31 Ekim 2011 PAZARTESÝ

Resmî Gazete

Sayý : 28101

YÖNETMELÝK

Mevlana Üniversitesinden:

MEVLANA ÜNÝVERSÝTESÝ SATIN ALMA YÖNETMELÝÐÝ

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar

Amaç

MADDE 1 (1) Bu Yönetmeliðin amacý; Mevlana Üniversitesi tarafýndan yurtiçinden ve yurtdýþýndan temin edilecek her türlü mal ve hizmet satýn alma, kiralama ve yapým iþleri ve bunlara iliþkin yetki, sorumluluk ve usullere iliþkin esaslarý düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 (1) Bu Yönetmelik; Mevlana Üniversitesinin mal ve hizmet satýn alýmlarý, kiralama ve yapým iþleri ile ilgili tüm faaliyetleri ile satýn alma iþlemlerinin yapýlmasýna ve mal ve/veya hizmet satan kuruluþlara yapýlacak ödemelere iliþkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayýlý Yükseköðretim Kanununa ve 28/3/1983 tarihli ve 2809 sayýlý Yükseköðretim Kurumlarý Teþkilatý Kanununun ek 114 üncü maddesine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

Tanýmlar

MADDE 4 (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Acil alýmlar: Teknik nedenlerden veya doðal afetlerden dolayý oluþan, anýnda müdahale edilmediði takdirde maddi ve manevi zarar doðurabilecek, eðitimi aksatabilecek beklenmedik acil durumlar nedeniyle yapýlacak alýmlarý,

b) Bilimsel araþtýrma projesi: Üniversite tarafýndan veya her türlü kamu ve özel kurum ve kuruluþlardan veya üçüncü þahýslardan saðlanan desteklerle yapýlacak araþtýrma projelerini,

c) Birim yöneticisi: Rektörlüðe baðlý akademik ve idari birimlerin yöneticilerini,

ç) Demirbaþ: Her türlü ofis mobilyalarý, oturma grubu, elektronik cihazlar ve ofis teçhizatý, týbbi cihazlar, makine ve teçhizat gibi malzemeleri,

d) Hizmet alýmý: Mal alýmlarý ve yapým iþleri dýþýndaki her türlü periyodik bakým anlaþmalarý, tamirat ve tadilat iþleri, dýþarýdan alýnan her türlü hizmet satýn alýmlarý ile fuar ve organizasyonlardaki stant kurma gibi her türlü satýn alma iþlemlerini,

e) Kiralama: Yapýlacak her türlü kiralama iþlerini,

f) Mütevelli Heyet: Mevlana Üniversitesi Mütevelli Heyetini,

g) PBS: Mevlana Üniversitesi personelinin elektronik ortamda iþlem yapabildiði yazýlýmý,

ð) Proje yöneticisi: Bilimsel araþtýrma proje sorumlusunu,

h) Rektörlük: Mevlana Üniversitesi Rektörlüðünü,

ý) Sarf: Ýlaç ve týbbi malzeme, kimyasal malzeme, laboratuvar sarf ve kitleri, gýda, temizlik ve akaryakýt ürünleri ile kýrtasiye malzemeleri gibi dönem içerisinde tüketilen malzemeleri,

i) Satýn alma komisyonu: Mevlana Üniversitesi Satýn Alma Komisyonunu,

j) Satýn alma müdürü: Mevlana Üniversitesi Satýn Alma Müdürünü

ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Satýn Alma Komisyonlarýnýn Yapýsý, Mali Limitler ve Onay Yetkisi

Satýn alma komisyonlarýnýn yapýsý

MADDE 5 (1) Üniversitenin satýn alma komisyonlarý, her bütçe yýlý baþýnda Genel Sekreterin önerisi ve Rektörün oluru ile Mütevelli Heyet tarafýndan görevlendirilir.

(2) Gerekli hallerde ilgili birim temsilcileri ve/veya uzman kiþiler komisyona davet edilebilir ve/veya yazýlý görüþ istenebilir.

Mali limitler ve onay yetkisi

MADDE 6 (1) Mütevelli Heyet, her bütçe dönemi baþýnda mali limitleri ve bu limitlere göre alýmý onaylamaya yetkili kurul ve þahýslarý belirler. Mali limitler tahmini bedele göre tespit edilir.

(2) Bütçede miktar ve tutarý belirlenen sarf ve iþletme malzemelerinin satýn alma çalýþmalarý, teþkil edilmiþ olan komisyonlarca yapýlýp Genel Sekreterin onayý ile bitirilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Genel Esaslar ve Uygulama Þekli

Genel esaslar

MADDE 7 (1) Alýnacak mal ve hizmetler o yýlýn bütçesinde yer alýr. Ancak Mütevelli Heyet kararý ile bütçede olmayan taleplerin alýmý gerçekleþtirilebilir.

(2) Gayrimenkul alým, satým ve kiralanmasý Mütevelli Heyet kararý ile yapýlýr.

(3) Alýmlarýn toplu þekilde yapýlmasý esastýr.

Talebin yapýlmasý

MADDE 8 (1) Talepler, birim yöneticileri tarafýndan yazýlý olarak veya PBS aracýlýðýyla yapýlýr.

Teknik þartname ve tahmini maliyet

MADDE 9 (1) Talebi yapýlan mal ve hizmetler için talep eden birim tarafýndan teknik þartname hazýrlanýr. Talepte teknik þartnameyle birlikte tahmini maliyet de belirtilir. Teknik þartname, mal ve hizmeti tedarik edecek firmalarýn ayný vasfý saðlayacak þekilde teklif vermelerini ve tekliflerin birbirleriyle kolayca mukayesesini saðlayacak þekilde hazýrlanýr.

Ýdari þartname

MADDE 10 (1) Satýn Alma Müdürlüðü talep sahibi kullanýcý birimler ile birlikte, aþaðýdaki hususlarý kapsayan idari þartname düzenler. Ýdari þartnamelerde aþaðýdaki bilgiler yer alýr:

a) Yaptýrýlacak iþin veya alýnacak malýn mahiyet, cins ve miktarý,

b) Mal veya hizmeti alýp almamada veya iþi yaptýrýp yaptýrmamada Üniversitenin yetkili olduðu,

c) Teslim tarihi, yeri, þekli ve uygulanacak usuller,

ç) Ödeme þartlarý ve yeri,

d) Vergi, resim harç ve diðer masraflarla ilgili giderlerin kim tarafýndan ne þekilde ödeneceði,

e) Gerekirse tahmini bedel ve teminat miktarlarý,

f) Gecikme ve diðer hususlarla ilgili cezai müeyyideler,

g) Teklif sahiplerinden istenen þartlar ve belgeler,

ð) Satýn alma iþleminin hangi usulde yapýlacaðý,

h) Gerekli görülen diðer belgeler.

Taleplerin deðerlendirilmesi

MADDE 11 (1) Mali limitlere göre belirlenen aralýklarda Satýn Alma Komisyonunun deðerlendirmesi gereken talepler; bütçe, nakit akýþý, ihtiyaç, maliyet ve piyasa þartlarý kriterlerine göre deðerlendirilir. Alýmý uygun görülen talepler için teklif alma süreci baþlatýlýr. Satýn Alma Komisyonu yukarýdaki kriterlere uygun olmayan talepleri gerekçeli bir raporla Rektörlüðe bildirir.

Hizmet alýmlarý

MADDE 12 (1) Hizmet alýmlarý, gerçekleþmesi istenilen tarihten otuz iþ günü öncesinde ilgili birim tarafýndan yazýlý olarak Rektörlüðe bildirilir. Satýn alma usul ve esaslarýna göre sipariþi verilen iþin yerine getirilip getirilmediði, hizmeti talep eden birim tarafýndan takip edilir. Ýþ bitiminde iþin tamamlandýðýna dair tutanak Mali Ýþler ve Satýn Alma Daire Baþkanlýðýna teslim edilir.

Bilgisayar ve donaným malzemeleri alýmý

MADDE 13 (1) Yeni bilgisayar, bilgisayar konfigürasyonlarýnýn yükseltilmesiyle ilgili gerekli olan her türlü malzeme ile bilgisayar kullanýmý sýrasýnda gerekli her türlü ilave teçhizat gibi malzemeler bilgi iþlem biriminden talep edilir. Bilgi Ýþlem birimi, talepleri deðerlendirerek Rektörlüðe bildirir. Satýn alma usul ve esaslarýna göre alým yapýlýr. Satýn alýnan tüm malzemeler ihtiyaç olan birimlerde kullanýlmak üzere bilgi iþlem birimine teslim edilir.

Bilimsel araþtýrma projeleri alýmlarý

MADDE 14 (1) Ýlgili proje yöneticisi tarafýndan hazýrlanmýþ ve Rektörlük tarafýndan onaylanmýþ proje formu, Ar-Ge projeleri yönetim ofisi tarafýndan Satýn Alma Müdürlüðüne gönderilir. Proje yöneticisi tarafýndan projeli alýmlar talep formu ile onaylanmýþ listedeki malzemeler talep edilir. Ödeneði varsa alým sürecine baþlanýr. Talep edilen malzeme ile ilgili olarak, gerekiyorsa alternatif fiyat araþtýrmasý yapýlýr.

Acil alýmlar

MADDE 15 (1) Acil alýmlar; birim yöneticisi tarafýndan gerekçesi belirtilmek suretiyle sözlü veya yazýlý olarak Rektörlüðe bilgi verilerek gerçekleþtirilir. Saðlýk Uygulama ve Araþtýrma Hastanesinde önceden kullanýlacaðý belli olmayan, ameliyat esnasýnda acilen talep edilen her türlü mal ve hizmet alýmlarý Baþhekimliðe bilgi vermek suretiyle yapýlabilir.

Tedarik kaynaklarýnýn araþtýrýlmasý ve deðerlendirmesi

MADDE 16 (1) Satýn Alma Müdürlüðü, talepleri uygun fiyatla, istenilen zamanda ve aranýlan vasýfta temin edebilecek þahýs ve firmalarý tespit eder. Listede yer alan þahýs ve firmalarý, Üniversite kalite prensip ve politikalarýna göre deðerlendirerek bunlar arasýndan tedarikçi listesi oluþturur.

(2) Üniversitenin kalite prensip ve politikalarýna göre yýl içinde deðerlendirilen tedarikçi firmalardan uygun kalite ve þartlarý saðlayamayanlar Satýn Alma Müdürlüðü tarafýndan tedarikçi listesinden çýkartýlýr.

Fiyat teklifi alýnmasý

MADDE 17 (1) Satýn Alma Müdürlüðü, satýn alýnacak mal veya hizmetin özelliðine göre tedarikçi listesindeki mevcut bilgileri gözden geçirir ve öncelikle buradan satýn alma yoluna gider. Satýn alýnacak mal veya hizmet, tedarikçi listesinden temin edilemiyor ise, en az üç teklif alýnmasý yoluna gidilir.

(2) Aþaðýdaki hallerde en az üç teklif alýnma þartý aranmaz:

a) Önceki alýnan malzemenin devamý niteliðinde olan veya kýsa bir süre sonra yeniden talep edilen ya da firmasý, fiyat ve özellikleri deðiþmeyen alýmlar,

b) Mütevelli Heyet tarafýndan belirlenen tutarýn altýndaki alýmlar,

c) Tutarý ne olursa olsun birden fazla üreticisi, ithalatçýsý ya da satýcýsý olmayan alýmlar,

ç) Bilimsel araþtýrma projeleri kapsamýndaki alýmlar.

(3) Üç teklif alýnmama nedeni satýn alma tutanaðýnda belirtilir. Bu gibi alýmlarda sözlü soruþturma ve pazarlýk yoluyla teklif alýnabilir. Alýnan teklifler sanal ortamda saklanýr.

(4) Fiyat tekliflerinin alýnmasýnda aþaðýdaki usullerden herhangi birisi tercih edilebilir:

a) Kapalý zarfla teklif alma usulü: Ýstenilen iþin veya malýn þartnamesindeki þartlar esas alýnarak, yalnýz fiyat bakýmýndan en uygun teklifte bulunana ihale verilme usulüdür.

b) Belli istekliler arasýnda davet usulü: Ön yeterlik deðerlendirmesi sonucunda Rektörlük tarafýndan davet edilen isteklilerin teklif verebildiði usuldür.

c) Pazarlýk usulü: Alým sürecinin iki aþamalý olarak gerçekleþtirildiði ve Ýdarenin alým konusunu, iþin teknik detaylarý ile gerçekleþtirme yöntemlerini ve belli hallerde fiyatýný isteklilerle görüþtüðü usuldür.

ç) Doðrudan temin: Ýdare tarafýndan davet edilen isteklilerle teknik þartlarýn ve fiyatýn görüþülerek doðrudan temin edilebildiði usuldür.

Tekliflerin deðerlendirilmesi

MADDE 18 (1) Bu Yönetmeliðin 17 nci maddesindeki usul ve esaslara göre alýnan teklifler Satýn Alma Komisyonu tarafýndan deðerlendirilir ve bir raporla Rektörlüðe sunulur. Mali limitlere göre yetkili merci tarafýndan onaylanan alýmlar gerçekleþtirilir.

Teminat

MADDE 19 (1) Ýþin niteliðine göre ve iþin tahmini bedeli üzerinden Komisyon tarafýndan belirlenen oranda teminat alýnabilir. Hak ediþli iþlerde %10 oranýnda kesinti yapýlýr. Teslim ve tesellüm belgesi düzenlendikten ve kesin kabul yapýldýktan sonra ilgili firmaya kesinti iade edilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Kalite Kontrol, Tesellüm, Ödemelerin Yapýlmasý

Kalite kontrol

MADDE 20 (1) Satýn Alma Müdürlüðü, depoya gelen sarf malzemelerinin istenilen özelliklerde olup olmadýðýný, diðer özelliklerini ve gerekli evrakýn uygun hazýrlanýp hazýrlanmadýðýný kontrol eder. Laboratuar için alýnan kimyasal maddeler, cam malzemeler ve laboratuar cihazlarý, özellikli týbbi sarflar ve yeni alýnan ilaçlar, talep sahibi ilgili birim tarafýndan kontrol edilerek kabul edilir. Satýn alýnacak malzemeleri talep eden birimin belirttiði özelliklere göre aþaðýdaki esaslar çerçevesinde kontrol yapýlýr:

a) Göz kontrolü,

b) Boyut kontrolü,

c) Fonksiyonellik kontrolü,

ç) Ambalaj kontrolü,

d) Doküman kontrolü,

e) Adet kontrolü.

(2) Ýnþaat iþlerinde iþin istenilen özellikte olup olmadýðý Ýdari Ýþler Müdürlüðü veya kurum dýþýndan uzman bilirkiþi marifetiyle yapýlýr. Talep edilen mal veya hizmetlerin kabulü için, gerekli görülmesi durumunda, Rektörlük tarafýndan daimi ve geçici kabul komisyonlarý oluþturulabilir.

Tesellüm

MADDE 21 (1) Satýn alýnan bütün mal ve hizmetler aþaðýdaki usule göre teslim alýnýr;

a) Gelen irsaliye üzerindeki bilgilere göre, depo sorumlusu ve alýmý takip eden Satýn Alma Müdürlüðü personeli tarafýndan sayýlarak, tartýlarak, ölçülerek ve teknik þartnamedeki termin, miktar ve vasýflara uygunluðu kontrol edilerek teslim alýnýr.

b) Gerekli görülen hallerde kalite kontrolü yapýlabilir. Kalite kontrol sonucunun, satýcý firma yetkilisinin bulunduðu süre içerisinde alýnmasýnýn mümkün olmadýðý hallerde, depo sorumlusu ve alýmý takip eden Satýn Alma Müdürlüðü personelinin bilgisi dâhilinde irsaliye ve mallar geçici olarak teslim alýnýr ve kontrol yapýldýktan sonra uygun görülmezse, malzemeleri ilgili firmanýn almasý saðlanýr veya kendilerine bilgi verilerek geri gönderilir.

c) Teknik þartnamede belirtilen miktar ve vasýflara uymayan mal ve hizmet teslim alýnmaz.

ç) Yapým iþlerini Yapý ve Teknik Ýþler Müdürlüðü teslim alýr. Gerektiðinde uzman bilirkiþi görüþüne müracaat edilir.

Ödemelerin yapýlmasý

MADDE 22 (1) Satýn almaya konu olan malzemelerin depolara giriþi yapýldýktan sonra, depo sorumlusu tarafýndan imzalanan fatura ve irsaliyeler satýn alma sorumlusuna iletilir. Satýn alma sorumlusu, fatura ve irsaliyeleri kendi dosyasýndaki ilgili satýn alma talep formunun nüshasýyla karþýlaþtýrýp, mutabýk olduklarýný gördükten sonra faturayý imzalar. Mali Ýþler ve Satýn Alma Daire Baþkanlýðýna intikal eden faturalar ödeme planýna alýnýr.

BEÞÝNCÝ BÖLÜM

Son Hükümler

Yürürlük

MADDE 23 (1) Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

Yürütme

MADDE 24 (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Mevlana Üniversitesi Rektörü yürütür.