Boğaziçi
Üniversitesinden:
BOĞAZİÇİ
ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM POLİTİKALARI UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Yönetmeliğin amacı; Boğaziçi Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak kurulan
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Yönetmelik; Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Politikaları Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim
organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Boğaziçi Üniversitesi Eğitim
Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Danışma Kurulunu,
b) Merkez: Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Politikaları
Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Politikaları
Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürünü,
ç) Rektör: Boğaziçi Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite: Boğaziçi Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Boğaziçi Üniversitesi Eğitim
Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin
Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5 – (1)
Merkezin amacı;
a) Eğitim bilimleri alanında, diğer sosyal bilimlerle
işbirliği içinde, kuramsal, uygulamalı ve karşılaştırmalı araştırmalar
yapmak.
b) Üretilen araştırma sonuçları ışığında eğitim sistemi
ve eğitim kurumları için politikalar önermek.
c) Eğitim bilimleri alanında disiplinler arası bir
bakışın devre sokulması için çalışmalar yürütmek.
ç) Türk eğitim sisteminin, özellikle ilköğretim ve
ortaöğretim aşamalarında, niteliğini arttırıcı durum tespitine yönelik
çalışmalar yapmak.
d) İlköğretim ve ortaöğretim düzeylerinde eğitim
müfredatına uygun dijital içerikler geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak.
e) İlköğretim ve ortaöğretim düzeylerinde yabancı dil
öğretimi ile ilgili araştırmalar yapmak ve alternatif modeller geliştirmek.
f) Üniversite giriş sisteminin yapılandırılması üzerine
çalışmalar yapmak, öneriler sunmak, yapılan değişiklikleri takip etmek, bu
değişikliklerin değerlendirmelerini yapmak, etkinlik düzeylerini ölçmek ve
bunun sonucunda gerekli gözden geçirmeleri gerçekleştirmek.
g) Türkiye’deki eğitim istatistiklerini eğitim
politikaları açısından kullanıma daha elverişli hale getirmek. Bu amaçla
Türkiye İstatistik Kurumu ve Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği yapmak.
ğ) Yeni nesilleri bilim ve teknoloji alanına
yönlendirecek çalışma ve araştırmalar yapmak, pilot uygulamalar yoluyla
Türkiye’ye ait özgün modeller oluşturulup uygulanmasını sağlamak.
h) Eğitim bilimlerinin çeşitli alanlarında görsel,
işitsel ve yazılı arşivler oluşturmak.
ı) Eğitim politikaları araştırma ve inceleme alanında,
gerekli verileri elde etmeye yönelik çalışmalar yapmak.
i) Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Bilimsel ve
Teknolojik Araştırma Kurumu, UNESCO (United Nations
Educational, Scientific
and Cultural Organization – Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve
Kültür Kurumu) ve ILO (International Labour Organization –
Uluslararası Çalışma Örgütü) gibi ulusal ve uluslararası kurum ve
kuruluşlarla veri paylaşımı sağlamak ve ortak çalışmalar yürütmek. Yurt içi
ve yurt dışındaki eğitim ve araştırma kurumları ile ilişki kurmak, ortak
araştırma projeleri gerçekleştirmek, ortak seminer ve konferanslar
düzenlemek.
j) Eğitimin sosyal, kültürel ve politik boyutları ile
ilgili araştırmalarda yeni yöntemleri takip etmek, geliştirmek ve
uygulamak.
k) Eğitim bilimleri alanında araştırmacı insan gücünün
geliştirilmesine/yetiştirilmesine katkıda bulunmak.
l) Bilimsel dergilerde ve yayın organlarında
uluslararası standartlarda uygun yayınlar yaparak alana katkıda bulunmak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Merkez,
amaçlarını gerçekleştirmek üzere aşağıdaki faaliyetlerde bulunur:
a) Eğitim bilimleri alanında kuramsal ve uygulamalı
araştırmalar yapmak.
b) Eğitim bilimleri alanını farklı disiplinler ile
buluşturarak ortak çalışmalar yapmak.
c) Eğitim bilimleri alanında yayın ve çeviri çalışmaları
yapmak.
ç) Ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile işbirliği
yapmak ve ortak çalışmalar yürütmek.
d) Bilimsel toplantı, kongre, çalıştay
ve konferanslar düzenlemek.
e) İlgili kurum ve kuruluşlara danışmanlık desteğinde
bulunmak.
f) Eğitim bilimleri alanında uygulama ve geliştirme
çalışmaları ve projeleri yapmak.
g) Üniversite tarafından verilecek diğer görevleri
yapmak.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Merkezin
Organları, Çalışma Grupları ve Görevleri
Merkezin
organları
MADDE 7 – (1)
Merkezin organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür;
Yönetim Kurulu üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl süre için
görevlendirilir. Süresi biten Müdür tekrar görevlendirilebilir. Göreve
vekâlet dört aydan fazla sürerse yeni bir Müdür görevlendirilir. Müdür,
Merkezin çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesi ve geliştirilmesinden
Rektöre karşı sorumludur.
(2) Müdürün Yönetim Kurulunda bulunan Üniversitenin tam
zamanlı öğretim üyeleri arasından önereceği, en çok iki kişi Müdür
yardımcısı olarak Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir. Müdür
yardımcıları, Müdürün kendilerine vereceği görevleri yapar. Müdür, görevi
başında bulunmadığı zaman yardımcılarından birisini vekil bırakır.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1)
Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek.
b) Merkezin çalışmalarının düzenli yürütülmesini ve
geliştirilmesini sağlamak.
c) Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak, bu
toplantıların gündemini hazırlamak ve toplantılara başkanlık etmek, Yönetim
Kurulu kararlarını uygulamak.
ç) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla
ait yıllık çalışma programını hazırlamak ve Yönetim Kurulunun onayı ile
Rektörlüğe sunmak.
d) Danışma Kurulunu olağan ve olağanüstü toplantıya
çağırmak; toplantıların gündemini hazırlamak ve başkanlık etmek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10 – (1) Yönetim
Kurulu; Müdür ile en az üçü tam zamanlı olarak görev yapan Üniversite
öğretim üyeleri arasından olmak üzere, Rektör tarafından üç yıl süreyle
görevlendirilen beş kişi olmak üzere toplam altı kişiden oluşur. Süresi
biten üyeler yeniden görevlendirilebilir.
(2) Yönetim Kurulu en az iki ayda bir toplanır. Yönetim
Kurulu, salt çoğunlukla toplanır ve kararları oy çokluğuyla alır.
(3) Yönetim Kurulu tutanakları Danışma Kurulu üyelerinin
incelemesine açık tutulur, ayrıca bu tutanakların birer nüshası Rektörlüğe
iletilir.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11 – (1) Yönetim
Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Amaçları doğrultusunda Merkezin çalışma ve yönetimi
ile ilgili konularda karar almak.
b) Danışma Kurulu üye başvurularını görüşüp karar almak.
c) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve yıllık çalışma
programını görüşerek son şeklini vermek ve Rektörlüğe sunmak.
ç) Araştırma, yayın ve diğer çalışma alanlarına yardımcı
konularda karar almak.
d) Merkezin çalışmaları için gerekli çalışma gruplarını
ve komisyonları kurmak.
e) Merkezin uzun vadeli bilimsel ve idari plan ve
programını hazırlamak.
f) Araştırma, eğitim ve Merkez faaliyetlerini yürütmek
ve düzenlemek için çalışma grupları oluşturmak.
g) Bilimsel ve idari plan önerileri geliştirmek.
ğ) Yönetim Kurulu üyesi olan tam zamanlı Boğaziçi
Üniversitesi öğretim üyeleri arasından Müdür adayını seçmek ve Rektöre
önermek.
h) Merkezin uzun vadeli bilimsel ve idari plan ve
programını Rektörlüğe sunmak üzere değerlendirmek ve onaylamak.
ı) Yönetim Kurulu tutanaklarından bir nüshasını
Rektörlüğe göndermek.
Danışma
Kurulu
MADDE 12 – (1)
Danışma Kurulu; Yönetim Kurulu tarafından belirlenen, Merkezin faaliyet
alanlarındaki çalışmalarıyla Merkeze katkıda bulunabilecek, Üniversite
öğretim elemanları ve istekleri halinde diğer kurum ve kuruluşların
temsilcileriyle birlikte bağımsız araştırmacılardan oluşur. Danışma Kurulu
üyelerinin görev süresi üç yıldır. Süresi biten üyeler yeniden
görevlendirilebilir.
(2) Danışma Kurulu yılda bir kez olağan olarak toplanır.
Müdür gerekli gördüğü takdirde Danışma Kurulunu olağanüstü toplantıya
çağırabilir.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 13 – (1)
Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Uzun vadeli bilimsel ve idari faaliyet planlarını
değerlendirerek, Yönetim Kuruluna önerilerde bulunmak.
b) Merkez çalışmalarında bilimsel ve idari açıdan bilgi,
deneyim ve önerilerde bulunmak.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 14 – (1)
Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, Merkez Müdürünün
önerisi üzerine 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca, Rektör
tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 15 – (1) Bu
Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile
Senato kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 16 – (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17 – (1) Bu
Yönetmelik hükümleri Boğaziçi Üniversitesi Rektörü yürütür.
|