22 Aralýk 2012  CUMARTESÝ

Resmî Gazete

Sayý : 28505

YÖNETMELÝK

Türkiye Yatýrým Destek ve Tanýtým Ajansýndan:

TÜRKÝYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI

ÝNSAN KAYNAKLARI YÖNETMELÝÐÝ

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar

Amaç ve kapsam

MADDE 1 (1) Bu Yönetmeliðin amacý, iþ mevzuatý hükümlerine göre hizmet akdine baðlý olarak istihdam edilecek sürekli Ajans personelinin niteliklerini, istihdamýný, çalýþma usul ve esaslarýný belirlemek, personelin hak ve yükümlülüklerini tespit etmektir.

Dayanak

MADDE 2 (1) Bu Yönetmelik, 21/6/2006 tarihli ve 5523 sayýlý Türkiye Yatýrým Destek ve Tanýtým Ajansý Kurulmasý Hakkýnda Kanunun 5, 6, 10 ve 13 üncü maddelerine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

Tanýmlar

MADDE 3 (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Ajans: Türkiye Yatýrým Destek ve Tanýtým Ajansýný,

b) Destek personeli: Ajansýn ana hizmetleri dýþýnda istihdam edilen; sekreterlik, yönetici asistanlýðý, halkla iliþkiler, arþiv, veri hazýrlama ve kontrol iþletmenliði, idari iþler, bütçe ve muhasebe, satýn alma, bilgi iþlem ile insan kaynaklarý gibi hizmetlerine iliþkin iþ ve iþlemleri yürüten personelini,

c) Ýç denetçi: Ajansýn faaliyetlerini, hesaplarýný, iþlemlerini ve performansýný iç denetime tabi tutmak üzere istihdam edilen personeli,

ç) Kanun: 21/6/2006 tarihli ve 5523 sayýlý Türkiye Yatýrým Destek ve Tanýtým Ajansý Kurulmasý Hakkýnda Kanunu,

d) KPDS: Kamu Personeli Yabancý Dil Bilgisi Seviye Tespit Sýnavýný,

e) Kurul: Kanunun 5 inci maddesi çerçevesinde; Baþbakan tarafýndan belirlenen bakanlar ve özel sektör temsilcilerinden oluþan Danýþma Kurulunu,

f) Personel: Ajansta hizmet akdiyle çalýþan, EK-1 sayýlý listede unvaný ve sayýsý gösterilen kadro pozisyonlarýnda görev yapan daimi personeli,

g) Uzman personel: Ajansýn özel, mesleki ve teknik bilgi gerektiren iþlerini yapmakla görevli personelini,

ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Ajansýn Ýnsan Kaynaklarý Politikasý ve Uygulamasý

Ajansýn insan kaynaklarý politikasýnýn amacý ve tespiti

MADDE 4 (1) Ýnsan kaynaklarý politikasýnýn amacý, Ajansýn görevlerini etkin ve verimli bir þekilde yerine getirebilmesi için, alanýnda uzmanlaþmýþ, ulusal ve uluslararasý düzeyde ihtiyaç duyulan niteliklere sahip personelin istihdamýný ve bu personelin niteliklerinin geliþtirilmesini ve sürdürülebilirliðini saðlamaktýr.

(2) Ýnsan kaynaklarý rejimi ve politikasý, Baþkan tarafýndan belirlenir.

(3) Ýnsan kaynaklarý politikasýnýn izlenmesi, uygulanmasý ve geliþtirilmesinden Baþkan sorumludur.

Ajansýn insan kaynaklarý politikasýnýn ilkeleri

MADDE 5 (1) Ajansýn insan kaynaklarý politikasýnýn temel ilkeleri þunlardýr:

a) Ýþin gerektirdiði niteliklere sahip kiþilerin seçimini, iþe alýnmasýný ve görevlendirilmesini gerçekleþtirmek ve personelin iþin gereðine göre bilgi donanýmýný saðlamak,

b) Ajansýn amaçlarý doðrultusunda etkin ve verimli çalýþmasýný saðlamak ve hizmet kalitesini yükseltmek için personelin yaratýcýlýðýný, giriþimciliðini, baþarý ve çabasýný desteklemek ile buna iliþkin sistemler geliþtirmek, iþin niteliðine uygun rahat ve güvenli bir iþ ortamýný ve çalýþma þartlarýný saðlamak,

c) Personeli; etkinlik ve verimlilik ilkelerine baðlý olarak, maliyet ve tasarruf bilinci içinde çalýþtýrmak,

ç) Ajansta çalýþma bilincinin oluþturulmasý ve güçlendirilmesi için Ajans çalýþanlarý arasýnda iþbirliði ve dayanýþmayý geliþtirici ve motivasyon saðlayýcý tedbirleri almak,

d) Personelin mesleki ve kiþisel yönden yetiþmesi ve geliþmesi bakýmýndan eþit ve uygun imkânlar saðlamak,

e) Ýstihdam edilecek personelin seçiminde, Ajansýn çalýþma esas ve usullerine iliþkin ilkeler ve görevin gerektirdiði uzmanlýk bilgisine öncelik vermek, personelin bilgi ve yeteneklerine uygun görevlerde çalýþmasýný saðlamak,

f) Ýnsan kaynaklarý politikasýnýn oluþturulmasý sürecine personelin katýlýmýný saðlamak, personelin düþünce, görüþ ve önerilerini Ajans yönetimine kolaylýkla aktarabilmesini temin etmek, bu çerçevede haberleþme usul ve imkânlarýný geliþtirmek ve diðer tedbirleri almak.

Ajansýn insan kaynaklarý ihtiyacýnýn planlanmasý

MADDE 6 (1) Personel alýmýna ve politikasýna esas olmak üzere, Baþkan tarafýndan, gelecek yýllarýn insan gücü ihtiyacý hakkýnda nitelik ve sayý bakýmýndan sistemli tahminler yapýlýr ve bu ihtiyacýn Ajans içinden ve/veya dýþýndan hangi kaynaklardan saðlanacaðý hususu bir plana baðlanýr.

(2) Ýnsan kaynaðý ihtiyaç planýnýn hazýrlanmasýnda aþaðýdaki hususlar göz önünde bulundurulur:

a) Ajansýn mevcut yapýsýnýn, ortaya çýkacak veya ortaya çýkmasý muhtemel yeni ihtiyaçlarý karþýlayýp karþýlayamayacaðý,

b) Ajansýn faaliyet alanýnýn zaman içerisindeki deðiþimlere göre almasý muhtemel yeni þekli ve bu çerçevede iþ hacminde beklenen geliþmeler,

c) Ajans içinde ihtiyaç duyulan eðitim ve yetiþtirme faaliyetleri,

ç) Personel istihdamýný etkileyen teknolojik yenilikler ve insan kaynaðýndaki niteliksel geliþmeler,

d) Bütçe imkânlarý.

(3) Ýnsan kaynaklarý ihtiyacýnýn planlanmasý ve karþýlanmasý konusunda, gerektiðinde Baþbakanlýk merkez teþkilatý ve ihtisas kuruluþlarýyla iþbirliðine gidilebilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Personelin Ýstihdam Usulleri

Genel ilkeler

MADDE 7 (1) Baþkan ve Ajansta istihdam edilecek tüm personelde;

a) Türk vatandaþý olmak,

b) Kamu haklarýndan mahrum bulunmamak,

c) Affa uðramýþ olsalar bile Devletin þahsiyetine karþý iþlenen suçlarla, zimmet, ihtilas, irtikâp, rüþvet, hýrsýzlýk, dolandýrýcýlýk, sahtecilik, inancý kötüye kullanma, dolanlý iflas gibi yüz kýzartýcý veya þeref ve haysiyeti kýrýcý suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçýlýðý hariç kaçakçýlýk, resmî ihale ve alým satýmlara fesat karýþtýrma, Devlet sýrlarýný açýða vurma suçlarýndan dolayý hükümlü bulunmamak,

ç) Ajansta çalýþmasýna engel herhangi bir saðlýk problemi bulunmamak,

þartlarý aranýr.

(2) Ajans, istihdam edeceði personelin niteliklerine göre farklý süreli, ücretli ve farklý þartlara tabi iþ akitleri yapabilir.

(3) Ajansýn, özel bilgi ve uzmanlýk gerektiren geçici mahiyetteki iþlerinde vekâlet, istisna veya hizmet akdi ile Ajansýn ihtiyaç duyduðu kriterleri taþýyan yerli, yabancý danýþman ve uzmanlar istihdam edilebilir. Bu kapsamda istihdam edilecek personelin, iþe alýnma usul ve esaslarý ile personelin hak ve yükümlülükleri, personelin kendisi veya hizmet satýn alýnan tüzel kiþi ile yapýlacak sözleþmelerde tespit edilir. Bu fýkraya göre yapýlan istihdamda, birinci fýkranýn (a) bendinde belirtilen þart aranmaz.

Daire baþkanlarý hukuk müþaviri ve iç denetçinin istihdamý

MADDE 8 (1) Daire baþkanlarý en az dört yýllýk eðitim veren yükseköðretim kurumlarýndan veya bunlara denkliði Yükseköðretim Kurulunca kabul edilen yurt dýþýndaki yükseköðretim kurumlarýndan mezun olmuþ adaylar arasýndan istihdam edilir. Bu þekilde istihdam edilmesi uygun görülen aday Baþkan tarafýndan Baþbakanýn onayýna sunulur.

(2) Hukuk Müþaviri, hukuk fakültelerinden veya denkliði Yükseköðretim Kurulunca kabul edilen yurt dýþýndaki hukuk fakültelerinden mezun olmuþ adaylar arasýndan istihdam edilir. Bu þekilde hukuk müþaviri olarak istihdam edilmesi uygun görülen adaylar Baþkan tarafýndan Baþbakanýn onayýna sunulur.

(3) Hukuk Müþavirliði:

a) Baþkan, Ajans birimleri ve diðer kamu kurum ve kuruluþlarý tarafýndan gönderilen kanun, tüzük ve yönetmelik taslaklarý ile diðer hukukî konular hakkýnda görüþ bildirmekle,

b) Ajansýn menfaatlerini koruyucu, anlaþmazlýklarý önleyici hukukî tedbirleri zamanýnda almak, anlaþma ve sözleþmelerin bu esaslara uygun olarak yapýlmasýna yardýmcý olmakla,

c) Adlî ve idarî davalarda gerekli bilgileri hazýrlamak, taraf olduðu adlî ve idarî davalarda Ajansý temsil etmek veya Ajans tarafýndan hizmet satýn alma yoluyla temsil ettirilen davalarý takip ve koordine etmekle,

ç) Baþkan tarafýndan verilecek diðer görevleri yapmakla,

görevlidir.

(4) Baþkan, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayýlý Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununda belirtilen nitelikleri haiz bir iç denetçi atar. Ýç Denetçi, ilgili mevzuat ile verilen görev ve sorumluluklarýný yerine getirir.

Uzman personelin istihdamý

MADDE 9 (1) Uzman personel, en az dört yýllýk eðitim veren yükseköðretim kurumlarýndan veya bunlara denkliði Yükseköðretim Kurulunca kabul edilen yurt dýþýndaki yükseköðretim kurumlarýndan mezun olmuþ, KPDS'den en az seksen puan almýþ veya buna denk kabul edilen uluslararasý geçerliliði bulunan belgeye sahip adaylar arasýndan, Ajansýn yapacaðý iþ gücü talebi doðrultusunda Türkiye Ýþ Kurumunca gönderilen adaylar arasýndan, Ajans tarafýndan yapýlan yazýlý veya sözlü sýnav sonucu seçilir ve uygun görülen adaylar Baþkan tarafýndan Baþbakan’ýn onayýna sunulur.

(2) Uzman personel; araþtýrma analisti, proje direktörü, kýdemli proje direktörü ve baþ proje direktörü olarak görev yapar. Baþkan, kurumun iþleyiþi ve gereksinimlerine uygun olarak uzman personelin görev yapacaðý pozisyonlarý yeniden belirleyebilir.

(3) Uzman personelin görevleri ile çalýþma esaslarý; Baþkan tarafýndan yürürlüðe konulacak bir talimat ya da yönerge ile düzenlenir.

Diðer kamu kurum ve kuruluþlarýnda çalýþan personelin Ajans personeli olarak istihdam edilmesi

MADDE 10 (l) Kamu kurum ve kuruluþlarýnda çalýþanlardan, bu Yönetmelikte belirtilen nitelikleri taþýyanlar, kendilerinin isteði ve kurumlarýnýn muvafakati ile Ajansta Baþkan, daire baþkaný, uzman personel olarak iþ akdi ile istihdam edilebilirler. Bunlarýn kurumlarýyla olan iliþkileri iþ akdinin yapýlmasýyla son bulur. Bunlara verilecek ücret ile diðer malî ve sosyal haklar yapýlacak iþ akdi ile belirlenir.

Destek hizmetleri personeli istihdamý

MADDE 11 (1) Halkla Ýliþkiler Direktörü, Bütçe ve Muhasebe Direktörü, Ýnsan Kaynaklarý Direktörü, Satýn Alma Direktörü, Bilgi Ýþlem Direktörü, Ýdari Ýþler Direktörü, Özel Kalem Müdürü, Ýdari Ýþler ve Satýn Alma Görevlisi, Veri Hazýrlama ve Kontrol Ýþletmeni, Ýdari Personel, Sekreter ve Yönetici Asistaný gibi Ajansýn ana hizmetleri dýþýnda istihdam edilen personel, destek personeli olarak belirlenmiþtir.

(2) Baþkan, kurumun iþleyiþine ve gereksinimlerine uygun olarak destek personelinin görev yapacaðý pozisyonlarý yeniden belirleyebilir.

(3) Destek personelinin görevleri ile çalýþma esaslarý; Baþkan tarafýndan yürürlüðe konulacak bir talimat ya da yönerge ile düzenlenir.

Atamada adaylardan istenecek belgeler

MADDE 12 (1) Ajansta ek-1de belirtilen kadro pozisyonlarýna atanan personelden aþaðýdaki belgeler istenir:

a) Kamu kurumlarýndan gelen personel için dilekçe,

b) T.C. Kimlik Numarasý beyaný,

c) Diploma ya da mezuniyet belgesinin aslý veya Ajansça aslýna uygunluðu kontrol edildikten sonra onaylanacak sureti,

ç) Yönetmeliðin 9 uncu maddesi uyarýnca istihdam edilecek uzman personelden yeterli puaný aldýðýný gösterir KPDS belgesinin veya buna denk kabul edilen uluslararasý geçerliliði bulunan belgenin aslý veya Ajansça aslýna uygunluðu kontrol edildikten sonra onaylanacak suretleri ya da söz konusu belgelerin sonuçlarýný gösterir elektronik çýktýlarý,

d) Dört adet son altý ay içinde çekilmiþ vesikalýk fotoðraf,

e) Erkek adaylarýn askerlikle iliþiði olmadýðýna dair yazýlý beyaný,

f) Saðlýkla ilgili olarak görevini devamlý yapmaya engel bir durum olmadýðýna dair yazýlý beyaný,

g) Sabýka kaydý olmadýðýna dair yazýlý beyaný,

ð) Mal Bildirim Formu,

h) Varsa daha önce çalýþtýðý iþlere ait hizmet belgesi,

ý) Sigortalý hizmeti olanlarýn Sosyal Güvenlik Kurumundan, Sosyal Güvenlik Ýl Müdürlüklerinden veya çalýþtýðý kuruluþlardan alacaklarý ve aþaðýda belirtilen bilgileri ihtiva eden belgeler,

1) Sigortalý hizmetin baþlangýç ve bitiþ tarihleri,

2) Prim ödeme gün sayýsý.

(2) Adaylarda;

a) Bildiði yabancý dili etkin bir þekilde kullanabilmesi,

b) Diksiyonunun düzgün, ikna kabiliyetinin yüksek olmasý,

c) Türkiye'yi uluslararasý seviyede temsil edebilecek düzeyde genel kültüre sahip olmasý,

ç) Takým çalýþma ruhuna ve giriþken karaktere sahip olmasý,

d) Seyahat ve zaman kýsýtlamasý konusunda esnek olmasý

özellikleri aranýr.

Ýþe alýnanlarýn bilgilendirilmesi

MADDE 13 (1) Baþkan tarafýndan Baþbakana sunulan listenin onaylanmasýndan itibaren, iþe alýnanlara göreve baþlama çaðrýsý yapýlýr.

Görevlendirme

MADDE 14 (1) Ýþe alýnanlarýn, Ajanstaki pozisyonlarda görevlendirilmesi ile ilgili iþlemlerinin yapýlabilmesi için, göreve baþlama çaðrýsýnýn kendilerine teblið edildiði günden itibaren mücbir sebepler dýþýnda bir hafta içerisinde Ajansa müracaat etmeleri gerekir.

(2) Yapýlan tebligata raðmen, teblið tarihinden itibaren bir hafta içerisinde müracaat etmeyenler ile tebligat adreslerinde bulunmamalarý nedeniyle kendilerine tebligat yapýlamamýþ olanlarýn görevlendirilmesi yapýlmaz. Bu þahýslar Ajanstan herhangi bir hak talep edemezler.

(3) Sahte belge ibraz ettiði veya gerçeðe aykýrý beyanda bulunduðu ya da Ajansta çalýþmak için gerekli nitelikleri taþýmadýklarý sonradan anlaþýlan adaylarýn görevlendirme onaylarý iptal olunur ve sözleþmeleri feshedilir. Ajans tarafýndan ilgili kiþiye yapýlan ücret, sigorta, seyahat ve diðer bütün ödemeler ilgiliden tahsil edilir.

Personelin istihdamý ve deneme süresi

MADDE 15 (1) Baþkanlýkça Ajansta ilk defa görevlendirilmesi uygun görülen adaylar ile en fazla iki ay deneme süreli; belirsiz/belirli süreli iþ akdi yapýlýr. Deneme süreli iþ akdi, Baþkan ile imzalanýr.

(2) Deneme süresi sonunda Ajansta çalýþmasý uygun bulunmayan personelin sözleþmesi, Baþkan tarafýndan bildirim süresine gerek olmaksýzýn ve tazminatsýz feshedilir. Kiþinin çalýþtýðý günlere iliþkin ücret ve diðer haklarý saklýdýr.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Ekonomik, Mali Haklar ve Personelin Sorumluluklarý

Aylýk ücret ve diðer mali haklar

MADDE 16 (1) Ajans personeline ödenecek aylýk ücret ile diðer mali haklarýn üst sýnýrý Baþbakan tarafýndan belirlenir. Aylýk ücret ve diðer mali haklarýn belirlenmesinde Baþbakan Makamýndan onaylý Türkiye Yatýrým Destek ve Tanýtým Ajansý Personelinin Ücret ve Gündelikleri ile Diðer Mali ve Sosyal Haklarýnýn Belirlenmesine Dair Esaslar çerçevesinde hareket edilir.

(2) Aylýk ücret ve diðer mali haklarýn üst sýnýrý; gerekli görülmesi halinde mali yýl baþýnda, Baþkanýn teklifi ve Baþbakanýn onayý ile yeniden belirlenebilir.

Mevzuat hükümlerine uyulmasý

MADDE 17 (1) Personel, görevini tam ve zamanýnda yapmak ve görevi ile ilgili mevzuat hükümlerini bilmek ve bunlara uymakla yükümlü ve aksine davranýþlardan sorumludur. Ayrýca, Ajansla ilgili mevzuatý ve deðiþikliklerini izlemekle de yükümlü ve sorumludur.

(2) Personel, Ajans tarafýndan uygun görülen bilgilendirme ve yeniliklere yönelik kurs, seminer ve konferans gibi çalýþmalara katýlmakla ve görevine yönelik olarak kendisini yetiþtirmekle yükümlüdür.

Eðitim ve zorunlu hizmet

MADDE 18 (1) Personel, Baþkan onayý ile Ajansýn faaliyetleri ve görevleri ile ilgili konularda veya mesleki eðitim amacýyla geçici olarak yurt dýþýna gönderilebilir. Yurt dýþýna gönderilen personel Ajanstaki görevine döndüðü tarihten itibaren en geç bir hafta içerisinde yurt dýþýndaki faaliyetleri ile ilgili olarak bir rapor hazýrlar ve Baþkana sunar.

(2) Mesleki eðitim ve benzeri amaçlarla yurt dýþýna gönderilen personel; Ajansa döndükten sonra yurt dýþýnda kaldýðý sürenin iki katý kadar mecburi hizmetle yükümlüdür. Personel, ayrýlmak istemesi durumunda, yurt dýþýnda iken kendisine harcanan bedelin iki katý oranýnda anapara ve yasal faizi Ajansa ödeme yükümlülüðünü kabul etmiþ sayýlýr.

(3) Baþkan tarafýndan uygun görülmesi halinde, ilgilinin, Ajans hizmetlerinde kullanacaðý dili daha etkin öðrenebilmesi için yurt içi dil eðitim programlarýna Ajans hizmetlerini aksatmamasý kaydýyla gönderilmesi durumunda, Ajans, personelin eðitim amaçlý dil masraflarýnýn %60'ýný öder.

(4) Ajans, personelinin mesleki geliþimlerini desteklemek amacýyla gerekli gördüðü eðitim faaliyetlerini, Baþkan tarafýndan hazýrlanacak bir program dâhilinde gerçekleþtirebilir. Bu faaliyetlere iliþkin harcamalar Ajans tarafýndan karþýlanýr.

Talimatlara uyma ve kanunsuz emir

MADDE 19 (1) Personel, yöneticilerinin talimatlarýna uymakla yükümlüdür. Personel, verilen talimatýn mevzuat hükümlerine aykýrý olduðunu görürse, bu talimatý yerine getirmez ve söz konusu aykýrýlýðý gerekçesiyle birlikte o talimatý veren yöneticiye bildirir. Yönetici talimatýnda ýsrar eder ve bu talimatýný yazýlý olarak yinelerse, personel talimatýn gereklerini yerine getirmek zorundadýr. Ancak bu durumda talimatýn yerine getirilmesinden doðacak sorumluluk tamamen, talimatýn öngörülen þekilde yerine getirilmesi þartýyla, talimatý verene aittir. Konusu suç teþkil eden talimat ise hiçbir biçimde yerine getirilemez. Böyle bir talimatý yerine getiren personel de talimatý verenle birlikte sorumlu olur.

Görev anlayýþý ve sorumluluk

MADDE 20 (1) Personel, çalýþma saatleri içinde görevinin baþýnda bulunur ve çalýþmasýnýn tümünü iþine hasreder.

(2) Personel, kendisine verilen görevin gereði gibi yapýlmasýndan, yönetimi kendisine ait olan birimle ilgili iþlerin düzenli ve eksiksiz yürütülmesinden, bu yolda meydana gelecek aksaklýk ve zararlar ile yaptýðý iþlerin sonucundan bizzat sorumludur. Ayrýca personel, yöneticisi olduklarý çalýþma birimlerinde, Kanunda belirtilen görevleri zamanýnda, eksiksiz ve doðru olarak yapmak ve yaptýrmakla ve maiyetindeki personeli, görevin nitelik ve gereðine göre yetiþtirmekle görevli ve sorumludur.

(3) Personel, göreviyle ilgili olarak edindiði ve Ajans tarafýndan alýnacak karar ve tedbirler ile bunlarýn uygulanmasýný etkileyebilecek nitelikteki bilgileri yöneticilerine zamanýnda bildirmek zorundadýr. Ayrýca personel, Ajansa vermekle yükümlü olduðu bilgi ve belgeleri zamanýnda, eksiksiz ve gerçeðe uygun olarak vermek zorundadýr.

Özen ve tazmin sorumluluðu

MADDE 21 (1) Personel, görevlerini dikkat, özen ve itina ile yerine getirmek, kendilerine teslim edilen Ajans mallarýný korumak, verimlilik ve kârlýlýk esaslarýna göre kullanmak ve her an hizmete hazýr halde bulundurmak için gerekli tedbirleri almak, göreviyle ilgili belge, araç ve gereçleri yetki verilen yerler dýþýna çýkarmamak ve özel iþlerinde kullanmamakla yükümlü ve görevlerinin tam ve zamanýnda yerine getirilmesinden yöneticilerine karþý sorumludur.

(2) Personel, görevin gerektirdiði itibar ve güvene layýk olduðunu Ajans içinde ve dýþýnda söz, fiil ve davranýþlarýyla göstermek zorundadýr. Görevi gereði yurt dýþýnda bulunmasý veya uluslararasý kurum, kuruluþ ve kiþilerle irtibat halinde olmasý durumunda, Ajansýn itibarýný veya görev haysiyetini zedeleyici söz, fiil ve davranýþlarda bulunmamakla yükümlüdür.

(3) Personel iþin yapýmý sýrasýnda görevinin gerektirdiði özeni göstermekle yükümlü olup, kasýt, kusur, ihmal veya tedbirsizliði sonucu bu Yönetmeliðe aykýrý davranýlmasý suretiyle Ajansýn herhangi bir zarara uðramasýna neden olmasý halinde, bu zararý tazmin etmekle yükümlüdür.

Ýþ sahipleriyle ve iþ arkadaþlarýyla iliþkiler

MADDE 22 (1) Personel, doðrudan doðruya veya aracý eliyle iþ sahiplerinden borç para ve hediye isteyemez ve görevi sýrasýnda olmasa dahi menfaat saðlama amacý ile hediye kabul edemez. Ancak; Baþkan ve Ajans çalýþanlarýna görevlerinden dolayý verilmiþ olan hediyeler, Ajans demirbaþ defterine kaydolunur.

Devir ve teslim yükümlülüðü

MADDE 23 (1) Görevi sona eren veya geçici olarak görevinden ayrýlan personel, saklamakla yükümlü ve sorumlu olduklarý uhdelerinde bulunan para ve para hükmündeki deðerleri, kýymetli evraký, resmi belgeleri, demirbaþlarý ve diðer araç ve gereçler ile yapmakta olduklarý iþleri, görevlerinden ayrýlmadan önce yöneticileri tarafýndan gösterilecek kimselere, böyle biri gösterilmemiþse bizzat yöneticilerine, zorunlu ve mücbir sebepler dýþýnda, usulüne uygun olarak ayný gün içerisinde devir ve teslim etmek zorundadýr. Devir ve teslim yükümlülüðünü yerine getirmeyen personel görevinden ayrýlamaz. Hastalýk, ölüm, tutukluluk ve benzeri zorunlu haller ile kendinden sonraki yetkili personele devir ve teslimden kaçýnma durumunda devir ve teslim; yerine görevlendirilen personele, üç kiþiden oluþan bir devir kurulu aracýlýðý ile devredilir. Devir ve teslim yükümlülüðünün yerine getirilmemesinden dolayý Ajansýn uðrayacaðý her türlü zarar ve ziyandan, buna sebep olan personel sorumludur.

Sýr saklama yükümlülüðü

MADDE 24 (1) Personel, görevi icabý kendilerine intikal etmiþ olan bilgi ve belgeleri saklý tutmak zorunda olup, bu çerçevede açýklanmamasý gereken veya açýklandýðýnda Ajansý maddi veya manevi olarak zarara uðratabilecek bilgileri açýklayamaz. Aksi takdirde, Ajans uðradýðý maddi ve manevi zararýn karþýlanmasýný saðlamak amacý ile dava açabileceði gibi sýrrý açýklayan þahýs hakkýnda Savcýlýða suç duyurusunda da bulunabilecektir. Bu yükümlülük personelin Ajanstan ayrýlmasý halinde dahi devam eder.

Mal bildiriminde bulunma yükümlülüðü

MADDE 25 (1) Personel, kendileri ile eþlerine ve velayetleri altýndaki çocuklarýna ait olan taþýnýr ve taþýnmaz mallar, alacak ve borçlar ile malvarlýðýna dahil diðer hususlar hakkýnda, 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayýlý Mal Bildiriminde Bulunulmasý, Rüþvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu ile 10/8/1990 tarihli ve 90/748 sayýlý Bakanlar Kurulu Kararý ile yürürlüðe konulan Mal Bildiriminde Bulunulmasý Hakkýnda Yönetmelikte belirlenen usullere göre, mal bildirimi beyannamesi vermek ve bunlarda meydana gelecek önemli deðiþiklikleri en geç bir ay içerisinde Ajansa bildirmek zorundadýr. Ayrýca sonu sýfýr ve beþ ile biten yýllarýn en geç Þubat ayý sonuna kadar mal bildirimleri yenilenir.

Yayýn, demeç ve konferanslar için izin

MADDE 26 (1) Personel tarafýndan, Ajansýn faaliyetleri konusunda kitap veya dergi ve gazetelere yazý yazmak ya da demeç ve konferanslar vermek gibi iþler ile yazýlan herhangi bir kitap veya yazýda Ajanstaki unvanýný kullanmak, Baþkan veya vekilinin iznine baðlýdýr.

BEÞÝNCÝ BÖLÜM

Çeþitli ve Son Hükümler

Siyasi faaliyet

MADDE 27 (1) Personel, Ajansýn imkânlarýný kullanarak herhangi bir siyasi partinin veya görüþün propagandasýný yapamaz, afiþ, ilan ve benzeri yayýn araçlarýný kullanamaz ve daðýtamaz, Ajanstaki görevini yaparken herhangi bir siyasi parti lehine veya aleyhine hareket etme amacý güdemez ya da Ajans personelini siyasi olarak etkilemeye çalýþamaz. Aksi yönde hareket edenlerin iþ akitleri tek taraflý olarak iptal edilir.

Çalýþma süreleri

MADDE 28 (1) Ajans personelinin çalýþma saatleri, günde dokuz saat olmak üzere haftada toplam 45 saattir. Ancak personel, kendisine verilen görevleri, çalýþma saat ve sürelerine baðlý kalmaksýzýn, en kýsa sürede ve en iyi þekilde sonuçlandýrmak zorundadýr.

Vekâlet

MADDE 29 (1) Baþkan veya daire baþkanlarýnýn, izin, hastalýk, yurt içi ve yurt dýþý seyahat veya diðer nedenlerle görevde bulunamadýklarý sürelerde söz konusu görevler, vekâleten yürütülür. Baþkanýn izin, hastalýk, yurt içi ve yurt dýþý seyahat veya diðer nedenlerle görevde bulunamadýðý sürelerde, Baþkanýn uygun gördüðü daire baþkaný, Baþkan Vekili sýfatýyla Baþkanýn yerine vekâlet eder. Yerine vekâlet edilen, göreve baþladýðý anda, vekâlet iþlemi kendiliðinden sona erer. Bütün vekâleten görevlendirmeler Baþkanýn onayýna tabidir. Baþkanýn herhangi bir nedenle görevden ayrýlmasý halinde, vekâleten atama Baþbakan tarafýndan yapýlýr.

Yönetmelikte belirtilmeyen hususlar

MADDE 30 (1) Bu Yönetmelikte düzenlenmeyen konularda 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayýlý Ýþ Kanunu ve diðer ilgili iþ mevzuatý hükümleri uygulanýr.

Düzenleme yetkisi

MADDE 31 (1) Bu Yönetmeliðin uygulanmasý sýrasýnda doðacak tereddüt ve anlaþmazlýklar ile uygulamaya iliþkin aksaklýklarý gidermeye ve uygulamayý yönlendirmeye, ilke ve standartlarý belirlemeye ve uygulama birliðini saðlayacak gerekli düzenlemeleri yapmaya, bu hususta gerekli her türlü bilgi ve belgeyi istemeye Baþkan yetkilidir.

Ýþ akdi

MADDE 32 (1) Ýþ akitleri, personelin istihdam edileceði pozisyon ve personelin özellikleri dikkate alýnarak her bir personel için ayrý ayrý olmak üzere düzenlenir.

(2) Ýþ akdi birinci fýkra hükmüne uygun olarak Baþkan tarafýndan düzenlenir.

Performans deðerlendirme

MADDE 33 (1) Ajans personeline uygulanacak performans deðerlendirme sistemi, Baþkan tarafýndan yürürlüðe konulacak bir talimat ya da yönerge ile düzenlenir.

Yürürlükten kaldýrýlan yönetmelik

MADDE 34 (1) Bu Yönetmelikle, 14/3/2007 tarihli ve 01.88 sayýlý Baþbakan Oluru ile yürürlüðe konulan Türkiye Yatýrým Destek ve Tanýtým Ajansý Ýnsan Kaynaklarý Yönetmeliði yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

Yürürlük

MADDE 35 (1) Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

Yürütme

MADDE 36 (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Baþkan yürütür.

 

EK-1

KADRO POZÝSYONLARI:

UNVANI

SAYISI

Baþkan

1 (bir)

Daire Baþkaný

5 (beþ)

Hukuk Müþaviri

1 (bir)

Uzman

40 (kýrk)

Ýç Denetçi

1 (bir)

Bütçe ve Muhasebe Direktörü

1 (bir)

Halkla Ýliþkiler Direktörü

1 (bir)

Personel (Ýnsan Kaynaklarý) Direktörü

1 (bir)

Satýn Alma Direktörü

1 (bir)

Bilgi Ýþlem Direktörü

1 (bir)

Ýdari Ýþler Direktörü

1 (bir)

Özel Kalem Müdürü

1 (bir)

Ýdari Ýþler ve Satýn Alma Görevlisi

1 (bir)

Destek Personeli

4 (dört)

TOPLAM

60 (altmýþ) adet