevlisi temsilcileri; Rektörün, Tıp Fakültesinde görev yapmakta olanlar hariç olmak üzere göstereceği beşer aday arasından, Senato tarafından seçilir.

             (3) Seçimle belirlenmiş üyelerin görev süreleri üç yıldır.

             (4) Kurul gerektiğinde diğer birim yöneticilerini, bilgilerine başvurulmak üzere toplantıya davet edebilir.

             (5) Danışma Kurulu; eğitim-öğretim yılının başında ve sonunda olmak üzere yılda en az iki kez toplanır. Kurul; eğitim, araştırma ve hastane hizmetlerinde aksamalara yol açan durumlarda Rektör veya Merkez Müdürünün isteği ile olağanüstü toplanır.

             (6) Danışma Kurulunun görevi, Merkez ile ilgili iç ve dış çevre analizleri ile genel değerlendirmeleri yaparak önerilerde bulunmaktır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

             Merkez ünitelerinin ve birimlerinin çalışma usul ve esasları

             MADDE 13 – (1) Merkezde ve Merkeze bağlı olarak çalışan sağlık hizmetleriyle görevli ünitelerde bulunan servis, poliklinik veya laboratuvar birimleri ile Merkezin idari işlerinde görevli diğer idari birimler yürüttükleri hizmetler açısından Merkez Müdürüne karşı sorumludur.

             (2) Merkezin faaliyet alanlarında görevli anabilim dalı başkanları, bilim dalı başkanları ve laboratuvar ve poliklinik sorumluları sorumluluk alanlarına giren bölgelerde hizmetlerin en verimli ve en iyi şekilde gerçekleştirilmesi açısından Hastane yönetimi ile işbirliği ve koordinasyon içinde bulunur ve Hastane yönetimine karşı sorumludur.

             (3) Ana bilim dallarına bağlı üniteler dışındaki ünitelerin sorumluları, Merkez Müdürünün önerisiyle Rektör tarafından iki yıllığına görevlendirilir. Görevlendirilen ünite sorumluları Merkez Müdürüne karşı sorumludur.

             Komisyonlar

             MADDE 14 – (1) Uzmanlık alanı gerektiren konularda çalışmalar yapmak üzere, Merkez Müdürünün (Başhekim) önerisi doğrultusunda, Yönetim Kurulu tarafından komisyonlar oluşturulabilir.

             (2) İdari, mali ve teknik konularda çalışmalar yapmak üzere ise, Merkez Müdürünün önerisi, Yönetim Kurulunun görüşü doğrultusunda Rektörün onayı ile komisyonlar oluşturulabilir.

             (3) Komisyonların çalışma esasları Senato tarafından belirlenir.

             Personel ihtiyacı

             MADDE 15 – (1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ilgili hükümlerine göre, Rektör tarafından görevlendirilecek veya atanacak personel tarafından karşılanır.

             (2) İdari personelin atanma, görevde yükselme ve unvan değişikliği işlemleri; 2547 sayılı Kanun ve 657 sayılı Kanun ile 12/11/2005 tarihli ve 25991 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yapılır.

             Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller

             MADDE 16 – (1) Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato kararları uygulanır.

             Yürürlük

             MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

             Yürütme

             MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Muğla Üniversitesi Rektörü yürütür.