16 Mart 2013  CUMARTESÝ

Resmî Gazete

Sayý : 28589

TEBLÝÐ

Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakanlýðýndan:

GÜNEYDOÐU VE DOÐU ANADOLU PROJESÝ KAPSAMINDAKÝ ÝLLERDE

KURULACAK DAMIZLIK SIÐIR ÝÞLETMESÝ YATIRIMLARININ

DESTEKLENMESÝNE ÝLÝÞKÝN UYGULAMA ESASLARI

TEBLÝÐÝ (TEBLÝÐ NO: 2013/7)

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar

Amaç

MADDE 1 (1) Bu Tebliðin amacý; Güneydoðu Anadolu Projesi kapsamýndaki Adýyaman, Batman, Diyarbakýr, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Þanlýurfa ve Þýrnak illerinde, süt sýðýrcýlýðýnýn geliþtirilmesi, modern iþletmelerin kurulmasý, hayvansal üretimde verimliliðin ve kalitenin artýrýlmasý ile bölgesel geliþmiþlik farklarýnýn azaltýlmasýna yönelik olarak, üreticilerin yapacaklarý sütçü ve kombine ýrklarla damýzlýk süt sýðýrcýlýðý iþletmesi yatýrýmlarýnýn desteklenmesi ile Doðu Anadolu Projesi kapsamýndaki Aðrý, Ardahan, Bingöl, Bitlis, Erzincan, Elazýð, Erzurum, Hakkari, Iðdýr, Kars, Malatya, Muþ, Tunceli ve Van illeri ile Bayburt ve Gümüþhane illerinde, büyükbaþ hayvancýlýk iþletmelerinin kurulmasý, et ve süt üretiminde verimlilik ile kalitenin artýrýlmasý ve bölgesel kalkýnmayý saðlamaya yönelik olarak üreticilerin, etçi ve kombine ýrklarla kuracaklarý damýzlýk amaçlý sýðýr iþletmesi yatýrýmlarýnýn desteklenmesine iliþkin usul ve esaslarý belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2 (1) Bu Teblið, üreticilerin GAP ve DAP bölgeleri ile Bayburt ve Gümüþhane illerinde, bireysel veya bir arada yapacaklarý öz sermayeye dayalý, en az 50 baþ en fazla 300 baþ kapasiteye sahip projeli damýzlýk sýðýr iþletme yatýrýmlarýna, 2013-2015 yýllarý arasýnda hibe desteði uygulanmasýna iliþkin usul ve esaslarý kapsar.

Dayanak

MADDE 3 (1) Bu Teblið; 18/4/2006 tarihli ve 5488 sayýlý Tarým Kanununa ve 28/1/2013 tarihli ve 2013/4278 sayýlý Bakanlar Kurulu Kararý eki Güneydoðu ve Doðu Anadolu Projesi Kapsamýndaki Ýllerde Kurulacak Damýzlýk Sýðýr Ýþletmesi Yatýrýmlarýnýn Desteklenmesine Ýliþkin Karara dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

Tanýmlar

MADDE 4 (1) Bu Tebliðde geçen;

a) Bakanlýk: Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakanlýðýný,

b) Banka: T.C. Ziraat Bankasý A.Þ. Genel Müdürlüðünü,

c) Damýzlýk gebe düve: Damýzlýk belgesine veya saf ýrk sertifikasýna sahip Bakanlýk kayýt sistemlerine kayýtlý veya Bakanlýðýn ithalatýna izin verdiði ülkelerden ithal edilen en az üç aylýk gebe hayvaný,

ç) Genel müdürlük: Hayvancýlýk Genel Müdürlüðünü,

d) Hak ediþ: Ýl proje yürütme birimince hazýrlanan ve ödemeye esas olacak raporunu,

e) Hak ediþ icmali: Ýl proje yürütme birimince hazýrlanarak il müdürlüðünce onaylanan ve genel müdürlüðe gönderilen icmal cetvelini,

f) Ýl müdürlüðü: Ýl Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Müdürlüðünü,

g) Ýl proje deðerlendirme komisyonu: Vali yardýmcýsý baþkanlýðýnda; il gýda, tarým ve hayvancýlýk müdürü, hayvan saðlýðý, yetiþtiriciliði ve su ürünleri, tarýmsal altyapý ve arazi deðerlendirme, kýrsal kalkýnma ve örgütlenme ile koordinasyon ve tarýmsal veriler þube müdürlerinden valilik oluru ile oluþan komisyonu,

ð) Ýl proje yürütme birimi:  Valilik oluru ile il müdürlüðü bünyesinde hayvan saðlýðý, yetiþtiriciliði ve su ürünleri, tarýmsal altyapý ve arazi deðerlendirme, kýrsal kalkýnma ve örgütlenme, koordinasyon ve tarýmsal veriler þube müdürlükleri ile il çevre ve þehircilik müdürlüðünde görev yapan birer teknik elaman veya veteriner hekimin katýlýmýyla en az beþ kiþiden oluþan birimi,

h) Ýþletme: Hayvanlarýn barýndýrýldýðý, tutulduðu, bakýldýðý veya beslendiði kapalý veya açýk sistem tesis durumundaki yerleri,

ý) Karar: 28/1/2013 tarihli ve 2013/4278 sayýlý Bakanlar Kurulu Kararý ile yürürlüðe konulan Güneydoðu ve Doðu Anadolu Projesi Kapsamýndaki Ýllerde Kurulacak Damýzlýk Sýðýr Ýþletmesi Yatýrýmlarýnýn Desteklenmesine Ýliþkin Kararý,

i) Merkez proje deðerlendirme komisyonu: Genel Müdürlükçe bir genel müdür yardýmcýsý baþkanlýðýnda en az üç daire baþkanýndan oluþturulan komisyonu,

j) Ön proje: Yapýlacak yatýrýmý kýsaca tanýtan ve kurulacak iþletmenin ihtiyaçlarýný tanýmlayan iþ ve termin planlarýnýn yanýnda yerleþimi gösteren projeyi,

k) Uygulama rehberi: Baþvuru formlarýnýn, yatýrým projelerinde aranacak idari ve teknik detaylarýn,  izleme ve deðerlendirme rapor örneklerinin,  konu ile ilgili uygulama birimlerince tutulacak cetvellerin içinde yer aldýðý Genel Müdürlükçe yayýnlanacak olan rehberi,

l) Yatýrýmcý: Bu Teblið kapsamýnda proje hazýrlayýp baþvuruda bulunan ve baþvurusu kabul edilerek yatýrýmý gerçekleþtiren gerçek ve tüzel kiþileri,

m) Yatýrým projesi: Baþvuru konusu olan tesisin ihtiyaçlarýna göre arazi ve zemin araþtýrmalarý yapýlmýþ, yapý elemanlarýnýn ölçülendirilip boyutlandýrýldýðý, inþaat sistem ve gereçleriyle teknik özelliklerinin belirtildiði, her türlü ayrýntý ile birlikte kapasite raporunu da içeren projeyi,

n) Yerel fiyat tespit komisyonu: Desteklenecek makinelerin birim fiyatýnýn tespiti amacýyla il bilim, sanayi ve teknoloji müdürlüðü uzmaný, sanayi ve ticaret odasý uzmaný ile il müdürlüðünce görevlendirilecek konu uzmanýndan oluþan komisyonu

ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Uygulama Birimleri ve Görevleri

Uygulama birimleri

MADDE 5 (1) Merkez proje deðerlendirme komisyonu;

a) Yatýrýmlarýn desteklenmesi kapsamýnda yapýlacak faaliyetlerin kontrolüne, idari, mali, mühendislik ve çevresel uygulamalarla uyumlu bir þekilde yürütülmesine destek verir.

b) Yatýrýmlarýn desteklenmesi ile ilgili olarak, illerden gelen onaylý listeleri bütçe imkanlarýna göre deðerlendirerek ilgili il müdürlüðüne iletilmesini saðlar.

c) Uygulama rehberi ve talimatlarý hazýrlayarak Genel Müdürlük onayý sonrasýnda illere gönderilmesini, ilgili personele eðitim verilmesini, il ve bölgede Kararýn ön gördüðü tanýtýmlarýn yapýlmasýný saðlar.

ç) Ýl müdürlüklerinde oluþacak sorunlarýn çözümünde etkin rol alýr.

d) Komisyon gündem oluþmasý durumunda ilgili dairenin teklifi üzerine üye salt çoðunluðuyla toplanýr ve kararlar oy çokluðuyla alýnýr. Oylarýn eþitliðinde komisyon baþkanýnýn oyu yönünde karar alýnýr.

(2) Ýl müdürlüðü, yatýrýmlarýn desteklenmesinin idari, mali, mühendislik ve çevresel uygulamalarla uyumlu bir þekilde yürütülmesini ve Karar, bu Teblið ve uygulama rehberi kapsamýnda yapýlacak tüm çalýþmalarýn il bazýnda tanýtýlmasýný, uygulatýlmasýný, sekretaryasýný ve koordinasyonunu saðlar. Ýl proje deðerlendirme komisyonu tarafýndan uygun görülen uygulama projelerini onaylar. Onaylanan projeleri ve hak ediþleri Genel Müdürlüðe gönderir.

(3) Ýl proje yürütme birimi;

a) Valilik oluru ile il müdürlüðü bünyesinde hayvan saðlýðý yetiþtiriciliði ve su ürünleri, tarýmsal altyapý ve arazi deðerlendirme, kýrsal kalkýnma ve örgütlenme ile koordinasyon ve tarýmsal veriler þube müdürlüðü ve çevre ve þehircilik il müdürlüðü teknik elemanlarýnýn katýlýmý ile en az beþ asýl ve beþ yedek üyeden oluþur. Asýl üye olmadýðý zaman yerine yedek üye görev alýr. Yatýrýmýn gerçekleþtirileceði yerin aplikasyonunun yapýlmasý amacýyla il kadastro müdürlüðünden bir teknik eleman ve inþaat hak ediþlerinin düzenlenmesi amacýyla il çevre ve þehircilik müdürlüðünden bir teknik eleman bu birim içerisinde görevlendirilir.

b) Baþvurularýn, Karar, bu Teblið ve uygulama rehberine göre incelemesini yaparak hazýrladýðý raporu Ýl Proje Deðerlendirme Komisyonuna gönderir.

c) Ýl düzeyinde yatýrýmlarýn tamamlanmasýna kadar yapýlacak iþ ve iþlemleri il proje deðerlendirme komisyonu adýna yürütür.

ç) Ýl düzeyinde proje hazýrlanmasý aþamasýnda baþvuru sahiplerini yatýrým konularý ve destekleri hakkýnda ve proje baþvurularýnýn hazýrlanmasý konusunda bilgilendirir.

d) Yatýrýmlarýn uygulamasýný kontrol eder, izler ve deðerlendirir.

(4) Ýl proje deðerlendirme komisyonu;

a) Valilik oluru ile vali yardýmcýsý baþkanlýðýnda; il gýda, tarým ve hayvancýlýk müdürü, hayvan saðlýðý, yetiþtiriciliði ve su ürünleri, tarýmsal altyapý ve arazi deðerlendirme, kýrsal kalkýnma ve örgütlenme ile koordinasyon ve tarýmsal veriler þube müdürlerinden oluþur. Her  üyenin birer yedeði belirlenir. Asýl üyelerin olmadýðý zaman yerine yedek üye görev alýr. Vali yardýmcýsýnýn izinde veya baþka bir görevde olmasý durumunda komisyona vali yardýmcýsýnýn yerine bakan vali yardýmcýsý baþkanlýk eder. Komisyon üye çoðunluðuyla toplanýr ve kararlar oy çokluðuyla alýnýr. Oylarýn eþitliðinde komisyon baþkanýnýn oyu yönünde karar alýnýr.

b) Yatýrýmlarýn desteklenmesi kapsamýnda il proje yürütme birimi tarafýndan hazýrlanan raporlarý uygulama rehberindeki kriterlere göre inceleyerek deðerlendirir. Yatýrýma uygun bulunan listeleri onaylayarak sonuç tablolarýný hazýrlar ve Genel Müdürlüðe gönderir.

c) Ýl proje yürütme biriminin düzenli ve etkin çalýþmasý için her türlü idari ve teknik desteði saðlar.

(5) Merkez proje deðerlendirme komisyonu, Ýl proje deðerlendirme komisyonu ve Ýl proje yürütme biriminin görev süreleri projelerin kontrol sürelerinin bitimine kadar devam eder.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Yatýrýmlara Yönelik Destekleme Uygulama Esaslarý

Desteklemeden yararlanacaklar

MADDE 6 (1) Bu Teblið kapsamýndaki esaslar çerçevesinde baþvurusu onaylanarak yeni inþaat yapýmý, damýzlýk gebe düve alýmý, sütçü ve kombine ýrklarla kurulacak iþletmelerde sabit süt saðým ünitesi ve soðutma tanký alýmýný birlikte gerçekleþtiren yatýrýmcýlara destekleme ödemesi yapýlýr. Baþvuru öncesinde iþletmesinde destekleme konularýndaki bir veya iki yatýrýmý olup da sadece eksik kalan bir veya iki yatýrýmý için baþvurusu onaylanan ve yatýrýmýný gerçekleþtiren yatýrýmcýlar da desteklemeden yararlandýrýlýrlar. Ancak, etçi ýrklarla damýzlýk iþletmesi kuranlar sabit süt saðým ünitesi ve soðutma tanký alýmý desteðinden yararlandýrýlmaz.

Baþvuru yeri,  istenecek belgeler ve zamaný

MADDE 7 (1) Bu Teblið kapsamýnda yatýrým yapmak isteyen yatýrýmcýlar, yýlý için Genel Müdürlükçe yayýnlanacak olan uygulama rehberinde belirtilen usul ve esaslara göre yatýrýmý yapacaðý yerdeki il müdürlüðüne baþvurur.

(2) Baþvuru sahibi olan yatýrýmcýlar uygulama rehberindeki þartlarý taþýmak zorundadýr.

(3) Baþvurular, gerçekleþtirildikleri yýl için geçerli olup, sonraki yýllar için yeniden baþvuru yapýlmasý gerekir.

(4) Baþvuru sahibi, ayný yatýrým için Bakanlýk veya diðer kamu kurum ve kuruluþlarýnca uygulanan faiz indirimi veya hibe desteði programlarýndan yararlanmadýðýna, yararlanmýþ ise Karar kapsamýndaki hibe desteðinin iptal edileceðini kabul ettiðine dair noter tasdikli taahhütname verir.

Yatýrým konularý ve hibe oranlarý

MADDE 8 (1) Bu Teblið kapsamýnda damýzlýk amaçlý sýðýr iþletme yatýrýmlarýna aþaðýda belirtilen konular ve oranlarda hibe desteði uygulanýr:

a) Projede yer alan inþaat yatýrýmý konusunda, yatýrýmýn gerçekleþme tutarýnýn % 30u oranýnda hibe desteði uygulanýr ve sadece yeni yapýlacak kapalý, yarý açýk ve açýk sistemli ahýrlarý kapsar.

b) Projede yer alan hayvan alýmý yatýrýmý konusunda, hayvan alým tutarýnýn % 40’ý oranýnda hibe desteði uygulanýr ve sadece alýnacak damýzlýk gebe düve alýmýný kapsar.

c) Projede yer alan makine alýmý yatýrýmý konusunda, tutarýnýn % 40’ý oranýnda hibe desteði uygulanýr ve sadece sütçü ve kombine ýrklarla kurulan iþletmelerdeki süt saðým ünitesi ve/veya soðutma tanký alýmýný kapsar.

Yatýrým konularý hakkýnda genel esaslar

MADDE 9 (1) Yatýrýmcý, uygulanacak hibe desteðinden bir kez yararlandýrýlýr.

(2) Yatýrým tutarý üst sýnýrý bütçe imkanlarý dikkate alýnarak gerektiðinde yýl içinde Bakanlýkça belirlenip il müdürlüklerine bildirilir.

(3) Onaylanan yatýrým proje tutarýnýn üst sýnýrýný aþan kýsmý, aynî katký olarak yatýrýmcý tarafýndan karþýlanýr.

(4)  Her bir proje sahibi sadece bir projesi için hibe desteðinden yararlanabilir. Projeden þirket ortaðý olarak yararlanan yatýrýmcý þirket ortaklýðýndan ayrýlsa dahi yatýrýmdan bir daha yararlanamaz.

(5) Yatýrýmcýlar, yatýrým sahasýna ipotek koydurtmamak kaydýyla kredi ve vergi teþviklerinden yararlanabilirler.

(6) Ýnþaatlar hakkýnda;

a) Yatýrýmcý proje gereðince yapacaðý yapý ve tesislerle ilgili her türlü izinleri yetkili mercilerden almak ve yürürlükteki mevzuat hükümlerine uymak zorundadýr. Ýnþaat izni ve yapý kullaným ruhsatýnýn alýnmasý süreci, termin planýnda belirtilenden daha uzun sürecekse ilgili birimlerden olumlu görüþ ve yatýrýmcýdan taahhütname alýnmak koþulu ile bu madde kapsamý dýþýnda tutulur.

b) Yapýlacak ahýrlar, GAP bölgesinde açýk veya yarý açýk sistem, DAP bölgesi ile Bayburt ve Gümüþhane illerinde ise kapalý veya yarý açýk sistem olacaktýr.

c) Ýnþaat gider kalemleri; kapasiteye uygun ahýr, gübre çukuru, yem deposu, silaj çukuru, süt saðým odasý ve soðutma sistem odasý inþaatlarýný kapsar.

ç) Ýdari binalar, bakýcý evi, bekçi kulübesi, buzaðý kulübesi, arazi düzeltme ve çevre yapýlarý destekleme kapsamýnda deðerlendirilmezler.

d) Ýnþaatlarýn destekleme hesabýnda projenin onaylandýðý yýldaki bayýndýrlýk birim fiyatlarý esas alýnýr.

(7) Gebe düveler hakkýnda;

a) Uygulama rehberinde yer alan teknik þartlarý taþýr.

b) Satýþýn yapýldýðý il/ilçe müdürlüðünce uygunluðu onaylanmýþ satýþ belgesi (fatura, müstahsil makbuzu veya eþdeðer alým satým belgesi) bulunur.

c) Hibe kapsamýnda satýn alýnacak damýzlýk gebe düvelerin seçimi, masraflarý yatýrýmcýya ait olmak üzere il müdürlüðünce görevlendirilen bir ziraat mühendisi (zooteknist) ve bir veteriner hekimden oluþan seçim heyetince uygulama rehberinde yer alan teknik ve saðlýk þartlarý doðrultusunda yapýlýr.

ç) Hibe kapsamýnda satýn alýnan damýzlýk gebe düvelerin beþ yýl süre ile satýlmayacaðýna dair taahhütname alýnýr.

d) Anne, baba ile çocuklar, eþler ve kardeþler arasýnda yapýlan alým ve satýma konu gebe düveler destekleme kapsamý dýþýndadýr.

e) Desteklenecek gebe düvenin birim fiyatý, Merkez Proje Deðerlendirme Komisyonu tarafýndan, proje uygulama yýlý baþlangýcýnda belirlenir.

f) Yatýrýmcý, satýn alacaðý damýzlýk gebe düveleri Bakanlýktan izin almak þartý ile ithal yolu ile de temin edebilir.

(8) Süt saðým ünitesi ve soðutma tanký hakkýnda;

a) Proje kapsamýnda yer alan makine alýmýna iliþkin süt saðým ünitesi ve/veya soðutma tanký yeni, kullanýlmamýþ, TSE veya CE belgeli, Bakanlýkça deney yapma yetkisi verilmiþ kuruluþlardan alýnmýþ olumlu deney raporuna sahip ve projenin tam geliþmedeki kapasitesine uygun olmalýdýr. Bununla birlikte desteklemeden yararlanýlmasý için en az bir adet kalite belgesinin mevcut olmasý gerekmektedir.

b) Seyyar süt saðým ünitesi ve seyyar soðutma tanký hibe desteðinden yararlandýrýlmaz.

c) Proje, sabit süt saðým ünitesi ve soðutma tankýný kapsayacak þekilde hazýrlanabildiði gibi, iþletmenin bu ünitelerden herhangi birine sahip olmasý durumunda sadece diðer ünite için proje hazýrlanabilecektir.

ç) Satýn alýnacak süt saðým sistemi ve soðutma tanklarý ile ilgili istenilecek belgeler ve teknik özellikler uygulama rehberinde belirtilir.

d) Desteklenecek makinelerin birim fiyatý il bilim, sanayi ve teknoloji müdürlüðü uzmaný, sanayi ve ticaret odasý uzmaný ile il müdürlüðünce görevlendirilecek konu uzmanýndan oluþan fiyat tespit komisyonu tarafýndan belirlenir. Destekleme hak ediþi düzenlemesinde komisyon fiyatý esas alýnýr.

(9) Yatýrým tamamlanana kadar oluþabilecek sorunlardan yatýrýmcý sorumludur.

Yatýrýma baþlama ve bitirme süreleri

MADDE 10 (1) Uygulanacak hibe desteðinden, projesi onaylanan ve projesinde belirtilen süre içinde yatýrýmý tamamlanan iþletmeler yararlanýr. Projede termin planý baþlangýcý, proje yatýrýma alýndýktan sonra yatýrým yerine gidilerek baþlama tutanaðý tarihi itibari ile baþlar ve bir yýl içerisinde bitirilir. Termin planýndaki sürede tamamlanamayan yatýrýmlarda yatýrýmcýnýn gerekçesi ile yapacaðý baþvuru üzerine il proje deðerlendirme komisyonunun görüþü ve Merkez Proje Yürütme Komisyonunun kararýyla ek süre verilir.

(2) Termin planýna göre yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya yatýrým yapmaktan vazgeçen yatýrýmcýnýn projesi iptal edilir ve hibe desteðinden yararlandýrýlmaz.

Yatýrýmýn ve iþletmenin denetimi

MADDE 11 (1) Ýl müdürlüðü yatýrým projesinin süresi içerisinde yapýlmasýný, yatýrým konusu yapý ve tesisleri müþtereken kontrol etmeye veya ettirmeye yetkilidir.

(2) Yatýrýmýn tamamlanmasý ve hak ediþlerin ödenmesi sonrasýnda beþ yýl süre ile yýlda en az iki defa olmak üzere il müdürlüklerince iþletmeler denetlenir. Yapýlacak kontrol ve denetimler sonucunda tespit edilen hata veya noksanlýklarýn, il müdürlüðünce belirlenecek süre içerisinde yatýrýmcý tarafýndan giderilmesinin zorunlu olduðu yazý ile yatýrýmcýya bildirilir.

Yatýrým baþvurularýnýn incelenmesi ve deðerlendirilmesi

MADDE 12 (1) Yapýlan baþvurular, on beþ gün içinde, il proje yürütme birimince incelenir ve rapor olarak, il proje deðerlendirme komisyonuna gönderilir. Ýncelenen baþvurular geliþ sýrasý esas alýnarak listelenir.

(2) Ýnceleme raporu, on beþ gün içinde il proje deðerlendirme komisyonunca deðerlendirilir. Ýl müdürlüðü yatýrýma uygun bulunan veya gerekçeli olmak þartýyla ret edilen baþvurularý geliþ sýrasýný esas alarak listeleyip, aylar bazýnda Genel Müdürlüðe bir üst yazý ile gönderir.

(3) Merkez proje deðerlendirme komisyonu, il proje deðerlendirme komisyonlarýndan gelen raporlarý on beþ gün içinde inceler geliþ sýrasý esas alýnarak ve bütçe imkanlarý dahilinde asýl ve yedek olarak listeleyerek il müdürlüðüne gönderir.

(4) Ýl müdürlüðü, Genel Müdürlükten gelen asýl listelerde yer alan yatýrýmcýlara, uygulama rehberinde yer alan temel kriterlere göre yatýrým projesinin hazýrlanmasýný ve onaya sunulmasýný yazý ile bildirir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Hak Ediþler

Destekleme hak ediþine baþvuru ve hak ediþ belgelerinin hazýrlanmasý

MADDE 13 (1)Yatýrýmcý tamamlanan yatýrýmlarý için dilekçe ile il müdürlüðüne baþvurur.

(2) Hak ediþler proje yürütme birimince yerinde incelenerek hazýrlanýr.

(3) Onaylanan projelerde her üç yatýrým da yer almýþsa ve tamamý gerçekleþmiþ ise tek hak ediþ düzenlenir. Yatýrým tamamlanmadan hak ediþ düzenlenmez. Ödemeler bir defada yapýlýr. Hayvanlar ithal yolu ile temin edilmiþ ise hak ediþ karantina süresi bitirildikten sonra düzenlenir.

(4) Onaylanan proje iki yatýrým konusunu içeriyorsa yatýrým tamamlandýktan sonra bir defada hak ediþ yapýlýr.

(5) Onaylanan proje sadece hayvan alýmýný esas alýyorsa hayvan alýmý gerçekleþtikten ve iþletmeye getirildikten sonra hak ediþ düzenlenir. Hayvanlar ithal yolu ile temin edilmiþ ise hak ediþ karantina süresi bitirildikten sonra düzenlenir.

(6) Ýnþaat hak ediþlerinde il çevre ve þehircilik müdürlüðünden konu uzmaný en az bir teknik elemanýn imzasý bulunmasý zorunludur.

(7) Hayvan alýmlarý için düzenlenecek hak ediþlerde bir ziraat mühendisi (zooteknist) ve bir veteriner hekimin iþletmede yapacaðý kontrol sonrasýnda verilecek raporun esas alýnmasý zorunludur.

(8) Yatýrýmcý hibe alacaðýný baþkasýna devredemez.

Hak ediþ icmallerinin düzenlenmesi ve destekleme ödemesine esas çalýþmalar

MADDE 14 (1) Ýl proje yürütme birimince uygulama rehberindeki kriterlere göre hazýrlanan hak ediþler il müdürlüðü onayýna sunulur.

(2) Ödemeye uygun bulunan hak ediþler için uygulama rehberinde yer alan ödeme icmal cetveli düzenlenerek onaylanýr ve Genel Müdürlüðe gönderilir.

(3) Proje için öngörülen bütçe miktarýný aþmamak þartýyla, gelen icmaller Genel Müdürlükçe deðerlendirilerek yatýrýmcýya ödeme yapýlmak üzere bankaya gönderilir.

(4) Projenin tamamlanmasý sonucu yatýrýmcýya ödenecek hak ediþ, yatýrýmcý tarafýndan  üçüncü kiþilere devredilemez ve temlik konulamaz.

BEÞÝNCÝ BÖLÜM

Çeþitli ve Son Hükümler

Finansman ve ödemeler

MADDE 15 (1) Karar uyarýnca yapýlacak ödemeler için gerekli kaynak; Bakanlýðýn ilgili bütçesine tahsis edilen ödeneklerden karþýlanýr.

(2) Ödemeler Banka aracýlýðýyla yapýlýr. Uygulama ile ilgili olarak Bankaya destekleme tutarýnýn % 0,2si oranýnda hizmet komisyonu ödenir.

Desteklerden yararlanamayacak olanlar

MADDE 16 (1) Bu Teblið kapsamýndaki hibe desteklerinden kamu kurum ve kuruluþlarý ile ortaklýklarý yaralanamaz.

(2) Baþvuru sahibi, ayný yatýrým için Bakanlýk veya diðer kamu kurum ve kuruluþlarýnca uygulanan faiz indirimi veya hibe desteði programlarýndan yararlanamaz, yararlanmýþ ise karar kapsamýnda yararlanýlan destekler, ilgili mevzuat çerçevesinde geri alýnýr.

Denetim, haksýz ödemelerin geri alýnmasý ve hak mahrumiyeti

MADDE 17 (1) Bu Tebliðde yer almayan teknik konularda uygulama rehberi, genelgeler ve talimatlar uygulanýr. Ancak tebliðde, uygulama rehberinde, genelgelerde ve talimatlarda yer almayan hususlarda taþrada oluþacak problemlerin çözümünde, yürürlükteki mevzuat çerçevesinde kalmak koþulu ile il müdürleri yetkilidir.

(2) Destekleme ödemeleri ile ilgili hususlarda denetimi saðlayacak tedbirleri Bakanlýk alýr.

(3) Kararla belirlenen destekleme ödemelerinden, idarî hata sonucu düzenlenen belgelerle yapýlan ödemeler hariç, haksýz yere yararlandýðý tespit edilen yatýrýmcýya 5488 sayýlý Tarým Kanununun 23 üncü maddesi hükümleri uygulanýr.

Geçici hükümler

MADDE 18 (1) 29/9/2009 tarihli ve 2009/15498 sayýlý Bakanlar Kurulu Kararý eki Güneydoðu Anadolu Projesi Eylem Planý Kapsamýndaki Ýllerde Süt Sýðýrcýlýðý Yatýrýmlarýnýn Desteklenmesine Ýliþkin Karar ile 21/1/2010 tarihli ve 2010/34 sayýlý Bakanlar Kurulu Kararý eki Doðu Anadolu Projesi Kapsamýndaki Ýllerde Etçi ve Kombine Irklarla Kurulacak Damýzlýk Sýðýr Ýþletmesi Yatýrýmlarýnýn Desteklenmesine Ýliþkin Karar kapsamýnda, 2011 ve 2012 yýllarý içerisinde yatýrýma alýnan ve yatýrýmý tamamlanamayan iþletmeler, yatýrýmlarýný 31/12/2013 tarihine kadar tamamlamak zorundadýr. Bu süre sonunda yatýrýmý tamamlanamayan projeler iptal edilir.

Yürürlük

MADDE 19 (1) Bu Teblið yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

Yürütme

MADDE 20 (1) Bu Teblið hükümlerini Gýda, Tarým ve Hayvancýlýk Bakaný yürütür.