Dicle
Üniversitesinden:
DİCLE
ÜNİVERSİTESİ KARİYER PLANLAMA UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE
1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Dicle Üniversitesine bağlı olarak kurulan Dicle
Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına,
faaliyetlerine, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE
2 – (1)
Bu Yönetmelik, Dicle Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyetlerine, yönetim organlarına, yönetim
organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE
3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547
sayılı Kanunun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının
(d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE
4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Merkez: Dicle Üniversitesi
Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezini,
b) Müdür: Merkezin Müdürünü,
c) Planlama Kurulu: Merkezin
Planlama Kurulunu,
ç) Rektör: Üniversite
Rektörünü,
d) Senato: Üniversite
Senatosunu,
e) Üniversite: Dicle
Üniversitesini,
f) Yönetim Kurulu: Merkezin
Yönetim Kurulunu
ifade
eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Merkezin
Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin amacı
MADDE
5 –
(1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Üniversite öğrencilerinin
kariyer planlaması ile ilgili çalışmalar yapmasını sağlamak,
b) Öğrenci ve mezunlarının iş
yaşamında karşılaşabilecekleri sorunların çözümüne yönelik bilimsel çalışmalar
yapmak,
c) Öğrenci ve mezunların iş
dünyasından gelen talepler doğrultusunda istihdam edilebilme imkanlarını araştırmak,
ç) Bu çalışmaların sonuçlarını
ve bu alandaki birikimleri ilgili yerli ve yabancı kuruluşlara aktararak bu
kuruluşların gelişmelerine ve bölgesel kalkınmaya katkıda bulunmak,
d) Dicle Üniversitesi mezunları
ve öğrencileri ile buluşmalar organize ederek mezunlarla sürekli iletişim
halinde olmak,
e) Öğrencilerin istihdam
edilebilirliklerini araştırmaya yönelik mesleki eğitimler vermek.
Merkezin faaliyet alanları
MADDE
6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Kamu ve özel sektör
kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynakları ihtiyacının
Üniversitede öğrenim gören veya görmüş öğrenciler tarafından karşılanmasını
sağlamak amacıyla etkinlikler düzenlemek,
b) Faaliyetleri ile ilgili
konularda bültenler yayınlayarak öğrencileri, mezunları, kurum ve
kuruluşları bilgilendirmek,
c) Öğrenciler ve mezunlar ile
değişik sektörlerden çeşitli kuruluşları bir araya getiren tanıtım
toplantıları düzenlemek, öğrencilerin çeşitli alanlarda iş tanımları, iş
hayatı, mesleklerdeki kariyer imkanları ile ilgili
bilgi edinmelerini sağlamak; eleman talebinde bulunan şirketlerle mezunlar
arasında iletişim sağlamak,
ç) Gerek seminerler, gerekse
bireysel görüşmelerle öğrencilere iş arama teknikleri konusunda bilgi
vermek, etkin özgeçmiş yazma ve başarılı bir mülakat geçirebilme
konularında yardımcı olmak,
d) Üniversitenin yüksek lisans
ve doktora öğrenimi dahil tüm birimlerinden mezun
olan öğrenciler için iş imkanları araştırmak,
e) Üniversite mezunlarının
Üniversite sonrası yaşamlarında da birbirleriyle işbirliği, dayanışma ve
ilişki içerisinde bulunmaları için çeşitli faaliyetler düzenleyerek katkıda
bulunmak,
f) İnsan kaynakları veri tabanı
oluşturmak,
g) Düzenli olarak işletme
tanıtım amaçlı geziler organize etmek.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri, Kariyer
Temsilcileri
Merkezin yönetim organları
MADDE
7 –
(1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür,
b) Müdür yardımcıları,
c) Yönetim Kurulu,
ç) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE
8 – (1)
Müdür, Üniversitenin aylıklı ve devamlı statüdeki öğretim üyeleri arasından
Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Müdürün altı aydan fazla
görevi başında bulunmaması halinde, görevi kendiliğinden sona erer. Süresi
dolan Müdür aynı usulle tekrar görevlendirilebilir.
(2) Müdürün önerisi ile
Üniversite öğretim elemanları arasından en fazla iki kişi Rektör tarafından
müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. Müdür yardımcısı, Müdürün vereceği
görevleri yerine getirir ve yokluğunda ona vekâlet eder. Müdürün altı aydan
fazla görevi başında bulunmaması halinde, görevi kendiliğinden sona erer.
(3) Müdür ve vekâlet görevini
yerine getiren yardımcıları kendileri ile ilgili konularda Yönetim
Kurulunda oy kullanamaz. Müdür yardımcıları oy hakkı olmadan Yönetim Kurulu
başkanının izni ile Yönetim Kurulu toplantılarına katılırlar.
Müdürün görevleri
MADDE
9 –
(1) Müdür, Merkezi temsil eder ve aşağıda belirtilen görevleri yapar:
a) Yönetim Kurulunun
kararlarını bu Yönetmelik çerçevesinde uygulamak,
b) Merkez bünyesinde
oluşturulan çalışma gruplarının faaliyetlerini düzenlemek, yürütmek ve
denetlemek,
c) Yurtiçinde ve yurtdışında
ilgili diğer kariyer merkezleri ve kamu ve özel sektör kuruluşlarının insan
kaynakları birimleri ile işbirliği yapmak,
ç) Merkezin faaliyetleri ile
ilgili olarak her yılın ilk üç ayı içinde Yönetim Kuruluna rapor sunmak.
Yönetim kurulu
MADDE
10 –
(1) Yönetim Kurulu; Müdür, müdür yardımcıları ve Müdürün önerisi ile
Üniversite öğretim elemanları arasından Rektör tarafından görevlendirilen
beş öğretim elemanı olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur. Yönetim Kurulu
üyelerinin görev süresi üç yıldır.
(2) Yönetim Kurulu başkanı, Yönetim
Kurulu üyelerinden birisini Yönetim Kurulu başkan yardımcısı olarak
görevlendirir. Kurulun süresi biten üyeleri yeniden görevlendirilebilir.
Yönetim Kurulu salt çoğunluk ile toplanır ve katılanların oy çokluğu ile
karar alınır. Oyların eşitliği durumunda Yönetim Kurulu başkanının oyu
yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(3) Ayrılma nedeni ile boş
kalan Yönetim Kurulu üyeliği için kalan süreyi tamamlamak üzere yeni bir
üye görevlendirilir. Süresi bitmeden ayrılan üyeler veya üç aydan fazla
yurtdışında görevlendirilen üyelerin yerine yenileri görevlendirilir.
Yönetim kurulunun görevleri
MADDE
11 –
(1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Müdürün çağrısı üzerine, en
fazla üç ayda bir üyelerin salt çoğunluğu ile olağan olarak toplanmak ve
kararları oy çokluğu ile almak,
b) Her takvim yılının başında
çalışma gruplarından gelen önerileri ve raporları değerlendirmek, ilgili
konularda bir yıllık yazılı çalışma programı hazırlamak ve gerekli
kararları almak,
c) Her faaliyet dönemi sonunda
Merkez tarafından hazırlanacak olan faaliyet raporunu görüşüp kabul ettikten
sonra sonucu Rektörlüğe sunmak,
ç) Kuruluş amaçları
doğrultusunda Merkezin yönetimi ve çalışmaları ile ilgili kararları almak,
d) Merkez bünyesinde kurulacak
çalışma gruplarını ve bu gruplarda görevlendirilecek adaylar ile ilgili Müdürün
önerilerini inceleyip karara bağlamak,
e) Merkezin idari ve teknik
kadro ihtiyaçlarını tespit etmek ve bu kadrolara yapılacak görevlendirmeler
ile ilgili Müdürlük önerilerini inceleyip karara bağlamak,
f) Öğrenci ve mezunların
kariyerlerini planlamalarında, onlara iş imkânlarının araştırılmasında ve
iş yaşamıyla ilgili iletişimin sağlanmasında kararlar almak,
g) Müdürün getireceği diğer
konuları görüşüp karara bağlamak.
Danışma kurulu
MADDE
12 –
(1) Planlama Kurulu, Üniversite öğretim elemanları, mezunları ve Merkezin
faaliyetleri ile ilgili kuruluş temsilcileri arasından Yönetim Kurulunca
önerilen ve üç yıl için Rektör tarafından görevlendirilen toplam yedi
üyeden oluşur.
(2) Planlama Kurulu üyeleri, görevlendirildikleri
tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak bir başkan, başkan
yardımcısı ve raportör belirler.
Planlama kurulunun görevleri
MADDE
13 –
(1) Planlama Kurulu, başkanının çağrısı üzerine yılda en az iki kere
toplanır. Planlama Kurulunun görevleri; Merkez faaliyetleri ile ilgili
değerlendirmeler yapmak, önerilerde bulunmak, gerektiğinde Merkezin yurtiçi
ve yurtdışı yayın, eğitim, araştırma ve uygulama gibi faaliyet alanları ile
ilgili planlama komisyonları oluşturmaktır.
Kariyer temsilcileri
MADDE
14 – (1)
Merkezin işlevselliğini artırmak, öğrenci ve mezunlarla doğrudan iletişim
kurabilmek amacı ile; Üniversitenin tüm
birimlerinden birer kişi, kariyer temsilcisi olarak Müdürün teklifi üzerine
Rektör tarafından görevlendirilir.
(2) Kariyer temsilcileri, görev
yaptıkları birimlerde öğrencilerin kariyer gelişimleri konusunda etkin
destek hizmeti verir, bilgilendirici seminer, panel ve konferanslar
düzenlenmesi konusunda çalışma yapar, öğrencilerin staj/iş taleplerini
Merkezin veri tabanına gönderilmek üzere kayda alır.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Son
Hükümler
Yürürlük
MADDE
15 –
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
16 –
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Dicle Üniversitesi Rektörü yürütür.
|