25 Ekim 2011 SALI

Resmî Gazete

Sayý : 28095

YÖNETMELÝK

Süleyman Demirel Üniversitesinden:

SÜLEYMAN DEMÝREL ÜNÝVERSÝTESÝ DÝÞ HEKÝMLÝÐÝ UYGULAMA

VE ARAÞTIRMA MERKEZÝ YÖNETMELÝÐÝ

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar

Amaç

MADDE 1 (1) Bu Yönetmeliðin amacý; Süleyman Demirel Üniversitesine baðlý olarak kurulan Süleyman Demirel Üniversitesi Diþ Hekimliði Uygulama ve Araþtýrma Merkezinin yönetim, çalýþma usul ve esaslarýný düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 (1) Bu Yönetmelik; Süleyman Demirel Üniversitesi Diþ Hekimliði Uygulama ve Araþtýrma Merkezinin amaçlarýna, faaliyet alanlarýna, yönetim organlarýna, yönetim organlarýnýn görevlerine ve çalýþma esaslarýna iliþkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayýlý Yükseköðretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fýkrasýnýn (d) bendinin (2) numaralý alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

Tanýmlar

MADDE 4 (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Anabilim Dalý Baþkaný: Süleyman Demirel Üniversitesi Diþ Hekimliði Fakültesine baðlý anabilim dallarýnýn baþkanýný,

b) Dekan: Süleyman Demirel Üniversitesi Diþ Hekimliði Fakültesi Dekanýný,

c) Diþ Hekimliði Fakültesi: Süleyman Demirel Üniversitesi Diþ Hekimliði Fakültesini,

ç) Merkez: Süleyman Demirel Üniversitesi Diþ Hekimliði Uygulama ve Araþtýrma Merkezini,

d) Merkez Müdürü (Baþhekim): Merkezin Müdürünü (Hastane Baþhekimini),

e) Rektör: Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörünü,

f)  Rektörlük: Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörlüðünü,

g) Senato: Süleyman Demirel Üniversitesi Senatosunu,

ð) Üniversite: Süleyman Demirel Üniversitesini,

h) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu

ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Merkezin Amacý ve Faaliyet Alanlarý

Merkezin amacý

MADDE 5 (1) Merkezin amacý; Diþ Hekimliði Fakültesine eðitim, öðretim, araþtýrma ve uygulama olanaklarý saðlamak, Üniversite bünyesindeki fakülte, enstitü, yüksekokul, araþtýrma ve eðitim merkezleri ile yurt içinde ve dýþýndaki diðer kurumlarla iþbirliði yaparak stratejik plan ve hedefler çerçevesinde, saðlýk hizmetlerinin verimli ve kaliteli bir þekilde yürütülmesini gerçekleþtirmektir.

Merkezin faaliyet alanlarý

MADDE 6 (1) Merkezin  faaliyet alanlarý þunlardýr:

a) Fakülte lisans ve lisansüstü öðrencilerinin uygulamalý öðretim ve eðitimleri için gerekli alt yapý imkanlarýný saðlamak,

b) Öðretim elemanlarý ile öðrencilere bilimsel araþtýrma yapma imkanlarýný hazýrlayarak kendilerini geliþtirme ve bilime katkýlarýný saðlamak,

c) Diþ hekimliði  alanýnda uygulama, araþtýrma ve incelemelerde bulunmak,

ç) Toplumun aðýz ve diþ saðlýðý konusundaki bilgi ve davranýþ eksikliklerini tespit ederek bunlarýn giderilmesine yönelik projeler geliþtirmek ve bu amaç doðrultusunda her türlü iletiþim olanaklarýný kullanmak,

d) Üniversite lisans ve lisans üstü öðrencilerinin Merkez projelerinde etkin görev almalarýný saðlamak, bu amaçla özendirici eðitsel faaliyetlerde bulunmak ve bu alanda çalýþmak isteyenleri desteklemek,

e) Ulusal ve uluslar arasý kamu ve özel sektör kurum ve kuruluþlarýna Merkezin amaçlarý doðrultusunda projeler hazýrlamak, eðitim programlarý düzenlemek, bilimsel görüþ ve benzeri hizmetleri vermek,

f) Merkezde verilmekte olan saðlýk hizmetinin kalitesini denetlemek amacýyla ilgili birimlerden alýnan bilgileri deðerlendirerek, hizmetin her türlü kademesinde aksamalarý deðerlendirmek ve ilgili birimlere gerekli düzeltmelerin yapýlmasý için uyarýlarda bulunmak; bu denetimlerin gerçekleþmesi ve etkin bir biçimde sonuçlarýnýn alýnmasý için gerekli komisyonlarý ve bu komisyonlarýn çalýþma esaslarýný belirlemek.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Yönetim Organlarý ve Görevleri

Merkezin yönetim organlarý

MADDE 7 (1) Merkezin yönetim organlarý þunlardýr:

a) Merkez Müdürü (Baþhekim),

b) Yönetim Kurulu.

Merkez müdürü (Baþhekim)

MADDE 8 (1) Merkez Müdürü; Diþ Hekimliði Fakültesinde tam gün statüsünde çalýþan öðretim üyeleri arasýndan Dekanýn önerisi ile üç yýl süre için Rektör tarafýndan görevlendirilir. Süresi biten Merkez Müdürü yeniden görevlendirilebilir.

(2) Merkez Müdürü, Merkez çalýþmalarýnda kendisine yardýmcý olmak üzere Üniversitede tam gün statüde çalýþan Diþ Hekimliði Fakültesi öðretim elemanlarý arasýndan ihtiyaca göre en az bir kiþiyi üç yýl süre ile Müdür Yardýmcýsý (Baþhekim Yardýmcýsý) olarak görevlendirilmek üzere Rektörün onayýna sunar.

(3) Merkez Müdürü görevi baþýnda bulunmadýðý zamanlarda, yerine müdür yardýmcýlarýndan biri Merkez Müdürlüðüne vekâlet eder. Vekâlet süresi altý ayý geçemez. Merkez Müdürünün görev süresinin dolmasý veya herhangi bir sebeple görevinden ayrýlmasý halinde müdür yardýmcýlarýnýn da görevleri kendiliðinden sona erer.

Merkez müdürünün görevleri

MADDE 9 (1) Merkez Müdürünün görevleri þunlardýr:

a) Merkez ve Merkeze baðlý ünite, birim ve çalýþma gruplarýnýn en iyi þekilde çalýþmasý için gerekli tedbirleri almak,

b) Merkezin amaçlarý doðrultusunda çalýþmasý ve geliþmesi için gerekli stratejik planlarý hazýrlayarak Yönetim Kuruluna sunmak, Yönetim Kurulu kararlarýný uygulamak, Merkezin yönetim ve denetim görevini yürütmek,

c) Merkezin faaliyet alanlarýndaki hizmetlerin koordinasyonunu saðlamak, akreditasyon, temel kalite ve kurum kültürü çalýþmalarýný hazýrlamak ve uygulanmasýný temin etmek,

ç) Merkezin yýllýk faaliyet raporu, ödenek, kadro ihtiyaçlarý, bütçe ile ilgili önerilerini, gerekçesi ile birlikte hazýrlayarak Yönetim Kurulunun onayý ile birlikte Rektörlüðe sunmak,

d) Ýlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak mal ve hizmet satýn alýnmasýný, hizmet satýn alma yolu ile yapýlan sözleþmelerin uygulanmasýný ve denetimini saðlamak,

e) Merkezin Süleyman Demirel Üniversitesi hastaneleri ve Saðlýk Bilimleri Döner Sermaye Ýþletme Müdürlüðü ile iletiþim ve koordinasyonunu saðlamak,

f) Diðer uygulama ve  araþtýrma ve merkezleri ile koordinasyonu saðlamak,

g) Merkezde, ilgili mevzuata uygun olarak hastalarýn ayakta veya yatarak taný tedavisinde, taburcu iþlemlerinde ve ölümlerinde, saðlýk ve adli raporlarýnýn düzenlenmesinde uygulanacak esaslarý tespit etmek ve bu esaslarýn uygulanmasýný saðlamak,

ð) Hastalarýn iaþe ve diyetleri ile ilgili esaslarý düzenlemek ve uygulanmasýný saðlamak,

h) Merkezde uygulanacak ücret tarifelerini hazýrlamak ve Yönetim Kurulunun görüþünü aldýktan sonra Süleyman Demirel Üniversitesi Döner Sermaye Ýþletme Müdürlüðünün onayýna sunmak,

ý) Yýlda en az bir defa olmak üzere tüm mensuplarýn katýlacaðý Merkezin çalýþmasý ile ilgili konularda bilgilendirici toplantýlar yapmak.

Yönetim kurulu

MADDE 10 (1) Yönetim Kurulu; Rektörün baþkanlýðýnda aþaðýdaki üyelerden oluþur. Yönetim Kurulu üyeleri þunlardýr:

a) Rektör,

b) Dekan,

c) Merkez Müdürü (Baþhekim),

ç) Merkez Müdür Yardýmcýlarý (Baþhekim Yardýmcýlarý),

d) Diþ Hekimliði Fakültesi anabilim dalý baþkanlarý.

(2) Yönetim Kurulu üyeleri Rektör tarafýndan üç yýl süreyle görevlendirilir. Görev süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir. Üyeliðin herhangi bir nedenle boþalmasý halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni bir üye görevlendirilebilir.

(3) Yönetim Kurulu Merkezin karar organýdýr. Rektör Yönetim Kurulunun baþkanýdýr. Rektörün katýlmadýðý toplantýlara Dekan, Dekanýn da katýlmadýðý toplantýlara Merkez Müdürü baþkanlýk eder. Yönetim Kurulu, Baþkanýn daveti üzerine ayda en az bir kez olaðan ya da baþkan veya en az iki üyenin gündemi belirten yazýlý baþvurusunu izleyen iki iþ günü içerisinde olaðanüstü olarak salt çoðunlukla toplanýr ve kararlar oy çokluðu ile alýnýr. Yönetim Kurulu baþkaný, gerekli hallerde ilgili birim sorumlularýný ve yöneticilerini, oy hakký olmadan toplantýlara davet edebilir.

Yönetim kurulunun görevleri

MADDE 11 (1) Yönetim Kurulunun görevleri þunlardýr:

a) Ýlgili mevzuat doðrultusunda, Merkezin yönetimi ve iþletilmesiyle ilgili gerekli kararlarý almak ve Merkezin yönetiminde Merkez Müdürüne yardýmcý olmak,

b) Merkez bünyesinde bulunan poliklinik, klinik ve laboratuar birimlerinin, idari ünitelerin, ortak kullaným sahalarýnýn ve yeni kurulan ünitelerin etkin çalýþmasý için yerleþim planlarýyla, çalýþma plan ve programlarýný yapmak ve koordinasyonu saðlamak,

c) Merkez Müdürlüðünce hazýrlanan çalýþma raporlarý ve istatistiki verileri deðerlendirmek ve gerektiðinde Merkez faaliyetlerinin geliþtirilmesi ve iyileþtirilmesi için önerilerde bulunmak,

ç) Merkezin kadro durumunu, mali kaynaklarýný ve birimlerin yýlsonu hizmet verilerini inceleyerek gerekli kararlarý almak,

d) Rektörlüðe sunulacak faaliyet raporunu görüþmek,

e) Personel ihtiyacýný belirlemek,

f) Merkezle ilgili olarak hazýrlanan projeler hakkýnda kararlar almak.

Hastane müdürü

MADDE 12 (1) Hastane müdürü; Baþhekimin önerisiyle, temel eðitimi idare ve iþletmecilik olan fakülte veya en az lisans düzeyinde bir saðlýk idaresi yüksek okulu mezunu adaylar arasýndan 2547 sayýlý Kanunun  52 nci maddesi hükümleri uyarýnca Rektör tarafýndan atanýr. Hastane Müdürü, aþaðýda belirtilen hizmetlerin ilgili mevzuat hükümlerine  uygun bir þekilde yürütülmesinden doðrudan Baþhekime karþý sorumludur.

Hastane müdürünün görevleri

MADDE 13 (1) Hastane müdürünün görevleri þunlardýr:

a) Merkezde görevli idari personelin düzenli ve verimli þekilde çalýþmasýný saðlamak,

b) Merkezin ihtiyaçlarý doðrultusunda satýn alma, depolama, ambar ve depodan çýkýþ hizmetlerinin koordinasyonunu saðlamak,

c) Cihaz, eþya ve bina onarýmý iþlemlerinin yapýlmasýný saðlamak,

ç) Merkezin sivil savunma hizmetlerinin koordinasyonunu saðlamak,

d) Merkezin sýhhi, idari, mali ve her çeþit evrak ve cetvellerini düzenlemek.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeþitli ve Son Hükümler

Merkez ünitelerinin ve birimlerinin çalýþma usul ve esaslarý

MADDE 14 (1) Merkeze baðlý olarak çalýþan servis, poliklinik, laboratuar ve diðer idari birimler, yürüttükleri hizmetler açýsýndan Merkez Müdürüne karþý sorumludurlar.

(2) Anabilim dallarýna ait servis, poliklinik veya laboratuarlarýn çalýþma düzeni ve iþleyiþinden anabilim dalý baþkanlarý sorumludur.

(3) Merkez ünite ve birimlerinin çalýþma usul ve esaslarýna iliþkin hususlar Yönetim Kurulunun önerisiyle Senato tarafýndan belirlenir.

Personel ihtiyacý

MADDE 15 (1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacý, 2547 sayýlý Kanunun 13 üncü maddesi ile 14/7/1965 tarihli ve 657 sayýlý Devlet Memurlarý Kanunu hükümleri uyarýnca, Rektör tarafýndan görevlendirilecek personel tarafýndan karþýlanýr.

(2) Hastanelerde tüm hizmet birimlerinin görev tanýmlarý ve iþleyiþ esaslarý ile hastanelerin kadro ve iþgücü ihtiyaçlarýnýn saptanmasý, personel seçimi ve atanmasýna iliþkin esaslar, Hastane Müdürü tarafýndan hazýrlanarak Yönetim Kurulunun uygun görüþü ve Senato kararý ile yürürlüðe girer.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 16 (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; 2547 sayýlý Kanun ve ilgili diðer mevzuat hükümleri ile Senato kararlarý uygulanýr.

Yürürlük

MADDE 17 (1) Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

Yürütme

MADDE 18 (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörü yürütür.