15 Ekim 2011 CUMARTESİ

Resmî Gazete

Sayı : 28085

ANAYASA MAHKEMESİ KARARI

 

Esas Sayısı    : 2005/14 (Siyasî Parti Malî Denetimi)

Karar Sayısı : 2011/22

Karar Günü : 28.9.2011

 

I- MALİ DENETİMİN KONUSU

 

Genç Parti’nin 2004 yılı kesinhesabının incelenmesidir.

 

II- İLK İNCELEME

Anayasa Mahkemesi İçtüzüğü’nün 16. maddesi uyarınca, Tülay TUĞCU, Haşim KILIÇ, Sacit ADALI, Fulya KANTARCIOĞLU, Ahmet AKYALÇIN, Mehmet ERTEN, A.Necmi ÖZLER, Serdar ÖZGÜLDÜR, Şevket APALAK, Serruh KALELİ ve Osman Alifeyyaz PAKSÜT’ün katılımıyla 1.12.2005 gününde yapılan ilk inceleme toplantısında, Dosyada eksiklik bulunmadığından işin esasının incelenmesine OYBİRLİĞİYLE” karar verilmiştir.

III- ESASIN İNCELENMESİ

Partinin Anayasa Mahkemesi’ne verdiği 2004 yılı kesinhesap çizelgeleri ile dayanağını oluşturan defter ve belgeler üzerinde yapılan inceleme sonuçlarını içeren esas inceleme raporu, Anayasa ve Anayasa Mahkemesinin Kuruluşu ve Yargılama Usulleri Hakkında Kanun ile 2820 sayılı Siyasî Partiler Kanunu’nun ilgili kuralları, bunların gerekçeleri ile diğer yasama belgeleri okunup incelendikten sonra gereği görüşülüp düşünüldü:

Denetimin maddi öğelerini oluşturan defter ve belgelerde Genç Parti 2004 yılı gelirleri toplamının 22.722.734,1 ytl, giderleri toplamının 24.621.299,59 ytl, borçlarının 2.587.911.27 ytl olduğu, 58.062,44 ytl.nin kasa ve banka mevcudu olarak 2005 yılına devrettiği anlaşılmaktadır.

Parti’nin 2004 yılı birleşik kesinhesabının, Merkez Yönetim Kurulu’nun 30.5.2005 gün ve 3 sayılı kararı ile kabul edilerek onaylandığı görülmüştür.

Genç Parti 2004 yılı birleşik kesinhesabının gelir ve gider rakamlarının yukarıda açıklanan tutarlardan oluştuğu, bu haliyle partinin 2004 yılı birleşik kesinhesabının doğru, denk ve 2820 sayılı Yasa’ya uygun olduğu sonucuna varılmıştır.

 

A- Gelirlerin İncelenmesi

 

1- Genel Merkez Gelirleri

 

Parti Genel Merkezi’nin 2004 yılı gelirleri 18.072.392,56 ytl olarak gösterilmiştir.

 

Bunun 6.693.600.- ytl.si üye giriş ve yıllık aidatından, 11.213.199,61 ytl.si hazine yardımından, 5.145,21 ytl.si sair gelirlerden, 156.907,77 ytl.si repo gelirlerinden ve 3.539,97  ytl.si ise önceki yıl kasa ve banka mevcudundan oluşmaktadır.

Parti Genel Merkezi’nin 2004 yılı defter kayıtları ve gelir belgeleri üzerinde yapılan incelemede, gelirlerin 2820 sayılı Yasa’ya uygun olarak sağlandığı sonucuna varılmıştır.

2- İl Örgütleri Gelirleri

Parti il örgütlerinin 2004 yılı gelirleri 4.650.341,54 ytl olarak gösterilmiştir.

Bunun 221.172,29 ytl.si üye giriş ve yıllık aidatından, 9.222.- ytl.si aday adaylığı aidatından, 230.- ytl.si faaliyet gelirlerinden, 42.779,05 ytl.si sair gelirlerden, 408.008,79 ytl.si bağış ve yardımlardan ve 10.013,59 ytl.si ise önceki yıl kasa mevcudundan oluşmaktadır.

Parti il örgütlerinin 2004 yılı kesinhesap çizelgelerinin gelir bölümü üzerinde yapılan incelemede, gelirlerin 2820 sayılı Yasa’ya uygun olduğu sonucuna varılmıştır.

B- Giderlerin İncelenmesi

 

1- Genel Merkez Giderleri

Genç Parti Genel Merkezi’nin 2004 yılı giderleri 19.909.976,05 ytl olarak gösterilmiştir.

Bunun 391.166,65 ytl.si personel gideri, 39.299,63 ytl.si temsil ve ağırlama gideri, 134.439,46 ytl.si basılı kağıt-kırtasiye-büro gideri, 1.022.870,17 ytl.si haberleşme gideri, 166.316,04 ytl.si taşıma ve vasıta gideri, 694.024,44 ytl.si seyahat gideri, 826.324,20 ytl.si kira gideri, 60.637,54 ytl.si tamir bakım gideri, 131.838,96 ytl.si ısıtma-aydınlatma-temizlik-su gideri, 29.935,47 ytl.si vergi-harç-noter-sigorta gideri, 54.758,72 ytl.si basın ve yayın gideri, 38.119,02 ytl.si sair yönetim gideri, 3.278.153,37.- ytl.si seçim ve propaganda gideri, 161.587,31 ytl.si taşra gideri, 3.958.915,82 ytl.si teşkilata yardım, 256.174,44 ytl.si kambiyo zararı, 140.- ytl.si olağandışı gider ve zarar ile 8.665.274,81 ytl.si önceki yıl giderlerinden oluşmaktadır.

Parti Genel Merkezi’nin 2005 yılına devreden kasa ve banka mevcudu 40.738,97 ytl.dir.

Genç Parti Genel Merkezi’nin 2004 yılı defter kayıtları ve gider belgeleri üzerinde yapılan incelemede, aşağıda belirtilenler dışındaki giderlerin 2820 sayılı Yasa’ya uygun olarak gerçekleştirildiği sonucuna varılmıştır.

Muhasebe biliminin genel kabul görmüş temel kavramlarından biri “Belgelendirme” kavramıdır. Vergi Usul Kanunu’nun 229. maddesinde Fatura“ satılan emtia veya yapılan iş karşılığında müşterinin borçlandığı meblağı göstermek üzere emtiayı satan veya işi yapan tüccar tarafından müşteriye verilen ticari vesikadır” şeklinde tarif yapılmış ve “Fatura Kullanma Mecburiyeti” başlıklı 232. maddesindeki hükmüne göre de, faturanın hangi hallerde ve kimler tarafından alınması ve verilmesinin gerektiği ifade edilmiştir. Bu bağlamda mal ve hizmet alımlarında bu işlemlerin fatura ile belgelendirilmesi zorunlu tutulmuş ve gerekli muhasebe kayıtlarının tutulmasında da faturanın tevsik edici belge olarak kullanılması gerektiği ifade edilmiştir.

2820 sayılı Yasa’nın 70. maddesinin üçüncü fıkrasına göre beş bin liraya kadar olan (2004 yılı için 37.134.949.- lira) harcamaların makbuz veya fatura gibi bir belge ile tevsik edilmesi zorunlu olmadığından, bu miktarı geçen harcamaların geçerli ve kanıtlayıcı bir belgeye dayanması gerekmektedir.

2820 sayılı Siyasî Partiler Kanunu’nun 70. maddesinde,

“Bir siyasî partinin bütün giderleri, o siyasi parti tüzelkişiliği adına yapılır” ve aynı Kanun’un 75. maddesinde, “Anayasa Mahkemesi denetimi sonunda, o siyasi partinin gelir ve giderlerinin doğruluğuna ve kanuna uygunluğuna veya kanuna uygun olmayan gelirler ile giderler dolayısıyla da bunların Hazineye gelir kaydedilmesine karar verir” ve 76. maddesinde de, “Belgelendirilmesi gerektiği halde belgelendirilmeyen parti giderleri miktarınca parti malvarlığı, Anayasa Mahkemesi kararıyla Hazineye irad kaydedilir” hükümleri yer almıştır.

25 Şubat 2011 tarih ve 27857 mükerrer sayılı Resm Gazete’de yayımlanan 6111 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Diğer Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun yayınlandığı tarih itibariyle yürürlüğe girdiğinden ve geçici maddelerde yargılanmamış siyasi parti hesaplarında değiştirilen hükümlerin uygulanacağına dair düzenleme de yapılmadığından dolayı bu tarihten önceki denetim ve yargılamada değişiklikten önceki hükümler uygulanacaktır.

1- Aşağıda belirtilen kişisel harcamalar Parti bütçesinden karşılanmıştır.

 

Yevmiye tarih no

Faturayı düzenleyen

Fatura(Fiş) tarih no

İçerik

Tutar

3.8.2004/1355

Başkent Büfe

19.3.2004/000004

Tekel

16.800.000

           

Ersüm Büfe

14.3.2004/013841

Tekel

6.600.000

           

Migros

14.3.2004/013

Sigara

13.420.000

           

Migros

1.6.2004/279

Sigara

6.600.000

           

Migros

10.5.2004/85

Sigara

6.600.000

           

Migros

26.5.2004/167

Sigara ve sakız

7.800.000

           

Migros

19.3.2004/14

Sigara

6.600.000

25.10.2004/1578

Migros

13.10.2004/136

Sigara

9.900.000

           

Migros

12.10.2004/96

Sakız

6.000.000

                                                                                                                                    Toplam       80.320.000.-

 

Yevmiye tarih ve no

İçerik

Firma adı

Fiş tarih ve no

Tutar

1.1.2004/2

İlaç

Zuhal Ecz.

20.10.2003/000001

14.000.000

1.1.2004/2

İlaç

Güneyce Ecz.

23.10.2003/0001

14.000.000

16.3.2004/735

İlaç

Birgül Duman

16.3.2004/37

9.104.200

16.3.2004/735

İlaç

Esin Eczanesi

16.3.2004/5525

3.300.000

28.4.2005/955

İlaç

Hikmet Tunalı Eczanesi

5.2.2004/000003

12.500.000

3.8.2004/1355

İlaç

Özkaradeniz Eczanesi

16.3.2004/005904

1.650.000

           

İlaç

Anı Eczanesi

16.3.2004/000031

2.500.000

           

İlaç

Çevreyolu Eczanesi

21.4.2004/000010

15.400.000

31.8.2004/1432

İlaç

Sungurlar Eczanesi

28.8.2004/000005

7.900.000

                                                                                                                        Toplam                  80.354.200.-

Parti yetkilileri, “Söz konusu harcamalar kişisel değil, siyasi faaliyetin icrasında oluşan siyasi harcamalardır. Siyasetin odağında insan vardır. Parti’ye gelen kişilere yapılan ikramlar, temsili giderler ve bazen gerektiğinde ilaçlar için harcama Parti bütçesinden karşılanmıştır. 6111 sayılı Kanunun 180. maddesi ile değişik 2820 sayılı Kanunun 74. maddesinde, geçici ve sürekli çalıştırılan kişilere ödenen nakdi sağlık masraflarının gider olarak kayıt edilebileceği hüküm altına alınmıştır.” şeklinde cevap vermişlerdir.

Söz konusu giderlerin siyasi faaliyetin icrası nedeniyle yapılan harcamalardan olmadığı, bu giderlerin kişisel olması nedeniyle parti amacına yönelik harcama olarak değerlendirilemeyeceği açıktır. Bu nedenle 166,67 ytl.nin Hazine’ye irad kaydedilmesine karar verilmiştir.

2- Aşağıdaki tabloda belirtilen ve kişiler adına veya isimsiz olarak düzenlenen otobüs ve uçak biletlerine ait seyahat giderleri parti bütçesinden karşılanmıştır.

 

Seyahat Giderlerine Ait Tablo

 

Yevmiye tarih ve No

Yolcunun Adı Soyadı

Türü

Tutarı

20.2.2004/363

İsimsiz

2 adet otobüs bileti

36.000.000

26.2.2004/429

İsimsiz

2 adet otobüs bileti

43.000.000

         

Ali Osman Tak

1 adet otobüs bileti

20.000.000

27.2.2004/443

İsimsiz

1 adet otobüs bileti

25.000.000

5.3.2004/533

İsimsiz

1 adet otobüs bileti

18.000.000

         

Gökçen

1 adet otobüs bileti

18.000.000

12.3.2004/633

İsimsiz

2 adet otobüs bileti

50.000.000

         

Kemal Aksungur

1 adet otobüs bileti

44.000.000

16.3.2004/688

İsimsiz

2 adet otobüs bileti

120.000.000

19.3.2004/723

Duran Şakoğlu

1 adet uçak bileti

89.000.000

19.3.2004/723

İsimsiz

2 adet otobüs bileti

20.000.000

9.4.2004/896

Kemal Aksungur

2 adet otobüs bileti

30.000.000

28.4.2004/951

İsimsiz

1 adet otobüs bileti

10.000.000

28.4.2004/954

İsimsiz

2 adet otobüs bileti

82.000.000

         

İdris Balaban

1 adet otobüs bileti

20.000.000

         

Deniz Sezer

1 adet otobüs bileti

20.000.000

28.4.2004/956

İsimsiz

1 adet otobüs bileti

25.000.000

18.5.2004/1033

Cengiz Üretmen

3 adet otobüs bileti

58.500.000

         

Cengiz Üretmen

2 adet uçak bileti

321.000.000

25.5.2004/1064

Alaattin Çelik

1 adet otobüs bileti

35.000.000

9.6.2004/1135

Cengiz Üretmen

2 adet otobüs bileti

79.000.000

22.7.2004/1316

İsimsiz

2 adet tren bileti

38.000.000

22.7.2004/1316

İsimsiz

1 adet otobüs bileti

22.000.000

17.8.2004/1405

İsimsiz

2 adet otobüs bileti

55.000.000

16.9.2004/1479

İsimsiz

1 adet otobüs bileti

48.000.000

29.9.2004/1507

Muammer Bostan

2 adet otobüs bileti

24.000.000

         

İsimsiz

5 adet otobüs bileti

78.500.000

4.10.2004/1521

Duran Şakoğlu

2 adet uçak bileti

218.000.000

         

İsimsiz

3 adet otobüs bileti

16.000.000

6.10.2004/1530

Muammer Bostan

1 adet otobüs bileti

17.500.000

         

İsimsiz

3 adet otobüs bileti

59.000.000

6.10.2004/1531

İsimsiz

6 adet otobüs bileti

81.000.000

19.10.2004/1566

İsimsiz

3 adet otobüs bileti

42.000.000

25.10.2004/1577

Duran Şakoğlu

2 adet uçak bileti

218.000.000

1.11.2004/1596

Şahin Dost

1 adet otobüs bileti

44.000.000

         

İsimsiz

1 adet otobüs bileti

24.000.000

12.11.2004/

Ersan Başalan

1 adet tren bileti

28.250.000

30.11.2004/1672

Duran Şakoğlu

2 adet uçak bileti

198.000.000

         

İsimsiz

3 adet otobüs bileti

31.000.000

1.12.2004/1684

Şahin Dost

3 adet otobüs bileti

129.000.000

8.12.2004/1704

İsimsiz

4 adet otobüs bileti

46.000.000

15.12.2004/1727

Şahin Dost

1 adet otobüs bileti

43.000.000

30.12.2004/1775

İsimsiz

6 adet otobüs bileti

69.000.000

                                                                                                                            Toplam         2.692.750.000.-

Parti yetkilileri, “Partimizin “Siyasi Faaliyetleri” doğrultusunda parti yöneticilerimizin seyahatlerini kanıtlayan otobüs bileti vergi usul kanununa uygun belgedir. Uçak ve otobüs seyahati sırasında seyahat eden yolcu adına belge düzenlenmektedir. Bu kişiler Parti yöneticisi olup, siyasi faaliyet çerçevesinde seyahat etmiş olduklarından bu kişilerin seyahat giderleri Parti bütçesinden karşılanmıştır. İsimsiz seyahatlerde ise özellikle küçük yerleşim yerlerinde bilete isim yazılma uygulaması bulunmamaktadır. ” şeklinde cevap vermişlerdir.

Kimi otobüs biletlerinde isim olmamakla birlikte kimi otobüs biletlerinde isim bulunmaktadır. Seyahat giderlerine ilişkin yapılan görevlendirme olurları sunulmamış, genel ifadeler kullanılarak cevap verilmiştir. Seyahat harcamalarının parti adına yapıldığına ilişkin bilgi ve belge bulunmadığından dolayı parti adına yapılmayan 2.692,75 ytl seyahat giderleri parti amaçlarına uygun ve parti tüzel kişiliği adına yapılmış bir harcama olarak kabul edilmemiştir.

3- Vergi Usul Kanunu’nda belirtilen belgeler olmadan tutanak karşılığı, fatura aslı yerine fotokopi veya suretine dayanılarak ödeme yapılmıştır.

 

Tutanak Karşılığı Yapılan Ödemelere Ait Liste

Yevmiye tarih ve nosu

Belge Türü

İçerik

Tutar

8.2.2004/184

Genç Parti amblemli A4 kağıdına yazılmış tutanak

57 AH 322 plakalı aracın kira bedeli olarak ödenen

750.000.000

10.2.2004/215

A4 kağıdına yazılmış kontrat

15 T 0033 plakalı aracın kira bedeli olarak ödenen

280.000.000

27.2.2004/770

Yarım kağıda yazılmış yazı

Kelkit–Erzincan arası taksi ücreti

50.000.000

14.3.2004/648

Yarım kağıda yazılmış yazı

Nevşehir Genç Parti binası temizlik ve bakım işi için

100.000.000

26.3.2004/804

A4 kağıdına yazılmış protokol

48 M 8349 plakalı aracın kira bedeli olarak ödenen

300.000.000

31.3.2004/849

A4 kağıdına yazılmış protokol

Peugeot marka minibüsün kira bedeli olarak ödenen

650.000.000

10.4.2004/902

A4 kağıdına yazılmış kontrat

Servet Edip’e ait 13 AR 967 plakalı aracın kira bedeli olarak ödenen

1.000.000.0000

         

A4 kağıdına yazılmış kontrat

Yunus Ertosun’a ait 34 ZH 3036 plakalı aracın kira bedeli olarak ödenen

1.000.000.0000

         

A4 kağıdına yazılmış kontrat

Sabahattin Gergin’e ait 06 BJ 940 plakalı aracın kira bedeli olarak ödenen

1.250.000.0000

9.6.2004/1134

A4 kağıdına yazılmış sözleşme

İlknur Yıldırım’a ait 54 EV 580 plakalı aracın kira bedeli olarak ödenen

370.000.000

                                                                                                                             Toplam          5.750.000.000.-

 

Fatura Fotokopisi ile Yapılan Giderlere Ait Tablo

Yevmiye Tarih ve No

Kimden alındığı

Belge türü

Tutar

 

11.02.2004/233

Gerçek Gazetecilik Afyon

1 adet firma tasdikli fotokopi fatura

145.600.000

 

19.02.2004/337

Baysan Bayrak Ltd.Şti.

1 adet faks fatura

354.000.000

 

27.2.2004/436

Hotel Asya

1 adet suret fatura

61.500.000

 

11.03.2004/616

Baysan Bayrak Ltd.Şti.

1 adet faks fatura

590.000.000

 

15.3.2004/669

Orkun Hava Taşımacılık

1 adet fotokopi fatura-15.3.2004/050412 nolu fatura

5.977.820.233

 

15.3.2004/670

Baysan Bayrak Ltd.Şti.

1 adet faks fatura

4.041.500.000

 

16.3.2004/686

Orkun Hava Taşımacılık

1 adet fotokopi fatura-4.3.2004/050411 nolu fatura

2.934.598.050

 

16.3.2004/687

Orkun Hava Taşımacılık

1 adet fotokopi fatura-16.3.2004/050413 nolu fatura

4.680.274.857

 

17.3.2004/699

Dekart Tanıtım ve Organizasyon

1 adet firma tasdikli fotokopi fatura

17.3.2004/547042 nolu fatura

7.752.600.000

 

17.3.2004/700

Baysan Bayrak Ltd.Şti.

1 adet faks fatura

885.000.000

 

18.3.2004/720

Dekart Tanıtım ve Organizasyon

1 adet firma tasdikli fotokopi fatura

18.3.2004/547045 nolu fatura

5.015.000.000

22.3.2004/762

Baysan Bayrak Ltd.Şti.

1 adet faks fatura

501.500.000

26.3.2004/807

Tam Bilgisayar

1 adet fotokopi fatura-26.3.2004/180696 nolu fatura

70.800.000

27.03.2004/814

Atlantis Otel İZMİR

1 adet firma tasdikli fotokopi fatura

1.340.000.000

31.3.2004/852

Bayrak Ajans Ltd.Şti.

1 adet firma tasdikli fotokopi fatura

1.951.720.000

4.5.2004/987

Sima Seyahat

1 adet firma tasdikli fotokopi yolcu taşıma bileti

25.000.000

12.8.2004/1388

Aras Nakliyat

1 adet fotokopi fatura

600.000.000

9.11.2004/1616

Superonline

1 adet fotokopi fatura

431.444.592

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                              Toplam     37.358.357.732.-

 

Fatura Olmadan Yapılan Ödemelere Ait Liste

Yevmiye tarih ve no

İçerik

Belge türü

Tutar

30.1.2004/134

Eskişehir merkez ilçe Başkanlığına ait 3 adet telefon

Tahsilat makbuzu

157.300.000

04.02.2004/149

Adana İl Başkanlığının 3 adet  telefonu

Telefonlar: 322 453 02 74…217.000.000

105 013 11 42…7.000.000

322 453 03 75….212.700.000

Tahsilat makbuzu

436.700.000

20.2.2004/368

Konya İl Başkanlığı Elektrik gideri

Tahsilat makbuzu

93.000.000

22.02.2004/375

Gülşehir İlçe Başkanlığının 7 adet  telefonu

Tahsilat makbuzu

53.800.000

28.2.2004/449

Eskişehir İl Başkanlığının 3 adet telefonu

Tahsilat makbuzu

203.000.000

6.3.2004/548

Mersin İl Başkanlığına ait 2 adet telefon

Tahsilat makbuzu

53.600.000

28.10.2004/1588

İzmir İl Başkanlığına ait 2 adet telefon

0.232 446 74 40, 0.232.446 84 84

Tahsilat makbuzu

293.500.000

                                                                                                                            Toplam           1.290.900.000.-

Parti yetkilileri, “Siyasi faaliyet çerçevesinde amaca ulaşmak için yürütülen faaliyetler yapılırken, vergi mükellefiyeti tesis edilmemiş kişilerden de küçük çapta da olsa hizmet alınması doğaldır. Bu siyasi hizmetin bir tutanakla tespiti ve buna bağlı olarak ödemenin gerçekleştirilmiş olması faaliyetin gerçekliği ortaya koymaktadır. Bu durum, 6111 sayılı Kanunun 180. maddesi ile değişik 2820 sayılı Kanunun 74. maddesinde belirlenen “Siyasi partiler harcamalarını fatura, fatura yerine geçen belgeler ile bu belgelerin temin edilmesinin mümkün olmadığı hallerde harcamanın doğruluğunu gösterecek muhtevaya sahip olmak şartıyla diğer belgelerle tevsik ederler.” hükmüne de uygundur.

Fatura asılları ulaşmadığı ya da kayıp olduğu için, tasdikli fatura suretleri uyarınca muamele yapılması doğaldır.

Türk Telekom A.Ş. telefon hatlarının ilk tahsisi sırasında fatura vermemektedir. Bu ödemeler ilk tahsisler için yapılan ödemelerdir.” şeklinde cevap vermişlerdir.

2820 sayılı Yasa’nın 70. maddesinde beş milyon (2004 yılı için 37.134.- ytl.) liraya kadar olan harcamaların makbuz veya fatura gibi bir belge ile tevsik edilmesi zorunlu olmadığı belirtildiğinden bu miktarı aşan harcamaların makbuz veya fatura gibi geçerli ve kanıtlayıcı belgeye dayanması gerekmektedir. Bu nedenle fatura olmaksızın tutanak, protokol, sözleşme, faks fatura veya fatura fotokopisine dayanılarak kaydedilen giderin, Kanun’un öngördüğü anlamda belgeye dayandırılmış olduğunun kabul edilmesi mümkün değildir.

Vergi Usul Kanunu’na uygun olarak düzenlenmiş fatura, serbest meslek makbuzu, gider pusulası gibi kanıtlayıcı belgeler olmadan yapılan 44.399,25 ytl tutarındaki giderin Kanun’un öngördüğü anlamda belgeye dayandırılmış olduğu kabul edilmemiştir.

4- Telsim telefonlarına ait fatura asılları olmaksızın fotokopi faturaya istinaden ödeme yapılmıştır.

 

Yevmiye

 tarih ve no

İçerik

Tutar

21.01.2004/53

Fotokopi faturalara göre ödeme yapılmıştır. Fatura asılları yok.

7.670.500.000

31.01.2004/145

Fotokopi faturalara göre ödeme yapılmıştır. Fatura asılları yok.

1.686.200.000

6.3.2004/549

Fotokopi faturalara göre ödeme yapılmıştır. Fatura asılları yok.

80.296.200.000

6.3.2004/550

Fotokopi faturalara göre ödeme yapılmıştır. Fatura asılları yok.

89.871.600.000

21.3.2004/745

Fotokopi faturalara göre ödeme yapılmıştır. Fatura asılları yok.

71.483.000.000

30.4.2004/981

Fotokopi faturalara göre ödeme yapılmıştır. Fatura asılları yok.

21.727.300.000

6.5.2004/999

Fotokopi faturalara göre ödeme yapılmıştır. Fatura asılları yok.

486.900.000

31.7.2004/1346

Fotokopi faturalara göre ödeme yapılmıştır. Fatura asılları yok.

738.400.000

6.8.2004/1377

Fotokopi faturalara göre ödeme yapılmıştır. Fatura asılları yok.

86.900.000

6.9.2004/1451

Fotokopi faturalara göre ödeme yapılmıştır. Fatura asılları yok.

75.000.000

                                                                                               Toplam   (202.639.000.000.lira) 202.639.-ytl.-

 

Parti yetkilileri, “Özellikle taşra teşkilatlarının kadroları ilk defa siyasetle tanıştıklarından özellikle de ilçe teşkilatlarında çalışan yöneticilerin kanun ve muhasebe işleyişini iyi bilmemelerinden dolayı bu sorunla karşılaşılmıştır. Kurumlardan gerekli fatura ve belgelerin ilçe teşkilatlarına geç ulaşması, bu belgelerin ilçe teşkilatlarından genel merkeze gönderilmesi sürecindeki gecikmeler, ilçe teşkilatlarında görev yapan yöneticilerin bazı belgeler ile ilgili hiçbir işlem yapmamış olması sonucunda genel merkeze yönelik icra takiplerinin yapılması üzerine, sorunları daha da fazla büyütmeden bitirmek adına icra takip dosyaları faizleri ile birlikte ödenmiştir. Bu ödemelerin yapılmaması durumunda zararın daha da çok büyümesi riski bulunmaktadır. Bu durum, 6111 sayılı Kanun ile değişik 2820 sayılı Kanunun 74. maddesinde yer alan “Siyasi partiler, mal ve hizmet alım sözleşmelerinden kaynaklanan mahkeme kararları ile ödedikleri miktarı ve masraflarını gider olarak kaydedebilirler.” hükmüne de uygundur.

2004 Klasöründe Ek.2’de mevcuttur. Ayrıca tahsisli olmayan telefonlar gibi gözüken telefonlar idari emirle kullanıma kapatılıp, kısa bir süre sonra tekrar idari emirle kullanıma açılan telefonlardır. Ayrıca fatura asılları ulaşmadığı zaman suretleri temin edilmiştir.” şeklinde cevap vermişlerdir.

2820 sayılı Yasa’nın 70. maddesinde beş milyon (2004 yılı için 37.134.- ytl.) liraya kadar olan harcamaların makbuz veya fatura gibi bir belge ile tevsik edilmesi zorunlu olmadığı belirtildiğinden bu miktarı aşan harcamaların makbuz veya fatura gibi geçerli ve kanıtlayıcı belgeye dayanması gerekmektedir. Bu nedenle fatura olmaksızın fatura fotokopisine dayanılarak yapılan 202.639.- ytl giderin, Kanun’un öngördüğü anlamda belgeye dayandırılmış olduğunun kabul edilmesi mümkün değildir.

5- Gecikme bedeli ve zammı ile cezalar parti bütçesinden karşılanmıştır.

 

Gecikme ve Faiz Bedellerine Ait Tablo

Yevmiye tarih ve no

İçerik

Faiz veya gecikme tutarı

12.01.2004/28

Telefon gecikme bedeli

117.300.000

26.01.2004/69

Elektrik gecikme bedeli

1.667.198

13.2.2004/248

8 adet aracın MTV vergi gecikme zammı

66.650.000

16.2.2004/270

1 adet aracın MTV vergi gecikme zammı

10.650.000

20.2.2004/342

Telefon gecikme bedeli

13.152.000

26.2.2004/421

İnternet hattı gecikme bedeli

78.067.000

16.2.2004/278

Tekirdağ ili elektrik gecikme cezasıı

177.340.000

23.03.2004/764

Telefon gecikme bedelleri

64.930.000

20.04.2004/922

Telefon gecikme bedeli

13.078.000

18.05.2004/1031

Telefon gecikme bedeli

11.501.000

13.09.2004/1461

Turkcell telefon gecikme bedelleri

49.764.000

14.9.2004/1469

ÇTV cezası ve gecikme zammı

13.320.000

8.10.2004/1536

Turkcell telefon gecikme bedelleri

40.188.000

14.12.2004/1721

İnternet gecikme bedeli

8.855.617

                                                                                                     Toplam   (666.462.815.-lira) 666,46.-ytl

 

Parti yetkilileri, “Gecikme bedeli faturaların irademiz dışında ödeme gününden sonra gelmesinden kaynaklanmıştır.” şeklinde cevap vermişlerdir.

Siyasi partinin veya Hazine’nin zarara uğrayıp uğramadığı konusunda bir denetim yapılmadığı gibi, parti bütçesi ile hazine arasında doğrudan bir ilişki de bulunmamaktadır. Kanuna aykırı gelir ve giderlerin Hazine’ye gelir kaydedilmesi Hazine’nin zararını tazmin amacıyla değil ortaya çıkan hukuka aykırılığa bir yaptırım olması amacıyla düzenlenmiştir.

Parti yetkililerinin ödemelerin zamanında yapılması için gerekli tedbirleri almaları gerekir. Parti görevlilerinin yükümlülüklerini zamanında yapmamaları sonucu oluşan 666,46 ytl gecikme zammı ve bedelinden parti tüzel kişiliğini sorumlu tutma imkanı bulunmamaktadır. Bu ödemelerin kişisel sorumluluk kapsamında olduğu açıktır.

6- Show organizasyonun 1.003.000.000.- tl tutarındaki 25.2.2004/017742 nolu fotokopi faturası 25.2.2004/420 yevmiye ile, aslı 3.3.2004/493 yevmiye ile gider yazılmıştır. Yine Show organizasyonun 10.738.000.000.- tl tutarındaki 8.3.2004/017743 nolu fotokopi faturası 8.3.2004/576 nolu yevmiye ile, aslı 9.3.2004/580 yevmiye ile gider yazılmıştır.

Parti yetkilileri, “Show organizasyonun 017742 ve 017743 numaralı faturalarının gider kısmına sehven mükerrer yazılmış olduğu anlaşılmaktadır.” şeklinde cevap vermişlerdir.

Mükerrer gider yazılan 11.741.- ytl.nin Hazine’ye irad kaydedilmesine karar verilmiştir.

7- Kişi adına kayıtlı telefonlara alınan kontör bedelleri Parti bütçesinden karşılanmıştır.

 

Kontör Ödemeleri

Yevmiye tarih ve no

İçerik

Fatura tarih ve no

Tutar

9.4.2004/896

Kontör alımları

15.3.2004/000055

23.000.000

           

           

17.3.2004/000002

43.000.000

           

           

20.3.2004/0018

43.000.000

           

           

23.3.2004/0002

43.000.000

           

           

25.3.2004/0001

23.000.000

            

           

27.3.2004/000017

23.500.000

14.4.2004/909

           

11.4.2004/0007

20.000.000

           

           

11.4.2004/0004

20.000.000

25.5.2004/1064

           

19.5.2004/0001

23.000.000

                                                                                                            Toplam     (261.500.000.lira) 261,5.-ytl

Parti yetkilileri, “Kontör bedelleri, siyasi faaliyet çerçevesinde seçim organizasyon ekibinde görev yapanlara alınan kontörler için ödenmiştir.” şeklinde cevap vermişlerdir.

Parti yetkilileri kimlere alındığına dair isim belirtmedikleri gibi, bu kontörlerin parti faaliyetleri için kullanıldığına dair kanıtlayıcı bilgi ve belge de sunmamışlardır. Bu nedenle Parti adına yapılmış bir gider olarak kabul edilmemiştir.

8- Aşağıdaki tabloda gösterilen icra ödemelerinden kaynaklanan 7.187,14 ytl faiz ve diğer masraflar parti bütçesinden karşılanmıştır.

 

İcra Ödemelerine Ait Liste

Yevmiye tarih ve no

Borcun kaynağı

Açıklama

Anapara

Faiz ve Diğer Masraflar

Toplam Tutar

7.1.2004/16

Elektrik

Bartın abone borcu

334.213.000

191.787.000

526.000.000

12.1.2004/28

Telefon

 

135.700.000

117.300.000

253.000.000

5.2.2004/161

Kira

Zonguldak Devrek İcra Müdürlüğü

900.000.000

253.846.154

1.153.846.154

         

0.258. 751 33 94 nolu telefon

2003/261 nolu icra dosyası

473.200.000

595.300.000

1.068.500.000

         

0.258. 713 70 04 nolu telefon

2003/1587 nolu icra dosyası

50.907.600

164.942.400

215.850.000

         

0.258. 613 09 02 nolu telefon

Dosya no: 38845

111.700.000

117.300.000

229.000.000

         

0.258. 851 25 35 nolu telefon

Dosya no: 38356

122.200.000

149.000.000

271.200.000

         

0.258. 811 12 21 nolu telefon

Dosya no: 39189

106 400.000

98.300.000

204 700.000

         

0.258. 481 20 34 nolu telefon

2003/58 nolu icra dosyası

124.100.000

194.000.000

318.000.000

         

0.258. 571 59 50 nolu telefon

Dosya no: 38284

95.200.000

105.800.000

201 000.000

         

0.258. 831 50 34 nolu telefon

Dosya no: 39252

85.134.800

78.965.200

164.100.000

         

0.258. 415 20 14 nolu telefon

2003/669 nolu icra dosyası

260.700.000

400.800.000

661.500.000

         

0.258. 671 27 32 nolu telefon

2003/166 nolu icra dosyası

127.100.000

191.200.000

318.300.000

6.2.2004/179

0.416. 216 84 98 nolu telefon

2003/2511 nolu icra dosyası

421.700.000

715.275.000

945.775.000

19.2.2004/336

Telekom

 

101.474.000

143.526.000

245.000.000

1.3.2004/474

Çarşı Telekom Müdürlüğü

 

1.137.348.200

705.650.800

1.843.000.000

2.3.2004/492

 

Serik İcra Müdürlüğü 2003/4391 nolu icra dosyası

764.500.000

569.500.000

1.334.000.000

14.3.2004/648

Nevşehir Telekom

 

108.800.000

103.700.000

212.500.000

22.3.2004/761

Telekom

Uluborlu 531 27 70 nolu telefon

 

257.369.000

257.369.000

         

Telekom

Aksu 341 28 38 nolu telefon

 

130.582.000

130.582.000

28.4.2004/950

 

Mustafa Kemal Paşa İcra Müdürlüğü 2003/3806 nolu dosya kira gideri

800.000.000.

1.100.000.000

1.900.000.000

24.8.2004/1421

 

Karamürsel İcra Müdürlüğü 2003/3806 nolu dosya kira gideri

1.440.000.000

397.000.000

1.836.000.000

3.9.2004/1447

 

Karamürsel İcra Müdürlüğü 2004/774 nolu dosya kira gideri

1.440.000.000

406.000.000

1.846.000.000

Toplam

 

 

 

7.187.143.554

 

 

Parti yetkilileri “6111 sayılı Kanunun 180. maddesi ile değişik 2820 sayılı Kanunun 74. maddesinde “Siyasi partiler, mal ve hizmet alım sözleşmelerinden kaynaklanan mahkeme kararları ile ödediklerini miktarı ve masraflarını gider olarak kaydedebilirler” hükmü faiz ve diğer masrafların gider olarak kaydedilmesini mümkün kılmaktadır.” şeklinde cevap vermişlerdir.

Parti yetkililerinin ödemelerin zamanında yapılması için gerekli tedbirleri almaları gerekir. Aksi halde bu tedbirlerin alınmaması sonucu oluşacak faiz ve diğer masraflar parti bütçesinden ödenecektir ki bunu kabul etmek mümkün değildir.

Parti görevlilerinin yükümlülüklerini zamanında yapmamaları sonucu oluşan faiz ve diğer masraflar toplamı 7.187,14 ytl.den parti tüzel kişiliğini sorumlu tutma imkanı bulunmamaktadır. Bu ödemelerin kişisel sorumluluk kapsamında olduğu açıktır.

9- Kiralarda kanıtlayıcı belgeler olmadan ödeme yapılmıştır.

Kira sözleşmelerinin yazılı olma zorunluluğu bulunmamakla birlikte ispat açısından yazılı olmaları gerekir. Yani Yasal düzenlemeye göre kira sözleşmesinin yazılı olma zorunluluğu bulunmamasına karşın, gerek kiracının ve gerekse kiraya verenin haklarını doğması muhtemel bir uyuşmazlıkta koruyabilmek için yazılı olması gerekmektedir. Vergilendirme yönünden ise kişiler üçüncü kişilerle olan vergisel ilişkilerini kanıtlamak zorunda olduklarından, bu sözleşmelerin de Vergi Usul Yasası’nın 227. maddesi uyarınca ispat edici belge olarak yazılı düzenlenmiş bulunması gerekmektedir. Kira ödemelerinde kira sözleşmesi ile paranın ödendiği veya alındığını gösteren belgeler kanıtlayıcı belgedir.

Kira sözleşmesi ve paranın ödendiğini gösteren kanıtlayıcı belgeler olmadan yapılan 8.461,53 ytl gider olarak kabul edilmemiştir.

 

Yevmiye tarih ve no

Kiralayanın adı

Kira sözleşmesi

Belge türü

Açıklama

Brüt tutar

31.1.2004/144

Adil Mutlu

Yok

Yok

Misafirhane

2.307.692.308

          

Yusuf Işık

Yok

Yok

Tokat

769.230.769

          

İsmet Konaç

Yok

Yok

Batman

871.794.872

          

Şabettin Işık

Yok

Yok

Batman Merkez

256.410.256

          

Hikmet Duruş

Yok

Yok

Batman Hasankeyf

410.256.410

           

Mehmet Aydın

Yok

Yok

Bartın

3.846.153.846

Toplam

 

 

 

 

8.461.538.461

 

10- Depar Danışmanlık Proje Araştırma Reklamcılık San.Tic.A.Ş. (Beşiktaş V.D. 292 045 3543, MaslakV.D. 292 045 3543) ile Genç Parti arasında imzalanan sözleşmenin ve söz konusu şirketin yaptığı hizmetler karşılığında Partiye verdiği dokümanların (cd, materyal vb.) gönderilmesi, alınan hizmetin içeriğine ilişkin açıklayıcı bilginin verilmesi istenmiştir.

Depar Danışmanlık Proje Araştırma Reklamcılık San.Tic.A.Ş. Tarafından Genç Partiye Düzenlenen Fatura Dökümü

(Beşiktaş V.D. 292 045 3543, MaslakV.D. 292 045 3543)

Yevmiye tarih ve no

Fatura tarih ve no

İçerik

Tutar

28.2.2010/445

28.2.2010/37

Yerel Medya Hizmeti

3.152.075.000

1.3.2004/468

1.3.2004/43

Yerel Medya Hizmeti

138.758.166.667

          

1.3.2004/44

Yerel Medya Hizmeti

424.800.000

          

1.3.2004/45

Yerel Medya Hizmeti

600.000.000

8.3.2004/568

8.3.2004/62

Yerel Medya Hizmeti

309.750.000

          

8.3.2004/63

Yerel Medya Hizmeti

132.750.000

          

8.3.2004/64

Yerel Medya Hizmeti

955.800.000

          

8.3.2004/60

Yerel Medya Hizmeti

1.510.400.000

          

8.3.2004/59

Yerel Medya Hizmeti

531.000.000

          

8.3.2004/58

Yerel Medya Hizmeti

531.000.000

          

8.3.2004/57

Yerel Medya Hizmeti

354.000.000

          

8.3.2004/56

Yerel Medya Hizmeti

2.655.000.000

          

8.3.2004/61

Yerel Medya Hizmeti

1.150.500.000

          

8.3.2004/55

Yerel Medya Hizmeti

149.334.900.000

15.3.2004/660

15.3.2004/77

Yerel Medya Hizmeti

151.279.933.333

          

15.3.2004/75

Yerel Medya Hizmeti

243.375.000

          

15.3.2004/76

Yerel Medya Hizmeti

566.400.000

          

15.3.2004/74

Yerel Medya Hizmeti

1.510.400.000

26.3.2004/800

26.3.2004/82

Yerel Medya Hizmeti

58.830.238.000

                                                                                                                        Toplam          512.830.488.000.-

 

Parti yetkilileri, “Depar Danışmanlık Proje Araştırma Reklamcılık Sanayi ve Ticaret A.Ş., Genç Parti adına radyolarda yayınlanacak reklamların organizasyonunu sağlamıştır. Radyolarda yayınlanan reklamlarının sesli kayıtları Depar tarafından hazırlanmış ve yine Depar tarafından radyolara gönderilmiştir. Yayınlanan radyo reklamları, illerde bulunan genç parti teşkilatı tarafından teyit edilmiş olup, yayınlandığı Parti tarafından teyit edilmiştir. Depar tarafından yapılan kayıtların bir örneği şu an itibariyle Parti’de bulunmamaktadır. Zira, bunların pek çoğu anında tüketilen malzemelerdir. Kaydı yapılan görüntüler ile reklam yayınlarının 2004 yılından bugüne kadar geçen süre içinde bulunması da mümkün olmamıştır.” şeklinde cevap vermişlerdir.

Genç Parti ile şirket arasında ki sözleşme ile söz konusu şirketin yaptığı hizmetler karşılığında Partiye verdiği dokümanlar (cd, materyal vb.) ile yaptığı hizmetlerin ne olduğunu belirten belgelerin gönderilmesinin istenmesinde ki amaç, gerçekte böyle bir hizmetin alınıp alınmadığı, alınan hizmetin partinin siyasi faaliyetler kapsamında olup olmadığı ile alınan hizmet için ödenen ücretin nasıl belirlendiğini tespit etmek içindir. Savunmada “Depar Danışmanlık Proje Araştırma Reklamcılık Sanayi ve Ticaret A.Ş., Genç Parti adına radyolarda yayınlanacak reklamların organizasyonunu sağlamıştır. Radyolarda yayınlanan reklamlarının sesli kayıtları Depar tarafından hazırlanmış ve yine Depar tarafından radyolara gönderilmiştir. Yayınlanan radyo reklamları, illerde bulunan genç parti teşkilatı tarafından teyit edilmiş olup, yayınlandığı Parti tarafından teyit edilmiştir. Depar tarafından yapılan kayıtların bir örneği şu an itibariyle Parti’de bulunmamaktadır. Zira, bunların pek çoğu anında tüketilen malzemelerdir. Kaydı yapılan görüntüler ile reklam yayınlarının 2004 yılından bugüne kadar geçen süre içinde bulunması da mümkün olmamıştır.” denilmesine karşın bunları kanıtlayan hiçbir bilgi ve belge sunulmamıştır.

Depar tarafından yapılan organizasyon sonucunda yayın yapan radyoların Depara kestiği faturalarının olması gerekir. Deparın hizmet aldığı kişi veya firmaların düzenleyip Depar şirketine vermiş olduğu kanıtlayıcı belgeler sunulmamıştır. Parti ile firma arasında imzalanmış olması gereken sözleşme de ibraz edilmemiştir.

213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 3. maddesinin (B) bendine göre, vergilendirmede vergiyi doğuran olay ve bu olaya ilişkin muamelelerin gerçek mahiyeti esastır. Gerçek mahiyeti saptayabilmek için faturanın düzenlenmiş olması yeterli değildir. Bu bağlamda Parti ile Depar arasında ki hizmet ilişkisinin varlığını kanıtlayacak hukuki durumu yansıtan ve yeterli kanaat oluşmasına yarayacak verilerin sunulması gerekir.

Alındığı ifade edilen hizmet işinde sözleşmenin olmadığının söylenmesi hayatın olağan akışına uygun düşmediği gibi, istenen belgelerin verilmemesi sonucunda alındığı iddia edilen hizmetin Parti’nin siyasi faaliyetleri kapsamında olup olmadığı da anlaşılamamıştır. Bu nedenle 512.830,48 ytl.nin Hazine’ye irad kaydedilmesine karar verilmiştir.

11- Karabük Türk Telekoma ait telefon borçlarının ödenmesi sırasında 893,7 ytl faiz ve diğer masraflar 9.2.2004 tarih ve 202 yevmiye ile parti bütçesinden ödenmiştir.

 

Kasa tahsil fişi tarih ve no

Açıklama

Faiz ve buna bağlı giderler

Ana para

Toplam

9.2.2004/0000510

Karabük Türk Telekom

202.250.000

136.600.000

338.850.000

9.2.2004/0000511

      

199.550.000

121.900.000

321.450.000

9.2.2004/0000513

      

279.700.000

245.300.000

525.000.000

9.2.2004/0000516

      

205.215.000

346.800.000

552.015.000

9.2.2004/0000517

      

6.985.000

51.100.000

 58.085.000

Toplam

 

893.700.000

901.700.000

1.795.400.000

 

Parti yetkilileri, “Karabük teşkilatında yaşanan yönetimsel sıkıntı nedeniyle zamanında tebligatlar alınamamış zararın büyümemesi açısından ödemeler yapılmıştır.” şeklinde cevap vermişlerdir.

Parti yetkililerinin ödemelerin zamanında yapılması için gerekli tedbirleri almaları gerekir. Aksi halde bu tedbirlerin alınmaması sonucu oluşacak faiz ve diğer masraflar parti bütçesinden ödenecektir ki bunu kabul etmek mümkün değildir.

Parti görevlilerinin yükümlülüklerini zamanında yapmamaları sonucu oluşan faiz ve diğer masraflardan parti tüzel kişiliğini sorumlu tutma imkanı bulunmamaktadır. Bu ödemelerin kişisel sorumluluk kapsamında olduğu açıktır.

12- 31.12.2004 tarih ve 1785 numaralı yevmiyede kayıt şu şekilde yapılmıştır.

 

________________                                 ______________

İş Avansları                                                    111.471.344

(11 kişi)

Satıcılar                                                                 945.766

(6 Firma)

Kasa                                                                 112.417.110

________________                                 ______________

 

Yevmiye ekinde para makbuzları olmasına karşın hiç birinde paranın ödendiği kişilerin imzası bulunmamaktadır. Dolayısıyla kişi veya firmaların paraları alıp almadığının anlaşılabilmesi için ya imzalı para makbuzu veya banka dekontunun olması gerekir.

Ödeme yapılan kişi veya firmaların paraları aldıklarını kanıtlayıcı imzalı para makbuzları veya banka dekontlarının gönderilmesi istenmiştir.

Parti yetkilileri, “Küçük cari hesabın kapatıldığı tediye makbuzlarının 2. suretlerinde imzaların çıkmadığı anlaşılmaktadır.” şeklinde cevap vermişlerdir.

Belgelerdeki tediye makbuzları suret değil asıldır.

İstenen imzalı para makbuzu veya banka dekontu ile para makbuzunun imzalı fotokopisi gönderilmediğinden 112,41 ytl.nin Hazine’ye irad kaydedilmesine karar verilmiştir.

2- İl Örgütleri Giderleri

Parti il örgütlerinin 2004 yılı giderleri 4.711.323,54 ytl olarak gösterilmiştir.

Bunun18.514,63.- ytl.si personel gideri, 445.255,83 ytl.si temsil ve ağırlama gideri, 328.429,14 ytl.si basılı kağıt-kırtasiye-büro gideri, 184.415,92 ytl.si haberleşme gideri, 1.418.337,45 ytl.si taşıma ve vasıta gideri, 44.734,76 ytl.si seyahat gideri, 647.921,43 ytl.si kira gideri, 64.722,94 ytl.si tamir bakım gideri, 140.386,41 ytl.si ısıtma-aydınlatma-temizlik-su gideri, 25.880,68.- ytl.si vergi-harç-noter-sigorta gideri, 353.314,30 ytl.si basın ve yayın gideri, 169.053,88 ytl.si sair yönetim gideri, 739.133,69 ytl.si seçim ve propaganda gideri, 1.500.- ytl.si teşkilata yardım, 37.865,09ytl.si demirbaş alımı, 16.650.-ytl.si taşıt alımı, 7.217,02 ytl.si özel maliyet ile 67.990,37 ytl.si önceki yıl giderlerinden oluşmaktadır.

Parti İl örgütlerinin 2005 yılına devreden kasa ve banka mevcudu 17.323,47 ytl.dir.

C- Parti Mallarının İncelenmesi

Partinin 2004 yılı defter ve belgeleri üzerinde yapılan incelemede, 37.865,09 ytl tutarındaki taşınır mal (demirbaş) ediniminin kanuna uygun olduğu ve taşınmaz mal ediniminin olmadığı anlaşılmaktadır.

IV- SONUÇ

Genç Parti 2004 yılı kesinhesabının incelenmesi sonucunda,

1- Parti’nin 2004 yılı kesinhesabında gösterilen 22.722.734,1 ytl gelir, 24.621.299,59 ytl gider, 2.587.911,27 ytl borç ile 58.062,44 ytl kasa ve banka devrinin Hazine’ye irad kaydedilenler dışında kalan bölümünün eldeki bilgi ve belgelere göre doğru, denk ve 2820 sayılı Siyasî Partiler Kanunu’na uygun olduğuna,

2- 2820 sayılı Yasa’nın 70. maddesine aykırı olarak partinin amaçlarına uygun olmayan ve parti tüzel kişiliği adına yapılmış harcama olarak kabulü mümkün görülmeyen 792.051,89 ytl karşılığı Parti malvarlığının, 2820 sayılı Yasa’nın 75. maddesi uyarınca Hazine’ye gelir kaydedilmesine,

28.9.2011 gününde OYBİRLİĞİYLE karar verildi.

 

Başkan

Haşim KILIÇ

Başkanvekili

Osman Alifeyyaz PAKSÜT

Üye

Fulya KANTARCIOĞLU

 

 

Üye

Ahmet AKYALÇIN

Üye

Mehmet ERTEN

Üye

Fettah OTO

 

 

Üye

Serdar ÖZGÜLDÜR

Üye

Recep KÖMÜRCÜ

Üye

Engin YILDIRIM

 

 

Üye

Nuri NECİPOĞLU

Üye

Hicabi DURSUN

 

 

Üye

Celal Mümtaz AKINCI

Üye

Erdal TERCAN