Amasya
Üniversitesinden:
AMASYA
ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Yönetmeliğin amacı; Amasya Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve
Araştırma Merkezinin amaçlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Yönetmelik, Amasya Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyetlerine, yönetim organlarına, yönetim
organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanununun 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Merkez (Amasya UZEM): Amasya Üniversitesi Uzaktan
Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezini,
b) Müdür: Merkezin Müdürünü,
c) Rektör: Amasya Üniversitesi Rektörünü,
ç) Senato: Amasya Üniversitesi Senatosunu,
d) Üniversite: Amasya Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Merkezin
Amaçları ve Görevleri
Merkezin
amaçları
MADDE 5 – (1)
Merkezin amaçları şunlardır:
a) İletişim ve bilgi teknolojisine dayalı olarak
Üniversitede yürütülen önlisans, lisans
tamamlama, lisans, yüksek lisans, doktora ve sürekli eğitim dahil ders, kurs, seminer, konferans, sertifika programı
gibi tüm eğitim programları kapsamında uzaktan yapılan eğitim için plan,
program, eşgüdüm ve uygulama faaliyetlerini yürütmek,
b) Yükseköğretimin zaman ve mekân sınırlılığını
gidererek yeni öğrenci kitlelerine yayılmasını sağlamak,
c) Yükseköğretimin yeni öğrenci kitlelerine yayılmasını
sağlamak suretiyle verimliliği artırmak, bilgiyi tüm kitlelere
yaygınlaştırmak,
ç) Teknolojinin sağladığı çoklu ve etkileşimli ortam
olanaklarıyla eğitimin etkinliğini artırmak,
d) Eğitim-öğretim
olanaklarının paylaşımlarını sağlayarak Üniversite içinde, üniversiteler
arasında, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirliğinde
akademik etkileşimi ve yardımlaşmayı kolaylaştırmak, bu amaçla kurum ve
kuruluşların uzaktan eğitim ihtiyaç ve isteklerine yardımcı olmak, önlisans, lisans tamamlama, lisans, lisansüstü, doktora
ve yetişkin eğitiminde e-öğrenme temelli ders ve ders programları
geliştirmek ve Üniversitede verilmekte olan dersleri e-öğrenme ile
desteklemek,
e) Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma, geliştirme ve
uygulama çalışmaları yapmak,
f) Kamu ve özel sektör kurumlarının eğitim programlarını
e-öğrenme ortamlarına uyarlayarak, verimlilik ve başarılarının
geliştirilmelerine katkıda bulunmak,
g) Uzaktan eğitim sisteminin tüm aşamalarına akademik ve
teknik destek sağlamak,
ğ) Üniversitede uzaktan eğitime ilişkin etkinliklerin
sağlıklı yürütülmesi için her türlü idari, teknik ve akademik tedbirleri
almak,
h) Uzaktan eğitimin yürütüldüğü öğretim yönetim sistemi
yazılımının aksaksız biçimde çalışmasını temin etmek ve yönetimini
gerçekleştirmek,
ı) Amasya UZEM için ihtiyaç duyulacak her türlü yazılımı
tasarlamak veya mevcut yazılımları ihtiyaca göre güncellemek,
i) Uzaktan eğitim uygulaması olarak gerçekleştirilecek
ders, seminer veya kurslar için web tabanlı öğretim materyalleri
geliştirmek ve yürürlüğe koymak,
j) Farklı birimlerde veya diğer üniversitelerde ihtiyaç
duyulması durumunda uzaktan eğitim sistemlerinin kurulması ya da Üniversite
alt yapısının kullanılarak bu tür hizmetlerin verilmesi konusunda çözümler
geliştirmek, ürün ve danışmanlık hizmetleri vermek,
k) Bilgi birikimini ilgili kurum ve kuruluşlara
aktarmak, uzaktan eğitimle ilgili araştırma ve uygulamalarda yerli veya
yabancı kuruluşlarla işbirliği içinde olmak, yayınlar yapmak.
Merkezin
görevleri
MADDE 6 – (1)
Merkezin başlıca görevleri şunlardır:
a) Kamu, özel sektör, ulusal ve uluslararası kurum,
kuruluş ve kişiler için bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı olarak
uzaktan eğitim kapsamında kurslar, seminerler, konferanslar ve benzeri
dersler, eğitim programları planlamak ve bu faaliyetlerin eşgüdümünü
sağlamak,
b) Senato kararları çerçevesinde ön lisans, lisans,
lisans tamamlama ve lisansüstü eğitim-öğretim faaliyetlerine ilişkin
esasları düzenlemek,
c) Uzaktan yükseköğretim kapsamında Üniversiteye bağlı
eğitim kurumları ile diğer yükseköğretim kurumları için dersler ve
programlar planlamak ve yürütmek,
ç) İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde ülkenin ve
dünyanın farklı üniversitelerinde alanında uzman akademisyenlerle ortak
yüksek lisans ve doktora dersleri ve sınavları için gerekli altyapıyı
sağlamak,
d) Amaçları doğrultusunda, uzaktan eğitimin gerektirdiği
iletişim ve bilgi teknolojilerinin gelişimini takip etmek, uygulamalar için
sistem tasarımı yapmak ve uzaktan eğitime ilişkin tüm teknik işleri
yürütmek,
e) Uzaktan eğitimin teknolojik ve iletişim altyapısı
konularında ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla iletişimi,
etkileşimi ve işbirliğini sağlamak,
f) Üniversite ve iletişim hizmeti sunan diğer kurum ve
kuruluşlarla uzaktan eğitim konularına ilişkin olarak işbirliğinde
bulunmak,
g) Uzaktan eğitime ilişkin mevzuatı takip etmek, bu
kapsamda yeni gelişmeler ve uygulamalar planlamak ve düzenlemek,
ğ) Uzaktan eğitim konularında araştırma ve geliştirme
çalışmaları yapmak,
h) Üniversite tarafından yürütülmekte olan uzaktan
eğitim çalışmaları için ders içerikleri hazırlamak,
ı) Gerek Üniversite içi, gerekse Üniversite dışı
projelerde ihtiyaç duyulan yazılım otomasyonlarını ve ders içeriklerini
hazırlamak, akreditasyonları yapmak, bu konularda danışmanlık yapmak,
gerekli koordinasyonları sağlamak,
i) Bilgi toplumu geçiş sürecinde Türkiye’nin
kalkınmasına ve gelişmesine yardımcı nitelikteki uygulamaların e-öğrenme
vasıtasıyla yaygınlaştırılması için bilimsel ve teknolojik araştırmalar
yapmak,
j) Kamu ve özel kuruluşlarla kişilere uzaktan eğitim
kapsamında verilecek yaşam boyu eğitime yönelik ders, seminer, konferans
gibi çalışmalara ilişkin proje geliştirmek, geliştirilen projelerin hayata
geçirilmesini sağlamak,
k) Uzaktan eğitimle ilgili araştırma ve uygulamalarda
yerli ve yabancı kuruluşlarla işbirliği yapmak,
l) Değişen ve gelişen teknoloji veya koşullara göre
uzaktan eğitime bağlı her türlü görevin güncellenmesini sağlamak amacıyla
gerekli çalışmaları yürütmek,
m) Uzaktan eğitim kapsamında Rektörlükçe önerilen
ve/veya Yönetim Kurulunca kararlaştırılan diğer faaliyetleri
gerçekleştirmek.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
organları
MADDE 7 – (1)
Merkezin organları şunlardır;
a) Müdür ve müdür yardımcıları,
b) Yönetim Kurulu.
Müdür,
müdür yardımcıları ve görevleri
MADDE 8 – (1) Müdür,
Üniversitenin aylıklı ve devamlı statüdeki öğretim üyeleri arasından Rektör
tarafından üç yıl için görevlendirilir. Müdür çalışmalarında kendisine
yardımcı olmak üzere Üniversitenin öğretim elemanları arasından en fazla
iki kişiyi müdür yardımcısı olarak görevlendirmek üzere Rektörün onayına
sunar. Süresi sona eren Müdür yeniden görevlendirilebilir. Müdür
görevlendirildiği usul ile görevden alınabilir. Müdürün görevi sona
erdiğinde müdür yardımcılarının da görevi sona erer. Müdürün geçici olarak
görevinden ayrılması halinde yerine müdür yardımcılarından birisi, o da
bulunmadığı zamanlarda ise Yönetim Kurulu üyelerinden biri en kıdemli
olanından başlamak üzere vekâlet eder. Müdürün görevi sona erdiğinde müdür
yardımcılarının da görevi sona erer. Vekalet altı
aydan fazla sürerse yeni Müdür görevlendirilir.
(2) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek,
b) Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak, başkanlık
etmek,
c) Yönetim Kurulunun hazırladığı çalışma programını ve
aldığı kararları uygulamak,
ç) Yönetimi altındaki birimleri Merkez amaçları
doğrultusunda yönetmek,
d) Merkez çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesini ve
geliştirilmesini sağlamak,
e) Uygulanan programlar ve faaliyetlere ilişkin olarak
enstitüler, fakülteler, yüksekokullar, meslek yüksekokulları, Üniversite
Sürekli Eğitim Merkezi, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, uygulama ve
araştırma merkezleri ve Rektörlüğe bağlı diğer bölümlerde eşgüdümü
sağlamak,
f) Merkezin çalışma, hedef ve planları ile yıllık
faaliyet raporunu hazırlayarak Yönetim Kurulununda
görüşü alındıktan sonra Rektörlüğe sunmak,
g) Merkezin idari ilişkilerini yürütmek, personel
ihtiyaçlarını belirlemek ve Rektörlüğe sunmak,
ğ) Yurt içi ve yurtdışındaki uygulama ve araştırma
merkezleri ile işbirliği yapmak,
h) İnternet üzerinden sanal eğitim yapacak olan önlisans, lisans tamamlama, lisans, lisansüstü ve
doktora programı öğretim elemanlarını; bölüm başkanlarının ve ilgili
kurumların yöneticilerinin de görüşlerini alarak Rektörün onayına sunmak.
ı) İnternet üzerinden sanal eğitim yapan bölümlerin
akademik programlarının görüşülmesi sırasında ilgili yüksekokul, fakülte ve
enstitü kurullarında ilgili bölüm başkanlarıyla birlikte görüşmelere
katılmak.
(3) Müdür yardımcıları, Müdürün verdiği görevleri
yapmakla yükümlüdür.
Yönetim
kurulu ve görevleri
MADDE 9 – (1) Yönetim
Kurulu; Müdür ve yardımcıları dâhil yedi kişiden oluşur. Diğer üyeler;
Üniversitenin öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl süre
ile görevlendirilir. Görev süresi biten üyeler tekrar görevlendirilebilir.
Üyeliklerin her hangi bir nedenle boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak
üzere yeni bir üye görevlendirilebilir. Müdür, Yönetim Kurulunun
başkanıdır. Yönetim Kurulu, Müdürün daveti üzerine yılda en az altı kez
salt çoğunlukla toplanır ve kararları oy çokluğu ile alır. Eşitlik halinde
Müdürün oyu yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır. Müdürün önerisi üzerine,
gerektiğinde Üniversite içinden ve dışından konu ile ilgili bilgi, beceri
ve deneyim sahibi kişiler de görüş bildirmek amacı ile Yönetim Kurulu
toplantılarına katılabilirler. Ancak bu kişiler oy kullanamazlar.
(2) Yönetim kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkez yönetimi ile ilgili kararları almak,
b) Rektörlüğe sunulacak faaliyet raporunu görüşmek,
c) Araştırma ve uygulayıcı elemanların, eğitim ile
ilgili araştırma, yayın ve bilimsel toplantılara katılmak için yapacakları
mali destek isteklerini değerlendirmek,
ç) Merkeze gelen iş ve proje tekliflerini değerlendirip,
önerilerde bulunmak,
d) Merkez için gerek duyulan çalışma grupları ve
komisyonları kurmak,
e) Bölüm başkanlıklarına bildirilmek üzere programda
okutulacak ders içerikleriyle ilgili tavsiye kararları almak,
f) Program içeriklerinin güncelleştirilmesiyle ilgili
tavsiye kararları almak,
g) Programda yer alacak web içerikleriyle ilgili
standartları oluşturmak ve gözden geçirmek, konuyla ilgili bölüm
başkanlıklarına tavsiyelerde bulunmak.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 10 – (1)
Merkezin akademik, idari ve teknik personel ihtiyacı Müdürün talebi üzerine
2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından
görevlendirilecek personel ile karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 11 – (1)
Merkezin harcama yetkilisi Rektördür. Rektör bu yetkisini Müdüre
devredebilir
Yürürlük
MADDE 12 – (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 13 – (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini Amasya Üniversitesi Rektörü yürütür.
|