İstinye Üniversitesinden:
İSTİNYE
ÜNİVERSİTESİ AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç
Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstinye Üniversitesi
Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; İstinye Üniversitesi Ağız ve Diş
Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Fakülte: İstinye Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesini,
b) Merkez: İstinye Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı
Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür (Başhekim): Merkezin Müdürünü,
ç) Mütevelli Heyet: İstinye Üniversitesi Mütevelli
Heyeti,
d) Mütevelli Heyet Başkanı: İstinye Üniversitesi
Mütevelli Heyet Başkanını,
e) Rektör: İstinye Üniversitesi Rektörünü,
f) Üniversite: İstinye Üniversitesini,
g) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin
Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5- (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Merkeze başvuran hastalara ayaktan veya
yatırılarak ağız ve diş sağlığı hizmeti vermek.
b) Diş hekimi ve uzman diş hekimi yetiştirmek,
mezuniyet sonrası diş hekimliği eğitimine katkı sağlamak.
c) Yardımcı sağlık personeli eğitimine destek
vermek.
ç) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında
eğitim-öğretim, bilimsel uygulama ve araştırma olanağı sağlamak amacıyla
başta diş hekimliği fakültesi olmak üzere Üniversite sağlık hizmetleri ile
ilgili alanlarında faaliyet gösteren fakülte, enstitü, yüksekokullar,
uygulama ve araştırma merkezleri ile diğer kurumlarla iş birliği yapmak.
d) Eğitim ve sağlık hizmetlerinin verimliliği ile
niteliğini artırmak.
e) Ağız ve diş sağlığı araştırma ve uygulamalarının
en üst düzeyde gerçekleşmesi için bilimsel araştırma koşullarını
hazırlamak, çağdaş işletme yönetimi ilkeleri doğrultusunda faaliyette
bulunmak ve ulaşılabilir kaliteli sağlık hizmeti sunulmasını sağlamak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Merkez bünyesinde, ağız-diş sağlığı ve ağız,
diş, çene cerrahisi uzmanlık disiplininin tedavi protokolleri kapsamında, lokal ve genel anestezi altında, girişimsel cerrahi
teknikleri uygulayarak, hastaların ayaktan veya yatarak müşahede, muayene,
teşhis, tedavi ve rehabilite edilmelerini
sağlamak ve konuyla ilgili birimleri oluşturmak.
b) Ağız-diş sağlığı alanında koruyucu diş hekimliği
uygulamaları yapmak ve bu konu ile ilgili uygulama ve araştırmalarda
bulunmak.
c) Klinik tıp bilimleri ve diğer disiplinlerle
toplum ağız-diş sağlığına yönelik projeler geliştirmek ve araştırmalar
konusunda iş birliği yapmak.
ç) Üniversite öğrencilerinin ağız-diş sağlığı
konusunda bilinç kazanmalarını ve klinik eğitim almalarını, Merkez
projelerinde etkin görev yapmalarını sağlamak.
d) Mütevelli Heyet, Rektör ve Merkezin yönetim
organlarının kararlaştıracağı diğer faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür (Başhekim).
b) Yönetim Kurulu.
Müdür
(Başhekim)
MADDE 8- (1) Müdür (Başhekim), Merkezin faaliyet alanlarıyla
ilgili çalışmaları bulunan Fakültenin tam zamanlı olarak çalışan öğretim
üyeleri arasından Mütevelli Heyet Başkanı tarafından görevlendirilebilir ve
gerektiğinde, aynı usulle görevden alınabilir. Merkezde Müdür (Başhekim)’e
yardımcı olmak üzere Müdür (Başhekim)’ün önerisi, Mütevelli Heyet Başkanı
kararı ile Müdür yardımcısı (Başhekim yardımcısı) görevlendirilebilir.
Müdür
(Başhekim)’ün görevleri
MADDE 9- (1) Müdür (Başhekim)’ün görevleri şunlardır;
a) Merkezin her türlü faaliyetlerinde iş birliği ve
koordinasyonu sağlamak, Merkezin stratejik plan ve hedefleri doğrultusunda
gelişmesi için gerekli tedbirleri almak, gerekli düzenleme ve çalışmaları
yapmak.
b) Merkeze yararlı olacak hekim ve diğer sağlık
personelinin temininde araştırmalar yapmak ve önerilerde bulunmak, sağlık
ekiplerinin ve bölümlerin çalışma sonuçlarını değerlendirmek.
c) Kamu kurum ve kuruluşları ve akademik çevrelerde
Merkezi temsil etmek, hekimlerin mesleki sorunlarını ve çalışma koşullarını
iyileştirmek üzere projeler hazırlamak.
ç) Merkezde klinik uygulama yapan öğrencilerin ve
uzmanlık eğitiminde bulunanların teorik ve pratiklerini geliştirmek,
Merkezdeki hizmetlere katkılarını artırmak üzere dekanlık ve anabilim dalı
başkanları ile ortak programları koordine etmek.
d) Tıbbi standartlar ve Merkezin hedef ve değerleri
doğrultusunda, grup genelinde sunulan tıbbi hizmetlerin performansını
izleyerek yönlendirmek, sunulan tıbbi hizmetlerin altyapısının
oluşturulmasına ve teknolojik ihtiyaçlarının karşılanmasına katkı sağlamak.
e) Merkez bünyesinde ve Merkeze bağlı tüm ünite ve
birimlerde tıbbi hizmetlerin kalitesinin sürekli geliştirilmesine katkı
sağlamak.
f) Tıbbi kayıt ve raporların bilimsel esaslara
uygun olarak düzenlenmesini denetlemek.
g) Merkezin klinik, ameliyathane, laboratuvarlar, hasta kabul ve taburcu, tıbbi
dokümantasyon ve arşiv, teşhis, tedavi, bakım ve diğer sağlık, idari,
teknik destek hizmetleri birimlerinin, Merkezin amaç ve hedefleri
doğrultusunda düzenli, uyumlu, etkin, sürekli ve verimli biçimde
çalışmasını sağlamak.
ğ) Hekimlerin; klinik, ameliyat için yatan hasta
takipleri ile rapor, izin ve kongre gibi sebeplerle geçici olarak görev
yapamadığı hallerde hizmetlerin aksamaması için gerekli planlamaları
yapmak.
h) Merkezin ödenek, personel ihtiyacı, birim
sorumlularının görevlendirilmesi ile bütçe başta olmak üzere gerekçeleriyle
birlikte ilgili diğer önerilerini ve yıllık faaliyet raporunu Yönetim
Kuruluna sunulmak üzere Genel Koordinatöre vermek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10-
(1) Yönetim Kurulu, Merkezin karar
organıdır.
(2) Yönetim Kurulu; Mütevelli Heyet Başkanı,
Rektör, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı, Genel Koordinatör ve Üniversite
Mütevelli Heyetin üç yıl için belirleyeceği Merkezin faaliyet alanlarında
çalışmaları bulunanan bir veya üç öğretim üyesi
olmak üzere toplam beş veya yedi üyeden oluşur. Mütevelli Heyet Başkanı,
Yönetim Kurulunun da başkanıdır.
(3) Yönetim Kurulu, yılda en az iki defa toplanır.
Başkan, resen veya Rektörün ya da Genel Koordinatörün talebi üzerine Yönetim
Kurulunu olağanüstü toplantıya da çağırabilir.
(4) Yönetim Kurulu, üye tam sayısının salt
çoğunluğuyla toplanır ve kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile
alınır. Oyların eşitliği halinde başkanın oyu yönünde çoğunluk sağlanmış
sayılır.
(5) Başkanın olmadığı durumlarda başkanlığa Rektör
vekâlet eder.
(6) Yönetim Kurulunun raportörlüğünü
başkanın belirleyeceği üyelerden birisi yapar. Sekretarya işlemleri, işletme
koordinatörlüğü tarafından yürütülür.
(7) Yönetim Kurulu, çalışmalarında Rektör ve
Mütevelli Heyete karşı sorumludur.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11-
(1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) İlgili mevzuat hükümlerine göre Merkezin
çalışmaları ve yönetimi ile ilgili kararları almak.
b) Yıllık çalışma raporu, plan ve programları
karara bağlamak.
c) Merkez bünyesindeki grup, ünite veya birimlerin
çalışma usul ve esaslarını belirlemek.
ç) Sağlık alanında yeni ünite veya birimlerin
kurulması konusunda kararlar almak.
d) Merkezin amaçlarına uygun olarak ilgili mevzuat
hükümlerine göre diğer görevleri yerine getirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Genel
Koordinatör
MADDE 12-
(1) Genel Koordinatör; sağlık
işletmeleri konusunda mesleki deneyimi bulunan yüksek lisans mezunları
arasından Yönetim Kurulu tarafından görevlendirilebilir. Genel Koordinatör,
Yönetim Kurulu üyesi olup, aynı zamanda Merkez bünyesindeki göreviyle
ilişkili tüm ünite ve birimlerin en üst amiridir. Genel Koordinatörün
teklifi ve Yönetim Kurulunun onayı ile Genel Koordinatör yardımcıları
görevlendirilebilir. Yardımcıların sayısı ihtiyaca göre belirlenir. İhtiyaç
kalmayan yardımcılık kadrosu Yönetim Kurulu kararı ile kaldırılabilir.
Genel
Koordinatörün görevleri
MADDE 13-
(1) Genel Koordinatörün görevleri
şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek. Yönetim
Kurulu toplantılarına katılmak ve Yönetim Kurulunun gözetim ve denetimi
altında Merkez işlerini yürütmek.
b) Merkezin kısa, orta ve uzun vadeli amaç ve
politikalarını, araştırma ile ilgili plan ve programlarını hazırlamak ve
Yönetim Kurulunun onayına sunmak.
c) Kendisine bağlı yöneticiler vasıtasıyla Merkezin
mali, tıbbi, ticari, kalite, insan kaynakları, bilgi teknolojileri,
pazarlama, hasta hakları ve ilişkileri, halkla ilişkiler başta olmak üzere
işletme ile ilgili tüm uygulamaları, belirlenmiş performans ölçütleri
doğrultusunda takip etmek, sağlık hizmeti sunumunun kesintisiz, sürekli ve
kaliteli olması için gerekli tedbirleri almak.
ç) Tıbbi ve işletme bölümlerine ait performans
göstergelerini izlemek, performans göstergeleri ile ilgili eğilimlerin
değerlendirilmesi, göstergelerin gözden geçirilmesi faaliyetlerini ilgili
bölümler ile birlikte organize edilmesini ve iyileştirme fırsatlarının
değerlendirilmesini sağlamak.
d) Merkezin gerekçeli bütçe, ödenek, kadro ve
personel ihtiyaçlarını ve yıllık faaliyet raporunu hazırlayarak Yönetim
Kuruluna sunmak.
e) Merkez hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli
her türlü cari mal ve hizmet alımı ile cihaz ve diğer demirbaş malzeme
temin ve bakım-onarım, bina bakım-onarım ihtiyaçlarının tespiti, zamanında
temin edilmesi ve yapılması için gerekli tedbirleri almak, koordinasyonu
sağlamak ve gerekli girişimde bulunmaktır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 14-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hâllerde, 2547 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 15-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
İstinye Üniversitesi Rektörü yürütür.
|