2022 YILI
MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE KANUNU
Kanun No. 7344
|
Kabul
Tarihi: 17/12/2021
|
BİRİNCİ BÖLÜM
Gider, Gelir, Finansman ve Denge
Gider
MADDE 1 – (1) Bu Kanuna bağlı (A) işaretli cetvellerde
gösterildiği üzere, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve
Kontrol Kanununa ekli;
a) (I) sayılı cetvelde yer alan genel bütçe
kapsamındaki kamu idarelerine 1.728.401.621.000 Türk Lirası,
b) (II) sayılı cetvelde yer alan özel bütçeli
idarelere 155.249.695.000 Türk Lirası,
c) (III) sayılı cetvelde yer alan düzenleyici ve
denetleyici kurumlara 10.238.553.000 Türk Lirası,
ödenek verilmiştir.
Gelir ve
finansman
MADDE 2 – (1) Gelirler: Bu Kanuna bağlı (B) işaretli
cetvellerde gösterildiği üzere, 5018 sayılı Kanuna ekli;
a) (I) sayılı cetvelde yer alan genel bütçenin
gelirleri 1.448.944.742.000 Türk Lirası,
b) (II) sayılı cetvelde yer alan özel bütçeli
idarelerin gelirleri 19.623.651.000 Türk Lirası öz gelir, 136.708.735.000
Türk Lirası Hazine yardımı olmak üzere toplam 156.332.386.000 Türk Lirası,
c) (III) sayılı cetvelde yer alan düzenleyici ve
denetleyici kurumların gelirleri 10.062.295.000 Türk Lirası öz gelir, 176.258.000
Türk Lirası Hazine yardımı olmak üzere toplam 10.238.553.000 Türk Lirası,
olarak tahmin edilmiştir.
(2) Finansman: Bu Kanuna bağlı (F) işaretli
cetvellerde gösterildiği üzere, 5018 sayılı Kanuna ekli (II) sayılı
cetvelde yer alan özel bütçeli idarelerin net finansmanı 244.600.000 Türk
Lirası olarak tahmin edilmiştir.
Denge
MADDE 3 – (1) 1 inci maddenin birinci fıkrasının (a)
bendinde belirtilen ödenekler toplamı ile 2 nci maddenin birinci fıkrasının
(a) bendinde yer alan tahmini gelirler toplamı arasındaki fark, net
borçlanma ile karşılanır.
İKİNCİ BÖLÜM
Bütçe Düzenine
ve Uygulamasına İlişkin Hükümler
Bağlı
cetveller
MADDE 4 – (1) Bu Kanuna bağlı cetveller aşağıda
gösterilmiştir:
a) 1 inci madde ile verilen ödeneklerin dağılımı
(A)
b) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri
tarafından ilgili mevzuata göre tahsiline devam olunacak gelirler (B)
c) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin
gelirlerine dayanak teşkil eden temel hükümler (C)
ç) Bazı ödeneklerin kullanımına ve harcamalara
ilişkin esaslar (E)
d) 5018 sayılı Kanuna ekli (II) ve (III) sayılı
cetvellerde yer alan idare ve kurumların nakit imkânları ile bu imkânlardan
harcanması öngörülen tutarlar (F)
e) 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu
hükümleri uyarınca verilecek gündelik ve tazminat tutarları (H)
f) Çeşitli kanun ve Cumhurbaşkanlığı
kararnamelerine göre bütçe kanununda gösterilmesi gereken parasal sınırlar
(İ)
g) Ek ders, konferans ve fazla çalışma ücretleri
ile diğer ücret ödemelerinin tutarları (K)
ğ) 11/8/1982 tarihli ve 2698 sayılı Millî Eğitim
Bakanlığı Okul Pansiyonları Kanununun 3 üncü maddesi gereğince Millî Eğitim
Bakanlığı tarafından yönetilen okul pansiyonlarının öğrencilerinden
alınacak pansiyon ücretleri (M)
h) 7/6/1939 tarihli ve 3634 sayılı Millî Müdafaa
Mükellefiyeti Kanunu uyarınca millî müdafaa mükellefiyeti yoluyla alınacak
hayvanların alım değerleri (O)
ı) 3634 sayılı Kanun uyarınca millî müdafaa
mükellefiyeti yoluyla alınacak motorlu taşıtların ortalama alım değerleri
ile günlük kira bedelleri (P)
i) 5018 sayılı Kanuna ekli (I), (II) ve (III)
sayılı cetvellerde yer alan kamu idarelerinin yıl içinde edinebilecekleri
taşıtların cinsi, adedi, hangi hizmette kullanılacağı ve kaynağı ile
5/1/1961 tarihli ve 237 sayılı Taşıt Kanununa tabi kurumların yıl içinde
satın alacakları taşıtların azami satın alma bedelleri (T)
j) Kanunlar ve kararlarla bağlanmış vatani hizmet
aylıkları (V)
Gerektiğinde
kullanılabilecek ödenekler
MADDE 5 – (1) Personel Giderlerini Karşılama Ödeneği:
Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel
bütçeli idarelerin bütçelerine konulan ödeneklerin yetmeyeceği anlaşıldığı
takdirde, ilgili mevzuatının gerektirdiği giderler için “Personel
Giderleri” ve “Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri” ile
ilgili mevcut veya yeni açılacak tertiplere, Strateji ve Bütçe Başkanlığı
bütçesinin 99-41.32-01-09.01 tertibinde yer alan ödenekten aktarma yapmaya,
(2) Yedek Ödenek:
Strateji ve Bütçe Başkanlığı bütçesinin
99-41.32-01-09.06 tertibinde yer alan ödenekten, genel bütçe kapsamındaki
kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerinde mevcut veya yeni
açılacak (01), (02), (03), (05) ve (08) ekonomik kodlarını içeren tertipler
ile çok acil ve zorunlu hâllerde (06) ve (07) ekonomik kodlarını içeren
tertiplere aktarma yapmaya,
(3) Yatırımları Hızlandırma Ödeneği:
Strateji ve Bütçe Başkanlığı bütçesinin
99-41.32-01-09.03 tertibinde yer alan ödenekten, 2022 Yılı Programının
Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar esaslarına uyularak
2022 Yılı Yatırım Programının uygulama durumuna göre gerektiğinde öncelikli
sektörlerde yer alan yatırımların hızlandırılması veya yılı içinde gelişen
şartlara göre öncelikli sektör ve alt sektörlerde yer alan ve programa yeni
alınması gereken projelere ödenek tahsisi veya ödeneklerinin artırılmasında
kullanılmak üzere genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli
idarelerin projelerine ilişkin mevcut veya yeni açılacak tertiplere aktarma
yapmaya,
(4) Doğal Afet Giderlerini Karşılama Ödeneği:
Strateji ve Bütçe Başkanlığı bütçesinin
99-41.32-01-09.05 tertibinde yer alan ödenekten, yatırım nitelikli giderler
açısından yılı yatırım programı ile ilişkilendirilmek kaydıyla genel bütçe
kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerin her türlü doğal
afet giderlerini karşılamak amacıyla mevcut veya yeni açılacak tertiplerine
aktarma yapmaya,
Cumhurbaşkanı yetkilidir.
Aktarma,
ekleme, devir ve iptal işlemleri
MADDE 6 – (1) Bu Kanunla verilen ödeneklerin etkin ve
verimli bir şekilde kullanılması amacıyla, kamu idarelerinin yıl içinde
ortaya çıkabilecek ihtiyaç fazlası ödeneklerinin diğer kamu idarelerinin
ödenek ihtiyacının karşılanmasında kullanılmasını temin etmek veya
ödeneklerin öncelikli hizmetlerde kullanılmasını sağlamak üzere genel bütçe
ödeneklerinin yüzde 10’unu aşmamak kaydıyla; genel bütçe kapsamındaki kamu
idareleri ile özel bütçeli idarelerin bütçelerine konulan (01), (02), (03),
(05), (06), (07), (08) ve (09) ekonomik kodlarındaki ödenekleri kamu idareleri
bütçeleri arasında veya Strateji ve Bütçe Başkanlığı bütçesinin “Yedek
Ödenek” tertibine aktarmaya Cumhurbaşkanı yetkilidir.
(2) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri,
10/7/2018 tarihli ve 1 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi kapsamında
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına yaptıracağı işlere ilişkin
ödeneklerini Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı bütçesine
aktarmaya yetkilidir.
(3) Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel
Komutanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Sahil Güvenlik Komutanlığı
bütçelerinde yer alan ve tek merkezden yönetilmesi gereken ikmal ve tedarik
hizmetlerine ilişkin ödeneği, kurumlar arasında aktarmaya ilgili kurumlar
yetkilidir.
(4) Özel bütçeli idareler ile düzenleyici ve
denetleyici kurumların (B) işaretli cetvellerinde belirtilen tahmini
tutarlar üzerinde gerçekleşen gelirler ile (F) işaretli cetvellerinde
belirtilen net finansman tutarlarını aşan finansman gerçekleşme
karşılıklarını, idare ve kurumların bütçelerinin mevcut veya yeni açılacak
tertiplerine ödenek olarak eklemeye Cumhurbaşkanlığınca belirlenecek usul ve
esaslar çerçevesinde kamu idareleri yetkilidir. Hazine yardımı alan özel
bütçeli idarelerin 2021 yılında “06- Sermaye Giderleri” ve “07- Sermaye
Transferleri” giderlerine finansman sağlamak üzere genel bütçe kapsamındaki
kamu idareleri bütçelerinden tahakkuka bağlanan Hazine yardımlarının bu
idarelerce kullanılmayan kısımları, 2022 Yılı Programının Uygulanması,
Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karara uygun olarak mevcut veya yeni
projelerin ödenek ihtiyacının karşılanmasında kullanılır.
(5) Merkezi yönetim kapsamındaki idare
bütçelerinden, hizmeti yürütecek kamu idaresi bütçesine yıl içinde kaynak
transferi yapmaya ilgili idareler yetkilidir. Bu fıkra kapsamında genel
bütçe kapsamındaki kamu idareleri arasındaki kaynak transferleri ödenek
aktarma suretiyle yapılır. Merkezi yönetim bütçesi kapsamındaki idareler arasındaki
diğer kaynak transferleri ise bütçe gideri kaydedilmek suretiyle
gerçekleştirilir. Bu işlemler karşılığı tahsil edilen tutarlar, ilgili kamu
idaresince bir yandan (B) işaretli cetvele gelir, diğer yandan (A) işaretli
cetvelin “14- Hizmet Sunumu Karşılığı İdareler Arası Kaynak Transferleri”
finansman kodunu içeren bütçe tertiplerine ödenek kaydedilir. Bu
ödeneklerden harcanmayan kısımları aynı amaçla kullanılmak üzere ilgili
tertiplere devren ödenek kaydetmeye idareler yetkilidir. Ancak bu
ödeneklerden tahsis amacı gerçekleştirilmiş olanlardan kalan ödeneklerin
iptaline ve harcanmayan tutarların iade edilmesine Cumhurbaşkanınca
belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde idareler yetkilidir.
(6) a) Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel
Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü 2021
yılı bütçelerinin (özel ödenekler ve “03.09-Tedavi ve Cenaze Giderleri”
ekonomik kodu ile “Emniyet Genel Müdürlüğü Güvenlik Hizmetleri Yatırımları”
faaliyetini içeren tertipler hariç) mal ve hizmet alım giderleri ve sermaye
giderleri ile ilgili tertiplerinde yer alan ödeneklerden yılı içinde
harcanmayan kısımları, hizmetin devamlılığını sağlamak amacıyla bu
tertiplere bütçe ile tahsis edilen ödeneklerin toplamının yüzde 30’unu
aşmamak üzere ilgili kurum bütçelerinin ilgili tertiplerine devren ödenek
kaydetmeye,
b) 12/3/1982 tarihli ve 2634 sayılı Turizmi Teşvik
Kanununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası gereğince Kültür ve Turizm
Bakanlığı 2021 yılı bütçesinin 18.36 ve 18.60 kurumsal kodu altında bulunan
(03) ekonomik kodunu içeren tertiplerinde yer alan tanıtma amaçlı
ödeneklerden harcanmayan kısımları Bakanlık bütçesinin aynı kodları içeren
tertiplerine devren ödenek kaydetmeye,
c) Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu
(TÜBİTAK) 2021 yılı bütçesinin 56-49.33-02-07.01 tertibinde yer alan
Türkiye Araştırma Alanı (TARAL) ödeneklerinden harcanmayan kısımları Kurum
bütçesinin ilgili tertibine devren ödenek kaydetmeye,
ç) Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 2021 yılı
bütçesinin 17-19.31-01-05.04 ve 17-19.39-01-05.04 tertiplerinde yer alan
Tasarım Destekleri, Temel Bilimler Mezunu Ar-ge Personel Destekleri,
Teknolojik Ürün Yatırım Destekleri, Teknolojik Ürün Tanıtım ve Pazarlama
Destekleri ve Rekabet Öncesi İşbirliği Desteklerine ilişkin ödeneklerden harcanmayan
kısımları Bakanlık bütçesinin (05.04) ekonomik kodunu içeren ilgili
tertiplerine devren ödenek kaydetmeye,
d) Hazine ve Maliye Bakanlığı 2021 yılı bütçesinin
19-12.41-01-07.02, 19-12.41-01-05.06 tertiplerinde yer alan Kuzey Kıbrıs
Türk Cumhuriyetine yardım ödeneklerinden harcanmayan kısımları ve
19-12.41-01-08.02 tertibinde yer alan ödeneklerden harcanmayan kısımları
Bakanlık bütçesinin ilgili tertiplerine devren ödenek kaydetmeye,
e) Emniyet Genel Müdürlüğü 2021 yılı bütçesinin
“Emniyet Genel Müdürlüğü Güvenlik Hizmetleri Yatırımları” faaliyeti altında
yer alan yatırım ödeneklerinden harcanmayan kısımları Genel Müdürlük
bütçesinin ilgili tertiplerine devren ödenek kaydetmeye,
f) İlgili mevzuatı gereğince özel gelir kaydedilmek
üzere tahsil edilen tutarları, idare bütçelerinde söz konusu mevzuatta
belirtilen amaçlar için tertiplenen ödenekten kullandırmak üzere genel
bütçenin (B) işaretli cetveline gelir kaydetmeye ve bütçelenen ödenekten gelir
gerçekleşmesine göre ilgili tertiplere aktarma yapmaya, 2021 yılı içinde
harcanmayan ödenekleri bütçeye devren ödenek kaydetmeye, bu hükümler
çerçevesinde yapılacak işlemlere ilişkin usul ve esaslar belirlemeye,
Cumhurbaşkanı yetkilidir.
Diğer
bütçe işlemleri
MADDE 7 – (1) Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bütçesinin
99-401-02-05.02 tertibinde 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanununun 10 uncu maddesi çerçevesinde Öğretim Üyesi Yetiştirme Programına
yönelik tefrik edilen ödenek, lisansüstü eğitim veren yükseköğretim
kurumlarına, görevlendirilen öğrencilerin sayıları ve öğrenim alanları
dikkate alınarak tahakkuk ettirilmek suretiyle ödenir. Bu amaçla tahsil
edilen tutarlar ilgili yükseköğretim kurumu tarafından, mal ve hizmet
alımlarında kullanılmak üzere bir yandan yükseköğretim kurumunun (B)
işaretli cetveline öz gelir, diğer yandan (A) işaretli cetveline ödenek
kaydedilir.
(2) 2547 sayılı Kanunun 43 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendi, 44 üncü, 46 ncı, 58 inci, ek 25 inci, ek 26 ncı ve ek
27 nci maddeleri ile 19/11/1992 tarihli ve 3843 sayılı Kanunun 7 nci
maddesi uyarınca tahsil edilen tutarlar ve diğer gelirler, yükseköğretim
kurumları bütçelerine öz gelir olarak kaydedilir. Kaydedilen bu tutarlar
karşılığı olarak ilgili yükseköğretim kurumu bütçesine konulan ödenekler,
gelir gerçekleşmelerine göre kullandırılır.
(3) Cumhurbaşkanı;
a) Emniyet Genel Müdürlüğünün öğrenim ve eğitim
müesseselerinde okutulan ve eğitim gören yabancı uyruklu öğrenci ve
personele yapılan giderler karşılığında ilgili devletler veya uluslararası
kuruluşlar tarafından ödenen tutarları,
b) NATO makamlarınca yapılan anlaşma gereğince
yedek havaalanlarının bakım ve onarımları için ödenecek tutarları,
c) Gümrük idarelerince tahsil edilerek Türkiye
Radyo-Televizyon Kurumuna intikal ettirilen bandrol ücretlerinin yüzde 2’si
oranında Ticaret Bakanlığı hizmetleri için söz konusu Kurumca ödenecek
tutarları,
ç) Jandarma Genel Komutanlığına ait veya tahsis
edilen her türlü taşınmazın bünyesinde yer alan kule, tekrarlayıcı merkezi
ile Jandarma birimlerinin konuş yeri içinde kalan alan ve ünitelerin,
haberleşme maksatlı olarak merkezi yönetim kapsamı dışındaki kurum ve
kuruluşlar ile özel teşebbüslerin kullanımına açılması karşılığında tahsil
edilen tutarları,
aynı amaçla kullanılmak üzere bir yandan genel
bütçeye özel gelir, diğer yandan ilgili idare bütçelerinde açılacak
tertiplere özel ödenek kaydetmeye ve önceki yıl bütçesinde harcanmayan
kısımları devren ödenek kaydetmeye yetkilidir.
Mali
kontrole ilişkin hükümler
MADDE 8 – (1) 5018 sayılı Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı
cetvellerde yer alan kamu idareleri;
a) Arızi nitelikteki işleriyle sınırlı kalmak
koşuluyla yıl içinde bir ayı aşmayan sürelerle hizmet satın alınacak veya
çalıştırılacak kişilere yapılacak ödemeleri,
b) İlgili mevzuatı uyarınca kısmi zamanlı hizmet
satın alınan kişilere yapılacak ödemeleri,
c) 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Meslekî Eğitim
Kanunu uyarınca aday çırak ve çıraklar ile işletmelerde mesleki eğitim
gören, staj veya tamamlayıcı eğitime devam eden öğrencilere yapılacak
ödemeleri,
ç) İlgili mevzuatı uyarınca ders ücreti
karşılığında görevlendirilen ve üzerinde resmî görevi bulunmayanlara
yapılacak ödemeleri,
bütçelerinin (01.04) ekonomik kodunda yer alan
ödenekleri aşmayacak şekilde yaparlar ve söz konusu ekonomik kodu içeren
tertiplere ödenek eklenemez, bütçelerin başka tertiplerinden (bu ekonomik
kodu içeren tertiplerin kendi arasındaki aktarmalar ile 6 ncı maddenin
beşinci fıkrası kapsamında yapılan aktarmalar hariç) ödenek aktarılamaz ve
ödenek üstü harcama yapılamaz. Ancak, bu ekonomik kodu içeren tertiplerden
yapılması gereken akademik jüri ücreti ödemeleri ile (c) ve (ç) bentleri
kapsamındaki ödemeler için gerekli olan tutarları ilgili tertiplere
aktarmaya Cumhurbaşkanı yetkilidir.
(2) Bu Kanuna bağlı (T) işaretli cetvelde yer alan
taşıtlar, ancak çok acil ve zorunlu hâllere münhasır olmak kaydıyla ilgili
bakanlığın teklifi üzerine Cumhurbaşkanı kararı ile edinilebilir.
(3) 5018 sayılı Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı
cetvellerde yer alan kamu idareleri, sürekli işçileri ve geçici işçileri,
bütçelerinin (01.03) ile (02.03) ekonomik kodlarını içeren tertiplerde yer
alan ödenekleri aşmayacak sayı ve/veya süreyle istihdam edebilirler. Bu
işçilerle ilgili toplu iş sözleşmelerinden doğacak yükümlülükler, ihbar ve
kıdem tazminatı ödemeleri, asgari ücret ve sigorta prim artışı nedeniyle
meydana gelecek ödenek ihtiyaçlarını ödenek aktarmak suretiyle karşılamaya
Cumhurbaşkanı yetkilidir. Bu fıkrada belirtilen ekonomik kodlara bu
durumlar dışında (söz konusu ekonomik kodlar arasındaki aktarmalar ile bu
kodlar için birimler arası aktarmalar hariç) hiçbir şekilde ödenek
aktarması yapılamayacağı gibi bütçenin başka tertiplerinden işçi ücreti ve
fazla süreli çalışma ve/veya fazla çalışma ücreti de ödenemez. Bu fıkradaki
ödenek aktarmasına ilişkin kısıtlamalar, kendi bütçe tertiplerinden aktarma
yapılması koşuluyla TÜBİTAK için uygulanmaz.
(4) 5018 sayılı Kanuna ekli (I) ve (II) sayılı
cetvellerde yer alan kamu idarelerinin harcama yetkilileri, sürekli işçiler
ile geçici işçilerin fazla çalışmaları karşılığı öngörülen ödeneğe göre iş
programlarını yapmak, bu ödeneği aşacak şekilde fazla süreli çalışma
ve/veya fazla çalışma yaptırmamak ve ertesi yıla fazla süreli çalışma
ve/veya fazla çalışmadan dolayı borç bıraktırmamakla yükümlüdürler. Deprem,
yangın, su baskını, yer kayması, kaya düşmesi, çığ ve benzeri afetler
nedeniyle yürürlüğe konulacak Cumhurbaşkanı kararları uyarınca yaptırılacak
fazla çalışmalar ile fazla çalışma ücret ödemelerine ilişkin ilama bağlı
borçlar için yapılacak aktarmalar hariç fazla süreli çalışma ve/veya fazla
çalışma ücret ödemeleri için hiçbir şekilde ödenek aktarması yapılamaz.
(5) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile
özel bütçeli idareler tarafından uluslararası anlaşma, kanun ve
kararnameler gereği üye olunanlar dışındaki uluslararası kuruluşlara,
gerekli ödeneğin temini hususunda Cumhurbaşkanlığının uygun görüşü
alınmadan üye olunamaz ve katılma payı ile üyelik aidatı adı altında
herhangi bir ödeme yapılamaz.
(6) Ticaret Bakanlığı ile Hazine ve Maliye
Bakanlığının uluslararası anlaşma, kanun ve kararnamelerle Türkiye
Cumhuriyeti adına üye olduğu uluslararası kuruluşlara ilişkin işlemlerine
(katılma payı ödemeleri dâhil) beşinci fıkra hükmü uygulanmaz.
(7) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerince
işletilen eğitim ve dinlenme tesisi, misafirhane, çocuk bakımevi, kreş,
spor tesisi ve benzeri sosyal tesislerin giderleri, münhasıran bu
tesislerin işletilmesinden elde edilen gelirlerden karşılanır. Bu yerlerde,
merkezi yönetim bütçesi ile döner sermaye ve fonlardan ücret ödenmek üzere
2022 yılında ilk defa istihdam edilecek yeni personel görevlendirilmez.
(8) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile
özel bütçeli idareler, gerekli tedbirleri alarak bütçelerinin “03.03-
Yolluk Giderleri”, “03.06- Temsil ve Tanıtma Giderleri”, “03.07- Menkul
Mal, Gayrimaddi Hak Alım, Bakım ve Onarım Giderleri” ile “03.08-
Gayrimenkul Mal Bakım ve Onarım Giderleri” ekonomik kodlarını içeren
tertiplerine tahsis edilen ödeneği aşmayacak şekilde harcama yaparlar. Söz
konusu idarelerce anılan tertiplere bütçelerinin diğer tertiplerinden
aktarılacak ödenek tutarları ile 6 ncı maddenin dördüncü fikrası kapsamında
eklenecek ödenek tutarları toplamı bu tertiplerin başlangıç ödeneklerinin
yüzde 10’unu aşamaz. Ancak, ihtiyaç hâlinde söz konusu ekonomik kodları
içeren tertiplerin başlangıç ödeneklerinin yüzde 10’unu aşan aktarma ve 6
ncı maddenin dördüncü fıkrası kapsamında ödenek ekleme işlemlerini yapmaya
Cumhurbaşkanı yetkilidir. Yükseköğretim kurumlarınca 7 nci maddenin birinci
fıkrası kapsamında “03.03- Yolluk Giderleri” ile “03.07- Menkul Mal,
Gayrimaddi Hak Alım, Bakım ve Onarım Giderleri” ekonomik kodlarını içeren
tertiplere yapılacak ekleme işlemlerinde bu fıkrada yer alan sınırlamalar
uygulanmaz.
(9) Öz gelir karşılığı olarak yükseköğretim
kurumları bütçelerinin (A) işaretli cetvelinde yükseköğretim öz gelirleri
finansman koduyla tertiplenen ödenekler arasında (Yükseköğretimde Öğrenci
Yaşamı Alt Programı altında tefrik edilen ödenekler arasında yapılacak
aktarmalar hariç) aktarma yapılamaz.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yatırım
Harcamaları, Mahalli İdareler ve Fonlara İlişkin Hükümler
Yatırım
harcamaları
MADDE 9 – (1) 2022 Yılı Yatırım Programına ek yatırım
cetvellerinde yer alan projeler dışında herhangi bir projeye harcama
yapılamaz. Bu cetvellerde yer alan projeler ile ödeneği toplu olarak
verilmiş projeler kapsamındaki yıllara sari işlere (Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığınca gerçekleştirilecek şehir içi raylı ulaşım sistemleri, metro
yapım projeleri ve diğer demiryolu yapımı ve çeken araç projeleri, Elektrik
Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü ve/veya Devlet Su İşleri Genel
Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilecek kurulu gücü 300 MW ve üzeri pompaj
depolamalı HES projeleri ile Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü
tarafından gerçekleştirilecek 1.000 MW ve üzeri doğal gaz çevrim santrali
kapasite artışı, yenileme, ikame ve idame projeleri hariç) 2022 yılında
başlanabilmesi için proje veya işin 2022 yılı yatırım ödeneği, proje
maliyetinin yüzde 10’undan az olamaz. Bu oranın altında kalan proje ve
işler için gerektiğinde projeler, 2022 Yılı Programının Uygulanması,
Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar esaslarına uyulmak ve öncelikle
kurumların yatırım ödenekleri içinde kalmak suretiyle revize edilebilir.
(2) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin,
yatırım programında ödenekleri toplu olarak verilmiş yıllık projelerinden
makine-teçhizat, büyük onarım, idame-yenileme, tamamlama ile bilgisayar
yazılımı ve donanımı projelerinin detay programları ile alt projeleri
itibarıyla tadat edilen ve edilmeyen toplulaştırılmış projeler ile ilgili
işlemlerde 2022 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine
Dair Karar esasları uygulanır.
(3) Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin
bütçelerine yatırım projeleri ile ilgili olarak yapılacak ödenek ekleme,
devir ve aktarma işlemleri 2022 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu
ve İzlenmesine Dair Kararda yer alan usul ve esaslara göre yatırım programı
ile ilişkilendirilir.
(4) 2022 Yılı Yatırım Programına ek yatırım
cetvellerinde yıl içinde yapılması zorunlu değişiklikler için 2022 Yılı
Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Kararda yer alan
usullere uyulur.
(5) 14/2/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri
Bakanlığı Yüksek Disiplin Kurulu ile İl Yatırım ve Hizmetlerine İlişkin
Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanunun 28/A maddesi ve geçici 10 uncu maddesi
gereği 2022 yılı bütçesine devren kaydedilecek ödenekler, Strateji ve Bütçe
Başkanlığına bilgi vermek kaydıyla proje sahibi ilgili kurum tarafından
Yatırım Programında yer alan projelerle ilişkilendirilir.
Mahalli
idarelere ilişkin işlemler
MADDE 10
– (1) Hazine ve Maliye Bakanlığı
bütçesinin;
a) 22-12.31-01-05.02 tertibinde yer alan ödenek,
13/1/2005 tarihli ve 5286 sayılı Kanun uyarınca il özel idarelerine
devredilen personelin aylık ve diğer her türlü mali ve sosyal haklarına
ilişkin ödemelerini karşılamak üzere il özel idarelerine,
b) 36-12.31-01-07.03 tertibinde yer alan ödenek,
Köylerin Altyapısının Desteklenmesi Projesi (KÖYDES) kapsamında köylerin
altyapı ihtiyaçları için il özel idareleri ve/veya köylere hizmet götürme
birliklerine,
c) 21-12.31-01-07.03 tertibinde yer alan ödenek, Su
Kanalizasyon ve Altyapı Projesi (SUKAP) kapsamında belediyelerin içme suyu
ve atık su projelerini gerçekleştirmek üzere İller Bankası Anonim
Şirketine,
tahakkuk ettirilmek suretiyle kullandırılır. SUKAP
kapsamında ihtiyaç olması hâlinde genel bütçe kapsamındaki ilgili kamu
idaresi bütçesine veya özel bütçeli idare bütçesine ödenek aktarılabilir.
Bu fıkra kapsamında ilgili idarelere yapılan Hazine yardımları haczedilemez
ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
(2) Birinci fikranın (a) bendine göre yapılacak
ödemelere ilişkin usul ve esaslar İçişleri Bakanlığı ile Hazine ve Maliye
Bakanlığı tarafından birlikte belirlenir.
(3) Birinci fıkranın (b) ve (c) bentlerinde yer
alan ödeneklerin, 2022 Yılı Yatırım Programında belirlenmesini müteakip,
KÖYDES Projesi için iller bazında; SUKAP için ise belediyeler bazında
dağılımı, kullandırılması, izlenmesi ve denetimine ilişkin usul ve esaslar
Cumhurbaşkanı tarafından karara bağlanır.
Fonlara
ilişkin işlemler
MADDE 11
– (1) Türk Silahlı Kuvvetlerinin
stratejik hedef planı ile Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığının ihtiyaç planları uyarınca temini gerekli modern silah, araç
ve gereçler ile gerçekleştirilecek savunma ve NATO altyapı yatırımları için
yıl içinde yapılacak harcamalar; 7/11/1985 tarihli ve 3238 sayılı Kanunla
kurulan Savunma Sanayii Destekleme Fonunun kaynakları, bu amaçla bütçeye
konulan ödenekler ve diğer ayni ve nakdî imkânlar birlikte değerlendirilmek
suretiyle Savunma Sanayii İcra Komitesince tespit edilecek esaslar çerçevesinde
karşılanır.
(2) Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel
Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığına bütçe ile tahsis edilen
ödeneklerden birinci fıkra hükümleri gereğince tespit edilecek tutarları;
Emniyet Genel Müdürlüğüne bütçe ile tahsis edilen ödeneklerden zırhlı araç,
uçak ve helikopter, insansız hava araçları (İHA), uçuş simülatörü,
Elektronik Harp (HEWS) ve Kent Güvenlik Yönetim Sistemleri (KGYS) projeleri
ile istihbarat ve güvenliğe yönelik alımlara ilişkin tutarları; Türkiye
Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğüne bütçe ile tahsis edilen
ödenekler ile bu Genel Müdürlük bütçesine kaydedilen ödeneklerden motorbot
alımına yönelik tutarları; Orman Genel Müdürlüğüne bütçe ile tahsis edilen
ödenekler ile bu Genel Müdürlük bütçesine kaydedilen ödeneklerden yangınla
mücadele hizmetlerinde kullanılmak üzere helikopter ve uçak alımlarına
ilişkin tutarları; Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığına bütçe ile tahsis
edilen ödeneklerden petrol ve doğalgaz boru hatları entegre güvenlik
sistemi tedarikine ilişkin tutarları; Adalet Bakanlığı, Ceza İnfaz
Kurumları ile Tutukevleri İşyurtları Kurumuna bütçe ile tahsis edilen
ödeneklerden ceza infaz kurumları, adliye binaları ve hizmet binalarının
güvenlik yönetim sistemlerinin tedarikine ilişkin tutarları; Sivil
Havacılık Genel Müdürlüğüne bütçe ile tahsis edilen ödenekler ile bu Genel
Müdürlük bütçesine kaydedilen ödeneklerden Özgün Helikopter Projesi
Sertifikasyonu, Bölgesel Sivil Uçak Projesi Sertifikasyonu ve diğer
sertifikasyon faaliyetlerine dair projelere ilişkin tutarları; ilgili
hizmetleri gerçekleştirmek üzere Savunma Sanayii Destekleme Fonuna ödemeye
ilgisine göre; Millî Savunma Bakanı, İçişleri Bakanı, Sağlık Bakanı, Tarım
ve Orman Bakanı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı, Adalet Bakanı veya
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yetkilidir.
(3) Savunma Sanayii Destekleme Fonundan Hazineye yatırılacak
tutarları bir yandan genel bütçeye gelir, diğer yandan Millî Savunma
Bakanlığı bütçesinin ilgili tertiplerine ödenek kaydetmeye ve geçen yıllar
ödenek bakiyelerini devretmeye Cumhurbaşkanı yetkilidir.
(4) İlgili yıllar bütçe kanunları uyarınca, yürütülmesi
öngörülen projeler için Savunma Sanayii Destekleme Fonuna aktarılan
tutarlardan kullanılmayan kısımlar, Savunma Sanayii Destekleme Fonundan
ilgili genel bütçeli idarenin merkez muhasebe birimi hesabına; özel bütçeli
idarelerde ise muhasebe birimi hesabına yatırılır ve ilgili idarenin (B)
işaretli cetveline gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen tutarlar karşılığını
ilgili idare bütçesine ödenek kaydetmeye genel bütçeli idarelerde
Cumhurbaşkanı, özel bütçeli idarelerde ise ilgili özel bütçeli idare yetkilidir.
Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığı dışındaki idarelerde ödenek kaydı, yılı yatırım programı ile
ilişkilendirilerek yapılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli
Hükümler
Hazine
garantili imkân ve dış borcun ikraz limiti ile borç üstlenim taahhüt limiti
ve borçlanmaya ilişkin işlemler
MADDE 12
– (1) 2022 yılında, 28/3/2002
tarihli ve 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi
Hakkında Kanuna göre sağlanacak garantili imkân ve dış borcun ikrazı limiti
4,5 milyar ABD dolarıdır.
(2) 1 inci maddenin birinci fıkrasının (a) bendi
ile belirlenen başlangıç ödeneklerinin yüzde 3’üne kadar ikrazen özel
tertip Devlet iç borçlanma senedi ihraç edilebilir. Hazine ve Maliye Bakanı
ikrazen ihraç edilecek özel tertip Devlet iç borçlanma senetlerinin kamu
sermayeli bankalar ile kamu kurum ve kuruluşları arasındaki dağılımını,
senetlerin vade, faiz ve diğer şartlarını belirlemeye yetkilidir.
(3) 2022 yılında 4749 sayılı Kanunun 8/A maddesi
çerçevesinde Hazine ve Maliye Bakanlığınca sağlanacak borç üstlenim taahhüt
limiti 4,5 milyar ABD dolarıdır.
Gelir ve
giderlere ilişkin diğer hükümler
MADDE 13
– (1) 22/2/2005 tarihli ve 5302
sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 51 inci maddesinin birinci fıkrasının (f)
bendi ile 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 68 inci
maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca il özel idareleri ve
belediyelerin ileri teknoloji ve büyük tutarda maddi kaynak gerektiren
altyapı yatırımlarında Cumhurbaşkanınca kabul edilen projeleri için
yapılacak borçlanmalar, 5302 sayılı Kanunun 51 inci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendi ile 5393 sayılı Kanunun 68 inci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendi kapsamında hesaplanan faiz dâhil borç limitinin
hesaplanmasına dâhil edilir. Ancak, il özel idareleri, belediyeler ve
bunların bağlı kuruluşları ile sermayesinin yüzde 50’sinden fazlasına sahip
oldukları şirketler tarafından Avrupa Birliği ile katılım öncesi mali iş
birliği çerçevesinde desteklenen projelerin finansmanı için yapılan
borçlanmalar, çok taraflı yatırım ve kalkınma bankaları ile yabancı devlet
kuruluşlarından doğrudan veya İller Bankası Anonim Şirketi aracılığıyla
yapılan borçlanmalar ile SUKAP kapsamında yürütülecek işler için İller
Bankası Anonim Şirketinden yapılan borçlanmalarda söz konusu borç stoku
limitine uyma şartı aranmaz.
(2) Türkiye İhracat Kredi Bankası Anonim Şirketinin
politik risk kapsamında yapacağı tahsilatın ve Bankanın faaliyet
kârlarından Hazineye tekabül eden temettü tutarlarının ve olağanüstü yedek
akçelerinin tamamı veya bir kısmını, Bankanın politik risk alacağına mahsup
etmeye ve mahsup işlemlerini mahiyetlerine göre ilgili Devlet hesaplarına
kaydetmeye Hazine ve Maliye Bakanı, bu işlemlere karşılık gelen tutarları
bir yandan bütçeye gelir, diğer yandan da ilgili tertiplere ödenek
kaydetmeye Cumhurbaşkanı yetkilidir.
(3) 2006 yılından önce katma bütçeli olan
idarelerden 5018 sayılı Kanunla genel bütçe kapsamına alınanların ilgili
mevzuatında belirtilen kurum gelirleri, genel bütçe geliri olarak tahsil
edilir.
Yetki
MADDE 14
– (1) Bu Kanunda ve diğer
kanunlarda Cumhurbaşkanına veya Cumhurbaşkanlığına bütçenin uygulanmasına
yönelik verilen yetkilerin kullanımı ve devrine ilişkin hususlar
Cumhurbaşkanı tarafından belirlenir.
Yürürlük
MADDE 15
– (1) Bu Kanun 1/1/2022 tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16
– (1) Bu Kanun hükümlerini
Cumhurbaşkanı yürütür.
(2) Türkiye Büyük Millet Meclisi ile ilgili
hükümlerini Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı, Sayıştay Başkanlığı ile ilgili
hükümlerini Sayıştay Başkanı, düzenleyici ve denetleyici kurumlara ilişkin
hükümlerini kendi kurulları ve/veya kurum başkanları yürütür.
31/12/2021
2022-2024 YILLARI
EKONOMİK SINIFLANDIRMA CETVELLERİ
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi
|
Siirt Üniversitesi
|
Cumhurbaşkanlığı
|
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
|
Anayasa Mahkemesi
|
Karabük Üniversitesi
|
Yargıtay
|
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
|
Danıştay
|
Çankırı Karatekin Üniversitesi
|
Hakimler ve Savcılar Kurulu
|
Artvin Çoruh Üniversitesi
|
Sayıştay
|
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi
|
Adalet Bakanlığı
|
Bitlis Eren Üniversitesi
|
Milli Savunma Bakanlığı
|
Kırklareli Üniversitesi
|
İçişleri Bakanlığı
|
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi
|
Dışişleri Bakanlığı
|
Bingöl Üniversitesi
|
Hazine ve Maliye Bakanlığı
|
Muş Alparslan Üniversitesi
|
Milli Eğitim Bakanlığı
|
Mardin Artuklu Üniversitesi
|
Sağlık Bakanlığı
|
Batman Üniversitesi
|
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
|
Ardahan Üniversitesi
|
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
|
Bartın Üniversitesi
|
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı
|
Bayburt Üniversitesi
|
Kültür ve Turizm Bakanlığı
|
Gümüşhane Üniversitesi
|
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
|
Hakkari Üniversitesi
|
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı
|
Iğdır Üniversitesi
|
Ticaret Bakanlığı
|
Şırnak Üniversitesi
|
Gençlik ve Spor Bakanlığı
|
Munzur Üniversitesi
|
Tarım ve Orman Bakanlığı
|
Yalova Üniversitesi
|
Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği
|
Türk Alman Üniversitesi
|
Milli İstihbarat Teşkilatı Başkanlığı
|
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
|
Jandarma Genel Komutanlığı
|
Bursa Teknik Üniversitesi
|
Sahil Güvenlik Komutanlığı
|
İstanbul Medeniyet Üniversitesi
|
Emniyet Genel Müdürlüğü
|
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi
|
Diyanet İşleri Başkanlığı
|
Necmettin Erbakan Üniversitesi
|
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
|
Abdullah Gül Üniversitesi
|
Gelir İdaresi Başkanlığı
|
Erzurum Teknik Üniversitesi
|
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
|
Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
|
Meteoroloji Genel Müdürlüğü
|
Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi
|
Göç İdaresi Başkanlığı
|
Sağlık Bilimleri Üniversitesi
|
Avrupa Birliği Başkanlığı
|
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi
|
Devlet Arşivleri Başkanlığı
|
İskenderun Teknik Üniversitesi
|
İletişim Başkanlığı
|
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
|
Milli Saraylar İdaresi Başkanlığı
|
İzmir Bakırçay Üniversitesi
|
Strateji ve Bütçe Başkanlığı
|
İzmir Demokrasi Üniversitesi
|
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
|
Yükseköğretim Kalite Kurulu
|
İklim Değişikliği Başkanlığı
|
Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi
|
Yükseköğretim Kurulu
|
Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
|
Ankara Üniversitesi
|
Konya Teknik Üniversitesi
|
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
|
Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi
|
Hacettepe Üniversitesi
|
Malatya Turgut Özal Üniversitesi
|
Gazi Üniversitesi
|
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
|
İstanbul Üniversitesi
|
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
|
İstanbul Teknik Üniversitesi
|
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
|
Boğaziçi Üniversitesi
|
Samsun Üniversitesi
|
Marmara Üniversitesi
|
Sivas Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
|
Yıldız Teknik Üniversitesi
|
Tarsus Üniversitesi
|
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
|
Trabzon Üniversitesi
|
Ege Üniversitesi
|
Kayseri Üniversitesi
|
Dokuz Eylül Üniversitesi
|
Kahramanmaraş İstiklal Üniversitesi
|
Trakya Üniversitesi
|
Eskişehir Teknik Üniversitesi
|
Bursa Uludağ Üniversitesi
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
|
Anadolu Üniversitesi
|
Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi
|
Selçuk Üniversitesi
|
Türkiye İstatistik Kurumu
|
Akdeniz Üniversitesi
|
Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı
|
Erciyes Üniversitesi
|
Savunma Sanayi Başkanlığı
|
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
|
Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu
|
Çukurova Üniversitesi
|
Atatürk Araştırma Merkezi
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
|
Atatürk Kültür Merkezi
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
Türk Dil Kurumu
|
Atatürk Üniversitesi
|
Türk Tarih Kurumu
|
İnönü Üniversitesi
|
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu
|
Fırat Üniversitesi
|
Türkiye Bilimler Akademisi
|
Dicle Üniversitesi
|
Karayolları Genel Müdürlüğü
|
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
|
Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü
|
Gaziantep Üniversitesi
|
Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü
|
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
|
Orman Genel Müdürlüğü
|
Gebze Teknik Üniversitesi
|
Vakıflar Genel Müdürlüğü
|
Harran Üniversitesi
|
Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü
|
Süleyman Demirel Üniversitesi
|
Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü
|
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
|
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
|
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
|
Türk Akreditasyon Kurumu
|
Mersin Üniversitesi
|
Türk Standardları Enstitüsü
|
Pamukkale Üniversitesi
|
Türk Patent ve Marka Kurumu
|
Balıkesir Üniversitesi
|
Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi
Başkanlığı
|
Kocaeli Üniversitesi
|
Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı
|
Sakarya Üniversitesi
|
GAP Bölge Kalkınma İdaresi
|
Manisa Celal Bayar Üniversitesi
|
Özelleştirme İdaresi Başkanlığı
|
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
|
Kamu Denetçiliği Kurumu
|
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
|
Ceza İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İş Yurtları Kurumu
|
Afyon Kocatepe Üniversitesi
|
Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanlığı
|
Kafkas Üniversitesi
|
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı
|
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
|
Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı
|
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
|
Doğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı
|
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
|
Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı
|
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi
|
Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı
|
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
|
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü
|
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
|
Türkiye Su Enstitüsü
|
Kırıkkale Üniversitesi
|
Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu
|
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
|
Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu
|
Galatasaray Üniversitesi
|
Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı
|
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
Helal Akreditasyon Kurumu
|
Kastamonu Üniversitesi
|
Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğü
|
Düzce Üniversitesi
|
Türkiye Uzay Ajansı
|
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
|
Kapadokya Alan Başkanlığı
|
Uşak Üniversitesi
|
Türkiye Adalet Akademisi
|
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
|
Türkiye Enerji, Nükleer ve Maden Araştırma Kurumu
|
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi
|
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu
|
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
|
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
|
Aksaray Üniversitesi
|
Sermaye Piyasası Kurulu
|
Giresun Üniversitesi
|
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu
|
Hitit Üniversitesi
|
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu
|
Yozgat Bozok Üniversitesi
|
Kamu İhale Kurumu
|
Adıyaman Üniversitesi
|
Rekabet Kurumu
|
Ordu Üniversitesi
|
Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu
|
Amasya Üniversitesi
|
Kişisel Verileri Koruma Kurumu
|
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi
|
Nükleer Düzenleme Kurumu
|
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
|
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu
|
Sinop Üniversitesi
|
B, C, E, F, H, İ, K, M, O, P, T, V Cetvelleri
|
|