1 Ekim 2014  ÇARÞAMBA

Resmî Gazete

Sayý : 29136 (Mükerrer)

ANA STATÜ

Türkiye Geleneksel Spor Dallarý Federasyonu Baþkanlýðýndan:

TÜRKÝYE GELENEKSEL SPOR DALLARI FEDERASYONU ANA STATÜSÜ

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanýmlar ve Kýsaltmalar

Amaç

MADDE 1 (1) Bu Ana Statünün amacý, Türkiye Geleneksel Spor Dallarý Federasyonunun teþkilat, genel kurul ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarýnýn oluþumu, görev, yetki ve sorumluluklarý ile çalýþma usul ve esaslarýný düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 (1) Bu Ana Statü, Türkiye Geleneksel Spor Dallarý Federasyonunun genel kurulu ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarýný, spor dallarýnda faaliyet gösteren spor kulüpleri ile eðitim merkezlerini ve ilgili diðer kuruluþlarý, sporcu, antrenör, menajer, hakem, gözlemci, yönetici ve diðer görevliler ile bunlarýn katýldýðý yurt içi ve yurt dýþý tüm faaliyetleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 (1) Bu Ana Statü, 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðünün Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunun ek 9 uncu maddesi ile 19/7/2012 tarihli ve 28358 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmelik hükümlerine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

Tanýmlar ve kýsaltmalar

MADDE 4 (1) Bu Ana Statüde yer alan;

a) Bakan: Gençlik ve Spor Bakanýný,

b) Bakanlýk: Gençlik ve Spor Bakanlýðýný,

c) Federasyon: Türkiye Geleneksel Spor Dallarý Federasyonunu,

ç) Federasyon Baþkaný: Türkiye Geleneksel Spor Dallarý Federasyonu Baþkanýný,

d) Genel Kurul: Türkiye Geleneksel Spor Dallarý Federasyonu Genel Kurulunu,

e) Genel Müdür: Spor Genel Müdürünü,

f) Genel Müdürlük: Spor Genel Müdürlüðünü,

g) Ýl Müdürlüðü: Gençlik Hizmetleri ve Spor Ýl Müdürlüðünü,

ð) Ýlçe Müdürlüðü: Gençlik Hizmetleri ve Spor Ýlçe Müdürlüðünü,

h) Kanun: 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðünün Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunu,

ý) Spor Dalý: Atlý cirit, rahvan binicilik, atlý okçuluk, atlý kýzak, geleneksel kýzak, matrak, aba güreþi, þalvar güreþi, kuþak güreþi v.b spor branþlarýný,

i) Tahkim Kurulu: 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðü Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunun ek 9 uncu maddesi hükümlerine göre oluþturulan kurulu,

j) Talimat: Ana Statüye uygun olarak yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde yayýmlanarak yürürlüðe giren düzenlemeyi,

k) Yönetmelik:19/7/2012 tarihli ve 28358 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmeliði,

ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Federasyonun Teþkilat, Görev ve Yetkileri

Teþkilat

MADDE 5 (1) Federasyon, özel hukuk hükümlerine tabi, baðýmsýz statüye ve tüzel kiþiliði haizdir. Federasyonun merkezi Ankaradadýr. Federasyon merkez teþkilatý ve il temsilciliklerinden oluþur.

(2) Federasyonun merkez teþkilatý;

a) Genel kurul,

b) Yönetim kurulu,

c) Denetim kurulu,

ç) Disiplin kurulu,

d) Genel sekreterlikten,

teþekkül eder.

(3) Federasyonun yurt içi baðlantýsýný saðlamak üzere, illerde Federasyon temsilcilikleri kurulabilir.

Federasyonun görev ve yetkileri

MADDE 6 (1) Federasyonunun görev ve yetkileri þunlardýr;

a) Spor dallarý ile ilgili faaliyetleri ulusal ve uluslararasý kurallara göre yürütmek,

b) Spor dallarýnýn geliþmesini, her yaþ gurubunda yapýlmasýný ve ülke genelinde yaygýnlaþmasýný saðlamak,

c) Sporcu saðlýðý ile ilgili konularda gerekli önlemleri almak,

ç) Federasyonun il temsilciliklerini kurmak,

d) Spor dallarýnýn uluslar arasý tanýnýrlýðýný artýrmak, yaygýnlaþtýrýlmasýna iliþkin faaliyetleri yapmak, Federasyonu uluslararasý faaliyetlerde temsil etmek,

e) Tahkim Kurulu kararlarýný uygulamak,

f) Ýl müdürlükleri ile koordineli çalýþmak,

g) Yüksek performanslý sporcu yetiþtirmek,

ð) Spor kulüplerinin, spor dallarý müsabakalarýna katýlým iþlemlerini, sporcu, antrenör ve hakemlerin tescil ve vize iþlemlerini yapmak,

h) Spor dallarýnýn altyapýsý ve eðitimine iliþkin projeler hazýrlamak ve bu projeleri uygulamak,

ý) Federasyonun yýllýk ve dört yýllýk master ve stratejik planý ile performans programýný içeren taahhütnameyi Bakana sunmak,

i) Genel Müdürlüðün belirlediði eðitim kriterlerine uygun olarak iþbirliði içerisinde antrenör, hakem, seyis, nalbant ve benzeri diðer spor elemanlarýný yetiþtirmek,

j) Kulüpler, il müdürlükleri, il temsilcileri, kamu kurum ve kuruluþlarý ile yerel yönetimlerle iþbirliði yapmak, bunlar arasýnda doðabilecek teknik uyuþmazlýklarý çözümlemek,

k) Uluslararasý yarýþmalara iþtirak edecek olan milli takýmlarý seçmek, seçilen takýmlarý yarýþlara hazýrlamak,

l) Sonuçlara göre baþarýlý sporcularýn takibini yapmak ve bu sporcularýn yetiþmesi için gerekli tedbirleri almak, ödüllendirmek,

m) Ulusal ve uluslararasý nitelikte kurs, seminer, panel, sempozyum ve spor organizasyonlarý düzenlemek,

n) Spor dallarý ile ilgili faaliyetlerin düzenlenmesi için talimatlar hazýrlamak ve bu talimatlarý uygulamak.

Genel kurul

MADDE 7 (1) Genel kurul, Federasyonun en üst organýdýr. Genel kurulun üye sayýsý 100den az ve 200den fazla olamaz.

(2) Genel kurulun üye sayýsýnýn tespitinde aþaðýdaki hususlar dikkate alýnýr:

a) Görevine adli veya idari soruþturma sonucu son verilmemek kaydýyla, asaleten federasyon baþkanlýðý yapanlar.

b) Genel kurul üye sayýsýnýn yüzde 10u oranýnda Genel Müdürlük temsilcileri.

c) Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu Baþkanlýðýnca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi.

ç) Türkiye Spor Yazarlarý Derneði Baþkanlýðýnca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi.

d) Genel kurulun yapýlacaðý tarihten en az bir yýl önce faal hakemliði býrakmýþ olmak kaydýyla, en üst seviyede hakemlik yapanlar arasýndan kura ile belirlenecek en fazla üç üye.

e) Kulüp temsilcileri;

1) Genel kurul tarihinden önce tamamlanmýþ son iki sezonunu üst üste Federasyon faaliyetlerine katýlarak tamamlayan kulüplere en fazla dörder üye,

2) Ýl elemelerinde ilk üç dereceye giren kulüplere ilave birer üye,

3) Ýl elemelerinde yarý final müsabakalarýna kalan kulüplere ilave birer üye,

4) Genel kurul tarihinden önceki son iki yýlda branþlarýnda Türkiye Þampiyonu olan kulüplere ilave birer üye,

(3) Genel kurulda kulüplerin üye sayýsý, toplam üye sayýsýnýn yüzde 60'ýndan az olamaz. Kulüp temsilcilerinin seçiminde genel kurul tarihinden önce tamamlanmýþ iki sezon üst üste Federasyon faaliyetlerine katýlarak sezonlarý tamamlayan kulüpler esas alýnýr.

(4) Genel Müdürlük temsilcileri;

a) Genel Müdür ve Genel Müdür yardýmcýlarý,

b) Merkez Danýþma Kurulu üyeleri,

c) Kurul ve daire baþkanlarý ile il müdürleri,

arasýndan Federasyonun üye sayýsý dikkate alýnarak Genel Müdürlükçe belirlenir.

(5) Federasyonda maaþlý veya ücretli çalýþanlar ile genel kurulun yapýlacaðý tarihten en az bir yýl önce faal sporculuðu, hakemliði veya antrenörlüðü býrakmamýþ kiþiler genel kurul üyesi olamazlar.

(6) Bu maddede belirtilen esaslara göre belirlenecek üye sayýsýnýn, birinci fýkrada öngörülen sayýyý aþmasý halinde her grup kendi içerisinde deðerlendirilerek, fazla üye sayýsý, grup bazýnda noter huzurunda çekilecek kura ile birinci fýkrada öngörülen sayýya indirilir.

(7) Üye sayýlarýnýn hesaplanmasýnda her grup kendi içerisinde deðerlendirilir. Üye gruplarýna iliþkin sayýlarýn tespitinde yarýmlar tam sayýya tamamlanýr.

(8) Birden fazla oy kullanma hakkýna sahip üyeler ancak bir kez oy kullanabilir. Genel kurulda vekaleten oy kullanýlamaz. Genel kurul üyesi olabilme hakkýný elde edenlerin, on sekiz yaþýný bitirmiþ olmasý þarttýr.

Genel kurulun görevleri

MADDE 8 (1) Genel kurulun görevleri þunlardýr:

a) Ana statüyü yapmak ve deðiþtirmek.

b) Baþkan, yönetim, denetim ve disiplin kurulu üyelerini seçmek.

c) Yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan faaliyet programý ile bütçeyi onaylamak ve gerektiðinde bütçe harcama kalemleri arasýnda deðiþiklik yapmak konusunda yönetim kuruluna yetki vermek.

ç) Yönetim kuruluna, taþýnmaz mal alýmý ve satýmý ile uluslararasý federasyonlara karþý mali taahhütlerde bulunmak için yetki vermek.

d) Yönetim kurulu faaliyet ve mali raporlarýnýn ibra edilip edilmemesini oylamak.

e) Denetim kurulu raporlarýnýn ibra edilip edilmemesini oylamak.

f) Spor dalýnýn geliþmesi ve gelir getirici faaliyet ve organizasyonlar yapýlmasý amacýyla iktisadi iþletme kurulmasý için yönetim kuruluna yetki vermek.

g) Federasyona spor dalý baðlanmasýna, baðlý spor dallarýnýn ayrýlmasýna ve profesyonel þube kurulmasý konusunda karar almak ve Genel Müdürlüðe müracaat için yönetim kuruluna yetki vermek.

ð) Ýlgili mevzuat ile verilen diðer görevleri yapmak.

Federasyon baþkaný

MADDE 9 (1) Federasyon baþkaný adaylarýnda aþaðýdaki þartlar aranýr:

a) T.C. vatandaþý olmak.

b) En az lise mezunu olmak.

c) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý veya spor federasyonlarýnýn ceza veya disiplin kurullarýnca son beþ yýl içerisinde bir defada üç ay veya toplam altý ay hak mahrumiyeti cezasý almamýþ olmak.

ç) Anayasal düzene ve bu düzenin iþleyiþine karþý suçlar ile casusluk, zimmet, irtikâp, rüþvet, hýrsýzlýk, yaðma, dolandýrýcýlýk, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas gibi yüz kýzartýcý veya þeref ve haysiyeti kýrýcý suçtan veya ihaleye fesat karýþtýrma, edimin ifasýna fesat karýþtýrma, suçtan kaynaklanan malvarlýðý deðerlerini aklama, kaçakçýlýk, vergi kaçakçýlýðý, haksýz mal edinme, þike ve teþvik primi suçlarýndan hükümlü bulunmamak.

(2) Baþkan adaylarý, genel kurul tarihinden en az on gün önce, üyelerin en az yüzde 15inin yazýlý teklifini içeren adaylýk baþvurularýný Federasyona yaparlar. Her üye ancak bir baþkan adayý için teklifte bulunabilir. Yönetim kurulu, genel kurul tarihinden en az otuz gün önce baþkan adaylarý tarafýndan yatýrýlmasý gereken adaylýk baþvuru ücretini belirler. Adaylýk baþvuru ücreti, 40.000 gösterge rakamýnýn memur aylýklarýna uygulanan katsayý ile çarpýmý sonucu bulunan meblaðý geçemez.

(3) Baþkan adaylarýndan baþvuru sýrasýnda aþaðýdaki belgeler istenir;

a) T.C. kimlik numarasý beyaný,

b) Öðrenim belgesinin kurumca tasdikli örneði,

c) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý veya spor federasyonlarýnýn ceza veya disiplin kurullarýnca son beþ yýl içerisinde bir defada üç ay veya toplam altý ay hak mahrumiyeti cezasý almadýðýna dair beyaný,

ç) Adli sicil kaydý yazýlý beyaný,

d) Adaylýk baþvuru ücret makbuzu,

e) Üyelerin en az yüzde 15inin yazýlý teklifi.

(4) Baþkanýn görev süresi dört yýldýr. Baþkanýn seçimi, yönetim, denetim ve disiplin kurullarýnýn seçimi ile birlikte yapýlýr.

(5) Baþkanýn ölümü, istifasý veya baþkan olma þartlarýndan herhangi birisini kaybetmesi halinde, üç ay içinde seçim yapýlmasý þartýyla, bu görevi yönetim kurulu üyeleri tarafýndan seçilecek bir yönetim kurulu üyesi yürütür.

(6) Baþkan vekili veya asbaþkan olarak görevlendirilecek kiþilerin, baþkanda aranan þartlarý haiz olmalarý gerekir.

(7) Federasyon baþkaný, yönetim, disiplin ve denetim kurulu üyeleri; milletvekilliði ve yerel yönetimlerin genel ve ara seçimlerinin baþlangýcýndan bir ay önce, seçimin yenilenmesine karar verilmesi halinde yenileme kararýnýn ilanýndan baþlayarak yedi gün içinde, baþka bir federasyon baþkanlýðýna aday olmalarý halinde, federasyonun genel kurul tarihinden bir ay önce görevlerinden ayrýlma isteðinde bulunmadýkça adaylýklarýný koyamazlar ve aday gösterilemezler. Her ne þekilde olursa olsun istifa eden baþkan, yönetim, denetim ve disiplin kurulu üyeleri istifalarýný geri alarak görevlerine dönemezler.

Federasyon baþkanýnýn görevleri

MADDE 10 (1) Federasyon baþkanýnýn görevleri þunlardýr:

a) Federasyonu temsil etmek.

b) Federasyonun faaliyetlerini kanun, ilgili mevzuat hükümleri ile genel kurul ve yönetim kurulu kararlarýna göre yürütmek.

c) Yönetim kuruluna baþkanlýk etmek ve yönetim kurulu kararlarýný uygulamak.

ç) Yan kurullarýn kurulmasýný ve adaylarýný yönetim kuruluna teklif etmek, gerekli gördüðünde bu kurullara baþkanlýk etmek.

d) Federasyonun genel amaçlarýný gerçekleþtirmek için harcamalar yapmak, gerektiðinde bu yetkisini baþkan vekiline veya vekillerine devretmek.

e) Baþkan vekillerini veya as baþkanlarý belirlemek.

f) Federasyonda çalýþtýrýlacak personelin seçimini yapmak ve uygun görülenleri yönetim kuruluna teklif etmek.

g) Ýlgili mevzuat, Ana Statü ve genel kurul kararlarýnda belirtilen diðer görevleri yapmak.

Yönetim kurulu

MADDE 11 (1) Yönetim kurulu; Federasyon baþkaný ve on dört asýl üye olmak üzere on beþ üyeden oluþur. Genel kurulda ayrýca on dört yedek üye seçilir.

(2) Yönetim kurulu asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir.

(3) Yönetim kurulunun iki üyesi baþkan tarafýndan baþkan vekili olarak atanýr.

(4) Yönetim kurulunun görev süresi dört yýldýr. Asýl üyelerin ölümü veya istifasý gibi nedenlerin varlýðý halinde yedek üyelerden sýrasý gelenler yönetim kuruluna alýnýr.

Yönetim kurulunun görevleri

MADDE 12 (1) Yönetim kurulunun görevleri þunlardýr;

a) Federasyonun görev alaný içerisinde yer alan spor branþlarý ile ilgili kulüplerin kayýt ve tescil iþlemlerini yapmak, bunlarý kategori ve gruplara ayýrmak, kategorileri düzenlemek, uygulanacak terfi ve tenzil statülerini belirlemek, bunlarla ilgili talimatlarý hazýrlamak ve uygulamak,

b) Müsabaka sonuçlarýný tescil etmek, olaylý ve anlaþmalý müsabakalar hakkýnda karar vermek,

c) Federasyonun görev alaný içerisinde yer alan spor branþlarý ile ilgili idareci, teknik direktör, antrenör, masör, teknik eleman, hakem ve benzeri elemanlarý eðitmek, bu elemanlarýn yetiþtirilmesi için her türlü tedbiri almak, sosyal güvenlik haklarý hususunda ilgili kulüp ve/veya birimlerle koordine saðlamak, bunlarýn kulüp deðiþtirmeleri ve çalýþmalarý ile ilgili usul ve esaslarý tespit etmek,

ç) Kulüplerin, Federasyona baðlý branþlarla ilgili kulüp kurmak için yapacaklarý baþvurularý karara baðlamak, ilkeleri tespit etmek, bununla ilgili faaliyet ve taahhütleri denetlemek,

d) Federasyona baðlý branþlara iliþkin ekipmanlar, malzemeler ve tesisler ile ilgili ulusal ve uluslararasý kurallara uygun standartlarý belirlemek, bunlarla ilgili talimatlar hazýrlamak ve bu talimatlarýn uygulanmasýný saðlamak,

e) Kulüpleri, sporcularý ve bunlarýn antrenörlerini ödüllendirmek, bu konuda talimat çýkarmak ve bu talimatý uygulamak,

f) Müsabakalarda emniyet ve saðlýk ile ilgili gerekli tedbirleri almak,

g) Federasyon faaliyetleri ile ilgili olarak taþýnmaz mal alýmý, satýmý ve kiralamasýný yapmak; tesisleri iþletmek veya iþlettirmek ile Federasyona baðlý branþlarýn faaliyetlerinin her türlü araç, gereç, malzeme ve benzeri ihtiyaçlarýný saðlamak,

ð) Federasyonun il temsilciliklerini kurmak,

h) Görev alanýna giren konularda düzenleme yapmak ve bu düzenlemeleri uygulamak, Federasyona baðlý branþlar ile ilgili her türlü faaliyetleri yürütmek,

ý) Federasyona baðlý branþlar ile ilgili televizyon, radyo, basýlý eser ve yayýnlar ile her türlü reklama iliþkin ticari ve mali haklarý düzenlemek ve denetlemek, gerektiðinde yaptýrým uygulamak,

i) Federasyona baðlý branþlarýn faaliyetlerinin yürütülmesine katkýda bulunmak üzere Federasyona baðlý branþlarýn müsabaka isim haklarýný pazarlamak,

j) Federasyona baðlý branþlar konusunda uluslararasý organizasyonlarla iliþki kurmak, üye olmak, temas ve yazýþmalarda bulunmak,

k) Baþkan tarafýndan teklif edilen yan kurullarý onaylamak,

l) Kulüp, sporcu, teknik yönetici ve antrenör, hakem ile Federasyona baðlý branþlar alanýnda görevli diðer ilgililerin baþvurularýný, gerekli olan durumlarda baðlý olduklarý kuruluþlarýn görüþlerini de alarak karara baðlamak,

m) Genel kurul hazýrlýklarýný yapmak,

n) Federasyon bütçesini ve faaliyet programlarýný hazýrlamak, genel kuruldan alacaðý yetki ile gerektiðinde bütçe programlarý arasýnda ödenek deðiþikliði yapmak,

o) Genel kurulun belirlediði limitler dahilinde, Federasyon baþkanýna olaðanüstü durumlar için borçlanma ve harcama yetkisi vermek.

ö) Federasyonun görevlerini yürütmek ve faaliyetlerini düzenlemek amacýyla; merkez teþkilatý ve il temsilciliklerinde görevlendirilecek kamu görevlileri dýþýnda kalan idari ve teknik personelin sayýsýný, bu personelle birlikte profesyonel olarak istihdam edilecek görevlilerin sözleþme ücretlerini ve sosyal haklarýný, gerekli görülen kurul üyelerinin fazla mesailerini, yolluk ve yevmiyelerini tespit etmek,

p) Görevlerini yerine getirebilmek için talimatlar hazýrlamak, bu talimatlarý uygulamak,

r) Federasyona baðlý branþlar veya Federasyona üstün hizmeti ve desteði geçmiþ kiþilere Onur Üyeliði unvaný verilmesini genel kurula önermek,

s) Disiplin suçu iþleyen kulüp, Federasyona baðlý branþlar ile ilgili faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, yönetici ve görevli diðer kiþilerle ilgili olay ve fiilleri incelemek, gerekli belge ve kanýtlarla beraber bu kiþileri disiplin kuruluna sevk etmek,

þ) Genel kuruldan aldýðý yetki doðrultusunda Federasyona baðlý branþlarýn geliþmesi ve gelir getirici faaliyet ve organizasyonlar yapýlmasý amacýyla iktisadi iþletme kurarak faaliyetlerinin yürütülmesini saðlamak,

t) Genel kuruldan aldýðý yetki doðrultusunda profesyonel þube kurulmasý için Genel Müdürlüðe müracaat etmek,

u) Ýlgili kanunlar, ana statü, diðer mevzuat ve genel kurul kararlarýyla verilen görevleri yerine getirmek ve bu konularla ilgili düzenlemeler yapmak.

Yönetim kurulu toplantýlarý

MADDE 13 (1) Yönetim kurulu, baþkan tarafýndan belirlenen gündemi görüþmek üzere, en az iki ayda bir kez üye tamsayýsýnýn yarýdan bir fazlasýnýn katýlýmýyla toplanýr. Üyelerin önereceði konular gündeme eklenir. Asýl üyelerin ölümü veya istifasý halinde yedek üyelerden sýrasý gelenler yönetim kuruluna alýnýr.

(2) Yönetim kurulu kararlarý, toplantýya katýlanlarýn çoðunluðu ile alýnýr. Oylarýn eþitliði halinde baþkanýn kullandýðý oy yönünde çoðunluk saðlanmýþ sayýlýr.

(3) Mazeretsiz olarak, üst üste iki toplantýya veya bir yýl içinde aralýklý olarak dört toplantýya katýlmayan üyenin üyeliði sona erer ve bunun yerine sýrasý gelen yedek üye çaðrýlýr.

(4) Mazeretler, sebepleri ile birlikte yazýlý olarak toplantý saatinden önce baþkana bildirilir. Mazeretin geçerliliðine yönetim kurulu karar verir.

(5) Genel sekreter yönetim kurulu toplantýlarýna iþtirak eder ve Federasyonun idari iþlemleri hakkýnda yönetim kuruluna bilgi verir. Raportör olarak kararlarý yazar ve imzalar ancak oy kullanma hakký yoktur.

(6) Kararlar, karar defterine yazýlýr ve imzalanýr. Alýnan kararlar baþkan tarafýndan uygulanýr.

(7) Yönetim kurulu, Federasyon baþkaný baþkanlýðýnda üyeleri arasýndan seçeceði dört üye olmak üzere beþ kiþiden oluþan icra kurulu oluþturabilir. Bu kurul gerekli zamanlarda toplanýr, kararlar alýr ve uygulayabilir. Yaptýðý iþlemler hakkýnda ilk toplantýda yönetim kurulunun onayýna sunar. Yönetim kurulu tarafýndan icra kurulu kurulmasý halinde icra kurulunun toplantý, karar ve çalýþma usul ve esaslarý, yönetim kurulunca çýkarýlacak talimatla belirlenir.

Denetim kurulu

MADDE 14 (1) Denetim kurulu, Genel Müdürlük tarafýndan atanacak üç tabii üyenin yanýnda, genel kurulca dört yýl için seçilen ve mali konularda ihtisas sahibi olan iki asýl ve iki yedek üyeden oluþur.

(2) Denetim kurulunun seçimle gelen asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir.

(3) Asýl üyeler kendi aralarýndan bir baþkan, bir baþkan vekili ve bir raportör seçerler. Kurul, baþkan tarafýndan gerektiði zamanlarda toplantýya çaðrýlarak çalýþmalarýný yürütür. Kurul kararlarý çoðunluk ile alýnýr. Karara katýlmayan üye gerekçelerini genel kurula yazýlý bir rapor ile sunmak zorundadýr.

(4) Kurul görevinde baðýmsýzdýr. Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiþ sayýlmadýkça görevlerinden alýnamaz, yerlerine yenisi görevlendirilemez. Asýl üyelerin ölüm veya istifasý halinde boþalan üyeliðe kalan süreyi tamamlamak üzere sýrasý gelen yedek üye baþkan tarafýndan çaðrýlarak kurul tamamlanýr.

(5) Mazeretsiz olarak üst üste üç toplantýya veya iki yýl içinde aralýklý olarak dört toplantýya katýlmayan üyenin üyeliði düþer. Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazýlý olarak toplantý saatinden en geç bir saat önce baþkana bildirir. Mazeretin kabulüne o toplantýdaki kurul üyelerince karar verilir.

Denetim kurulunun görevleri

MADDE 15 (1) Denetim kurulu, Federasyonun mali iþlemlerinin mevzuata, belge ve kararlara uygun olup olmadýðýný genel kurul adýna denetler. Her malî genel kurul için yýllýk esasa göre hazýrlayacaðý denetleme raporunu, genel kurulun onayýna sunar. Denetim kurulu, iþ ve iþlemler hususunda yönetim kuruluna uyarýlarda bulunabilir. Kurul gerek görmesi durumunda uzman bilirkiþilerden yararlanabilir. Bilirkiþilere verilecek ücret denetim kurulunca teklif, yönetim kurulunca tespit edilir ve Federasyonca karþýlanýr.

(2) Kurul, denetimleri yerine getirirken, Federasyon görevlileri kendilerinden istenen bilgi ve belgeleri vermek zorundadýr. Denetleme raporu genel kurul toplantýsýndan on beþ gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde ilan ettirmek suretiyle, genel kurul üyelerine duyurulur.

Disiplin kurulu

MADDE 16 (1) Disiplin kurulu, genel kurulca dört yýl için seçilen bir baþkan ve dört asýl üye olmak üzere beþ üyeden oluþur. Asýl üyeler kadar yedek üye seçilir. Asýl ve yedek ikiþer üyenin hukukçu olmasý zorunludur. Asýl üyeler kendi aralarýndan bir baþkan vekili ve bir raportör seçerler.

(2) Disiplin kurulu asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir.

(3) Kurul, görevlerinde ve kararlarýnda baðýmsýzdýr. Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiþ sayýlmadýkça görevlerinden alýnamaz ve yerlerine yenisi görevlendirilemez. Asýl üyelerin ölüm veya istifasý halinde kalan süreyi tamamlamak üzere boþalan üyeliðe sýrasý gelen yedek üye baþkan tarafýndan çaðrýlarak kurul tamamlanýr.

(4) Disiplin kurulu, Federasyonun faaliyet programýnda yer alan veya kurum ve kuruluþlarca Federasyondan izin alýnmak suretiyle düzenlenen yarýþ ve faaliyetlerde; kulüp, Federasyona baðlý branþlar ile ilgili faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin disiplin iþlerine bakar. Disiplin suçunu teþkil eden fiiller ile bu fiillere verilecek cezalara iliþkin hususlar yönetim kurulunca çýkarýlacak talimat ile belirlenir.

(5) Disiplin kurulu, kendi görev alanýný ilgilendiren iþleri görüþüp karara baðlamak üzere, Federasyon baþkanýnýn talebi üzerine, disiplin kurulu baþkanýnýn çaðrýsýyla toplanýr. Toplantý gündemi disiplin kurulu baþkaný tarafýndan belirlenir. Baþkanýn bulunmamasý halinde, kurula baþkan vekili baþkanlýk eder.

(6) Kurul, en az üç üyenin katýlýmý ile toplanýr. Kurul kararlarýný çoðunlukla alýr. Oylarýn eþit çýkmasý halinde baþkanýn kullandýðý oy yönünde çoðunluk saðlanmýþ sayýlýr.

(7) Mazeretsiz olarak üst üste iki toplantýya veya bir yýl içinde aralýklý olarak dört toplantýya katýlmayan üyenin üyeliði düþer. Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazýlý olarak toplantý saatinden en geç bir saat önce kurul baþkanýna bildirir. Mazeretin kabulüne o toplantýdaki kurul üyelerince karar verilir.

Yan kurullar

MADDE 17 (1) Federasyon yan kurullarýnýn oluþumu, görev ve yetkileri ile çalýþma usul ve esaslarý yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan talimatlarla belirlenir.

Genel sekreterlik

MADDE 18 (1) Genel sekreter, en az dört yýllýk yüksekokul mezunu kiþiler arasýndan görevlendirilir. Federasyonca görevlendirilecek olan genel sekreterin kamu veya özel sektörde en az on yýl iþ deneyimi olmasý þarttýr. Lisansüstü eðitimde geçen süreler genel sekreter için aranan iþ deneyimi olarak kabul edilir.

(2) Genel sekreter, tüm idari ve teknik personelin amiridir.

(3) Genel sekreter, federasyonun her türlü idari iþ ve iþlemlerini yapmakla yetkili ve sorumludur. Bu kapsamda;

a) Federasyon baþkaný adýna ulusal veya uluslararasý federasyonlar, kamu kurum ve kuruluþlarý ile yazýþmalarý yapar, il müdürlükleri ile koordinasyonu saðlar.

b) Federasyonun harcama talimatlarýna göre gerekli iþlemleri yapar, evraký düzenler ve ödeme aþamasýna getirir. Ödeme evrakýnda baþkan veya baþkan vekilinin imzasýnýn yaný sýra genel sekreterin imzasýnýn bulunmasý zorunludur.

c) Federasyonun taþýnýr ve taþýnmaz mal kayýtlarýnýn tutulmasýný saðlar.

Federasyon il temsilciliði

MADDE 19 (1) Federasyon il temsilcileri, Federasyon baþkanýnýn teklifi ve Genel Müdürün onayý ile görevlendirilir. Federasyon il temsilcisinin görev süresi, baþkanýn görev süresi kadardýr.

(2) Federasyon il temsilcisi, Federasyon ile il müdürlüðü arasýndaki koordinasyonu saðlar. Federasyon adýna yaptýðý iþlemler hakkýnda il müdürlüðüne ve Federasyona bilgi verir.  Federasyon il temsilcileri, il müdürlüklerinin yada Federasyonca temin edilecek bürolarda görev yapar.

(3) Federasyon hizmet ve faaliyetlerini yerine getirmeyen, il müdürlüðü ve Federasyonla koordinasyon saðlamayan Federasyon il temsilcileri, Federasyon baþkanýnýn teklifi ve Genel Müdürün onayý ile görevden alýnýr.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Genel Kurul Toplantýlarý ve Seçim Ýþleri

Genel kurul toplantýlarý

MADDE 20 (1) Genel kurul; olaðan, olaðanüstü ve mali genel kurul toplantýlarýndan oluþur.

a) Olaðan genel kurul, dört yýlda bir, yaz olimpiyat oyunlarýnýn bitiminden itibaren en geç üç ay içerisinde yönetim kurulunca belirlenen tarihte yapýlýr.

b) Olaðanüstü genel kurul;

1) Sportif Deðerlendirme ve Geliþtirme Kurulu raporlarýnda yeterli düzeyde görülmeyen veya yapýlan denetim sonucu görev baþýnda kalmasýnda sakýnca görülen federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyeleri hakkýnda Bakanýn istemi üzerine,

2) Federasyon yönetim kurulunun kararýyla,

3) Son yapýlan genel kurul toplantýsýnda delege olanlarýn en az yüzde 40’ýnýn noter kanalý ile yaptýðý yazýlý müracaat üzerine,

4) Federasyon baþkanýnýn istifasý, baþkan olma þartlarýndan herhangi birisini kaybetmesi, ölümü veya yönetim kurulu asýl ve yedek toplam üye sayýsýnýn yedi üyenin altýna düþmesi halinde,

olaðanüstü toplanýr.

c) Mali genel kurul; seçimli olaðan genel kurul ile birlikte, seçimli genel kurulun olmadýðý yýllarda ise iki yýlda bir ekim veya kasým aylarý içerisinde yönetim kurulunca belirlenen tarihte yapýlýr.

(2) Son yapýlan genel kurul toplantýsýnda delege olanlarýn noter kanalý ile yapacaklarý olaðanüstü genel kurul çaðrýlarýnda ilk müracaat ile son müracaat arasýndaki süre 60 günü geçemez.

(3) Mali genel kurulda geçen dönemin bütçesi ve denetim kurulu raporu ayrý ayrý görüþülerek ibra edilir; izleyen dönemin bütçe tasarýsý görüþülerek onaylanýr; varsa diðer mali konular, Ana Statü deðiþiklikleri ile Federasyonun ve genel kurulun iþ ve iþleyiþine iliþkin konular görüþülüp karara baðlanýr.

(4) Mali genel kurulda ibra edilmeyen veya birinci fýkranýn (b) bendinde belirtilen hallerde, baþkan ve yönetim kurulu üyelerinin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere en geç altmýþ gün içerisinde seçimli olaðanüstü genel kurul toplanýr. Ancak birinci fýkranýn (b) bendinin (2) ve (3) numaralý alt bentlerinde belirtilen hallerde, son toplantý tarihinden itibaren altý ay geçmeden olaðanüstü genel kurul toplantýsý yapýlamaz.

(5) Genel Müdürlük, genel kurul toplantýlarýnda gözlemci bulundurur. Gözlemci genel kurul baþkanlýk divanýnda yer alýr. Gözlemcinin yol giderleri Federasyon tarafýndan karþýlanýr. Gözlemci, genel kurul çalýþmalarýnýn 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðünün Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanun, Yönetmelik ve ana statüye uygun olarak yapýlýp yapýlmadýðýný denetleyerek, raporunu en geç on beþ gün içerisinde, Bakana sunulmak üzere, Genel Müdürlüðe verir. Genel Müdürlük, gözlemci raporunun verildiði, ilgililer ise genel kurulun yapýldýðý tarihten itibaren otuz gün içerisinde asliye hukuk mahkemesinde genel kurulun iptalini isteyebilir.

(6) Olaðan ve olaðanüstü genel kurullarýn bu maddede öngörülen süre ve esaslara uygun olarak yapýlmamasý halinde genel kurul Tahkim Kurulunca oluþturulacak üç kiþilik komisyon marifetiyle altmýþ gün içerisinde yapýlýr. Federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyeleri hakkýnda mevzuata uymamaktan dolayý idari ve adli iþlem baþlatýlýr.

Genel kurulun toplantýya çaðrýlmasý

MADDE 21 (1) Genel kurul toplantýlarý Federasyonun merkezi olan Ankarada yapýlýr. Genel kurul toplantýlarý ile ilgili her türlü iþlem yönetim kurulunca yapýlýr. Genel kurul çaðrýsý ve gündemi, toplantý tarihinden en az otuz gün önce; faaliyet raporu, denetim kurulu raporu ile bütçe tasarýsý ise en az on beþ gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde üyelere ilan edilir.

(2) Genel kurul baþkanlýk divaný oluþuncaya kadar yönetim kurulunun genel kurul iþlemleriyle ilgili kararlarýna karþý Tahkim Kuruluna baþvurulabilir.

(3) Genel kurul kararýnýn alýnmasýndan sonra Federasyon, ilan tarihinde genel kurula katýlma hakký bulunan üyelerden delegelerini ve delegelere ait bilgileri talep eder. Kulüpler ile ilgili kurum ve kuruluþlar, Federasyon tarafýndan yapýlan ilaný takip eden en geç beþ gün içerisinde genel kurulda kendilerini temsil edecek delege listesini ve bilgilerini Federasyona bildirmek zorundadýr.

(4) Delege listesi genel kurul tarihinden en az otuz gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde ilan edilir. Federasyon tarafýndan hazýrlanacak genel kurul delege listesinde delegelerin adý ve soyadý ile temsil ettiði kurum ve kuruluþ belirtilir.

(5) Hazýrlanan delege listesine, ilan tarihinden itibaren on gün içerisinde itiraz edilebilir. Delege listesine itiraz, yönetim kurulunca itiraz süresinin bitiminden itibaren iki gün içerisinde karara baðlanýr. Bu karara karþý iki gün içerisinde Tahkim Kuruluna itiraz edilebilir. Tahkim Kurulu itirazýn kendisine ulaþtýðý tarihten itibaren beþ gün içerisinde bu itirazý kesin olarak karara baðlar.

(6) Federasyon yönetim kurulunca karara baðlanan kesin delege listesi, Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde ilan edilir. Bu tarihten sonra sadece bu maddenin beþinci fýkrasý uyarýnca Tahkim Kuruluna yapýlan itirazlar sonucunda verilecek kararlar doðrultusunda deðiþiklik yapýlabilir.

Genel kurulun açýlmasý

MADDE 22 (1) Genel kurul delegeleri, toplantý saatinden önce toplantý salonunun giriþinde hazýr bulunurlar. Delegeler salona girerken, Federasyon tarafýndan görevlendirilmiþ kiþilere kimliklerini ibraz etmek, delegelik belgesini almak ve delege listesini imzalamak zorundadýr.

(2) Genel kurul; üye tam sayýsýnýn salt çoðunluðu ile toplanýr ve katýlanlarýn salt çoðunluðu ile karar alýr. Seçimde en fazla oyu alan aday ve bu adayýn listesi seçilmiþ sayýlýr. Ýlk toplantýda çoðunluk saðlanamamasý halinde, takip eden günde çoðunluk aranmaksýzýn toplanýr. Ancak toplantýya katýlanlarýn sayýsý seçimle belirlenen kurullarýn asýl üye sayýsýnýn iki katýndan aþaðý olamaz.

(3) Federasyon baþkaný veya onun görevlendireceði baþkan vekili veya asbaþkan ya da yönetim kurulu üyesinin, genel kurul delege listesini incelemesi ve katýlanlarýn sayýsýný belirlemesi ile genel kurul toplantýsý için aranan çoðunluðun bulunup bulunmadýðý tespit edilir.

(4) Genel kurul toplantýsý Federasyon baþkanýnýn veya görevlendireceði baþkan vekili veya asbaþkan ya da yönetim kurulu üyesinin konuþmasý ile açýlýr. Daha sonra genel kurul, divan kurulunu oluþturur.

Divan kurulu ve görevleri

MADDE 23 (1) Divan kurulu, bir baþkan, bir baþkan yardýmcýsý, bir yazman üyeden oluþur. Divan kurulunun seçimi üyelerin açýk oyu ile yapýlýr. Divan kurulu baþkan ve üyelerinin genel kurul üyesi olmasý zorunludur. Ayrýca genel kurulca üyeleri arasýndan seçim iþlerinde görev yapacak iki sandýk görevlisi seçilir.

(2) Divan kurulu, bu Ana Statü ve Yönetmelik hükümleri çerçevesinde ve gündem maddelerine göre toplantýnýn yürütülmesini saðlamakla görevli ve yetkilidir.

(3) Divan kurulu oluþtuktan sonra genel kurul çalýþmalarýna iliþkin her türlü itiraz, divan kurulu tarafýndan karara baðlanýr.

(4) Divan kurulu, görüþmelerin düzenini bozan delegelere uyarma cezasý verebileceði gibi düzeni sürekli olarak bozan delegeler hakkýnda toplantýdan çýkarma kararý alýnmasý için, genel kurula baþvurabilir. Genel kurulun oy çokluðuyla aldýðý karar sonucu toplantýdan çýkarýlan delege, toplantý süresince salonda bulunamaz, oylamaya katýlamaz.

Genel kurul gündemi

MADDE 24 (1) Genel kurul gündemi, yönetim kurulunca belirlenir ve toplantý tarihinden en az otuz gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde üyelere duyurulur.

(2) Genel kurul gündeminde; açýlýþ, divan kurulu seçimi, mali rapor ile faaliyet ve denetim raporlarýnýn görüþülerek kabulü ile yönetim kurulunun ibra edilmesi, yeni döneme ait bütçenin görüþülüp onaylanmasý, seçim maddesi ile ihtiyaç halinde diðer hususlar yer alýr.

(3) Mali genel kurul gündeminde seçim dýþýndaki hususlar yer alýr ve bu genel kurulda bir önceki dönemin bütçesi görüþülerek karara baðlanýr, içinde bulunulan yýlýn bütçesi üzerinde düzenleme yapýlýr ve bir sonraki dönemin bütçesi onaylanýr. Mali genel kurulda, Ana Statü deðiþiklikleri ile Federasyonun iþ ve iþleyiþine iliþkin diðer konular da görüþülerek karara baðlanabilir.

(4) Olaðanüstü genel kurulda, ilanda belirtilen hususlar dýþýnda baþka bir husus görüþülemez.

(5) En az on genel kurul üyesinin imzasýyla Ana Statüye aykýrý olmayan ve gündeme ilave edilmek istenen maddeler için yazýlý olarak baþvuru yapýlabilir ve açýk oylama sonucu salt çoðunluk ile kabul edilen öneriler gündeme eklenir. Bu tür maddeler daha önce ilan edilmiþ gündem maddelerinin görüþülüp karara baðlanmasýndan sonra ele alýnýr.

Genel kurul oturumu ve görüþmeler

MADDE 25 (1) Divan kurulu, seçildikten ve yerini aldýktan sonra divan baþkaný, ilanda yer alan gündemi genel kurula açýklar, oya sunar ve gündem maddelerinin görüþülmesine geçer.

(2) Söz almak isteyen delegelere yazýlma sýrasýna göre söz verilir. Federasyon kurullarýnýn sözcüleri ile usul hakkýnda söz almak isteyenlere öncelik tanýnýr.

(3) Konuþma süresi, genel kurula katýlan delegelerden onunun yazýlý isteði üzerine yapýlacak açýk oylama ile görüþme açýlmaksýzýn sýnýrlandýrýlabilir.

(4) Genel kurulda, delegelerin Federasyon iþ ve iþlemlerine iliþkin sorularýný, yönetim kurulu veya denetim kurulu sözcüleri yanýtlamakla yükümlüdür.

(5) Gündem maddelerine iliþkin görüþme yeterliliði teklifi, üç delegenin bu konu ile ilgili görüþlerini belirtmesinden sonra verilebilir. Söz konusu teklif, daha önce bu konuyla ilgili söz almýþ kiþilerin adlarýnýn okunmasý ve söz haklarýnýn saklý bulunduðunun açýklanmasý suretiyle, teklif lehine ya da aleyhine konuþacak birer kiþiye söz verildikten sonra oylamaya açýlýr ve oylama sonucuna göre karar verilir. Karara baðlanan konular üzerinde yeniden görüþme açýlamaz.

(6) Genel kurul, çalýþmalarý kolaylaþtýrmak için belirli görevlere yardýmcý komisyonlar kurabilir.

(7) Genel kurulda, görüþme yeterliliði, bütçe ve Ana Statü deðiþiklikleriyle ilgili tekliflerin yazýlý olarak yapýlmasý zorunludur.

(8) Divan baþkaný, gündem maddeleri görüþülürken ya da oylama yapýlýrken düþüncesini açýklayamaz. Konuþma yapmak isterse sýraya girer ve sýrasý gelince yerini baþkan yardýmcýsýna býrakarak düþüncelerini açýklar. Divan baþkaný, hakkýnda düþüncesini açýkladýðý gündem maddesinin görüþülmesi tamamlanýnca yerine geçebilir.

Seçim iþleri

MADDE 26 (1) Federasyon, baþkanlýk için baþvuran adaylarýn listesini ve genel kurul delegelerinin teklif yazýlarýný divan baþkanlýðýna iletir. Baþkan adaylarý, yönetim, denetim ve disiplin kurulu asýl ve yedek üye listelerini divan kuruluna yazýlý olarak teslim ederler.

(2) Oylamada, baþkan adaylarý ve önerdikleri kurul listeleri blok olarak oylanýr. Kurullara münferit olarak aday olunmaz, oylanan listelerde çizme, eksiltme veya ekleme yapýlmaz.

(3) Divan baþkaný, istekleri halinde baþkan adaylarýna genel kurula hitap etmeleri için ad çekme suretiyle tespit edeceði sýrayla söz hakký verir. Baþkan adaylarýnýn konuþma süresi aday sayýsý dikkate alýnarak divan kurulu tarafýndan belirlenerek oylamaya sunulur.

(4) Baþkan adaylarý, divan baþkanýna her sandýk baþýnda görevlendirilmek üzere aday olmayan gözlemci ismi bildirebilir.

(5) Divan baþkaný, baþkan adaylarý tarafýndan kendisine teslim edilen oy listelerini baþvuru sýrasýna göre oy verme kabinlerine koydurur.

(6) Seçimler tek liste halinde gizli oy ve açýk tasnif þeklinde yapýlýr. Genel kurul delegeleri, genel kurul listesindeki sýralara göre görevlilerden mühürlü zarfý imza karþýlýðý alýr ve hazýr bulundurulan yeterli sayýdaki sandýklarda oylarýný kullanýr. Adaylara ait oy pusulalarý oy kullanýlacak kabinde bulundurulur. Delege hangi aday ve listesine oy vermek istiyor ise kabindeki evet mührünü basar ve oy listelerinden tercih ettiðini zarfa koyarak sandýða atar. Genel kurul oy kullaným listesini imzalayarak oyunu kullanmýþ olur. Oy pusulasýna isim veya herhangi bir iþaret konulmaz. Zarfýný kaybeden veya baþka bir þekilde elinden çýkaran delegeye yeni zarf verilmez.

(7) Genel kurula katýlan tüm delegelerin oylarýný kullanmasý veya oy kullanma süresinin sona ermesinden sonra sandýklar kapatýlýr. Sandýklar divan baþkanýnýn denetim ve gözetiminde aday ve gözlemcilerin huzurunda açýlýr. Sandýklardan çýkan zarf sayýsýnýn, oy kullanan üye sayýsý ile eþit olup olmadýðý tespit edilir ve fazla zarflar açýlmadan iptal edilir.

(8) Oylarýn tasnifinde listeler sayýlýr. Bir zarfýn içinden ayný listeden birden fazla çýkmasý durumunda, bunlardan biri geçerli sayýlýr ve tek oy olarak hesaplanýr. Bir zarfýn içinden deðiþik iki liste çýkmasý durumunda, bunlar iptal edilir ve oy geçersiz sayýlýr.

(9) Seçimde en yüksek oyu alan baþkan adayý ve bu adayýn listesi seçilmiþ sayýlýr. Oylarýn eþit çýkmasý halinde ayný gün genel kurulda çoðunluk aranmaksýzýn ikinci bir oylama yapýlýr. Ancak bu toplantýya katýlanlarýn sayýsý seçimle belirlenen kurullarýn üye sayýsýnýn iki katýndan aþaðý olamaz. Bu oylamada da eþitlik bozulmaz ise, baþkan ve seçimle göreve gelen kurullar kura ile belirlenir.

(10) Divan Baþkaný, seçim sonuçlarýný oy çoðunluðuna ve oy sýrasýna göre genel kurul üyelerine açýklar.

(11) Genel kurul toplantý tutanaklarý divan kurulu tarafýndan tutulur ve toplantý tutanaklarýnýn her bir sayfasý toplantý sonunda divan baþkaný ile divan kurulu üyeleri tarafýndan birlikte imzalanýr. Gündemdeki bütün maddelerin görüþülmesi ve karara baðlanmasýndan sonra divan baþkaný toplantýyý bir konuþma ile kapatýr.

(12) Tutanaklar, genel kurul toplantýsýnýn kapanýþýný takiben en geç yirmi dört saat içerisinde Federasyona teslim edilir ve bunlarýn bir kopyasý da ayný süre içerisinde Genel Müdürlük gözlemcisine verilir. Federasyona teslim edilen tutanaklar, teslimden itibaren en geç kýrk sekiz saat içerisinde Federasyonun internet sitesinde yayýnlanýr.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Mali Hükümler ile Denetim ve Disiplin Ýþlemleri

Federasyonun bütçesi

MADDE 27 (1) Federasyonun bütçesi, yönetim kurulu tarafýndan her bir mali yýla göre ve iki yýl için düzenlenerek genel kurulun onayýndan sonra uygulamaya konulur. Federasyonun mali yýlý 1 Ocak-31 Aralýk arasýdýr.

(2) Bütçede; Federasyonun her türlü gelirleri ve yapýlacak faaliyetler için ayrýlacak ödenekler, personel giderleri, kurullarýn masraflarý, yönetim ve hizmet giderleri ile diðer giderler gösterilir.

(3) Federasyon baþkaný, bütçede belirtilen esaslar içinde tahsilat ve harcamalar yapmaya yetkilidir. Federasyon baþkaný bu yetkisini sýnýrlarýný belirlemek kaydýyla ve yönetim kurulu kararýyla baþkan vekiline devredebilir.

(4) Ödeme evrakýnda baþkan veya baþkan vekilinin imzasýnýn yaný sýra genel sekreterin imzasýnýn bulunmasý zorunludur.

Federasyonun gelirleri

MADDE 28 (1) Federasyonun gelirleri þunlardýr:

a) Genel Müdürlük bütçesinden ayrýlacak pay.

b) Genel Müdürlük bütçesinden eðitim ve altyapýnýn iyileþtirilmesine iliþkin projelerin desteklenmesi için aktarýlacak kaynak.

c) Katýlým payý, baþvuru harçlarý ve aidatlar.

ç) Antrenör, hakem ve sporcularýn, lisans, tescil ve vize ücretleri ile transferlerden alýnacak pay.

d) Kulüplerin tescil ücretleri.

e) Kulüplerin televizyon ve radyodan yapýlacak müsabaka yayýnlarýndan, her türlü basýn ve yayýn organlarý ile yapacaklarý ve kulüplerin forma sözleþmelerinden elde ettikleri gelirlerin %10u ile milli ve temsili müsabakalarýn televizyon, radyo ve internet üzerinden yayýnlarýndan elde edilecek gelirler.

f) Kurs, seminer ve Federasyonun görev alaný içerisinde yer alan spor branþlarý ile ilgili olarak kurulan iktisadi iþletmelerden elde edilecek gelirler.

g) Sponsorluk gelirleri.

ð) Reklam, basýlý yayýn ve basýlý evrak gelirleri.

h) Ceza ve itiraz gelirleri.

ý) Yardým ve baðýþlar.

i) Kira ve iþletme gelirleri.

j) Federasyon baþkan adaylarýndan alýnan baþvuru ücretleri.

k) Diðer gelirler.

(2) Federasyon tarafýndan yapýlan faaliyet ve yarýþlardan elde edilen reklam, sponsorluk, naklen yayýn gelirleri Federasyona aittir.

(3) Genel Müdürlük bütçesinden ayrýlacak toplam tutar ile gerektiðinde alt yapý ve eðitime iliþkin projelerinin desteklenmesi amacýyla tahsis edilecek kaynak, Genel Müdürlüðün yýllýk harcama programý dikkate alýnarak, Federasyon hesabýna aktarýlýr.

(4) Federasyonun tüm gelirleri katma deðer vergisi hariç, her türlü vergi, resim ve harçtan muaftýr.

(5) Federasyonun mallarý Devlet malý hükmündedir, haczedilemez.

Federasyonun giderleri

MADDE 29 (1) Federasyon, yýllýk bütçe esasýna göre bütçesini hazýrlar; bu Ana Statü ve ilgili diðer mevzuat ile kendisine verilen görevleri yerine getirmek için Ana Statü hükümleri çerçevesinde gerekli bütün harcamalarý yapar.

(2) Harcamalar aþaðýda belirtilen ilke ve esaslara uygun olarak yapýlýr;

a) Bu Ana Statüde belirtilen Federasyonun ve yönetim kurulunun görevleri çerçevesinde zorunlu ya da yararlý olan iþ ve iþlemler için yapýlmýþ olmak.

b) Ýþin mahiyetine ve Federasyonun ihtiyaçlarýna uygun olmak.

c) Federasyonun gelirleri ile tedbirli ve basiretli yönetim ilkeleri, objektif ve iyi niyet kurallarý kapsamýnda orantýlý olmak.

Muhasebe ve raporlama sistemi

MADDE 30 (1) Federasyonda tek düzen muhasebe sistemine ve bilanço esasýna göre kayýt tutulur.

(2) Muhasebe iþlemlerinin geçerli olan belgelere dayandýrýlmasý zorunludur. Kayýt, denetim, kontrol ve takip açýsýndan 213 sayýlý Vergi Usul Kanununda belirlenmiþ standart belge, rapor ve defterler kullanýlýr.

(3) Hesaplar takvim yýlý esasýna göre tutulur. Gelir ve giderler tahakkuk ettirildikleri yýlýn hesaplarýnda gösterilir. Ancak Federasyon, mali genel kurul tarihlerini de esas alarak ve ihtiyari bir þekilde muhasebe raporlamalarýný yapabilir. Bu ihtiyari raporlarýn hazýrlanmýþ olmasý, takvim yýlýna göre kayýt ve raporlama yapýlmasýný engellemez.

(4) Genel Müdürlük tarafýndan yapýlan yardýmlarýn izlenmesi ve spor politikalarýna yön verilebilmesi için; Federasyona ait muhasebe kayýtlarý, Genel Müdürlükte oluþturulacak bir merkezde belli bir otomasyon sisteminde toplu bir biçimde izlenebilir. Bu durumda Genel Müdürlükçe oluþturulacak standart hesap planýna uygun olarak kayýtlarýn düzenlenmesi ve Federasyon muhasebe servisinin bu merkezle iþbirliði içinde çalýþmasý zorunludur.

(5) Federasyon, muhasebe servisini kurmak ve bu serviste çalýþan personeli kendi alanýnda eðitmekle yükümlüdür.

Denetim

MADDE 31 (1) Federasyonun her türlü faaliyetinin denetimi; genel kurul, denetim kurulu ve Bakan tarafýndan görevlendirilecek denetim elemanlarýnca yapýlýr.

(2) Federasyon harcamalarýnýn yerindelik denetimi federasyonun genel kurulu ve denetim kurulunca, Genel Müdürlükçe yapýlan her türlü yardýmlarýn amaca uygunluðu ve denetimi ise Genel Müdürlükçe yapýlýr. Genel Müdürlük tarafýndan yapýlan ayni ve nakdi yardýmlarýn amacýna ve mevzuata uygun olarak harcanmamasý halinde oluþacak zarar, kusurlarý bulunan Federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyelerinden Genel Müdürlükçe tahsil edilir ve Genel Müdürlük bütçesine gelir kaydedilir. Ayrýca sorumlular hakkýnda suç duyurusunda bulunulur.

Disiplin iþlemleri

MADDE 32 (1) Federasyona baðlý spor dallarý ile ilgili olarak;

a) Federasyonun faaliyet programýnda yer alan müsabaka ve faaliyetlerde; kulüp, federasyona baðlý spor dallarýnda faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine federasyonun ceza/disiplin kurulu,

b) Federasyonun faaliyet programýnda yer almayan il veya ilçe müdürlüklerince düzenlenen müsabaka ve faaliyetlerde; kulüp, ilgili spor dalýnda faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine il veya ilçe ceza kurullarý,

c) Kurum veya kuruluþlarca Federasyondan, il veya ilçe müdürlüklerinden izin alýnmak suretiyle düzenlenen yarýþ ve faaliyetlerde; ilgili spor dalýnda faaliyette bulunan kuruluþ, kulüp, sporcu, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine, izin alýnan merciin disiplin/ceza kurulu,

bakar.

(2) Ýl veya ilçe ceza kurullarý tarafýndan verilen cezalara karþý, 7/1/1993 tarihli ve 21458 sayýlý Resmî Gazete'de yayýmlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüðü Amatör Spor Dallarý Ceza Yönetmeliði hükümleri uyarýnca, Genel Müdürlük Ceza Kuruluna itiraz edilebilir.

(3) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý, Federasyon disiplin/ceza kurullarý ile il veya ilçe ceza kurullarýnca verilecek cezalar, Genel Müdürlük Merkez Ceza Kurulunda oluþturulacak sportif ceza kütüðüne kaydedilir.

BEÞÝNCÝ BÖLÜM

Çeþitli ve Son Hükümler

Ödül ve sponsorluk

MADDE 33 (1) Ödül ve sponsorluk iþlemleri 3289 sayýlý Kanunun ek 3 üncü maddesi ile 13/9/2010 tarihli ve 2010/956 sayýlý Bakanlar Kurulu Kararý ile kabul edilen Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Baþarý Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkýnda Yönetmelik ve 16/6/2004 tarihli ve 25494 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüðü Sponsorluk Yönetmeliði çerçevesinde yürütülür.

(2) Federasyon, Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Baþarý Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkýnda Yönetmelik kapsamýnda yer almayan sporcu, kulüp ve antrenörler için çýkaracaðý talimat hükümlerine göre ödül verebilir. Ancak bu durumda verilecek ödüller Genel Müdürlük bütçesinden ayrýlacak pay ile alt yapý ve eðitime iliþkin projelerin desteklenmesi için aktarýlacak kaynaktan ve Spor Toto Teþkilat Baþkanlýðýndan saðlanan reklam gelirlerinden karþýlanamaz.

Yayýnlarýn düzenlenmesi

MADDE 34 (1) Federasyon faaliyetleri kapsamýnda Türkiye Cumhuriyeti sýnýrlarý içindeki yapýlan her türlü amatör veya profesyonel spor dalý ile ilgili müsabakalarýn televizyon, radyo, internet ve her türlü teknik cihaz veya benzeri araçlarla yayýnlanmasýna, iletilmesine, yayýnlarýn düzenlenmesine ve programlanmasýna münhasýran yönetim kurulu yetkilidir.

(2) Federasyon tarafýndan yayýnlanmasýna izin verilmeyen her türlü amatör veya profesyonel spor dalý ile ilgili müsabakalarýn televizyon, radyo, internet ve benzeri araçlarla yayýnlanamaz.

Fikri, sýnai ve ticari haklar

MADDE 35 (1) Federasyonun kullandýðý veya kullanacaðý marka, logo ve benzeri tüm fikri ve sýnai haklarýn mülkiyeti ve kullaným hakký münhasýran Federasyona aittir.

Kulüpler

MADDE 36 (1) Federasyona baðlý spor dallarýnda faaliyet gösteren spor kulüpleri ve diðer spor kulüplerinin spor dalý þubeleri, Federasyonun görev alanýna giren konularda Federasyona baðlýdýr. Spor kulüpleri gençlik hizmetleri ve spor il müdürlükleri tarafýndan kayýt ve tescil edilir. Kulüpler, tescil edildikten sonra, branþ tescili ve faaliyet katýlým iþlemleri Federasyon mevzuatýna göre yapýlýr. Sorumluluklarýný yerine getirmeyen kulüplerin kayýt ve tescil iþlemleri iptal edilir. Bu kulüpler müsabakalara katýlamaz ve Federasyon genel kurulunda temsil edilemezler.

(2) Tescil ücretleri ve aidatlar her yýl yönetim kurulunca belirlenir.

Kulüplerin devri ve þirketleþme

MADDE 37 (1) Federasyonun görev alaný içerisinde yer alan spor branþlarýnda faaliyet gösteren kulüpler, þubelerini kanunlarla belirtilen þekil ve esaslara göre kuracaklarý veya kurulmuþ olan þirketlere devredebilirler. Kulüplerin þirketleþmesi halinde, tescilli bulunduklarý yerden baþka yere nakilleri yapýlmaz.

(2) Devirlerde spor dalýnýn yayýlmasý, güçlenmesi ve yararlarý ön planda tutulur. Bu konuda Ana Statüde belirlenen esaslara ve yönetim kurulunca konulacak kurallara uyulmasý zorunludur.

Alt düzenleyici iþlemler

MADDE 38 (1) Bu Ana Statüye dayanýlarak hazýrlanan diðer alt düzenleyici iþlemler Genel Müdürlüðün internet sitesinde yayýmlanýr.

(2) Bu Ana Statü ile Federasyonun diðer alt düzenleyici iþlemleri Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmelik hükümlerine aykýrý olamaz.

Yürürlükten kaldýrýlan ana statü

MADDE 39 (1) 25/3/2007 tarihli ve 26473 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Türkiye Geleneksel Spor Dallarý Federasyonu Ana Statüsü yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

Yürürlük

MADDE 40 (1) Bu Ana Statü yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

Yürütme

MADDE 41 (1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Geleneksel Spor Dallarý Federasyonu Baþkaný yürütür.