22 Eylül 2011 PERŞEMBE

Resmî Gazete

Sayı : 28062

YÖNETMELİK

Mevlana Üniversitesinden:

MEVLANA ÜNİVERSİTESİ ANA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı ve kapsamı; Mevlana Üniversitesinin kuruluş ve işleyişine ilişkin esaslar ile organları, yöneticilerin yetki ve sorumlulukları, öğrenciler, öğretim elemanları ve diğer personel ile ilgili esaslar ve mali konuları düzenlemektir.

Dayanak

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile 28/3/1983 tarihli ve 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununun ek 114 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Başkan: Mevlana Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanını,

b) Başkan Vekili: Mevlana Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkan Vekilini,

c) Bölüm Başkanı: Mevlana Üniversitesi Fakültelerindeki Bölüm Başkanlarını,

ç) Dekan: Mevlana Üniversitesi Fakültelerinin Dekanlarını,

d) Fakülte, Enstitü ve Yüksekokul Kurulları: Mevlana Üniversitesi Fakülte, Enstitü ve Yüksekokullarının Kurullarını,

e) Fakülte, Enstitü ve Yüksekokul Yönetim Kurulu: Mevlana Üniversitesi Fakülte, Enstitü ve Yüksekokullarının Yönetim Kurullarını,

f) Fakülte, Enstitü ve Yüksekokul Sekreteri: Mevlana Üniversitesi Fakülte, Enstitü ve Yüksekokul Sekreterini,

g) Genel Sekreter: Mevlana Üniversitesi Genel Sekreterini,

ğ) Kurucu Vakıf: Mevlana Üniversitesi kurucusu olan Gevher Sultan Eğitim Araştırma Kültür ve Sağlık Vakfını,

h) Müdür: Mevlana Üniversitesi Enstitüleri, Yüksekokulları, Meslek Yüksekokulları, Hazırlık Okulu, Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Sürekli Eğitim Merkezi Müdürlerini,

ı) Mütevelli Heyeti: Mevlana Üniversitesi Mütevelli Heyetini,

i) Rektör: Mevlana Üniversitesi Rektörünü,

j) Senato: Mevlana Üniversitesi Senatosunu,

k) Üniversite: Mevlana Üniversitesini,

l) Yönetim Kurulu: Mevlana Üniversitesi Yönetim Kurulunu,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Mütevelli Heyet ve Görevleri

Mütevelli heyet

MADDE 4 – (1) Mütevelli Heyet, Üniversitenin en yüksek karar organı olup Üniversitenin tüzel kişiliğini temsil eder.

(2) Mütevelli Heyet, vakıf yönetim organı tarafından devlet memuru olma niteliklerine sahip ve en az üçte ikisi, yükseköğrenim görmüş adaylar arasından dört yıl süre ile seçilen en az yedi üyeden oluşur. Süresi biten üyeler yeniden seçilebilir. Rektör, Mütevelli Heyetin tabii üyesi olup, kendisi ile ilgili konularda toplantılara katılmaz. Kurucu Vakıf Yönetim Kurulu Başkan ve üyeleri ile bunların birinci derece kan ve sıhri hısımları ile eşlerinden Mütevelli Heyette görev alacakların sayısı ikiyi geçemez. Rektör dışındaki üniversite mensupları Mütevelli Heyette görev alamaz. Devlet üniversitelerinde görev yapan öğretim elemanları üniversitesinden gerekli iznin alınmış olması kaydı ile vakıf yükseköğretim kurumları Mütevelli Heyetinde görev alabilirler.

(3) Mütevelli Heyet üyeliği fahridir. Ancak; Kurucu Vakıf Yönetim Kurulu kararı ile Mütevelli Heyet üyelerine toplantıya katılma yol ve huzur hakkı verilebilir. Verilecek miktar bir yılda on ikiyi geçmemek üzere katılacakları her toplantı için 2547 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinde Yükseköğretim Genel Kurulu üyeleri için öngörülen ücreti aşamaz. Mütevelli Heyet Başkan ve üyelerine bunun dışında başka bir ödeme yapılamaz.

(4) Mütevelli Heyetin yedi kişiden az olmamak üzere kaç kişiden oluşacağı, devlet memuru olabilme ve yükseköğretim görmüş olma şartları yanında, başka niteliklerin aranıp aranmayacağına ilişkin kararlar ve seçime ilişkin usul ve esaslar ile seçilen veya ayrılan başkan ve üyeler Yükseköğretim Kuruluna en geç bir ay içinde bildirilir.

(5) Mütevelli Heyet kararları usulüne uygun olarak karar defterine yazılarak başkan ve üyeler tarafından imzalanır.

(6) Mütevelli Heyet üyeliklerinden birinin herhangi bir nedenle boşalması halinde gecikmeksizin, üyelik süresinin sona ermesi halinde ise bir ay önceden durum, yeni üye seçimi için Başkan tarafından Kurucu Vakıf Başkanlığına bildirilir.

Mütevelli heyetin görevleri

MADDE 5 – (1) Mütevelli Heyet;

a) Üniversitenin tüzel kişiliğini temsil eder.

b) Fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu, enstitü ile bunlara bağlı bölüm, program ve anabilim dallarının, hazırlık okulu ile uygulama ve araştırma merkezlerinin kurulması, kapatılması veya birleştirilmesi hususunda Senato tarafından alınan kararları değerlendirerek, Rektör tarafından Yükseköğretim Kurulunun onayına sunar.

c) Yönetim Kurulu tarafından önerilecek öğrenci ücretlerini karara bağlar.

ç) Yükseköğretim Kurulunun olumlu görüşünü aldıktan sonra Rektörü atar.

d) Mütevelli Heyet çalışmalarını kuracağı komisyonlar aracılığıyla sürdürebilir.

e) Rektörlükçe Üniversitede görevlendirilecek yöneticiler ve öğretim elemanları ile diğer personelin sözleşmelerinin, atamalarının, terfilerinin yapılması ve görevden alınma işlemlerini denetler.

f) Rektörlük tarafından hazırlanan Üniversitenin bütçesini kabul eder ve uygulamaları izler.

g) Üniversitenin taşınır ve taşınmaz mallarını yönetir, varlıklarını teminat gösterip kredi alabilir.

ğ) Üniversiteye yapılacak şartlı ve şartsız bağışların kabul ve reddine karar verir, bunlara ilişkin işlemleri yapar.

h) Üniversiteye kaynak sağlayacak yatırımlar yapılmasına, işletmeler kurulmasına ve kurulmuş işletmelere iştirak edilmesine ve mevcut kaynakların verimli bir şekilde kullanılmasına ilişkin yürürlükteki mevzuata uygun kararlar verir.

Başkan ve başkan vekili

MADDE 6 – (1) Mütevelli Heyet, üyeleri arasından dört yıl için bir başkan ve en çok iki Başkan Vekili seçer. Süreleri biten Başkan ve Başkan Vekilleri yeniden seçilebilir. Başkan, üniversitenin ita amiridir ve Mütevelli Heyeti temsil eder.

(2) Başkan, çalışmalarında yardımcı olmak üzere, Mütevelli Heyet üyeleri arasından en çok iki Başkan Yardımcısı seçebilir. Mütevelli Heyet onayı ile geçici veya sürekli danışmanlar atayabilir. Başkan, üniversiteye ait veya üniversitenin ortağı olduğu ticari kuruluşlarla, bu kuruluşların oluşturduğu veya hissedarı olduğu diğer işletmelerde Mütevelli Heyet adına üniversiteyi temsil eder. Rektör, Mütevelli Heyet Başkanlığına seçilmez. Başkan, Mütevelli Heyeti olağanüstü toplantıya çağırabilir. Başkan, yokluğunda Başkan Vekillerinden birini yerine vekil olarak görevlendirir. Başkan, yetkilerini uygun gördüğü ölçü ve süreyle Başkan Vekillerine ve/veya Rektöre devredebilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Üniversite Organları

Rektör

MADDE 7 – (1) Rektör, Yükseköğretim Kurulu’nun olumlu görüşü alındıktan sonra Mütevelli Heyet tarafından dört yıl süre ile atanır. Rektörlüğün herhangi bir nedenle boşalması durumunda Mütevelli Heyet, yeni Rektör atanıncaya kadar Yükseköğretim Kurulu’nun olumlu görüşünü aldıktan sonra Rektör Vekili atar. Rektörlük için yaş haddi altmış yedidir. Ancak altmış yedi yaşından önce atanmış olanlar görev süreleri bitinceye kadar Rektörlük görevini sürdürebilirler. Görev süresi biten Rektör yeniden atanabilir. Rektör, görevinden iki haftadan fazla uzaklaştığında Mütevelli Heyete ve Yükseköğretim Kuruluna bilgi verir. Göreve vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni bir Rektör atanır. Rektör, kanun ve yönetmeliklerle verilen yetkiler ile Mütevelli Heyetin verdiği yetkileri kullanır ve görevleri yapar. Rektör, üniversite öğretim üyeleri arasından en fazla üç öğretim üyesini Rektör Yardımcısı olarak atanmak üzere Mütevelli Heyetin onayına sunar. Rektör Yardımcıları Rektör tarafından verilen görevleri yerine getirir. Seçilen Rektör Yardımcılarının görev süreleri beş yıldır. Rektör, görevi başında bulunamadığı hallerde Rektör Yardımcılarından birini vekil bırakır.

Senato

MADDE 8 – (1) Senato, Rektörün başkanlığında, Rektör Yardımcıları, Dekanlar, her fakülteden fakülte kurullarınca üç yıl için seçilecek birer öğretim üyesi ile Rektörlüğe bağlı enstitü ve yüksekokul Müdürlerinden teşekkül eder. Senato, her öğretim yılı başında ve sonunda olmak üzere yılda en az iki defa toplanır. Rektör, gerekli gördüğü hallerde senatoyu toplantıya çağırır. Senato, 2547 sayılı     Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senatoya verilen görevleri yapar.

Yönetim kurulu

MADDE 9 – (1) Yönetim Kurulu, Rektörün başkanlığında, Rektör Yardımcıları, Dekanlar, üniversiteye bağlı değişik birim ve alanları temsil edecek şekilde senatoca dört yıl için seçilen üç öğretim üyesinden oluşur. Rektör Yardımcıları oy hakkı olmaksızın yönetim kurulu toplantılarına katılabilirler. Yönetim kurulu, 2547 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Yönetim Kuruluna verilen görevleri yapar.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Fakülte, Enstitü ve Yüksekokul Organları

Dekan

MADDE 10 – (1) Dekan, Rektörün önerisi ile Mütevelli Heyet tarafından atanır. Görev süresi üç yıldır. Süresi biten Dekan tekrar atanabilir. Dekan, fakültenin ve birimlerinin temsilcisi olup kanun ve yönetmeliklerde belirtilen görevleri yürütür. Dekan, Rektörün onayı ile fakültede görevli tam zamanlı öğretim üyeleri arasından en çok iki kişiyi üç yıl için Dekan Yardımcısı olarak seçebilir. Dekan görevde olmadığı zaman Dekan Yardımcılarından biri vekâlet eder. Vekâlet süresi altı aydan fazla olamaz.

Müdür

MADDE 11 – (1) Enstitü Müdürü, Rektörün önerisi ile Mütevelli Heyet tarafından atanır. Enstitü Müdürünün görev süresi üç yıldır. Süresi biten Müdür yeniden atanabilir. Müdür, Rektörün onayı ile tam zamanlı öğretim üyeleri arasından en çok iki kişiyi üç yıl için Müdür Yardımcısı olarak seçebilir. Müdür görevde olmadığı zaman Müdür Yardımcılarından biri vekâlet eder. Vekâlet süresi altı aydan fazla olamaz. Enstitü Müdürü ilgili mevzuat hükümleri ile Dekana verilmiş görevleri enstitü bakımından yerine getirir.

(2) Yüksekokul Müdürü, Rektörün önerisi ile Mütevelli Heyet tarafından atanır. Süresi biten Müdür yeniden atanabilir. Müdür, Rektörün onayı ile yüksekokulda görevli tam zamanlı öğretim elemanları arasından en çok iki kişiyi Müdür Yardımcısı olarak seçebilir. Müdür, görevde olmadığı zaman yardımcılarından biri vekalet eder. Vekalet süresi altı aydan fazla olamaz. Yüksekokul Müdürü kanun ve yönetmeliklerle Dekana verilmiş görevleri yüksekokul bakımından yerine getirir.

(3) Üniversitece açılacak olan araştırma ve uygulama merkezleri ile sürekli eğitim merkezi Müdürleri Rektörün önerisi ile Mütevelli Heyet tarafından üç yıl için atanır. Merkez Müdürleri ilgili mevzuat hükümlerinde belirtilen şekilde yönetim görevini yerine getirir.

Fakülte, enstitü ve yüksekokul kurulları

MADDE 12 – (1) Fakülte Kurulu, Dekanın başkanlığında fakülteye bağlı bölümlerin başkanları ile varsa fakülteye bağlı enstitü ve yüksekokul Müdürlerinden ve üç yıl için fakültedeki profesörlerin kendi aralarından seçecekleri üç, doçentlerin kendi aralarından seçecekleri iki, yardımcı doçentlerin kendi aralarından seçecekleri bir öğretim üyesinden oluşur. Fakülte Kurulu normal olarak her yarıyıl başında ve sonunda toplanır. Dekan, gerekli gördüğü hallerde Fakülte Kurulunu toplantıya çağırır. Fakülte Kurulu akademik bir organ olup fakültenin eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetleri ile bu faaliyetlerle ilgili esasları, plan, program ve eğitim-öğretim takvimini kararlaştırır, Fakülte Yönetim Kuruluna üye seçer.

(2) Enstitü Kurulu, Müdürün başkanlığında, Müdür Yardımcıları ve enstitüyü oluşturan ana bilim dalı başkanlarından oluşur ve ilgili mevzuat hükümleri ile verilen görevleri yerine getirir.

(3) Yüksekokul Kurulu, Müdürün başkanlığında Müdür Yardımcıları ve program başkanlarından oluşur ve ilgili mevzuat hükümleri ile verilen görevleri yerine getirir.

Fakülte, enstitü ve yüksekokul yönetim kurulları

MADDE 13 – (1) Fakülte Yönetim Kurulu, Dekanın başkanlığında, Dekan Yardımcıları ile fakülte kurulunun üç yıl için seçeceği üç profesör, iki doçent ve bir yardımcı doçentten oluşur ve ilgili mevzuat hükümleri ile belirtilen görevleri yerine getirir.

(2) Enstitü Yönetim Kurulu, Enstitü Müdürünün başkanlığında, Enstitü Müdür Yardımcıları ile Enstitü Müdürünce gösterilecek altı aday arasından Enstitü Kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur ve ilgili mevzuat hükümleri ile belirtilen görevleri yerine getirir.

(3) Yüksekokul Yönetim Kurulu; Yüksekokul Müdürünün başkanlığında, Yüksekokul Müdür yardımcıları ile Yüksekokul Müdürünce gösterilecek altı aday arasından Yüksekokul Kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur ve ilgili mevzuat hükümleri ile belirtilen görevleri yerine getirir.

Bölüm ve bölüm başkanı

MADDE 14 – (1) Fakülte veya yüksekokullardaki bölümler, bölüm başkanları tarafından yönetilir. Bölüm Başkanı, bölümün öğretim üyeleri arasından fakültelerde Dekanın önerisi üzerine Rektör tarafından, Rektörlüğe bağlı yüksekokullarda Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıl için atanır. Süresi biten bölüm başkanı tekrar atanabilir. Bölüm Başkanı görevde bulunamayacağı süreler için, öğretim üyelerinden birini vekil olarak bırakır. Herhangi bir nedenle altı aydan fazla ayrılmalarda kalan süreyi tamamlamak üzere aynı yöntemle yeni bir Bölüm Başkanı atanır. Bölüm Başkanı, bölümün her düzeyde eğitim-öğretim ve araştırmalarından, bölüme ait her türlü faaliyetin düzenli ve verimli bir şekilde yürütülmesinden sorumludur.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Yönetim Organları

Genel sekreterlik

MADDE 15 – (1) Genel Sekreterlik; Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur. Genel sekreter, Rektörün önerisi ile Mütevelli Heyet tarafından atanır. Genel Sekreter, üniversite idari teşkilatının başıdır ve bu teşkilatın çalışmasından Rektöre karşı sorumludur. Kanun ve yönetmeliklerde yer alan görevleri yerine getirir.

Fakülte, enstitü ve yüksekokul sekreterlikleri

MADDE 16 – (1) Her fakültede, Dekana bağlı ve fakülte yönetim örgütünün başında bir Fakülte Sekreteri, enstitü ve yüksekokullarda ise enstitü veya Yüksekokul Müdürüne bağlı Enstitü ve Yüksekokul Sekreteri bulunur. Sekretere bağlı büro ve iç hizmet görevlerini yapmak üzere gerekli görüldüğü takdirde, yeteri kadar Müdür ve diğer görevliler çalıştırılır. Bunlar arasındaki iş bölümü Dekanın veya Müdürün onayından sonra ilgili sekreterce yapılır.

(2) Genel Sekreter, Senato ve Yönetim Kurulu toplantılarında, Sekreterler de bağlı bulundukları birimin kurullarında oy hakkı olmaksızın raportörlük yaparlar.

ALTINCI BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Öğretim elemanları

MADDE 17 – (1) Öğretim elemanları; profesör, doçent, yardımcı doçent, öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi ve eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek üzere görev yapan diğer akademik personelden oluşur. Tam zamanlı olarak çalışan profesörler, doçentler, yardımcı doçentler ve diğer öğretim elemanları ile en az bir yıl süreli sözleşme yapılır. Üniversite, öğretim elemanlarının atamalarında, devlet yükseköğretim kurumlarındaki atamalarda aranan şartlara ilave şartlar da arayabilir. Akademik ve idari personelin çalışma esasları, 2547 sayılı Kanunda devlet yükseköğretim kurumları için öngörülen hükümlere tabidir. Aylık ve diğer özlük hakları bakımından ise 4857 sayılı İş Kanunu hükümleri uygulanır.

Yabancı uyruklu öğretim elemanları

MADDE 18 – (1) Üniversitede görevlendirilecek yabancı uyruklu öğretim elemanları; ilgili fakülte, enstitü veya yüksekokul yönetim kurulunun önerisi ve üniversite yönetim kurulunun uygun görüşü alınarak, Rektörün önerisi ve Mütevelli Heyet kararı ile atanırlar. Bu atama veya görevlendirmelerde Yükseköğretim Kurulunun olumlu görüşü alınarak gereken işlemler tamamlanır. Yabancı uyruklu öğretim elemanları, öğretim görevleri bakımından 2547 sayılı Kanunda ve bu Yönetmelikte tam zamanlı öğretim elemanları için yer alan hükümlere tabidirler.

Öğretim elemanı yetiştirme

MADDE 19 – (1) Üniversitenin gelecek yıllardaki ihtiyacı göz önünde bulundurularak, Yükseköğretim Kurulunca belirlenen esaslara göre; Senato tarafından hazırlanan esaslar çerçevesinde yurt içinde ve dışında öğretim elemanı yetiştirilir.

Araştırma ve geliştirme projeleri ve danışmanlık hizmetleri

MADDE 20 – (1) Üniversite öğretim elemanlarının ve yöneticilerinin girişimleriyle hazırlanan araştırma ve geliştirme projeleri, Rektörlük tarafından oluşturulacak bir komisyonca incelendikten sonra değerlendirilir. Tam zamanlı öğretim üyelerinin üniversite içinde veya dışında danışmanlık yapmaları Rektörlük iznine bağlıdır. Üniversitede görevli tam zamanlı personelin projelerden veya danışmanlık hizmetlerinden elde edilecek gelirlerden ne ölçüde yararlandırılacakları hususundaki esaslar, Rektörlüğün önerisi ile Mütevelli Heyet tarafından tespit edilir.

İzinler

MADDE 21 – (1) Öğretim elemanlarına Bölüm Kurulu ve ilgili Yönetim Kurulunun uygun görmesi ve Rektörün oluru ile Mütevelli Heyet tarafından uzun süreli ücretli veya ücretsiz izin verilebilir. Öğretim elemanları ile idari personelin izinleri ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde düzenlenir.

Disiplin ve ceza işleri

MADDE 22 – (1) Öğretim elemanları ile idari personelin disiplin ve ceza işlemleri için 21/8/1982 tarihli ve 17789 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Yönetici, Öğretim Elemanı ve Memurları Disiplin Yönetmeliği, öğrenciler için 13/1/1985 tarihli ve 18634 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

Gözetim, denetim, değerlendirme ve çalışma esasları

MADDE 23 – (1) Öğretim elemanları, Senato tarafından belirlenecek kriterler çerçevesinde her eğitim-öğretim yılı sonunda bilimsel yönden değerlendirilir.

Üniversiteye öğrenci kabulü

MADDE 24 – (1) Üniversiteye öğrenci kabulünde aşağıdaki esaslara uyulur:

a) Ön lisans ve lisans programlarına, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından merkezi sistemle yerleştirilen öğrenciler kabul edilir.

b) Yükseköğretim Kurulunca belirlenen bazı özel programlara ön kayıt sistemiyle öğrenci seçme sınavı sonuçlarına göre veya öğrenci seçme sınavı ile üniversite tarafından yapılacak özel yetenek sınavının birlikte değerlendirilmesinden elde edilen sonuca göre öğrenci kabul edilir.

c) Lisansüstü öğretim programlarına, 1/7/1996 tarihli ve 22683 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre öğrenci kabul edilir.

ç) Yabancı uyruklu öğrenciler, Yabancı Öğrenci Sınavı sonuçlarına göre kabul edilirler.

d) Diğer yükseköğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan öğrenciler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri ve bu konuda alınacak Üniversite Yönetim Kurulu kararlarına uygun olarak kabul edilirler.

Ön lisans, lisans ve lisans üstü eğitim-öğretim

MADDE 25 – (1) Üniversitede ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeylerinde eğitim-öğretim yapılır. Yapılan eğitim-öğretim ve buna dayalı olarak verilen diplomalarla ilgili esaslar Senato tarafından belirlenir.

Sosyal hizmetler

MADDE 26 – (1) Üniversite; öğrencilerin beden ve ruh sağlığının korunması, barınma, beslenme, çalışma, dinlenme ve boş zamanlarını değerlendirme gibi sosyal ihtiyaçlarını karşılamak ve bu amaçla bütçe imkanları nispetinde okuma salonları, yataklı sağlık merkezleri, mediko-sosyal merkezleri, öğrenci kantin ve lokantaları açmak, toplantı, sinema ve tiyatro salonları, spor salonu ve sahaları, kamp yerleri sağlamak ve bunlardan öğrencilerin en iyi şekilde yararlanmaları için gerekli önlemleri almakla görevlidir. Üniversite, özel ve kamu kuruluşları ile işbirliği yaparak mezunlarına iş bulmakta yardımcı olur, rehberlik ve psikolojik danışma merkezleri kurar, öğrencilerin kişisel ve ailevi sorunlarını çözümlemeye çalışır.

Mali hükümler

MADDE 27 – (1) Üniversitenin gelir kaynakları şunlardır:

a) Kurucu vakıf katkıları,

b) Kurucu vakıfça üniversiteye tahsis edilmiş gayrimenkullerden elde edilecek gelirler,

c) Üniversitenin yatırımlarından elde edilecek gelirler,

ç) Üniversite yayınlarından elde edilecek gelirler,

d) Araştırma ve geliştirme projelerinden elde edilecek gelirler,

e) Öğrencilerden alınacak ücretler,

f) Devlet bütçesinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarından yapılacak yardımlar,

g) Bağışlar ve diğer gelirler.

Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller

MADDE 28 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun ve 31/12/2005 tarihli ve 26040 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vakıf Yükseköğretim Kurumları Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 29 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 30 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Mevlana Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı yürütür.