31 Temmuz 2010 CUMARTESİ

Resmî Gazete

Sayı : 27658

YÖNETMELİK

Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğünden:

ETİ MADEN İŞLETMELERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN 4734 SAYILI KAMU İHALE

KANUNUNUN 3 ÜNCÜ MADDESİNİN (g) BENDİ KAPSAMINDA YAPACAĞI

MAL VE HİZMET ALIMLARINDA UYGULANACAK USUL VE ESASLAR

HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA

DAİR YÖNETMELİK

             MADDE 1 – 15/6/2006 tarihli ve 26199 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğünün 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü Maddesinin (g) Bendi Kapsamında Yapacağı Mal ve Hizmet Alımlarında Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f), (g), (h) ve (m) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “f) Hizmet: Doğrudan üretimle ilgili olmak üzere, cevher ve ürünlerin; nakli, torbalanması, yüklenmesi ve boşaltılması, kırma, eleme, ayıklama ve yıkama işçiliği, ekipman ve cihazların bakım ve onarımı, araştırma ve geliştirme, danışmanlık, kontrollük, üretim tesislerinin temizliği ve Teşekkülün faaliyet alanındaki görevlerini gerçekleştirmek üzere ihtiyaç duyduğu diğer hizmetleri,”

             “g) Hizmet sunucusu: Hizmet alımı ihalesine teklif veren gerçek veya tüzel kişileri veya bunların oluşturdukları ortak girişimleri,”

             “h) İhale dokümanı: İhale konusu mal veya hizmet alımlarında; isteklilere talimatları da içeren idari şartnameler, teknik şartnameler, sözleşme tasarısı Teşekkül tarafından belirlenen genel şartlar ve gerekli diğer belge ve bilgileri,”

             “m) Mal: İstisna kapsamında bulunan her türlü ihtiyaç maddeleri ile taşınır ve taşınmaz mal ve hakları,”

             MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “(1) İhale yetkilisi, biri başkan olmak üzere, ikisinin ihale konusu işin uzmanı ve birinin de mali işlerden sorumlu olması şartıyla en az beş ve tek sayıda kişiden oluşan ihale komisyonunu görevlendirir. Görevlendirmede aynı niteliklere sahip, yeterli sayıda yedek üyeler de belirlenir ve komisyonda hangi sıfatla yer alacakları da belirtilir. Herhangi bir nedenle asıl üyenin yerine geçen yedek üye; geçerli mazeret durumları hariç ihale sonuçlanıncaya kadar komisyon üyeliğine devam eder.”

             MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “MADDE 7 – (1) İhale komisyonları, yapılan ihalelerle ilgili gelen teklifleri açmak, değerlendirmek ve karara bağlamakla görevlidir.

             (2) İhale komisyonları teklif veya başvuru kapsamında yer alan belgelerin doğruluğunu teyit için gerekli gördükleri belge ve bilgileri gerek isteklilerden gerekse ilgili mercilerden isteyebilir.

             (3) Çıkılan ihalede alınan teklifler, ihale tarih ve saatinde ihale komisyonu tarafından açıldıktan sonra, doğrudan değerlendirilir ve ihale komisyonunun aldığı karar ihale yetkilisinin onayı ile yürürlüğe girer.

             (4) Sorumluluklarla ilgili hükümleri saklı kalmak kaydıyla ihale yetkilileri komisyon kararlarına uyup uymamakta serbesttir.

             (5) İhale komisyonunca alınan kararlar ve düzenlenen tutanaklar, komisyon başkan ve üyelerinin adları, soyadları, komisyondaki sıfatları ve görev unvanları belirtilerek imzalanır.”

             MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “(2) Yaklaşık maliyetin tespit edildiği tarih ile ihale tarihi arasında geçen süre dikkate alınarak yaklaşık maliyet ilgili birim veya ihale komisyonu tarafından güncellenebilir.”

             MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin (2) numaralı alt bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “2) İdari şartnameler; mevcut idari, ticari, mali ve hukuki mevzuat doğrultusunda ve daha önce yapılmış uygulamalar çerçevesinde elde edilen deneyimler ve teknik şartlar göz önünde bulundurularak, gerekli hallerde hukuk biriminin de görüşü alınarak talep sahibi, satınalma veya konuyla ilgili ihtisas birimince mal veya hizmet alımı işinin özelliğine göre hazırlanır.”

             MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesine, aşağıdaki ikinci fıkra eklenmiştir.

             “(2) Ayrıca, istekliler tekliflerini hazırlarken ihale dokümanında açıklanmasına ihtiyaç duyulan hususlarla ilgili olarak son teklif verme gününden beş gün öncesine kadar yazılı olarak açıklama talep edebilir. Teşekkül bu tarihten sonra yapılacak açıklama taleplerini değerlendirmeye alıp almamakta serbesttir. Bu talebin ve yapılacak açıklamanın Teşekkülce uygun görülmesi halinde bu açıklama; bugüne kadar doküman alanların tamamına gönderilir veya imza karşılığı elden tebliğ edilir. Yapılan açıklamalar, açıklama yapıldıktan sonra ihale dokümanı alanlara, bu doküman ile birlikte verilir. Yapılacak açıklama, ihale dokümanı alanlara son teklif verme gününden önce bilgi sahibi olmalarını temin edecek şekilde ve açıklama talebinde bulunanın kimliği belirtilmeksizin yazılı olarak gönderilir.”

             MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “(1) Aşağıda sayılanlar doğrudan veya dolaylı veya alt yüklenici olarak, kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde ihalelere katılamazlar:

             a) Kamu İhale Kanunu ve diğer kanunlardaki hükümler gereğince, geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar ile 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan veya örgütlü suçlardan veyahut kendi ülkesinde ya da yabancı bir ülkede kamu görevlilerine rüşvet verme suçundan dolayı hükümlü bulunanlar,

             b) Teşekkülün ihale yetkilisi kişileri ile bu yetkiye sahip kurullarda görevli kişiler,

             c) Teşekkülün, ihale konusu işle ilgili her türlü ihale işlemlerini hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve onaylamakla görevli olanlar,

             ç) (b) ve (c) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat edinenleri,

             d) (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilenlerin ortakları ile şirketleri; bu kişilerin yönetim kurullarında görevli bulunmadıkları veya sermayesinin yüzde onundan fazlasına sahip olmadıkları anonim şirketler hariç,

             e) Teşekkül bünyesinde bulunan veya Teşekkül ile ilgili her ne amaçla kurulmuş olursa olsun vakıf, dernek, birlik, sandık gibi kuruluşlar ile bu kuruluşların ortak oldukları şirketler,

             f) İhale konusu işin danışmanlık hizmetlerini yapan yükleniciler bu işin ihalesine katılamazlar. Aynı şekilde, ihale konusu işin yüklenicileri de o işin danışmanlık hizmeti ihalelerine katılamazlar. Bu yasaklar, bunların ortaklık ve yönetim ilişkisi olan şirketleri ile bu şirketlerin sermayesinin yarısından fazlasına sahip oldukları şirketleri için de geçerlidir,

             g) İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler.”

             MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “(4) İç ve dış piyasadan yapılacak mal veya hizmet alımı işleri tutarının, Genel Müdürün harcama yetkisinin yüzde onu ve üzerinde olması halinde, Resmî Gazete ve internet yoluyla veya Kamu İhale Bülteninde ilan yapılır. Merkez ve taşra teşkilatınca yapılacak Genel Müdürün harcama yetkisinin yüzde onunun altında kalan iç alım konusu işlerde, Resmî Gazete ve internet yoluyla veya mahalli gazete ve belediyeler vasıtasıyla da ilan yapılır. Ancak, Genel Müdürün harcama yetkisinin yüzde beşi ve altındaki işlerde ilan zorunluluğu yoktur. İlan yapılması halinde ihale konusu işle iştigal ettiği bilinen firmalara ilan tarihi itibarıyla adreslerine faks, elektronik posta ve mektup ile duyuru yapılabilir.”

             MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesinin ikinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.

             MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “(1) İşin özelliğinin uzmanlık ve/veya ileri teknoloji gerektirmesi nedeniyle açık ihale usulünün uygulanamadığı mal veya hizmet alımları ihalesi bu usule göre yapılabilir.”

             MADDE 11 – Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı fıkraya (d) bendi eklenmiş ve aynı maddenin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “a) Açık ihale usulü ile yapılan ihalenin sonucunda teklif temin edilememesi veya belli istekliler arasında ihale usulü ile yapılan ihale sonucunda yeterli teklif temin edilememesi,”

             “d) İhracata konu olan ürünlerin, alıcının limanlarına gemi ile sevk edilmesini sağlamak için yurt içi ve yurt dışı piyasalardan gemi kiralama ve bu kapsamdaki gözetim ve enspektörlük hizmetlerinin satın alınması,”

             “(2) Pazarlık usulünde; ihtiyaç konusu alanda faaliyet gösteren en az üç istekliye, ihale dokümanı bedelsiz gönderilerek ihaleye davet edilir. Davete rağmen üçten az teklif temin edilmesi halinde de ihale sonuçlandırılabilir. Teklifler, ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar tekliflerin sunulacağı yere verilir.”

             “(3) Pazarlık usulü ile yapılan ihalelerde; ihtiyacın niteliğine göre, ilan yapılması, geçici teminat alınması, isteklilerde belirli yeterlik kriterlerinin aranması ile sözleşme düzenlenmesi ihale yetkilisinin kararı ile belirlenir. Ayrıca, bu maddenin birinci fıkrasının (d) bendinde açıklanan konularda yapılacak alımlarda; kesin teminatın alınıp alınmayacağı, ihale yetkilisinin kararı ile belirlenir.”

             MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin ikinci ve dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “(2) Teklif zarfının üzerine, isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu yazılır. Zarfların yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanır ve kaşelenir. Bu hususlara uygun olmayan zarflar bir tutanakla belirlenerek değerlendirmeye alınmaz.”

             “(4) Mal alımı ihalelerinde ihale dokümanında alternatif teklif verilebileceğine dair hüküm bulunması halinde, alternatif teklifler de bu maddenin üçüncü fıkrasında belirtildiği şekilde hazırlanarak sunulur.”

             MADDE 13 – Aynı Yönetmeliğin 27 nci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “c) Teklifler, ilk açıldıkları hali ile geçerlidir. Teklif verme süresinin bitiminden sonra teklif kabul edilmez. Zarfların, ihale komisyonu huzurunda açılmasından sonra ihaleye katılanların kendiliğinden yapacakları indirim teklifleri kabul edilemez. Ancak, en düşük teklifi veren birkaç istekli tarafından aynı fiyatın teklif edilmesi halinde yalnız bu isteklilerden olmak üzere veya ihale komisyonunca gerekçeleri belirtilmek kaydıyla fiyatların yüksek olduğu kanaatine varılır ise tüm isteklilerden komisyonca görüşmelere ara verilmeksizin aynı anda en düşük fiyat üzerinden açık eksiltme yapılarak ihale sonuçlandırılır. Ya da, ihale komisyonunca gerek görülmesi halinde Teşekkülce belirlenen zamanda isteklilere bildirim yapılarak, en düşük fiyat üzerinden ikinci bir kapalı zarf ile veya açık eksiltme yapılmak suretiyle indirime gidilerek de ihale sonuçlandırılabilir.”

             MADDE 14 – Aynı Yönetmeliğin 28 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine aşağıdaki paragraf ve aynı fıkraya aşağıdaki (g) bendi eklenmiştir.

             “Satın alma işlemi pazarlık usulü ile yapılıyor ise; isteklilerin teklif mektubu eki cetveldeki çarpım ve toplamlarda aritmetik hata bulunması halinde, isteklilerce teklif edilen birim fiyatlar esas alınmak kaydıyla aritmetik hatalar ihale komisyonunca re’sen düzeltilir. İstekli, düzeltilen teklifi kabul edip etmediğini komisyon huzurunda bir tutanakla veya yazılı olarak tebliğ tarihini izleyen beş gün içinde teyit etmek zorundadır. İhale komisyonunca düzeltilen teklif, isteklinin esas teklifi olarak kabul edilir. İsteklinin, düzeltilmiş teklifi kabul etmediğini bildirmesi veya verilen süre içinde herhangi bir cevap vermemesi veya tutanağı imzalamaktan imtina etmesi halinde, teklifi değerlendirme dışı bırakılır ve varsa geçici teminatı gelir kaydedilir.”

             “g) İhale komisyon kararları ihale yetkilisince onaylanmadan önce ihale işlemlerini yürüten birim, ihale üzerinde kalan istekli ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığını teyit ettirerek buna ilişkin belge ihale kararına eklenir. İki isteklinin de yasaklı çıkması durumunda ihale iptal edilir.”

             MADDE 15 – Aynı Yönetmeliğin 29 uncu maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “(2) İhale üzerinde kalan firma ile teklifi uygun bulunan ikinci teklif sahibi firmaya ait geçici teminatları muhafaza edilerek, diğer firmalara ait geçici teminatlar iade edilir. İhale üzerinde kalan firma ile sözleşme imzalandıktan sonra ikinci teklif sahibine ait geçici teminat iade edilir. İhaleyi kazanan firmanın sözleşme yapmaması halinde geçici teminatı gelir kaydedilerek ikinci avantajlı teklif sahibi istekli ile ihale yetkilisinin onayı ile sözleşme yapılabilir. İkinci isteklinin de sözleşmeyi imzalamaması durumunda geçici teminatı gelir kaydedilerek, ihale iptal edilir. Sözleşmeden imtina eden istekliler hakkında Kamu İhale Kanununun yasaklar ve ceza sorumluluğuna ilişkin hükümleri uygulanır.”

             MADDE 16 – Aynı Yönetmeliğin 31 inci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

             “a) Tedavüldeki Türk Lirası,”

             “(4) Teminatlar, teklif edilen para birimi cinsinden verilecektir.

             (5) Her ne nedenle olursa olsun cezai şart olarak irat kaydedilen teminatlar, isteklinin doğmuş veya doğacak borçlarından hiçbir şekilde mahsup edilemez, ayrıca Teşekkülce alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

             (6) İsteklinin iş ortaklığı olması halinde, ortaklar hisseleri oranında teminat verebilecekleri gibi toplam teminat miktarı, ortaklık oranına bakılmaksızın ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir.”

             MADDE 17 – Aynı Yönetmeliğin 33 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “MADDE 33 – (1) Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirilmesini sağlamak amacıyla, sözleşmenin yapılmasından önce ihale üzerinde kalan isteklilerden sözleşme bedeli üzerinden hesaplanmak suretiyle yüzde altı oranında kesin teminat alınır.

             (2) Fiyat farkı ödenmesi öngörülerek ihale edilen işlerde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin, iş miktarındaki artış nedeniyle sözleşme bedelinde artış meydana gelmesi halinde bu artış tutarının yüzde altısı oranında, teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.

             (3) Kesin teminat mektupları süreli olarak verilir. Teminatın süresi; sözleşmede öngörülen işin kabul tarihi ile malın teslim ve garanti süreleri dikkate alınarak ihaleyi yapan birimce belirlenir. İlgili mevzuata aykırı olarak düzenlenmiş kesin teminat mektupları kabul edilmez.

             (4) Ek kesin teminatın teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi, kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.”

             MADDE 18 – Aynı Yönetmeliğin 35 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “MADDE 35 – (1) Şartnamelerde öngörülmesi ve verilecek avans tutarı kadar süreli, avans teminat mektubu alınması kaydıyla, avans verilebilir. Avans tutarı toplam sipariş tutarının yüzde yirmi beşini aşamaz. Hak edişli ödemelerde; hak edişin tutarından avans oranı kadar kesinti yapılarak son hak edişte avans tahsilatı tamamlanır. Hak ediş ödemelerinden mahsup edilen miktar kadar avans teminatı iade edilir.

             (2) Verilen avans hiçbir surette başkalarına devir veya temlik edilemez. Avans teminat mektubu ile ilgili tüm masraflar yükleniciye aittir.

             (3) Avans teminat mektubunun süresi; iş programında öngörülen hak ediş ödemeleri üzerinden hesaplanan avans mahsubunun bitiş tarihi dikkate alınarak sözleşmeyi yürüten birimce belirlenir.”

             MADDE 19 – Aynı Yönetmeliğin 36 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “MADDE 36 – (1) Teklifi uygun bulunan birinci ve ikinci teklif sahibi firmaya ait geçici teminatlar muhafaza edilerek, diğer firmalara ait geçici teminatlar iade edilir. Birinci firma ile sözleşme veya sipariş mektubu imzalanması halinde, yükleniciye ve ikinci teklif sahibine ait geçici teminat, sözleşme imzalandıktan sonra iade edilir.

             (2) Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve yüklenicinin bu işten dolayı Teşekküle herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra alınmış olan kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar, Sosyal Güvenlik Kurumundan ilişiksiz belgesini getirmesinden sonra; alınan mal veya yapılan iş için bir garanti süresi öngörülmüş ise teminatın yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise teminatın tamamı, yükleniciye iade edilir.

             (3) Yüklenici, bu iş nedeniyle Teşekküle ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden dolayı kanuni vergi borçlarını işin kabul tarihine kadar veya varsa garanti süresinin bitimine kadar ödemek zorundadır. Yüklenicinin, bu borçlarını ödememesi halinde, protesto çekmeye ve herhangi bir merciden hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatları paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye geri verilir.

             (4) İşin konusunun piyasadan hazır halde alınıp satılan mal alımı olması halinde, Sosyal Güvenlik Kurumundan ilişiksiz belgesi getirilmesi şartı aranmaz.

             (5) Yurt dışından yapılan alımlarda; taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve yüklenicinin bu işten dolayı Teşekküle herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, alınmış olan kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar yükleniciye iade edilir. Garanti süresi söz konusu ise, yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı garanti süresinin bitmesinden sonra iade edilir.

             (6) Teminatlar ile ilgili diğer hususlar şartnamelerde ve/veya sözleşmelerde belirtilir.”

             MADDE 20 – Aynı Yönetmeliğin 40 ıncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “MADDE 40 – (1) Yüklenicinin yazılı talebi ve sözleşmenin yürütülmesinden sorumlu ve yetkili kılınan birimin uygun görüşü üzerine ihale yetkilisinin yazılı izni ile sözleşme devredilebilir.

             (2) Sözleşmeyi devralacaklarda ilk ihaledeki şartlar aranır”

             MADDE 21 – Aynı Yönetmeliğin 41 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, Teşekkülün belirleyeceği sürede ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,”

             MADDE 22 – Aynı Yönetmeliğin 42 nci maddesinin dördüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.

             MADDE 23 – Aynı Yönetmeliğin 44 üncü maddesinin başlığı aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki dördüncü fıkra eklenmiştir.

             “Mücbir sebepler, süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları”

             “(4) Yüklenicinin kusuru olmaksızın, Teşekkülden kaynaklanan; yer teslimi, projelerin ve iş programının onaylanması, izin, ruhsat ve olurların gecikmesi, ödenek yetersizliği, tesislerdeki arızalar, tamir ve bakım, ihracat, pazarlama ve satış politikalarındaki değişiklikler gibi nedenlerle, yüklenicinin, sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini öngörülen süre içinde yerine getirememesi halinde; Teşekkülce süre uzatımı verilerek aynı sözleşme şartlarıyla işin devamını istemesi, bu durumun yüklenici tarafından da kabulü kaydıyla ihale yetkilisinin onayı alınarak işin niteliğine göre bir kısmına veya tamamına ait süre, sözleşmenin yürütümünü yapan birim tarafından gereği kadar uzatılır.”

             MADDE 24 – Aynı Yönetmeliğin 47 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “MADDE 47 – (1) İhale edilen herhangi mal veya hizmet alımı işinin, Teşekkülün istemesi halinde, işin devamı esnasında veya yüklenici tarafından tamamlanmasını müteakip, söz konusu işin toplam bedeli veya miktarının yüzde yirmisine kadar iş artışını veya yüzde yirmisine kadar iş eksilişini aşmayacak şekilde, aynı sözleşme koşulları ile iş artışı ya da iş eksilişi yapılabilir. İşin süresi iş artışı nedeniyle uzatılabilir.

             (2) Sözleşme bedelinin yüzde sekseninden daha düşük bedelle tamamlanacağı anlaşılan işlerde, yüklenici işi bitirmek zorundadır. Bu durumda yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderleri ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin yüzde sekseni ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının yüzde beşi geçici kabul tarihindeki fiyatlar üzerinden ödenir.”

             MADDE 25 – Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki 48/A maddesi eklenmiştir.

             “Bildirim ve tebligat esasları

             MADDE 48/A – (1) Teşekkül tarafından yapılacak bildirim ve tebligat, iadeli taahhütlü posta yoluyla veya imza karşılığı elden yapılır. Ancak, ihale dokümanının satın alındığına ilişkin formda ve/veya teklif mektubunda firmalar tarafından faks numarasının belirtilmesi ve faks numarasına yapılacak bildirimlerin kabul edileceğinin taahhüt edilmesi kaydıyla, faksla bildirim de yapılabilir.

             (2) İadeli taahhütlü mektupla yapılan tebligatta mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gün, tebliğ tarihi sayılır. Tebligatın bu tarihten önce muhataba ulaşması halinde ise fiili tebliğ tarihi esas alınır.

             (3) Faks ile yapılan bildirimlerde, bildirim tarihi tebliğ tarihi sayılır. Bu şekilde yapılan bildirimlerin aynı gün Teşekkül tarafından teyit edilmesi zorunludur. Aksi takdirde bildirim yapılmamış sayılır. Teyit işleminin gerçekleşmiş kabul edilmesi için tebligatın iadeli taahhütlü mektupla bildirime çıkarılmış olması yeterlidir. Faks ile yapılan bildirimler, bildirim tarihi ve içeriğini de kapsayacak şekilde ayrıca belgelenir.

             (4) Teşekkül tarafından ortak girişimlere yapılacak bildirim ve tebligat, yukarıdaki esaslara göre pilot/koordinatör ortağa yapılır.”

             MADDE 26 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

             MADDE 27 – Bu Yönetmelik hükümlerini Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürü yürütür.

 

Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin

Tarihi

Sayısı

15/6/2006

26199

Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin

Tarihi

Sayısı

12/1/2008

26754