1 Ekim 2014  ÇARÞAMBA

Resmî Gazete

Sayý : 29136 (Mükerrer)

ANA STATÜ

Türkiye Herkes Ýçin Spor Federasyonu Baþkanlýðýndan:

TÜRKÝYE HERKES ÝÇÝN SPOR FEDERASYONU

ANA STATÜSÜ

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanýmlar ve Kýsaltmalar

Amaç

MADDE 1 (1) Bu Ana Statünün amacý, Türkiye Herkes Ýçin Spor Federasyonunun teþkilatý, genel kurul ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarýnýn oluþumu, görev, yetki ve sorumluluklarý ile çalýþma usul ve esaslarýný düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 (1) Bu Ana Statü, Türkiye Herkes Ýçin Spor Federasyonunun genel kurulu ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarýný, bu spor dallarýnda faaliyet gösteren spor kulüplerini, ilgili diðer kuruluþlarý, sporcu, antrenör, teknik direktör, hakem, menajer, gözlemci, yönetici, temsilci ve benzeri spor elemanlarý ile bunlarýn katýldýðý yurt içi ve yurt dýþý tüm faaliyetleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 (1) Bu Ana Statü, 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðünün Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunun ek 9 uncu maddesi ile 19/7/2012 tarihli ve 28358 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmelik hükümlerine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

Tanýmlar  ve kýsaltmalar

MADDE 4 (1) Bu Ana Statüde geçen;

a) Bakan: Gençlik ve Spor Bakanýný,

b) Bakanlýk: Gençlik ve Spor Bakanlýðýný,

c) BSFAA: Federasyonun üyesi olduðu Balkan Herkes Ýçin Spor Birliðini,

ç) CSIT: Uluslararasý Çalýþanlar Spor Konfederasyonunu,

d) Federasyon: Türkiye Herkes Ýçin Spor Federasyonunu,

e) Federasyon Baþkaný: Türkiye Herkes Ýçin Spor Federasyonu Baþkanýný,

f) FISPT: Uluslararasý Herkes Ýçin Spor Federasyonunu,

g) Genel Kurul: Türkiye Herkes Ýçin Spor Federasyonu Genel Kurulunu,

ð) Genel Müdür: Spor Genel Müdürünü,

h) Genel Müdürlük: Spor Genel Müdürlüðünü,

ý) Ýl Müdürlüðü: Gençlik Hizmetleri ve Spor Ýl Müdürlüðünü,

i) Ýlçe Müdürlüðü: Gençlik Hizmetleri ve Spor Ýlçe Müdürlüðünü,

j) Kanun: 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðünün Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunu,

k) Spor Dalý: Herkes için yaþam boyu spor ve saðlýk amacý ile birlikte rekreaktif amaç güden her türlü fiziksel aktiviteleri,

l) TAFÝSA: Federasyonun üyesi bulunduðu Uluslararasý Herkes Ýçin Spor Birliðini,

m) TAFÝSA-EUROPE: Federasyonun üyesi bulunduðu Avrupa Herkes Ýçin Spor ve Fitness Federasyonunu,

n) Tahkim Kurulu: 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðü Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunun ek 9 uncu maddesi hükümlerine göre oluþturulan kurulu,

o) Talimat: Ana Statüye uygun olarak yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde yayýmlanarak yürürlüðe giren düzenlemeyi,

ö) Yönetmelik: 19/7/2012 tarihli ve 28358 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmeliði,

ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Federasyonun Teþkilat, Görev ve Yetkileri

Teþkilat

MADDE 5 (1) Federasyon, özel hukuk hükümlerine tabi, baðýmsýz statüye ve tüzel kiþiliði haizdir. Federasyonun merkezi Ankaradadýr. Federasyon merkez teþkilatý ve il temsilciliklerinden oluþur.

(2) Federasyonun merkez teþkilatý;

a) Genel kurul,

b) Yönetim kurulu,

c) Denetim kurulu,

ç) Disiplin kurulu,

d) Genel sekreterlikten,

teþekkül eder.

(3) Federasyonun yurt içi baðlantýsýný saðlamak üzere, illerde Federasyon temsilcilikleri kurulabilir.

Federasyonun görev ve yetkileri

MADDE 6 (1) Federasyonun görevleri þunlardýr:

a) Karþýlýklý anlayýþ ve iyi niyet içerisinde ayrým gözetmeksizin insanlarýmýzý bir araya getirerek ve tek tek bireylere düzenli spor yapma olanaðý tanýyarak alýþkanlýk kazandýrmak ve saðlýklý yaþama yönlendirmek, saðlam dostluk iliþkilerinin oluþmasýný ve toplum bilincinin yerleþmesini saðlamak.

b) Herkes için spor düþüncesini yaygýnlaþtýracak ve geliþtirecek eðitim faaliyetlerinde bulunmak; sempozyum, konferans, bölgesel ve uluslararasý seminerler, kongreler düzenlemek, uluslararasý eðitim faaliyetlerine katýlmak.

c) Spor, saðlýk, halký bilinçlendirme ve hobi amaçlý herkes için spor animatörü, herkes için spor lideri, wellness, yoga ve rekreatif ve spor - saðlýk amacý güden branþlarda antrenörler yetiþtirmek için eðitim programlarý düzenlemek.

ç) Saðlýklý yaþam, wellness, yoga ve herkes için spor amaçlý özel spor tesislerinin standartlarýný belirlemek ve bu tesislerin denetim, gözetim ve tescil iþlemlerini yürütmek.

d) Bilinen serbest zamaný deðerlendirme spor türlerine yenilerini eklemek amacýyla araþtýrmalar yapmak.

e) Sporla ilgili görevli ve yöneticilerin görevlerini en iyi þartlar altýnda yerine getirebilmeleri için hizmet içi eðitim, seminer ve toplantýlar düzenlemek, teþvik edici sertifika programlarý vermek.

f) Resmi yarýþma kurallarýna baðlý olmayan yarýþmalarla, eðlenceye yönelik organizasyonlarý programlamak, düzenlemek veya düzenlenmesi için katkýda bulunmak, denetimini saðlamak.

g) Herkes için spor anlayýþý içinde Federasyonu bulunmayan spor dallarý için sportif etkinlikler düzenlemek veya düzenlenmesi için katkýda bulunmak, eðitim programlarý açmak.

ð) Herkes için spor çerçevesinde yapýlacak bütün etkinliklerde ilgili federasyonlar, mülki idareler, sivil toplum örgütleri ve yerel yönetimlerle iþbirliðine girmek.

h) Herkes için spor etkinliklerinde faaliyet göstermek isteyen kiþi ve kuruluþlara yönetim kurulu kararý doðrultusunda gerekli izin ve desteði vermek ve yapýlan organizasyonlarýn denetimini saðlamak.

ý) Bölgesel ve uluslararasý etkinliklere katýlarak bu alanda yapýlan çalýþmalarý ve yeni uygulamalarý ilgililerin hizmetine sunmak, bölgesel ve uluslararasý kamplar, oyunlar düzenlemek, bayramlarda ve özel günlerde spora yönelik festivaller ve þenlikler organize ederek spor turizmini geliþtirmek.

i) Herkes için spor fikrinin geliþmesini ve ilerlemesini saðlamak; bu amaçla bilimsel araþtýrmalarý desteklemek ve yürütmek.

j) Herkes için spor etkinlikleri ile ilgili arþiv ve istatistik çalýþmalarýný yapmak, eðitici film, slayt ve broþür hazýrlayarak, bu konuda basýn ve televizyon kuruluþlarýyla iþbirliði yapmak, spor konusunda halký bilinçlendirmek amacýyla çeþitli broþürler, kitapçýklar bastýrmak veya satýn alarak daðýtmak.

k) Herkes için spor etkinlikleri yaygýnlaþtýrmak, insanlarýn serbest zamanlarýný daha verimli hale getirebilecek mevcut spor alaný ve tesislerin hizmete sunulmasý ve yeni tesislerin açýlmasý amacýyla kulüpler, il müdürlükleri, il temsilcilikleri, özel kiþi, kamu kurum ve kuruluþlarý ve yerel yönetimlerle iþbirliði içerisinde ortak programlar ve bilimsel araþtýrmalar yapmak, bunlarýn arasýnda doðabilecek teknik uyuþmazlýklarý çözümlemek.

l) Herkes için spor yapan sayýsýný belirlemek, spor yapanlara lisans vermek, halký spora teþvik etmek, düzenlenen etkinlikler sýrasýnda halkýn spora ilgisini çekmek ve spor alýþkanlýðý kazandýrmak amacýyla eþofman, tiþört, þapka, çanta, spor ayakkabýsý, forma ve benzeri spor malzemeleri ile çeþitli hediyeler daðýtmak.

m) Uluslararasý federasyonlar ile diðer üye olunacak uluslararasý federasyonlar tarafýndan konulan ve uygulanan uluslararasý kurallarýn ve mevzuatýn uygulanmasýný saðlamak ve Türkiyeyi ilgili spor dalý ile ilgili uluslararasý faaliyetlerde temsil etmek.

n) Herkes için spor programlarý ile halkýn yaþam kalitesini yükseltmek, saðlýk için spora katýlýmýný artýrmak, Federasyonun hedeflerini benimseyen tüm örgüt ve kuruluþlarla baðlantý kurmak, ortak projeler yürütmek.

o) Genel Müdürlük ile uluslararasý federasyonun izni ile uluslararasý kurs, seminer, panel, sempozyum ve spor organizasyonlarý düzenlemek, talep edilen,  özel yarýþma, seminer ve kurslara iliþkin, gerekli koþullarý yerine getiren kiþi ve kuruluþlara izinlerini vermek.

ö) Federasyonun amacýna yönelik çalýþmalarý gerçekleþtirmek amacý ile iktisadi iþletme kurmak.

p) Herkes için sporla ilgili her türlü hizmeti yürütmek için talimatlar hazýrlamak, yayýnlamak ve uygulamak.

r) Federasyonun il temsilciliklerini kurmak.

s) Tahkim Kurulu kararlarýný uygulamak.

þ) Altyapý ve yetenek tespit projeleri hazýrlayarak, bunlarýn altyapýsýný oluþturup, uygulanmasýný saðlamak, ilgili kurumlarla ortak yetenek tarama projeleri yürütmek.

t) Spor, saðlýk ve hobi amaçlý herkes için spor, saðlýk için egzersiz, wellness, yoga eðitimi veren özel kurs ve eðitim programlarýnýn standartlarýný belirlemek, onaylamak ve izin vermek.

u) Performans sporcularýna hizmet vermek üzere performans testleri, özel eðitimler ve kamp programlarý düzenlemek ve bu amaçla ilgili Federasyonlar ile Genel Müdürlükle ortak projeler yürütmek, Federasyonlarýn geliþmesi ve büyümesi için iþ birliði yapmak.

ü) Federasyonun yýllýk ve dört yýllýk master ve stratejik planý ile performans programýný içeren taahhütnameyi Bakana sunmak.

Genel kurul

MADDE 7 (1) Genel kurul Federasyonun en üst organýdýr. Genel kurulun üye sayýsý 100den az ve 200den fazla olamaz.

(2) Genel kurul aþaðýdaki üyelerden oluþur;

a) Görevine adli veya idari soruþturma sonucu son verilmemek kaydýyla, asaleten Federasyon baþkanlýðý yapanlar,

b) Genel kurul üye sayýsýnýn yüzde 10u oranýnda Genel Müdürlük temsilcileri,

c) Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu Baþkanlýðýnca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi,

ç) Türkiye Spor Yazarlarý Derneði Baþkanlýðýnca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi,

d) Seçimin yapýldýðý tarihte Federasyonun baðlý olduðu BSFAA, CSIT, FISPT, TAFÝSA, TAFÝSA-EUROPE'nýn yönetim kurullarýnda Türkiye adýna görev yapanlar arasýndan öncelik sýrasýna göre en fazla beþ üye,

e) Kura ile belirlenmek kaydýyla;

1) Ýl valilerinden veya görevlendirecekleri vali yardýmcýlarýndan on beþ üye,

2) Ýl belediye baþkanlarýndan veya görevlendirecekleri baþkan yardýmcýlarýndan on beþ üye,

3) Beden Eðitimi ve Spor Yüksek Okulu Müdürlerinden yirmi üye,

4) Gençlik Hizmetleri ve Spor Ýl Müdürlerinden kýrk üye.

(3) Genel Müdürlük temsilcileri;

a) Genel Müdür ve Genel Müdür yardýmcýlarý,

b) Merkez Danýþma Kurulu üyeleri,

c) Kurul ve daire baþkanlarý ile il müdürleri,

arasýndan Federasyonun üye sayýsý dikkate alýnarak Genel Müdürlükçe belirlenir.

(4) Birden fazla oy kullanma hakkýna sahip üyeler ancak bir kez oy kullanabilir. Genel kurulda vekaleten oy kullanýlamaz. Genel kurul üyesi olabilme hakkýný elde edenlerin, on sekiz yaþýný bitirmiþ olmasý þarttýr.

(5) Federasyonda maaþlý veya ücretli çalýþanlar ile genel kurulun yapýlacaðý tarihten en az bir yýl önce faal sporculuðu, hakemliði veya antrenörlüðü býrakmamýþ kiþiler genel kurul üyesi olamazlar.

(6) Üye sayýlarýnýn hesaplanmasýnda her grup kendi içerisinde deðerlendirilir. Üye gruplarýna iliþkin sayýlarýn tespitinde yarýmlar tam sayýya tamamlanýr.

(7) Bu maddede belirtilen esaslara göre belirlenecek üye sayýsýnýn, birinci fýkrada öngörülen sayýyý aþmasý halinde her grup kendi içerisinde deðerlendirilerek, fazla üye sayýsý, grup bazýnda noter huzurunda çekilecek kura ile birinci fýkrada öngörülen sayýya indirilir.

(8) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý veya spor federasyonlarýnýn ceza veya disiplin kurullarýnca son beþ yýl içerisinde bir defada bir ay veya toplam altý ay hak mahrumiyeti cezasý alan kiþiler genel kurul üyesi olamazlar.

Genel kurulun görevleri

MADDE 8 (1) Genel kurulun görevleri þunlardýr;

a) Ana statüyü yapmak, deðiþtirmek,

b) Baþkan ile yönetim, denetim ve disiplin kurulu üyelerini seçmek,

c) Yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan faaliyet programý ile bütçeyi onaylamak ve gerektiðinde bütçe harcama kalemleri arasýnda deðiþiklik yapmak konusunda yönetim kuruluna yetki vermek,

ç) Yönetim kuruluna, taþýnmaz mal alýmý ve satýmý ile uluslararasý federasyonlara karþý mali taahhütlerde bulunmak için yetki vermek,

d) Yönetim kurulu faaliyet ve mali raporlarýnýn ibra edilip edilmemesini oylamak,

e) Denetim kurulu raporlarýnýn ibra edilip edilmemesini oylamak,

f) Spor kültürünün geliþmesi ve gelir getirici faaliyet ve organizasyonlar yapýlmasý amacýyla iktisadi iþletme kurulmasý için yönetim kuruluna yetki vermek,

g) Federasyona spor dalý baðlanmasýna, baðlý spor dallarýnýn ayrýlmasýna ve profesyonel þube kurulmasý konusunda karar almak ve Genel Müdürlüðe müracaat için yönetim kuruluna yetki vermek,

ð) Ýlgili mevzuat  ile verilen diðer görevleri yapmak.

Federasyon baþkaný

MADDE 9 (1) Federasyon baþkaný adaylarýnda aþaðýdaki þartlar aranýr;

a) T.C. vatandaþý olmak,

b) En az lise mezunu olmak,

c) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý veya spor federasyonlarýnýn ceza veya disiplin kurullarýnca son beþ yýl içerisinde bir defada üç ay veya toplam altý ay hak mahrumiyeti cezasý almamýþ olmak,

ç) Anayasal düzene ve bu düzenin iþleyiþine karþý suçlar ile casusluk, zimmet, irtikâp, rüþvet, hýrsýzlýk, yaðma, dolandýrýcýlýk, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas gibi yüz kýzartýcý veya þeref ve haysiyeti kýrýcý suçtan veya ihaleye fesat karýþtýrma, edimin ifasýna fesat karýþtýrma, suçtan kaynaklanan malvarlýðý deðerlerini aklama, kaçakçýlýk, vergi kaçakçýlýðý, haksýz mal edinme, þike ve teþvik primi suçlarýndan hükümlü bulunmamak.

(2) Baþkan adaylarý, genel kurul tarihinden en az on gün önce, üyelerin en az % 15inin yazýlý teklifini içeren adaylýk baþvurularýný Federasyona yaparlar. Her üye ancak bir baþkan adayý için teklifte bulunabilir. Yönetim kurulu, genel kurul tarihinden en az otuz gün önce baþkan adaylarý tarafýndan yatýrýlmasý gereken adaylýk baþvuru ücretini belirler. Adaylýk baþvuru ücreti, 40.000 gösterge rakamýnýn memur aylýklarýna uygulanan katsayý ile çarpýmý sonucu bulunan meblaðý geçemez.

(3) Baþkan adaylarýndan baþvuru sýrasýnda aþaðýdaki belgeler istenir;

a) T.C. Kimlik Numarasý beyaný,

b) Öðrenim belgesinin kurumca tasdikli örneði,

c) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý veya spor federasyonlarýnýn ceza veya disiplin kurullarýnca son beþ yýl içerisinde bir defada üç ay veya toplam altý ay hak mahrumiyeti cezasý almadýðýna dair beyaný,

ç) Adli sicil kaydý yazýlý beyaný,

d) Adaylýk baþvuru ücret makbuzu,

e) Üyelerin en az yüzde 15inin yazýlý teklifi.

(4) Baþkanýn görev süresi dört yýldýr. Baþkanýn seçimi, yönetim, denetim ve disiplin kurullarýnýn seçimi ile birlikte yapýlýr.

(5) Baþkanýn ölümü, istifasý veya baþkan olma þartlarýndan herhangi birisini kaybetmesi halinde, üç ay içinde seçim yapýlmasý þartýyla, bu görevi yönetim kurulu üyeleri tarafýndan seçilecek bir yönetim kurulu üyesi yürütür.

(6) Baþkan vekili veya asbaþkan olarak görevlendirilecek kiþilerin, baþkanda aranan þartlarý haiz olmalarý gerekir.

(7) Federasyon baþkaný, yönetim, disiplin ve denetim kurulu üyeleri; milletvekilliði ve yerel yönetimlerin genel ve ara seçimlerinin baþlangýcýndan bir ay önce, seçimin yenilenmesine karar verilmesi halinde yenileme kararýnýn ilanýndan baþlayarak yedi gün içinde, baþka bir federasyon baþkanlýðýna aday olmalarý halinde, federasyonun genel kurul tarihinden bir ay önce görevlerinden ayrýlma isteðinde bulunmadýkça adaylýklarýný koyamazlar ve aday gösterilemezler. Her ne þekilde olursa olsun istifa eden baþkan, yönetim, denetim ve disiplin kurulu üyeleri istifalarýný geri alarak görevlerine dönemezler.

Federasyon baþkanýnýn görevleri

MADDE 10 (1) Federasyon baþkanýnýn görevleri þunlardýr;

a) Federasyonu temsil etmek,

b) Federasyonun faaliyetlerini ilgili mevzuat hükümleri ile genel kurul ve yönetim kurulu kararlarýna göre yürütmek,

c) Yönetim kuruluna baþkanlýk etmek ve yönetim kurulu kararlarýný uygulamak,

ç) Yan kurullarýn kurulmasýný ve adaylarýný yönetim kuruluna teklif etmek, gerekli gördüðünde bu kurullara baþkanlýk etmek,

d) Federasyonun genel amaçlarýný gerçekleþtirmek için harcamalar yapmak, gerektiðinde bu yetkisini baþkan vekiline veya vekillerine devretmek,

e) Baþkan vekilini veya asbaþkanlarý belirlemek,

f) Tahsis edilen kadrolarýn seçimini yapmak ve atama için yönetim kuruluna teklif etmek,

g) Ýlgili mevzuat ile verilen diðer görevleri yapmak.

Yönetim kurulu

MADDE 11 (1) Yönetim kurulu; Federasyon baþkaný ve on dört asýl üye olmak üzere on beþ üyeden oluþur. Genel kurulda ayrýca on dört yedek üye seçilir.

(2) Yönetim kurulu asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda, dokuzuncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir.

(3) Yönetim kurulunun iki üyesi baþkan tarafýndan baþkan vekili olarak atanýr.

(4) Yönetim kurulunun görev süresi dört yýldýr. Asýl üyelerin ölümü veya istifasý gibi nedenlerin varlýðý halinde yedek üyelerden sýrasý gelenler yönetim kuruluna alýnýr.

Yönetim kurulunun görevleri

MADDE 12 (1) Yönetim kurulunun görevleri þunlardýr:

a) Spor ve saðlýk amaçlý kurulan, herkes için spor, wellness ve yoga kulüplerini kayýt ve tescil etmek,

b) Spor ve saðlýk amaçlý kurulan, herkes için spor, wellness ve yoga ile ilgili idareci, spor animatörü, teknik eleman ve benzeri elemanlarý eðitmek, bu elemanlarýn geliþmesi için her türlü tedbiri almak ve çalýþmalarý ile ilgili usul ve esaslarý tespit etmek,

c) Herkes için spor, wellness ve yoga antrenörü diplomasý, lisanslardan ve merkezlerden alýnacak katýlým, aidat, ceza, tescil, vize, aktarma, sözleþme, ücret ve oranlarýný tespit etmek,

ç) Kulüplerin herkes için spor, wellness ve yoga dalý kurmak için yapacaklarý baþvurularý karara baðlamak, kulüplerin Herkes Ýçin Spor dalý tescillerini yapmak, faaliyet ve taahhütlerini denetlemek,

d) Kulüpleri, sporcularý, spor animatörleri, il temsilcileri, antrenörleri, hakemleri, idari ve teknik elemanlarý ödüllendirmek,

e) Faaliyetlerde ilgili kuruluþlarla temasa geçerek emniyet ve saðlýk ile ilgili tedbirleri almak ve aldýrmak,

f) Genel kuruldan alýnan yetki doðrultusunda federasyon faaliyetleri ile ilgili olarak taþýnmaz mal alýmý, satýmý ve kiralamasý yapmak, tesisleri iþletmek, iþlettirmek ve herkes için spor faaliyetlerinin her türlü araç, gereç, malzeme ve benzeri ihtiyaçlarýný saðlamak. Spor konusunda halký bilinçlendirmek amacýyla çeþitli broþürler, kitapçýklar bastýrmak veya satýn almak suretiyle temin edip daðýtmak,

g) Gerektiðinde Federasyonun il temsilciliklerini kurmak,

ð) Görev alanýna giren konularda düzenleme yapmak, uygulamak ve herkes için spor ile ilgili her türlü faaliyeti yürütmek,

h) Herkes için spor, wellness ve yoga ile ilgili televizyon, radyo, internet, basýlý eser yayýnlarý, kulüplerin kullanacaklarý reklamlar ile her türlü reklam konusunda ticari ve mali haklarý düzenlemek ve denetlemek,

ý) Baþkan tarafýndan teklif edilen yan kurullarý onaylamak,

i) Genel kurul toplantýlarýný hazýrlamak,

j) Bütçeyi hazýrlamak,

k) Genel kurulun verdiði yetkileri kullanmak,

l) Genel kurulun belirlediði limitler dahilinde, Federasyon baþkanýna olaðanüstü durumlar için belli bir oranda borçlanma ve harcama yetkisi vermek,

m) Federasyonun görevlerini yürütmek ve faaliyetlerini düzenlemek amacýyla; merkez teþkilatý ve il temsilciliklerinde görevlendirilecek kamu görevlileri dýþýnda kalan idari ve teknik personelin sayýsýný, bu personelle birlikte profesyonel olarak istihdam edilecek görevlilerin sözleþme ücretlerini ve sosyal haklarýný, gerekli görülen kurul üyelerinin fazla mesailerini, yolluk ve yevmiyelerini tespit etmek,

n) Görevlerini yerine getirebilmek için talimatlar hazýrlamak, bu talimatlardan ödül ve yardýmla ilgili olanlarýný genel kurulun onayýna sunmak ve uygulamak,

o) Ýlgili mevzuat ve genel kurul kararý ile verilen görevleri yerine getirmek ve konularla ilgili düzenlemeler yapmak.

(2) Federasyonun çalýþma usul ve esaslarý yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan talimatla belirlenir.

(3) Yönetim kurulu, Federasyon baþkaný baþkanlýðýnda üyeleri arasýndan seçeceði en az dört en fazla altý kiþilik bir icra kurulu oluþturabilir. Ayrýca bu icra kurulunda profesyonel olarak görev yapacak icra kurulu koordinatörü atayabilir ve sýnýrlarýný tespit edeceði çerçevede yetkilerini bu kurula devredebilir. Bu kurul gerekli zamanlarda toplanýr, kararlar alýr ve uygulayabilir. Yaptýðý iþlemler hakkýnda ilk toplantýda yönetim kuruluna bilgi verir.

Yönetim kurulu toplantýlarý

MADDE 13 (1) Yönetim kurulu, baþkan tarafýndan belirlenen gündemi görüþmek üzere en az iki ayda bir kez üye tamsayýsýnýn yarýdan bir fazlasýnýn katýlýmýyla toplanýr. Üyelerin önereceði konular gündeme eklenir. Asýl üyelerin ölümü veya istifasý halinde yedek üyelerden sýrasý gelenler yönetim kuruluna alýnýr.

(2) Yönetim kurulu kararlarý, toplantýya katýlanlarýn çoðunluðu ile alýnýr. Oylarýn eþitliði halinde baþkanýn kullandýðý oy yönünde çoðunluk saðlanmýþ sayýlýr.

(3) Mazeretsiz olarak, üst üste iki toplantýya veya bir yýl içinde aralýklý olarak dört toplantýya katýlmayan üyenin üyeliði sona erer ve bunun yerine sýrasý gelen yedek üye çaðrýlýr.

(4) Mazeretler, sebepleri ile birlikte yazýlý olarak toplantý saatinden önce baþkana bildirilir. Mazeretin geçerliliðine yönetim kurulu karar verir.

(5) Genel sekreter yönetim kurulu toplantýlarýna iþtirak eder ve Federasyonun idari iþlemleri hakkýnda yönetim kuruluna bilgi verir. Raportör olarak kararlarý yazar ve imzalar ancak oy kullanma hakký yoktur.

(6) Kararlar, karar defterine yazýlýr ve imzalanýr. Alýnan kararlar baþkan tarafýndan uygulanýr.

Denetim kurulu

MADDE 14 (1)  Denetim kurulu, Genel Müdürlük tarafýndan görevlendirilecek üç üyenin yanýnda, genel kurulca dört yýl için seçilen ve mali konularda ihtisas sahibi olan iki asýl ve iki yedek üyeden oluþur.

(2) Denetim kurulunun seçimle gelen asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir.

(3) Asýl üyeler kendi aralarýndan bir baþkan, bir baþkan vekili ve bir raportör seçerler. Kurul, baþkan tarafýndan gerektiði zamanlarda toplantýya çaðrýlarak çalýþmalarýný yürütür. Kurul kararlarý çoðunluk ile alýnýr. Karara katýlmayan üye gerekçelerini Genel Kurula yazýlý bir rapor ile sunmak zorundadýr.

(4) Kurul görevinde baðýmsýzdýr. Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiþ sayýlmadýkça görevlerinden alýnamaz, yerlerine yenisi görevlendirilemez. Asýl üyelerin ölüm veya istifasý halinde boþalan üyeliðe kalan süreyi tamamlamak üzere sýrasý gelen yedek üye baþkan tarafýndan çaðrýlarak kurul tamamlanýr.

(5) Mazeretsiz olarak, üst üste iki toplantýya veya iki yýl içinde aralýklý olarak dört toplantýya katýlmayan üyenin üyeliði düþer. Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazýlý olarak toplantý saatinden en geç bir saat önce baþkana bildirir. Mazeretin kabulüne o toplantýdaki kurul üyelerince karar verilir.

Denetim kurulunun görevleri

MADDE 15 (1) Denetim kurulu, Federasyonun mali iþlemlerinin mevzuata, belge ve kararlara uygun olup olmadýðýný genel kurul adýna denetler. Her malî genel kurul için yýllýk esasa göre hazýrlayacaðý denetleme raporunu, genel kurulun onayýna sunar. Denetim kurulu, iþ ve iþlemler hususunda yönetim kuruluna uyarýlarda bulunabilir. Kurul gerek görmesi durumunda uzman bilirkiþilerden yararlanabilir. Bilirkiþilere verilecek ücret denetim kurulunca teklif, yönetim kurulunca tespit edilir ve Federasyonca karþýlanýr.

(2) Kurul, denetimleri yerine getirirken, Federasyon görevlileri kendilerinden istenen bilgi ve belgeleri vermek zorundadýr. Denetleme raporu genel kurul toplantýsýndan on beþ gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde ilan ettirmek suretiyle, genel kurul üyelerine duyurulur.

Disiplin kurulu

MADDE 16 (1) Disiplin kurulu, genel kurulca dört yýl için seçilen bir baþkan ve dört asýl üye olmak üzere beþ üyeden oluþur. Asýl üyeler kadar yedek üye seçilir. Asýl ve yedek ikiþer üyenin hukukçu olmasý zorunludur. Asýl üyeler kendi aralarýndan bir baþkan vekili ve bir raportör seçerler.

(2) Disiplin kurulu asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir.

(3) Kurul, görevlerinde ve kararlarýnda baðýmsýzdýr. Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiþ sayýlmadýkça görevlerinden alýnamaz ve yerlerine yenisi görevlendirilemez. Asýl üyelerin ölüm veya istifasý halinde kalan süreyi tamamlamak üzere boþalan üyeliðe sýrasý gelen yedek üye baþkan tarafýndan çaðrýlarak kurul tamamlanýr.

(4) Disiplin kurulu, Federasyonun faaliyet programýnda yer alan veya kurum ve kuruluþlarca Federasyondan izin alýnmak suretiyle düzenlenen yarýþ ve faaliyetlerde; kulüp, Federasyona baðlý spor dallarý ile ilgili faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, öðretici, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin disiplin iþlerine bakar. Disiplin suçunu teþkil eden fiiller ile bu fiillere verilecek cezalara iliþkin hususlar yönetim kurulunca çýkarýlan talimat ile belirlenir

(5) Disiplin kurulu, kendi görev alanýný ilgilendiren iþleri görüþüp karara baðlamak üzere, Federasyon baþkanýnýn talebi üzerine, disiplin kurulu baþkanýnýn çaðrýsýyla toplanýr. Toplantý gündemi disiplin kurulu baþkaný tarafýndan belirlenir. Baþkanýn bulunmamasý halinde, kurula baþkan vekili baþkanlýk eder.

(6) Kurul, en az üç üyenin katýlýmý ile yapýlýr. Kurul kararlarýný çoðunlukla alýr. Oylarýn eþit çýkmasý halinde baþkanýn kullandýðý oy yönünde çoðunluk saðlanmýþ sayýlýr.

(7) Mazeretsiz olarak, üst üste iki toplantýya veya bir yýl içinde aralýklý olarak dört toplantýya katýlmayan üyenin üyeliði düþer. Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazýlý olarak toplantý saatinden en geç bir saat önce kurul baþkanýna bildirir. Mazeretin kabulüne o toplantýdaki kurul üyelerince karar verilir.

Yan kurullar

MADDE 17 (1) Federasyon yan kurullarýnýn oluþumu, görev ve yetkileri ile çalýþma usul ve esaslarý yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan talimatlarla belirlenir.

Genel sekreterlik

MADDE 18 (1) Genel sekreter en az dört yýllýk yüksekokul mezunu kiþiler arasýndan görevlendirilir. Federasyonca görevlendirilecek olan genel sekreterin kamu veya özel sektörde en az on yýl iþ deneyimi olmasý, Genel Müdürlükçe görevlendirilecek olanlarýn ise genel sekreter kadrosunda bulunmasý þarttýr. Lisansüstü eðitimde geçen süreler genel sekreter için aranan iþ deneyimi olarak kabul edilir.

(2) Genel sekreter, tüm idari ve teknik personelin amiridir.

(3) Genel sekreter federasyonun her türlü idari iþ ve iþlemlerini yapmakla yetkili ve sorumludur. Bu kapsamda;

a) Federasyon baþkaný adýna ulusal veya uluslararasý federasyonlar, kamu kurum ve kuruluþlarý ile yazýþmalarý yapar, il müdürlükleri ile koordinasyonu saðlar.

b) Federasyonun harcama talimatlarýna göre gerekli iþlemleri yapar, evraký düzenler ve ödeme aþamasýna getirir. Ödeme evrakýnda baþkan veya baþkan vekilinin imzasýnýn yaný sýra genel sekreterin imzasýnýn da bulunmasý zorunludur.

c) Federasyonun taþýnýr ve taþýnmaz mal kayýtlarýnýn tutulmasýný saðlar.

Federasyon il temsilciliði

MADDE 19 (1) Federasyonun yurt içi baðlantýsýný saðlamak üzere yönetim kurulu kararý ile illerde Federasyon temsilcilikleri kurulabilir.

(2) Federasyon il temsilcileri, Federasyon baþkanýnýn teklifi ve Genel Müdürün onayý ile görevlendirilir. Federasyon il temsilcisinin görev süresi, baþkanýn görev süresi kadardýr.

(3) Federasyon il temsilcisi, Federasyon ile il müdürlüðü arasýndaki koordinasyonu saðlar. Federasyon adýna yaptýðý iþlemler hakkýnda il müdürlüðüne ve Federasyona bilgi verir. Federasyon il temsilcileri, il müdürlükleri ya da federasyonca temin edilecek bürolarda görev yapar.

(4) Federasyon hizmet ve faaliyetlerini yerine getirmeyen, il müdürlüðü ve Federasyonla koordinasyon saðlamayan Federasyon il temsilcileri, Federasyon baþkanýnýn teklifi ve Genel Müdürün onayý ile görevden alýnýr.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Genel Kurul Toplantýlarý ve Seçim Ýþleri

Genel kurul toplantýlarý

MADDE 20 (1)  Genel kurul; olaðan, olaðanüstü ve mali genel kurul toplantýlarýndan oluþur.

a) Olaðan genel kurul; dört yýlda bir, yaz olimpiyat oyunlarýnýn bitiminden itibaren en geç üç ay içerisinde yapýlýr.

b) Olaðanüstü genel kurul;

1) Sportif Deðerlendirme ve Geliþtirme Kurulu raporlarýnda yeterli düzeyde görülmeyen veya yapýlan denetim sonucu görev baþýnda kalmasýnda sakýnca görülen federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyeleri hakkýnda Bakanýn istemi üzerine, karar almak üzere,

2) Federasyon yönetim kurulunun kararý ile,

3) Son yapýlan genel kurul toplantýsýnda üye olanlarýn en az yüzde 40’ýnýn noter kanalý ile yaptýðý yazýlý müracaat üzerine,

4) Federasyon baþkanýnýn istifasý, baþkan olma þartlarýndan herhangi birisini kaybetmesi, ölümü veya yönetim kurulu asýl ve yedek toplam üye sayýsýnýn yedi üyenin altýna düþmesi halinde,

olaðanüstü toplanýr.

c) Mali genel kurul; seçimli genel kurul ile birlikte, seçimli genel kurulun olmadýðý yýllarda ise iki yýlda bir ekim veya kasým aylarý içerisinde yönetim kurulunca belirlenen tarihte yapýlýr.

(2) Son yapýlan genel kurul toplantýsýnda delege olanlarýn noter kanalý ile yapacaklarý olaðanüstü genel kurul çaðrýlarýnda ilk müracaat ile son müracaat arasýndaki süre 60 günü geçemez.

(3) Mali genel kurulda ibra edilmeyen veya birinci fýkranýn (b) bendinde belirtilen hallerde, baþkan ve yönetim kurulu üyelerinin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere en geç altmýþ gün içerisinde seçimli olaðanüstü genel kurul toplanýr. Baþkanlýk ve yönetim kurulunun görevlerini ise genel kurula kadar denetleme kurulu yürütür. Denetleme kurulu da ibra edilmemiþ ise bu görevi genel kurul baþkanlýk divaný yürütür. Ancak birinci fýkranýn (b) bendinin (2) ve (3) numaralý alt bentlerinde belirtilen hallerde, son toplantý tarihinden itibaren altý ay geçmeden veya olimpiyat oyunlarýnýn yapýlmasýna altý aydan az süre kalmýþ ise olaðanüstü genel kurul toplantýsý yapýlmaz.

(4) Genel Müdürlük genel kurul toplantýlarýnda gözlemci bulundurur. Gözlemci genel kurul baþkanlýk divanýnda yer alýr. Gözlemcinin yol giderleri federasyon tarafýndan karþýlanýr. Gözlemci; genel kurul çalýþmalarýnýn 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðünün Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanun ile ilgili diðer mevzuata uygun olarak yapýlýp yapýlmadýðýný denetleyerek, raporunu en geç on beþ gün içerisinde, Bakana sunulmak üzere Genel Müdürlüðe verir. Genel Müdürlük, gözlemci raporunun verildiði, ilgililer ise genel kurulun yapýldýðý tarihten itibaren otuz gün içerisinde asliye hukuk mahkemesinde genel kurulun iptalini isteyebilir.

(5) Olaðan ve olaðanüstü genel kurullarýn bu maddede öngörülen süre ve esaslara uygun olarak yapýlmamasý halinde genel kurul, Tahkim Kurulunca oluþturulacak üç kiþilik komisyon marifetiyle altmýþ gün içerisinde yapýlýr. Federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyeleri hakkýnda mevzuata uymamaktan dolayý idari ve adli iþlem baþlatýlýr.

Genel kurulun toplantýya çaðrýlmasý

MADDE 21 (1) Genel kurul toplantýlarý, Federasyonun merkezi olan Ankara'da yapýlýr. Genel kurul toplantýlarý ile ilgili her türlü iþlem yönetim kurulunca yapýlýr. Genel kurul çaðrýsý ve gündemi, toplantý tarihinden en az otuz gün önce; faaliyet raporu, denetim kurulu raporu ile bütçe tasarýsý ise en az on beþ gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde üyelere ilan edilir.

(2) Genel kurul baþkanlýk divaný oluþuncaya kadar, yönetim kurulunun genel kurul iþlemleriyle ilgili kararlarýna karþý Tahkim Kuruluna baþvurulabilir.

(3) Genel Kurul kararýnýn alýnmasýndan sonra Federasyon, ilan tarihinde genel kurula katýlma hakký bulunan üyelerden delegelerini ve delegelere ait bilgileri talep eder. Kulüpler ile ilgili kurum ve kuruluþlar, Federasyon tarafýndan yapýlan duyuru ya da tebligatý takip eden en geç beþ gün içerisinde genel kurulda kendilerini temsil edecek delege listesini ve bilgilerini Federasyona bildirmek zorundadýr.

(4) Delege listesi genel kurul tarihinden en az otuz gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde ilan edilir. Federasyon tarafýndan hazýrlanacak genel kurul delege listesinde üyelerin adý ve soyadý ile temsil ettiði kurum ve kuruluþ belirtilir.

(5) Hazýrlanan delege listesine, ilan tarihinden itibaren on gün içerisinde itiraz edilebilir. Delege listesine itiraz, yönetim kurulunca itiraz süresinin bitiminden itibaren iki gün içerisinde karara baðlanýr. Bu karara karþý iki gün içerisinde Tahkim Kuruluna itiraz edilebilir. Tahkim Kurulu itirazýn kendisine ulaþtýðý tarihten itibaren beþ gün içerisinde bu itirazý kesin olarak karara baðlar.

Genel kurulun açýlmasý

MADDE 22 (1) Genel kurul delegeleri, delegelik belgesini almak ve delege listesini imzalamak zorundadýr.

(2) Genel kurul; üye tam sayýsýnýn salt çoðunluðu ile toplanýr ve katýlanlarýn salt çoðunluðu ile karar alýr. Seçimde en fazla oyu alan aday listesi seçilmiþ sayýlýr. Ýlk toplantýda çoðunluk saðlanamamasý halinde takip eden günde çoðunluk aranmaksýzýn toplanýr. Ancak toplantýya katýlanlarýn sayýsý seçimle belirlenen kurullarýn asýl üye sayýsýnýn iki katýndan aþaðý olamaz.

(3) Federasyon baþkaný veya onun görevlendireceði baþkan vekili, asbaþkan veya bir yönetim kurulu üyesi tarafýndan, genel kurul delege listesini incelemesi ve katýlanlarýn sayýsýný belirlemesi ile genel kurul toplantýsý için aranan çoðunluðun bulunup bulunmadýðý tespit edilir.

(4) Genel kurul toplantýsý Federasyon baþkanýnýn veya görevlendireceði baþkan vekili, asbaþkan ya da bir yönetim kurulu üyesinin konuþmasý ile açýlýr. Daha sonra genel kurul, divan kurulunu oluþturur.

Divan kurulu ve görevleri

MADDE 23 (1) Divan kurulu; bir baþkan, bir baþkan yardýmcýsý, iki yazman üyeden oluþur. Ayrýca genel kurul üyeleri arasýndan seçim iþlerinde görev yapacak iki sandýk görevlisi seçilir. Divan kurulunun seçimi üyelerin açýk oyu ile yapýlýr. Divan kurulu baþkan ve üyelerinin genel kurul üyesi olmasý zorunludur.

(2) Divan kurulu; bu Ana Statü ve Yönetmelik hükümleri çerçevesinde ve gündem maddelerine göre toplantýnýn yürütülmesini saðlamakla görevli ve yetkilidir.

(3) Divan kurulu oluþtuktan sonra genel kurul çalýþmalarýna iliþkin her türlü itiraz divan kurulu tarafýndan karara baðlanýr.

(4) Divan kurulu görüþmelerin düzenini bozan delegelere uyarma cezasý verebileceði gibi düzeni sürekli olarak bozan delegeler hakkýnda toplantýdan çýkarma kararý alýnmasý için genel kurula baþvurabilir. Genel kurulun oy çokluðuyla aldýðý karar sonucu toplantýdan çýkarýlan delege, toplantý süresince salonda bulunamaz, oylamaya katýlamaz.

Genel kurul gündemi

MADDE 24 (1) Genel kurul gündemi yönetim kurulunca belirlenir ve toplantý tarihinden en az otuz gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde üyelere duyurulur.

(2) Genel kurul gündeminde; açýlýþ, divan kurulu seçimi, mali rapor ile faaliyet ve denetim raporlarýnýn görüþülerek kabulü ile yönetim kurulunun ibra edilmesi, yeni döneme ait bütçenin görüþülüp onaylanmasý, seçim maddesi ile ihtiyaç halinde diðer hususlar yer alýr.

(3) Mali genel kurul gündeminde seçim dýþýndaki hususlar yer alýr ve bu genel kurulda bir önceki dönemin bütçesi görüþülerek karara baðlanýr, içinde bulunulan yýlýn bütçesi üzerinde düzenleme yapýlýr ve bir sonraki dönemin bütçesi onaylanýr. Mali genel kurulda Ana Statü deðiþiklikleri ile Federasyonun iþ ve iþleyiþine iliþkin diðer konular da görüþülerek karara baðlanabilir.

(4) En az on genel kurul üyesinin imzasýyla Ana Statüye aykýrý olmayan ve gündeme ilave edilmek istenen maddeler için yazýlý olarak baþvuru yapýlabilir ve açýk oylama sonucu salt çoðunluk ile kabul edilen öneriler gündeme eklenir. Bu tür maddeler daha önce ilan edilmiþ gündem maddelerinin görüþülüp karara baðlanmasýndan sonra ele alýnýr.

(5) Olaðanüstü genel kurulda ilanda belirtilen hususlar dýþýnda baþka bir husus görüþülemez.

Genel kurul oturumu ve görüþmeler

MADDE 25 (1) Divan kurulu seçildikten ve yerini aldýktan sonra divan baþkaný, ilanda yer alan gündemi genel kurula açýklar, oya sunar ve gündem maddelerinin görüþülmesine geçer.

(2) Söz almak isteyen üyelere yazýlma sýrasýna göre söz verilir. Federasyon kurullarýnýn sözcüleri ile usul hakkýnda söz almak isteyenlere öncelik tanýnýr.

(3) Konuþma süresi genel kurula katýlan en az on üyenin yazýlý isteði üzerine yapýlacak açýk oylama ile görüþme açýlmaksýzýn sýnýrlandýrýlabilir.

(4) Genel kurulda üyelerin Federasyon iþ ve iþlemlerine iliþkin sorularýný yönetim kurulu ve denetim kurulu sözcüleri yanýtlamakla yükümlüdür.

(5) Gündem maddelerine iliþkin görüþme yeterliliði teklifi üç üyenin bu konu ile ilgili görüþlerini belirtmesinden sonra verilebilir. Söz konusu teklif daha önce bu konu ile ilgili söz almýþ kiþilerin adlarýnýn okunmasý ve söz haklarýnýn saklý bulunduðunun açýklanmasý suretiyle, teklif lehine ya da aleyhine konuþacak birer kiþiye söz verildikten sonra oylamaya açýlýr ve oylama sonucuna göre karar verilir. Karara baðlanan konular üzerinde yeniden görüþme açýlamaz.

(6) Genel kurulda, görüþme yeterliliði, bütçe ve Ana Statü deðiþiklikleri ile ilgili tekliflerin yazýlý olarak yapýlmasý zorunludur.

(7) Divan baþkaný, gündem maddeleri görüþülürken ya da oylama yapýlýrken düþüncesini açýklayamaz. Konuþma yapmak isterse sýraya girer ve sýrasý gelince yerini baþkan yardýmcýsýna býrakarak düþüncelerini açýklar. Divan baþkaný, hakkýnda düþüncesini açýkladýðý gündem maddesinin görüþülmesi tamamlanýnca yerine geçebilir.

Seçim iþleri

MADDE 26 (1) Federasyon, baþkanlýk için baþvuran adaylarýn listesini ve genel kurul delegelerinin teklif yazýlarýný divan baþkanlýðýna iletir. Baþkan adaylarý, yönetim, denetim ve disiplin kurulu asýl ve yedek üyelerin isim listelerini divan kuruluna yazýlý olarak teslim ederler.

(2) Oylamada, baþkan adaylarý ve önerdikleri kurul listeleri blok olarak oylanýr. Kurullara münferit olarak aday olunmaz. Oylanan listelerde çizme, eksiltme yapýlmaz.

(3) Divan baþkaný, istekleri halinde baþkan adaylarýna genel kurula hitap etmeleri için ad çekme suretiyle tespit edeceði sýrayla söz hakký verir. Baþkan adaylarýnýn konuþma süresi aday sayýsý dikkate alýnarak divan kurulu tarafýndan belirlenerek oylamaya sunulur.

(4) Baþkan adaylarý divan baþkanýna her sandýk baþýnda görevlendirilmek üzere gözlemci ismi bildirebilir.

(5) Divan baþkaný, baþkan adaylarý tarafýndan kendisine teslim edilen oy listelerini baþvuru sýrasýna göre oy verme kabinlerine koydurur.

(6) Seçimler tek liste halinde gizli oy ve açýk tasnif þeklinde yapýlýr. Genel kurul üyeleri genel kurul listesindeki sýralara göre görevlilerden mühürlü zarfý imza karþýlýðý alýr ve hazýr bulundurulan yeterli sayýdaki sandýklarda oylarýný kullanýr. Adaylara ait oy pusulalarý oy kullanýlacak kabinlerde bulundurulur. Delege hangi aday ve listesine oy vermek istiyor ise kabindeki evet mührünü basar ve oy listelerinden tercih ettiðini zarfa koyarak sandýða atar. Genel kurul oy kullaným listesini imzalayarak oyunu kullanmýþ olur. Oy pusulasýna isim veya herhangi bir iþaret konulamaz. Zarfý kaybeden veya baþka bir þekilde elinden çýkaran delegeye yeni bir zarf verilmez.

(7) Genel kurula katýlan tüm delegelerin oylarýný kullanmasý veya oy kullanma süresinin sona ermesinden sonra sandýklar kapatýlýr. Sandýklar divan baþkanýnýn denetim ve gözetiminde aday ve gözlemcilerin huzurunda açýlýr. Sandýklardan çýkan zarf sayýsýnýn oy kullanan üye sayýsý ile eþit olup olmadýðý tespit edilir ve fazla zarflar açýlmadan iptal edilir.

(8) Oylarýn tasnifinde listeler sayýlýr. Bir zarfýn içinden ayný listeden birden fazla çýkmasý durumunda, bunlardan biri geçerli sayýlýr ve tek oy olarak hesaplanýr. Bir zarfýn içinden deðiþik iki liste çýkmasý durumunda bunlar iptal edilir ve oy geçersiz sayýlýr.

(9) Seçimde en yüksek oyu alan baþkan adayý ve bu adayýn listesi seçilmiþ sayýlýr. Oylarýn eþit çýkmasý halinde ayný gün genel kurulda çoðunluk aranmaksýzýn ikinci bir oylama yapýlýr. Ancak bu toplantýya katýlanlarýn sayýsý seçimle belirlenen kurullarýn üye sayýsýnýn iki katýndan aþaðý olamaz. Bu oylamada da eþitlik bozulmaz ise baþkan ve seçimle göreve gelen kurullar kura ile belirlenir.

(10) Divan baþkaný, seçim sonuçlarýný oy çoðunluðuna ve oy sýrasýna göre genel kurul üyelerine açýklar.

(11) Genel kurul toplantý tutanaklarý divan kurulu tarafýndan tutulur ve toplantý tutanaklarýnýn her bir sayfasý toplantý sonunda divan baþkaný ile divan kurulu üyeleri tarafýndan birlikte imzalanýr. Gündemdeki bütün maddelerin görüþülmesi ve karara baðlanmasýndan sonra divan baþkaný toplantýyý bir konuþma ile kapatýr.

(12) Tutanaklar, genel kurul toplantýsýnýn kapanýþýný takiben en geç yirmi dört saat içerisinde Federasyona teslim edilir ve bunlarýn bir kopyasý da ayný süre içerisinde Genel Müdürlük gözlemcisine verilir. Federasyona teslim edilen tutanaklar tesliminden itibaren en geç kýrk sekiz saat içerisinde Federasyonun internet sitesinde yayýnlanýr.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Mali Hükümler ile Denetim ve Disiplin Ýþlemleri

Federasyon bütçesi

MADDE 27 (1) Federasyonun bütçesi, yönetim kurulunca her bir mali yýla göre ve iki yýl için düzenlenerek genel kurulun onayýndan sonra uygulamaya konulur. Federasyonun mali yýlý 1 ocak-31 aralýk arasýdýr.

(2) Bütçede, Federasyonun her türlü gelirleri ve yapýlacak faaliyetler için ayrýlacak ödenekler, personel giderleri, kurullarýn masraflarý yönetim ve hizmet giderleri ile diðer giderler gösterilir.

(3) Federasyon baþkaný bütçede belirtilen esaslar içinde tahsilat ve harcamalar yapmaya yetkilidir. Federasyon baþkaný bu yetkisini sýnýrlarýný belirlemek kaydýyla ve yönetim kurulu kararý ile baþkan vekiline devredebilir.

(4) Ödeme evrakýnda baþkan veya baþkan vekilinin imzasýnýn yaný sýra genel sekreterin imzasýnýn bulunmasý zorunludur.

Federasyonun gelirleri

MADDE 28 (1) Federasyonun gelirleri þunlardýr:

a) Genel Müdürlük bütçesinden ayrýlacak pay.

b) Genel Müdürlük bütçesinden altyapý ve eðitime iliþkin projelerin desteklenmesi için aktarýlacak kaynak.

c) Antrenör, hakem ve sporcularýn, lisans, tescil ve vize ücretleri ile transferlerden alýnacak pay.

ç) Kulüplerin tescil ve vize ücretleri.

d) Katýlým paylarý, baþvuru harçlarý ve aidatlar.

e) Sponsorluk gelirleri.

f) Reklam, basýlý yayýn ve basýlý evrak gelirleri.

g) Ceza ve itiraz gelirleri.

ð) Yardým ve baðýþlar.

h) Kira ve iþletme gelirleri.

ý) Herkes için sporun televizyon ve radyodan yapýlacak yayýnlarýndan, her türlü basýn ve yayýn organlarý ile yapacaklarý ve kulüplerin forma sözleþmelerinden elde ettikleri gelirlerin %10u ile milli ve temsili müsabakalarýn televizyon, radyo ve internet üzerinden yayýnlarýndan elde edilecek gelirler.

i) Kurs, seminer ve Federasyonun görev alaný içerisinde yer alan spor branþlarý ile ilgili olarak kurulan iktisadi iþletmelerden elde edilecek gelirler.

j) Federasyon baþkan adaylarýndan alýnacak baþvuru ücretleri.

k) Diðer gelirler.

(2) Genel Müdürlük bütçesinden ayrýlacak toplam tutar ile gerektiðinde alt yapý ve eðitime iliþkin projelerinin desteklenmesi amacýyla tahsis edilecek kaynak, Genel Müdürlüðün yýllýk harcama programý dikkate alýnarak, Federasyon hesabýna aktarýlýr.

(3) Federasyonun tüm gelirleri katma deðer vergisi hariç, her türlü vergi, resim ve harçtan muaftýr.

(4) Federasyonlar tarafýndan yapýlan faaliyet ve müsabakalarda elde edilen reklam, sponsorluk, naklen yayýn, milli müsabakalara ait bilet gelirleri federasyona aittir.

(5) Federasyonun mallarý Devlet malý hükmündedir, haczedilemez.

Federasyonun giderleri

MADDE 29 (1) Federasyon, yýllýk bütçe esasýna göre bütçesini hazýrlar; bu Ana Statü ve ilgili diðer mevzuat ile kendisine verilen görevleri yerine getirmek için Ana Statü hükümleri çerçevesinde gerekli bütün harcamalarý yapar.

(2) Harcamalar aþaðýda belirtilen ilke ve esaslara uygun olarak yapýlýr;

a) Bu Ana Statüde belirtilen Federasyonun ve yönetim kurulunun görevleri çerçevesinde zorunlu ya da yararlý olan iþ ve iþlemler için yapýlmýþ olmak,

b) Ýþin mahiyetine ve Federasyonun ihtiyaçlarýna uygun olmak,

c) Federasyonun gelirleri ile tedbirli ve basiretli yönetim ilkeleri, objektif ve iyi niyet kurallarý kapsamýnda orantýlý olmak.

Muhasebe ve raporlama sistemi

MADDE 30 (1) Federasyonda tek düzen muhasebe sistemine ve bilanço esasýna göre kayýt tutulur.

(2) Muhasebe iþlemlerinin geçerli olan belgelere dayandýrýlmasý zorunludur. Kayýt, denetim, kontrol ve takip açýsýndan 213 sayýlý Vergi Usul Kanununda belirlenmiþ standart belge, rapor ve defterler kullanýlýr.

(3) Hesaplar takvim yýlý esasýna göre tutulur. Gelir ve giderler tahakkuk ettirildikleri yýlýn hesaplarýnda gösterilir. Ancak federasyon, mali genel kurul tarihlerini de esas alarak ve ihtiyari bir þekilde ayrýca muhasebe raporlamalarýný yapabilir. Bu ihtiyari raporlarýn hazýrlanmýþ olmasý, takvim yýlýna göre kayýt ve raporlama yapýlmasýný engellemez.

(4) Genel Müdürlük tarafýndan yapýlan yardýmlarýn izlenmesi ve spor politikalarýna yön verilebilmesi için; Federasyona ait muhasebe kayýtlarý, Genel Müdürlükte oluþturulacak bir merkezde belli bir otomasyon sisteminde toplu bir biçimde izlenebilir. Bu durumda Genel Müdürlükçe oluþturulacak standart hesap planýna uygun olarak kayýtlarýn düzenlenmesi ve Federasyon muhasebe servisinin bu merkezle iþbirliði içinde çalýþmasý zorunludur.

(5) Federasyon, muhasebe servisini kurmak ve bu serviste çalýþan personeli kendi alanýnda eðitmekle yükümlüdür.

Denetim

MADDE 31 (1) Federasyonlarýn her türlü faaliyetlerinin denetimi; genel kurul, denetim kurulu ve Bakan tarafýndan görevlendirilecek denetim elemanlarýnca yapýlýr.

(2) Federasyon harcamalarýnýn yerindelik denetimi Federasyonun genel kurulu ve denetim kurulunca, Genel Müdürlükçe yapýlan her türlü yardýmlarýn amaca uygunluðu ve denetimi ise Genel Müdürlükçe yapýlýr. Genel Müdürlük tarafýndan yapýlan ayni ve nakdi yardýmlarýn amacýna veya mevzuata uygun olarak harcanmamasý halinde oluþacak zarar, kusurlarý bulunan federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyelerinden Genel Müdürlükçe tahsil edilir ve Genel Müdürlük bütçesine gelir kaydedilir. Ayrýca sorumlular hakkýnda suç duyurusunda bulunulur.

Disiplin iþlemleri

MADDE 32 (1) Federasyona baðlý spor dallarý ile ilgili olarak;

a) Federasyonun faaliyet programýnda yer alan müsabaka ve faaliyetlerde kulüp, Federasyona baðlý spor dallarýnda faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, öðretici, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine Federasyonun disiplin kurulu,

b) Federasyonun faaliyet programýnda yer almayan il veya ilçe müdürlüklerince düzenlenen müsabaka ve faaliyetlerde; kulüp, ilgili spor dalýnda faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine il veya ilçe ceza kurullarý,

c) Kurum veya kuruluþlarca Federasyondan, il veya ilçe müdürlüklerinden izin alýnmak suretiyle düzenlenen müsabaka ve faaliyetlerde ilgili spor dalýnda faaliyette bulunan kuruluþ, kulüp, sporcu, hakem, antrenör, eðitmen, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine izin alýnan merciin disiplin/ceza kurulu,

bakar.

(2) Ýl veya ilçe ceza kurullarý tarafýndan verilen cezalara karþý 7/1/1993 tarihli ve 21458 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüðü Amatör Spor Dallarý Ceza Yönetmeliði hükümleri uyarýnca, Genel Müdürlük Ceza Kuruluna itiraz edilebilir.

(3) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük Ceza Kurullarý, Federasyonun disiplin kurulu ile il veya ilçe ceza kurullarýnca verilecek cezalar Genel Müdürlük Merkez Ceza Kurulunda oluþturulacak sportif ceza kütüðüne kaydedilir.

BEÞÝNCÝ BÖLÜM

Çeþitli ve Son Hükümler

Ödül ve sponsorluk

MADDE 33 (1) Ödül ve sponsorluk iþlemleri 3289 sayýlý Kanunun ek 3 üncü maddesi ile 13/9/2010 tarihli ve 2010/959 sayýlý Bakanlar Kurulu Kararý ile kabul edilen Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Baþarý Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkýnda Yönetmelik ve 16/6/2004 tarihli ve 25494 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüðü Sponsorluk Yönetmeliði çerçevesinde yürütülür.

(2) Federasyon, Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Baþarý  Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkýnda Yönetmelik kapsamýnda yer almayan sporcu, kulüp ve antrenörler için çýkaracaðý talimat hükümlerine göre ödül verebilir. Ancak bu durumda verilecek ödüller Genel Müdürlük bütçesinden ayrýlacak pay ile alt yapý ve eðitime iliþkin projelerin desteklenmesi için aktarýlacak kaynaktan ve Spor Toto Teþkilat Baþkanlýðýndan saðlanan reklam gelirlerinden karþýlanamaz.

Yayýnlarýn düzenlenmesi

MADDE 34 (1) Federasyon faaliyetleri kapsamýnda Türkiye Cumhuriyeti sýnýrlarý içindeki tüm müsabakalarýn ve faaliyetlerin televizyon, radyo, internet ve her türlü teknik cihaz ve benzeri araçlarla yayýnlanmasý, iletilmesi, yayýnlarýn düzenlenmesine ve programlanmasýna münhasýran yönetim kurulu yetkilidir.

(2) Federasyon tarafýndan yayýnlanmasýna izin verilmeyen müsabaka ve faaliyetler televizyon, radyo, internet ve benzeri araçlarla yayýnlanamaz.

Fikri, sýnai ve ticari haklar

MADDE 35 (1) Federasyonun kullandýðý veya kullanacaðý marka, logo ve benzeri tüm fikri ve sýnai haklarýn mülkiyeti ve kullaným hakký münhasýran Federasyona aittir.

Kulüpler

MADDE 36 (1) Federasyona baðlý spor dallarýnda faaliyet gösteren spor kulüpleri ve diðer spor kulüplerinin spor dalý þubeleri, Federasyonun görev alanýna giren konularda Federasyona baðlýdýr.  Spor kulüpleri gençlik hizmetleri ve spor il müdürlükleri tarafýndan kayýt ve tescil edilir. Kulüpler, tescil edildikten sonra, branþ tescili ve faaliyet katýlým iþlemleri Federasyon mevzuatýna göre yapýlýr. Sorumluluklarýný yerine getirmeyen kulüplerin kayýt ve tescil iþlemleri iptal edilir. Bu kulüpler müsabakalara katýlamaz ve Federasyon genel kurulunda temsil edilemezler.

(2) Tescil ücreti her yýl yönetim kurulunca belirlenir.

Kulüplerin devri ve þirketleþme

MADDE 37 (1) Federasyonun görev alaný içerisinde yer alan spor branþlarýnda herkes için spor dalýnda faaliyet gösteren kulüpler, herkes için spor þubelerini, kanunlarla belirtilen þekil ve esaslara göre kuracaklarý veya kurulmuþ olan þirketlere devredebilirler. Kulüplerin þirketleþmesi halinde, tescilli bulunduklarý yerden baþka yere nakilleri yapýlamaz.

(2) Devirlerde Herkes için spor sporunun yayýlmasý, güçlenmesi ve yararlarý ön planda tutulur. Bu Ana Statüde belirlenen esaslara ve yönetim kurulunca konulacak kurallara uyulmasý zorunludur.

Alt düzenleyici iþlemler

MADDE 38 (1) Bu Ana Statüye dayanýlarak hazýrlanan diðer alt düzenleyici iþlemler Genel Müdürlüðün internet sitesinde yayýmlanýr.

(2) Bu Ana Statü ile Federasyonun diðer alt düzenleyici iþlemleri Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmelik hükümlerine aykýrý olamaz.

Yürürlükten kaldýrýlan ana statü

MADDE 39 (1) 28/1/2007 tarihli ve 26417 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Türkiye Herkes Ýçin Spor Federasyonu Ana Statüsü yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

Yürürlük

MADDE 40 (1) Bu Ana Statü yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

Yürütme

MADDE 41 (1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Herkes Ýçin Spor Federasyonu Baþkaný yürütür.