26 Aralýk 2014  CUMA

Resmî Gazete

Sayý : 29217

YÖNETMELÝK

Millî Savunma Bakanlýðýndan:

ORDU EVLERÝ, ASKERÎ GAZÝNOLAR VE SOSYAL TESÝSLER

YÖNETMELÝÐÝNDE DEÐÝÞÝKLÝK YAPILMASINA

DAÝR YÖNETMELÝK

MADDE 1 20/8/2000 tarihli ve 24146 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Ordu Evleri, Askerî Gazinolar ve Sosyal Tesisler Yönetmeliðinin adý Türk Silahlý Kuvvetleri Ordu Evleri, Askerî Gazinolar, Kýþla Gazinolarý ve Vardiya Yatakhaneleri ile Eðitim Merkezleri Yönetmeliði olarak deðiþtirilmiþtir.

MADDE 2 Ayný Yönetmeliðin birinci bölüm baþlýðý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Amaç, Kapsam, Tanýmlar ve Dayanak

MADDE 3 Ayný Yönetmeliðin 1 inci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 1 Bu Yönetmeliðin amacý, ordu evleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý ve vardiya yatakhaneleri ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezlerinde uygulanacak kadro, kuruluþ, idare, denetleme ve iþletme usul ve esaslarý ile muhasebeye iliþkin belge ve kayýtlarýn iþleniþ þekillerini ve eklentilerini düzenlemektir.

MADDE 4 Ayný Yönetmeliðin 2 nci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 2 Bu Yönetmelik, ordu evleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý ve vardiya yatakhaneleri ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezlerinin kadro, kuruluþ, idare, denetleme ve iþletme usul ve esaslarý ile muhasebeye iliþkin belge ve kayýtlarýn iþleniþ þekillerini ve eklentilerini kapsar.

Sýhhiye Ordu Evi Tesis Senedindeki hükümler saklýdýr.

Türkiyede konuþlu ve bünyesinde yabancý askerî personel görev yapan NATO komuta ve kuvvet yapýsýna dâhil komutanlýklarýn sosyal hizmet kapsamýnda faaliyet gösteren tesisleri bu Yönetmelik kapsamý dýþýndadýr.

MADDE 5 Ayný Yönetmeliðin 3 üncü maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 3 Bu Yönetmelikte geçen;

a) Asýl hak sahibi: Üyeleri,

b) Askerî gazino: Hak sahiplerinin ücreti karþýlýðýnda barýnma, beslenme, moral, konaklama, günlük ve çeþitli ihtiyaçlarýnýn karþýlandýðý, eðitim, seminer, konferans, sempozyum gibi faaliyetler icra edilebilen, hak sahipliði durumuna göre kategorilendirilen ve tesis imkânlarýna göre sýnýflandýrýlan kýþla sýnýrlarý dýþýndaki teþkilleri,

c) Brüt satýþ kârý: Aylýk net satýþlar ile satýlan mal ve hizmetin maliyeti arasýndaki olumlu farký,

ç) Eðitim merkezi: Özel, yerel ve kýþ eðitim merkezlerini,

d) Eðitim merkezi Komutaný: Özel, yerel ve kýþ eðitim merkezi komutanýný,

e) Gayrisafi hâsýlat: Tek düzen muhasebesi gelir tablosunda bulunan gelirler (brüt satýþlar, diðer faaliyetlerden olaðan gelir/kârlar ve olaðan dýþý gelir/kârlar) toplamýndan (Ýhtiyaç Deðerlendirme ve Kaynak Tahsis Komisyonu tarafýndan yapýlan tahsisler, diðer tesislerden aktarýlan varlýklar hariç) hiçbir gider ve maliyet unsuru düþülmeden, elde edilen deðerleri,

f) Günübirlik giriþ: Tesislerin otel, motel bölümleri hariç diðer imkânlarýndan yararlanýlmasýný,

g) Hak sahibi: Üyeler ve bunlarýn anne, baba, eþleri ile Ordu Evleri, Askerî Gazinolar, Kýþla Gazinolarý ve Vardiya Yatakhaneleri ile Eðitim Merkezleri Yönergesinde kapsamý belirtilen çocuklarý ve kardeþlerini,

ð) Ýhtiyaç deðerlendirme ve kaynak tahsis komisyonu: Genelkurmay Baþkanlýðý hesaplarýnda toplanan üye aidatý ve kart gelirleri kaynaðýný tahsis eden komisyonu,

h) Ýkmal planý: Tesislerin demirbaþ yenileme, bina ve tesisin iþletilmesi, onarýmý ve tadilâtý gibi öngörülebilen ihtiyaçlarýnýn yapýlabilmesi için tahmini yýllýk gelir durumuna göre hazýrlanan yýllýk harcama planýný,

ý) Ýþletme: Tesislerin bünyesinde bulunan ve gelir ile giderleri ayrý iþletme defteri ile takip edilen birimleri,

i) Kýþ eðitim merkezi: Türk Silahlý Kuvvetleri personelinin kýþ þartlarýnda hayatta kalma, kaçma ve kurtulma eðitimlerinin yapýlmasý, belirli aralýklarla kýþ sporlarý konusunda eðitilmesi, personel ve ailelerinin dinlendirilerek moral ve motivasyonuna katký saðlanmasý amacýyla ve Genelkurmay Baþkanlýðýnýn izni ile açýlýp iþletilen, Yönergede belirtilen esaslara göre personele merkezden tahsis edilen merkezleri,

j) Kýþla gazinosu: Hak sahiplerinin ücreti karþýlýðýnda barýnma, beslenme, moral, konaklama, günlük ve çeþitli ihtiyaçlarýnýn karþýlandýðý, eðitim, seminer, konferans, sempozyum gibi faaliyetler icra edilebilen, hak sahipliði durumuna göre kategorilendirilen ve tesis imkânlarýna göre sýnýflandýrýlan kýþla sýnýrlarý içerisindeki teþkilleri,

k) Ordu evi: 4/1/1961 tarihli ve 211 sayýlý Türk Silâhlý Kuvvetleri Ýç Hizmet Kanununun 98 inci maddesi gereðince kurulup iþletilen, hak sahipliði durumuna göre kategorilendirilen ve tesis imkânlarýna göre sýnýflandýrýlan kýþla sýnýrlarý içerisinde veya dýþarýsýndaki tesis ve teþkilleri,

l) Özel eðitim merkezi: 211 sayýlý Türk Silâhlý Kuvvetleri Ýç Hizmet Kanunun 99 uncu maddesi gereðince, belirli zamanlarda özel askerî eðitimlerin yapýlmasý, personelin dinlendirilerek moral ve motivasyonuna katký saðlanmasý amacýyla ve Genelkurmay Baþkanlýðýnýn izni ile açýlýp iþletilen, Yönergede belirtilen esaslara göre personele merkezden tahsis edilen merkezleri,

m) Þube müdürü: Tesislerin bünyesindeki her bir alt tesis müdürünü,

n) Tesis: Ordu evi ve baðlý þubelerini, askerî gazino, kýþla gazinosu ve vardiya yatakhanesi ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezlerini,

o) Tesislerden istifade: Tesislerin otel, motel bölümleri dâhil her türlü imkânýndan yararlanýlmasýný,

ö)  Tesis kategorisi: Tesislerden istifade edecek personel statüsüne göre belirlenen gruplarý,

p) Tesis müdürü: Ordu evi, askerî gazino, kýþla gazinosu ve vardiya yatakhanesi müdürü ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezi komutanýný,

r) Tesis sýnýfý: Alýnacak ücretlerin tespiti maksadýyla tesis imkânlarýnýn puanlanarak sýnýflarýnýn belirlenmesini,

s) Üye: Subay, istisnai memur, Türk Silahlý Kuvvetlerinde istihdam edilen sivil öðretim elemaný, astsubay ve bunlarýn aidat ödeyen emeklilerini,

þ) Vardiya yatakhanesi: Askerî gazino ve kýþla gazinolarý dýþýndaki, hak sahiplerinin ücreti karþýlýðýnda öncelikle barýnma olmak üzere konaklama, beslenme, günlük ve çeþitli ihtiyaçlarýnýn karþýlandýðý, hak sahipliði durumuna göre kategorilendirilen ve tesis imkânlarýna göre sýnýflandýrýlan kýþla sýnýrlarý içerisinde veya dýþarýsýndaki teþkilleri,

t) Yerel eðitim merkezi: Belirli zamanlarda özel askeri eðitimlerin yapýlmasý, personelin dinlendirilerek moral ve motivasyonuna katký saðlanmasý amacýyla ve Genelkurmay Baþkanlýðýnýn izni ile açýlýp iþletilen, Yönergede belirtilen esaslara göre baðlý bulunduðu komutanlýkça personele tahsis edilen merkezleri,

u) Yönerge: Genelkurmay Baþkanlýðý tarafýndan yayýmlanan Ordu Evleri, Askerî Gazinolar, Kýþla Gazinolarý ve Vardiya Yatakhaneleri ile Eðitim Merkezleri Yönergesini,

ü) Yönetim kurulu: Ordu evleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý ve vardiya yatakhaneleri ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezlerinin yönetim kurullarýný,

ifade eder.

MADDE 6 Ayný Yönetmeliðin 4 üncü maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Dayanak

Madde 4 Bu Yönetmelik, 4/1/1961 tarihli ve 211 sayýlý Türk Silahlý Kuvvetleri Ýç Hizmet Kanununun 98 inci, 99 uncu, 100 üncü, 101 inci, 103 üncü, 106 ncý ve 107 nci maddelerine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

MADDE 7 Ayný Yönetmeliðin 5 inci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 5 Ordu evleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý ve vardiya yatakhaneleri ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezlerinin kadrolarý Genelkurmay Baþkanlýðýnca tespit olunur ve Millî Savunma Bakanlýðý ile Jandarma Genel Komutanlýðý ve Sahil Güvenlik Komutanlýðýna ait fiilî kadrolarda gösterilir.

MADDE 8 Ayný Yönetmeliðin 6 ncý maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 6 Türk Silâhlý Kuvvetleri personelinin; sosyal ve moral ihtiyaçlarýný karþýlamak, dayanýþmayý artýrmak, meslekî, sosyal geliþmelerini mümkün kýlacak imkânlarý hazýrlamak maksadýyla ve 211 sayýlý Kanunun 98 inci maddesine göre;

Bölgenin ihtiyaç durumu, personelin yoðunluðu ile birlik veya kurumun yararý deðerlendirilerek Genelkurmay Baþkanlýðýnýn izni ile ordu evi ve baðlýsý þubeler kurulabilir. Ordu evleri Genelkurmay Baþkanlýðýnca yayýmlanacak Yönergede belirlenir.

Türk Silâhlý Kuvvetleri personelinin; sosyal ve moral ihtiyaçlarýný karþýlamak, dayanýþmayý artýrmak, meslekî sosyal geliþmelerini mümkün kýlacak imkânlarý hazýrlamak ve barýnma da dâhil olmak üzere ihtiyaçlarýný karþýlamak, çeþitli eðitim, seminer, konferans, sempozyum gibi hizmetlerde kullanýlmak maksadýyla, 211 sayýlý Kanununun 98 inci maddesine göre; bölgenin ihtiyaç durumu, personelin yoðunluðu ile birlik veya kurumun yararý deðerlendirilerek Genelkurmay Baþkanlýðýnýn izni ile; askerî gazino, kýþla gazinosu ve vardiya yatakhanesi kurulabilir.

211 sayýlý Kanunun 99 uncu maddesi gereðince, belirli zamanlarda özel askerî eðitimlerin yapýlmasý, personelin dinlendirilerek moral ve motivasyonuna katký saðlanmasý amacýyla, Genelkurmay Baþkanlýðýnýn izni ile; özel, yerel ve kýþ eðitim merkezleri açýlabilir.

Tesisler, askerî binalar olup askerî mahal vasýf ve mahiyetini haizdir.

Tesisler, ihtiyaç hâlinde ayný üst komutanlýklara baðlý olmak kaydýyla diðer bir tesis bünyesinde iþletilebilir.

Ordu evleri ve þubeleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý ve vardiya yatakhaneleri ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezlerinden, bu birimlerin teþkilat baðlantýsýna göre;

a) Genelkurmay Baþkanlýðý Karargâhý ve baðlýsý müþterek teþkillerin bünyesindekiler, Genelkurmay II nci Baþkaný,

b) Kuvvet Komutanlýklarý bünyesindekiler, Kuvvet Komutanlýklarý,

c) Jandarma Genel Komutanlýðý bünyesindekiler, Jandarma Genel Komutanlýðý,

ç) Sahil Güvenlik Komutanlýðý bünyesindekiler, Sahil Güvenlik Komutaný,

d) Millî Savunma Bakanlýðý bünyesindekiler, Millî Savunma Bakanlýðý Müsteþarý onayýyla kapatýlýr.

Herhangi bir sebeple kapatýlmasý gereken tesislerin nakit, mal, demirbaþ ve belgeleri, tesisin baðlý olduðu Genelkurmay Baþkanlýðý, Millî Savunma Bakanlýðý, Kuvvet Komutanlýklarý, Jandarma Genel Komutanlýðý ve Sahil Güvenlik Komutanlýðýnca verilecek emre göre ayný kuvvet, Jandarma Genel Komutanlýðý veya Sahil Güvenlik Komutanlýðýna ait diðer bir tesise devredilebilir. Kapatýlacak tesis varlýklarýnýn Millî Savunma Bakanlýðý veya farklý bir kuvvet, Jandarma Genel Komutanlýðý veya Sahil Güvenlik Komutanlýðýna ait tesise devredilmesi ise Genelkurmay Baþkanlýðýnýn müsaadesi ile olur. Sonuç hakkýnda bir ay içerisinde silsileler yolu ile baðlý bulunulan Kuvvet Komutanlýðý, Jandarma Genel Komutanlýðý, Sahil Güvenlik Komutanlýðýna, Genelkurmay Personel Baþkanlýðýna ve ilgili Teftiþ Dairesi Baþkanlýðýna bilgi verilir.

Kapatýlan tesisin varlýklarý devralan tesis tarafýndan ilgili muhasebe hesaplarýna kaydedilir.

Savaþ, doðal afetler, toplumsal olaylar gibi olaðanüstü durumlarda ihtiyaç duyulmasý hâlinde, bu tesisler öncelik Türk Silahlý Kuvvetleri personelinde olmak üzere geçici iskân yerleri olarak kullanýlabilir.

MADDE 9 Ayný Yönetmeliðin 7 nci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 7 Ordu evleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý ve vardiya yatakhaneleri ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezleri yönetim kurullarý ile kadrolarýna atanan veya görevlendirilen personel tarafýndan yönetilir.

a) Tesislerin yönetim kurullarý; söz konusu tesisin iþletme sorumluluðunu üstlenen komutanlýklarca, kendi baðlýsý karargâh, birlik ve kurumlardan seçilecek üç asil ve iki yedek üyeden teþekkül eder. Üyelerin kýdemlisi yönetim kurulu baþkanýdýr. Baþkanýn katýlamadýðý toplantýlara en kýdemli üye baþkanlýk eder. Yönetim kurulu her takvim yýlý baþýnda bir yýl süreyle görevlendirilir. Yönetim kurulu, ihtiyaç duyulmasý hâlinde, teþkilat baðlantýsýna göre ayný üst komutanlýklara baðlý tüm tesis veya alt tesisler için de görevlendirilebilir. Müteakip yýllarda ayný üyelerin tekrar görevlendirilmesi mümkündür. Ankaradaki ordu evleri için teþkil edilecek yönetim kurulunun üye sayýsý, üyeleri, teþkili ve iþleyiþi ile ilgili esaslar Yönergede düzenlenir.

b) Yönetim kurullarýnýn görevleri;

1) Tesisin kuruluþ amaçlarýna uygun olarak geliþmesini saðlamak,

2) Tesisin gelir-gider durumlarýný incelemek ve deðerlendirmede bulunmak, düzenleyeceði raporlar ve tablolar ile üyeleri ve üst komutanlýðý bilgilendirmek,

3) Hizmetlerin en iyi ve ucuz þekilde sunulmasýný saðlamak,

4) Yönetimi kolaylaþtýracak tedbirleri almak,

5) Yýllýk ikmal planlarýný onaylamak, yýllýk ikmal planlarý dýþýnda; üst komutanlýk emirleri, acil ihtiyaçlar gibi sebeplerle meydana gelecek alýmlarla ilgili kararlarý almak,

6) Tesisin denetim kurullarýnýn denetimi sonucunda ortaya çýkan ihtiyaçlarýnýn temini ile ilgili kararlarý almaktýr.

c)  Tesislerde uygulanacak Genelkurmay Baþkanlýðý tarafýndan merkezi olarak belirlenen yatak, oda, motel, havuz, düðün salonu, salon kiralarý ile kart ve günübirlik giriþ ve benzeri ücretler dýþýndaki diðer ücretler yönetim kurullarý tarafýndan yýllýk olarak belirlenir.

ç) Yönetim kurullarý en az üç ayda bir defa salt çoðunlukla toplanýr. Ýhtiyaç halinde yönetim kurulu baþkanýnýn çaðrýsý ile üç aylýk süre dikkate alýnmaksýzýn toplantý yapýlabilir.

d) Yönetim kurullarýnda kararlar katýlanlarýn salt çoðunluðu ile alýnýr. Oylarýn eþit çýkmasý hâlinde, baþkanýn katýldýðý taraf çoðunluðu saðlamýþ kabul edilir.

e) Ordu evleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý ve vardiya yatakhaneleri ile eðitim merkezlerinin idare ve iþletilmesine iliþkin diðer hususlar Yönergede belirtilir.

MADDE 10 Ayný Yönetmeliðin 8 inci maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Tesis müdürleri ve eðitim merkezi komutanlarý

Madde 8 Her tesise bir müdür atanýr veya görevlendirilir. Eðitim merkezlerinde müdürlük görevini eðitim merkezi komutaný icra eder. Müdür; mevzuat ve yönetim kurulu kararlarýna uygun olarak, müdürü olduðu tesisin faaliyetleri ile ilgili hizmet ve iþleri yürütmekle görevlidir.

Tesis müdürü, tesisten yararlananlarýn memnuniyetinin en üst seviyeye çýkarýlmasý ile tesisin etkin ve verimli þekilde iþletilerek modern hâle getirilmesini saðlayacak güçlü bir mali yapýnýn oluþmasýna yönelik tedbirleri almakla yükümlüdür.

Maiyetindeki personelin düzenli ve verimli bir þekilde çalýþmasýndan, tesis, malzeme ve araçlarýn idare, bakým ve muhafazasýndan sorumludur.

MADDE 11 Ayný Yönetmeliðin 9 uncu maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 9 Ordu evleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý ve vardiya yatakhaneleri ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezlerinde hizmet ünitelerinin gerektirdiði nitelik ve nicelikte olmak üzere; kadrolarýnda belirtilen personel ile ücretleri tesis gelirlerinden karþýlanmak üzere özel hukuk hükümlerine göre çalýþtýrýlacak personel, hizmet alýmý yöntemiyle temin edilen personel, mal alýmý hizmetini sunan firma personeli, 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayýlý Mesleki Eðitim Kanunu ve bu Kanun çerçevesinde yürürlüðe konulan yönetmelik hükümlerine göre çýrak ve beceri eðitimi öðrencisi çalýþtýrýlabilir.

Tüm giderleri tesis gelirlerinden karþýlanmak üzere özel hukuk hükümlerine göre çalýþtýrýlacak personel ve/veya hizmet alýmý ile saðlanan personelin özlük haklarý, vergi, sosyal güvence ve benzeri yasal yükümlülüklerinin yerine getirilmesi tesis müdürlüðünün sorumluluðundadýr. Bu iþlemlere iliþkin kanýtlayýcý belgelerin devir teslimi zimmetle saðlanýr.

MADDE 12 Ayný Yönetmeliðin 10 uncu maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 10 Subay, istisnai memur, Türk Silahlý Kuvvetlerinde istihdam edilen sivil öðretim elemaný, astsubay ve bunlarýn üye aidatý ödeyen emeklileri tesislerin tabii üyeleridir. Bu kiþilerden kendileri ve hak sahibi aile fertleri adýna üye aidatý alýnýr. Hak sahipleri dýþýnda giriþ kartý verilerek tesislerden istifade edeceklerden ise kart ücreti alýnýr. Ordu evi veya ordu evi þubeleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý ve vardiya yatakhaneleri ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezleri, Yönergede belirtilen usuller doðrultusunda; istifade edecek personele göre kategorilere, imkânlarýna göre de sýnýflara ayrýlabilir.

Üyeler dýþýnda, Türk Silahlý Kuvvetler mensubu görevli, emekli, müstafi personel ile bunlarýn (vefat eden personel dâhil) yakýnlarýndan kimlerin hangi tesislerden istifade edeceði ve istifade þekli Genelkurmay Baþkanlýðýnca hazýrlanan Yönergeler ile belirlenir. Bu kiþilere verilecek giriþ kartý için ücret alýnýr. Alýnacak bu ücret her yýl Genelkurmay Baþkanlýðý tarafýndan belirlenir.

Yabancý ülke silâhlý kuvvetler mensuplarý, Genelkurmay Baþkanlýðýnýn belirleyeceði esaslar dâhilinde tesislerden faydalandýrýlabilir.

Genelkurmay Baþkanlýðý tarafýndan uygun görülen kiþiler, verilecek özel giriþ kartlarý ile Yönergede belirtilecek tesislere günübirlik olarak girebilirler. Ayrýca, Yönergede belirtilen makamlar tarafýndan uygun görülen kiþilere verilecek giriþ kartlarý sadece bulunduðu garnizondaki ordu evi ve askerî gazinolar ile bu makamlar tarafýndan belirlenen kýþla gazinolarýndan günübirlik istifade için geçerlidir.

Yönergede belirtilen makamlar tarafýndan bildirilenler tesislere geçici olarak günübirlik girebilirler.

Konferans, ziyaret, merasim, toplantý, konser vb. resmî faaliyetler maksadýyla askerî birimler tarafýndan davet edilmiþ olan sivil kiþiler ve aileleri de faaliyet süresince; Yönergede belirtilen makamlar tarafýndan izin verilmesi hâlinde ordu evi ve askerî gazinolar ile kýþla gazinolarýndan istifade edebilirler.

Tesislerin düðün salonlarýndan; Yönergede belirtilen kiþiler, düðün, niþan, sosyal etkinlikler ve benzeri faaliyetler kapsamýnda istifade edebilirler. Bahse konu faaliyetlere davet edilenler, tesislerin bu maksatla ayrýlmýþ bölümlerinden Yönergede belirtilen usuller çerçevesinde istifade edebilirler.

Hak sahibi þehit yakýnlarý, gaziler ve engelli personel ile ailelerine, tesislere giriþ, yer tahsisi ve hizmetlerden istifade hususlarýnda öncelik verilerek kolaylýk saðlanýr. Bu kapsamda yapýlacak düzenlemeler Yönergede belirtilir. Ayrýca engellilerin tesislerden istifadesini kolaylaþtýracak gerekli yapýsal düzenlemeler yapýlýr.

Sözleþmeli subay ve astsubaylardan sözleþmeleri 13/6/2001 tarihli ve 4678 sayýlý Türk Silahlý Kuvvetlerinde Ýstihdam Edilecek Sözleþmeli Subaylar ve Astsubaylar Hakkýnda Kanunun 13 üncü maddesinin (h), (i) ve (j) fýkralarýnca sona erdirilenler (hak sahibi aile fertleri dâhil), ayný Kanunun 16 ncý maddesinde belirtilen esaslara göre hizmet ettikleri sözleþme süresi kadar tesislerden günübirlik olarak faydalanabilirler.

Tesislerden günübirlik olarak istifade edenlerin istisnai olarak otel kýsýmlarýndan faydalanabilecekleri durumlar Yönergede düzenlenir.

Ordu evinin bulunduðu ilin dýþýndan gelen hak sahiplerinin, kalýþ amaçlarýný ve sürelerini belirtmek suretiyle önceden baþvurarak yer ayýrmalarý mümkündür. Yer talep eden hak sahiplerinden talep ettikleri odanýn bir günlük ücretinin tahsil edilmesini müteakip yer ayýrma kesinleþir. Bu kiþilerin tahsis günü içerisinde gelmemesi durumunda yer ayýrma iþlemi iptal edilir ve alýnan ücret iade edilmez (görev veya kurs iptali halinde iade edilir). Kendilerine yer ayýrma iþlemi yapýlmýþ olanlar, bu haklarýný baþkalarýna devredemezler. Tesislerin otel bölümlerinden yer ayýrma konusundaki diðer açýklayýcý düzenlemeler ile düðün salonu tahsislerinde uygulanacak usul ve esaslar Yönerge ile belirlenir.

Eðitim merkezlerinden sadece üyeler ile bunlarýn Yönergede belirtilen aile fertleri istifade eder. Ýstifadede öncelik muvazzaf personeldedir. Günübirlik giriþ yapan personele verilecek hizmet hiçbir þekilde motel veya oda tahsis edilen personelin aleyhinde olamaz.

Yurt dýþýndaki tesislerden, hak sahibi personel dýþýnda tesisin baðlý olduðu yurt dýþýndaki karargâh, kurum veya komutanlýk tarafýndan uygun görülecek kiþiler de (yabancýlar dâhil) istifade edebilir. Bu kiþilere tesisin baðlý olduðu karargâh, kurum veya komutanlýklar tarafýndan giriþ kartý verilir. Giriþ kartý ücreti alýnýp alýnmamasý ve kart ücreti tutarý ilgili karargâh, kurum veya komutanlýklar tarafýndan belirlenir. Alýnan kart ücretleri bu Yönetmelik esaslarýna göre ilgili tesislerin giderleri için harcanýr.

MADDE 13 Ayný Yönetmeliðin dördüncü bölüm baþlýðý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Tesislerin Vergi Muafiyeti ve Hazine Payý

MADDE 14 Ayný Yönetmeliðin 12 nci maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Vergi muafiyeti

Madde 12 Türk Silahlý Kuvvetleri tarafýndan kuruluþ amaçlarýna göre iþletilen ordu evi ve baðlý þubeleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý, vardiya yatakhaneleri ve bunlarýn müþtemilatý, özel, yerel ve kýþ eðitim merkezleri kurumlar vergisinden muaftýr. Bu muafiyet, 31/12/1960 tarihli ve 193 sayýlý Gelir Vergisi Kanunu ile 13/6/2006 tarihli ve 5520 sayýlý Kurumlar Vergisi Kanunu uyarýnca yapýlacak vergi kesintilerini (Gelir Vergisi, Kurumlar Vergisi ve Katma Deðer Vergisi Tevkifatýný) kapsamaz.

Birinci fýkrada sayýlan tesisler emlak vergisinden, bu tesislerin mal ve hizmet alýmlarý nedeniyle düzenlediði ödemeye iliþkin kaðýtlar damga vergisinden istisnadýr.

Birinci fýkrada sayýlan tesislerin kuruluþ amaçlarýna uygun olarak yaptýklarý teslim ve hizmetler ile bu kurum ve kuruluþlarýn yapacaðý 193 sayýlý Kanunun 70 inci maddesinde belirtilen mal ve haklarýn kiralanmasý iþlemleri katma deðer vergisinden müstesnadýr.

MADDE 15 Ayný Yönetmeliðin 13 üncü maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Hazine payý

Madde 13 Ordu evi ve baðlýsý þubeler ile özel, yerel veya kýþ eðitim merkezlerinin (askerî gazino, kýþla gazinosu ve vardiya yatakhanesi hariç) aylýk gayrisafi hâsýlatýnýn %1i en geç takip eden ayýn 20sine kadar genel bütçeye gelir kaydedilmek üzere ilgili muhasebe birimine yatýrýlýr. Bu oraný, sayýlan tesislerin faaliyet türleri itibarýyla topluca veya ayrý ayrý ya da her bir tesis için ayrý ayrý sýfýra kadar indirmeye Maliye Bakaný yetkilidir.

Ordu evi ve baðlýsý þubeler ile özel, yerel veya kýþ eðitim merkezlerinin bu kapsamda hesaplayacaklarý hazine paylarý takip eden ayýn yirminci günü mesai bitimine kadar faaliyette bulunduklarý yerlerdeki Maliye Bakanlýðýna baðlý muhasebe birimlerine Ek-1de bulunan Aylýk Gayrisafi Hâsýlattan Hazineye Yatýrýlacak Tutara Ýliþkin Bildirim ile bildirilir ve ayný süre içinde yatýrýlýr. Ek-1de bulunan bildirim üç nüsha düzenlenir; iki nüshasý muhasebe birimine verilir, bir nüshasý ise tesiste muhafaza edilir.

Ordu evi ve baðlýsý þubeler ile özel, yerel veya kýþ eðitim merkezleri, aylýk gayrisafi hâsýlattan hazine payý olarak hesaplanarak yatýrýlan tutarlarý, ilgili muhasebe kayýtlarýna ayrý hesaplarda takip edilecek þekilde kaydeder.

Bu kapsamda yatýrýlan hazine payý tutarlarý, yatýrýldýklarý ay sonuna kadar alýndý belgesi ile birlikte Genelkurmay Baþkanlýðý, Millî Savunma Bakanlýðý, Jandarma Genel Komutanlýðý ile Sahil Güvenlik Komutanlýðýna bildirilir.

MADDE 16 Ayný Yönetmeliðin 14 üncü maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 14 Tesisler;

a) Ýdari denetleme,

b) Özel denetleme,

c) Durum teftiþi,

ç) Hesap teftiþi,

d) Ýç denetim,

e) Tasfiye teftiþine,

tabi tutulur.

MADDE 17 Ayný Yönetmeliðin 15 inci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 15 Ýdari denetleme, tesis faaliyetlerinin yakýndan ve sürekli olarak kontrol ve takip edilmesini saðlamak maksadýyla;

a) Tesislerin iþletme sorumluluðunu üstlenen komutanlýklarca bir yýl için görevlendirilecek denetleme kurulu, söz konusu tesislerde görevli personelin dýþýnda olacak þekilde; biri maliye (Deniz Kuvvetleri Komutanlýðýnda ikmal) sýnýfýna mensup üye olmak üzere asgari üç ve tek sayýda personelden oluþturulur. En kýdemli personel idari denetleme heyeti baþkanýdýr. Maliye sýnýfý personel bulunmamasý durumunda, baðlý olunan üst birlikten veya garnizondaki diðer birliklerden istekte bulunulur. Ýdari denetleme kurulu faaliyeti sürekli olup, yýlda en az iki defa icra edilecek idari denetlemelere iliþkin sonuçlar, tesisin iþletme sorumluluðunu üstlenen birlik komutanlýðýna ve yönetim kuruluna bir rapor ile bildirilir. Ankaradaki ordu evleri için teþkil edilecek denetleme kurulunun teþkili ve iþleyiþi ile ilgili esaslar Yönergede düzenlenir.

Ýdari denetleme raporlarýnda;

a) Tesisin muhasebe kayýtlarýnýn usulüne uygun tutulup tutulmadýðý,

b) Bina, döþeme-demirbaþ ve eþyanýn kullanma, bakým ve muhafazasýnýn uygun yapýlýp yapýlmadýðý,

c) Her gelir kaynaðý ve gider bölümü ayrý ayrý gösterilmek kaydýyla, dört aylýk devreler hâlinde içinde gelir ve gider miktarlarýnýn nelerden ibaret olduðu ve belgeler ile defter kayýtlarý arasýnda uyum bulunup bulunmadýðý,

ç) Tesisler arasýndaki fiyat farklýlýklarýnýn hangi nedenlerden kaynaklandýðý ve alýnabilecek tedbirlerle ilgili yönetim kuruluna yapýlacak tekliflerin olup olmadýðý,

d) Tesise ait diðer faaliyetlerin yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygun gerçekleþip gerçekleþmediði belirtilir.

MADDE 18 Ayný Yönetmeliðin 16 ncý maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Özel denetleme, durum teftiþi, hesap teftiþi, iç denetim, tasfiye teftiþi

Madde 16 Özel denetleme; tesisin baðlý olduðu asgari Kolordu (Jandarma Genel Komutanlýðý ve Sahil Güvenlik Komutanlýðý için Tugay) seviyesindeki birlik komutanlýðý, kurum amirliði veya daha üst komutanlýklarca baþvurulacak bir denetleme yoludur. Özel denetleme; öðrenilmesi gerekli her türlü konunun aydýnlatýlmasý için yapýlabilir. Ýdari denetleme konularýnda olabileceði gibi, bunun dýþýnda bir veya birkaç konuyu da kapsayabilir.

Durum teftiþi; teftiþe tabi birimlerin cari ve geçmiþ yýllara ait her türlü iþlemlerinin yürürlükteki mevzuata uygunluðu ile kayýtlarýnda gösterilen mal, para, pul ve diðer her çeþit kýymetlerin bulunduðu yerde görülerek, bunlarýn; durumlarý, depolama þekli, miktarý ve nitelikleri bakýmýndan mevcut kayýtlara uygunluðunun kontrol edilmesi maksadýyla Millî Savunma Bakanlýðý Teftiþ Dairesi Baþkanlýðýnca (Jandarma Genel Komutanlýðýna baðlý tesisler için Jandarma Genel Komutanlýðý Teftiþ Kurullarý Baþkanlýðý, Sahil Güvenlik Komutanlýðýna baðlý tesisler için Sahil Güvenlik Komutanlýðý Teftiþ Heyeti Baþkanlýðýnca), teftiþ hizmetlerine iliþkin mevcut mevzuat esaslarýna göre yapýlýr.

Hesap teftiþi; bir evvelki bütçe ve takvim yýlýndan devreden, teftiþi yapýlan bütçe veya takvim yýlýnda giren, teftiþi yapýlan bütçe veya takvim yýlýnda çýkan, bir sonraki bütçe veya takvim yýlýna devreden, mal, para, pul ve diðer her çeþit kýymetlerin kayýt ve belgelerinin mevzuata uygunluðunun yýllýk teftiþ programýna göre kontrol edilmesi maksadýyla Millî Savunma Bakanlýðý Teftiþ Dairesi Baþkanlýðýnca (Jandarma Genel Komutanlýðýna baðlý tesisler için Jandarma Genel Komutanlýðý Teftiþ Kurullarý Baþkanlýðý, Sahil Güvenlik Komutanlýðýna baðlý tesisler için Sahil Güvenlik Komutanlýðý Teftiþ Heyeti Baþkanlýðýnca), teftiþ hizmetlerine iliþkin mevcut mevzuat esaslarýna göre yapýlýr.

Ýç denetim; kaynaklarýn ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarýna göre yönetilip yönetilmediðini deðerlendirmek ve rehberlik etmek maksadýyla Millî Savunma Bakanlýðý Ýç Denetim Birimi Baþkanlýðý ile Ýçiþleri Bakanlýðý, Jandarma Genel Komutanlýðý ve Sahil Güvenlik Komutanlýðý Ýç Denetim Baþkanlýðý tarafýndan, kendi talimatlarýna uygun olarak yapýlýr.

Tasfiye teftiþi; tesisin faaliyetine son vermesi, bu amaçla teftiþe tabi tesislerin zimmetindeki taþýnýr veya taþýnmaz ordu malýný baþka bir tesise; birimlerde ise varlýk veya borçlarýný baþka birime veya birimlere tamamen devretmesi, zimmet veya sermaye yönünden sýfýra indirilmesi maksadýyla, Millî Savunma Bakanlýðý Teftiþ Dairesi Baþkanlýðýnca (Jandarma Genel Komutanlýðýna baðlý tesisler için Jandarma Genel Komutanlýðý Teftiþ Kurullarý Baþkanlýðý, Sahil Güvenlik Komutanlýðýna baðlý tesisler için Sahil Güvenlik Komutanlýðý Teftiþ Heyeti Baþkanlýðýnca), teftiþ hizmetlerine iliþkin mevcut mevzuat esaslarýna göre yapýlýr.

MADDE 19 Ayný Yönetmeliðin 17 nci maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Denetleme, iç denetim ve teftiþ yapanlarýn sorumluluðu

Madde 17 Denetçi, Ýç Denetçi ve müfettiþler, görevlerini tam ve zamanýnda yapmak, denetim ve teftiþ sonuçlarýný ilgili makama bildirmekle yükümlüdürler.

MADDE 20 Ayný Yönetmeliðin 18 inci maddesi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

MADDE 21 Ayný Yönetmeliðin 19 uncu maddesi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

MADDE 22 Ayný Yönetmeliðin 20 nci maddesi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

MADDE 23 Ayný Yönetmeliðin altýncý bölüm baþlýðý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Tesislerin Gelirleri, Sermayeleri ve Satýþ Fiyatlarý ile Ýhtiyaçlarýn Tespit ve Temin Esaslarý”

MADDE 24 Ayný Yönetmeliðin 21 inci maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Tesislerin gelirleri ve sermayeleri

Madde 21 Tesislerin gelirleri;

a) Ýþletme gelirlerinden,

b) Kira gelirlerinden,

c) Mal ve hizmet alýmý ve kiralama sözleþmeleri kapsamýnda yüklenici firmalardan tahsil edilecek ceza bedellerinden,

ç) Üye aidatlarý ve kart ücretleri ile Ýhtiyaç Deðerlendirme ve Kaynak Tahsis Komisyonu tarafýndan yapýlacak aktarýmlardan,

d) Baðýþlardan,

e) Genelkurmay Baþkanlýðý, Millî Savunma Bakanlýðý, Kuvvet Komutanlýklarý, Jandarma Genel Komutanlýðý ve Sahil Güvenlik Komutanlýðýnýn kendi baðlýsý bir tesisten;

1) Kendi baðlýsý diðer bir tesise sermaye ve gelir aktarýmý için tesisin teþkilat baðlantýsýna göre Genelkurmay II nci Baþkaný, Kuvvet Komutanlýklarý, Jandarma Genel Komutanlýðý, Sahil Güvenlik Komutanlýðý veya Millî Savunma Bakanlýðý Müsteþarý onayýyla yapýlacak aktarýmlardan,

2) Kendi baðlýsý olmayan diðer bir tesise sermaye ve gelir aktarýmý için ise Genelkurmay Baþkanlýðý müsaadesiyle yapýlacak aktarýmlardan,

f) Sergi, fuar, promosyon, reklam ve diðer gelirlerden,

g) Yukarýda sayýlan gelirlerden elde edilecek faiz gelirlerinden,

oluþur.

Ordu evleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý ve vardiya yatakhaneleri ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezlerinin sermayeleri ise birinci fýkrada belirtilenlere ilave olarak Millî Savunma Bakanlýðý, Jandarma Genel Komutanlýðý ve Sahil Güvenlik Komutanlýðý bütçelerine konulacak ödeneklerden oluþur.

MADDE 25 Ayný Yönetmeliðin 21 inci maddesinden sonra gelmek üzere aþaðýdaki madde eklenmiþtir.

Kira gelirleri

Madde 21/A Tesislerde özel bir ihtisas gerektiren hizmetlerin; personel yetersizliði veya maliyeti nedeniyle verilememesi durumunda bu hizmetler, hizmet alýmý veya kiralama yoluyla dýþarýdan karþýlanabilir. Aralarýnda kabul edilebilir doðal bir baðlantý olmasý halinde mal ve hizmet alýmlarý birlikte yapýlabilir.

Tesislerin kiraya verilmesi, iþletilmesi, iþlettirilmesi, mal ve hizmet alýmý iþlemleri tesis müdürlüklerince yerine getirilir. Bu þekilde elde edilen gelirler, tesis gelirlerine dâhil edilir.

Tesislerin kiraya verilmesi iþlemleri 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayýlý Devlet Ýhale Kanununa uygun olarak, Genelkurmay Baþkanlýðý tarafýndan yayýmlanacak Yönerge ve/veya Tip Sözleþme doðrultusunda gerçekleþtirilir.

Kiraya verilen tesis, ünite veya iþletmelerin elektrik, su ve yakacak giderleri kiralayan firma tarafýndan ödenir. Bunun dýþýndaki iþletmeler ile hizmet alýmý, mal ve hizmet alýmý usulüyle iþletilen ünitelerin yýlý merkezi yönetim bütçe kanunu ile belirlenen giderleri genel bütçeden karþýlanabilir.

MADDE 26 Ayný Yönetmeliðin 22 nci maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Üye aidatlarý ve kart ücretleri

Madde 22 Üye aidatlarý aþaðýdaki esaslara göre toplanýr:

a) Bütün garnizonlarda her seviyedeki birlik, karargâh ve kurumlarda görevli subay, istisnai memur, Türk Silahlý Kuvvetlerinde istihdam edilen sivil öðretim elemaný ve astsubaylarýn brüt maaþýndan birlik mutemetlerince, Genelkurmay Baþkanlýðýnca belirlenecek oranda üye aidatý toplanarak açtýrýlan banka hesabýna yatýrýlýr. Bu oran binde birden az olamaz.

b) Subay, istisnai memur, Türk Silahlý Kuvvetlerinde istihdam edilen sivil öðretim elemaný ve astsubay emeklileri tesislere girebilmek için her yýl yayýmlanan üye aidat çizelgesine göre aidatlarýný Genelkurmay Baþkanlýðýnca açýlan hesaba yatýrýrlar.

Üyeler haricindeki, tesislerden Yönerge gereðince yararlanacak Türk Silahlý Kuvvetlerinde mensubu veya sivil kiþilerden alýnacak kart ücretleri, Genelkurmay Baþkanlýðýnca açýlan banka hesabýna yatýrýlýr.

Genelkurmay Baþkanlýðý hesabýnda toplanan üye aidatlarý ve kart ücretleri, kart üretim giderleri, tesislerin tefriþ, bakým ve onarýmý ile mal ve hizmet alýmýna iliþkin ihtiyaçlarýnýn karþýlanmasýnda kullanýlýr. Bu maksatla;

a) Kuvvet Komutanlýklarý, Jandarma Genel Komutanlýðý ve Sahil Güvenlik Komutanlýðýnca uygun görülen tesislerin ihtiyaçlarý Genelkurmay Baþkanlýðýna bildirilir.

b) Talep edilen ihtiyaçlarýn karþýlanmasý ve Genelkurmay Baþkanlýðý hesabýnda toplanan üye aidatlarý ve kart ücretlerinin tahsisi iþlemleri, Ýhtiyaç Deðerlendirme ve Kaynak Tahsis Komisyonu tarafýndan yürütülür. Bu komisyonun teþkili, iþleyiþi ile sekretarya hizmetlerinin yürütülmesine iliþkin usul ve esaslar Genelkurmay Baþkanlýðýnca yayýmlanacak Ýhtiyaç Deðerlendirme ve Kaynak Tahsis Komisyonu Yönergesi ile belirlenir.

c) Komisyonca tahsis edilen kaynak, ilgili tesisin muhasebe kayýtlarýna kaydedilir.

MADDE 27 Ayný Yönetmeliðin 23 üncü maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Baðýþ, promosyon, sergi, fuar ve reklam gelirleri

Madde 23 Þarta baðlý baðýþlar þart kapsamýnda, herhangi bir þarta baðlý olmaksýzýn tesislere yapýlacak baðýþlar, nakdi ise kasa veya banka hesaplarýna, mal ve demirbaþ ise envanter kayýtlarýna usulüne uygun muhasebe kaydý yapýlarak alýnýr.

Tesisler adýna firmalar ile yapýlan sözleþmeler gereði alýnan promosyon ve baðýþ gelirleri ile sergi, fuar ve reklam gelirlerinin tamamý, mal veya nakit olarak muhasebe kayýtlarýna usulüne uygun olarak eklenir. Bu hususlarýn takibi tesis müdürünün sorumluluðu olup idari ve özel denetlemeler ile durum ve hesap teftiþlerinde mutlaka aranýr. Sergi, fuar ve reklam gelirleri ile ilgili diðer hususlar Yönergede belirtilir.

MADDE 28 Ayný Yönetmeliðin 23 üncü maddesinden sonra gelmek üzere aþaðýdaki madde eklenmiþtir.

Ýþletme idame paylarý

Madde 23/A Yýllýk ikmal planlarýnda bulunmayan ve yönetim kurulu kararlarýnda belirtilemeyen, hizmetin sunumu açýsýndan ihtiyaç duyulan döþeme ve demirbaþ alýmlarý ile acil bakým ve onarýmlarýn yaptýrýlabilmesini saðlamak amacýyla, bu tesislerin ay sonundaki brüt satýþ kâr tutarýndan %5 oranýnda ayrýlacak paylar iþletme idame payý olarak ayrý bir hesapta tutularak tesisler tarafýndan söz konusu ihtiyaçlar için harcanýr.

MADDE 29 Ayný Yönetmeliðin 24 üncü maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Tesis alacaklarýnýn takibi ve tahsili

Madde 24 Tesis alacaklarýnýn takip ve tahsilinden tesis müdürlükleri sorumludur. Alacaklarýn takip ve tahsili aþaðýdaki esaslar çerçevesinde yürütülür:

a) Bir suçla baðlantýsý bulunmayan alacaklara iliþkin davalar, hukuk mahkemelerinde ilgisine göre Millî Savunma Bakanlýðý, Jandarma Genel Komutanlýðý veya Sahil Güvenlik Komutanlýðý adýna açýlýr ve bu bakanlýk veya komutanlýk avukatlarýnca takip edilir.

b) Zimmet, görevi ihmal ve benzeri suçlardan kaynaklandýðý iddia edilen alacaklara iliþkin dava dosyalarý, askerî savcýlýða sunulmak üzere baðlý bulunduðu komutanlýða iletilir.

c) Tesislerle ilgili olarak adlî makamlara intikal eden davalar, mahkeme harç ve masraflarý, tesis müdürlüklerince ödenmek üzere ilgili bakanlýk veya komutanlýk avukatlarýnýn takip ve sorumluluðundadýr.

MADDE 30 Ayný Yönetmeliðin 25 inci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 25 Tesislerin gelirleri, tesislerin yenilenmesi, bakým, onarým ve tadilatý, iþletme ve idamesi, modern hale getirilmesi, özel hukuk hükümlerine göre çalýþtýrýlan veya hizmet alýmý yöntemi ile temin edilen personel giderleri, vardiya ulaþým giderleri ve iþin veya hizmetin gerektirdiði kýyafet ve malzeme alýmlarý ve bu tesislerde kurulmuþ veya kurulacak kitaplýklarýn tesis ve zenginleþtirilmesi maksadý dýþýnda kullanýlamaz. Söz konusu gelirlerle alýnmýþ, zamanla kullaným dýþý kalmýþ, kullanýlabilir durumdaki ihtiyaç fazlasý malzemeler, tanzim edilecek bir tutanakla tesisin baðlý olduðu komutanlýðýn izniyle diðer birlik, karargâh, kurum ve kuruluþlara devredilebilir. Teslim alan birlikçe irada alýndýðýný gösteren belge kayýt numarasý, hesap teftiþinde gösterilmek üzere malý veren tesise bildirilir.

MADDE 31 Ayný Yönetmeliðin 26 ncý maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 26 Tesislerin demirbaþ yenileme, bina ve tesisin onarým ve tadilâtý gibi senelik ihtiyaçlarý için, bir önceki yýlýn Kasým ayýnda bahse konu ünitenin idari heyeti tarafýndan ihtiyaçlarýn tahmini maliyetleri, temin edileceði tarihleri, senelik gelir ve gider tahminleri ile açýklanmasýnda gerek görülen diðer hususlarý da içerecek þekilde ikmal planý hazýrlanýr. Hazýrlanan ikmal planlarý yönetim kurulu tarafýndan onaylanýr. Ýhtiyaçlar onayý müteakip tesis müdürlüklerince ikmal planýna uygun olarak karþýlanýr.

Ýkmal planlarýna yazýlan ihtiyaçlarýn öngörülemeyen ve zaruri sebeplerle karþýlanamamasý durumunda bu ihtiyaçlar, gerekliliðin devam etmesi hâlinde, birinci fýkrada belirtildiði þekilde bir sonraki ikmal planýna dâhil edilir.

MADDE 32 Ayný Yönetmeliðin 28 inci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 28 Tesislerde satýþ fiyatlarý aþaðýdaki þekilde tespit edilir.

a) Satýþa sunulan tüm mal ve ürünler ile hizmet alýmlarýnda; Katma Deðer Vergisi eklenmemiþ fiyatýn üzerine uygulanan kâr oraný yüzde kýrký (%40) geçemez. Bu oran tesislerde çalýþanlar için sadece görev yaptýðý tesisin yemek salonlarýnda günde iki öðünü geçmemek üzere yönetim kurullarý tarafýndan yüzde beþe (%5) kadar indirilebilir. Katma Deðer Vergisi tutarý (tesise yapýlan mal ve hizmet ifalarý sonucunda vergilenen ve satýcýya ödenen KDV tutarýdýr) çýplak maliyete ilâve edilerek, satýþ fiyatý tespit edilir.

b) Sigara ve gazete gibi mallar etiket fiyatlarý üzerinden satýlýr.

c) Peçete, kürdan, kolonya, kolonyalý mendil ile tuz, sirke, ketçap, hardal, mayonez, limon, yað gibi iþletme gideri olarak kabul edilen malzemeler ile yemek piþirilen ve yemek yenilen ýslak ve kuru mekânlarýn temizliðinde ve ilâçlanmasýnda kullanýlan tuvalet kaðýdý, sývý sabun gibi her türlü kimyevî temizleyici, aðartýcý, parlatýcý, sertlik giderici, ayrýca emici ve kemirici haþarata karþý ilâçlama malzemeleri ile ziraî ve kimyevî ilâçlarla ilâçlanmasý dâhil, kullanýlan her türlü malzeme için çýplak maliyetin üzerine, yüzde on beþe (%15) kadar iþletme gideri ilâve edilir. Ýþletme faturalarý ayrý yerde muhafaza edilir ve genel giderlere dâhil edilmez.

ç) Yukarýda belirtilen fiyatlara, tesislerin garson vasýtasýyla servis yapýlan salonlarýnda ayrýca yüzde on (%10) oranýnda ilave hizmet bedeli eklenir.

d) Bunlarýn dýþýnda her hangi bir isim altýnda fiyatlara ilâve yapýlmaz.

e) Tesislerdeki yatak, oda, motel, havuz, düðün salonu, salon kiralarý ile kart ve günübirlik giriþ ve benzeri ücretler her yýl Genelkurmay Baþkanlýðý tarafýndan tespit edilecek fiyatlara göre uygulanýr. Bunlarýn dýþýnda tesislerde verilen, ütü, çamaþýr yýkama, terzi, berber, internet gibi hizmetlerin ücretleri piyasa koþullarý dikkate alýnarak, ekonomik olacak þekilde yönetim kurulu tarafýndan belirlenir.

Ambalâjlý, kullanma tarihi bulunan, garanti süresi olan ve alýmlarda sözleþme gereði belli sürelerde deðiþtirilme garantisi verilen malzemelerde, kesinlikle fire kabul edilmez ve bu þekilde fire iþlemi yapan üniteye, fire miktarý kadar zimmet çýkarýlýr.

MADDE 33 Ayný Yönetmeliðin yedinci bölüm baþlýðý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Satýn Alma, Muayene ve Muhasebe Esaslarý ile Belgeler

MADDE 34 Ayný Yönetmeliðin 29 uncu maddesinden sonra gelmek üzere aþaðýdaki madde eklenmiþtir.

Muhasebe esaslarý, ana belge ve kayýtlar, dayanak ve kontrol belgeleri

Madde 29/A Ordu evleri, askerî gazinolar, kýþla gazinolarý ve vardiya yatakhaneleri ile özel, yerel ve kýþ eðitim merkezlerinin hesap dönemi yýllýk olup muhasebe sistemlerini tek düzen muhasebe esaslarýna göre yürütürler.

Tutulacak belgeler ve formlar, dayanak ve kontrol belgeleri ile tüm belge ve formlarýn iþleniþ usulleri Yönerge ile düzenlenir.

MADDE 35 Ayný Yönetmeliðin 30 uncu maddesi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

MADDE 36 Ayný Yönetmeliðin 31 inci maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Muayene ve kayýt silme

Madde 31 Tesislerde muayene heyeti, tesis müdürü tarafýndan görevlendirilen biri baþkan, biri iþin uzmaný, biri alým heyetinde görevli olmayan mal sorumlusundan olmak üzere en az üç ve tek sayýda kiþi ve yedek üyelerden oluþur. Muayene iþlemi Mal Alýmlarý Denetim, Muayene ve Kabul Ýþlemlerine Dair Yönetmelik, Hizmet Alýmlarý Muayene Yönetmeliði ve Yapým Ýþleri Muayene Yönetmeliðine uygun olarak yapýlýr. Millî Savunma Bakanlýðý, Jandarma Genel Komutanlýðý veya Sahil Güvenlik Komutanlýðý bütçesinden alýnan mallarýn muayenesi ise garnizon veya birlik muayene komisyonunca yapýlýr.

Tesellüm iþlemi; muayene heyetinin, alýnan malýn muayenesini uygun görmesini müteakip gerçekleþir. Bu iþlemi müteakiben tesellüm edilen mallar, ilgili Yönergede belirtilecek belgelerle iþleme alýnýr. Muayene heyetinin alýnan mallarý kontrol edebilmesi için kiler ve mutfaðýn haricinde mevsim þartlarý da göz önünde bulundurularak bir muayene yeri tahsis edilir. Muayenede uygun görülen mallar sayýlarak, tartýlarak ve ölçülerek kilere teslim edilir.

Tesislerde kayýt silme iþlemleri aþaðýdaki þekilde yürütülür.

a) Millî Savunma Bakanlýðý veya Jandarma Genel Komutanlýðý ve Sahil Güvenlik Komutanlýðý bütçesinden alýnan malzemeler;

1) Kaydý silinecek malzeme garnizon muayene komisyonuna sunulur. Uygun görülenler bir liste hâlinde çýkarýlýr.

2) Bu listede yer alanlar Daðýtým/Ýade Belgesi ile ilgili saymanlýklarýna iade edilerek mal sorumlusunun zimmetinden düþürülür. Baþka bir iþlem yapýlmaz. Bu malzemelerin kayýt silme iþlemi ilgili saymanlýklarýnca yapýlýr.

b) Sermayelerinde görünen ve demirbaþ hesabýnda yer verilen malzemeler;

1) Kaydý silinecek malzemeler ön muayene raporu ile bu tesisler veya baðlý olduklarý komutanlýklar tarafýndan teþkil edilen muayene komisyonuna sunulur. Bu komisyonun ayýklamasýný takiben kayýt silmeye esas malzemeler belirlenir.

2) Kayýt silmeye esas malzemeler için Taþýnýr Mal Kayýt Silme Belgesi düzenlenir.

3) Taþýnýr Mal Kayýt Belgesindeki Birlik Komutaný bölümünü, tesis müdürü imzalar.

4) Muayene komisyonu, ilgili bölümlerini imzalar.

Tesisin baðlý olduðu bir üst komutanlýðýn (Ankara garnizonundaki ordu evleri için Yönergede belirtilen makam) imzasý ve mührü ile kayýt silme gerçekleþir. Kaydý silinen malzemeler öncelikle askerî kisvesinden kurtarýlarak toptan satýþa sunulur ve satýlýrsa geliri sermayeye ilâve edilir. Bu malzemeler satýlmadýðý takdirde, ayýklamayý müteakip düzenlenecek bir imha tutanaðý ile yakýlarak, kýrýlarak, gömülerek veya benzeri usullerle imha edilir. Ayýklama neticesinde elde edilen malzemeler bir tutanakla sarf edilir ve hiçbir suretle baþka amaç için kullanýlamaz.

MADDE 37 Ayný Yönetmeliðin 32 nci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 32 Belgelerin bastýrýlmasý ve kontrolü aþaðýdaki esaslar çerçevesinde yapýlýr:

a) Ana dayanak ve yardýmcý belgeler, bedelleri tesis gelirlerinden karþýlanarak her yýl bastýrýlýr.

b) Kullanýlan her türlü defter, cetvel, fatura, fiþ, bilet ve markalar tesis müdürünün emriyle muhasebe veya nakit ile ilgili bir baþka kiþi veya kurul tarafýndan en az üç ayda bir kontrolden geçirilir.

c) Belgelerin, zamanýnda ve tam olarak bastýrýlmasý ve kullanýlmasýndan ilgili ünite müdürleri, kayýtlarýn tutulmasýndan muhasebeci, ünite içindeki iþletmelerin kayýtlarýndan kýsým âmirleri, dönem veya ay sonu envanterinin çýkarýlýp bilânço ve kesin mizanýn tesis müdürüne imzalatýlmasýný müteakip bütün heyet sorumludur.

MADDE 38 Ayný Yönetmeliðin ekinde yer alan EK-1 ila EK-38 yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

MADDE 39 Ayný Yönetmeliðe ekte yer alan EK-1 eklenmiþtir.

MADDE 40 Ayný Yönetmeliðe aþaðýdaki geçici madde eklenmiþtir.

Geçiþ hükümleri

GEÇÝCÝ MADDE 1 30 uncu maddede belirtilen muhasebe sisteminde tutulacak belge ve formlar ile bunlarýn iþleniþ usulleri konusundaki Yönerge yürürlüðe girinceye kadar bu Yönetmeliðin deðiþiklik öncesindeki 12 nci ve 13 üncü maddeleri ile EKleri geçerlidir.

MADDE 41 Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

MADDE 42 Bu Yönetmelik hükümlerini Milli Savunma ve Ýçiþleri Bakanlarý birlikte yürütür.

 

Ekler için týklayýnýz