Gebze Teknik Üniversitesinden:
GEBZE TEKNİK
ÜNİVERSİTESİ ALÜMİNYUM ARAŞTIRMA
VE UYGULAMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç
Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Gebze Teknik
Üniversitesi Alüminyum Araştırma ve Uygulama Merkezinin amaçlarına,
faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine
ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Gebze Teknik Üniversitesi
Alüminyum Araştırma ve Uygulama Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) GTÜ TTO: Gebze Teknik Üniversitesi Teknoloji
Transfer Ofisini,
c) Merkez (GTU - ALMER): Gebze Teknik Üniversitesi
Alüminyum Araştırma ve Uygulama Merkezini,
ç) Müdür: Merkezin Müdürünü,
d) Rektör: Gebze Teknik Üniversitesi Rektörünü,
e) Üniversite: Gebze Teknik Üniversitesini,
f) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin
Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5- (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Alüminyum ve alaşımları alanındaki araştırmalara
gerekli desteği sağlayacak her türlü altyapıyı kurmak ve çalıştırmak.
b) Alüminyum ve alaşımları konularını ilgilendiren
her türlü bilimsel ve teknik araştırma ve uygulamaları teşvik etmek,
desteklemek ve bunlardan kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarıyla diğer
ilgililerin yararlanmasını sağlamak, bu kuruluşların talebi üzerine kendi
alanına giren konularda danışmanlık hizmeti sağlamak.
c) Üniversitede alüminyum ve alaşımları alanında
araştırma ve uygulama yapacak elemanların yetişmesini teşvik etmek, bu
kişileri desteklemek ve bu alanda yapılacak araştırmalarda gerekli
koordinasyonu sağlamak.
ç) Araştırma ve uygulamalar için ulusal ve
uluslararası kuruluşlar ile iş birliği yapmak.
d) Yapılan araştırmaları duyurmak amacı ile
seminer, kurs ve konferans düzenlemek, gerektiğinde bu çalışmalarla ilgili
sertifikalar vermek.
e) Tamamlanan çalışmalardan edinilen tecrübeleri
bütünleştirmek, uluslararası seviyeden yerel ve uluslararası kullanıma
kadar Merkeze ek bilgi, teknik bilgi ve teknik kaynaklar sağlamak.
f) Uygulamalı araştırma ve geliştirme laboratuvarları kurmak.
g) Yapılacak her türlü yayını teşvik ve
gerçekleştirmek için her türlü yatırımda bulunmak.
ğ) Merkezde yürütülecek projeler konusunda GTÜ TTO
ile birlikte çalışmak.
h) Patent, lisans anlaşması ve teknoloji transferi
gibi konularda GTÜ TTO ile birlikte çalışmak.
ı) Merkez bünyesinde geliştirilen bilgi ve
teknolojilerin mülkiyet haklarını almak, bu haklardan elde edilecek gelirin
Üniversitenin araştırma-geliştirme etkinliklerinde kullanmak ve bu amaçla
GTÜ TTO ile çalışmalar yapmak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Alüminyum ve alüminyum alaşımlarının yanında;
diğer malzemeler ile kritik öneme sahip ileri teknolojik malzemelerin de
test ve analizlerini gerçekleştirmek.
b) Eğitim faaliyetleri, konferans, çalıştay, panel, kurs, seminer, kongre ve bilimsel
toplantılar düzenlemek; yurt içinde ve yurt dışında bu tür etkinliklere
katılmak.
c) Disiplinlerarası
alanlarla ilgili yurt içi ve yurt dışı projelerde kamu kurumları ve özel
sektör kuruluşlarıyla iş birliği içerisinde çalışmalar yürütmek ve
çalışmalara destek sağlamak.
ç) Kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarıyla
uluslararası kuruluşlara ve kişilere ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde
danışmanlık ve benzeri hizmetler vermek, bu hizmetlere ilişkin rapor
düzenlemek.
d) Ürün, yöntem ve teknolojileri standartlaştırmak
ve kalite kontrolleri ile ilgili çalışmalar yapmak.
e) Merkezin faaliyet alanlarıyla ilgili konularda
halkı bilgilendirmek için medya kuruluşları ile iş birliği yapmak,
broşürler, kitaplar, videolar, basın bildirileri hazırlamak, toplantılar
düzenlemek.
f) Merkezin amaçlarına uygun diğer çalışmaları
yapmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8- (1) Müdür, Merkezin faaliyet alanıyla ilgili
çalışmaları bulunan Üniversite öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından
üç yıllığına görevlendirilir. Görev süresi sona eren Müdür tekrar
görevlendirilebileceği gibi süresi bitmeden de aynı usulle görevden alınabilir.
Müdürün görevden alınması veya Müdürün görev süresi dolmadan görevden
ayrılması durumunda aynı usulle Rektör tarafından yeni bir Müdür
görevlendirilir. Müdür, altı aydan kısa süreli izin ve görevlendirmelerde
yardımcılarından birini vekil olarak bırakır. Müdürlüğe vekâlet altı aydan
fazla süremez. Altı aydan uzun süreli izin ve Üniversite dışı
görevlendirmelerde yeni bir Müdür görevlendirilir. Müdür, Merkezin tüm
faaliyetlerinden Rektöre karşı sorumludur.
(2) Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak üzere
Üniversite öğretim elemanları arasından en fazla iki kişi Müdürün önerisi
üzerine Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. Müdür
yardımcıları, Müdür ile iş birliği içinde Merkezin faaliyetlerini yürütür,
Müdürün olmadığı zamanlarda Müdür adına görev yapar. Müdür yardımcısı,
gerekli görülen durumlarda Müdürün talebi üzerine Rektör tarafından
görevden alınabilir. Müdürün görev süresi bittiği zaman yardımcılarının da
görev süresi sona erer.
Müdürün
görevleri
MADDE 9- (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek, Yönetim Kuruluna ve
Danışma Kuruluna başkanlık etmek, Yönetim Kurulunun gündemini hazırlamak,
Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak ve Yönetim Kurulunun kararlarını
uygulamak.
b) Merkez tarafından desteklenen/yürütülen
araştırma projelerinin işleyişini izlemek ve denetlemek.
c) Merkeze bağlı test merkezindeki mevcut tüm cihaz
ve gereçlerin en yüksek verimle kullanılması, sağlıklı işleyişi ve
çalışması için her türlü tedbiri almak ve uygulamak.
ç) Merkezin yıllık faaliyet raporunu, önceki
yıllarla kıyaslayarak düzenli olarak hazırlamak ve raporu Yönetim Kurulunun
onayıyla Rektöre sunmak.
d) Merkezin finans kaynaklarının geliştirilmesi ve
bunların en uygun biçimde kullanımı için girişimlerde bulunmak.
e) Merkezdeki cihazların envanterini
çıkarmak, bunların kataloğunu oluşturmak, test ve
analizlerin fiyatlandırmasını yaparak Rektörün onayına sunmak.
f) Merkezde görev alacak akademik ve idari
personelin görev tanımını belirlemek, ihtiyaçlarını gerekçeleriyle birlikte
hazırlamak ve Yönetim Kurulunun görüşünü de alarak Rektörün onayına sunmak.
g) Sanayi ve özel sektör kuruluşları ile diğer
üniversite ve araştırma kurumlarının Üniversitede yapmak istediği deneyler,
ölçümler ve analizleri koordine etmek.
ğ) Merkezin kısa, orta ve uzun dönemli amaç ve
politikaları ile bunlara dayalı eğitim, araştırma ve danışmanlık
programlarını hazırlamak, Yönetim Kurulunun onayını aldıktan sonra
uygulamak.
h) Danışma Kurulunda belirlenen görüş ve
önerilerden uygun görülenleri yürürlüğe koymak ve bunlardan sağlanan
yararlar konusunda Danışma Kuruluna rapor sunmak.
ı) Merkezin faaliyetleriyle ilişkili yurt içi ve
yurt dışında bulunan kurum ve kuruluşlarla temasa geçmek, iş birliği
yapmak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10-
(1) Yönetim Kurulu; Müdürün
başkanlığında, Merkezin faaliyet alanları ile ilgili Üniversitede görevli
öğretim elemanları arasından Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından üç
yıllık süre için görevlendirilen altı üye olmak üzere toplam yedi üyeden
oluşur. Görev süresi dolmadan ayrılan, altı aydan fazla izin alan veya
Üniversite dışında görevlendirilen bir üyenin yerine aynı usulle
görevlendirme yapılır. Yönetim Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine üyelerin
salt çoğunluğu ile en geç üç ayda bir toplanır ve kararlar oy çokluğu ile
alınır. Oyların eşitliği halinde Müdürün oyu yönünde karar alınmış sayılır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11-
(1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin bilimsel, teknik ve idari
faaliyetlerini planlamak, yönetim ve çalışmaları ile ilgili konularda kararlar
almak; çalışma düzenini tespit etmek.
b) Merkezde çalışacak personelin niteliklerini
belirlemek; test merkezi ile ilgili plan ve çalışma programlarını görüşüp
karara bağlamak.
c) Danışma Kurulundan gelen teklif ve önerileri
incelemek ve bu öneriler doğrultusunda kararlar almak.
ç) Diğer kurumlarla yapılacak iş birliği esaslarını
belirlemek.
d) Rapor, proje teklifi ve benzeri yazışmalar ile
Merkezin tüm faaliyetlerini değerlendirmek ve karara bağlamak.
e) Mevcut imkânları değerlendirerek uygulama ve
araştırma alanları konusunda ayrıntılı kararlar almak.
f) Merkez tarafından desteklenen uygulama ve araştırmaların
ilgili araştırıcı, telif, patent, teknoloji transferi ve benzeri hukuki
haklarına ait esasları, gelirlerin dağılım ve kullanım şekillerini ilgili
mevzuata göre tespit etmek.
g) Merkezde yapılacak kurs ve benzeri toplantı
faaliyetlerinin mali portresini, satışı yapılacak ürünlerin ve diğer
işlerin ücretini belirlemek.
ğ) Test merkezinde yapılacak tüm testlerin,
analizlerin ve benzeri işlerin ücretini belirlemek.
h) Eğitim, öğretim ve uygulama amaçlı faaliyetlere
katılanlara verilecek sertifika, başarı belgesi ve benzeri belgelerin
düzenlenme koşullarını ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde belirlemek,
Merkezin bünyesinde kurulabilecek bölüm ve grupları ve bunlarda
görevlendirilecek adaylarla ilgili olarak Müdürün önerilerini incelemek,
Müdüre öneri ve tavsiyelerde bulunmak, Müdürün getireceği her türlü konuyu
karara bağlamak.
ı) Yıllık faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait
çalışma programını değerlendirmek.
Danışma
Kurulu
MADDE 12- (1) Danışma
Kurulu; Müdür ve müdür yardımcıları ile bilimsel ve teknolojik araştırma ve
uygulamalarla doğrudan ilgisi olan, sahip olduğu birikim ve deneyimlerinden
yararlanılabilecek Üniversite içindeki ve dışındaki kişiler arasından
Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıllık süre için
görevlendirilen en az beş en çok otuz üyeden oluşur. Danışma Kurulu, Müdürün başkanlığında yılda en az
bir kez toplanır.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 13-
(1) Danışma Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Üniversitenin, alüminyum ve alüminyum
alaşımlarının; ileri ürünlerin ve malzemelerin test, analiz ve karakterizasyonu konusundaki bilimsel ve teknolojik
potansiyelinin artırılmasında Merkezin işlevleriyle ilgili olarak her türlü
öneriyi sunmak, alınacak tedbirler ve yapılacak uygulamalar hakkında görüş
bildirmek.
b) Bölgedeki sanayi kuruluşları ile diğer bilimsel
ve teknolojik kuruluşlarla iş birliği ortamının oluşturulup geliştirilmesine
katkıda bulunacak görüşlerini bildirmek.
c) Üniversite dışı finans kaynaklarının
değerlendirilmesi konusunda görüş bildirmek ve bu yönde girişimlerde
bulunulması için öneriler geliştirmek.
ç) Merkezin amaç ve faaliyet alanlarıyla ilgili
uzman kişilerin görüş ve düşüncelerinin alınmasına imkân sağlamak.
d) Merkezin ulusal ve uluslararası bağlantılarını
kolaylaştırmak üzere diğer üniversitelere bağlı merkezler, sanayi ve ilgili
kamu kurumları arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlamak konusunda
görüş ve önerilerde bulunmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 14-
(1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2457 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca
Rektör tarafından görevlendirilen personel ile karşılanır.
Ekipman
ve demirbaşlar
MADDE 15-
(1) Merkezin çalışma amacına
dayalı olarak yürütülecek tüm araştırmalar ve hizmetler kapsamında alınan
her türlü alet, ekipman ve demirbaşlar Merkez
hizmetlerinde kullanılır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 16-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 17-
(1) 25/5/2004
tarihli ve 25472 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gebze Teknik
Üniversitesi Alüminyum Araştırma ve Uygulama Merkezi (GTÜ-AAUM) Kuruluş ve
İşleyiş Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 18- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 19- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Gebze Teknik
Üniversitesi Rektörü yürütür.
|