Maliye Bakanlığından:
KAMU TAŞINMAZLARININ YATIRIMLARA TAHSİSİNE İLİŞKİN
USUL
VE ESASLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR
USUL VE ESASLAR
MADDE 1 – 3/9/2009 tarihli ve 27338 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Kamu Taşınmazlarının Yatırımlara Tahsisine İlişkin Usul ve
Esasların 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş, (ç) bendinde geçen “net özkaynağa” ibaresi “ve taahhüt
içermeyen öz kaynağa” şeklinde, (e) bendinde geçen “on milyon” ibaresi ise
“elli milyon” şeklinde değiştirilmiştir.
“a) Ekonomi Bakanlığınca (Teşvik Uygulama ve
Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü) verilmiş yatırım yeri tahsisi destek
unsurunu içeren yatırım teşvik belgesi sahibi olan veya yatırım teşvik
belgesine esas olmak üzere firma adı, yatırımın konusu, kapasitesi gibi yatırımın
karakteristik değerlerini içerecek şekilde yatırım yeri tahsis edileceğine
ilişkin yazı verilmiş olan,”
MADDE 2 –
Aynı Usul ve Esasların 10 uncu
maddesinin beşinci fıkrasında geçen “ikişer” ibaresi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 3 – Aynı Usul ve Esasların 12 nci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 12 –
(1) Taşınmaz maliki idarelerce bu Usul ve Esaslar kapsamında
değerlendirilmek üzere belirlenen taşınmazlar, bulundukları yerlerdeki
ticaret, sanayi ve ziraat odalarına bildirilir. Taşınmaz maliki idarelerce
ilana çıkılması uygun görülen taşınmazlar en az bir aylık başvuru süresi
verilerek dönemler halinde ilan edilir ve bu ilanlar son başvuru tarihine
kadar taşınmaz maliki idarelerin internet sayfalarında da yayımlanır. Süresi
içerisinde başvuruda bulunulmaması halinde taşınmazlar; başvuru süresi
verilerek maliki idarelerin internet sayfalarında birer aylık dönemler
halinde yayımlanmaya devam edilir, bu aşamada başvuruda bulunulması
durumunda yapılan başvurular ilan süresi sonunda bu Usul ve Esaslar
kapsamında değerlendirilir.”
MADDE 4 –
Aynı Usul ve Esasların 13 üncü
maddesinin birinci fıkrasında geçen “maliki idarenin taşınmazının bulunduğu
yerdeki birimine başvurur.” ibaresi “maliki idarenin taşınmazının bulunduğu
yerdeki birimine kapalı zarf içinde tutanak düzenlenmek suretiyle teslim
eder.” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 5 –
Aynı Usul ve Esasların 14 üncü
maddesinin birinci fıkrasında geçen “komisyon kurulur.” ibaresi “komisyon
ilan süresi bitiminden itibaren bir ay içerisinde kurulur ve karar alır.”
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 6 –
Aynı Usul ve Esasların 15 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 15 – (1)
Kapalı zarf içerisinde teslim edilen bilgi ve belgeler Komisyonca,
katılımcıların huzurunda açılarak Ek-2’de yer alan belgelerde eksiklik olup
olmadığı kontrol edilir.
(2) Komisyonca yapılan inceleme sonucunda;
a) Tek yatırımcı tarafından yapılan başvurularda,
bu yatırımcının bilgi ve belgelerinde eksiklikler olduğunun tespit edilmesi
halinde, sadece belirlenen eksikliklerin tamamlanması için yatırımcıya bir
ay süre verilir.
b) Birden fazla yatırımcı tarafından yapılan
başvurularda, Ek-2’de yer alan bilgi ve belgelerin tamamını ibraz eden
yatırımcıların başvuruları değerlendirilir, bilgi ve belgelerinde
eksiklikler olduğu tespit edilen yatırımcıların başvuruları değerlendirmeye
alınmaz.
c) Yatırımcıların tamamının bilgi ve belgelerinde
eksiklikler olduğunun tespit edilmesi halinde ise yatırımcıların tamamına
sadece belirlenen eksikliklerin giderilmesi için bir ay süre verilir.
(3) Eksikliklerin giderilmesi için yatırımcılara
süre verilmesi durumunda, belirlenen eksiklikler dışında diğer bilgi ve
belgelerde yapılacak değişiklikler komisyonca dikkate alınmaz.
(4) Komisyon, başvuruların değerlendirilmesi aşamasında;
a) Taahhüt edilen yatırımın finansman kaynaklarının
yeterliliğini ve yatırımcının mali durumunu,
b) Yatırımcı tarafından taahhüt edilen yatırım
tutarının, maliki idarelerce taşınmaza takdir edilen rayiç değerin, tarım
ve hayvancılık yatırımları için bir, turizm yatırımları için iki, diğer
yatırımlar için üç katı olup olmadığını,
c) Talep edilen taşınmazın üzerinde vaziyet
planının uygulanıp uygulanamayacağını,
ç) Vaziyet planına göre yapılacak yatırımdaki
kapalı ve açık alanlar dikkate alınarak ne kadarlık bir taşınmaza ihtiyaç
duyulduğunu,
inceleyerek veya teknik elemanlara incelettirerek
talepleri değerlendirir ve gerekçelerini belirtmek suretiyle yatırımcıya ön
izin ve kullanma izni verilmesinin veya irtifak hakkı tesis edilmesinin
uygun olup olmadığına karar verir ve onay için taşınmaz maliki idarelerin
yetkili organlarına sunar. Komisyon kararıyla birlikte, karara konu taşınmaz
hakkında yatırımcı tarafından düzenlenen belgeler ile bu taşınmaza ilişkin
bilgi ve belgelerin birer örneği taşınmaz maliki idareye gönderilir.
(5) Aynı taşınmaz hakkında ön izin ve kullanma izni
verilmesi veya irtifak hakkı tesisi talep eden birden fazla yatırımcı
olması halinde komisyonca; yatırımcıların öz kaynakları, taahhüt ettikleri
istihdam sayıları ve yatırım tutarından en yükseği yüz puan üzerinden
değerlendirilerek, diğer yatırımcıların taahhüt ettikleri öz kaynak,
istihdam ve yatırım tutarından en yüksek öz kaynak, istihdam ve yatırım
tutarı oranına göre puanlama yapılır ve en yüksek toplam puanı alacak
yatırımcı tercih edilir. Yapılacak bu puanlamada da eşitlik olması halinde,
en fazla istihdam sağlayacak yatırımcı tercih edilir.
(6) Komisyonca puanlama yapılırken;
a) Yatırımcıların teşvik belgesi/karakteristik
değer yazısı ile yatırım bilgi formundaki yatırım tutarları arasında
farklılıklar bulunması durumunda; yatırım teşvik belgesindeki/karakteristik
değer yazısındaki yatırım tutarının yüzde ellisinin üzerindeki artış ve
azalışlarda yatırım teşvik belgesindeki/karakteristik değer yazısındaki
yatırım tutarı, yatırım teşvik belgesindeki/karakteristik değer yazısındaki
yatırım tutarının yüzde ellisinin altındaki artış ve azalışlarda ise
yatırım bilgi formundaki yatırım tutarı dikkate alınır.
b) Yatırımcıların teşvik belgesi/karakteristik
değer yazısı ile yatırım bilgi formundaki istihdam sayıları arasında
farklılıklar bulunması durumunda; teşvik belgesi/karakteristik değer
yazısında belirtilen istihdam sayısı esas alınır. Yatırım teşvik
belgesinde/karakteristik değer yazısında belirtilen istihdamda ilave ve
mevcut istihdam ayrımı olması halinde ilave istihdam esas alınır.
c) Yatırımcıların bilançolarında belirtilen
özkaynağın, komisyonca değerlendirmede esas alınan yatırım tutarının yüzde
yirmisini karşılayıp karşılamadığı, yüzde yirmi oranındaki bu tutarın
herhangi bir taahhüt içerip içermediği dikkate alınır.
(7) İlan edilen taşınmazlar hakkında bu Usul ve
Esaslar uyarınca yapılan talepler taşınmaz maliki idarece sonuçlandırılıncaya
kadar tahsis, satış, irtifak hakkı tesisi, kullanma izni verilmesi ve
kiralama gibi diğer talepler değerlendirilmez.”
MADDE 7 – Aynı Usul ve Esasların 17 nci maddesine aşağıdaki
fıkra eklenmiştir.
“(3) Karakteristik değer yazısına göre yatırımcılar
lehine ön izin verilmesi durumunda, irtifak hakkı veya kullanma izni
tesisinden önce yatırım teşvik belgesi alınması zorunludur.”
MADDE 8 – Aynı Usul ve Esasların 18 inci maddesinin üçüncü
fıkrasında ve 22 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “Hazine
Müsteşarlığınca” ibareleri “Ekonomi Bakanlığınca (Teşvik Uygulama ve
Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü)” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 9 –
Aynı Usul ve Esasların geçici 2
nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(3) Bu fıkranın yürürlüğe girdiği tarihten önce
ilanı yapılan, müracaatta bulunulan, ancak bu fıkranın yürürlük tarihi
itibarıyla henüz sonuçlandırılmayan yatırım yeri tahsisi işlemleri, ilan
veya müracaatın yapıldığı tarihte yürürlükte bulunan düzenlemeler
çerçevesinde sonuçlandırılır.”
MADDE 10
– Aynı Usul ve Esasların Ek-2’si
ekteki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 11
– Bu Usul ve Esaslar yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 12
– Bu Usul ve Esasların
hükümlerini;
a) Hazineye ait taşınmazlar ile Devletin hüküm ve
tasarrufu altındaki yerler açısından Maliye Bakanı,
b) Özel bütçeli kamu idarelerine ait taşınmazlar
açısından bu idarelerin en üst yöneticileri,
c) İl özel idarelerine ait taşınmazlar açısından
valiler,
ç) Belediyelere ait taşınmazlar açısından belediye
başkanları,
yürütür.
Eki için tıklayınız
|