9 Eylül 2011 CUMA

Resmî Gazete

Sayý : 28049

YÖNETMELÝK

Sakarya Üniversitesinden:

SAKARYA ÜNÝVERSÝTESÝ TIP FAKÜLTESÝ MEZUNÝYET ÖNCESÝ

EÐÝTÝM-ÖÐRETÝM VE ÖLÇME-DEÐERLENDÝRME

YÖNETMELÝÐÝ

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar

Amaç

MADDE 1 (1) Bu Yönetmeliðin amacý; Sakarya Üniversitesi Týp Fakültesinde Týp Doktorluðu ile Temel Týp Bilimlerinde lisans eðitim-öðretim, kayýt ve sýnav esaslarýný düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 (1) Bu Yönetmelik; Sakarya Üniversitesi Týp Fakültesinde Týp Doktorluðu ile Temel Týp Bilimlerinde lisans öðrencilerinin kayýt, eðitim-öðretim ve öðretim ve sýnavlarýna iliþkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayýlý Yükseköðretim Kanununun 14, 43, 44 ve 45 inci maddeleri ile 19/11/1992 tarihli ve 3843 sayýlý Kanunun 5, 6 ve 7 nci maddelerine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

Tanýmlar ve kýsaltmalar

MADDE 4 (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) AKTS: Ders kredilendirilmesinde ortak parametre olarak kullanýlan Avrupa kredi transfer sistemi (ECTS-European Credit Transfer System)ni,

b) Baþarý katsayýsý: Harfli baþarý notunun 0.00 ile 4.00 arasýndaki karþýlýðýný,

c) Baþarý notu: 100 puan üzerinden hesaplanan ve önceden belirlenen baþarý notunu,

ç) Baþkoordinatör: Sakarya Üniversitesi Týp Fakültesinde eðitim ve öðretim programlarýnýn planlanmasý, yürütülmesi ve koordinasyonundan sorumlu kiþiyi,

d) ÇEP: Çekirdek Eðitim Programýný,

e) Dekan: Sakarya Üniversitesi Týp Fakültesi Dekanýný,

f) Dekanlýk: Sakarya Üniversitesi Týp Fakültesi Dekanlýðýný,

g) Dönem: Bir sýnýfta eðitim yapýlan Güz (I. Dönem) veya Bahar (II. Dönem) yarýyýlýný,

ð) Eðitim Komisyonu: Sakarya Üniversitesi Týp Fakültesi Eðitim Komisyonunu,

h) Fakülte: Sakarya Üniversitesi Týp Fakültesini,

ý) Fakülte Kurulu: Sakarya Üniversitesi Týp Fakültesi Kurulunu,

i) Fakülte Yönetim Kurulu: Sakarya Üniversitesi Týp Fakültesi Yönetim Kurulunu,

j) Hekimliðe Hazýrlýk Programý (HHP): Sosyal ve kültürel eðitim ve iletiþim düzeyini artýrmak amacýyla içeriði ve uygulama þekli ilgili Komisyonlarca hazýrlanan programý,

k) Ýntörn hekimlik: 6. sýnýfta yapýlan ve kesintisiz 12 ay süren staj programýný,

l) Mesleksel Beceri Eðitimi (MBE): Öðrencilerin mesleksel becerilerini geliþtirmek amacýyla içeriði ve uygulama þekli ilgili Komisyonlarca hazýrlanan programý,

m) Modül: Belirli bir ders kurulu veya staj içerisinde bir konunun multidisipliner yaklaþýmla (algoritma) düzenlendiði, probleme dayalý öðretim (PDÖ) yönteminin kullanýldýðý uygulama dilimlerini,

n) Öðrenci: Sakarya Üniversitesi Týp Fakültesi öðrencisini,

o) Rektör: Sakarya Üniversitesi Rektörünü,

ö) SAÜ: Sakarya Üniversitesini,

p) Senato: Sakarya Üniversitesi Senatosunu,

r) Sýnýf: Eðitim yapýlan bir Güz yarýyýlý ve bir Bahar yarýyýlýnýn toplamýný,

s) Staj: 4, 5 ve 6. sýnýflarda ilgili anabilimdallarý, Sýnýf koordinatörleri, staj baþkanlarý ve Koordinatörlerden oluþan Eðitim komisyonunca yürütülen eðitim ve uygulamalarý,

þ) Üniversite: Sakarya Üniversitesini,

t) YÖK: Yüksek Öðretim Kurulunu,

ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Öðrenci Kabul, Kayýt Koþullarý, Öðrencilik Statüsü, Kayýt Yenileme, Danýþman

Öðretim Üyesi, Kimlik Kartý, Üniversitelerden Yatay Geçiþ ve Akademik Ýzin

Öðrenci kabul, kayýt koþullarý ve statü

MADDE 5 (1) Fakülteye, YÖK tarafýndan konulan kurallara göre öðrenci kabul edilir ve Rektörlükçe belirlenen günlerde kayýt yapýlýr.

(2) Yalnýz tam zamanlý öðrenci kabul edilir, dinleyici olarak öðrenci kabul edilmez. Zamanýnda baþvurmayan ya da gerekli belgeleri ve harç iþlemlerini tamamlamayan öðrenci kayýt hakkýný kaybeder. Belgelerinde tahrifat olanlarýn veya baþka bir Yükseköðretim Kurumundan üniversiteden çýkarýlma cezasý almýþ olanlarýn kayýtlarý, kesin kayýt yapýlmýþ olsa bile iptal edilir.

(3) Yabancý uyruklu öðrencilerin kayýt ve kabulleri, 30/4/1985 tarihli ve 18740 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Türkiyede Öðrenim Gören Yabancý Uyruklu Öðrencilere Ýliþkin Yönetmelik ve Senatonun konuyla ilgili kararlarý çerçevesinde yapýlýr.

Kayýt yenileme

MADDE 6 (1) Her öðretim yýlý baþýnda öðrencinin bir önceki sýnýftaki baþarý durumuna göre bu Yönetmelik çerçevesinde yeniden kaydý yapýlýr.

(2) Öðrencinin öðrencilik haklarýndan ve muafiyetlerinden yararlanabilmesi ve sýnavlara girebilmesi için her öðretim yýlýnýn baþýnda kaydýný yenilemiþ ve harcýný zamanýnda yatýrmýþ olmasý þarttýr.

(3) Mazeretleri nedeniyle kayýt yenileyemeyenler; dönemin ilk haftasýnda ilgili eðitim birimine kayýt yenileme baþvurusunu yapar. Mazeretleri ilgili eðitim biriminin yönetim kurulunca kabul edilenler, akademik takvimde belirlenen mazeretli kayýt yenileme tarihinde kayýt yenileme ve derse yazýlma iþlemini yaparlar. Kayýt yenileme ve derse yazýlma iþlemlerinden öðrenci sorumludur.

(4) Kaydýný zamanýnda yenilemeyen ve harcýný yatýrmayan Fakülte öðrencileri için; 27/8/2011 tarihli ve 28038 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Sakarya Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eðitim Öðretim ve Sýnav Yönetmeliðinin ilgili hükümleri uygulanýr.

Akademik izin ve kayýt dondurma

MADDE 7 (1) Öðrencinin akademik izin talebi, gerekçeli bir dilekçe ve belgeleriyle birlikte, ilgili eðitim birimine yapýlýr.

(2) Akademik izin talepleri, Senatonun belirlediði mazeretlerde haklý ve geçerli nedenler çerçevesinde ilgili kurullar tarafýndan deðerlendirilir ve alýnan karar, Öðrenci Ýþleri Dairesi Baþkanlýðýna ve ilgili öðrenciye yazýlý olarak bildirilir.

(3) Akademik izin isteklerinin dönem baþýndaki ilk dört hafta içinde yapýlmasý esastýr. Ani hastalýk ve beklenmedik haller dýþýnda bu süreler bittikten sonra yapýlacak baþvurular iþleme konulmaz.

(4) Saðlýk sebebiyle akademik izin baþvurusunda bulunacak öðrencilerin saðlýk raporunun, en az otuz öðretim gününü kapsamasý gerekir.

(5) Öðrencilere, her defasýnda en fazla iki dönem olmak üzere, toplam dört döneme kadar akademik izin verilebilir.

(6) Ancak, sürekli saðlýk sorunlarýný herhangi bir saðlýk kuruluþundan alýnacak saðlýk kurulu raporu ile belgeleyenler, bu süre kýsýtlamasý dýþýndadýr.

(7) Akademik izinli olan öðrenciler, derslere devam edemez ve akademik izinli olduklarý süreler öðretim süresinden sayýlmaz.

(8) Saðlýk nedenleriyle bir dönemden fazla akademik izinli sayýlan öðrenci, takip eden döneme kayýt yaptýrmak istediðinde, öðrenimine devam edebileceðini herhangi bir resmi yataklý saðlýk kuruluþundan alýnacak saðlýk raporu ile belgelendirmesi durumunda, ilgili kurullarýn kararýyla kaydýný yaptýrabilir. Diðer nedenlerle akademik izinli olan öðrenciler yazýlý olarak baþvurduklarý takdirde ilgili kurullarýn kararýyla kaydýný yaptýrabilir.

(9) Tabii afetler, tutukluluk, mahkûmiyet ve askerlik tecilinin kaldýrýlmasý gibi önceden bilinemeyen nedenlerle dönem süresi içinde de izin verilebilir. Belirtilen sebeplerin sýnav döneminde ortaya çýkmasý halinde ayný þekilde iþlem yapýlýr. Dönem içinde izin verilmesi halinde öðrenci dönem baþýndan itibaren izinli sayýlýr. Sýnav dönemi baþýnda veya sýnav dönemi içinde izin alýndýðýnda, bu izin verildiði tarihten geçerli olup, öðrencinin izin tarihini izleyen veya o tarihte devam eden sýnav dönemindeki haklarý saklý kalýr. Bu haklar iznin bitimini izleyen o dersin sýnavýnýn açýlacaðý ilk sýnav döneminde kullanýlýr.

Danýþman öðretim üyesi

MADDE 8 (1) Öðretim döneminin baþýnda eðitim, öðretim çalýþmalarý ve üniversite yaþamý ile ilgili sorunlarda rehberlik yapmak üzere her öðrenci için bir öðretim üyesi Danýþman olarak görevlendirilir.

(2) Her öðrenci için ilgili Sýnýf koordinatörlüðünün önerisi ve Eðitim komisyonunun onayý ile; bir öðretim elemaný Danýþman olarak belirlenir.

(3) Danýþman, öðrenciyi izler, eðitim-öðretim ile ilgili sorunlarýn çözümünde öðrenciye yardýmcý olur. Öðrencinin kayýt yenileme ve derse yazýlma, ders seçme ve ekleme iþlemleri, bu Yönetmelik çerçevesinde danýþman yardýmýyla yapýlýr.

(4) Kayýt süresi içerisinde geçerli bir mazereti nedeniyle Üniversitede bulunamayacak olan danýþman bu durumu bir yazý ile Bölüm Baþkanlýðýna bildirir. Bölüm Baþkaný, bu danýþman yerine geçici olarak bir öðretim elemanýný görevlendirir ve bunu ilgili birimlere ve öðrencilere duyurur.

(5) Danýþmanýn 6 ay veya daha uzun süreli olarak danýþmanlýk hizmeti sunamayacaðý hallerde Sýnýf koordinatörlüðünün önerisi ve Eðitim komisyonunun onayý ile yeni bir öðretim elemaný Danýþman olarak belirlenir ve atanýr.

Kimlik kartý

MADDE 9 (1) Kayýtlarýný yaptýran öðrencilere, SAÜ öðrencisi olduklarýný belirten fotoðraflý bir kimlik kartý verilir.

Üniversitelerden yatay geçiþ

MADDE 10 (1) Fakülteye baþka üniversitelerden yatay geçiþ yolu ile aþaðýdaki koþullar ve kurallara göre öðrenci alýnýr.

(2) Fakülteye, eþdeðer eðitim programý uygulayan diðer Týp Fakültelerinden yapýlacak yatay geçiþlerde 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Yükseköðretim Kurumlarýnda Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasýnda Geçiþ, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arasý Kredi Transferi Yapýlmasý Esaslarýna Ýliþkin Yönetmelik hükümlerine göre Fakülte Yönetim Kurulu kararý ile yapýlýr. Aday yatay geçiþ baþvurusunu öðretim yýlýnýn baþlamasýndan 30 gün öncesine kadar yapmak zorundadýr.

(3) Baþka bir Týp Fakültesinden Fakülteye yatay geçiþ yapmak isteyen öðrencilerin, Fakülteye kayýtlarýnýn yapýlabilmesi için açýk yer bulunmasý, Rektörlükçe kontenjan ilan edilmiþ olmasý ve durumlarýnýn YÖK tarafýndan konulan kurallara uygun olmasý gerekir.

(4) Derse intibak ve muafiyet koþullarý: Lisans Yerleþtirme Sýnavý sonucunda Fakülte birinci sýnýfýna kesin kayýt yaptýran öðrencilerin, daha önce devam ettiði program ve baþarýlý olduklarý dersler, ders kurullarý, staj ve dönemlerin eþdeðerliliði, Eðitim Komisyonunca uygun bulunduðu ve Fakülte Yönetim Kurulunca onaylandýðý takdirde muafiyet kabul edilebilir. Öðrenci bu konudaki baþvurusunu, kaydýn yapýldýðý ilk hafta içerisinde, Dekanlýða yapmak zorundadýr.

(5) Yurtdýþýndan yatay geçiþle öðrenci kabulü YÖK esaslarýna uyumlu ilgili mevzuat hükümleri doðrultusunda yapýlýr.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Eðitim ve Öðretim Süresi, Eðitim Öðretim Esas ve Planlarý, Eðitim ve Öðretim

Dönemlerinin Düzenlenmesi, Kalite Süreçleri

Eðitim ve öðretime baþlama tarihi

MADDE 11 (1) Fakültede akademik takvim Fakülte Kurulunca belirlenir, Senatonun onayýna sunulur. Bir akademik eðitim ve öðretim yýlý, sýnýf olarak ifade edilir ve en az 32 haftayý kapsar ve her sýnýf Güz ve Bahar yarýyýllarýnýn toplamýndan oluþur. Birinci yarýyýlýn (Güz dönemi) bitiminde en az 2 haftalýk bir ara tatil verilir. Sürekli eðitim ve öðretim yapýlan 6. Sýnýfta ara tatil yapýlmaz. Yýl sonu ve bütünleme sýnavlarý bu sürenin dýþýndadýr. Zorunlu durumlarýn ortaya çýkmasý halinde Fakülte Kurulu, eðitim ve öðretim sürelerinde, sýnav tarihlerinde ve bunlarla ilgili ders programlarýnda deðiþiklik ve düzenleme yapabilir. Bu deðiþiklik ve düzenlemeler Senatonun onayýna sunulur. Onayý takiben en az bir hafta önceden ilgililere duyurulur.

Eðitim ve öðretim süresi

MADDE 12 (1) Týp eðitimi ve öðretiminin süresi altý yýldýr.

(2) Týp Doktorluðu eðitim ve öðrenimi birbirini izleyen 3 devreden oluþur.

a) Temel Týp Bilimleri Ön Lisans devresi: 1. ve 2. sýnýflarý kapsar.

b) Klinik Bilimleri, Lisans ve Yüksek Lisans devresi: 3, 4 ve 5. sýnýflarý kapsar.

c) Ýntörn hekimlik devresi: 6. sýnýfý kapsar.

(3) Fakültede Sýnýf geçme esaslarýna göre hazýrlanmýþ eðitim ve öðretim programlarý uygulanýr. Týp Doktorluðu düzeyinde akademik eðitimin her bir yýlýnýn baþarýlmýþ olmasý bir sonraki yýlýn ön þartýdýr. Bu nedenle ön koþullu olmadýðý saptanan ortak ve zorunlu dersler dýþýnda, bir sýnýfýn bütün dersleri ve uygulamalarý, stajlarý baþarýlmadan bir üst sýnýfa geçilemez.

(4) Öðrenci altý yýllýk týp eðitim ve öðretim programýný en çok dokuz yýlda tamamlamak zorundadýr. Öðrencinin bu maddede belirtilen süreden daha fazla öðrenime devam edebilmesi için, Senato tarafýndan kabul edilmiþ olan sebepler ile uzun süreli tedavi gerektiren bir hastalýk ya da baþka bir mazeret halinin Fakülte Yönetim Kurulu tarafýndan haklý ve geçerli sayýlmasý þarttýr. Üniversiteye devamdan men edilme cezasý alan öðrencilerin, bu süreleri mazeretli devamsýz olarak kabul edilemez. Eðitim ve öðretim programýnýn tamamlanma süresinin deðerlendirilmesinde 2547 sayýlý Yüksek Öðretim Kanununun 44 üncü maddesi hükümlerine göre hareket edilir.

Eðitim ve öðretim esaslarý ve planlarý

MADDE 13 (1) Ders kredileri, Yükseköðretim Kurulunca ilgili programýn yer aldýðý diploma düzeyi ve alan için yükseköðretim yeterlilikler çerçevesine göre, belirlenen kredi aralýðý ve öðrencilerin çalýþma saati göz önünde tutularak Senato tarafýndan belirlenir. Uygulanan programlarýn AKTS (ECTS) ile ilgili deðerlendirme esaslarý ve uyumluluðu Senato tarafýndan belirlenir.

(2) Öðretim planýndaki dersler; teorik dersler, uygulamalar, laboratuvarlar, atölye çalýþmalarý, tez, proje, staj, týp sanatýna dayalý uygulamalar ve benzeri çalýþmalar þeklinde olabilir. Dersler zorunlu ve seçimlik (seçmeli) olabilir.

(3) Derslerin öðretim dili Türkçedir. Yabancý dil yeterliliði almýþ öðrenciler için yabancý dil destekli programlar uygulanabilir. Yabancý dilde yürütülen programlarda derslerin alýnmasý, uygulanmasý, sýnavlarýnýn yapýlmasý ve diðer hususlar bu Yönetmelik hükümlerine uymak þartýyla hazýrlanmýþ Senato esaslarýna göre düzenlenir.

(4) Derslerin öðretim süresince dönemlere veya yýllara göre daðýlýmý; haftalýk, teorik ve laboratuvar, uygulama saatleri, kredi deðeri ve varsa ön koþullarý ilgili kurullarýn ve Senatonun kararý ile belirlenir.

(5) Öðrenci; öðretim planýnda yer alan tüm zorunlu dersler ile öngörülen seçimlik dersleri almak ve baþarmakla yükümlüdür.

(6) Öðretim planlarý ve haftalýk ders programlarý ilgili kurul kararlarý ile Senatoya sunulur. Senato onayýndan geçen öðretim planlarý; öðretim baþlamadan önce akademik takvimde belirlenen süre içinde ilan edilir. Seçimlik derslerin açýlmasý ile ilgili düzenlemeler ilgili kurullar ve Senato tarafýndan yapýlýr.

(7) Staj çalýþmalarý ve týp sanatýna dayalý uygulamalar, ilgili birimler tarafýndan, her programýn özelliðine göre düzenlenebilir.

Kalite süreçleri

MADDE 14 (1) Eðitim ve öðretim süreçlerinin sürekli iyileþtirilmesine yönelik iç ve dýþ kalite güvencesi uygulamalarý ile eðitim ve öðretimin devamýna iliþkin diðer hususlar, Yükseköðretim Kurulunun bu konularda belirlediði temel ilkelere uygun olarak Senato tarafýndan belirlenir.

Eðitim ve öðretimle ilgili kurul ve komisyonlar

MADDE 15 (1) Eðitim ve öðretim programlarý Dekanlýkça görevlendirilen çeþitli kurul ve komisyonlar tarafýndan hazýrlanýr ve ilgili kurullar ile Senatonun onayýný takiben uygulanýr.

a) Koordinatörler Kurulu: Dekan, Eðitimden Sorumlu Dekan Yardýmcýsý, Baþkoordinatör, Baþkoordinatör Yardýmcýlarý, Ölçme-Deðerlendirme Kurulu Baþkaný, Sýnýf Koordinatörleri, Týp Eðitimi Anabilim Dalý Temsilcisi, Mesleksel Beceri Eðitimi (MBE) Komisyonu Baþkaný, Hekimliðe Hazýrlýk Programý (HHP) Komisyonu Baþkaný, Modül Komisyonu Baþkaný, her sýnýfýn Öðrenci Temsilcisi ve Öðrenci Ýþleri Ýdari Koordinatöründen oluþur. Gerektiði durumlarda modül, staj ve ders kurulu baþkanlarý da toplantýya katýlýr. Bu kurul, eðitim ve öðretim kalitesinin yükseltilmesi amacýyla; fakültede mezuniyet öncesi eðitimi, öðretim ve ölçme deðerlendirme faaliyetlerinin genel planlamasýný yapmak, koordinasyonunu saðlamak ve yürütülmesini denetlemekle yükümlüdür. Bu amaçla, Sýnýf koordinatörleri, Ölçme Deðerlendirme Komisyonu, Müfredat Kurulu, MBE ve HHP komisyonu baþkanlarýnýn, Öðrenci Temsilcilerinin ve Öðrenci Ýþleri Koordinatörü’nün raporlarý deðerlendirilir. Uygulamalarla ilgili yeni kararlar alýr ve Fakülte Kurulunun onayýna sunar.

b) Eðitim Komisyonu: Dekanýn baþkanlýðýnda Eðitimden Sorumlu Dekan Yardýmcýsý, Baþkoordinatör, Baþkoordinatör Yardýmcýlarý, Temel, Dahili ve Cerrahi Týp Bilimleri Bölümlerinden ikiþer temsilci öðretim üyesi, MBE ve HHP Komisyon temsilcisi, Modül Komisyonu temsilcisi, Týp Eðitimi Anabilim Dalý temsilcisi, Öðrenci Ýþleri Ýdari Koordinatörü ve Öðrencilerin kendi aralarýndan seçtikleri iki temsilciden oluþur ve Dekan tarafýndan 3 yýllýk sürelerle görevlendirilirler. Görevleri; Eðitim Komisyonu, týp eðitiminin amacý, hedefleri, planlanmasý, uygulanmasý ve geliþtirilmesi konularýnda ilgili kiþilerle fikir alýþveriþi yaparak rapor ve öneriler hazýrlar. Öðretim üyeleri ve öðrencilerden alýnan geribildirimleri deðerlendirir ve Fakülte Kuruluna görüþlerini sunar. Eðitim ve öðretimin, Çekirdek Eðitim Programýna (ÇEP), Fakülte Kurulunda kararlaþtýrýlan esaslara ve akademik takvime dayalý olarak düzenli, derslerin birbirleriyle uyumlu bir þekilde yürümesini saðlar ve bu konuda Fakülte Kuruluna bilgi sunar. Bölüm Baþkanlarý ile eþgüdüm içinde bir sonraki yýlýn eðitim programýný ve görevlendirilen öðretim üyelerini belirleyerek Fakülte Kuruluna sunar. Devamsýzlýk veya baþka nedenlerle eðitimle iliþiði kesilme durumuna gelen öðrenciler hakkýnda Dekanlýða bilgi verir. Eðitim Komisyonu çalýþma ve toplantý düzenini kendisi belirler, gerekli durumlarda baþkanýn çaðrýsý üzerine olaðanüstü olarak toplanýr. Fakülte öðrenci temsilcisi de Eðitim Komisyonu toplantýlarýna katýlýr.

c) Baþkoordinatör: Eðitim iþlerinden sorumlu koordinatördür ve Týp Fakültesi öðretim üyeleri arasýndan Dekan tarafýndan görevlendirilir. Baþkoordinatörün görev süresi 3 yýldýr. Süresi bitenler yeniden görevlendirilebilir. Eðitim ve öðretim faaliyetlerinin Fakültenin amaç ve öðrenim hedefleri doðrultusunda planlanmasýný, yürütülmesini, koordine eder ve denetler. Eðitimden sorumlu Dekan yardýmcýsý ve Baþkoordinatör yardýmcýlarý ile iþbirliði halinde çalýþýr.

ç) Baþkoordinatör Yardýmcýsý: Dekan, Fakülte öðretim üyeleri arasýndan iki Baþkoordinatör yardýmcýsý görevlendirir. Görev süresi 3 yýldýr. Süresi bitenler yeniden görevlendirilebilir. Eðitim ve öðretim faaliyetlerinin fakültenin amaç ve hedeflerine uygun olarak yürütülmesi, koordinasyonu ve denetlenmesinde Baþkoordinatöre yardým eder. Yapýlan sýnavlarda, denetleyici olarak bulunur ve sýnavlarýn sonuçlarýný denetler ve onaylar. Kurul ve Komisyonlara, eðitim ve öðretim faaliyetlerinin bütünlük ve entegrasyon içinde fakülte eðitim programýna uygun olarak yürütülmesine kýlavuzluk eder.

d) Sýnýf Koordinatörü: Dekan tarafýndan, Týp Fakültesi öðretim üyeleri arasýndan görevlendirilir. Görev süresi üç yýldýr. Süresi biten öðretim üyesi yeniden atanabilir. Görevleri ders, ders kurullarý, staj, klinik programlarý ve sýnavlarý düzenlemektir. Sorumlu olduðu sýnýfýn akademik takvimini hazýrlar ve koordinatörler kuruluna sunar. Ders yýlý baþýnda öðrenci temsilcilerinin seçimi için gerekli hazýrlýklarý yapar, seçimi yürütür. Ders Kurulu Baþkanlarý, Staj Baþkanlarý, Ölçme-Deðerlendirme Komisyonu Baþkaný, Mesleksel Beceri Eðitimi, Hekimliðe Hazýrlýk Programý ve Modül Baþkanlarý ile yakýn iþbirliði içinde sorumlu olduðu sýnýfýn programýnýn düzenli bir þekilde yürütülmesini saðlar ve denetler. Sorumlu olduðu sýnýfýn sýnav hazýrlýklarýnýn zamanýnda ve kurallara uygun yürütülmesi için ders kurulu baþkaný ve/veya staj baþkanýnýn çalýþmalarýný denetler.

e) Sýnýf Koordinatör Yardýmcýsý: Dekan tarafýndan, Týp Fakültesi öðretim üyeleri arasýndan görevlendirilir. Görev süresi üç yýldýr. Süresi biten öðretim üyesi yeniden atanabilir. Sýnýf Koordinatörlerine yardýmcý olan öðretim üyeleridir. Sýnýflarýna ait eðitim-öðretim faaliyetlerinin Fakültenin amaç ve hedeflerine uygun olarak yürütülmesi, koordinasyonu ve denetlenmesinde Koordinatöre yardým ederler.

f) Ders Kurulu Baþkaný: Ders Kurulu Baþkaný, Týp Fakültesi öðretim üyeleri veya görevlileri arasýndan Dekan tarafýndan 3 yýl için görevlendirilir. Baþkan faaliyetlerini bu Yönetmeliðe uygun olarak yürütür. Ders Kurulu programýný ÇEPe ve akademik takvime uygun olarak hazýrlar, ilgili sýnýf koordinatörünün onayýna sunar ve programýn eksiksiz ve düzenli bir þekilde yürütülmesini saðlar. Ders kurulu ve modül öðrenci devam çizelgelerinin iþlenmesini, ders kurulu sýnav haftasýndan önceki hafta itibariyle öðrenci iþlerine iletilmesini saðlar. Devamsýzlýk nedeniyle sýnava giremeyecek öðrencileri koordinatöre bildirir ve sýnav öncesi pratik telafisini yapýp sýnava girmelerini saðlamak üzere koordinatörle iþbirliði halinde çalýþýr. Ders Kurulu ve modülle ilgili sorularýn zamanýnda toplanmasýný, soru komisyonunda deðerlendirilmesini saðlar. Soru kitapçýklarýný sýnav formatýna uygun olarak hazýrlar ve zamanýnda basar. Ders Kurulu Sýnavýnda hazýr bulunur. Ders kurulu sýnavlarýnýn soru analizlerinin sonuçlarýyla birlikte deðerlendirilmesi ve sýnav sonuçlarýnýn açýklanmasý, itirazlarýn incelenmesinde ilgili Koordinatörle birlikte çalýþýr. Ders kuruluna iliþkin geri bildirim formlarýnýn öðrenciler tarafýndan geniþ katýlýmlý olarak doldurulmasý için öðrencileri teþvik eder, formlarý toplar, deðerlendirir ve bir rapor eþliðinde sýnýf koordinatörüne sunar. Ders Kurulu sýrasýnda öðretim üyelerinden gelen ders deðiþikliði isteklerinin en aza indirilmesi ve zorunlu durumlarda ders deðiþikliði isteðinin yazýlý olarak doðrudan Baþkoordinatörlüðe yapýlmasýný saðlar. Ders Kurulu bitiminde raporunu hazýrlar ve modül baþkanýndan aldýðý raporla birlikte sýnýf koordinatörüne sunar.

g) Staj Baþkaný: Týp Fakültesi öðretim üyeleri veya görevlileri arasýndan Dekan tarafýndan 3 yýl için görevlendirilir. Staj programýný ÇEPe ve akademik takvime uygun olarak hazýrlar, ilgili sýnýf koordinatörünün onayýna sunar ve programýn düzenli bir þekilde yürütülmesini saðlar. Öðrenci devamsýzlýklarýný yakýndan takip eder, yoklamalarýn düzenli bir þekilde alýnmasýný saðlar. Devamsýzlýk nedeniyle staj sýnavýna giremeyecek öðrencileri belirler. Belirlenmiþ olan standart staj ölçme deðerlendirme yöntemlerinin uygulanmasýný saðlar. Staj sýnav sorularýný toplar. Soru kitapçýklarýný hazýrlar ve basar. Sýnavýn zamanýnda ve düzenli þekilde yapýlmasýný saðlar. Sýnav sonuçlarýný toplar, ilan eder ve Baþkoordinatörlüðe gönderir. Staj geri bildirim formlarýnýn öðrenciler tarafýndan doldurulmasýný saðlar, anketleri deðerlendirerek, staja iliþkin rapor eþliðinde ilgili sýnýf koordinatörü ve anabilim dalý baþkanýna sunar.

ð) HHP Komisyonu: Baþkan ve Bölüm temsilcilerinden oluþur. Eðitim Komisyonuna baðlý olarak çalýþmalara katýlýr. Her sýnýfta yapýlmasý gereken uygulamalarý ve deðerlendirme esaslarýný Sýnýf Koordinatörlüðü ile birlikte belirler. Sosyal ve kültürel eðitim ve iletiþim düzeyini artýrmak amacýyla içeriði ve uygulama þekli ilgili komisyonca hazýrlanan programýn etkin ve uygun kullanýmýný saðlar; yeni malzeme alýmý için ihtiyaçlarý belirler ve Baþkoordinatöre bildirir. Akademik yýl sonunda, yapýlan faaliyetleri ve sonuçlarýný, belirlenen sorunlarý, önerileriyle birlikte Koordinatörler Kuruluna sunar.

h) MBE Komisyonu: Baþkan ve Bölüm temsilcilerinden oluþur. Eðitim Komisyonuna baðlý olarak çalýþmalara katýlýr. MBE Laboratuvarý’nýn kullaným planýný oluþturarak Baþkoordinatöre bildirir. Her sýnýfta yapýlmasý gereken uygulamalarý ve deðerlendirme esaslarýný Sýnýf koordinatörlüðü ile birlikte belirler. Beceri eðitimi için gerekli malzemelerin etkin ve uygun kullanýmýný saðlar; yeni malzeme alýmý için ihtiyaçlarý belirler ve Baþkoordinatöre bildirir. Akademik yýl sonunda, yapýlan faaliyetleri ve sonuçlarýný, belirlenen sorunlarý, önerileriyle birlikte Koordinatörler Kuruluna sunar.

ý) Modül Komisyonu: Baþkan ve Bölüm temsilcilerinden oluþur. Eðitim Komisyonuna baðlý olarak çalýþmalara katýlýr. Her kurul veya staj için modül kullaným planýný oluþturarak Baþkoordinatöre bildirir. Modül eðitimi için gerekli malzemeyi belirler, etkin ve uygun kullanýmýný saðlar; yeni malzeme alýmý için ihtiyaçlarý belirler ve Baþkoordinatöre bildirir. Akademik yýl sonunda, yapýlan faaliyetleri ve sonuçlarýný, belirlenen sorunlarý, önerileriyle birlikte Koordinatörler Kuruluna sunar.

i) Ölçme ve Deðerlendirme Komisyonu: Baþkan, Týp Eðitimi Anabilim Dalý temsilcisi ve sýnýf temsilcilerinden oluþur. Ölçme ve Deðerlendirme Komisyonu Baþkaný, daha önce Fakülte eðitim kurullarýndan birinde en az 3 yýl süreyle görev yapmýþ Týp Fakültesi öðretim üyeleri arasýndan Dekan tarafýndan 3 yýl için görevlendirilir. Fakültede objektif, geçerli ve güvenilir bir ölçme ve deðerlendirme uygulamasýnýn yürütülmesini ve geliþtirilmesini saðlar. Çoktan seçmeli sýnav sorularýnýn sýnav öncesi deðerlendirilmesi, sýnav sonrasý analizi, soru bankasý oluþturulmasý ve benzeri çalýþmalar için oluþturulmuþ gruplarýn koordinasyonunu saðlar. Ölçme ve deðerlendirme uygulamalarýnýn yürütülmesi ve geliþtirilmesi için oluþturulacak çalýþma gruplarýný koordine eder. Ders Kurulu sýnavlarý sonrasý Koordinatörler Kuruluna sýnav uygulamalarý ve sonuçlarla ilgili rapor sunar. Komisyon, her sýnýf sonunda Öðretim üyelerinin ve Kliniklerin eðitim-öðretim beceri kalitesi ve performanslarýna ait verileri toplayarak Dekanlýða sunar.

Eðitim þekli

MADDE 16 (1) Fakültede Entegre Eðitim Sistemi uygulanýr. Entegre týp eðitim sisteminde, vücuttaki organ sistemlerinin dersleri (bilgi ve beceriler) ilgili disiplinlerce topluca verilir ve derslerin organizasyonu Ders kurulu bazýnda ele alýnýr. Ders kuruluna temel oluþturan vücut organ sistemiyle ilgili öðrenim hedeflerine ulaþabilmek için, ayný sýnýfta organ sisteminin hem anatomisi, hem fizyolojisi, hem de histolojisi, vb. birlikte verilmesi temel amaçtýr. Entegre týp eðitimi sistemi gereði, öðrenci ölçme ve deðerlendirmesinde entegre derslerin yürütüldüðü ders kurulunun bütününden baþarý esas alýnýr.

(2) Týp eðitimi altý sýnýftan oluþmaktadýr.

(3) 1, 2 ve 3. sýnýflarda ders kurullarý yer almaktadýr.

(4) 4, 5 ve 6. sýnýflarda dersler Staj esasýna göre yapýlýr. Bu sýnýflarda; öðrencilerin týbbýn temel kavram ve ilkelerini klinik olgularýn çözümlemesinde kullanmasý, taný ve tedavi yaklaþýmlarýný klinik ortamda gördüðü hasta ve hastalýklar açýsýndan deðerlendirip yorumlayarak uygun taný ve tedavi yaklaþýmlarýný seçebilmesi, temel klinik becerilerini yeterli düzeyde uygulayabilmesi, týbbi uygulamalarda bilimsel, mesleki ve etik deðerler konusunda uygun tutum ve davranýþý sergileyebilmesini hedefleyen teorik oturum ve uygulamalarýn yürütüldüðü stajlar yer almaktadýr.

(5) 6. sýnýfta yapýlan staj, aralýksýz 12 ay süren intörn hekimlik stajý þeklindedir.

(6) Atatürk Ýlkeleri ve Ýnkýlâp Tarihi, Türk Dili, Yabancý Dil, Beden Eðitimi, Sanat Tarihi dersleri ve Seçmeli dersler Yüksek Öðretim Kurulunun belirlediði ilkeler çerçevesinde yürütülür. Týbbi Ýngilizce ve ortak zorunlu derslerden Atatürk Ýlkeleri ve Ýnkýlâp Tarihi ve Türk Dili dersleri birinci sýnýfta zorunlu olarak uygulanýr. Öðrencilerin anýlan derslerden 3. sýnýf sonuna kadar baþarýlý olmalarý gerekmektedir. Aksi halde 4. sýnýfa kayýt yaptýramazlar.

(7) Bu programýn yaný sýra, öðrencilerin mesleki uygulamalar için temel olan (Klinik beceriler, iletiþim becerileri, etik, araþtýrma vb.) ve öðrencileri klinik öðretime hazýrlayan Mesleksel Beceri Eðitimi (MBE) ve sosyokültürel (Sosyal, psikolojik, ekonomik, politik, kültürel, çevresel, vb.) geliþimlerini desteklemek amacýyla Hekimliðe Hazýrlýk Programý (HHP) uygulanýr. Bu amaçla kurulacak komisyonlar (HHP ve MBE) tarafýndan, her sýnýf için hazýrlanacak programýn içeriði ilgili kurullar ve Senato tarafýndan onaylanarak uygulanýr.

(8) Ayrýca, Öðrencilerin belirli bir ders kurulu veya staj içerisinde bir konunun multidisipliner yaklaþýmla (algoritma) düzenlendiði, probleme dayalý öðretim (PDÖ) yöntemlerinin kullanýldýðý uygulama dilimleri de uygun olan ders kurullarý ve stajlar içerisinde içeriði önceden hazýrlanmýþ Modüller þeklinde ilgili kurullar ve Senato tarafýndan onaylanarak uygulanýr.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Devam Zorunluluðu, Mazeret, Ýzin, Sýnav ve Deðerlendirme Esaslarý

Devam zorunluluðu

MADDE 17 (1) Derslere devam zorunludur ve buna iliþkin esaslar þunlardýr;

a) Teorik, Seçmeli ve uygulamalý dersler ile stajlara devam zorunludur ve yoklama yapýlýr. Uygulamalý dersler; staj, laboratuvar çalýþmasý, tartýþma, seminer, saha ve klinik çalýþmalarý vb. kapsar. Stajlar tam gün olarak deðerlendirilir.

b) 1, 2 ve 3. sýnýflarda bir ders veya ders kurulundaki teorik derslerin %20sinden fazlasýna mazeretsiz olarak katýlmayan öðrenci, o ders veya ders kurulu ve sýnýf sonu final sýnavýna alýnmaz ve sýnavdan FF (0) almýþ kabul edilir.

c) Uygulamalý çalýþmalarda ve stajlarda devamsýzlýk %20yi geçmediði zaman öðrenci devam etmediði süre kadar telafi çalýþmasý yapmak kaydýyla, o ders kurulunun pratik sýnavýna veya staj sonu sýnavýna girebilir. Stajlarda mazeretli veya mazeretsiz devamsýzlýklarý olan öðrenciler, sýnava girebilmek için, devamsýz olduklarý süreyi tamamlamak zorundadýr.

ç) Bir sýnýf içinde, Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmiþ bir mazereti nedeniyle devamsýzlýk sýnýrýný aþmýþ olan öðrenciler, o sýnýf için DM notu almýþ olurlar. Bu öðrencilerin hak mahrumiyeti olmaz ve ilgili sýnýfýn derslerini tekrar alýrlar.

Mazeretler

MADDE 18 (1) Öðrencilerin mazeretlerine iliþkin esaslar aþaðýda gösterilmiþtir;

a) Öðrencinin eðitim süresinde saðlýk raporu ile mazeretli sayýlabilmesi için, hastalýðýný Sakarya Üniversitesi Araþtýrma ve Uygulama Hastanesinden, tatil dönemi gibi bunun mümkün olmadýðý hallerde herhangi bir resmi yataklý tedavi kurumundan alýnacak bir rapor ile belgelendirmesi ve bu raporun Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmesi gerekir. Bunlarýn dýþýndaki saðlýk raporlarý iþleme konmaz. Saðlýk mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen öðrenci, rapor süresince derslere devam edemez ve sýnavlara giremez.

b) Tam teþekküllü saðlýk kurulu raporu ile hekimlik mesleðini icra edemeyecek düzeyde özürlü olduðu belirlenen öðrencilerin Fakülte Yönetim Kurulu kararý ile Üniversite ile iliþiði kesilir.

c) Mazeretler ile ilgili her türlü baþvuru, mazeret süresinin baþlangýcýndan itibaren en geç üç iþ günü içerisinde yazýlý olarak Dekanlýða yapýlmalýdýr. Daha sonra yapýlan baþvurular iþleme konulmaz.

ç) Fakülte Yönetim Kurulu öðrencinin her türlü mazeretini takdire baðlý olarak kabul veya reddedebilir.

d) Yukarýda belirtilen devam, izin ve mazeret ile ilgili kurallar, anabilim dalý ve bilim dalý dersleri, ders kurullarý, zorunlu stajlar, intörn hekimlik, HHP, MBE uygulamalarý ve tüm sýnýflar için geçerlidir.

Ýzinler

MADDE 19 (1) Öðrencilerin izinlerine iliþkin esaslar þunlardýr;

a) Öðrencilere kanýtlayacaklarý önemli nedenlerin veya öðrenim ve eðitimlerine katkýda bulunacak Üniversite dýþý burs, staj ve araþtýrma gibi olanaklarýn doðmasý halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararý ile 4 döneme kadar izin verilebilir. Bu izin baþvurusu, akademik yýl baþlamadan en az 30 gün önce yapýlmalýdýr.

b) Milli Takým spor karþýlaþmalarýnda, Milli Takýmlarýmýzda ve Üniversitelerarasý spor karþýlaþmalarýnda Üniversite takýmlarýnda yer alan öðrencilere Fakülte Yönetim Kurulu kararý ile izin verilir. Öðrenciler bu süreler için mazeretli izinli sayýlýr. O sýnýfta giremedikleri ders veya derslerden mazeret sýnavýna alýnýrlar. 4, 5 ve 6. sýnýf öðrencileri devam etmediði süreyi anabilim dalýnýn belirleyeceði zamanlarda tamamlamak zorundadýr. Öðrenci bu süreyi tamamlamadýðý takdirde stajý tekrarlanýr.

Sýnav ve deðerlendirme esaslarý, puan, derece, not ve katsayýlar

MADDE 20 (1) Týp Fakültesinde tüm sýnýflarda yapýlan sýnavlar 100 tam not üzerinden deðerlendirilir. Sýnavlarýn deðerlendirilmesinde kullanýlan not, derece ve katsayýlar aþaðýdaki gibidir:

a) Sýnav sonuçlarýný tanýmlamada kullanýlan notlar:

Puanlar              Dereceler                                            Notlar        Katsayý

95-100              Mükemmel                                           AA             4,00

85-94                Pekiyi                                                   BA             3,50

80-84                Ýyi                                                         BB             3,00

70-79                Orta-Ýyi                                                 CB             2,50

60-69                Orta                                                      CC             2,00

50-59                Zayýf                                                     DD             1.50

49 ve altý           Baþarýsýz                                               FF             0.00

                          Muaf                                                    MU            0,00

                          Sýnýf Sonu Sýnavýna Girmedi                GR             0.00

                          Devamsýz                                              DZ             0.00

                          Devamsýz (Mazeretli)                           DM            0.00

b) Geçer notlar: Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarýndan birisini alan öðrenci, o dersi baþarmýþ sayýlýr.

MU notu: Kurumlar arasý yatay geçiþ yapan veya daha önce devam ettiði herhangi bir Yükseköðretim Kurumunda baþarýlý olduðu derslerin eþdeðerlerine ve muafiyet sýnavý uygulanan derslerden baþarýlý olan öðrencilere verilir. Bu öðrencilerin not ortalamalarý hesabýnda, muaf olduklarý derslerden aldýklarý notlar, bu Yönetmeliðin sýnav notlarý ile ilgili maddelerindeki eþdeðerliðine göre hesaplama yapýlýr.

c) Týpla ilgili Seçmeli derslerin sýnavlarýnýn ve sonuçlarýnýn deðerlendirilmesinde ayný kurallar uygulanýr. Dönem sonunda birer sýnav (final) yapýlýr. Alýnan not sýnýf sonu ortalamasýna dahil edilmez.

ç) Seçmeli dersler sýnavý ve bütünleme sýnavýnda baþarýsýz olan öðrenci bir sonraki öðretim yýlýnda devam zorunluluðu olmadan o dersi programýna almak ve sýnavlarýna girmekle yükümlüdür. 3. sýnýfýn sonuna kadar gördüðü týpla ilgili seçmeli derslerden baþarýlý olamayan öðrenci 4. sýnýfa baþlayamaz. Seçmeli derslerden baþarýsýz olan öðrenciler için yeterli altyapýnýn olmasý ve ilgili kurullarýn uygun görmesi durumunda Yazokulu açýlabilir.

d) Geçmez notlar:

DD: Sýnýf içerisinde alýnan bir DD notu Zayýf olarak ifade edilir ve öðrenci o dersten baþarýsýz kabul edilir. Ancak, sýnýf (yýl) sonu itibariyle sadece bir dersten bu notun alýnmasý durumunda öðrenciye o dersten ek bir bütünleme sýnavý hakký daha verilir.

FF: Sýnav deðerlendirme sonucu baþarýsýz (0-49 arasý) olan öðrenciye verilen nottur. Sonuç Baþarýsýz olarak kabul edilir. 1, 2 ve 3. sýnýflarda Sýnýf Sonu (Final) Sýnavý ve Bütünleme Sýnavlarý sonucunda FF notu alan öðrenci doðrudan sýnýfta kalýr. 4. ve 5. sýnýflarda Staj Sonu Sýnavý ve Bütünleme Sýnavýndan FF notu alan öðrenci stajý tekrar eder.

GR: Devamlý ve sýnava girme hakký olduðu halde sýnava girmemiþ öðrencinin aldýðý nottur. Not ortalamalarý hesabýnda (FF) notu iþlemi görür. (Puan=0) 1, 2 ve 3. Sýnýf öðrencilerinin Sýnýf Sonu Sýnavý ve Bütünleme Sýnavlarýna girme hakký vardýr, 4. ve 5. Sýnýf öðrencileri ise stajý tekrar etmeden Bütünleme Sýnavýna girebilir.

DZ: Mazeretsiz olarak derse devam etmeyen veya derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öðrencilerin aldýðý nottur. Not ortalamalarý hesabýnda (FF) notu iþlemi görür. Ýlgili derslerden sýnýf tekrarý yapar.

DM: Mazereti nedeniyle devamsýzlýk yapan öðrencilerdir. Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmiþ bir mazereti nedeniyle devamsýzlýk sýnýrýný aþmýþ olan öðrenciler, ilgili ders veya stajlarýn sýnavýna alýnmazlar. Bu öðrencilerin hak mahrumiyeti olmaz. Ders ve staj tekrarý yaparlar.

e) Týp dýþý seçmeli dersler için Sakarya Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eðitim Öðretim ve Sýnav Yönetmeliði hükümleri uygulanýr.

BEÞÝNCÝ BÖLÜM

Sýnavlar, Sýnav Sonuçlarýna Ýtiraz

Sýnavlar

MADDE 21 (1) 1, 2 ve 3. sýnýflarda okutulan dersler ve sýnavlar ile ilgili hükümler aþaðýdaki gibidir:

a) Ders Kurulu: 1, 2 ve 3. sýnýflarda okutulan dersler ders kurullarý þeklinde verilir. Her ders kurulunun bir baþkaný olur. Ders kurulu baþkaný sýnýf koordinatörünün önerisi ile eðitim komisyonu tarafýndan belirlenir. Ders kurulu baþkaný, sýnýf koordinatörü ile birlikte programlarýn hazýrlanmasý, duyurulmasý, eðitimin deðerlendirilmesi, sýnavlarýn yapýlmasý, sýnav sonuçlarýnýn ve itirazlarýn deðerlendirilmesi ile ilgili iþlemleri yürütür.

b) Ders Kurulu Sýnavý: Her ders kurulu sonunda yapýlan sýnava ders kurulu sýnavý denir. Ders kurulu sýnavý ara sýnav yerine geçer. Ders kurulu sýnavýnda alýnan nota ders kurulu notu denir. Ders kurulunda modül varsa; modül notu %10 aðýrlýkta, teorik ve pratik toplam notu ise %90 aðýrlýktadýr. Ders kurulunda modül yoksa ders kurulu baþarý notu doðrudan teorik ve pratik toplam notudur. Sýnav sýrasýnda o Ders Kurulunda dersi olan tüm anabilim dallarý, Ders Kurulu Baþkaný’nýn düzenlemesi içinde görev almak üzere istenen sayýda öðretim elemaný görevlendirir. Sýnav sonuçlarý, en geç 10 gün içinde ilan edilir.

c) Teorik ve pratik toplam notu hesabý: Ders kurulunda yer alan teorik ve pratik oturumlarýn her biri ayný deðerdedir. Dolayýsýyla 100 tam puan teorik ve pratik oturumlarýn toplam sayýsýna bölündüðünde her oturumun puaný belli olur. Teorik sýnavda toplam teorik ders sayýsý kadar soru sorulduðu için her soru yukarýdaki bölünme sonucunda ulaþýlan puan kadar deðer kazanýr. Pratik notu için ise her disiplinin o ders kurulunda bulunan pratik oturum sayýsý çarpý her bir oturumun puaný kadar not hakký vardýr. Disiplinlerin vereceði pratik notu, haklarý olan puan oranýnda hesaplanarak öðrencilere verilir.

Örnek; Bir ders kurulunda 94 teorik oturum, 36 pratik oturum varsa toplam (94 + 36) 130 oturum vardýr. Her oturumun puaný 100/130 = 0.77dir. 94 teorik oturum olduðuna göre teorik sýnavda 94 soru sorulmaktadýr. Sýnav sonucunda baraj da hesaplanarak öðrencinin 73 doðru cevabý olduðu saptanýrsa öðrenci teorik sýnavýndan 73 x 0.77 = 56.21 puan almaktadýr. 36 pratik oturumun 18i a, 10u b, 8i ise c disiplinine aittir. (Dolayýsýyla a disiplininin 18 x 0.77 = 13.86, b disiplininin 10 x 0.77 = 7.7, c disiplininin ise 6.16 pratik puan hakký olacaktýr.) A disiplini pratik notu olarak öðrenciye 100 üzerinden 80 verdiyse öðrenci a disiplininden 0.8 x 13.86 = 11.09 puan, b disiplininden 70 aldýysa 0.7 x 7.7 = 5.39 puan, c disiplininden ise 60 puan aldýysa 0.6 x 6.16 = 3.69 puan alacaktýr. Sonuç olarak, öðrenci teorik ve pratik toplam notu olarak 56.21 + 11.09 + 5.39 + 3.69 = 76.38 puan alacaktýr. Ders kurulunda modül yoksa ders kurulu baþarý notu 76.38 olacaktýr. Ders kurulunda modül varsa ve öðrenci modülden 70 aldýysa ders kurulu baþarý notu (76.38 x 0.9) + (70 x 0.1) = 75.74 olacaktýr. Son baþarý notu ise tam sayýya (75.7476) tamamlanacaktýr.

ç) Sýnýf (Yýl) Sonu Sýnavý (Final): 1, 2 ve 3. Sýnýflarda, her akademik yýlýn sonunda son ders kurulu sýnavýnýn bitiminde en erken 15, en geç 21 gün sonra o yýl okutulan tüm ders kurullarýný kapsayan sýnava Sýnýf Sonu Sýnavý (Final) denir. Bu sýnavdan en az 60 alma zorunluluðu vardýr.

d) Sýnýf (Yýl) Sonu Bütünleme Sýnavý: Sýnýf sonu sýnavýnýn bitiminden en erken 15, en geç 21 gün sonra yapýlan sýnavdýr. Sýnýf sonu bütünleme sýnavýna Sýnýf sonu sýnavlarýnda baþarýlý olamayan ve sýnav hakkýný kazandýðý halde bu sýnava herhangi bir nedenle giremeyen öðrenciler katýlýr.

e) Mazeret Sýnavý: Mazeretleri nedeniyle Ders kurulu sýnavýna giremeyen ve Fakülte Yönetim Kurulunca mazeretleri kabul edilen öðrenciler için mazeret sýnavý açýlýr. Mazeret sýnavýnýn mazereti olmaz. Ders kurulu mazeret sýnavý bir defa ve Fakülte Kurulunca saptanan akademik takvimde belirtilen günde yapýlýr. Ayrýca, öðrencinin yazýlý müracaatý halinde ayný ders kurulunun sonraki sýnavlarýndan birisine de katýlabilir. Sýnýf sonu ve Bütünleme sýnavlarý için mazeret sýnavý açýlmaz.

f) Ek Bütünleme Sýnavý: Yýlsonu itibariyle; sadece bir dersten DD (50-59) notu almýþ ve bütünleme sýnavýnda da baþarýlý olamamýþ öðrencilere ikinci bir bütünleme sýnavý hakký verilir.

g) Ders Kurullarý Sýnav Notlarýnýn Hesaplanmasý: Bir ders kurulunda görev alan anabilim dallarý, ders yükleri (Öðrenci baþýna düþen teorik ve pratik derslerin toplam süresi) oranýnda soru ve not aðýrlýðýna sahiptir. Bir ders kurulunda her dersin kendi barajý vardýr. Ders baraj sýnýrý %50dir. Öðrenci, ders kurulu sýnavýnda kurulu oluþturan derslerin bir veya birkaçýndan %50nin altýnda not alýrsa; o dalda elde ettiði puan ile o dalýn toplam puanýnýn %50si arasýnda kalan puan farký sýnav toplam puanýndan düþülerek o ders kurulu sýnav notu belirlenir.

ð) Ders Kurullarý Ortalama Notu: Bir sýnýfta ders kurulu sýnav notlarý toplamýnýn o sýnýftaki ders kurulu sayýsýna bölünmesi ile elde edilen nottur. Ders kurullarý ortalama notu hesaplanýrken, Hekimliðe Hazýrlýk Programý ve Mesleksel Beceri Eðitimi uygulamalarý için yapýlan sýnav ve deðerlendirmeler sonucunda 100 üzerinden belirlenen baþarý notlarý ortalamasý, ayrý bir ders kurulu notu gibi toplama eklenerek ortalamasý alýnýr. Seçmeli dersler ortalamaya dahil edilmez.

h) Sýnýf (Yýl) Sonu ve Bütünleme Sýnav Notu hesaplanmasý: Anabilim dallarý bir sýnýfta kendilerine düþen ders aðýrlýðý oranýnda final ve bütünleme sýnavýnda soru ve not aðýrlýðýna sahiptirler. Sýnýf sonu ve Bütünleme sýnavý notu belirlenirken baraj uygulanmaz. Bütünleme sýnav sonuçlarý Fakülte Yönetim Kurulu tarafýndan onaylanarak kesinleþir.

ý) Sýnýf (Yýl) Sonu Baþarý Notu: 1, 2 ve 3. sýnýflar için, Ders kurullarý ortalama notunun %60’ý ile final sýnavýnda alýnan notun %40’ýnýn toplanmasý ile elde edilen nottur. Bütünlemeye kalan öðrencilerin sýnýf sonu baþarý notunun hesaplanmasýnda final sýnavýndan alýnan not yerine bütünleme sýnavýndan alýnan not dikkate alýnýr. Öðrencinin bir üst sýnýfa geçebilmesi için, Sýnýf sonu sýnavýndan en az 60 almasý ve sýnýf sonu baþarý notunun 100 üzerinden en az 60 olmasý gerekmektedir.

i) Tüm ders kurullarýnýn sýnavlarýna katýlarak bu sýnavlarýn her birinden ayrý ayrý 100 tam not üzerinden en az 60 almak koþulu ile Ders kurullarý ortalama notu 80 veya daha fazla olan 1, 2 ve 3. sýnýf öðrencilerinden isteyenler sýnýf sonu sýnavýna girmeden baþarýlý olmuþ sayýlýrlar. Bu durumda öðrencilerin ders kurullarý ortalama notu, Sýnýf sonu baþarý notu olarak kabul edilir. Bu öðrencilerden notunu yükseltmek amacýyla sýnýf sonu sýnavýna girmek isteyenler, sýnavdan en az 15 gün önce yazýlý dilekçe ile baþvururlar.

j) Yýl Tekrarý: Sýnýf sonu sýnavýna girmeyen öðrenci sýnýf sonu bütünleme sýnavýna da girmemesi halinde o yýl baþarýsýz kabul edilir ve sýnýfta kalmýþ sayýlýr. Bu durumdaki öðrencilerin ders kurullarý ortalama notu dikkate alýnmaz. Sýnýf (Yýl) sonu baþarý notu 60’ýn altýnda olan öðrenciler, sýnýf sonu bütünleme sýnavýna girerler ve bütünleme sýnavýndan alýnan not sonucunda sýnýf sonu baþarý notunun yine 60’ýn altýnda olmasý durumunda sýnýfta kalýrlar ve sýnýf derslerini tekrarlarlar.

k) Týp dýþý Seçmeli dersler: Dersle ilgili devam ve sonuçlarýn deðerlendirmesi ilgili bölümün kurallarýna ve Sakarya Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eðitim Öðretim ve Sýnav Yönetmeliðine göre yapýlýr. Derslerden devam almýþ olan öðrenciler 6. sýnýfý bitirinceye kadar týp dýþý derslerin sýnavlarýna girebilirler. Alýnan not sýnýf sonu ortalamasýna dahil edilmez.

Sýnav sonuçlarýna itiraz

MADDE 22 (1) Öðrenci bir dersin baþarý notuna itirazýný, bu notun ilanýndan itibaren yedi iþ günü içinde ilgili sýnýf koordinatörlüðüne yazýlý ya da öðrenci bilgi sistemi üzerinden elektronik olarak yapar.

(2) Ýtirazlar Sýnýf Koordinatörü, Koordinatör Yardýmcýsý, Ders Kurulu veya Staj Baþkaný’nýn oluþturduðu bir Kurul tarafýndan incelenir. Ýlgili öðretim elemaný, dersin baþarý notuna katkýsý bulunan bütün çalýþmalarý tekrar inceleyerek, itirazý en geç bir hafta içinde deðerlendirir ve sonucunu bölüm baþkanlýðýna ve sýnýf koordinatörlüðüne yazýlý olarak bildirir.

(3) Deðerlendirme sonucu bir tutanakla Dekanlýða bildirilir. Not deðiþiklikleri Fakülte Yönetim Kurulu kararý ile kesinleþir. Sýnýf Koordinatörü tarafýndan ilan edilir. Öðrenci, sonucun ilan edildiði tarihinden itibaren 15 gün içinde Rektörlüðe itirazda bulunabilir. Bu süreleri geçirenler, itiraz hakkýný kaybetmiþ olurlar.

ALTINCI BÖLÜM

Staj, Staj Sýnavý, Staj Sýnavý Sonuçlarýna Ýtiraz

Staj

MADDE 23 (1) 4. ve 5. sýnýflarda klinik dersler staj gruplarý halinde yapýlýr. Staj uygulamasý yapýlacak klinikler ve staj süreleri Fakülte Kurulu tarafýndan belirlenerek eðitim yýlý baþýnda ilan edilir. Gerekli durumlarda Seçmeli staj uygulamasý yapýlabilir.

Staj sýnavý ve notu

MADDE 24 (1) 4. ve 5. sýnýflarda her stajýn sonunda sýnav yapýlýr. Bu sýnav; sözlü, yazýlý veya uygulamalý olarak yapýlýr.

(2) Sýnavlar, Anabilim dalýnda ders veren Öðretim üyesi, Öðretim görevlisi ve Uzmanlarýn katýlýmý ile gerçekleþtirilir.

(3) Staj notu, staj sonunda yapýlan sýnavda veya staj bütünleme sýnavýnda alýnan nottur. Stajlardaki baþarý notu 100 üzerinden 60 ve üzeridir. Not takdirinde öðrencinin staj süresindeki çalýþmalarý, varsa modül uygulamalarýndaki notu, tutum ve davranýþlarý da göz önüne alýnýr.

(4) Her stajýn sonunda yapýlan sýnava staj sýnavý denir. Staj içerisinde modül uygulamasý varsa; modül notu %10 aðýrlýkta, teorik ve pratik staj sýnavý toplam notu ise %90 aðýrlýktadýr. Stajda modül yoksa baþarý notu doðrudan teorik ve pratik sýnavlarýnýn toplam notudur.

(5) Staj notlarý, ilgili Anabilim Dalý tarafýndan yazýlý olarak Sýnýf Koordinatörlüðü aracýlýðýyla Dekanlýða iletilir. Staj bütünleme sýnavý notlarý Fakülte Yönetim Kurulu tarafýndan onaylanarak kesinleþir. Sýnav sonuçlarý Dekanlýk tarafýndan ilan edilir.

(6) Týpla ilgili seçmeli derslere katýlým, devam ve geçme konusunda ilk üç sýnýfta uygulanan hükümler geçerlidir. Ayrýca; derslerden devam almýþ olan öðrenciler 6. sýnýfý bitirinceye kadar seçmeli týp derslerinin sýnavlarýna girebilirler.

(7) Týp dýþý Seçmeli dersler: Dersle ilgili devam ve sonuçlarýn deðerlendirmesi ilgili bölümün kurallarýna ve Sakarya Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eðitim Öðretim ve Sýnav Yönetmeliðine göre yapýlýr. Derslerden devam almýþ olan öðrenciler 6. sýnýfý bitirinceye kadar týp dýþý derslerin sýnavlarýna girebilirler. Alýnan not sýnýf sonu ortalamasýna dahil edilmez.

Staj bütünleme sýnavý ve stajlarýn tekrarý

MADDE 25 (1) 4. ve 5. sýnýflarda staj sýnavlarýnda baþarýlý olmayan öðrenciler, bu stajlarýn bütünleme sýnavýna girerler. Bütünleme sýnavlarý o sýnýfýn son stajýnýn bitiminden en az 5 gün sonra baþlayarak programlanýr. Bütünleme sýnav veya sýnavlarýnda baþarýlý olmayan öðrencilere bu Yönetmeliðin 12 nci maddesindeki süreler elverdiði takdirde bu staj veya stajlarý bir sonraki ders yýlýnda bir kez daha tekrarlama hakký verilir. Bu tekrarlarda da devam zorunluluðu vardýr.

(2) 4. ve 5. sýnýflarda, o sýnýf programýnda yer alan tüm stajlar baþarý ile tamamlanmadan üst sýnýfa geçilemez. Gecikmeli olarak üst sýnýfa yerleþtirilen veya staj tekrarýnda baþarýsýz olan ve bütünlemeye kalan öðrenciler, bu Yönetmeliðin 12 nci maddesindeki süreler elverdiði takdirde, sýnýf sonu bütünleme sýnavýný beklemeden devam eden programda, o dersin bir sonraki staj sonu sýnavýný bütünleme sýnavý olarak kullanabilirler. Baþarýlý olduklarý takdirde beklemeksizin üst sýnýf staj programýna yerleþtirilebilirler.

(3) Stajlardaki devamsýzlýk durumu ilgili Anabilim Dalý Baþkaný tarafýndan stajýn sonunda Eðitim Komisyonu Baþkanlýðýna bildirilir. Mazeretli veya mazeretsiz olarak devamsýzlýk süresi o staj döneminde %20yi aþanlar ile devamsýzlýk süresi %20nin altýnda olsa bile telafi yapmayan öðrenciler baþarýsýz sayýlarak staj tekrarý yaparlar. Staj bütünleme sýnavlarý için mazeret sýnavý açýlmaz.

Sýnýf notu

MADDE 26 (1) 4. ve 5. sýnýflarda staj sonu sýnavýnda veya bütünleme sýnavýnda alýnan geçer notlarýn ortalamasýdýr.

Staj sýnavlarýnýn sonuçlarýna itiraz

MADDE 27 (1) Öðrenciler staj sýnavý sonuçlarý hakkýndaki itirazlarýný, sonuçlar ilan edildikten sonra en geç 7 gün içinde yazýlý olarak Sýnýf koordinatörlüðü veya Dekanlýða yaparlar. Ýtirazlar Sýnýf Koordinatörü, Koordinatör Yardýmcýsý, Ders Kurulu veya Staj Baþkaný’nýn oluþturduðu bir Kurul tarafýndan incelenir. Deðerlendirme sonucu bir tutanakla Dekanlýða bildirilir. Not deðiþiklikleri Fakülte Yönetim Kurulu kararý ile kesinleþir. Sýnýf Koordinatörü tarafýndan ilan edilir.

YEDÝNCÝ BÖLÜM

Ýntörn Hekimlik Devresi Eðitim Ýlkeleri

Ýntörn hekimlik

MADDE 28 (1) Altýncý yýldaki eðitimin amacý, öðrencinin daha önceki sýnýflarda edindiði bilgilerin klinik uygulamalarýný yaptýrarak, hekimlik sanatýnýn uygulanmasýnda deneyim ve beceri kazandýrmak, hekim adayýný hekimlik sanatýný en iyi uygulayabileceði düzeye getirmektir.

(2) Ýntörn hekimlik, aralýksýz 12 ayý kapsayan bir dönemdir. Fakülte Kurulu kararý ile belirlenen dilimlere ayrýlarak yapýlýr. Her öðrenciye bu sýnýfta yapýlacak olan çalýþmalarýn kaydedileceði Uygulama karnesi verilir. Ýntörnlük süresinin içerisinde bir aylýk bir staj dilimi seçmeli staj olarak yaptýrýlýr.

(3) Bu sýnýfta öðrenci, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalýþmalarýnda öðretim elemaný veya ilgili branþ uzmaný gözetiminde çalýþýr.

(4) Öðrenciler eðitim gördüðü anabilim ve bilim dallarýnýn þartlarýna uymak, nöbet tutmak, ameliyat, laboratuvar çalýþmasý, olgu sunumu, konferans, seminer ve diðer bilimsel etkinliklere katýlmak zorundadýr.

(5) 6. sýnýfta sýnav yoktur. Bu sýnýfta öðrenciler çalýþtýklarý her anabilim dalýna ait poliklinik, klinik ve saha çalýþmalarýndaki gayretleri, bilimsel toplantýlardaki katýlýmlarý göz önüne alýnarak Anabilim Dalý Kurulu tarafýndan baþarýlý-baþarýsýz olarak deðerlendirilir. Öðrencilerin uygulama karnesi ve staj deðerlendirme formu, Öðrenci Ýþleri Bürosu aracýlýðýyla Sýnýf Koordinatörlüðü’ne iletilir.

(6) Ýntörnlük dönemi, Týp fakültesinin anabilim/bilim dallarýnda yapýlýr. Ýntörnlük stajlarý, öðrenci deðiþim programlarý çerçevesinde, altý aya kadar, Fakülte Yönetim Kurulunun onayý ile yurtiçi veya yurtdýþýnda eðitim veren saðlýk kuruluþlarýnda da yapýlabilir. Yurtdýþýnda yapýlan staj veya seçmeli derse, dersin denkliði ve alýnan belge veya sertifikanýn geçerliliðine Fakülte Yönetim Kurulu karar verir. Öðrenciler seçmeli dilim tercihlerini programýn baþlamasýndan en az bir ay önce Dekanlýða dilekçe ile bildirmek zorundadýr. Yurtiçindeki týp fakültelerinin son sýnýf öðrencileri, fakültelerinin izni ve Fakülte Yönetim Kurulu kararý ile eðitim dilimlerinden bir veya birkaçýný Fakültede yapabilir.

(7) Ýntörnlük döneminde baþarýlý olmak için, öðrencilerin bu dönemdeki dilimlerde Fakülte Kurulunca belirtilen sürelerle bilfiil çalýþmýþ olmalarý ve süreyi tamamlamalarý, zorunlu haller dolayýsýyla eksik kalan çalýþmalarýný da baþarý ile tamamlamalarý gereklidir. Baþarýsýz olduklarý takdirde bu dilimleri normal süreleri kadar tekrar ederler. Bir dilimin %20sine mazeretsiz devam etmeyenler o dilimi tam süre ile tekrar ederler. Seçmeli dilimlerde baþarýsýz olan öðrenciler, baþarýsýz olduklarý dilimleri deðiþtirmek isterlerse yeni dilime tam süre ile devam ederler.

SEKÝZÝNCÝ BÖLÜM

Diplomalar

Diploma

MADDE 29 (1) Týp Fakültesinde aþaðýdaki diplomalar verilir:

a) Mezuniyet: Sakarya Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eðitim Öðretim ve Sýnav Yönetmeliði gereði olarak mezuniyet için öðrencinin genel aðýrlýklý not ortalamasýnýn en az 2,00 olmasý þartý aranýr.

b) Temel Týp Bilimleri Önlisans Diplomasý: Temel Týp Bilimleri önlisans kademesini (1. ve 2. yýl) en çok 4 yýlda baþarý ile tamamlayanlara Üniversiteden ayrýldýklarý ve ayrýlmaya karar verdikleri takdirde Temel Týp Bilimleri Önlisans Diplomasý verilir. Bu diplomayý belirtilen koþullarla alanlar herhangi bir yolla tekrar ayný programa döndükleri takdirde aldýklarý diplomayý kayýt sýrasýnda Üniversiteye geri vermek zorundadýrlar. Aksi halde kayýtlarý yapýlmaz.

c) Klinik Bilimleri Yüksek Lisans Diplomasý: Temel Týp Bilimleri Önlisans ve Klinik Bilimleri Yüksek Lisans kademesini toplam olarak en çok 8 yýlda baþarýyla tamamlayanlara Klinik Bilimleri Yüksek Lisans Diplomasý verilir. Bu diploma hekimlik yapma yetkisi vermez. Bu diplomayý belirtilen koþullarla alanlar herhangi bir yolla tekrar ayný programa döndükleri takdirde kayýt sýrasýnda alýnan diplomayý Üniversiteye geri vermek zorundadýrlar. Aksi halde kayýtlarý yapýlmaz.

ç) Týp Doktoru Diplomasý: Týp doktorluðu için öngörülen 6 sýnýflýk eðitim süresini baþarý ile tamamlayan öðrencilere Týp Doktoru Diplomasý verilir.

DOKUZUNCU BÖLÜM

Çeþitli ve Son Hükümler

Sýnav günleri ve þekli

MADDE 30 (1) Sýnav günleri ve þekline iliþkin esaslar þunlardýr:

a) Sýnav tarihleri beþinci bölümde açýklanan zorunlu haller dýþýnda ilan edildikten sonra deðiþtirilmez.

b) Sýnavlar teorik (yazýlý, test veya sözlü ya da hem yazýlý hem sözlü) ve pratik (yazýlý ve/veya sözlü) olarak yapýlýr. Sýnav þekli ve deðerlendirme þekli önceden açýklanýr. Seçmeli ders sýnavlarýnda ilave olarak; ödev veya öðrencinin derse aktif katýlýmýna göre de baþarý durumu belirtilebilir.

c) Öðrenciler sýnavlara saptanan gün ve saatte girmek zorundadýrlar. Sýnavýn teorik veya pratik kýsýmlarýndan herhangi bir kýsmýna girmeyen öðrenci FF notu alýr.

ç) Sýnavlarda kopya çeken veya kopya giriþiminde bulunduðu saptanan öðrenciye FF notu verilir, ayrýca hakkýnda Dekanlýk tarafýndan disiplin soruþturmasý açýlýr.

Öðrencilerin genel görünüþü ve giyiniþi

MADDE 31 (1) Öðrencinin genel görünüþü ve giyiniþi üniversite öðrencisine yakýþýr bir þekilde ve Týp Fakültesi ile hekimlik mesleðinin özel þartlarýna uygun olmalýdýr. Bu konularda yetkili organlarca verilen kararlara uymayanlar hakkýnda 13/1/1985 tarihli ve 18634 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Yüksek Öðretim Kurumlarý Öðrenci Disiplin Yönetmeliði hükümleri uygulanýr.

Onur ve yüksek onur öðrenciliði

MADDE 32 (1) Sýnýf ortalama notu 95-100 arasýnda olan öðrenciler, ceza almamýþ olma koþulu ile yýl sonunda Dekanlýk önerisiyle Rektörlükçe Yüksek Onur Öðrencisi, Sýnýf ortalama notu 90-94 arasýnda olan öðrenciler ise Sýnýf Onur Öðrencisi olarak ilan edilirler. Yatay geçiþ ile gelen öðrenciler, disiplin cezasý almamalarý ve yukarýdaki not ortalamalarýný saðlamalarý þartýyla sýnýf onur veya sýnýf yüksek onur öðrencisi olabilirler. Bu öðrencilerin listesi, ilgili eðitim birimi tarafýndan her sýnýf sonunda ilan edilir. Öðrencilerin baþarý belgeleri, eðitim birimleri tarafýndan kendilerine verilir.

Deðiþim programlarý

MADDE 33 (1) Üniversite ile yurt içi veya yurt dýþý bir yükseköðretim kurumu arasýnda yapýlan ikili anlaþmalar çerçevesinde öðrenci deðiþim ve staj programlarý uygulanabilir.

(2) Öðrenci deðiþim programlarý çerçevesinde öðrenciler, toplamda dört yarýyýla kadar, staj veya ders denkliðinin olduðu belirlenen üniversitelere gönderilebilir.

(3) Yurt içi ve yurt dýþý ikili anlaþmalar çerçevesinde öðrenim gören öðrencilerin ders seçimi, denklik ve eþleþtirilmesi ile not intibaklarý, ilgili kurullar tarafýndan yapýlýr.

(4) Deðiþim Programý kapsamýndaki öðrenci deðiþim programlarý Sakarya Üniversitesi Öðrenci Deðiþim Programlarý Senato Esaslarýna göre yürütülür.

(5) Ýkili anlaþmalar çerçevesinde öðrencilerin ilgili üniversitelerden aldýklarý ders notlarý, olduðu gibi not durum belgesine iþlenir.

Tebligat ve adres bildirme

MADDE 34 (1) Her türlü tebligat, öðrencinin yükseköðretim kurumuna kayýt sýrasýnda bildirdiði adrese taahhütlü olarak yapýlmak veya ilgili fakülte/yüksekokulda ilan edilmek suretiyle tamamlanmýþ sayýlýr.

(2) Yükseköðretim kurumuna kaydolurken bildirdikleri adresi deðiþtirdikleri halde bunu Öðrenci Ýþleri ilgili birimlerine bildirmemiþ bulunan veya vermiþ olduklarý adreste eksiklik veya yanlýþlýk olan öðrencilerin yükseköðretim kurumundaki mevcut adreslerine tebligatýn gönderilmesi halinde kendilerine tebligat yapýlmýþ sayýlýr.

Öðrenci disiplin iþlemleri

MADDE 35 (1) Öðrencilerin disiplin iþlemleri 2547 sayýlý Yükseköðretim Kanununun 54. maddesi ve Yükseköðretim Kurumlarý Öðrenci Disiplin Yönetmeliði hükümlerine göre yürütülür ve uygulanýr.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 36 (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; ilgili diðer mevzuat hükümleri, Yükseköðretim Kurulu, Senato ve Fakülte Yönetim Kurulu kararlarý uygulanýr.

Yürürlük

MADDE 37 (1) Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

Yürütme

MADDE 38 (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sakarya Üniversitesi Rektörü yürütür.