Millî Eğitim
Bakanlığından:
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME
VE
UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 4/3/2006 tarihli
ve 26098 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Personeli
Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin
birinci fıkrasına aşağıdaki (j) ve (k) bentleri eklenmiştir.
“j)
İş günü: Ulusal bayram ile genel ve hafta sonu tatil günleri hariç, diğer
günleri,”
“k)
Aynı düzeydeki görevler: Aynı görev grubu içindeki aynı alt bentlerde yer
alan görevleri,”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci
maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendinin ikinci alt bendine “memur”
ibaresinden sonra gelmek üzere “sekreter” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 7 – (1) Bu Yönetmelik
kapsamındaki görevlere görevde yükselme suretiyle atanacaklarda aşağıdaki
özel şartlar aranır.
a)
Şube müdürü kadrosuna atanabilmek için;
1)
Fakülte veya en az dört yıllık yüksekokul mezunu olmak.
2)
Talim ve Terbiye Kurulu uzmanı, eğitim uzmanı, APK uzmanı, şef, tesis
müdürü, öğretmen, mimar, mühendis, raportör ve
sivil savunma uzmanı kadrolarından birinde veya bu kadrolarda toplam en az
üç yıl görev yapmış olmak.
b)
Tesis müdürü kadrolarına atanabilmek için;
1)
Fakülte veya en az dört yıllık yüksekokul mezunu olmak.
2)
Bakanlık teşkilâtının yardımcı hizmetler sınıfı dışındaki diğer hizmet
sınıflarındaki kadrolarda toplam en az beş yıl görev yapmış olmak.
c)
Şef kadrosuna atanabilmek için;
1)
En az iki yıllık yüksekokul mezunu olmak.
2)
İki yılı Bakanlıkta olmak üzere Devlet Memurluğunda en az beş yıl görev
yapmış olmak.
3)
Bakanlık teşkilâtının yardımcı hizmetler sınıfı dışındaki kadrolarında
görev yapıyor olmak.
4)
Bulunduğu görevde ya da bulunduğu görevle aynı düzeydeki diğer görevlerde
toplam en az iki yıl görev yapmış olmak.
ç)
Koruma ve güvenlik şefi kadrosuna atanabilmek için;
1)
En az iki yıllık yüksekokul mezunu olmak.
2)
Koruma ve güvenlik görevlisi kadrosunda en az beş yıl süreyle görev yapmış
olmak.
d)
Talim ve Terbiye Kurulu uzmanı ile eğitim uzmanı kadrolarına atanabilmek
için;
1)
Fakülte veya en az dört yıllık yüksekokul mezunu olmak.
2)
Öğretmenlikte adaylığı kaldırılmış olmak.
3)
Bakanlık eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfına dahil
kadrolarda veya şef kadrosunda en az beş yıl süreyle görev yapmış olmak.
e)
Çözümleyici kadrosuna atanabilmek için;
1)
Fakülte veya en az dört yıllık yüksekokul mezunu olmak.
2)
Bilgisayar sistemleri yönetimi ile sistem çözümleme veya sistem programlama
konularını bildiğine ilişkin Bakanlıkça onaylanmış belge ya da sertifikaya
sahip olmak.
3)
En az iki bilgisayar işletim sisteminin uygulamasını bildiğine ilişkin
Bakanlıkça onaylanmış belge ya da sertifikaya sahip olmak.
4)
Üç yılı Bakanlıkta programcı unvanında olmak üzere en az beş yıl hizmeti
bulunmak.
f)
Ayniyat saymanı kadrosuna atanabilmek için;
1)
En az iki yıllık yüksekokul mezunu olmak.
2)
En az üç yıl hizmeti bulunmak.
3)
Bulunduğu görevde ya da bulunduğu görevle aynı düzeydeki diğer görevlerde
toplam en az iki yıl görev yapmış olmak.
g)
Sayman kadrosuna atanabilmek için;
1)
Fakültelerin iktisat, işletme veya maliye bölümlerinden mezun olmak, söz
konusu bölümlerden mezun olanlardan ilan edilen kadro sayısı kadar başvuru
olmaması durumunda, eksik sayıdaki kadro için en az iki yıllık yüksekokul
mezunu olmak.
2)
En az üç yıl hizmeti bulunmak.
3)
Bulunduğu görevde ya da bulunduğu görevle aynı düzeydeki diğer görevlerde
toplam en az iki yıl görev yapmış olmak.
ğ)
Raportör kadrosuna atanabilmek için;
1)
Hukuk, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler fakülteleri veya dengi
yükseköğretim programlarından mezun olmak; söz konusu fakültelerden mezun
olanlardan ilan edilen kadro sayısı kadar başvuru olmaması durumunda, eksik
sayıdaki kadro için adalet meslek yüksek okulu mezunu olmak.
2)
En az üç yıl hizmeti bulunmak.
3)
Bakanlıkça onaylanmış bilgisayar kullanım belge ya da sertifikaya sahip
olmak.
4)
Bulunduğu görevde ya da bulunduğu görevle aynı düzeydeki diğer görevlerde
toplam en az iki yıl görev yapmış olmak.
h)
Bilgisayar işletmeni kadrosuna atanabilmek için;
1)
En az lise veya dengi okul mezunu olmak.
2)
Bilgisayar işletmenliği kursunda başarılı olduğuna ilişkin Bakanlıkça
onaylanmış belge ya da sertifikaya sahip olmak.
ı)
Veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrosuna atanabilmek için;
1)
En az lise veya dengi okul mezunu olmak.
2)
En az üç yıl hizmeti bulunmak.
3)
Bakanlıkça onaylanmış bilgisayar kullanım belge ya da sertifikaya sahip
olmak.
i)
Koruma ve güvenlik görevlisi kadrosuna atanabilmek için;
1)
En az lise veya dengi okul mezunu olmak.
2)
En az beş yıl hizmeti bulunmak.
3)
10/6/2004 tarihli ve 5188 sayılı Özel Güvenlik
Hizmetlerine Dair Kanunda belirtilen diğer şartları taşımak.
j)
Veznedar, ayniyat memuru, ambar memuru, mutemet, memur ve santral memuru kadrolarına
atanabilmek için;
1)
En az lise veya dengi okul mezunu olmak.
2)
En az üç yıl hizmeti bulunmak.
k)
Şoför kadrosuna atanabilmek için;
1)
En az lise veya dengi okul mezunu olmak.
2)
En az üç yıl hizmeti bulunmak.
3)
En az beş yıllık (B) sınıfı sürücü belgesine sahip olmak.
l)
Aşçı, teknisyen yardımcısı, bekçi, dağıtıcı, kaloriferci kadrolarına
atanabilmek için;
1) En az lise veya dengi okul mezunu olmak.
m)
Sekreter kadrosuna atanabilmek için;
1)
Büro yönetimi ve sekreterlik eğitimi veren en az iki yıllık yüksekokul
mezunu olmak.
2)
En az iki yıl hizmeti bulunmak.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci
maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 9 uncu
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “MADDE
9 – (1) Görevde yükselme eğitimi için her adayın bilgi sahibi
olabileceği şekilde eğitim tarihinden en az kırk beş gün önce Bakanlık web
sayfasında duyuru yapılır.
(2)
Duyuruda atama yapılacak kadroların sınıfı, unvanı, derecesi, sayısı ve
eğitime katılacaklarda aranacak şartlar, başvurunun yapılacağı yer ve
tarihleri gibi hususlar belirtilir.
(3)
Her unvanlı kadro için görevde yükselme eğitimi ile unvan değişikliği
sınavı duyurusu iki yılda bir yapılır.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 10 uncu
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 10 – (1) Yapılacak duyuru
üzerine; bu Yönetmelikte belirtilen görevlere görevde yükselme yoluyla
atanmak isteyenlerden 6 ve 7 nci maddelerde
belirtilen şartları taşıyanlar, yalnız bir görev için görevde yükselme eğitimine
katılmak üzere başvuruda bulunabilirler. Başvuru süresi beş iş gününden az
olamaz. Aylıksız izinde bulunanlar da dahil olmak
üzere, ilgili mevzuatı uyarınca verilmesi zorunlu olan izinleri kullanmakta
olan personelin, görevde yükselme eğitimi ve sınavına katılmaları
mümkündür. Ancak, başvuru tarihinin son günü ile sınav tarihi arasındaki
sürede yıllık izin kullanılamaz. Duyurudan önce yıllık izinde bulunanlar,
en geç eğitim başlangıç tarihine kadar izinlerini sona erdirmek kaydıyla, başvuruda
bulunabilirler.
(2)
Görevde yükselme eğitimine; görevden uzaklaştırılanlar başvuruda
bulunamazlar.”
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 11 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 11 – (1) Görevde yükselme eğitimine alınacakların
sayısı atama yapılacak boş kadro sayısının üç katını geçemez. Üç katından
az sayıda istekli bulunması halinde, şartları taşıyanların tümü eğitime
alınır. Duyurulan kadro sayısının üç katından fazla personelin başvurması
halinde, 15/3/1999 tarihli ve 99/12647 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla
yürürlüğe konulan Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan
Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin ekinde yer alan EK-1 sayılı Personel Değerlendirme Formunda belirtildiği
şekilde puanlama yapılmak suretiyle, toplam puanı en fazla olandan başlamak
üzere duyurulan kadro sayısının üç katı kadar personel belirlenerek eğitime
alınmak üzere Hizmetiçi Eğitim Dairesi
Başkanlığına bildirilir. Puanların eşitliği halinde, sırasıyla;
a)
Hizmet süresi fazla olanlara,
b)
Daha üst öğrenimi bitirmiş olanlara,
c)
Üst öğrenim mezuniyet notu yüksek olanlara,
öncelik verilir.
(2)
Adaylar gerekçelerini belirtmek kaydıyla Kamu Kurum ve Kuruluşlarında
Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin ekinde
yer alan EK-1 sayılı Personel Değerlendirme
Formuna göre yapılan değerlendirme sonuçlarına yazılı olarak itirazda
bulunabilirler. İtiraz, değerlendirme sonuçlarının açıklandığı tarihten
itibaren en geç 5 iş günü içinde Personel Genel Müdürlüğüne yapılabilir.
İtiraz, bu birim tarafından değerlendirilir ve sonucu itirazın yapıldığı
tarihi takip eden en geç 10 gün içinde ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
(3)
Eğitime katılmaya hak kazananların isim listesi ile eğitimin yeri ve zamanı
itiraz süresinin tamamlandığı tarihten itibaren en geç 30 iş günü içinde Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığınca elektronik
ortamda adaylara duyurulur.
(4)
Görevde yükselme eğitimi başladıktan sonra herhangi bir nedenle
katılmayanların yerine yeni adaylar alınamaz.”
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 12 – (1) Bu
Yönetmelik kapsamında bulunanlar, görevde yükselme mahiyetindeki
atamalarının yapılabilmesi amacıyla bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin
birinci fıkrasının (a), (b), (c), (ç), (d), (e) ve (f) bentlerindeki ders
konularından 32 saat, (g) bendinde yer alan ders konularından ise 48 saat
olmak üzere toplam 80 saat olarak düzenlenecek görevde yükselme eğitim
programına katılmak zorundadır. Ancak, ilgili mevzuatı uyarınca verilmesi
zorunlu olan izinler süresince eğitime katılma şartı aranmaz. Aylıksız
izinde bulunanlar, eğitim programı ile öngörülen toplam sürenin en az
yarısı kadar eğitime katılmaları kaydıyla, bu eğitim sonunda düzenlenecek
görevde yükselme sınavına girebilirler.
(2)
Yukarıdaki izinler dışında, zorunlu olduğu belgelendirilen hallerde, eğitim
süresince izin kullanmamış olan personele on saate kadar izin verilebilir.”
MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin 13
üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1)
Görevde yükselme eğitimi aşağıdaki konuları kapsar:
a)
T.C. Anayasası;
1-
Genel esaslar,
2-
Temel hak ve ödevler,
3-
Devletin temel organları,
b)
Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi, Ulusal güvenlik,
c)
Devlet teşkilatı ile ilgili mevzuat,
ç)
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
d)
Türkçe dil bilgisi ve yazışmayla ilgili kurallar,
e)
Halkla ilişkiler,
f)
Etik davranış ilkeleri,
g)
Görev alanları ve atama yapılacak görevin niteliği ile ilgili konular.”
MADDE 11 – Aynı Yönetmeliğin 14
üncü maddesi madde başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“İl değerlendirme komisyonu ve
görevleri
MADDE 14 – (1) İl Değerlendirme Komisyonu, il milli eğitim
müdürünün başkanlığında, il milli eğitim müdürlüklerinde atama ve hizmet
içi eğitim bölümlerinden sorumlu iki milli eğitim müdür yardımcısı veya
şube müdürü ile iki ilçe milli eğitim müdüründen olmak üzere toplam beş
kişiden oluşur. Başkan dışında aynı birimlerden birer yedek üye belirlenir.
(2)
Asıl üyenin bulunmadığı toplantıya yedek üye katılır. Komisyonun sekreterya hizmetleri, personel hizmetleri ile ilgili
bölümden sorumlu müdür yardımcısı veya şube müdürü tarafından yürütülür.
(3)
İl Değerlendirme Komisyonunun görevleri şunlardır.
a)
Bu Yönetmelik kapsamında yer alan görevlere sınava dayalı veya sınavsız
yapılacak atamalara ilişkin başvuru işlemlerini yürütmek,
b)
Bu Yönetmelik kapsamındaki görevlere sınavsız yapılacak atamalarda
başvuruda bulunan adayları Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve
Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin ekinde yer alan EK-1 sayılı Personel Değerlendirme Formu üzerinden
değerlendirerek değerlendirme sonucu puan üstünlüğü esasına göre ataması
yapılacakları belirlemek,
c)
Bu Yönetmelik kapsamındaki görevlere sınavsız yapılacak atamalara yönelik
itirazları incelemek, ihtiyaç duyulması halinde Bakanlık görüşü de alınarak
karara bağlamak.”
MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin 15
inci maddesi madde başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Merkez değerlendirme ve sınav kurulu
MADDE 15 – (1) Merkez Değerlendirme ve Sınav Kurulu; Personel
Genel Müdürünün veya görevlendireceği genel müdür yardımcısının
başkanlığında, Hizmet İçi Eğitim Dairesi Başkanı, Eğitim Teknolojileri
Genel Müdürlüğü ve Personel Genel Müdürlüğünden en az daire başkanı
düzeyinde bir üye ile bir hukuk müşaviri olmak üzere başkan dâhil beş
kişiden oluşur. Bu birimlerden aynı usulle dört yedek üye belirlenir.
(2)
Sınav kurulunu teşkil eden üyeler görevde yükselme sınavına alınacak
personelden, öğrenim veya ihraz ettikleri unvan itibariyle daha düşük
seviyede olamazlar.
(3)
Sınav kurulunun başkan ve üyeleri; eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu
derece dâhil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kayın
hısımlarının katıldıkları görevde yükselme ve unvan değişikliği
sınavlarında görev alamazlar. Bu durumda olan üyelerin yerine yedek üye
görevlendirilir.
(4)
Kurul, başkan ve üyelerin tamamının katılımı ile toplanır.
(5)
Kurulun sekretarya hizmetleri Personel Genel Müdürlüğünce yürütülür.”
MADDE 13 – Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesi madde başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Merkez değerlendirme ve sınav
kurulunun görevleri
MADDE 16 – (1) Kurulun görevleri şunlardır:
a)
Görevde yükselme eğitimine alınacakların 11 inci madde kapsamında
belirlenmesini sağlamak.
b)
Görev alanları ve atama yapılacak görevin niteliği ile konuları ihtiva eden
notların hazırlanması veya hazırlattırılması ve ilgili personele
verilmesini sağlamak.
c)
Görevde yükselme ve unvan değişikliği yoluyla yapılacak atamalara ilişkin
görevde yükselme ve unvan değişikliği sınav tarihlerini belirlemek, sınav
sorularını hazırlatmak ve sınavların yapılmasını sağlamak ve sınava ilişkin
diğer iş ve işlemleri yürütmek.
ç)
Sınavların sonucuna göre başarı listelerinin düzenlenmesini sağlamak.
d)
Yapılacak itirazların sonuçlandırılmasını sağlamak.
e)
Merkez teşkilatı kadroları için sınavsız yapılacak atamaların
değerlendirmesini yapmak ya da bu kurulca gerekli görülmesi halinde
Personel Genel Müdürlüğü bünyesinde bir daire başkanının başkanlığında, üç
şube müdüründen oluşacak bir komisyon tarafından yapılmasını sağlamak.”
MADDE 14 – Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesi madde başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Başvuruların onaylanması
MADDE 17 – (1) Görevde yükselme eğitimine, unvan değişikliği
sınavına, unvan değişikliği ve görevde yükselme suretiyle yapılacak
atamalara ilişkin elektronik ortamda yapılacak başvurular;
a)
Merkez teşkilatında görev yapan personelin görev yaptığı birimce bilgileri incelenip,
gerekli kontrol ve düzeltmeler yapılarak, şartları uygun olanlar Personel
Genel Müdürlüğünce,
b)
Taşra teşkilatında görev yapan personelin görev yaptığı birimden başlamak
üzere okul/ilçe millî eğitim müdürlüğü/il millî eğitim müdürlüğünce bilgileri
incelenip, gerekli kontrol ve düzeltmeler yapılarak, şartları uygun olanlar
Personel Genel Müdürlüğünce onaylanır.”
MADDE 15 – Aynı Yönetmeliğin 18
inci maddesi madde başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Görevde yükselme sınav duyurusu ve
başvuru
MADDE 18 – (1) Görevde yükselme eğitimini tamamlayanların, bu
Yönetmelik kapsamındaki görevlere atanabilmeleri için, görevde yükselme
sınavına katılarak başarılı olmaları şarttır. Görevde yükselme sınavı,
Bakanlık Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme
Merkezi Başkanlığı, Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Genel Müdürlüğü veya
yükseköğretim kurumlarından birine yazılı test şeklinde yaptırılır. Bu
sınavda 100 üzerinden 70 ve üzeri puan alanlar başarılı sayılır.
(2)
Görevde yükselme sınavı görevde yükselme eğitimini takiben en geç bir ay
içerisinde yapılır. Görevde yükselme sınavına ilişkin iş ve işlemler Merkez
Değerlendirme Komisyonunca alınacak karar çerçevesinde Personel Genel
Müdürlüğü, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ve Hizmetiçi
Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından koordineli olarak yürütülür.
(3)
Görevde yükselme kapsamında aynı düzeyde eğitim aranan unvanların sınavları
birlikte yapılabilir. Bu durumda görevin gerektirdiği niteliklere ilişkin
sorular unvanlara göre ayrı diğer sorular ortak hazırlanır.
(4)
Görevde yükselme sınavına herhangi bir sebeple katılmayanlar ile başarısız
olan veya başarılı olup da müteakip sınava kadar atanmamış olanlar aynı
unvanla ilgili düzenlenecek eğitim ve sınava ilişkin usul ve esaslara
tabidir.”
MADDE 16 – Aynı Yönetmeliğin 19
uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 19 – (1) Bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci
fıkrasında belirtilen unvan değişikliğine tâbi kadrolar için yapılacak
duyurular üzerine; bu unvanları en az ortaöğretim düzeyinde mesleki veya
teknik eğitim sonucu kazanmış olanların atamaları, eğitime tabi
tutulmaksızın bu Yönetmelikte belirlenen görevde yükselme sınavı ve değerlendirmeye
ilişkin usul ve esaslar çerçevesinde, unvan değişikliği sınavı sonucundaki
başarısına göre gerçekleştirilir. Puanların eşitliği durumunda bu Yönetmeliğin 23
üncü maddesinin birinci fıkrası hükmü uygulanır.
(2)
Unvan değişikliği sınavı ihtiyaç olması halinde, görev alanları ve atama
yapılacak görevin niteliğine ilişkin konularda Bakanlık Eğitim
Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Başkanlığı, Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Genel Müdürlüğü veya
yükseköğretim kurumlarından birine yazılı test şeklinde iki yılda bir
yaptırılır. Bu sınavda 100 üzerinden 70 ve üzeri puan alanlar başarılı
sayılır.
(3)
Bu sınava katılacaklarda Bakanlıkta veya öğrenim durumlarıyla ilgisi
olmayan görevlerde belirli bir süre hizmet yapmış olma şartı aranmaz. Unvan
değişikliği sınavı kapsamındaki görevlere, sadece Bakanlık personeli başvurabilir.”
MADDE 17 – Aynı Yönetmeliğin 21
inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 21 – (1) Sınav sonuçlarına,
sınav sonuçlarının açıklandığı tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde
Merkez Değerlendirme ve Sınav Kuruluna bu kurulun sekretarya hizmetlerini
yürüten birim aracılığıyla itiraz yapılabilir. Bu itirazlar en geç 10 iş
günü içinde incelenerek karara bağlanır. Sonuç, sekretarya hizmetlerini
yürüten birimce itiraz sahiplerine bildirilir.
(2)
Yapılan sınavlarda hatalı sorulara tekabül eden puanlar eşit şekilde diğer
sorulara dağıtılır. Ancak, soruların yüzde beşinden fazlasının hatalı
olduğunun birinci fıkrada belirtilen süre içinde yapılan itirazlar üzerine
veya herhangi bir şekilde tespit edilmesi halinde, sınav iptal edilir ve en
kısa sürede yeni sınav yapılır.”
MADDE 18 – Aynı Yönetmeliğin 23
üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 23 – (1) Bu Yönetmelikte
belirtilen görevlere ilişkin boş kadrolara, katıldıkları görevde yükselme
eğitimine bağlı olarak yapılan görevde yükselme sınavı sonuçlarına göre
hazırlanan başarı listesinde bulunanlar yapılacak duyuru üzerine en fazla
on tercihte bulunmak kaydıyla başvuruda bulunabilirler. Başvuruda
bulunanlar tercihleri doğrultusunda puan üstünlüğü esasına göre atanırlar.
Başarı puanının eşit olması durumunda atanacak adaylar Kamu Kurum ve
Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel
Yönetmeliğin ekinde yer alan EK-1 sayılı Personel
Değerlendirme Formuna göre puanlama yapılarak belirlenir. Puanların
eşitliği halinde sırasıyla;
a)
13 üncü maddenin birinci fıkrasının (g) bendine ilişkin puanı yüksek
olanlara,
b)
Hizmet süresi fazla olanlara,
c)
Daha üst öğrenimi bitirmiş olanlara,
ç)
Üst öğrenim mezuniyet notu yüksek olanlara,
öncelik verilir.
(2)
Atamaları yapılanlardan, yasal süresi içinde görevine başlamayanların
atamaları iptal edilir. Bu durumda olanlar bu göreve atanabilmek için aynı
unvanla ilgili düzenlenecek eğitim ve sınava ilişkin bütün usul ve esaslara
tabi tutulurlar.
(3)
Duyurulan kadro veya pozisyonlardan;
a)
Atama şartlarını taşımadıkları için sınavların geçersiz sayılması veya bu
sebeple atamaların iptal edilmesi, atanılan göreve geçerli bir mazeret
olmaksızın süresi içinde başlanılmaması ya da atanma hakkından
vazgeçilmesi,
b)
Emeklilik, ölüm, memurluktan çekilme veya çıkarılma, başka unvanlı
kadrolara ya da başka bir kuruma naklen atanma
nedenleriyle boş kalan veya boşalanlara, görevde
yükselme veya unvan değişikliği sınavı tarihinden itibaren iki yıllık
süreyi aşmamak üzere, aynı unvanlı kadro için yapılacak müteakip sınava
kadar, sınavı kazandıkları hâlde ilan edilen kadro sayısı sebebiyle ataması
yapılamayan personelin başarı sırasına göre atamaları yapılabilir.”
MADDE 19 – Aynı Yönetmeliğin 24
üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı
maddeye aşağıdaki üçüncü fıkra eklenmiştir.
“(1)
Bu Yönetmeliğin beşinci maddesinde belirtilen görev grupları arasındaki
geçişler aşağıdaki esaslara göre yapılır.
a)
Aynı görev grubunun alt görev grubunun içinde yer alan aynı düzeydeki
görevlerden; bu görev grubu içindeki üst bentlerde yer alan görevlere
sınavla, aynı veya daha alt bentlerde sayılan görevlere ise bu görev için
aranan şartları taşımak kaydıyla sınavsız atama yapılabilir. Sınavsız
yapılacak atamalar için iki yılda bir merkez teşkilatı kadroları için
Personel Genel Müdürlüğünce, taşra teşkilatı kadroları için kadronun
bulunduğu valilikçe duyuru yapılır. Yapılacak duyurular üzerine adaylar en
fazla beş tercihte bulunmak kaydıyla başvuruda bulunabilirler. Merkez
teşkilatında bulunanların merkez teşkilatı kadrolarına, taşra teşkilatında
bulunanların ise bulundukları valiliklerin adayları Kamu Kurum ve
Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel
Yönetmeliğin ekinde yer alan EK-1 sayılı Personel
Değerlendirme Formu üzerinden yapılacak değerlendirme sonucu puan üstünlüğü
esasına göre atamaya yetkili makamlarca atamaları yapılır. Duyuruda birden
fazla unvana yer verilmesi halinde adaylar gerekli şartları taşımaları
kaydıyla birden fazla unvan için de toplam tercih sayısı beşi geçmemek
kaydıyla başvuruda bulunabilirler. Tercihlerinden birine atanamayanların
atamaları, başvurularında belirtmeleri halinde valilikçe/Bakanlıkça ihtiyaç
çerçevesinde duyuruda yer verilen boş kadrolara yapılır.
b)
Görev grupları arası görevde yükselme niteliğindeki geçişler ve alt gruptan
üst gruplara geçişler görevde yükselme eğitimi ve sınavına tabidir. Ancak,
Bakanlıkta veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarında daha önce bulunulan
görevler ile bu görevlerle aynı düzey görevlere veya alt görevlere,
ilgilinin talebinin olması halinde, görevde yükselme eğitimi ve sınavına
tabi tutulmadan ve hizmet şartı aranmadan atama yapılabilir.”
“(3)
Bu Yönetmelik kapsamındaki personelden doktora öğrenimini bitirmiş olanlar,
unvan değişikliği sınavına katılmaksızın öğrenimle ihraz edilen görevlere
atanabilirler.”
MADDE 20 – Aynı Yönetmeliğin 25
inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 25 – (1) Görevler arası
geçişler aşağıdaki esaslara göre yapılır.
a)
Talim ve Terbiye Kurulu üyeliği, Bakanlık başmüfettişliği, Bakanlık
müfettişliği, iç denetçilik, hukuk müşavirliği, eğitim müfettişliği, mali
hizmetler uzmanlığı görevlerinde bulunanlar ile şube müdürlüğü veya daha üst
kadro unvanını kazanmış olmaları şartıyla ataşelik ve diğer müşavirlik
görevlerinde toplam en az üç yıl süreyle bulunmuş olanlar, durumlarına
uygun görevlere,
b)
Asaleten şube müdürü görevinde en az iki yıl görev yapmış olanlar, ilçe
millî eğitim müdürü veya il millî eğitim müdür yardımcısı görevlerine,
c)
İlçe millî eğitim müdürü, il millî eğitim müdür yardımcısı görevlerinden
birinde veya bu görevlerde toplam en az üç yıl asaleten görev yapmış
olanlar, il millî eğitim müdürlüğü veya daire başkanlığı (bağımlı)
görevlerine,
ç)
(A) tipi eğitim kurumlarında asaleten müdür olarak en az sekiz yıl görev
yapanlar il millî eğitim müdürlüğü görevine,
d)
Asaleten şube müdürü görevinde en az altı yıl görev yapmış olanlar, il
millî eğitim müdürü veya daire başkanlığı (bağımlı) görevlerine,
e) (A) tipi eğitim kurumlarında asaleten müdür olarak en az üç
yıl veya (B) tipi eğitim kurumlarında asaleten müdür olarak en az beş yıl
ya da (A) tipi ve (B) tipi eğitim kurumu müdürlüğünde toplam en az dört yıl
asaleten görev yapanlar ilçe millî eğitim müdürlüğü, il millî eğitim müdür
yardımcılığı görevlerine,
f)
Millî eğitim müdürlükleri bünyesinde en az beş yıl süreyle mimar ve
mühendis olarak görev yapmış olanlar, münhasıran yatırımlardan sorumlu
olmak üzere millî eğitim müdür yardımcısı görevlerine,
atanabilirler.
(2)
İlçe millî eğitim müdürü, il millî eğitim müdür yardımcısı olarak asaleten
görev yapmakta olanların istemeleri halinde bu görevler arasında geçişleri
yapılabilir.
(3)
İl millî eğitim müdürü, genel müdür yardımcısı olarak asaleten görev
yapmakta olanların istemeleri halinde bu görevler arasında geçişleri
yapılabilir.
(4)
İl ve ilçe millî eğitim müdürlüğü görevlerine atanacaklarda aranan diğer
şartların yanında öğretmenlikte adaylığı kaldırılmış olma şartı ayrıca
aranır.
(5)
Bu Yönetmelik kapsamında bulunan ve doktora öğrenimini bitiren personelden,
atanılacak görev için aranan hizmet süresine sahip olmaları ve mevzuatla
aranan öğrenim şartını taşımaları kaydıyla uzman veya aynı düzeydeki
görevler ile daha alt görevlere yapılacak atamalarda bu Yönetmelik
hükümleri uygulanmaz.”
MADDE 21 – Aynı Yönetmeliğin geçici
1 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 18/4/1999 tarihinde görevde bulunan ve aynı tarih
itibariyle iki yıllık veya üç yıllık yükseköğrenim mezunu olanlar, diğer
şartlara sahip oldukları takdirde bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin uygulanması
bakımından dört yıllık yükseköğrenim görmüş kabul edilirler.”
MADDE 22 – Aynı Yönetmeliğin eki Ek-1 Değerlendirme Formu yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 23 – Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 24 – Bu Yönetmelik
hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
4/3/2006
|
26098
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
12/12/2008
|
27078
|
|