TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesinden:
TOBB EKONOMİ VE
TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ ANA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç
Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; TOBB Ekonomi ve
Teknoloji Üniversitesinin akademik ve idari organlarının oluşturulması,
işleyişi, görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları
belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, TOBB Ekonomi ve Teknoloji
Üniversitesinin yönetimine, akademik ve idari organlarına, organların görev
ve yetkilerine, mali konulara ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile 28/3/1983 tarihli ve 2809
sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununun ek 55 inci maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
Mütevelli Heyet Başkanını,
b) Başkan Vekili: TOBB Ekonomi ve Teknoloji
Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkan Vekilini,
c) Dekan: TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesine
bağlı fakültelerin dekanlarını,
ç) Genel Sekreter: TOBB Ekonomi ve Teknoloji
Üniversitesi Genel Sekreterini,
d) Müdür: TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
bünyesindeki enstitü ile uygulama ve araştırma merkezleri müdürlerini,
e) Mütevelli Heyet: TOBB Ekonomi ve Teknoloji
Üniversitesi Mütevelli Heyeti,
f) Rektör: TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
Rektörünü,
g) Senato: TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
Senatosunu,
ğ) Üniversite: TOBB Ekonomi ve Teknoloji
Üniversitesini,
h) Üniversite Yönetim Kurulu: TOBB Ekonomi ve
Teknoloji Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
ı) Vakıf/Kurucu Vakıf: Türkiye Odalar ve Borsalar
Eğitim ve Kültür Vakfını,
i) Vakıf Yönetim Kurulu: Türkiye Odalar ve Borsalar
Eğitim ve Kültür Vakfı Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Mütevelli
Heyet, Başkan ve Görevleri
Mütevelli
Heyet
MADDE 5- (1) Mütevelli Heyet, en yüksek karar organıdır ve
Üniversitenin tüzel kişiliğini temsil eder.
(2) Mütevelli Heyet; Devlet memuru olma
niteliklerine sahip ve en az üçte ikisi yükseköğrenim görmüş adaylar arasından,
dört yıl süre ile Vakıf Yönetim Kurulu tarafından seçilen en az yedi üyeden
oluşur. Süresi biten üyeler yeniden seçilebilir.
(3) Rektör, Mütevelli Heyetin tabii üyesi olup
kendisi ile ilgili konularda toplantılara katılamaz. Mütevelli Heyet
Başkanlığına ve başkan vekilliğine seçilemez. Rektör dışındaki Üniversite
mensupları Mütevelli Heyette görev alamaz.
(4) Mütevelli Heyet üyeleri kendi aralarından bir
başkan seçer. Mütevelli Heyet üyelerinden biri görevinden ayrıldığında,
yeri boşalan üyenin yerine Vakıf Yönetim Kurulu, en geç bir ay içinde dört
yıl süreyle yeni bir üye seçer. Vakıf Yönetim Kurulu ile Mütevelli Heyet
üyeleri ve bunların birinci derece kan ve sıhri
hısımları ile eşlerinden Mütevelli Heyette görev alacakların sayısı
Mütevelli Heyetin yedi üyeden oluşması halinde ikiyi, yediden fazla üyeden
oluşması halinde ise toplam Mütevelli Heyet üye sayısının üçte birini
geçemez.
(5) Mütevelli Heyetin üye sayısı, üyelerde aranacak
diğer nitelikler, seçime ilişkin usul ve esaslar ile seçilen veya ayrılan
Başkan ve üyeler en geç bir ay içinde Yükseköğretim Kuruluna bildirilir.
(6) Mütevelli Heyet yılda en az bir defa olağan
olarak toplanır. Başkan; gerekli hallerde olağanüstü olarak da Mütevelli
Heyeti toplantıya çağırır. Mütevelli Heyetin toplantı yeter sayısı üye tam
sayısının yarıdan bir fazlasıdır. Mütevelli Heyet kararları toplantıya
katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Her üye oyunu kabul ve ret şeklinde
verir, çekimser oy kullanılmaz. Oyların eşitliği halinde Başkanın
kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(7) Mütevelli Heyet kararları usulüne uygun olarak
karar defterine yazılarak Başkan ve üyeler tarafından imzalanır.
Mütevelli
Heyetin görevleri
MADDE 6- (1) Mütevelli Heyetin görevleri şunlardır:
a) Üniversite tüzel kişiliğini temsil etmek.
b) Başkanı ve başkan vekillerini seçmek.
c) Üniversite organları tarafından hazırlanan
yönetmelikleri onaylamak.
ç) Cumhurbaşkanı tarafından atanmak üzere Rektör
önerisinde bulunmak.
d) Üniversitede akademik birimler, programlar,
merkezler, teknoparklar kurulmasına, birleştirilmesine veya kapatılmasına
ilişkin Yükseköğretim Kuruluna sunulacak Senato önerilerini inceleyerek
karara bağlamak, mevcutların faaliyetlerini izlemek ve denetlemek.
e) Üniversitede görevlendirilecek yöneticiler ve
öğretim elemanları ile diğer personelin sözleşmelerini yapmak, ücretlerini
belirlemek, atamalarını, görevden alınmalarını, sözleşmelerinin fesih
edilmesi işlemlerini onaylamak ve sözleşmelerinin yenilenmesine karar
vermek.
f) Üniversitenin ayrıntılı bütçesini kabul etmek ve
her bütçe döneminde bütçe uygulama esaslarını ve harcamalara ilişkin
parasal sınırlamalar ile yetkileri belirlemek, uygulamalarını izlemek ve
denetlemek.
g) Öğrencilerden alınacak ücretleri, Türk ve yabancı
uyruklu öğrenci sayılarını, burslu öğrenci kontenjanlarını ve verilecek
burs miktarlarını belirlemek.
ğ) Yerli ve yabancı üniversite ve diğer kurumlarla
yapılacak işbirliğini kapsayan anlaşmalar ile protokolleri onaylamak ve
Üniversiteyi bağlayıcı taahhütnameleri onaylamak.
h) Üniversiteye yapılacak bağışların kabul veya
reddine karar vermek.
ı) Üniversitenin geliştirilmesine yönelik hedefleri
belirlemek, gerekli yatırımları planlamak ve uygulamak.
i) Tıp Fakültesi öğrencilerine intörn eğitimi
döneminde ödenecek ücreti ilgili mevzuat kapsamında tespit etmek.
j) Kurum ve kuruluşlar ile üçüncü şahıslar
tarafından yapılan şartlı bağışlarda, bağışlayan tarafın şartına uygun
şekilde harcama yapılmasına karar vermek.
k) Üniversitenin idari birimlerinin kurulmasına
karar vermek.
l) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
(2) Mütevelli Heyet, uygun gördüğü ölçüde,
yetkilerinden bir kısmını Başkan ve Üniversite yöneticilerine devredebilir.
Başkan ve
başkan vekilleri
MADDE 7- (1) Mütevelli Heyet üyeleri, kendi aralarından en
fazla dört yıl için bir Başkan ve iki başkan vekili seçer. Süresi dolan
Başkan ve başkan vekilleri yeniden seçilebilir. Başkanın yokluğunda,
Başkanın görevlendirdiği başkan vekillerinden biri Başkana vekâlet eder.
Gerekli görürse, Başkan yetkilerinden bir bölümünü başkan vekillerine devredebilir.
(2) Mütevelli Heyeti, Başkan temsil eder. Başkan,
Üniversitenin harcama yetkilisi olup Mütevelli Heyetin kendisine verdiği
yetkileri kullanır ve bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümleriyle
verilen görevleri yürütür. Başkan harcama yetkisinin bir kısmını uygun
gördüğü ölçü ve süreyle Mütevelli Heyet üyelerine devredebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Akademik
Organlar, İdari Organlar, Öğretim Elemanları ve Görevleri
Senato ve
görevleri
MADDE 8- (1) Senato, Rektörün başkanlığında, rektör
yardımcıları, dekanlar, Rektörlüğe bağlı enstitü müdürleri ile her
fakülteden fakülte kurullarınca üç yıl için seçilen birer öğretim üyesinden
oluşur.
(2) Senato her eğitim-öğretim yılı başında ve
sonunda olmak üzere yılda en az iki defa toplanır. Rektör, gerekli gördüğü
hallerde Senatoyu toplantıya çağırır. Senatonun raportörü
Genel Sekreterdir.
(3) Senato, Üniversitenin akademik organı olup
aşağıdaki görevleri yapar:
a) Üniversitenin eğitim-öğretim, bilimsel araştırma
ve yayın faaliyetlerinin esasları hakkında karar almak.
b) Üniversitenin bütününü ilgilendiren mevzuat
taslaklarını hazırlamak veya görüş bildirmek.
c) Rektörün onayından sonra Resmî Gazete’de
yayımlanarak yürürlüğe girecek olan Üniversite ile ilgili yönetmelikleri
hazırlamak.
ç) Üniversitenin yıllık eğitim-öğretim programını
ve takvimini inceleyerek karara bağlamak.
d) Bir sınava bağlı olmayan fahri akademik
unvanların verilmesi hususunu ve fakülte kurullarının bu konudaki önerilerini
karara bağlamak.
e) Fakülte kurulları ile Rektörlüğe bağlı enstitü
kurullarının kararlarına yapılacak itirazları inceleyerek karara bağlamak.
f) Üniversite Yönetim Kuruluna üye seçmek.
g) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Üniversite
Yönetim Kurulu ve görevleri
MADDE 9- (1) Üniversite Yönetim Kurulu; Rektörün
başkanlığında dekanlar ile Üniversite öğretim birimlerini ve alanlarını
temsil edecek şekilde Senato tarafından dört yıl için seçilen üç
profesörden oluşur.
(2) Rektör, gerektiğinde Üniversite Yönetim
Kurulunu toplantıya çağırır. Rektör yardımcıları oy hakkı olmaksızın
Üniversite Yönetim Kurulu toplantılarına katılabilirler. Üniversite Yönetim
Kurulunun raportörü Genel Sekreterdir.
(3) Üniversite Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Yükseköğretim üst kuruluşları ile Senato
kararlarının uygulanmasında belirlenen plan ve programlar doğrultusunda
Rektöre yardım etmek.
b) Faaliyet plan ve programlarının uygulanmasını
sağlamak, Üniversiteye bağlı birimlerin önerilerini dikkate alarak yatırım
programını, bütçe taslağını incelemek ve kendi önerileri ile birlikte
Mütevelli Heyete sunulmak üzere Rektörlüğe vermek.
c) Üniversitenin idari birimlerinin kurulmasına
Mütevelli Heyete sunulmak üzere karar vermek.
ç) Üniversite yönetimi ile ilgili olarak Rektörün
getireceği konularda karar almak.
d) Fakülte ve enstitü yönetim kurullarının
kararlarına yapılacak itirazları inceleyerek kesin karara bağlamak.
e) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Rektör ve
görevleri
MADDE 10-
(1) Rektör, ilgili mevzuat
hükümlerine göre Cumhurbaşkanı tarafından atanır.
(2) Rektör, görevi başında olmadığı zaman
yardımcılarından birisini yoksa fakülte dekanlarından birisini vekil tayin
eder. Rektör, görevi başından iki haftadan fazla uzaklaştığında Yükseköğretim
Kuruluna bilgi verir. Göreve vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni Rektör
atanır.
(3) Rektörün görevleri şunlardır:
a) Üniversite kurullarına başkanlık etmek;
yükseköğretim üst kuruluşlarının kararlarını uygulamak, Üniversite
kurullarının önerilerini inceleyerek karara bağlamak ve Üniversiteye bağlı
kuruluşlar arasında düzenli çalışmayı sağlamak.
b) Her eğitim-öğretim yılı sonunda ve gerektiğinde
Üniversitenin eğitim-öğretim bilimsel araştırma ve yayın faaliyetleri
hakkında Üniversitelerarası Kurula bilgi vermek.
c) Üniversitenin yatırım programlarını, bütçesini
ve kadro ihtiyaçlarını, bağlı birimlerinin ve Üniversite Yönetim Kurulu ile
Senatonun görüş ve önerilerini aldıktan sonra hazırlamak ve Mütevelli
Heyete sunmak.
ç) Gerekli gördüğü hallerde Üniversiteyi oluşturan
kuruluş ve birimlerde görevli öğretim elemanlarının ve diğer personelin
görev yerlerini değiştirmek veya bunlara yeni görevler vermek.
d) Üniversitenin birimleri ve her düzeydeki
personeli üzerinde genel gözetim ve denetim görevini sürdürmek.
e) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
(4) Rektör; Üniversitenin ve
bağlı birimlerinin eğitim ve öğretim faaliyetlerinin en iyi şekilde
yapılmasından ve geliştirilmesinden, öğrencilere gerekli sosyal hizmetlerin
sağlanmasından, eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin
Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiş ilkeler ve hedefler
doğrultusunda planlanıp yürütülmesinden, Üniversitede bilimsel ve idari
gözetim ve denetimin yapılmasından ve gerektiğinde Üniversitede güvenlik önlemleri
alınmasından, bütün işlemlerin takip ve kontrol edilmesinden ve
sonuçlarının alınmasından ilgili mevzuat hükümleri gereğince ve Mütevelli
Heyet tarafından verilen görevlerin yerine getirilmesinden birinci derecede
yetkili ve sorumludur.
Rektör
yardımcıları ve görevleri
MADDE 11-
(1) Rektör, çalışmalarında
kendisine yardım etmek üzere Üniversitedeki profesörler arasından en çok üç
rektör yardımcısı seçip atanmaları için Mütevelli Heyetin onayına sunar.
(2) Rektör yardımcıları aynı usulle
değiştirilebilir. Rektörün görev süresi sona erdiğinde, yardımcılarının da
görev süresi sona erer.
(3) Rektör yardımcıları, Rektörün kendilerine
verdiği görevleri yürütür.
Dekan
MADDE 12-
(1) Dekan, profesör unvanına sahip
öğretim üyeleri arasından Rektörün Mütevelli Heyete önerisi ve Mütevelli
Heyetin teklifi ile Yükseköğretim Kurulu tarafından üç yıl süre ile atanır.
Süresi biten dekan aynı usulle yeniden atanabilir.
(2) Dekanın görev, yetki ve sorumlulukları
şunlardır:
a) Fakülte kurullarına başkanlık etmek, fakülte
kurullarının kararlarını uygulamak ve fakülte birimleri arasında düzenli
çalışmayı sağlamak.
b) Her öğretim yılı sonunda ve istendiğinde
fakültenin genel durumu ve işleyişi hakkında Rektöre rapor vermek.
c) Fakültenin ödenek ve kadro ihtiyaçlarını
gerekçesi ile birlikte Rektörlüğe bildirmek, fakülte bütçesi ile ilgili
öneriyi fakülte yönetim kurulunun da görüşünü aldıktan sonra Rektörlüğe
sunmak.
ç) Fakültenin birimleri ve her düzeydeki personeli
üzerinde genel gözetim ve denetim görevini yapmak.
d) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
(3) Dekan; fakültenin ve bağlı
birimlerinin öğretim kapasitesinin etkin ve verimli bir şekilde
kullanılmasında ve geliştirilmesinde, gerektiği zaman güvenlik önlemlerinin
alınmasında, öğrencilere sosyal hizmetlerin sağlanmasında, eğitim-öğretim,
bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin düzenli bir şekilde
yürütülmesinde, bütün faaliyetlerin gözetim ve denetiminin yapılmasında,
takip ve kontrol edilmesinde ve sonuçlarının alınmasında Rektöre karşı
birinci derecede sorumludur.
Fakülte
kurulu
MADDE 13-
(1) Fakülte kurulu; dekanın
başkanlığında fakülteye bağlı bölümlerin başkanlarıyla fakültedeki
profesörlerin üç yıl için kendi aralarından seçecekleri üç, doçentlerin
kendi aralarından seçecekleri iki, doktor öğretim üyelerinin kendi
aralarından seçecekleri bir öğretim üyesinden oluşur.
(2) Fakülte kurulu, olağan
toplantılarını her yarıyıl başında ve sonunda yapar. Dekan, gerekli gördüğü
hâllerde fakülte kurulunu olağanüstü olarak da toplantıya çağırır.
(3) Fakülte kurulunun görevleri şunlardır:
a) Fakültenin eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve
yayın faaliyetlerini ve bu faaliyetlerle ilgili esasları, plan, program ve
eğitim-öğretim takvimini hazırlayarak Senatonun onayına sunmak.
b) Fakülte yönetim kuruluna üye seçmek.
c) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Fakülte
yönetim kurulu
MADDE 14-
(1) Fakülte yönetim kurulu;
dekanın başkanlığında, fakülte kurulunun üç yıl için seçeceği üç profesör,
iki doçent ve bir doktor öğretim üyesinden oluşur. Fakülte yönetim kurulu
dekanın çağrısı üzerine toplanır. Fakülte yönetim kurulu, gerekli gördüğü
hâllerde geçici çalışma grupları, eğitim-öğretim koordinatörlükleri
kurabilir ve bunların görevlerini düzenler.
(2) İdari faaliyetlerde dekana yardımcı bir organ
olan fakülte yönetim kurulunun görevleri şunlardır:
a) Fakülte kurulunun kararlarıyla tespit ettiği
esasların uygulanmasında dekana yardım etmek.
b) Fakültenin eğitim-öğretim, plan ve
programlarıyla akademik takvimin uygulanmasını sağlamak.
c) Fakültenin programını ve ihtiyaçlarını
belirlemek.
ç) Dekanın, fakülte yönetimiyle ilgili olarak
getireceği konularda karar almak.
d) Öğrencilerin kabulü, ders intibakları ve
çıkarılmaları ile eğitim-öğretim ve sınavlara ait işlemleri hakkında karar
vermek.
e) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Enstitü
müdürü
MADDE 15-
(1) Enstitü müdürü; Rektörün
önerisi ile Mütevelli Heyet tarafından üç yıl için atanır. Süresi biten
enstitü müdürü aynı usulle yeniden atanabilir.
(2) Enstitü müdürünün görevi; bu Yönetmelik ve
ilgili diğer mevzuat hükümleriyle dekanlara verilmiş görevleri enstitü
bakımından yerine getirmektir.
Enstitü
kurulu
MADDE 16-
(1) Enstitü kurulu; müdürün
başkanlığında müdür yardımcıları ve enstitüdeki anabilim dalı başkanlarından
oluşur.
(2) Enstitü kurulu, ilgili
mevzuat ve bu Yönetmelik hükümleriyle fakülte kuruluna verilen görevleri
enstitü bakımından yerine getirir.
Enstitü
yönetim kurulu
MADDE 17-
(1) Enstitü yönetim kurulu,
müdürün başkanlığında, müdür tarafından gösterilecek altı aday arasından
enstitü kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden
oluşur.
(2) Enstitü yönetim kurulu, ilgili mevzuat ve bu
Yönetmelik hükümleriyle fakülte yönetim kuruluna verilmiş görevleri enstitü
bakımından yerine getirir.
Bölüm
MADDE 18-
(1) Bir fakültede, aynı veya
benzer nitelikte eğitim-öğretim yapan birden fazla bölüm bulunamaz.
(2) Bölüm, bölüm başkanı tarafından yönetilir.
Bölüm başkanı; bölümün aylıklı profesörleri, bulunmadığı takdirde
doçentleri, doçent de bulunmadığı takdirde doktor öğretim üyeleri arasından
fakültelerde dekan tarafından seçilip Rektörün onayına sunulur. Süresi
biten başkan tekrar atanabilir. Bölüm başkanı, görevi başında
bulunamayacağı süreler için öğretim üyelerinden birini vekil olarak
bırakır. Herhangi bir nedenle altı aydan fazla ayrılmalarda, kalan süreyi
tamamlamak üzere aynı yöntemle yeni bir bölüm başkanı atanır. Bölüm
başkanı, bölümün her düzeyde eğitim-öğretim ve araştırmalarından ve bölüme
ait her türlü faaliyetin düzenli ve verimli bir şekilde yürütülmesinden
sorumludur.
Öğretim
elemanları
MADDE 19-
(1) Öğretim elemanları; öğretim
üyeleri, öğretim görevlileri ve araştırma görevlileridir.
(2) Öğretim üyeleri, Üniversitede tam zamanlı
çalışmakta olan profesör, doçent ve doktor öğretim üyeleridir.
(3) Öğretim elemanları, 2547 sayılı Kanun ve ilgili
mevzuatla verilen görevleri yapar.
(4) Öğretim elemanlarının atanmaları ve
terfilerinde 2547 sayılı Kanun ve ilgili mevzuatta aranan şartlara ilave
olarak aranacak şartlar Senato tarafından belirlenir ve Yükseköğretim
Kurulu onayından sonra uygulanır.
Genel
Sekreter
MADDE 20-
(1) Üniversite idari teşkilatının
başı Genel Sekreterdir. Genel Sekreter, idari teşkilatın çalışmasından
Rektöre karşı sorumludur.
(2) Genel Sekreterin atanması ve görevden alınması
Rektörün önerisi ve Mütevelli Heyetin kararı ile olur.
(3) Genel Sekreter Üniversite idari teşkilatının
başı olarak yapacağı görevler dışında, kendisi veya kendisine bağlı
birimler aracılığı ile aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Üniversite idari birimlerinin verimli, düzenli
ve uyumlu şekilde çalışmasını sağlamak.
b) Mütevelli Heyet toplantılarında oya
katılmaksızın raportörlük görevi yapmak; bu
kurullarda alınan kararların yazılması, korunması ve saklanmasını sağlamak.
c) Senato ve Üniversite Yönetim Kurulu
toplantılarına katılmak.
ç) Mütevelli Heyet kararlarını Üniversiteye bağlı
birimlere iletmek.
d) Üniversite idari teşkilatında görevlendirilecek
personel hakkında Rektöre öneride bulunmak.
e) Mütevelli Heyet ve Rektör tarafından verilecek
benzeri görevleri yapmak.
Üniversitenin
idari teşkilatı
MADDE 21-
(1) Üniversitenin idari teşkilatı,
Üniversitenin iş hacmi dikkate alınarak Yönetim Kurulunun kararı, Rektörün
önerisi üzerine Mütevelli Heyetin onayıyla düzenlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Harcama
yetkilisi ve mali denetim
MADDE 22-
(1) Üniversitenin harcama
yetkilisi Mütevelli Heyettir. Mütevelli Heyet, Mütevelli Heyet Başkanına ve
Üniversitenin yöneticilerine uygun gördüğü ölçüde yetkilerini devredebilir.
(2) Üniversitenin mali denetimi Mütevelli Heyet,
Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer kurumlarca yapılır.
(3) Üniversite bütçesine ait gerçekleşen gelir ve
giderleri gösteren cetveller, her yılsonunda düzenlenerek, gelir ve gider
belgeleriyle birlikte Başkanlığa verilir. Bunlar incelenir, varsa gerekli
işlemler tamamlatılıp uygunluk sağlanarak karara bağlanır ve denetime hazır
şekilde saklanır.
(4) Üniversitenin, Mütevelli Heyet tarafından
onaylanan ayrıntılı bütçesinin bir örneği ile bütçenin uygulanmasına
ilişkin esaslar ve harcamaya ilişkin yetkileri gösterir Mütevelli Heyet
kararları Yükseköğretim Kuruluna gönderilir.
(5) Mali yılsonu gerçek harcamalar, yeminli mali
müşavirce usulüne uygun incelenip tasdiklenir ve en geç müteakip yılın mart
ayı sonuna kadar Yükseköğretim Kuruluna gönderilir.
Üniversitenin
gelir kaynakları
MADDE 23-
(1) Üniversitenin gelir kaynakları
şunlardır:
a) Kurucu Vakıfça yapılacak bağış ve yardımlar.
b) Araştırma ve geliştirme projelerinden,
danışmanlık hizmetlerinden elde edilecek gelirler.
c) Öğrencilerden alınacak eğitim-öğretim ücretleri.
ç) Yayın ve satış gelirleri.
d) Üniversite tarafından ilgili mevzuat hükümlerine
göre kurulacak işletmelerden ve kurulu işletmelere iştiraklerden elde
edilecek gelirler ile kira gelirleri.
e) Devlet yardımı ve diğer kamu kurum ve
kuruluşlarınca yapılacak her çeşit yardımlar.
f) Bağışlar, vasiyetler ve diğer gelirler.
g) Eğitim, uygulama ve teknoloji merkezlerinden
elde edilecek gelirler.
Araştırma-geliştirme
projeleri ve danışmanlık hizmetleri
MADDE 24-
(1) Üniversitenin akademik
birimleri araştırma-geliştirme projeleri ile danışmanlık hizmetleri
yürütebilir ve benzer nitelikte faaliyetlerde bulunabilirler.
(2) Projeler, danışmanlık hizmetleri ve benzeri
faaliyetler ile ilgili usul ve esaslar ilgili mevzuat hükümlerine göre
Mütevelli Heyet tarafından belirlenir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 25-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun, 31/12/2005
tarihli ve 26040 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vakıf Yükseköğretim
Kurumları Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 26-
(1) 8/7/2004
tarihli ve 25516 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan TOBB Ekonomi ve
Teknoloji Üniversitesi Ana Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 27-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 28-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini TOBB
Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı yürütür.
|