3 Temmuz 2010 CUMARTESİ

Resmî Gazete

Sayı : 27630

YÖNETMELİK

İstanbul Üniversitesinden:

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

             Amaç

             MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul Üniversitesi hastanelerinde, sağlık bilimleri alanındaki lisans ve lisansüstü öğrencilerinin eğitim ve uygulama ihtiyaçlarının, akademik personelin araştırma gereklerinin en üst düzeyde karşılanmasını, sağlık hizmetlerinin çağdaş yönetim ilkeleri doğrultusunda standart, etkin ve verimli bir şekilde koordinasyon ve yürütülmesine ilişkin esasları belirlemektir.

             Kapsam

             MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik İstanbul Üniversitesi hastanelerinin yönetim ve organizasyonu, çalışma usul ve esasları, yönetim organları, yönetim organlarının görevleri ile hasta hizmeti veren birimlerinin görevlerine ilişkin hükümleri kapsar.

             Kapsam

             MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

             Tanımlar

             MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

             a) Başhekim: İstanbul Üniversitesine bağlı her bir hastanenin yöneticisini,

             b) Bilgi İşlem Direktörü: İstanbul Üniversitesine bağlı hastanelerin bilgi işlem hizmetlerini koordinasyon ve yönlendirmesinde Genel Direktöre karşı sorumlu olan üst yöneticisini,

             c) Dekan/Müdür: İlgili fakülte dekanlarını ve yüksek okul ile hasta hizmeti veren enstitülerin müdürlerini,

             ç) Finansman Direktörü: İstanbul Üniversitesine bağlı hastanelerin gelir ve gider yönetimi ile Sosyal Güvenlik Kurumu ilişkilerinin koordinasyon ve yönlendirmesinde Genel Direktöre karşı sorumlu olan üstü yöneticisini,

             d) Hastaneler: İstanbul Üniversitesinde bulunan tüm sağlık uygulama ve araştırma merkezleri ile Kardiyoloji Enstitüsü ve Onkoloji Enstitüsü hastanelerini,

             e) Hastaneler Genel Direktörü: İstanbul Üniversitesine bağlı hastanelerin tıbbi, idari ve mali hizmetlerinin yürütülmesinde doğrudan Hastaneler Yönetim Kuruluna karşı sorumlu olan en üst yöneticisini,

             f) Hemşirelik Direktörü: İstanbul Üniversitesine bağlı hastanelerin hemşirelik hizmetlerinin koordinasyon ve yönlendirmesinde Genel Direktöre karşı sorumlu olan üst yöneticisini,

             g) Kalite Direktörü: İstanbul Üniversitesine bağlı hastanelerin kalite politikalarının hizmetlerinin koordinasyon, yönlendirmesinde Genel Direktöre karşı sorumlu olan üst yöneticisini,

             ğ) Laboratuar Hizmetleri Direktörü: İstanbul Üniversitesine bağlı hastanelerin laboratuar hizmetlerinin koodinasyon ve yönlendirmesinde Genel Direktöre karşı sorumlu olan üst yöneticisini,

             h) Rektör: İstanbul Üniversitesi Rektörünü,

             ı) Tıbbi Direktör: İstanbul Üniversitesine bağlı hastanelerin tıbbi hizmetlerinin koordinasyon ve yönlendirmesinde Genel Direktöre karşı sorumlu olan üst yöneticisini,

             i) Üniversite: İstanbul Üniversitesini,

             ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Hastaneler Koordinasyon Kurulunun Organları, Görev ve Yetkileri

             Hastane koordinasyon kurulu organları

             MADDE 5 – (1) Hastane Koordinasyon Kurulunun organları şunlardır:

             a) Hastaneler Danışma Kurulu,

             b) Hastane Yönetim Kurulu,

             c) Hastaneler Genel Direktörü.

             Hastaneler danışma kurulu

             MADDE 6 – (1) Hastaneler Danışma Kurulu Rektör başkanlığında aşağıdaki üyelerden oluşur:

             a) Hastaneler Genel Direktörü,

             b) Hastaneler Tıbbi Direktörü,

             c) Fakülte yönetimlerince önerilen; İstanbul Tıp Fakültesi, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Hukuk ve İşletme Fakültelerinden ve Hemşirelik Yüksek Okulundan birer öğretim üyesi temsilcisi,

             ç) Rektör tarafından görevlendirilen bir mezunlar temsilcisi, Üniversite bünyesinden görevlendirilen bir hemşire temsilcisi, fakülte yönetim kurullarınca önerilen; İstanbul Tıp ve Cerrahpaşa Tıp Fakültesini temsilen birer uzmanlık öğrencisi ve intörn temsilcisi, Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Diş Hekimliği Fakültesinden bir uzmanlık öğrencisi temsilcisi, hasta derneklerinden görevlendirilen bir temsilci,

             d) İstekleri halinde aşağıdaki kuruluşlar tarafından görevlendirilen birer temsilci;

             1) İstanbul Tabip Odası temsilcisi,

             2) İstanbul Diş Hekimleri Odası temsilcisi,

             3) Türk Hemşireler Derneği İstanbul Şubesi temsilcisi,

             4) İstanbul Ticaret Odası temsilcisi,

             5) Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği temsilcisi,

             6) Özel hastaneler temsilcisi,

             7) Üniversitede yetkili işçi ve memur sendikalarından birer temsilci,

             8) İstanbul İl Özel İdare temsilcisi,

             9) İstanbul Büyükşehir ve Fatih Belediye Başkanlığından birer temsilci,

             10) İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü temsilcisi,

             11) Sosyal Güvenlik Kurumu İstanbul Sağlık İşleri Müdürlüğü temsilcisi,

             12) Türkiye Kızılay Derneği temsilcisi.

             Hastaneler danışma kurulu çalışma usul ve esasları

             MADDE 7 – (1) Hastaneler Danışma Kurulu, yılda en az iki kez toplanır. Kurul üye tam sayısının yarıdan bir fazlası ile toplantı yapabilir. Kararlar, toplantıya katılanların yarısından fazlasının oyu ile alınır, eşitlik durumunda Başkanın oyu kararı belirler. Gerekirse ek toplantılar yapılabilir. Ek toplantı çağrısı Rektör tarafından yapılır. Kurul gerektiğinde ilgili kişileri bilgilerine başvurulmak üzere toplantıya davet edebilir.

             Hastaneler danışma kurulunun görevleri

             MADDE 8 – (1) Hastaneler Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:

             a) İstanbul Üniversitesi hastaneleri ile ilgili olmak üzere iç çevre ve dış çevre analizleri ile genel değerlendirmeler yapmak,

             b) Hastaneler Yönetim Kuruluna önerilerde bulunmak.

             Hastaneler yönetim kurulu

             MADDE 9 – (1) Hastaneler Yönetim Kurulu, Rektörün görevlendirdiği Rektör Yardımcısı başkanlığında, aşağıdaki üyelerden oluşur:

             a) Rektör Yardımcısı,

             b) Hastaneler Genel Direktörü,

             c) Hastaneler Tıbbi Direktörü,

             ç) İstanbul Tıp Fakültesi, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Diş Hekimliği Fakültesi Dekanları,

             d) Onkoloji ve Kardiyoloji Enstitüsü Müdürleri,

             e) Hastane Başhekimleri,

             f) Üniversite Döner Sermaye İşletme Müdürü.

             Hastaneler yönetim kurulu çalışma usul ve esasları

             MADDE 10 – (1) Hastaneler Yönetim Kurulu, ayda en az bir kez toplanır, gerektiğinde başkan tarafından toplantıya çağrılabilir. Rektör Kurula istediği zaman katılır, görüş bildirir, oy kullanmaz. Eşitlik halinde Başkanın oyu iki oy olarak kabul edilir. Kurulun tüm kararları Rektör onayına sunulur, Rektörce onaylanmayan karar görüşülmek üzere Hastaneler Yönetim Kuruluna iade edilir.

             Hastaneler yönetim kurulunun görevleri

             MADDE 11 – (1) Hastaneler Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:

             a) Hastanelerdeki eğitim, araştırma, tanı, tedavi ve rehabilitasyon gibi ana süreçler ile gelir, gider idaresi, taşınır mal ve insan kaynakları gibi destek süreçlerinin tanım ve yapılanmasına karar vermek,

             b) Tanımlanan süreçlerin yöntemi ve yapılandırmalarına karar vermek, temel değerleri belirleyip sağlık hizmetleri açısından hastanelerin stratejik planlarını, norm kadro çalışmalarını onaylamak gerektiğinde bu çalışmaların günün koşullarına göre yeniden yapılanmasını sağlamak ve onaylamak,

             c) Hastanelerle ilgili tasarlanan süreçlerin iş akışlarını onaylamak, büyük ölçüde yatırım ve satın almalarda karar vermek,

             ç) Hastanelerin gelir ve gider raporlarına göre idari kararları almak,

             d) Hastaneler ile ilgili her türlü yönerge, prosedür, talimat ve değerlendirme yöntemlerini onaylamak,

             e) Kalite, performans ve benzeri her türlü ölçüm verilerini değerlendirmek,

             f) Gerektiği takdirde alt komisyonlar kurmak,

             g) Kendi görev alanına giren konularda yönerge ve benzeri işlemler tesis etmek.

             (2) Yönetim Kurulu bu görevleri için görevlendirme ve yetkilendirme yapabilir.

             Hastaneler genel direktörü

             MADDE 12 – (1) Hastaneler Genel Direktörü, Rektör tarafından devamlı statüde görev yapan öğretim üyeleri arasından görevlendirilir. Hastaneler Genel Direktörü kararların uygulanmasında Hastaneler Yönetim Kuruluna karşı doğrudan sorumludur.

             Hastaneler genel direktörünün görevleri

             MADDE 13 – (1) Hastaneler Genel Direktörünün görevleri şunlardır:

             a) 2547 sayılı Kanunun 57 nci maddesi gereğince Rektörün yetkilendirmesi halinde, hastanelerin harcama yetkilisi görevini yerine getirmek, gerektiğinde bu yetkisini yönetim kademesindeki yöneticilere devretmek,

             b) Hastaneler Yönetim Kurulunun tüm görev ve sorumluluk alanına giren konularda, gerekli gündemi ve dosyaları hazırlamak, Hastaneler Yönetim Kuruluna sunmak, alınan kararların hastanelerde uygulanmasını sağlamak,

             c) Hastaneler arasında koordinasyonu sağlamak ve iletişim kurmak,

             ç) Genel Direktör yardımcıları olarak, devamlı statüde görev yapan öğretim üyeleri arasından; Tıbbi Direktör, Hemşirelik Direktörü, Laboratuar Hizmetleri Direktörü, Bilgi İşlem Direktörü, Finansman Direktörü ve Kalite Direktörü ile ihtiyaç halinde benzeri sorumluları görevlendirmek üzere Yönetim Kuruluna önermek,

             d) Rektör tarafından hastanelerin amaç ve faaliyetlerine ilişkin verilen diğer görevleri yapmak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Hastane Organları ve Görevleri

             Başhekim

             MADDE 14 – (1) Başhekim; hastanelerin her birinde, Hastaneler Genel Direktörüne karşı doğrudan sorumlu olmak üzere, Rektör tarafından, Hastaneler Yönetim Kurulunun önereceği tam gün statüsünde çalışan öğretim üyeleri arasından görevlendirilir.

             Başhekimin görevleri

             MADDE 15 – (1) Başhekimin görevleri şunlardır:

             a) Başhekim yardımcılarını, hastane müdürü ve yardımcılarını, hemşirelik hizmetleri müdürü ve yardımcılarını Rektör tarafından görevlendirmek üzere Hastaneler Genel Direktörüne bildirmek,

             b) İlgili mevzuat hükümleri ile Hastaneler Yönetim Kurulu tarafından alınan kararlara uygun olarak hizmetlerin yürütülmesini sağlamak,

             c) Dekanlığın, Müdürlüğün, bölüm ve anabilim dalı başkanlıklarının hastane hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarının giderilmesini sağlamak,

             ç) Eğitim ve araştırma konularında destek hizmetlerini sağlamak,

             d) Hastaneler Yönetim Kurulunun ve Hastaneler Genel Direktörünün görev ve sorumluluk alanlarına giren tüm konularda ilgili hazırlıkları ve geri bildirimleri yapmak.

             Hastane müdürü

             MADDE 16 – (1) Hastane Müdürü; İstanbul Üniversitesi bünyesinde çalışan tercihen sağlık idaresi yüksek okulu veya işletme, iktisat, iş idaresi, endüstri mühendisliği mezunu veya buna benzer alanlarda lisansüstü eğitim yapmış sağlık meslek mensupları ve yönetim deneyimi olan kişiler arasından, Başhekimin Hastaneler Genel Direktörüne teklifi üzerine Rektör tarafından görevlendirilir. Hastane Müdürü, Başhekimin görev ve sorumluluk alanları ile sınırlı olup Hastaneler Yönetim Kurulunun belirlediği sisteme göre çalışma ve Başhekim tarafından verilen görevleri yapmakla yükümlüdür.

             Hemşirelik hizmetleri müdürü

             MADDE 17 – (1) Hemşirelik hizmetleri; İstanbul Üniversitesi bünyesinde çalışan hemşirelik yüksek okulu mezunu, tercihen lisansüstü eğitim yapmışlar arasından, Başhekimin Hastaneler Genel Direktörüne teklifi üzerine Rektör tarafından görevlendirilen kişinin başkanlığında yürütülür. Söz konusu görevli, hemşirelik hizmetlerinin yönetim ve organizasyonu konusunda Hastaneler Yönetim Kurulunun belirlediği sisteme göre çalışma ve Başhekim tarafından verilen benzer görevleri yapmakla yükümlüdür.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

             Yönerge, genelge ve tebliğ

             MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelikte tanımlanan organlar, birimler ve buralarda görevlendirilenlerin; çalışma usul ve esasları ile yetki ve sorumlulukları, Hastaneler Yönetim Kurulunun teklifi ile Üniversite tarafından çıkarılacak yönerge, genelge ve tebliğlerde düzenlenir. Bu düzenlemeler, bu Yönetmeliğin yürürlük tarihinden itibaren altı ay içinde hazırlanır.

             Yürürlük

             MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

             Yürütme

             MADDE 20 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul Üniversitesi Rektörü yürütür.